Learning Resources LER0100 Handleiding

Type
Handleiding
FRAZIONI, DECIMALI, ed ALTRO
Usare le etichette adesive incluse in dotazione per creare valori diversi sull’altro lato della
bilancia, per esempio: 2
1
/
2
, 2
1
/
4
, 2, 1
3
/
4
, 1
1
/
2
, 1
1
/
4
, 1,
3
/
4
,
1
/
2
,
1
/
4
=
1
/
4
,
1
/
2
,
3
/
4
, 1, ecc. Le
etichette si possono staccare facilmente per dare la possibilità di esplorare e consolidare
varie operazioni matematiche, come frazioni, decimali, valori del peso, e valori del denaro.
__________________________________________
De 'Math Balance' (wiskundebalans) is een uitstekend instrument voor het visualiser en
van simpele wiskundige vraagstukken en de manier waarop nummers aan elkaar gerelateerd
zijn. Wanneer een gewicht op de balans op een nummerpen (bijv. 6) geplaatst wordt neemt
het gewicht de numerieke waarde van die pen aan, waardoor de balans doorslaat. De
balans raakt weer in evenwicht wanneer er een gewicht aan de andere kant van de
balansarm geplaatst wordt. Dit gewicht moet of op dezelfde pen (6) geplaatst worden of
op twee of meer pennen die samen hetzelfde getal vormen (bijv. 5+1).
Suggesties:
GEORDENDE PAREN
Vind alle geordende paren voor een nummer door twee gewichten te combineren en
hiermee het gewicht aan de andere kant te balanceren. Bijvoorbeeld, zet een gewicht op
de 10. Balanceer het door een gewicht op de 9 en een gewicht op de 1 te zetten (9,1) en
dan op de 8 en op de 2 (8,2). Ga door tot alle geordende paren zijn gevonden. Vind alle
geordende paren voor een aantal verschillende nummers
VRAAGSTUKKEN
Maak optel- aftrek-, vermenigvuldigings- en deelvraagstukken met de balans. De
studenten kunnen bijvoorbeeld de onbekende variabele of het antwoord ontdekken
door te experimenteren met de plaatsing van verschillende gewichten om de arm te
balanceren
Voorbeelden:
? + 4 = 7 (1 gewicht op de pen met nummer 4 links op de balans, 1 gewicht op de pen
met nummer 7 rechts op de balans, studenten moeten 1 gewicht toevoegen aan de pen
met nummer 3 links op de balans.)
6 x 4 = ? (4 gewichten op de pen met nummer 6 links op de balans, 2 gewichten op de
pen met nummer 10 en 1 gewicht op de pen met nummer 4 rechts op de balans.)
24 : 6 = ? (begin met 2 gewichten op de pen met nummer 10 en 1 gewicht op de pen
met nummer 4 aan de linkerkant, zet één gewicht op de pen met nummer 6 aan de
rechterkant. Voeg 3 gewichten toe op de pen met nummer 6 om de balans te
balanceren.)
BREUKEN, DECIMALEN EN MEER
Gebruik de meegeleverde stickers om andere waarden aan de andere kant van de balans te
creëren, bijvoorbeeld: 2
1
/
2
, 2
1
/
4
, 2, 1
3
/
4
, 1
1
/
2
, 1
1
/
4
, 1,
3
/
4
,
1
/
2
,
1
/
4
=
1
/
4
,
1
/
2
,
3
/
4
, 1, enz. De
stickers kunnen makkelijk verwijderd worden om wiskundige vaardigheden zoals breuken,
decimalen, gewichtswaarden en geldwaarden te leren.
__________________________________________

Documenttranscriptie

FRAZIONI, DECIMALI, ed ALTRO Usare le etichette adesive incluse in dotazione per creare valori diversi sull’altro lato della bilancia, per esempio: 2 1/2, 2 1/4, 2, 1 3/4, 1 1/2, 1 1/4, 1, 3/4, 1/2, 1/4 = 1/4, 1/2, 3/4, 1, ecc. Le etichette si possono staccare facilmente per dare la possibilità di esplorare e consolidare varie operazioni matematiche, come frazioni, decimali, valori del peso, e valori del denaro. __________________________________________ De 'Math Balance' (wiskundebalans) is een uitstekend instrument voor het visualiser en van simpele wiskundige vraagstukken en de manier waarop nummers aan elkaar gerelateerd zijn. Wanneer een gewicht op de balans op een nummerpen (bijv. 6) geplaatst wordt neemt het gewicht de numerieke waarde van die pen aan, waardoor de balans doorslaat. De balans raakt weer in evenwicht wanneer er een gewicht aan de andere kant van de balansarm geplaatst wordt. Dit gewicht moet of op dezelfde pen (6) geplaatst worden of op twee of meer pennen die samen hetzelfde getal vormen (bijv. 5+1). Suggesties: GEORDENDE PAREN Vind alle geordende paren voor een nummer door twee gewichten te combineren en hiermee het gewicht aan de andere kant te balanceren. Bijvoorbeeld, zet een gewicht op de 10. Balanceer het door een gewicht op de 9 en een gewicht op de 1 te zetten (9,1) en dan op de 8 en op de 2 (8,2). Ga door tot alle geordende paren zijn gevonden. Vind alle geordende paren voor een aantal verschillende nummers VRAAGSTUKKEN Maak optel- aftrek-, vermenigvuldigings- en deelvraagstukken met de balans. De studenten kunnen bijvoorbeeld de onbekende variabele of het antwoord ontdekken door te experimenteren met de plaatsing van verschillende gewichten om de arm te balanceren Voorbeelden: • ? + 4 = 7 (1 gewicht op de pen met nummer 4 links op de balans, 1 gewicht op de pen met nummer 7 rechts op de balans, studenten moeten 1 gewicht toevoegen aan de pen met nummer 3 links op de balans.) • 6 x 4 = ? (4 gewichten op de pen met nummer 6 links op de balans, 2 gewichten op de pen met nummer 10 en 1 gewicht op de pen met nummer 4 rechts op de balans.) • 24 : 6 = ? (begin met 2 gewichten op de pen met nummer 10 en 1 gewicht op de pen met nummer 4 aan de linkerkant, zet één gewicht op de pen met nummer 6 aan de rechterkant. Voeg 3 gewichten toe op de pen met nummer 6 om de balans te balanceren.) BREUKEN, DECIMALEN EN MEER Gebruik de meegeleverde stickers om andere waarden aan de andere kant van de balans te creëren, bijvoorbeeld: 2 1/2, 2 1/4, 2, 1 3/4, 1 1/2, 1 1/4, 1, 3/4, 1/2, 1/4 = 1/4, 1/2, 3/4, 1, enz. De stickers kunnen makkelijk verwijderd worden om wiskundige vaardigheden zoals breuken, decimalen, gewichtswaarden en geldwaarden te leren. __________________________________________
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Learning Resources LER0100 Handleiding

Type
Handleiding