Cannondale Headshok Solo de handleiding

Type
de handleiding
SUPPLEMENT BIJ DE HANDLEIDING
125208.PDF 10/ 09
SOLO BICYCLE FORK
CANNONDALE USA
Cannondale Bicycle Corporation
172 Friendship Road, Bedford, Pennsylvania,
15522-6600, USA
(Voice): 1-800-BIKE-USA
(Fax): 814-623-6173
CANNONDALE EUROPE
mail: Postbus 5100
visits: Hanzepoort 27
7570 GC, Oldenzaal, Netherlands
(Voice): + 41 61.4879380
(Fax): 31-5415-14240
CANNONDALE AUSTRALIA
Unit 6, 4 Prosperity Parade,
Warriewood N.S.W., 2102, Australia
(Voice): (02) 9979 5851
(Fax): (02) 9979 5688
CANNONDALE JAPAN
Namba Sumiso Building 9F,
4-19, Minami Horie 1-chome,
Nishi-ku, Osaka 550-0015, Japan
(Voice): 06-6110-9390
(Fax): 06-6110-9361
HEADSHOK SOLO w/DL50
AFDEKHOES
VORKPOOT
SI BALHOOFDBUIS
HOESKLEMMEN
ROND
AFDEKHOES
POSTMOUNT
BEVESTIGINGSNOKKEN
LEFTY WIELNAAF
HEADSHOK
STUURPEN
LOCKOUT HENDEL
HEADSHOK
LAGERCUP
HEADSHOK
LAGERCUP
BOVENSTE
PAKKING
SPINDEL
STAALVEER
ELASTOMEER
DL50
DEMPING
CARTRIDGE
KABELGELEIDER
KABELGELEIDER
ASBOUT
AS-SCHROEFDRAAD
KH057/ Schroefdraad reparatiekit
Figuur 1
SPECIFICATIES
Gebruiksdoel
COMSTANDIGHEDEN 2, Algemeen gebruik
Zie ‘SECTIE B, Gebruiksdoel’ in uw Cannondale
Gebruikershandleiding
WAARSCHUWING: NIET TE GEBRUIKEN VOOR
MOUNTAIN BIKEN OF OM MEE TE SPRINGEN.
Compatibiliteit balhoofdbuis Headshok
Veerweg (mm) 50 mm
Instelmogelijkheden Lockout, On/O
Type veer coil w/ microcellular urethane elastomer
Verkrijgbare veertypes
KF241/ KIT,SPRING,DL50,SOFT
KF242/ KIT,SPRING,DL50,STANDAARD
KF243/ KIT,SPRING,DL50,HARD
Demping-cartridge Cannondale DL50
Viscositeit demperolie 5w
Wielnaaf
Cannondale Lefty
Aanhaalmoment asbout: 15Nm, 133.0 In Lbs
Rembevestiging
Postmount
Maximum aanhaalmoment: 10 Nm, 88.5 In Lbs
LOCKOUTHENDEL
Met de lockout-hendel kan de veerweg worden geblokkeerd. Let erop dat de hendel
volledig naar één van beide eindposities van de draaibeweging wordt gedraaid
totdat de hendel niet verder kan. Forceer de hendel niet voorbij de eindposities.
Figuur 2
GEBLOKKEERD Veerweg geblokkeerd in de volledig uitgeveerde positie.
OPEN Veerweg niet geblokkeerd en volledig beschikbaar.
KF239/ KIT,DAMPER,DL50
KF236/ KIT,SEALS,DL50,DL80,DLR80
Onderdelennummers van Cannondale-vervangingsonderdelen
worden in deze tekst in VET CURSIEF weergegeven.
KF258/ KIT,LEVER,LO,DL80/50
18
VERANDERING VAN DE POSITIE VAN DE HEN
Om de hendelpositie te veranderen:
1. Verwijder de borgschroef met een 4 mm inbussleutel en verwijder de lockout-hendel.
Figuur 3
2. Reposition the lever while aligning it with the large nut. Press it onto the large nut.
Figure 4.
Figuur 4
3. Monteer de borgschroef en draai deze vast met 0,5 Nm, 4 in Lbs. PROBEER IN GEEN
GEVAL DE GROTE MOER LOS TE DRAAIEN WANT DEZE ZIT IN DE VORK GEPERST!
ONDERHOUDSSCHEMA
Onderhoud is belangrijk voor uw veiligheid en de levensduur van uw vork. Regelmatige
inspectie door uzelf en regulier professioneel onderhoud door uw Cannondale-dealer zorgt
ervoor dat de vork jarenlang veilig en probleemloos kan worden gebruikt.
OPMERKING
NIET SCHOONMAKEN MET EEN HOGEDRUKREININGER OF DROGEN MET
PERSLUCHT. Hierdoor kunnen vervuilingen in de vork terechtkomen waardoor corrosie,
directe schade of versnelde slijtage kan ontstaan.
GEBRUIK GEEN SCHUURMIDDELEN OF AGRESSIEVE CHEMISCHE REINIGINGS- OF
OPLOSMIDDELEN die de lak, de buitenzijde of interne onderdelen van de vork kunnen
corroderen of beschadigen.
ONDERHOUDSSCHEMA
Onderhoud is belangrijk voor uw veiligheid en de levensduur van uw vork. Regelmatige inspectie
door uzelf en regulier professioneel onderhoud door uw Cannondale-dealer zorgt ervoor dat de
vork jarenlang veilig en probleemloos kan worden gebruikt.
VOOR EN NA EEN RIT:
INSPECTEER DE VORK - Maak de gehele vork schoon en controleer deze op scheurtjes
of schade. Zaken die een serieus probleem kunnen aanduiden: (1) Ongewone
‘metaalachtige’ of bonkende geluiden (2) Veranderingen in de veerweg (3) Een uitgerekte
of ingedrukte afdekhoes (4) Veranderingen in de manier waarop de vork werkt (5) Geen
instelmogelijkheden meer (6) Plotseling verlies van lucht of olie.
CONTROLEER AFDEKHOES - Controleer de hoes op beschadigingen, scheurtjes of gaten.
Controleer ook de vouwen in de hoes. Let erop dat er geen kabels of draadjes langs de hoes
schuren. Controleer de bevestiging aan de boven- en onderzijde van de hoes. De randen van
de hoes moeten onder en boven over de randen in respectievelijk het balhoofd en de kroon van
de vork zitten en geborgd zijn met de hoesklemmen en kabelbinders.
Als u een beschadigde hoes aantreft, moet het onderliggende deel van de vork worden
onderzocht op schade. De beschadigde hoes moet worden vervangen door een nieuwe.
Probeer de oude niet te repareren.
CONTROLEER DE KABELGELEIDERS - Let erop dat de remleiding netjes met kabelbinders in
de geïntegreerde kabelgeleiders is vastgeklemd. Zie guur 5.
Vervangingsonderdelen voor de hoes, hoesklemmen en kabelbinders zijn verkrijgbaar bij uw
Cannondale-dealer.
Figuur 5
CONTROLEER INSTELKNOPPEN - Controleer of de instelmogelijkheden van uw vork (b.v.
luchtdruk, lockout en rebound) normaal functioneren.
CONTROLEER NA EEN PAAR RITTEN DE BEVESTIGING VAN HET VOORWIEL – Zie ook
WIELMONTAGE.
PROFESSIONEEL ONDERHOUD UIT TE VOEREN DOOR UW CANNONDALE-DEALER
OPNIEUW INVETTEN VAN DE TELESCOOP Elke 25 uur
VERVANGING VAN DE HOES
Indien noodzakelijk
(jaarlijks vernieuwen wordt aanbevolen)
DEMONTAGE VOOR INSPECTIE EN
HERMONTAGE
Inspectie en demontage van de telescoop en de
lagerbanen, lagers , belangrijkste onderdelen van
de telescoop, vloeistoen, enz.
NORMAAL: elke 100 uur/elk jaar
INSPECTIE LEFTY WIELNAAF
WAARSCHUWING
RIJ NOOIT MET EEN BESCHADIGDE VORK. STOP ONMIDDELLIJK MET FIETSEN ALS DE VORK
BESCHADIGD RAAKT.
Volg het onderhoudsschema zoals aangegeven in dit supplement.
Vraag daarnaast uw Cannondale-dealer om een compleet onderhoudsprogramma op te zetten.
Regelmatige controles zijn noodzakelijk om problemen te voorkomen die tot een ongeval kunnen
leiden.
Onze Factory Tech Room (Noord-Amerika) en de Headshok Service Centers (Europa) bieden
professionele services via de Cannondale-dealers voor alle Headshok verende voorvorken. Vraag uw
dealer omtrent het serviceprogramma voor uw model vork.
U KUNT ZWAAR GEWOND OF VERLAMD RAKEN, OF KOMEN TE OVERLIJDEN ALS U RIJDT MET
EEN GEBROKEN OF SLECHT ONDERHOUDEN VORK.
19
SOLO RIGID
1.125 in
STEERER
POSTMOUNT
BEVESTIGINGSNOKKEN
VORKPOOT
KABELGELEIDER
KABELGELEIDER
LEFTY WIELNAAF
ASBOUT
AS-SCHROEFDRAAD
KH057/ - Schroefdraad reparatiekit
SPINDEL
Figuur 6
SPECIFICATIES
Gebruiksdoel
COMSTANDIGHEDEN 2, Algemeen gebruik
Zie ‘SECTIE B, Gebruiksdoel’ in uw Cannondale
Gebruikershandleiding
WAARSCHUWING: NIET TE GEBRUIKEN VOOR
MOUNTAIN BIKEN OF OM MEE TE SPRINGEN.
Compatibiliteit balhoofdbuis
1.125 in
Wielnaaf
Cannondale Lefty
Aanhaalmoment asbout: 15Nm, 133.0 In Lbs
Rembevestiging
Postmount
Maximum aanhaalmoment: 10 Nm, 88.5 In Lbs
SOLO VOORWIEL
WIEL VERWIJDEREN
1 Zet de ets in een werkstandaard met het voorwiel van de grond.
2. Maak de remklauw los met een 5 mm inbussleutel door de beide bouten los te draaien
en te verwijderen. Let goed op de uitlijning en de volgorde van de bol/holvormige
opvulringen en spacers tussen de remklauw en de bevestigingsnokken. Volg de
instructies van de fabrikant van de remmen.
Figuur 7
3. Draai met een 5 mm inbussleutel de centrale asbout tegen de klok in los om het wiel
van de spindel te halen.
Figuur 8
Draai de bout net zo lang los tot het wiel gemakkelijk van de spindel kan worden
verwijderd. Zie guur 9.
OPMERKING
Let op dat de naaf volkomen losgedraaid is van de spindel
voordat u het wiel verwijdert. NOOIT het wiel met geweld
verwijderen; de draad van de spindel kan daardoor
beschadigd raken.
20
Figuur 9.
OPMERKING
Als de remklauw is losgemaakt van de bevestigingsnokken, zorg ervoor dat deze
voorzichtig wordt behandeld om schade te voorkomen.
Dek de wielnaaf af als het wiel is verwijderd zodat er geen vuil in de naaf komt.
Zorg dat de spindel niet beschadigt bij het verwijderen van het wiel.
WIEL MONTEREN
1. Controleer of er geen vuil zit aan de binnenzijde van de wielnaaf en inspecteer de
conditie van de afdichting in de naaf. Verricht de noodzakelijke handelingen indien dit
nodig is.
Veeg de spindel schoon met een droge doek en doe een speciaal vet van hoge kwaliteit
op de lagervlakken en de schroefdraad in het aseinde.
2. Schuif het wiel recht over de spindel en wel zodanig dat de het grote lager in de
naaf bijna over het lagervlak valt. Op dit punt kan de asbout zonder moeite in de
schroefdraad aan het uiteinde van de spindel worden gedraaid terwijl het wiel recht
gehouden wordt.
Figuur 10.
TIP: Monteer het voorwiel door de ets horizontaal te plaatsen met de spindel
omhoog. Zodoende kunt u de naaf recht naar beneden over de spindel laten zakken en
daarna de asbout aandraaien.
3. Als de schroefdraad op de asbout de spindel raakt, draai dan de bout met de klok mee
waarbij u geen kracht mag zetten op de inbussleutel. Zodoende kunnen de lagers
langzaam over de lagervlakken op de spindel schuiven.
Als de naaf volledig over de spindel is geschoven, kunt u de asbout aandraaien met een
momentsleutel tot een aanhaalmoment van 15,0 Nm (133,0 In Lbs).
4. Monteer de remklauw. Let erop dat de schijf goed tussen de remblokken zit en
monteer alle noodzakelijke onderlegschijven en spacers tussen de remklauw en de
bevestigingsnokken op de vork. Draai de rembouten vast met een momentsleutel. Kijk
in de handleiding van de remmenfabrikant voor verdere instructies. In geen geval mag
het aanhaalmoment van de rembouten hoger zijn dan 10 Nm, 88.5 In Lbs.
5. Draai het wiel om te kijken of het spelingvrij kan draaien. Test de remmen grondig
voordat u gaat rijden.
WAARSCHUWING
ZORG DAT ER GEEN VET KOMT OP DE REMKLAUW, REMBLOKKEN OF REMSCHIJVEN.
WAARSCHUWING
GA NOOIT RIJDEN ZONDER EEN CORRCT GEMONTEERDE, AFGESTELDE EN GOED
FUNCTIONERENDE VOORREM.
Het remsysteem (schijf/remklauw) werkt als een integraal en secundair
beveiligingssysteem om te voorkomen dat het wiel loskomt. Als dit systeem ontbreekt
of niet correct gemonteerd is, of als de asbout van de naaf loskomt, kan het voorwiel van
de spindel schieten.
Volg de instructies van de fabrikant van de remmen als u de remklauw monteert op de
bevestigingsnokken. Op geen enkele manier wijzigingen of modicaties aanbrengen op
de vork.
VRAAG UW CANNONDALE-DEALER OM HULP BIJ HET MONTEREN VAN EEN ANDERE
PASSENDE VOORREM .
LEFTY VOORNAAF
CAP
Park SPA-1
AXLE BOLT
SEAL
INNER BEARING
WHEEL HUB
OUTER BEARING
WASHER
O-RING
NO RIDE
WHEEL TRUING TOOL - QCTL108/
15.0 Nm
DISC ROTOR BOLTS
6.2 Nm, Loctite 262
QC117/
KB61902/
KB61805/
QC118/
QC081/ (24 spk, 6bolt)
QC627/ (32 spk, 6bolt)
Figuur 11.
LEFTY 24 EN 32-SPAAKS NAAFAFMETINGEN
Flensdiameter disc-zijde 58 mm
Flensdiameter non-disc-zijde 44.5 mm
Afstand ens disc-zijde tot hart van de naaf 35 mm
Afstand ens non-disc-zijde tot hart van de naaf 20 mm

Documenttranscriptie

Onderdelennummers van Cannondale-vervangingsonderdelen worden in deze tekst in Vet Cursief weergegeven. Supplement bij de handleiding 125208.PDF 10/ 09 SOLO BICYCLE FORK HEADSHOK SOLO w/DL50 SPECIFICATIES LOCKOUT HENDEL HEADSHOK STUURPEN BOVENSTE PAKKING HEADSHOK LAGERCUP SI BALHOOFDBUIS HOESKLEMMEN ROND AFDEKHOES COMSTANDIGHEDEN 2, Algemeen gebruik Zie ‘SECTIE B, Gebruiksdoel’ in uw Cannondale Gebruikershandleiding Gebruiksdoel WAARSCHUWING: NIET TE GEBRUIKEN VOOR MOUNTAIN BIKEN OF OM MEE TE SPRINGEN. Compatibiliteit balhoofdbuis Headshok Veerweg (mm) 50 mm Instelmogelijkheden Lockout, On/Off Type veer coil w/ microcellular urethane elastomer KF241/ KF242/ KF243/ Verkrijgbare veertypes Demping-cartridge Cannondale DL50 HEADSHOK LAGERCUP Viscositeit demperolie 5w AFDEKHOES Rembevestiging KABELGELEIDER KIT,SPRING,DL50,SOFT KIT,SPRING,DL50,STANDAARD KIT,SPRING,DL50,HARD Cannondale Lefty Aanhaalmoment asbout: 15Nm, 133.0 In Lbs Postmount Maximum aanhaalmoment: 10 Nm, 88.5 In Lbs Wielnaaf LOCKOUT-HENDEL Met de lockout-hendel kan de veerweg worden geblokkeerd. Let erop dat de hendel volledig naar één van beide eindposities van de draaibeweging wordt gedraaid totdat de hendel niet verder kan. Forceer de hendel niet voorbij de eindposities. DL50 DEMPING CARTRIDGE VORKPOOT STAALVEER ELASTOMEER KABELGELEIDER KF239/ KF236/ KIT,DAMPER,DL50 KIT,SEALS,DL50,DL80,DLR80 POSTMOUNT BEVESTIGINGSNOKKEN KF258/ LEFTY WIELNAAF KIT,LEVER,LO,DL80/50 Figuur 