Keystone Pneumatic Actuators PremiAir IOM de handleiding

Type
de handleiding
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud
INLEIDING
De Keystone PremiAir pneumatische
aandrijving kent compacte ontwerp met
tandheugel en rondsel, volgens Europese en
internationale norm EN ISO5211 (aanbevolen
afmetingen).
ALGEMENE AANBEVELINGEN VOOR
PNEUMATISCHE SYSTEMEN
Alle Keystone PremiAir aandrijvingen
worden tijdens fabricage gesmeerd met
Molyrace LT2 -een smeermiddel op basis
van molybdeendisulfide (MoS2)- en hoeven
niet opnieuw gesmeerd te worden, tenzij
de bedrijfsomstandigheden uitzonderlijk
zwaar zijn. Bij applicaties met een
omgevingstemperatuur tussen –40°C tot –30°C
is 'AeroShell Grease 7' voorgeschreven.
Voor maximale efficiëntie van deze of andere
pneumatische aandrijvingen, adviseren we de
volgende aanbevelingen op te volgen:
1. Als pneumatische aandrijvingen onderhevig
zijn aan grote temperatuurschommelingen,
moet het systeem voorzien zijn van een
geschikte luchtdroger.
CONSTRUCTIE
PremiAir aandrijvingen zijn ontworpen voor
montage op kwartslagaandrijvingen, zowel
rechtstreeks als met de juiste montagebeugels/
adapters en selectieprocedures.
Alle modellen hebben tegenoverliggende
zuigers. Elke zuiger heeft een geïntegreerd
tandheugel dat aangrijpt op een eendelige
as met rondsel. De as is behandeld met
Nitrotech™ voor maximale bescherming
en voorzien van lagers uit een technische
kunststof. Het huis is van geëxtrudeerd
aluminium, hard geanodiseerd en voorzien van
ene elektrostatische poedercoating.
Het ontwerp heeft een opschroefbare
montageplaat en luchtaansluitplaat voor
maximale flexibiliteit. O-ringen verzorgen de
afdichting van zuiger en as.
Voor enkelwerkende (veerretour) aandrijvingen
kunnen maximaal vier veren gemonteerd
worden tussen de zuigerkop en de eindkap,
om tegemoet te komen aan de beschikbare
luchtdruk.
Instelbare eindstops aan beide uiteinde van
de slag zorgen ervoor dat de aandrijving de
afsluiter nauwkeurig opent en sluit.
De uitgaande as is een inwendig vierkant (ster)
volgens EN ISO5211.
DUBBEL- EN ENKEL WERKENDE HEBBEN
DEZELFDE AFMETINGEN
OPMERKING
Deze handleiding heeft betrekking op alle doorlaten,
behalve model 180. Raadpleeg document HDLDS-0012
voor de handleiding voor installatie en onderhoud voor
model 180.
VCIOM-00036-NL 17/11Emerson.com/FinalControl © 2017 Emerson. All Rights Reserved.
Voor installatie moeten deze instructies volledig zijn gelezen en begrepen
2. Bij applicaties met een lage
omgevingstemperatuur is het belangrijk dat
de perslucht gedroogd is tot een dauwpunt
dat lager is dan de omgevingstemperatuur.
Indien hier niet aan voldaan wordt, dan
zal het condensaat bevriezen en schade
aanrichten aan de afdichtingen van de
aandrijving, waardoor de aandrijving niet
meer kan functioneren.
3. Luchtleidingen moeten worden aangelegd
volgens een 'Recommended Piping Practice'
en mogen geen lussen bevatten, waarin
condensaat kan verzamelen.
4. Alle uiteinden van luchtleidingen moeten na
het snijden grondig worden schoongemaakt
en ontbraamd, om ervoor te zorgen dat de
leiding vrij blijft van deeltjes.
5. Als leidingen hydraulisch worden
getest, moeten ze na het testen worden
schoongeblazen met perslucht om alle
sporen van water te verwijderen, voordat
de leidingen worden aangesloten op de
aandrijving.
