Learning Resources , Inc. Marine Radio LER 2432, Inflatable World Globe, LER 2432 Handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de Learning Resources , Inc. Marine Radio LER 2432 Handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
6. El juego continuará hasta utilizar todas las letras
del alfabeto. Sin embargo, si se desea, se puede
hacer otra pasada por el alfabeto pero esta vez
utilizando nombres de otros países.
Variación: Intente el juego con las ciudades
principales, ¡tanto de los Estados Unidos como del
resto del mundo! El estudiante deberá ser capaz de
nombrar tanto la ciudad y la región y/o el país en el que
se encuentre situado.
Een opblaasbare wereldbol in de klas is een leuke
manier om leerlingen de kenmerken van onze wereld te
leren. Gebruik de wereldbol voor demonstraties, het
leren van feiten over de wereld en gewoon om de klas
te versieren.
Inclusief reparatiesetje: Volg de instructies in het
reparatiesetje voor informatie over het repareren van de
opblaasbare wereldbol als deze beschadigd is.
Als u de opblaasbare wereldbol aan het plafond wilt
hangen, kunt u een touwtje aan het ventieltje knopen en
de bol hiermee ophangen.
Met de volgende activiteiten leren de leerlingen de
continenten, watermassa’s en andere interessante
wereldfeiten. Er is echter zoveel over de wereld te leren
dat de mogelijkheden oneindig zijn!
Activiteit 1: Waterwereld
1. Houd de wereldbol omhoog en leg uit dat de
wereld uit land en water bestaat.
2. Vraag de leerlingen waar ze denken dat er meer
van is: water of land?
3. Teken twee kolommen op een bord: één met de
titel "Land" en de andere met "Water".
4. Doe een vrijwilliger een blinddoek om.
5. Vraag de klas wat ze denken dat de vrijwilliger aan
zal raken.
6. Vraag de geblinddoekte leerling om de wereldbol
met zijn/haar wijsvinger aan te raken en neem dan
de blinddoek af zodat hij/zij kan zien wat hij/zij
aanraakt.
7. Schrijf het resultaat op het bord.
8. Draai de wereldbol rond en vraag een nieuwe
vrijwilliger om hetzelfde te toen.
9. Ga door tot alle leerlingen kans hebben gehad om
de wereldbol aan te raken. Zorg ervoor dat alle
resultaten op het bord staan.
10. Wat was het resultaat? (Als het goed is werd het
water het vaakst aangeraakt.) De Aarde bestaat
voornamelijk uit water. Praat met de klas over dit
feit.
Activiteit 2: Landen gooien
1. Alle leerlingen moeten in een groep staan.
2. Zeg dat u de wereldbol in de lucht zult gooien.
3. De leerling die de wereldbol vangt moet een land
noemen dat met de letter "A" begint.
4. Wanneer deze leerling een land met de letter "A"
heeft genoemd, gooit deze student de wereldbol
naar een andere student.
5. De volgende student die de wereldbol vangt moet
een land noemen dat met de letter "B" begint.
6. Het spel gaat door tot alle letters van het alfabet
zijn gebruikt. Als u wilt kunt u dan weer opnieuw
aan het begin van het alfabet beginnen, alleen met
andere landennamen.
Variatie:
Speel het spel met belangrijke steden in eigen
land en in de rest van de wereld! De student noemt de
stad en de provincie of het land waarin de stad zich
bevindt.
L’uso di un mappamondo gonfiabile in classe è un
metodo utilissimo che consente agli studenti di
apprendere in modo facile e diretto le caratteristiche del
mondo in cui viviamo. Il mappamondo può essere
utilizzato per trasmettere e dimostrare in modo efficace
tante informazioni sul mondo, ed è bello anche da
tenere in classe come oggetto decorativo.
È compreso un kit di riparazione: seguire attentamente
le istruzioni che si trovano nel kit di riparazione per
sapere come riparare il mappamondo gonfiabile nel
caso dovesse danneggiarsi.
Se si desidera appendere il mappamondo gonfiabile in
modo che penda dal soffitto, consigliamo di legare un
pezzetto di spago alla chiusura del foro di ingresso
dell’aria e di attaccarlo quindi al soffitto.
/