Facom DL.10BT-20BT-30BT de handleiding

Type
de handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

DL.10BT
DL.20BT
DL.30BT
CRICS BOUTEILLES 10t, 20t, 30t
10t, 20t, 30t BOTTLE JACKS
STEMPELWAGENHEBER 10t, 20t, 30t
FRESKRIKKEN 10t, 20t, 30t
GATO DE BOTELLA 10t, 20t, 30t
SOLLEVATORE A BOTTIGLIA 10t, 20t, 30t
Notice originale
Original instructions
Originalbedienungsanleitung
Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing
Manual original
Istruzioni originali
Manual original
Instrukcją oryginalną
Original brugsanvisning
Οδηγίες χρήσης
MACACO GARRAFA 10t, 20t, 30t
PODNOŚNIK SŁUPKOWE
10t, 20t, 30t
FLASKEDONKRAFTE 10t, 20t, 30t
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟΊ ΓΡΎΛ ΟΙ
''�ΠΟΥΚΆΛΑ'',
10t, 20t, 30t
DL•20BT
DL•30BT
NU-DL.10BT-20BT-30BT_0615.indd 1 6/19/2015 1:29:07 PM
NL
Belangrijk: Lees deze veiligheidsinstructies zorgvuldig evenals de gebruikshandleiding het onderhoud en de reparatie.
Deze krik is geconstrueerd voor het heffen van auto's, hij mag natuurlijk ook voor andere applicaties gebruikt worden, mits deze overeenkomen met de in deze
handleiding vermelde instructies.
Elke andere applicatie die niet in deze handleiding venneld staan kunnen leiden tot problemen.
Gebruik deze krik zorgvuldig en zorg ervoor dat alle delen in goede staat verkeren. Alleen daarvoor opgeleide personen mogen deze krik bedienen zodra zij
deze handleiding hebben gelezen en begrepen. Het is niet toegestaan om enige veranderingen aan deze krik te realiseren.
Indien men zich niet aan deze regels houdt kan dit tengevolge hebben dat de gebruiker zich kan verwonden of dat de krik of de te heffen last beschadigd
raakt. De fabrikant is niet aansprakelijk voor het foutieve gebruik van de krik.
VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN
1.1 De te heffen last mag nooit meer zijn zoals aangegeven op de krik.
1.2 Gebruik de potkrik nooit boven zijn limiet, zoals aangegeven staal op het label.
1.3 De krik moet op een vlakke, solide en horizontale ondergrond geplaatst worden, ook mogen er geen andere obstakels in de weg staan. Plaats de krik
nooit op een hellend vlak.
1.4 De krik dient dusdanig gepositioneerd te worden, dat de gebruiker de krik niet onder het voertuig bedient. Schakel voor gebruik de motor van de auto uit
en zet hem op de handrem. Verzeker u ervan dat de auto of het object niet kan wegglijden. Gebruik altijd veiligheidswiggen (1). Stap nooit in de auto of
start de motor zolang de auto op de krik staat.
1.5 Plaats de krik onder het door de fabrikant aangegeven liftpunt voorde auto, vergewis u ervan dat dit hefpunt niet aan corrosie onderhevig is, of vettig en
vuil is. De zadel van de krik moet precies midden onder dit liftpunt geplaatst worden. Indien de krik niet goed gepositioneerd is kan dit ongevallen
veroorzaken.
1.6 Gedurende het liften en dalen van de last, moeten alle voorzorgsmaatregelen genomen worden om te voorkomen dat de auto zich kan verplaatsen. Het in
beweging brengen van de auto gedurende het gebruik van de krik, kan leiden tot gevaarlijke situaties.
1. 7 De krik moet zodanig geplaatst worden dat de gebruiker nooit met een van zijn lichaamsdelen onder de te heffen last hoeft te komen. Werk nooit aan de
auto zonder gebruik te maken van as steunen (2).
