Learning Resources LER 2510 Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

proprie. In pratica, costruiscono una frazione impropria da un numero
misto. Per esempio,  si può costruire utilizzando sette blocchetti gialli
o un blocchetto rosso e tre blocchetti gialli. Svolgere l’attività al
contrario, iniziando con una frazione impropria e trasformandola in
un numero misto.
Paragoni
mettere a confronto coppie di frazioni unitarie come  e . Chiedere
qual è la più alta o la più bassa. Si può inoltre invitare gli studenti a
scrivere le due frazioni e la loro relazione, per mostrare il rapporto in cui
si trovano (  >  ). Questa attività può essere modificata mostrando un
blocchetto di frazione unitaria e chiedendo quindi agli studenti di trovare
un altro blocchetto di frazione unitaria che sia più basso o più alto.
Incoraggiare gli studenti a utilizzare i termini e i simboli appropriati nella
descrizione del rapporto tra i blocchetti.
___________________________
Klik de Fraction Tower
®
kubussen aan elkaar en help uw studenten bij het
leren van fundamentele breukconcepten en handelingen. Met Fraction
Tower
®
kubussen kunnen studenten abstracte ideeën als concrete
activiteiten zien en aanraken, en de stukken met elkaar combineren en
vergelijken!
Uw set bestaat uit vijftig onderdelen met o.a.: één rode hele kubus, twee
roze halve, drie oranje derden, vier gele vierden, vijf groene vijfden, zes
teal zesden, acht blauwe achtsten, tien paarse tienden en twaalf zwarte
twaalfden.
ACTIVITEITEN
Gehele breuken
De rode kubus is gelijk aan één gehele breuk. Vergelijk de roze kubus met
de rode kubus. Er zijn twee roze kubussen nodig om de hoogte van de
rode kubus te maken. De roze kubussen hebben een waarde van een half,
zoals toegewezen. Laat zien dat kubussen met dezelfde kleur dezelfde
waarde hebben. Praat over breukrelaties. Gebruik termen zoals gedeelte,
geheel, teller, noemer, delen van gelijke grootte en gehele breuken bij de
bespreking.
Gelijknamige breuken
Laat de studenten zien hoe ze gelijknamige breuken van dezelfde kleur
bouwen. Laat zien dat  uit één gele kubus bestaat,  uit twee gele
kubussen en  uit drie gele kubussen. Ga door met deze activiteit door
verschillende gehele en gelijknamige breuken te maken met de tellers 3,
4, 5, 6, 8, 10, en 12.
Gelijkwaardige breuken
Maak twee gelijkwaardige breuken zoals  en  met de breukkubussen.
Vraag studenten om goed te kijken en de hoogte van iedere breuk te
vergelijken. Daag de studenten uit om een tweetal gelijkwaardige
breuken te maken waarbij de hoogten niet aan elkaar gelijk zijn (dit is
niet mogelijk! Twee breuken zijn alleen gelijkwaardig als ze dezelfde
hoogte hebben.)
Breuken vereenvoudigen
Vereenvoudig breuken door deze te ontbinden. De gelijkwaardige
breuk die uit het kleinste aantal kubussen met dezelfde kleur bestaat is
helemaal ontbonden. Bouw een breuk met vier blauwe kubussen.
Vraag de studenten wat de breuk is. Daag hen dan uit om gelijkwaardige
breuken te maken met zo weinig mogelijk kubussen. De studenten komen
er dan achter dat het mogelijk is om de vier blauwe kubussen na te maken
met twee gele kubussen, en dat het kleinste aantal kubussen één roze
kubus is. Daarom wordt  ontbonden tot  .
Ongelijknamige breuken en gemengde getallen
Door twee of meer sets met Fraction Tower
®
kubussen te gebruiken
kunnen studenten ongelijknamige breuken bouwen zoals  en  . Daag
de studenten uit om ongelijknamige breuken te bouwen met de gehele
en gelijknamige breuken. In wezen bouwen zij een ongelijknamige breuk
uit een gemengd getal. Bijvoorbeeld,  kan gebouwd worden uit zeven
gele kubussen of één rode kubus en drie gele kubussen. Draai de activiteit
om door met een ongelijknamige breuk te beginnen en een gemengd getal
te maken.
Vergelijkingen
Vergelijk paren met gehele breuken zoals  en  . Vraag welke hoger
of lager is. Als u wilt kunnen de studenten de relatie tussen de breuken
opschrijven (  >  ). U kunt deze activiteit aanpassen dor een gehele
breukkubus te tonen en aan de studenten te vragen om een andere gehele
breukkubus te vinden die lager of hoger is. Moedig studenten aan om de
juiste uitdrukkingen en symbolen te gebruiken bij het beschrijven van de
relatie tussen de kubussen.
___________________________
Encaixe os cubos Fraction Tower
®
Cubes uns nos outros e ajude os seus
alunos a compreenderem os conceitos e operações básicas das fracções.
Os cubos Fraction Tower
®
Cubes permitem que os alunos estabeleçam
uma relação entre ideias abstractas e actividades concretas enquanto
observam, tocam, associam e comparam diversas peças!