6. Wanneer een afdichtend middel wordt
gebruikt, mag dit alleen op de buitendraad
worden aangebracht, om te voorkomen
dat een teveel van het middel in de leiding
terecht komt.
7. Wanneer luchtfilters worden gebruikt,
moeten deze zodanig geplaatst worden
dat ze eenvoudig toegankelijk zijn voor
onderhoud of aftappen.
8. Als een pneumatische standsteller
of regelaar op de aandrijving wordt
gemonteerd, mag geen gesmeerde lucht
worden gebruikt, tenzij de fabrikant
uitdrukkelijk opgeeft dat de standsteller/
regelaar geschikt is voor gesmeerde lucht.
Opmerking: PremiAir aandrijvingen zijn
toegelaten voor werkdrukken van 2,75barg
(40 psig) tot 8,3 barg (120 psig) en zijn
bestand tegen een maximale druk van
10,3barg (150 psig).
2
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud
STANDAARD INSTALLATIE – DUBBEL- EN
ENKELWERKEND
In deze instructies wordt ervan uitgegaan dat
de aandrijving geïnstalleerd is met hartlijn
van de cilinder parallel aan de hartlijn van
de afsluiter (in lijn), en dat de afsluiter een
rubbergevoerde vlinderklep is met een topflens
volgens EN ISO 5211.
Enkelwerkende aandrijvingen worden
standaard geleverd in veersluitende uitvoering.
Omgekeerde werking (veeropenend) moet bij
het plaatsen van de order worden opgegeven.
1. Zorg ervoor dat de afsluiter en de
aandrijving in de volgende situatie verkeren:
•Dubbelwerkendeenveersluitende
aandrijvingen:
Afsluiter gesloten, aandrijving geheel met
de klok mee.
•Dubbelwerkendeenveeropenende
aandrijvingen:
Afsluiter open, aandrijving gehele tegen de
klok in.
Montage op kogelkranen en high-
performance vlinderkleppen (via beugel)
2a. Bevestig de beugel met vier bouten en
ringen aan de onderzijde van de aandrijving,
zoals aangegeven in Fig. 1.
3a. Plaats de juiste koppeling door middel van
lichte tikken of persen op de spindel. Het
verdient aanbeveling een smeermiddel te
gebruiken.
4a. Monteer de aandrijving en de beugel op de
montageflens van de aandrijving met behulp
van geschikte bouten.
Montage op rubbergevoerde vlinderkleppen
(met EN ISO5211 montage)
2b. Schroef de draadeinden stevig in de
montage flens van de aandrijving.
3b. Monteer de aandrijving op de topflens
van de afsluiter en zet hem goed vast met
behulp van een borgring en een moer op elk
draadeind.
NIET-STANDAARD INSTALLATIE – DUBBEL-
EN ENKELWERKEND
Alle typen kwartslagafsluiters
In omstandigheden waar de aandrijving
transversaal (haaks op hartlijn van de afsluiter)
gemonteerd moet worden ('over de leiding'),
moet de aandrijving 90° gedraaid worden. Dit
wordt op de volgende manier gedaan:
1. Neem de afsluiter los van de afsluiter
of de montagebeugel door de vier
bevestigingsbouten/moeren los te nemen
en de aandrijving verticaal van de afsluiter te
verwijderen.
2. Draai de aandrijving over 90°.
3. Monteer de aandrijving weer op de afsluiter
of de montagebeugel. De uitgaande as van
de aandrijving is een inwendig vierkant
(ster) waarvan de vierkanten onder 90° ten
opzichte van elkaar liggen.
FIGUUR 1
Typische installatie op een kogelkraan of high-
performance vlinderklep, met gebruik van een
beugel.
FIGUUR 2
Typische installatie op een rubbergevoerde
vlinderklep, met direct montage volgens
ENISO5211.