1.8 Het is noodzakelijk dat de gebruiker van de krik het overzicht heeft over het voertuig en de te gebruiken krik gedurende alle handelingen. Indien zich
gevaarlijke situatie voordoen zoals het bewegen van de auto, dan doen men onmiddellijk te stoppen met het heffen van de auto.
1.9 Vergewis u ervan dat bij het zakken laten van het voertuig, er zich geen personen of andere obstakels bevinden onder het voertuig.
1.10 De krikken zijn standaard uitgevoerd met een overlbelastingsventiel, dat ervoor zorgt dat de krik niet kan worden overbelast. Dit ventiel is in de fabriek
afgesteld, en zal ook zo afgesteld moeten blijven.
2 GEBRUIKSHANDLEIDING
2.1 Voor gebruik van de krik, is het noodzakelijk om de mogelijke aanwezige lucht uit het systeem te verwijderen.
-Dit doet u door het ontluchtingsventiel tegen de wijzers van de klok in te draaien.
-Vervolgens maakt u met behulp van het verlengstuk enkele pompende bewegingen, zodat u er zeker van be nt dat het systeem geheel
ontlucht is.
-Sluit vervolgens het ontluchtingsventiel met de wijzers van de klok mee, totdat deze volledig gesloten is.
Belangrijk: Vergewis u ervan dat tijdens het heffen alle veiligheidsinstructies in acht genomen worden.
2.2 Indien zich een schroefspindel op de krik bevindt, is het aan te bevelen deze eerst in de juiste positie te draaien alvorens men met het heffen gaat
beginnen. Draai deze nooit geheel uit!
2.3 Voor het heffen dient u het ontluchtingsventiel te sluiten en met de hendel enkele pompende bewegingen te maken om zo de volledige slag van de piston
te benutten.
2.4 Draai voor het zakken langzaam het ontluchtingsventiel tegen de klok in, door gebruik te maken van de hendel, Vergewis u ervan dat bij het zakken
laten van het voertuig, er zich geen personen of andere obstakels bevinden onder het voertuig. De snelheid van het zakken wordt gecontroleerd
afhankelijk van het gewicht van de last.
2.5 De krik is voorzien van een overbelastingsventiel. Indien de krik toch overlbelast wordt dan zorgt deze ervoor dat dit niet kan gebeuren.
2.6 De krik kan gebruikt worden in horizontale positie. Zorg er dan voor dat de pomp aan de onderzijde van de krik is geplaatst.
2.7 Belangrijk: Bij een telescopische krik is het normaal dat zich bij de uitschuifbare pistons enige olie bevind. Dit is normaal en ook noodzakelijk voor het
gebruik hiervan.
ONDERHOUD
Belangrijk: Zowel het onderhoud van, alsook de reparatie aan de krik dient te gebeuren door hiervoor opgeleide personen, die kennis hebben van
hydraulische systemen.
3.1 Zorg dat de krik altijd schoon is en smeer geregeld alle bewegende delen (3).
3.2 Gebruik uitsluitend originele onderdelen.
3.3 Controleer voor elk gebruik dater geen onderdelen verlbogen of gebroken zijn, of dat er delen los zitten of dat er scheuren in zitten. Gebruik de krik niet
meer als hij overlbelast is geweest of niet goed meer functioneerd.
3.4 Indien u olie dient bij te vullen zorg ervoor dat de zuiger in zijn geheel is ingeschoven. Verwijder de vulplug en laat de olie in een opvangbak lopen. Plaats
de krik vervolgens in een horizontale positie en vul de hoeveelheid olie zoals aangegeven bij elk model in de onderdelen tekening bij. Zorg ervoor dater
geen vuil in de krik komt als u de nieuwe olie bijvult.
Na een periode van langdurig intensief gebruik is het wenselijk om de olie te verversen. Dit om de levensduur van de krik te verlengen.
Belangrijk: Een overvloed aan olie kan er toe lijden dat het apparaat niet meer werkt.
3.5 Gebruik aileen hydraulische olie, type HL of HM, met een ISO grade van cinematic viscosity van 30 cST at 40°, of een Engler viscosity van 3 tot 50°C.
Bijzonder belangrijk: Gebruik nooit remvloeistof!!
3.6 Als de krik niet gebruikt wordt, zorg ervoor dat de uitschuifschroef, de piston en het pompgedeelte beschermd worden tegen roest.
Gebruik indien nodig een anti roest middel hiervoor. Verwijder de hendel altijd na gebruik.
2.1 Voor gebruik van de krik, is het noodzakelijk om de mogelijke aanwezige lucht uit het systeem te verwijderen.
-Dit doet u door het ontluchtingsventiel tegen de wijzers van de klok in te draaien.
-Vervolgens maakt u met behulp van het verlengstuk enkele pompende bewegingen, zodat u er zeker van be nt dat het systeem geheel
ontlucht is.
-Sluit vervolgens het ontluchtingsventiel met de wijzers van de klok mee, totdat deze volledig gesloten is.
2.1 Voor gebruik van de krik, is het noodzakelijk om de mogelijke aanwezige lucht uit het systeem te verwijderen.
-Dit doet u door het ontluchtingsventiel tegen de wijzers van de klok in te draaien.
-Vervolgens maakt u met behulp van het verlengstuk enkele pompende bewegingen, zodat u er zeker van be nt dat het systeem geheel
ontlucht is.
-Sluit vervolgens het ontluchtingsventiel met de wijzers van de klok mee, totdat deze volledig gesloten is.
2.1 Voor gebruik van de krik, is het noodzakelijk om de mogelijke aanwezige lucht uit het systeem te verwijderen.
-Dit doet u door het ontluchtingsventiel tegen de wijzers van de klok in te draaien.
-Vervolgens maakt u met behulp van het verlengstuk enkele pompende bewegingen, zodat u er zeker van be nt dat het systeem geheel
ontlucht is.
-Sluit vervolgens het ontluchtingsventiel met de wijzers van de klok mee, totdat deze volledig gesloten is.
NU-DL.10BT-20BT-30BT_0615.indd 9 6/19/2015 1:30:17 PM
PREVENTIEF ONDERHOUD
Belangrijk: Vuil is de belangrijkste oorzaak van storingen in hydraulische eenheden. Houd de schoon en goed gesmeerd om te voorkomen dat
vreemd materiaal het systeem binnendringt. Als de krik is blootgesteld aan regen, sneeuw, zand of gruis, moet deze voor gebruik worden gereinigd.
Het gebruik van alcohol, hydraulische remvloeistof, motorolie met reinigingsmiddel en transmissieolie kan de afdichtingen beschadigen en storin-
gen van de krik veroorzaken. Gebruik uitsluitend goedgekeurde hydraulische vloeistof (type HL of HM) met een kinematische viscositeit (ISO) van 30
cSt bij 40 °C of een viscositeit van 3 graden Engler bij 50 °C.
1. Wanneer de krik niet wordt gebruikt, moeten de zuiger en pompstangen volledig zijn ingetrokken. Bewaar de krik op zijn voet (rechtopstaand) in een
goed beschermde ruimte waar de krik niet wordt blootgesteld aan corrosieve dampen, schurend stof of andere schadelijke elementen.
2. Inspecteer de krik altijd visueel voordat u deze gebruikt. Neem de nodige maatregelen als u een van de volgende problemen vaststelt:
a. Gebarsten of beschadigde behuizing e. Slecht functionerende wartelmoeren of verstelbare schroef
b. Overmatige slijtage, buiging of andere schade f. Losse onderdelen
c. Lekkende hydraulische vloeistof g. Gewijzigde of veranderde uitrusting
d. Bekraste of beschadigde zuigerstang
PROBLEEMOPLOSSING
Reparaties moeten uitgevoerd worden in een schone omgeving, door gekwaliceerd personeel dat bekend is met deze apparatuur.
Probleem Oorzaak Oplossing
Haperende werking 1 . Lucht in het systeem.
2. Viscositeit van de olie te hoog.
3. Plunjer blokkeert of blijft hangen.
4. Inwendige lekkage in plunjer.
1. Zorg dat de krik op zijn voet rust en de plunjer is ingetrokken. Laat
vervolgens de lucht uit het systeem lopen. Zie de achterkant van
bladzijde 1 van 1 om de lucht uit het systeem te verwijderen.
2. Kies een olie met een lagere viscositeit.
3. Inspecteer de krik op aanwezigheid van vuil, kleverig materiaal,
verkeerde uitlijning, versleten onderdelen en defecte pakkingen.
4. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt voor
reparatie.
Plunjer beweegt niet naar
voren
1 . Ontluchtingsventiel is open.
2. Weinig of geen olie in het reservoir.
3. Luchtbel in het systeem.
4. Systeem is overbelast.
1. Sluit het ontluchtingsventiel.
2. Vul de olie bij tot de vullijn en laat de lucht uit het systeem lopen.
3. Laat de lucht uit het systeem lopen.
4. Gebruik de juiste uitrusting.
De plunjer schuift niet volledig
uit
1. Te weinig olie in het reservoir.
2. Zuigerstang blokkeert.
1. Vul de olie bij tot de vullijn en laat de lucht uit het systeem lopen.
2. Inspecteer de krik op aanwezigheid van vuil, kleverig materiaal,
verkeerde uitlijning, versleten onderdelen en defecte pakkingen.
Plunjer beweegt langzaam 1. Pomp werkt niet goed.
2. Lekkende afdichtingen.
1. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt om de pomp
te laten repareren.
2. Zie onderdelen.
Plunjer beweegt naar voren,
maar houdt de druk niet vast
1. Keerklep van pomp werkt niet.
2. Afdichtingen van plunjer lekken.
1. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt om de
afdichtingen te laten vervangen.
2. Zie onderdelen.
Er lekt olie uit de krik 1. Versleten of beschadigde afdichtigen. 1. Zie onderdelen.
Plunjer wordt niet of heel
langzaam
ingetrokken
1. Ontluchtingsventiel is gesloten.
2. Reservoir te vol.
3. Plunjer inwendig beschadigd.
1. Open het ontluchtingsventiel.
2. Verlaag het oliepeil tot het juiste niveau.
3. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt voor
reparatie.
GARANTIE
Type D = 2 jaar. Zie de algemene voorwaarden in de catalogus FACOM of de tarieven van FACOM.
NU-DL.10BT-20BT-30BT_0615.indd 10 6/19/2015 1:30:18 PM

Documenttranscriptie

Notice originale Original instructions Originalbedienungsanleitung Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing Manual original Istruzioni originali Manual original DL.10BT DL.20BT DL.30BT Instrukcją oryginalną Original brugsanvisning Οδηγίες χρήσης CRICS BOUTEILLES 10t, 20t, 30t 10t, 20t, 30t BOTTLE JACKS STEMPELWAGENHEBER 10t, 20t, 30t FRESKRIKKEN 10t, 20t, 30t GATO DE BOTELLA 10t, 20t, 30t DL•20BT SOLLEVATORE A BOTTIGLIA 10t, 20t, 30t MACACO GARRAFA 10t, 20t, 30t PODNOŚNIK SŁUPKOWE 10t, 20t, 30t DL•30BT FLASKEDONKRAFTE 10t, 20t, 30t ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟΊ ΓΡΎΛΟΙ ''�ΠΟΥΚΆΛΑ'', 10t, 20t, 30t NU-DL.10BT-20BT-30BT_0615.indd 1 6/19/2015 1:29:07 PM NL Belangrijk: Lees deze veiligheidsinstructies zorgvuldig evenals de gebruikshandleiding het onderhoud en de reparatie. Deze krik is geconstrueerd voor het heffen van auto's, hij mag natuurlijk ook voor andere applicaties gebruikt worden, mits deze overeenkomen met de in deze handleiding vermelde instructies. Elke andere applicatie die niet in deze handleiding venneld staan kunnen leiden tot problemen. Gebruik deze krik zorgvuldig en zorg ervoor dat alle delen in goede staat verkeren. Alleen daarvoor opgeleide personen mogen deze krik bedienen zodra zij deze handleiding hebben gelezen en begrepen. Het is niet toegestaan om enige veranderingen aan deze krik te realiseren. Indien men zich niet aan deze regels houdt kan dit tengevolge hebben dat de gebruiker zich kan verwonden of dat de krik of de te heffen last beschadigd raakt. De fabrikant is niet aansprakelijk voor het foutieve gebruik van de krik. VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN 1.1 De te heffen last mag nooit meer zijn zoals aangegeven op de krik. 1.2 Gebruik de potkrik nooit boven zijn limiet, zoals aangegeven staal op het label. 1.3 De krik moet op een vlakke, solide en horizontale ondergrond geplaatst worden, ook mogen er geen andere obstakels in de weg staan. Plaats de krik nooit op een hellend vlak. 1.4 De krik dient dusdanig gepositioneerd te worden, dat de gebruiker de krik niet onder het voertuig bedient. Schakel voor gebruik de motor van de auto uit en zet hem op de handrem. Verzeker u ervan dat de auto of het object niet kan wegglijden. Gebruik altijd veiligheidswiggen (1). Stap nooit in de auto of start de motor zolang de auto op de krik staat. 1.5 Plaats de krik onder het door de fabrikant aangegeven liftpunt voorde auto, vergewis u ervan dat dit hefpunt niet aan corrosie onderhevig is, of vettig en vuil is. De zadel van de krik moet precies midden onder dit liftpunt geplaatst worden. Indien de krik niet goed gepositioneerd is kan dit ongevallen veroorzaken. 1.6 Gedurende het liften en dalen van de last, moeten alle voorzorgsmaatregelen genomen worden om te voorkomen dat de auto zich kan verplaatsen. Het in beweging brengen van de auto gedurende het gebruik van de krik, kan leiden tot gevaarlijke situaties. 1. 7 De krik moet zodanig geplaatst worden dat de gebruiker nooit met een van zijn lichaamsdelen onder de te heffen last hoeft te komen. Werk nooit aan de auto zonder gebruik te maken van as steunen (2). 1.8 Het is noodzakelijk dat de gebruiker van de krik het overzicht heeft over het voertuig en de te gebruiken krik gedurende alle handelingen. Indien zich gevaarlijke situatie voordoen zoals het bewegen van de auto, dan doen men onmiddellijk te stoppen met het heffen van de auto. 1.9 Vergewis u ervan dat bij het zakken laten van het voertuig, er zich geen personen of andere obstakels bevinden onder het voertuig. 1.10 De krikken zijn standaard uitgevoerd met een overlbelastingsventiel, dat ervoor zorgt dat de krik niet kan worden overbelast. Dit ventiel is in de fabriek afgesteld, en zal ook zo afgesteld moeten blijven. 2 GEBRUIKSHANDLEIDING 2.1 Voor gebruik van de krik, is het noodzakelijk om de mogelijke aanwezige lucht uit het systeem te verwijderen. -Dit doet u door het ontluchtingsventiel tegen de wijzers van de klok in te draaien. -Vervolgens maakt u met behulp van het verlengstuk enkele pompende bewegingen, zodat u er zeker van be nt dat het systeem geheel ontlucht is. -Sluit vervolgens het ontluchtingsventiel met de wijzers van de klok mee, totdat deze volledig gesloten is. Belangrijk: Vergewis u ervan dat tijdens het heffen alle veiligheidsinstructies in acht genomen worden. 2.2 Indien zich een schroefspindel op de krik bevindt, is het aan te bevelen deze eerst in de juiste positie te draaien alvorens men met het heffen gaat beginnen. Draai deze nooit geheel uit! 2.3 Voor het heffen dient u het ontluchtingsventiel te sluiten en met de hendel enkele pompende bewegingen te maken om zo de volledige slag van de piston te benutten. 2.4 Draai voor het zakken langzaam het ontluchtingsventiel tegen de klok in, door gebruik te maken van de hendel, Vergewis u ervan dat bij het zakken laten van het voertuig, er zich geen personen of andere obstakels bevinden onder het voertuig. De snelheid van het zakken wordt gecontroleerd afhankelijk van het gewicht van de last. 2.5 De krik is voorzien van een overbelastingsventiel. Indien de krik toch overlbelast wordt dan zorgt deze ervoor dat dit niet kan gebeuren. 2.6 De krik kan gebruikt worden in horizontale positie. Zorg er dan voor dat de pomp aan de onderzijde van de krik is geplaatst. 2.7 Belangrijk: Bij een telescopische krik is het normaal dat zich bij de uitschuifbare pistons enige olie bevind. Dit is normaal en ook noodzakelijk voor het gebruik hiervan. ONDERHOUD Belangrijk: Zowel het onderhoud van, alsook de reparatie aan de krik dient te gebeuren door hiervoor opgeleide personen, die kennis hebben van hydraulische systemen. 3.1 Zorg dat de krik altijd schoon is en smeer geregeld alle bewegende delen (3). 3.2 Gebruik uitsluitend originele onderdelen. 3.3 Controleer voor elk gebruik dater geen onderdelen verlbogen of gebroken zijn, of dat er delen los zitten of dat er scheuren in zitten. Gebruik de krik niet meer als hij overlbelast is geweest of niet goed meer functioneerd. 3.4 Indien u olie dient bij te vullen zorg ervoor dat de zuiger in zijn geheel is ingeschoven. Verwijder de vulplug en laat de olie in een opvangbak lopen. Plaats de krik vervolgens in een horizontale positie en vul de hoeveelheid olie zoals aangegeven bij elk model in de onderdelen tekening bij. Zorg ervoor dater geen vuil in de krik komt als u de nieuwe olie bijvult. Na een periode van langdurig intensief gebruik is het wenselijk om de olie te verversen. Dit om de levensduur van de krik te verlengen. Belangrijk: Een overvloed aan olie kan er toe lijden dat het apparaat niet meer werkt. 3.5 Gebruik aileen hydraulische olie, type HL of HM, met een ISO grade van cinematic viscosity van 30 cST at 40°, of een Engler viscosity van 3 tot 50°C. Bijzonder belangrijk: Gebruik nooit remvloeistof!! 3.6 Als de krik niet gebruikt wordt, zorg ervoor dat de uitschuifschroef, de piston en het pompgedeelte beschermd worden tegen roest. Gebruik indien nodig een anti roest middel hiervoor. Verwijder de hendel altijd na gebruik. NU-DL.10BT-20BT-30BT_0615.indd 9 6/19/2015 1:30:17 PM PREVENTIEF ONDERHOUD Belangrijk: Vuil is de belangrijkste oorzaak van storingen in hydraulische eenheden. Houd de schoon en goed gesmeerd om te voorkomen dat vreemd materiaal het systeem binnendringt. Als de krik is blootgesteld aan regen, sneeuw, zand of gruis, moet deze voor gebruik worden gereinigd. Het gebruik van alcohol, hydraulische remvloeistof, motorolie met reinigingsmiddel en transmissieolie kan de afdichtingen beschadigen en storingen van de krik veroorzaken. Gebruik uitsluitend goedgekeurde hydraulische vloeistof (type HL of HM) met een kinematische viscositeit (ISO) van 30 cSt bij 40 °C of een viscositeit van 3 graden Engler bij 50 °C. 1. Wanneer de krik niet wordt gebruikt, moeten de zuiger en pompstangen volledig zijn ingetrokken. Bewaar de krik op zijn voet (rechtopstaand) in een goed beschermde ruimte waar de krik niet wordt blootgesteld aan corrosieve dampen, schurend stof of andere schadelijke elementen. 2. Inspecteer de krik altijd visueel voordat u deze gebruikt. Neem de nodige maatregelen als u een van de volgende problemen vaststelt: a. Gebarsten of beschadigde behuizing e. Slecht functionerende wartelmoeren of verstelbare schroef b. Overmatige slijtage, buiging of andere schade f. Losse onderdelen c. Lekkende hydraulische vloeistof g. Gewijzigde of veranderde uitrusting d. Bekraste of beschadigde zuigerstang PROBLEEMOPLOSSING Reparaties moeten uitgevoerd worden in een schone omgeving, door gekwalificeerd personeel dat bekend is met deze apparatuur. Probleem Haperende werking Oorzaak 1 . Lucht in het systeem. 2. Viscositeit van de olie te hoog. 3. Plunjer blokkeert of blijft hangen. 4. Inwendige lekkage in plunjer. Oplossing 1. Zorg dat de krik op zijn voet rust en de plunjer is ingetrokken. Laat vervolgens de lucht uit het systeem lopen. Zie de achterkant van bladzijde 1 van 1 om de lucht uit het systeem te verwijderen. 2. Kies een olie met een lagere viscositeit. 3. Inspecteer de krik op aanwezigheid van vuil, kleverig materiaal, verkeerde uitlijning, versleten onderdelen en defecte pakkingen. 4. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt voor reparatie. Plunjer beweegt niet naar voren 1 . Ontluchtingsventiel is open. 2. Weinig of geen olie in het reservoir. 3. Luchtbel in het systeem. 4. Systeem is overbelast. 1. Sluit het ontluchtingsventiel. 2. Vul de olie bij tot de vullijn en laat de lucht uit het systeem lopen. 3. Laat de lucht uit het systeem lopen. 4. Gebruik de juiste uitrusting. De plunjer schuift niet volledig uit 1. Te weinig olie in het reservoir. 2. Zuigerstang blokkeert. 1. Vul de olie bij tot de vullijn en laat de lucht uit het systeem lopen. 2. Inspecteer de krik op aanwezigheid van vuil, kleverig materiaal, verkeerde uitlijning, versleten onderdelen en defecte pakkingen. Plunjer beweegt langzaam 1. Pomp werkt niet goed. 2. Lekkende afdichtingen. 1. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt om de pomp te laten repareren. 2. Zie onderdelen. Plunjer beweegt naar voren, maar houdt de druk niet vast 1. Keerklep van pomp werkt niet. 2. Afdichtingen van plunjer lekken. 1. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt om de afdichtingen te laten vervangen. 2. Zie onderdelen. Er lekt olie uit de krik 1. Versleten of beschadigde afdichtigen. 1. Zie onderdelen. Plunjer wordt niet of heel langzaam ingetrokken 1. Ontluchtingsventiel is gesloten. 2. Reservoir te vol. 3. Plunjer inwendig beschadigd. 1. Open het ontluchtingsventiel. 2. Verlaag het oliepeil tot het juiste niveau. 3. Breng de krik naar een goedgekeurd onderhoudspunt voor reparatie. GARANTIE Type D = 2 jaar. Zie de algemene voorwaarden in de catalogus FACOM of de tarieven van FACOM. NU-DL.10BT-20BT-30BT_0615.indd 10 6/19/2015 1:30:18 PM
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26

Facom DL.10BT-20BT-30BT de handleiding

Type
de handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor