VERANDERING VAN DE POSITIE VAN DE HEN
Om de hendelpositie te veranderen:
1. Verwijder de borgschroef met een 4 mm inbussleutel en verwijder de lockout-hendel.
Figuur 3
2. Reposition the lever while aligning it with the large nut. Press it onto the large nut.
Figure 4.
Figuur 4
3. Monteer de borgschroef en draai deze vast met 0,5 Nm, 4 in Lbs. PROBEER IN GEEN
GEVAL DE GROTE MOER LOS TE DRAAIEN WANT DEZE ZIT IN DE VORK GEPERST!
ONDERHOUDSSCHEMA
Onderhoud is belangrijk voor uw veiligheid en de levensduur van uw vork. Regelmatige
inspectie door uzelf en regulier professioneel onderhoud door uw Cannondale-dealer zorgt
ervoor dat de vork jarenlang veilig en probleemloos kan worden gebruikt.
OPMERKING
NIET SCHOONMAKEN MET EEN HOGEDRUKREININGER OF DROGEN MET
PERSLUCHT. Hierdoor kunnen vervuilingen in de vork terechtkomen waardoor corrosie,
directe schade of versnelde slijtage kan ontstaan.
GEBRUIK GEEN SCHUURMIDDELEN OF AGRESSIEVE CHEMISCHE REINIGINGS- OF
OPLOSMIDDELEN die de lak, de buitenzijde of interne onderdelen van de vork kunnen
corroderen of beschadigen.
ONDERHOUDSSCHEMA
Onderhoud is belangrijk voor uw veiligheid en de levensduur van uw vork. Regelmatige inspectie
door uzelf en regulier professioneel onderhoud door uw Cannondale-dealer zorgt ervoor dat de
vork jarenlang veilig en probleemloos kan worden gebruikt.
VOOR EN NA EEN RIT:
INSPECTEER DE VORK - Maak de gehele vork schoon en controleer deze op scheurtjes
of schade. Zaken die een serieus probleem kunnen aanduiden: (1) Ongewone
‘metaalachtige’ of bonkende geluiden (2) Veranderingen in de veerweg (3) Een uitgerekte
of ingedrukte afdekhoes (4) Veranderingen in de manier waarop de vork werkt (5) Geen
instelmogelijkheden meer (6) Plotseling verlies van lucht of olie.
CONTROLEER AFDEKHOES - Controleer de hoes op beschadigingen, scheurtjes of gaten.
Controleer ook de vouwen in de hoes. Let erop dat er geen kabels of draadjes langs de hoes
schuren. Controleer de bevestiging aan de boven- en onderzijde van de hoes. De randen van
de hoes moeten onder en boven over de randen in respectievelijk het balhoofd en de kroon van
de vork zitten en geborgd zijn met de hoesklemmen en kabelbinders.
Als u een beschadigde hoes aantreft, moet het onderliggende deel van de vork worden
onderzocht op schade. De beschadigde hoes moet worden vervangen door een nieuwe.
Probeer de oude niet te repareren.
CONTROLEER DE KABELGELEIDERS - Let erop dat de remleiding netjes met kabelbinders in
de geïntegreerde kabelgeleiders is vastgeklemd. Zie guur 5.
Vervangingsonderdelen voor de hoes, hoesklemmen en kabelbinders zijn verkrijgbaar bij uw
Cannondale-dealer.
Figuur 5
CONTROLEER INSTELKNOPPEN - Controleer of de instelmogelijkheden van uw vork (b.v.
luchtdruk, lockout en rebound) normaal functioneren.
CONTROLEER NA EEN PAAR RITTEN DE BEVESTIGING VAN HET VOORWIEL – Zie ook
WIELMONTAGE.
PROFESSIONEEL ONDERHOUD UIT TE VOEREN DOOR UW CANNONDALE-DEALER
OPNIEUW INVETTEN VAN DE TELESCOOP Elke 25 uur
VERVANGING VAN DE HOES
Indien noodzakelijk
(jaarlijks vernieuwen wordt aanbevolen)
DEMONTAGE VOOR INSPECTIE EN
HERMONTAGE
Inspectie en demontage van de telescoop en de
lagerbanen, lagers , belangrijkste onderdelen van
de telescoop, vloeistoen, enz.
NORMAAL: elke 100 uur/elk jaar
INSPECTIE LEFTY WIELNAAF
WAARSCHUWING
RIJ NOOIT MET EEN BESCHADIGDE VORK. STOP ONMIDDELLIJK MET FIETSEN ALS DE VORK
BESCHADIGD RAAKT.
Volg het onderhoudsschema zoals aangegeven in dit supplement.
Vraag daarnaast uw Cannondale-dealer om een compleet onderhoudsprogramma op te zetten.
Regelmatige controles zijn noodzakelijk om problemen te voorkomen die tot een ongeval kunnen
leiden.
Onze Factory Tech Room (Noord-Amerika) en de Headshok Service Centers (Europa) bieden
professionele services via de Cannondale-dealers voor alle Headshok verende voorvorken. Vraag uw
dealer omtrent het serviceprogramma voor uw model vork.
U KUNT ZWAAR GEWOND OF VERLAMD RAKEN, OF KOMEN TE OVERLIJDEN ALS U RIJDT MET
EEN GEBROKEN OF SLECHT ONDERHOUDEN VORK.