Aandrijving
Borgring
Moer
Draadeind
Borgring
Bout
Bout
Koppeling
indien
noodzakelijk
Beugel indien
noodzakelijk
Aandrijving
Alle kwartslagafsluiters
5. Voor installatie van de afsluiter-
aandrijvingcombinatie in de leiding, moet
indien noodzakelijk de werking van de
afsluiter worden gecontroleerd en afgesteld
met de eindstops (zie de gedetailleerde
instructies voor afstelling van de slag).
6. Wanneer de afsluiter-aandrijvingcombinatie
in de leiding wordt geïnstalleerd, moeten
de specifieke instructies voor de afsluiter in
acht worden genomen.
Opmerking: Sommige afsluiters moeten
eerst inde leiding worden geïnstalleerd,
voordat de aandrijving op de afsluiter wordt
gemonteerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor
veersluitende vlinderkleppen.
3
1
2
17
16
25
24
9
11
12
10
18
19
5
28
27
26
4
6
20
21
13
14
15
29
7
3
22
23
8
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud – onderdelen
CONSTRUCTIEMATERIALEN
Po.nr. Benaming Materiaal Afwerking
1 Huis Geëxtrudeerd aluminium BS 1474 (6000 serie) Hard geanodiseerd + ESPC* of SNP**
2 Deksel Gegoten aluminium DIN1725 legering 231 Chromaat + ESPC* of SNP**
3 Zuiger Gegoten aluminium DIN1725 legering 231 Geanodiseerd of SNP**
4 Zuigeras Carbon Steel BS 1490:1983 212 A42 Nitrotech™*** of SNP**
5 Bodemplaat Gegoten aluminium DIN1725 legering 231 Chromaat + ESPC* of SNP**
6 Luchtaansluitplaat Aluminium DIN1725 legering 231 Chromaat + ESPC* of SNP**
7 Zuigervoering Devlon-V™ Natuurlijk
8 Zuigersteunring Devlon-V™ Natuurlijk
9 Toplager Devlon-V™ Natuurlijk
10 Bodemlager Devlon-V™ Natuurlijk
11 Topvulring Devlon-V™ Natuurlijk
12 Bodemvulring Devlon-V™ Natuurlijk
13 Stopbout Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
14 Borgmoer Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
15 Dichtigsring Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
16 Dekselbout Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
17 Dekselring Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
18 Bodemplaatbout Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
19 Bodemplaatring Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
20 Luchtaansluitplaat bout Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
21 Luchtaansluitplaat ring Roestvaststaal A2 / 70 Natuurlijk
22 Veer Chroom-silicium verenstaal
BS 2806 685 A55 HD R2 Oliebad
23 Standaanwijzer ABS Natuurlijk
24 Zuiger O-ring Rubber-NBR of FPM Natuurlijk
25 Deksel O-ring Rubber-NBR of FPM Natuurlijk
26 As top O-ring Rubber-NBR of FPM Natuurlijk
27 As onder O-ring Rubber-NBR of FPM Natuurlijk
28 Bodemplaat O-ring Rubber-NBR of FPM Natuurlijk
29 Luchtaansluitplaat O-ring Rubber-NBR of FPM Natuurlijk
OPMERKINGEN
* ESPC = Elektrostatische poedercoating
** SNP = Vernikkeld (Special Nickel Protection)
*** Nitrotech™ = Speciale corrosiebestendige afwerking
4
2
4
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud
DEMONTAGE
LET OP!
Sluit de luchtdruk af en neem de normale
veiligheidsvoorschriften in acht, zoals het dragen
van een veiligheidsbril.
1. Draai de borgmoeren los en verwijder de
eindstops (13).
2. Verwijder de deksels (2) door het losdraaien
van de vier zeskantbouten in elk deksel.
Voor veerretourmodellen moeten de bouten
kruiselings stukje bij beetje losgedraaid
worden.
3. Gebruik een geschikte steeksleutel op de
top van de as (4) om de as tegen de klok
in te draaien en de zuigers (3) uit elkaar te
drijven. Neem de zuigers uit het huis (1).
4. Verwijder de bodemplaat (5) door de vier
inbusbouten los te draaien.
5. De rondselas (4) kan nu uit de onderzijde
van het huis (1) worden genomen.
6. De top- en bodemlagers, vulringen en
O-ringen kunnen nu van de rondselas of uit
de uitsparingen in het huis en bodemplaat
worden genomen.
7. De luchtaansluitplaat (6) kan indien nodig
van het huis worden verwijderd door de twee
bouten los te draaien.
8. Verwijder de O-ringen en de steunringen
van de zuigerkoppen.
9. Verwijder de zuigervoeringen van de
zuigerpoten.
MONTAGE (ZIE DE ILLUSTRATIE OP BLZ. 3)
1. Reinig alle losse onderdelen en vervang
beschadigde onderdelen zoals O-ringen,
lagers, steunringen en zuigervoeringen.
2. Vet de boring in het huis in met
MolyraceLT2.
3. Plaats de bodemplaat (5) plat op een
werkbank en leg de O-ring (28) in de groef in
de bovenzijde van de plaat.
4. Plaats de bodemvulring (12), het
bodemlager (10), de bodem O-ring (27)
over de onderzijde van de as en breng wat
Molyrace LT2 smeermiddel aan.
5. Schuif de as samen met vulring, lager
en O-ring, zorgvuldig in de boring in de
bodemplaat; op het laatst flink doordrukken
om een juiste plaatsing te verzekeren.
1. Stand van spiebanen voor montage van de zuiger
2. Plaatsen van de zuiger in het huis
3. Plaatsen van de veren in de uitsparingen en
dezuigerkop
4. Monteren van de luchtaansluit-plaat
6. Plaats de topvulring (11), toplager (9) en top
O-ring (26) over de bovenzijde van de as en
breng wat Molyrace LT2 smeermiddel aan.
7. Laat het huis voorzichtig over de as zakken
en op de bodemplaat; druk op het laatst
flink door om ervoor te zorgen dat de O-ring
en het lager goed op hun plaats komen in de
bovenste uitsparing in het huis.
8. Zet de bodemplaat vast op het huis met
inbusbouten en veerringen (18/19).
9. Breng wat Molyrace LT2 smeermiddel aan
op de vertanding van het rondsel. Draai de
rondselas tot de spiebanen in de bovenkant
van de as onder een hoek van 45 graden
staan (zie hiernaast bij 1).
10. Plaats de O-ringen (24), steunringen (8) en
zuigervoering (7) op de zuigers en breng
daar Molyrace LT2 aan op de vertanding van
het tandheugel.
11. Schuif de zuigers als volgt in het huis:
a) Dubbelwerkende en veersluitende
modellen
Met het tandheugel aan de linkerkant van
de boring in het huis, gezien van de O-ring
zijde van de zuiger (zie hiernaast bij 2).
b) Veeropenende modellen
Met het tandheugel aan de rechterkant
van de boring in het huis, gezien van de
O-ring zijde van de zuiger.
Plaats het geheel op de werkbank met
een zuigerkop op de werkbank en de
andere naar boven. Druk stevig op de
bovenste zuiger zodat beide tandheugels
aangrijpen op het rondsel.
5
INTERNE EINDSTOPS INSTELLEN
PremiAir aandrijvingen zijn voorzien van
geïntegreerde eindstops om exact de juiste slag
in te stellen voor de aangedreven afsluiter.
Met deze stops kan de slag als volgt worden
ingesteld:
Overslag (aan beide einden) van ±5°
Onderslag (aan beide einden) van ±10°
Grotere onderslag is op aanvraag mogelijk.
18. Draai de rondselas geheel tegen de klok
in en draai dan de linker eindstop zover
naar binnen dat de spiebanen in de as in
lijn liggen met de hoofdassen van het huis.
Draai de borgmoer vast.
Opmerking: - Bij enkelwerkende aandrijving
verdient het geen aanbeveling de eindstops
te gebruiken om het rondsel te verdraaien,
aangezien dit de nokken of de uiteinden van
de eindstops kan beschadigen.
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud
EINDSTOPS INSTELLEN (DUBBELWERKENDE
AANDRIJVING)
1. Stuur de aandrijving/afsluiter naar de
gesloten stand
2. Sluit de luchttoevoer.
3. Draai de borgmoer van de geslotenstand-
eindstop los.
4. Draai de eindstop met de klok mee om de
slag te verkleinen of tegen de klok in om de
slag te vergroten.
5. Zet de borgmoer weer vast.
6. Sluit de lucht weer aan en controleer of de
stand goed is. Zo niet, deze instructies vanaf
stap 2 herhalen.
7. Open de luchttoevoer om de aandrijving
naar de open stand te sturen.
8. Sluit de luchttoevoer.
9. Stel de openstand-eindstop in volgens de
stappen 3 tot 6 hierboven.
12. Plaats het geheel nu met de bodemplaat
op de werkbank. Draai de rondselas met
een geschikte steeksleutel zo ver mogelijk
met de klok mee (dubbelwerkende of
veersluitende modellen) of tegen de klok in
(veeropenende modellen). De spiebanen aan
de bovenzijde van de as moeten ongeveer
4 of 5 graden met de klok mee, of tegen
de klok in, voorbij zijn aan de axiale en
transversalen hartlijnen van het huis.
13. Breng Molyrace LT2 smeermiddel aan in de
O-ringgroef in beide deksels van het huis.
Plaats de O-ringen (24) in de groeven en
plaats de aandrijving met een uiteinde naar
beneden op de werkbank.
14. Dubbelwerkende modellen:
a. Plaats zorgvuldig een deksel (2) op het
bovenste eind van het huis en zet het
vast met vier zeskantbouten en vlakke
sluitringen (16/17).
b. Herhaal dit voor het andere deksel.
Veerretour modellen:
a. Plaats het juiste aantal veren (22) in de
uitsparingen in de bovenste zuigerkop.
(Zie hiernaast bij 3)
b. Plaats zorgvuldig een deksel oer de veren
zodat de veren in de uitsparingen in het
deksel vallen.
c. Druk de veren samen door het deksel met
vier schroeven afwisselend en kruiselings
vast te zetten, totdat het deksel stevig
tegen het huis wordt gedrukt.
d. Herhaal dit voor het andere deksel.
15. Plaats de O-ringen (29) in de groeven van
de luchtaansluitplaat en zet de plaat vast
op het huis met de twee inbusbouten en
veerringen (20/21). Zorg ervoor dat Poort 2
zoals aangegeven aan de rechterkant ligt
(zie hiernaast bij 4).
16. Zet de borgmoeren en afdichtringen (14/15)
op de eindstops en schroef de eindstops
daarna in het huis.
17. Voor dubbelwerkende modellen moet de
rondselas geheel met de klok mee gedraaid
zijn. Draai daarna de rechter eindstop
zover in dat de spiebanen uitlijnen met de
hoofdassen van het huis. Draai daarna de
borgmoer vast.
19. Draai bij enkelwerkende aandrijving de
linker eindstop zover in dat hij ongeveer
in de juiste stand staat en open dan de
luchttoevoer om de aandrijving open
te sturen. Controleer de stand van de
rondselas, sluit de luchttoevoer en stel
de eindstop opnieuw in, om eventuele
foute stand te corrigeren. Herhaal deze
stappen tot de juiste stand is bereikt. Zet de
borgmoer vast.
20. Open de luchttoevoer om de aandrijving
naar de open stand te sturen en draai de
rechter eindstop zover in dat hij ongeveer
in de juiste stand staat en sluit dan de
luchttoevoer. Controleer de stand van de
rondselas. Open de luchttoevoer en stel
de eindstop opnieuw in, om eventuele
foute stand te corrigeren. Herhaal deze
stappen tot de juiste stand is bereikt. Zet de
borgmoer vast.
6
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud
ONDERHOUD
Als de algemene aanbevelingen voor
pneumatische systemen worden opgevolgd,
heeft de aandrijving weinig of geen
onderhoud nodig gedurende vele duizenden
bedieningscycli.
ALGEMENE GEGEVENS
1. In standaarduitvoering zal luchtdruk op
Poort 2 de aandrijving tegen de klok in
sturen, zodat de afsluiter opengaat.
2. Luchtdruk op Poort 4 stuurt de aandrijving
met de klok mee, zodat de afsluiter dicht
gaat (alleen bij dubbelwerkende uitvoering).
3. Waarschuwing: - Het verdient geen
aanbeveling om enkelwerkende
aandrijvingen 'luchtsteun' te geven,
aangezien dit de afsluiterspindel kan
overbelasten en schade kan veroorzaken.
Veerklasse en luchtdruk
Er is een model veer per aandrijving voor
balans bij luchtdrukken tot 5,5 barg (80 psig).
Er worden meer veren gebruikt afhankelijk van
de luchtdruk.
De volgende tabel geeft het aantal benodigde
veren om balans te bereiken bij verschillende
drukken.
‘Balans' betekent dat lucht startmoment = veer
startmoment
en dat lucht eindmoment = veer eindmoment.
STORINGEN VERHELPEN
Controleer de volgende punten als de
aandrijving de afsluiter niet goed bedient.
1. Controleer of de stuurlucht de juiste druk
heeft.
2. Controleer dat de luchttoevoer op geen
enkele wijze belemmerd wordt.
3. Controleer dat er geen lekkage optreedt in
de luchtleidingen naar de aandrijving.
4. Controleer of er geen lekkage optreedt aan
de boven- en onderzijde van de rondsels.
Dergelijke lekkage kan wijzen op vuil in de
luchttoevoer.
5. Controleer of er lekkage optreedt langs de
zuigerafdichting door lucht aan te sluiten
op Poort 4 en te kijken naar lekkage via
Poort2.
6. Controleer dat het draaimoment van
de aandrijving niet is toegenomen door
problemen met de afsluiter zelf.
Opmerking: - raadpleeg indien noodzakelijk
de (de)montage instructies om toegang te
krijgen tot de O-ringen en het binnenwerk
van de aandrijving.
Luchtdruk
Aantal extra veren
Zuiger 1 Zuiger 2
40psig / 2,8barg 2 2
50psig / 3,5barg 3 2
60psig / 4,2barg 3 3
70psig / 4,8barg 4 3
80psig / 5,5barg 4 4
Luchtdruk
Aantal extra veren
Zuiger 1 Zuiger 2
90psig / 6,2barg 2 2
100psig / 6,9barg 4 4
Voor de juiste balans bij hogere drukken, zijn
er volgens onderstaande opgave extra veren
binnen de standaardveren gemonteerd van de
80psig uitvoering.
EINDSTOPS INSTELLEN (ENKELWERKENDE
AANDRIJVING) VEERSLUITEND
1. Sluit de luchttoevoer, zodat de aandrijving
naar de gesloten stand gaat. Noteer de
feitelijke stand.
2. Open de luchttoevoer zodat de aandrijving
opent. Noteer de feitelijke stand.
3. Draai de borgmoer van de geslotenstand-
eindstop los terwijl er luchtdruk op de
aandrijving staat en verdraai de eindstop
zover dat hij in de juiste stand staat (met de
klok mee verkleint de slag).
4. Zet de borgmoer weer vast.
5. Sluit de luchttoevoer zodat de aandrijving
naar de gesloten stand gaat. Als de juiste
stand niet bereikt wordt, de instructies
herhalen vanaf stap 2.
6. Draai de borgmoer van de openstand-
eindstop los en verdraai de eindstop zover
dat hij in de juiste stand staat (met de klok
mee verkleint de slag).
7. Zet de borgmoer weer vast.
8. Open de luchttoevoer zodat de aandrijving
opent. Als de juiste stand niet bereikt wordt,
de instructies herhalen vanaf stap 5.
EINDSTOPS INSTELLEN (ENKELWERKENDE
AANDRIJVING) VEEROPENEND
1. Sluit de luchttoevoer, zodat de aandrijving
naar de open stand gaat. Noteer de feitelijke
stand.
2. Open de luchttoevoer zodat de aandrijving
sluit. Noteer de feitelijke stand.
3. Draai de borgmoer van de openstand-
eindstop los terwijl er luchtdruk op de
aandrijving staat en verdraai de eindstop
zover dat hij in de juiste stand staat (met de
klok mee verkleint de slag).
4. Zet de borgmoer weer vast.
5. Sluit de luchttoevoer zodat de aandrijving
naar de open stand gaat. Als de juiste stand
niet bereikt wordt, de instructies herhalen
vanaf stap 2.
6. Draai de borgmoer van de geslotenstand-
eindstop los en verdraai de eindstop zover
dat hij in de juiste stand staat (met de klok
mee verkleint de slag).
7. Zet de borgmoer weer vast.
8. Open de luchttoevoer zodat de aandrijving
sluit. Als de juiste stand niet bereikt wordt,
de instructies herhalen vanaf stap 5.
WAARSCHUWINGEN!
Onder geen enkele voorwaarde mogen de
eindstops geheel worden teruggedraaid als er nog
perslucht op de aandrijving staat.
De eindstopbouten mogen niet als handbediening
worden gebruikt.
Accessoires die op de aandrijving gemonteerd
zijn, moeten opnieuw worden afgesteld, nadat de
eindstops zijn ingesteld.
7
-002 M5 3.2
-004 M5 3.2
-009 M6 7.3
-014 M6 7.3
-025 M8 13.1
-037 M8 13.1
-045 M10 26.2
-070 M12 45.2
-088 M12 45.2
-180 M16 108.5
Emerson, Emerson Automation Solutions of enige dochteronderneming aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de selectie, het gebruik of het onderhoud van enig
product. De verantwoordelijkheid voor een juiste selectie, gebruik en onderhoud van de producten ligt uitsluitend bij de koper en eindgebruiker.
Het merk Keystone is eigendom van een van de ondernemingen in de Emerson Automation Solutions-bedrijfseenheid van Emerson Electric Co. Emerson Automation
Solutions, Emerson en het Emerson-logo zijn handelsmerken en servicemerken van Emerson Electric Co. Alle andere merken zijn eigendom van hun respectieve
houders.
De inhoud van deze publicatie dient uitsluitend ter informatie, en hoewel we ons uiterste best hebben gedaan om de nauwkeurigheid ervan te garanderen, kunnen er
geen garanties, expliciet noch impliciet, uit ontleend worden met betrekking tot de producten of diensten die hierin beschreven worden en het gebruik of de toepassing
daarvan. Alle verkopen zijn onderhevig aan onze voorwaarden en bepalingen, die op aanvraag verkrijgbaar zijn. We behouden ons het recht voor de ontwerpen of
specificaties van dergelijke producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of verbeteren.
Emerson.com/FinalControl
Aandrijving model Bout Aanhaalmoment (Nm)
AANHAALMOMENT VOOR DE DEKSELBOUTEN
Gebruik de volgende aanhaalmomenten voor de dekselbouten wanneer de aandrijving weer in
elkaar zet wordt.
KEYSTONE PREMIAIR PNEUMATISCHE AANDRIJVINGEN
Handleiding voor installatie en onderHoud
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7

Keystone Pneumatic Actuators PremiAir IOM de handleiding

Type
de handleiding