2 ASBOUT SPINDEL AS-SCHROEFDRAAD GEBLOKKEERD Veerweg geblokkeerd in de volledig uitgeveerde positie. OPEN Veerweg niet geblokkeerd en volledig beschikbaar. KH057/ Schroefdraad reparatiekit Figuur 1 CANNONDALE USA Cannondale Bicycle Corporation 172 Friendship Road, Bedford, Pennsylvania, 15522-6600, USA (Voice): 1-800-BIKE-USA (Fax): 814-623-6173 [email protected] CANNONDALE EUROPE mail: Postbus 5100 visits: Hanzepoort 27 7570 GC, Oldenzaal, Netherlands (Voice): + 41 61.4879380 (Fax): 31-5415-14240 [email protected] CANNONDALE AUSTRALIA Unit 6, 4 Prosperity Parade, Warriewood N.S.W., 2102, Australia (Voice): (02) 9979 5851 (Fax): (02) 9979 5688 [email protected] CANNONDALE JAPAN Namba Sumiso Building 9F, 4-19, Minami Horie 1-chome, Nishi-ku, Osaka 550-0015, Japan (Voice): 06-6110-9390 (Fax): 06-6110-9361 [email protected] VERANDERING VAN DE POSITIE VAN DE HEN ONDERHOUDSSCHEMA Om de hendelpositie te veranderen: Onderhoud is belangrijk voor uw veiligheid en de levensduur van uw vork. Regelmatige inspectie door uzelf en regulier professioneel onderhoud door uw Cannondale-dealer zorgt ervoor dat de vork jarenlang veilig en probleemloos kan worden gebruikt. 1. Verwijder de borgschroef met een 4 mm inbussleutel en verwijder de lockout-hendel. VOOR EN NA EEN RIT: INSPECTEER DE VORK - Maak de gehele vork schoon en controleer deze op scheurtjes of schade. Zaken die een serieus probleem kunnen aanduiden: (1) Ongewone ‘metaalachtige’ of bonkende geluiden (2) Veranderingen in de veerweg (3) Een uitgerekte of ingedrukte afdekhoes (4) Veranderingen in de manier waarop de vork werkt (5) Geen instelmogelijkheden meer (6) Plotseling verlies van lucht of olie. CONTROLEER AFDEKHOES - Controleer de hoes op beschadigingen, scheurtjes of gaten. Controleer ook de vouwen in de hoes. Let erop dat er geen kabels of draadjes langs de hoes schuren. Controleer de bevestiging aan de boven- en onderzijde van de hoes. De randen van de hoes moeten onder en boven over de randen in respectievelijk het balhoofd en de kroon van de vork zitten en geborgd zijn met de hoesklemmen en kabelbinders. Als u een beschadigde hoes aantreft, moet het onderliggende deel van de vork worden onderzocht op schade. De beschadigde hoes moet worden vervangen door een nieuwe. Probeer de oude niet te repareren. CONTROLEER DE KABELGELEIDERS - Let erop dat de remleiding netjes met kabelbinders in de geïntegreerde kabelgeleiders is vastgeklemd. Zie figuur 5. Vervangingsonderdelen voor de hoes, hoesklemmen en kabelbinders zijn verkrijgbaar bij uw Cannondale-dealer. Figuur 3 2. Reposition the lever while aligning it with the large nut. Press it onto the large nut. Figure 4. Figuur 5 CONTROLEER INSTELKNOPPEN - Controleer of de instelmogelijkheden van uw vork (b.v. luchtdruk, lockout en rebound) normaal functioneren. CONTROLEER NA EEN PAAR RITTEN DE BEVESTIGING VAN HET VOORWIEL – Zie ook WIELMONTAGE. PROFESSIONEEL ONDERHOUD UIT TE VOEREN DOOR UW CANNONDALE-DEALER OPNIEUW INVETTEN VAN DE TELESCOOP VERVANGING VAN DE HOES Indien noodzakelijk (jaarlijks vernieuwen wordt aanbevolen) DEMONTAGE VOOR INSPECTIE EN HERMONTAGE Figuur 4 3. Elke 25 uur Inspectie en demontage van de telescoop en de lagerbanen, lagers , belangrijkste onderdelen van de telescoop, vloeistoffen, enz. Monteer de borgschroef en draai deze vast met 0,5 Nm, 4 in Lbs. PROBEER IN GEEN GEVAL DE GROTE MOER LOS TE DRAAIEN WANT DEZE ZIT IN DE VORK GEPERST! NORMAAL: elke 100 uur/elk jaar INSPECTIE LEFTY WIELNAAF ONDERHOUDSSCHEMA WAARSCHUWING Onderhoud is belangrijk voor uw veiligheid en de levensduur van uw vork. Regelmatige inspectie door uzelf en regulier professioneel onderhoud door uw Cannondale-dealer zorgt ervoor dat de vork jarenlang veilig en probleemloos kan worden gebruikt. RIJ NOOIT MET EEN BESCHADIGDE VORK. STOP ONMIDDELLIJK MET FIETSEN ALS DE VORK BESCHADIGD RAAKT. Volg het onderhoudsschema zoals aangegeven in dit supplement. OPMERKING Vraag daarnaast uw Cannondale-dealer om een compleet onderhoudsprogramma op te zetten. Regelmatige controles zijn noodzakelijk om problemen te voorkomen die tot een ongeval kunnen leiden. NIET SCHOONMAKEN MET EEN HOGEDRUKREININGER OF DROGEN MET PERSLUCHT. Hierdoor kunnen vervuilingen in de vork terechtkomen waardoor corrosie, directe schade of versnelde slijtage kan ontstaan. Onze Factory Tech Room (Noord-Amerika) en de Headshok Service Centers (Europa) bieden professionele services via de Cannondale-dealers voor alle Headshok verende voorvorken. Vraag uw dealer omtrent het serviceprogramma voor uw model vork. GEBRUIK GEEN SCHUURMIDDELEN OF AGRESSIEVE CHEMISCHE REINIGINGS- OF OPLOSMIDDELEN die de lak, de buitenzijde of interne onderdelen van de vork kunnen corroderen of beschadigen. U KUNT ZWAAR GEWOND OF VERLAMD RAKEN, OF KOMEN TE OVERLIJDEN ALS U RIJDT MET EEN GEBROKEN OF SLECHT ONDERHOUDEN VORK. 18 SOLO RIGID SOLO VOORWIEL WIEL VERWIJDEREN 1 Zet de fiets in een werkstandaard met het voorwiel van de grond. 2. Maak de remklauw los met een 5 mm inbussleutel door de beide bouten los te draaien en te verwijderen. Let goed op de uitlijning en de volgorde van de bol/holvormige opvulringen en spacers tussen de remklauw en de bevestigingsnokken. Volg de instructies van de fabrikant van de remmen. 1.125 in STEERER KABELGELEIDER VORKPOOT Figuur 7 KABELGELEIDER 3. Draai met een 5 mm inbussleutel de centrale asbout tegen de klok in los om het wiel van de spindel te halen. POSTMOUNT BEVESTIGINGSNOKKEN LEFTY WIELNAAF ASBOUT SPINDEL AS-SCHROEFDRAAD KH057/ - Schroefdraad reparatiekit Figuur 6 SPECIFICATIES Gebruiksdoel Figuur 8 COMSTANDIGHEDEN 2, Algemeen gebruik Zie ‘SECTIE B, Gebruiksdoel’ in uw Cannondale Gebruikershandleiding Draai de bout net zo lang los tot het wiel gemakkelijk van de spindel kan worden verwijderd. Zie figuur 9. WAARSCHUWING: NIET TE GEBRUIKEN VOOR MOUNTAIN BIKEN OF OM MEE TE SPRINGEN. Compatibiliteit balhoofdbuis Wielnaaf Rembevestiging 1.125 in OPMERKING Cannondale Lefty Aanhaalmoment asbout: 15Nm, 133.0 In Lbs Postmount Maximum aanhaalmoment: 10 Nm, 88.5 In Lbs Let op dat de naaf volkomen losgedraaid is van de spindel voordat u het wiel verwijdert. NOOIT het wiel met geweld verwijderen; de draad van de spindel kan daardoor beschadigd raken. 19 3. Als de schroefdraad op de asbout de spindel raakt, draai dan de bout met de klok mee waarbij u geen kracht mag zetten op de inbussleutel. Zodoende kunnen de lagers langzaam over de lagervlakken op de spindel schuiven. Als de naaf volledig over de spindel is geschoven, kunt u de asbout aandraaien met een momentsleutel tot een aanhaalmoment van 15,0 Nm (133,0 In Lbs). 4. Monteer de remklauw. Let erop dat de schijf goed tussen de remblokken zit en monteer alle noodzakelijke onderlegschijven en spacers tussen de remklauw en de bevestigingsnokken op de vork. Draai de rembouten vast met een momentsleutel. Kijk in de handleiding van de remmenfabrikant voor verdere instructies. In geen geval mag het aanhaalmoment van de rembouten hoger zijn dan 10 Nm, 88.5 In Lbs. 5. Draai het wiel om te kijken of het spelingvrij kan draaien. Test de remmen grondig voordat u gaat rijden. WAARSCHUWING ZORG DAT ER GEEN VET KOMT OP DE REMKLAUW, REMBLOKKEN OF REMSCHIJVEN. WAARSCHUWING Figuur 9. GA NOOIT RIJDEN ZONDER EEN CORRCT GEMONTEERDE, AFGESTELDE EN GOED FUNCTIONERENDE VOORREM. OPMERKING Het remsysteem (schijf/remklauw) werkt als een integraal en secundair beveiligingssysteem om te voorkomen dat het wiel loskomt. Als dit systeem ontbreekt of niet correct gemonteerd is, of als de asbout van de naaf loskomt, kan het voorwiel van de spindel schieten. ■ Als de remklauw is losgemaakt van de bevestigingsnokken, zorg ervoor dat deze voorzichtig wordt behandeld om schade te voorkomen. ■ Dek de wielnaaf af als het wiel is verwijderd zodat er geen vuil in de naaf komt. ■ Zorg dat de spindel niet beschadigt bij het verwijderen van het wiel. Volg de instructies van de fabrikant van de remmen als u de remklauw monteert op de bevestigingsnokken. Op geen enkele manier wijzigingen of modificaties aanbrengen op de vork. WIEL MONTEREN 1. Veeg de spindel schoon met een droge doek en doe een speciaal vet van hoge kwaliteit op de lagervlakken en de schroefdraad in het aseinde. 2. VRAAG UW CANNONDALE-DEALER OM HULP BIJ HET MONTEREN VAN EEN ANDERE PASSENDE VOORREM . Controleer of er geen vuil zit aan de binnenzijde van de wielnaaf en inspecteer de conditie van de afdichting in de naaf. Verricht de noodzakelijke handelingen indien dit nodig is. LEFTY VOORNAAF Schuif het wiel recht over de spindel en wel zodanig dat de het grote lager in de naaf bijna over het lagervlak valt. Op dit punt kan de asbout zonder moeite in de schroefdraad aan het uiteinde van de spindel worden gedraaid terwijl het wiel recht gehouden wordt. LEFTY 24 EN 32-SPAAKS NAAFAFMETINGEN Flensdiameter disc-zijde 58 mm Flensdiameter non-disc-zijde 44.5 mm Afstand flens disc-zijde tot hart van de naaf 35 mm Afstand flens non-disc-zijde tot hart van de naaf 20 mm INNER BEARING KB61805/ WHEEL HUB QC081/ (24 spk, 6bolt) QC627/ (32 spk, 6bolt) SEAL QC118/ WASHER 15.0 Nm AXLE BOLT CAP Park SPA-1 O-RING QC117/ OUTER BEARING KB61902/ NO RIDE Figuur 10. TIP: Monteer het voorwiel door de fiets horizontaal te plaatsen met de spindel omhoog. Zodoende kunt u de naaf recht naar beneden over de spindel laten zakken en daarna de asbout aandraaien. WHEEL TRUING TOOL - QCTL108/ Figuur 11. 20 6.2 Nm, Loctite 262 DISC ROTOR BOLTS
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Cannondale Headshok Solo de handleiding

Type
de handleiding