7
6
VERLOOP VAN HET SPEL:
3. (Optioneel) eigenschapskaart raden (1x)
Deze fase kun je doen, maar dat hoeft niet.
Je kunt een willekeurige eigenschap op de waaier van
een willekeurige medespeler raden. De verdachte speler
moet eerlijk antwoorden.
◆ Als je juist geraden hebt, is de eigenschap ontmas-
kerd en legt de verdachte speler de ontmaskerde
eigenschapskaart met de afbeelding naar boven,
goed zichtbaar voor iedereen, voor zijn waaier op
de tafel. Bovendien krijg je een masker uit de voor-
raad van de verdachte.
Belangrijk:
Ook voor ontmaskerde eigenschappen moeten in fase 2 nog maskerkaartjes op het
poezenkaartje worden gelegd.
◆ Als je verkeerd geraden hebt, moet je de verdachte
speler een masker uit je eigen voorraad geven.
Alle gekregen maskers worden met de afbeelding naar
boven, maar apart van de eigen voorraad bewaard.
Speel om de beurt met klok mee. De startspeler begint.
Als alle spelers aan de beurt geweest zijn, begint een nieuwe ronde.
Elke beurt van een speler bestaat uit 4 fasen:
1. Poezenkaartje uitspelen
2. Maskerkaartje leggen
3. (Optioneel) eigenschapskaart raden
4. Poezenkaartje nemen
1. Poezenkaartje uitspelen
Kies een van de drie poezenkaartjes uit je hand
en leg dat voor iedereen goed zichtbaar in het
midden op tafel.
2. Maskerkaartje leggen
Alle spelers (ook de speler die de kaart gelegd heeft) controleren of minstens één van
de eigenschappen op het poezenkaartje overeenkomt met hun eigenschapskaarten. In
dat geval leggen die spelers telkens één van hun maskers uit hun eigen voorraad op het
poezenkaartje
Belangrijk:
◆ Ook als er meerdere eigenschappen van het poezen-
kaartje overeenkomen met jouw eigen schapskaarten,
leg je maar één masker op het poezenkaartje.
◆ Leg de maskers bovenaan op de kaart, zodat de
poes nog steeds goed zichtbaar is voor alle spelers.