Documenttranscriptie

proprie. In pratica, costruiscono una frazione impropria da un numero misto. Per esempio,  si può costruire utilizzando sette blocchetti gialli o un blocchetto rosso e tre blocchetti gialli. Svolgere l’attività al contrario, iniziando con una frazione impropria e trasformandola in un numero misto. mettere a confronto coppie di frazioni unitarie come  e  . Chiedere qual è la più alta o la più bassa. Si può inoltre invitare gli studenti a scrivere le due frazioni e la loro relazione, per mostrare il rapporto in cui si trovano (  >  ). Questa attività può essere modificata mostrando un blocchetto di frazione unitaria e chiedendo quindi agli studenti di trovare un altro blocchetto di frazione unitaria che sia più basso o più alto. Incoraggiare gli studenti a utilizzare i termini e i simboli appropriati nella descrizione del rapporto tra i blocchetti. Paragoni ___________________________ Klik de Fraction Tower® kubussen aan elkaar en help uw studenten bij het leren van fundamentele breukconcepten en handelingen. Met Fraction Tower® kubussen kunnen studenten abstracte ideeën als concrete activiteiten zien en aanraken, en de stukken met elkaar combineren en vergelijken! Uw set bestaat uit vijftig onderdelen met o.a.: één rode hele kubus, twee roze halve, drie oranje derden, vier gele vierden, vijf groene vijfden, zes teal zesden, acht blauwe achtsten, tien paarse tienden en twaalf zwarte twaalfden. ACTIVITEITEN Gehele breuken De rode kubus is gelijk aan één gehele breuk. Vergelijk de roze kubus met de rode kubus. Er zijn twee roze kubussen nodig om de hoogte van de rode kubus te maken. De roze kubussen hebben een waarde van een half, zoals toegewezen. Laat zien dat kubussen met dezelfde kleur dezelfde waarde hebben. Praat over breukrelaties. Gebruik termen zoals gedeelte, geheel, teller, noemer, delen van gelijke grootte en gehele breuken bij de bespreking. Laat de studenten zien hoe ze gelijknamige breuken van dezelfde kleur bouwen. Laat zien dat  uit één gele kubus bestaat,  uit twee gele kubussen en  uit drie gele kubussen. Ga door met deze activiteit door verschillende gehele en gelijknamige breuken te maken met de tellers 3, 4, 5, 6, 8, 10, en 12. Gelijknamige breuken Maak twee gelijkwaardige breuken zoals  en  met de breukkubussen. Vraag studenten om goed te kijken en de hoogte van iedere breuk te vergelijken. Daag de studenten uit om een tweetal gelijkwaardige breuken te maken waarbij de hoogten niet aan elkaar gelijk zijn (dit is niet mogelijk! Twee breuken zijn alleen gelijkwaardig als ze dezelfde hoogte hebben.) Gelijkwaardige breuken Vereenvoudig breuken door deze te ontbinden. De gelijkwaardige breuk die uit het kleinste aantal kubussen met dezelfde kleur bestaat is helemaal ontbonden. Bouw een breuk met vier blauwe kubussen. Vraag de studenten wat de breuk is. Daag hen dan uit om gelijkwaardige breuken te maken met zo weinig mogelijk kubussen. De studenten komen er dan achter dat het mogelijk is om de vier blauwe kubussen na te maken met twee gele kubussen, en dat het kleinste aantal kubussen één roze kubus is. Daarom wordt  ontbonden tot  . Breuken vereenvoudigen Door twee of meer sets met Fraction Tower® kubussen te gebruiken kunnen studenten ongelijknamige breuken bouwen zoals  en  . Daag de studenten uit om ongelijknamige breuken te bouwen met de gehele en gelijknamige breuken. In wezen bouwen zij een ongelijknamige breuk uit een gemengd getal. Bijvoorbeeld,  kan gebouwd worden uit zeven gele kubussen of één rode kubus en drie gele kubussen. Draai de activiteit om door met een ongelijknamige breuk te beginnen en een gemengd getal te maken. Ongelijknamige breuken en gemengde getallen Vergelijk paren met gehele breuken zoals  en  . Vraag welke hoger of lager is. Als u wilt kunnen de studenten de relatie tussen de breuken opschrijven (  >  ). U kunt deze activiteit aanpassen dor een gehele breukkubus te tonen en aan de studenten te vragen om een andere gehele breukkubus te vinden die lager of hoger is. Moedig studenten aan om de juiste uitdrukkingen en symbolen te gebruiken bij het beschrijven van de relatie tussen de kubussen. Vergelijkingen ___________________________ Encaixe os cubos Fraction Tower® Cubes uns nos outros e ajude os seus alunos a compreenderem os conceitos e operações básicas das fracções. Os cubos Fraction Tower® Cubes permitem que os alunos estabeleçam uma relação entre ideias abstractas e actividades concretas enquanto observam, tocam, associam e comparam diversas peças!
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12

Learning Resources LER 2510 Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor