Facom DL.32A Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

DL.32A
DL.2LP
DL.3CLP
CRICS ROULEURS 2t, 3t
2t, 3t TROLLEY JACKS
RANGIERWAGENHEBER 2t, 3t
GARAGEKRIKKEN 2t, 3t
GATOS DE GARAJE 2t, 3t
CRIC SU RUOTE 2t, 3t
Notice originale
Original instructions
Originalbedienungsanleitung
Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing
Manual original
Istruzioni originali
Manual original
Instrukcją oryginalną
Original brugsanvisning
Οδηγίες χρήσης
MACACOS ROLANTES 2t, 3t
PODNOŚNIKI
2t, 3t
RULLENDE DONKRAFTE 2t, 3t
ΚΑΡΟΤΣΌΓΡΥΛΟI
2t, 3t
DL.32A
DL.2LP
DL.3CLP
NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 1 10/05/2016 16:25:40
NU-DL.32A-DL.2LP-DL.3CLP_0416
+
DL.32A
DL.2LP
DL.3CLP
CRICS ROULEURS
TROLLEY JACKS
RANGIERWAGENHEBER
GARAGEKRIKKEN
GATOS DE GARAJE
CRIC SU RUOTE
Notice originale
Original instructions
Originalbedienungsanleitung
Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing
Manual original
Istruzioni originali
Manual original
Instrukcją oryginalną
Original brugsanvisning
Οδηγίες χρήσης
MACACOS ROLANTES
PODNOŚNIKI
RULLENDE DONKRAFTE
ΚΑΡΟΤΣΌΓΡΥΛΟI
DL.32A
DL.2LP
DL.3CLP
2
4
5
1
3
Kg
Iso VG 15
A (mm) A1 (mm) B (mm) B1 (mm) C (mm) C1 (mm) C2 (mm) C3 (mm) D (mm) E (mm) F (mm)
DL.32A 615 680 344 255 133 220 1305 465 108 48 80
DL.2LP 675 762 350 262 75 215 1305 505 108 53 60
DL.3CLP 688 778 375 285 100 230 1425 533 108 52 82
NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 2 10/05/2016 16:25:57
BELANGRIJK
Lees deze veiligheidsinstructies zorgvuldig naast de aanwijzingen voor het gebruik, de bediening en het onderhoud. Bewaar dit instructieformulier op een makkelijk te vinden
plaats want u hebt het misschien nog eens nodig. Deze krik is bedoeld om auto’s en vrachtauto’s op te tillen.
Elke andere toepassing buiten de voorwaarden die voor het gebruik van deze krik zijn opgesteld, zal als niet juist worden beschouwd.
Hanteer de krik op de juiste manier en zorg ervoor dat alle onderdelen in goede staat verkeren voordat u de krik gebruikt.
Breng op geen enkele manier wijzigingen aan de krik aan.
De fabrikant accepteert geen verantwoordelijkheid voor het onjuist gebruik van de krik.
1 VEILIGHEIDSINSTRUCTIES
De eigenaar en/of bediener moeten voorafgaand aan het gebruik een goed begrip hebben van het product, de werking en de instructies voor een veilige
bediening. De veiligheidsinformatie moet goed worden begrepen:
1.1
Bestudeer alle instructies, zorg dat u ze begrijpt en volg ze op voordat u dit product gebruikt.
1.2
Overschrijd het nominaal vermogen niet.
1.3
Ondersteun het voertuig onmiddellijk na het heffen met geschikte middelen.
1.4
Heffen is uitsluitend toegestaan op de zones van het voertuig die zijn aangegeven door de voertuigfabrikant.
1.5
Er mogen geen wijzigingen aan dit product worden aangebracht.
1.6
Gebruik uitsluitend door de fabrikant aanbevolen hulpstukken en/of aanpasstukken.
1.7
Voer vóór elk gebruik een visuele inspectie uit om abnormale omstandigheden vast te stellen, zoals gebarsten lasnaden, lekkage en beschadigde,
loszittende of ontbrekende onderdelen.
1.8
De werkgever heeft de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de toepasselijke persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) voldoen aan de
toepasselijke lokale veiligheidsregels.
1.9
Een product dat op enigerlei wijze beschadigd lijkt, versleten is of op abnormale wijze functioneert, MOET UIT GEBRUIK WORDEN GENOMEN TOT HET
GEREPAREERD OF VERVANGEN IS.
1.10 De krik dient te worden geschraagd op een massief, vlak en horizontaal oppervlak dat goed is verlicht en vrij van obstakels. Plaats de krik nooit op een oppervlak dat kan
wegzakken.
1.11 Zorg dat er geen mensen in het voertuig zitten dat moet worden opgetild. Zet de motor uit en zet het voertuig op de rem. Zorg dat het voertuig of het element dat moet
worden opgetild op geen enkele manier kan wegglijden. Gebruik als dat nodig is blokken (1) Stap niet in het voertuig, en start de motor niet zolang het op de krik steunt
of op dergelijke standaards. De krik is alleen een hefwerktuig en mag nooit worden gebruikt om het voertuig te verplaatsen.
1.12 Bij het optillen en laten zakken van de last dienen alle voorzorgen te worden genomen om te voorkomen dat de last van het voertuig beweegt. Verkeer kan er de oorzaak
van zijn dat het opgetilde voertuig wankelt, indien de krik langs de kant van de weg wordt gebruikt.
1.13 De krik dient zo geplaatst te worden dat de gebruiker met geen enkel deel van zijn lichaam onder de auto hoeft te komen. Werk nooit onder een opgetild voertuig zonder
dit tevoren met mechanische standaards of met behulp van andere methoden te hebben geschraagd (3) Laat geen enkel deel van uw lichaam ooit in de buurt van de
beweegbare elementen van de krik komen.
1.14 Bij alle bewegingen dient degene die het bedient, het heftuig met zijn last te allen tijde in de gaten kunnen houden. Als er sprake is van gevaarlijke situaties zoals
beweging van het voertuig etc. dient het tilproces te worden onderbroken.
1.15 Zorg dat er zich geen personen of obstakels onder het voertuig bevinden voordat u het laat zakken.
1.16 Als extra beveiligingsmaatregel tegen overbelasting, is de krik af fabriek voorzien van een overbelastingsklep die in geen geval mag worden bijgesteld.
Als de nominale capaciteit van de krik wordt overschreden zal de overbelastingsklep de hefoperatie stopzetten.
Als u zich niet aan deze instructies houdt, kan lichamelijk letsel en/of schade aan eigendommen het gevolg zijn.
2. GEBRUIK EN BEDIENING
NL
1
2
1
3
A
1
1
2
B
3
2
1
2
2
1
C D
DL.32A DL.2LP / DL.3CLP
2.1. Het wiel van de krikken moet altijd vrij kunnen draaien.
2.2.
Om het voertuig te heffen, draait u het handvat rechtsom en pompt u vervolgens van beneden naar boven met behulp van de bedieningshendel (2)
waarbij u de volledige zuigerslag gebruikt.
Een belangrijke veiligheids maatregel is dat u de opgetilde last vastzet met een adequate asstandaard (3).
2.3. Voordat u hem laat zakken dient u het voertuig op te tillen om de asstandaards te verwijderen,
Controleer of er geen personen of obstakels onder het voertuig
aanwezig zijn en draai het handvat linksom (4)
.
2.4.
Maak de schroef na aoop weer vast door deze rechtsom te draaien.
3. ONDERHOUD
Belangrijk: Zowel het onderhoud als de reparatie van de krik mag alleen worden uitgevoerd door gekwaliceerde personen die op grond van hun opleiding en ervaring
voldoende kennis hebben van de hydraulische systemen die bij dergelijke apparatuur wordt gebruikt.
3.1. Houd de krik schoon en smeer alle bewegende delen op geregelde tijden (5). De onderdelen dienen te allen tijde schoon te zijn en beschermd tegen schadelijke invloeden.
3.2. Er mogen alleen originele onderdelen worden gebruikt.
3.3. Controleer voor ieder gebruik of er onderdelen verbogen, gebroken, of gebarsten zijn en of ze loszitten, en verhelp het probleem als dat het geval is.
Als vermoedt dat de krik aan abnormale lasten heeft blootgestaan of stoten heeft gekregen, gebruik hem dan niet langer totdat het probleem is verholpen.
3.4. Als het oliepeil moet worden gecontroleerd of de olie moet worden bijgevuld, verwijder dan, met een volledig teruggetrokken zuiger, de lterplug en laat de inhoud ervan
weglopen in een container. Ga, met de krik in horizontale positie, door met het bijvullen van de olie tot het noodzakelijke volume, zoals dat voor elk model in deze
instructies staat aangegeven.
De onderdelentabel ernaast laat zien hoeveel olie er nodig is. Zorg dat er met de nieuwe olie geen vuil binnenkomt.
NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 9 10/05/2016 16:26:26
GARANTIE
Type D = 2 jaar. Zie de algemene voorwaarden in de catalogus FACOM of de tarieven van FACOM.
Probleem Oorzaak Oplossing
De krik heft niet. 1 . Ontluchtingsklep is open.
2. Weinig/geen hydraulische vloeistof in
reservoir.
3. Luchtbel in het systeem.
4. Krik is overbelast.
5. Uitlaatklep en/of omloopklep
werken niet goed.
6. Verpakking versleten of defect.
1. Ga na of de uitlaatklep gesloten is door de stand van de handgreep
te controleren. Mogelijk moet de uitlaatklep worden gereinigd.
2. Vul met goedgekeurde hydraulische vloeistof en laat de lucht uit
het systeem lopen.
3. Laat de lucht uit het systeem lopen.
4. Gebruik de juiste uitrusting.
5. Verwijder vuil of vreemde materialen. Ververs de hydraulische
vloeistof.
6. Vervang de pakking.
De krik heft slechts
gedeeltelijk.
1. Te veel of onvoldoende hydraulische vloeistof. 1. Controleer het peil van de hydraulische vloeistof.
Krik beweegt langzaam. 1. Pomp werkt niet goed.
2. Lekkende afdichtingen.
1. Pas de pomp aan.
2. Vervang de afdichtingen.
De krik heft de lading, maar
blijft niet hangen.
1. Cilinderpakking lekt.
2. Een klep werkt niet goed (zuigklep,
uitlaatklep, ontluchtingsklep, omloopklep).
3. Luchtbel in het systeem.
1. Vervang de pakking.
2. Inspecteer de kleppen. Vervang indien nodig.
3. Laat de lucht uit systeem lopen.
Er lekt hydraulische vloeistof
uit de krik.
1. Versleten of beschadigde afdichtingen. 1. Vervang de afdichtingen.
De krik wordt niet ingetrokken. 1. Ontluchtingsklep is gesloten. 1. Open de overdrukklep door het handvat linksom te draaien.
Krik wordt langzaam
ingetrokken.
1. Cilinder inwendig beschadigd.
2. Terugtrekve(e)r(en) beschadigd.
3. Verbindingdeel blokkeert.
1. Breng de krik naar een erkend onderhoudscentrum.
2. Vervang de terugtrekve(e)r(en).
3. Smeer de verbindingsdelen.
Na een periode van aanhoudend intensief gebruik, verdient het aanbeveling de olie te verversen teneinde het nuttig leven van de krik te verlengen.
Belangrijk: Als er meer olie wordt toegevoegd dan nodig is, kan het gebeuren dat de krik niet meer functioneert.
3.5. Gebruik alleen hydraulische olie van het type ISO VG15.
belangrijk: Gebruik nooit remvloeistof.
3.6. Zorg dat de hefarm volledig is teruggetrokken als de krik niet in gebruik is, teneinde corrosie te vermijden.
Breng een anti-corrosieproduct aan op de zuigers, indien nodig.
3.7. Bewaar de krik op een schone, droge plek en buiten het bereik van kinderen. Verwijder de bedieningshendel.
3.8. Laat, als de krik aan het eind van zijn nuttig leven is gekomen, de olie weglopen en geef dit aan een bevoegde persoon en verwijder de krik conform lokale regelgeving.
3.9. Zowel de reparatiekit, die uitsluitend de o-ringen en pakkingen van de krik bevat, alsmede de reserveonderdelen, dienen te worden besteld met behulp van de in de tabel
aangegeven referentie.
4 PREVENTIEF ONDERHOUD
Belangrijk: vuil is de hoofdoorzaak van storingen in hydraulische eenheden. Zorg dat de krik schoon en goed gesmeerd blijft, zodat er geen vreemd
materiaal in het systeem kan komen. Als de krik is blootgesteld aan regen, sneeuw, zand of gruis, moet deze vóór gebruik worden gereinigd.
1. Bewaar de krik in een goed beschutte ruimte, waar deze niet wordt blootgesteld aan bijtende dampen, schurend stof of andere schadelijke elementen.
2. Smeer de bewegende onderdelen in de wielen, arm, handgreep en pomprolas regelmatig.
3. Ververs de hydraulische vloeistof in het reservoir minimaal eens per jaar. Om het peil van de hydraulische vloeistof te controleren, zet u de hefarm volledig
omlaag. Verwijder de rubberen vuldop van de aandrijvingseenheid. Het peil van de hydraulische vloeistof moet zich onderaan het gat van de vuldop bevinden.
Voeg indien nodig hydraulische vloeistof toe en plaats de vuldop terug.
BELANGRIJK: het gebruik van alcohol of hydraulische remvloeistof kan de afdichtingen beschadigen en storingen van de krik veroorzaken.
4. Inspecteer de krik voor elk gebruik. Neem de nodige maatregelen als u een van de volgende problemen vaststelt:
a. Gebarsten, beschadigde behuizing e. Losse onderdelen
b. Overmatige slijtage, buiging of andere schade Gewijzigde of veranderde uitrusting
c. Lekkage van hydraulische vloeistof
d. Bekraste, beschadigde zuigerstang
5. Zorg dat waarschuwingsetiketten en instructieplaatjes schoon en leesbaar blijven. Gebruik een milde zeepoplossing om de buitenkant van de krik te
reinigen.
5 PROBLEEMOPLOSSING
Reparaties moeten uitgevoerd worden in een schone omgeving, door gekwaliceerd personeel dat bekend is met deze apparatuur.
LET OP: Om lichamelijk letsel te voorkomen, moeten alle inspectie-, onderhouds- en reparatieprocedures worden uitgevoerd terwijl de krik onbelast
is (niet in gebruik).
NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 10 10/05/2016 16:26:26

Documenttranscriptie

Notice originale Original instructions Originalbedienungsanleitung Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing Manual original Istruzioni originali Manual original Instrukcją oryginalną Original brugsanvisning Οδηγίες χρήσης DL.32A DL.2LP DL.3CLP CRICS ROULEURS 2t, 3t 2t, 3t TROLLEY JACKS RANGIERWAGENHEBER 2t, 3t GARAGEKRIKKEN 2t, 3t DL.32A GATOS DE GARAJE 2t, 3t CRIC SU RUOTE 2t, 3t MACACOS ROLANTES 2t, 3t DL.2LP PODNOŚNIKI 2t, 3t RULLENDE DONKRAFTE 2t, 3t ΚΑΡΟΤΣΌΓΡΥΛΟI 2t, 3t NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 1 DL.3CLP 10/05/2016 16:25:40 A (mm) A1 (mm) B (mm) B1 (mm) C (mm) C1 (mm) C2 (mm) C3 (mm) D (mm) E (mm) F (mm) DL.32A 615 680 344 255 133 220 1305 465 108 48 80 DL.2LP 675 762 350 262 75 215 1305 505 108 53 60 DL.3CLP 688 778 375 285 100 230 1425 533 108 52 82 Notice originale Original instructions Originalbedienungsanleitung Oorspronkelijke gebruiksaanwijzing Manual original Istruzioni originali Manual original Instrukcją oryginalną Original brugsanvisning Οδηγίες χρήσης DL.32A DL.2LP DL.3CLP CRICS ROULEURS TROLLEY JACKS + RANGIERWAGENHEBER GARAGEKRIKKEN DL.32A GATOS DE GARAJE CRIC SU RUOTE MACACOS ROLANTES DL.2LP PODNOŚNIKI RULLENDE DONKRAFTE ΚΑΡΟΤΣΌΓΡΥΛΟI DL.3CLP NU-DL.32A-DL.2LP-DL.3CLP_0416 1 2 3 4 5 Kg Iso VG 15 NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 2 10/05/2016 16:25:57 NL BELANGRIJK Lees deze veiligheidsinstructies zorgvuldig naast de aanwijzingen voor het gebruik, de bediening en het onderhoud. Bewaar dit instructieformulier op een makkelijk te vinden plaats want u hebt het misschien nog eens nodig. Deze krik is bedoeld om auto’s en vrachtauto’s op te tillen. Elke andere toepassing buiten de voorwaarden die voor het gebruik van deze krik zijn opgesteld, zal als niet juist worden beschouwd. Hanteer de krik op de juiste manier en zorg ervoor dat alle onderdelen in goede staat verkeren voordat u de krik gebruikt. Breng op geen enkele manier wijzigingen aan de krik aan. De fabrikant accepteert geen verantwoordelijkheid voor het onjuist gebruik van de krik. 1 VEILIGHEIDSINSTRUCTIES De eigenaar en/of bediener moeten voorafgaand aan het gebruik een goed begrip hebben van het product, de werking en de instructies voor een veilige bediening. De veiligheidsinformatie moet goed worden begrepen: 1.1 Bestudeer alle instructies, zorg dat u ze begrijpt en volg ze op voordat u dit product gebruikt. 1.2 Overschrijd het nominaal vermogen niet. 1.3 Ondersteun het voertuig onmiddellijk na het heffen met geschikte middelen. 1.4 Heffen is uitsluitend toegestaan op de zones van het voertuig die zijn aangegeven door de voertuigfabrikant. 1.5 Er mogen geen wijzigingen aan dit product worden aangebracht. 1.6 Gebruik uitsluitend door de fabrikant aanbevolen hulpstukken en/of aanpasstukken. 1.7 Voer vóór elk gebruik een visuele inspectie uit om abnormale omstandigheden vast te stellen, zoals gebarsten lasnaden, lekkage en beschadigde, loszittende of ontbrekende onderdelen. 1.8 De werkgever heeft de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de toepasselijke persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) voldoen aan de toepasselijke lokale veiligheidsregels. 1.9 Een product dat op enigerlei wijze beschadigd lijkt, versleten is of op abnormale wijze functioneert, MOET UIT GEBRUIK WORDEN GENOMEN TOT HET GEREPAREERD OF VERVANGEN IS. 1.10 De krik dient te worden geschraagd op een massief, vlak en horizontaal oppervlak dat goed is verlicht en vrij van obstakels. Plaats de krik nooit op een oppervlak dat kan wegzakken. 1.11 Zorg dat er geen mensen in het voertuig zitten dat moet worden opgetild. Zet de motor uit en zet het voertuig op de rem. Zorg dat het voertuig of het element dat moet worden opgetild op geen enkele manier kan wegglijden. Gebruik als dat nodig is blokken (1) Stap niet in het voertuig, en start de motor niet zolang het op de krik steunt of op dergelijke standaards. De krik is alleen een hefwerktuig en mag nooit worden gebruikt om het voertuig te verplaatsen. 1.12 Bij het optillen en laten zakken van de last dienen alle voorzorgen te worden genomen om te voorkomen dat de last van het voertuig beweegt. Verkeer kan er de oorzaak van zijn dat het opgetilde voertuig wankelt, indien de krik langs de kant van de weg wordt gebruikt. 1.13 De krik dient zo geplaatst te worden dat de gebruiker met geen enkel deel van zijn lichaam onder de auto hoeft te komen. Werk nooit onder een opgetild voertuig zonder dit tevoren met mechanische standaards of met behulp van andere methoden te hebben geschraagd (3) Laat geen enkel deel van uw lichaam ooit in de buurt van de beweegbare elementen van de krik komen. 1.14 Bij alle bewegingen dient degene die het bedient, het heftuig met zijn last te allen tijde in de gaten kunnen houden. Als er sprake is van gevaarlijke situaties zoals beweging van het voertuig etc. dient het tilproces te worden onderbroken. 1.15 Zorg dat er zich geen personen of obstakels onder het voertuig bevinden voordat u het laat zakken. 1.16 Als extra beveiligingsmaatregel tegen overbelasting, is de krik af fabriek voorzien van een overbelastingsklep die in geen geval mag worden bijgesteld. Als de nominale capaciteit van de krik wordt overschreden zal de overbelastingsklep de hefoperatie stopzetten. Als u zich niet aan deze instructies houdt, kan lichamelijk letsel en/of schade aan eigendommen het gevolg zijn. 2. GEBRUIK EN BEDIENING 1 1 DL.32A A DL.2LP / DL.3CLP B C 2 D 2 1 1 1 3 3 1 2 2 2 2.1. Het wiel van de krikken moet altijd vrij kunnen draaien. 2.2. Om het voertuig te heffen, draait u het handvat rechtsom en pompt u vervolgens van beneden naar boven met behulp van de bedieningshendel (2) waarbij u de volledige zuigerslag gebruikt. Een belangrijke veiligheids maatregel is dat u de opgetilde last vastzet met een adequate asstandaard (3). 2.3. Voordat u hem laat zakken dient u het voertuig op te tillen om de asstandaards te verwijderen, Controleer of er geen personen of obstakels onder het voertuig aanwezig zijn en draai het handvat linksom (4). 2.4. Maak de schroef na afloop weer vast door deze rechtsom te draaien. 3. 3.1. 3.2. 3.3. 3.4. ONDERHOUD Belangrijk: Zowel het onderhoud als de reparatie van de krik mag alleen worden uitgevoerd door gekwalificeerde personen die op grond van hun opleiding en ervaring voldoende kennis hebben van de hydraulische systemen die bij dergelijke apparatuur wordt gebruikt. Houd de krik schoon en smeer alle bewegende delen op geregelde tijden (5). De onderdelen dienen te allen tijde schoon te zijn en beschermd tegen schadelijke invloeden. Er mogen alleen originele onderdelen worden gebruikt. Controleer voor ieder gebruik of er onderdelen verbogen, gebroken, of gebarsten zijn en of ze loszitten, en verhelp het probleem als dat het geval is. Als vermoedt dat de krik aan abnormale lasten heeft blootgestaan of stoten heeft gekregen, gebruik hem dan niet langer totdat het probleem is verholpen. Als het oliepeil moet worden gecontroleerd of de olie moet worden bijgevuld, verwijder dan, met een volledig teruggetrokken zuiger, de filterplug en laat de inhoud ervan weglopen in een container. Ga, met de krik in horizontale positie, door met het bijvullen van de olie tot het noodzakelijke volume, zoals dat voor elk model in deze instructies staat aangegeven. De onderdelentabel ernaast laat zien hoeveel olie er nodig is. Zorg dat er met de nieuwe olie geen vuil binnenkomt. NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 9 10/05/2016 16:26:26 3.5. 3.6. 3.7. 3.8. 3.9. Na een periode van aanhoudend intensief gebruik, verdient het aanbeveling de olie te verversen teneinde het nuttig leven van de krik te verlengen. Belangrijk: Als er meer olie wordt toegevoegd dan nodig is, kan het gebeuren dat de krik niet meer functioneert. Gebruik alleen hydraulische olie van het type ISO VG15. belangrijk: Gebruik nooit remvloeistof. Zorg dat de hefarm volledig is teruggetrokken als de krik niet in gebruik is, teneinde corrosie te vermijden. Breng een anti-corrosieproduct aan op de zuigers, indien nodig. Bewaar de krik op een schone, droge plek en buiten het bereik van kinderen. Verwijder de bedieningshendel. Laat, als de krik aan het eind van zijn nuttig leven is gekomen, de olie weglopen en geef dit aan een bevoegde persoon en verwijder de krik conform lokale regelgeving. Zowel de reparatiekit, die uitsluitend de o-ringen en pakkingen van de krik bevat, alsmede de reserveonderdelen, dienen te worden besteld met behulp van de in de tabel aangegeven referentie. 4 PREVENTIEF ONDERHOUD Belangrijk: vuil is de hoofdoorzaak van storingen in hydraulische eenheden. Zorg dat de krik schoon en goed gesmeerd blijft, zodat er geen vreemd materiaal in het systeem kan komen. Als de krik is blootgesteld aan regen, sneeuw, zand of gruis, moet deze vóór gebruik worden gereinigd. 1. Bewaar de krik in een goed beschutte ruimte, waar deze niet wordt blootgesteld aan bijtende dampen, schurend stof of andere schadelijke elementen. 2. Smeer de bewegende onderdelen in de wielen, arm, handgreep en pomprolas regelmatig. 3. Ververs de hydraulische vloeistof in het reservoir minimaal eens per jaar. Om het peil van de hydraulische vloeistof te controleren, zet u de hefarm volledig omlaag. Verwijder de rubberen vuldop van de aandrijvingseenheid. Het peil van de hydraulische vloeistof moet zich onderaan het gat van de vuldop bevinden. Voeg indien nodig hydraulische vloeistof toe en plaats de vuldop terug. BELANGRIJK: het gebruik van alcohol of hydraulische remvloeistof kan de afdichtingen beschadigen en storingen van de krik veroorzaken. 4. Inspecteer de krik voor elk gebruik. Neem de nodige maatregelen als u een van de volgende problemen vaststelt: a. Gebarsten, beschadigde behuizing e. Losse onderdelen b. Overmatige slijtage, buiging of andere schade Gewijzigde of veranderde uitrusting c. Lekkage van hydraulische vloeistof d. Bekraste, beschadigde zuigerstang 5. Zorg dat waarschuwingsetiketten en instructieplaatjes schoon en leesbaar blijven. Gebruik een milde zeepoplossing om de buitenkant van de krik te reinigen. 5 PROBLEEMOPLOSSING Reparaties moeten uitgevoerd worden in een schone omgeving, door gekwalificeerd personeel dat bekend is met deze apparatuur. LET OP: Om lichamelijk letsel te voorkomen, moeten alle inspectie-, onderhouds- en reparatieprocedures worden uitgevoerd terwijl de krik onbelast is (niet in gebruik). Probleem De krik heft niet. Oorzaak Oplossing 2. Weinig/geen hydraulische vloeistof in reservoir. 3. Luchtbel in het systeem. 4. Krik is overbelast. 5. Uitlaatklep en/of omloopklep werken niet goed. 6. Verpakking versleten of defect. 1. Ga na of de uitlaatklep gesloten is door de stand van de handgreep te controleren. Mogelijk moet de uitlaatklep worden gereinigd. 2. Vul met goedgekeurde hydraulische vloeistof en laat de lucht uit het systeem lopen. 3. Laat de lucht uit het systeem lopen. 4. Gebruik de juiste uitrusting. 5. Verwijder vuil of vreemde materialen. Ververs de hydraulische vloeistof. 6. Vervang de pakking. De krik heft slechts gedeeltelijk. 1. Te veel of onvoldoende hydraulische vloeistof. 1. Controleer het peil van de hydraulische vloeistof. Krik beweegt langzaam. 1. Pomp werkt niet goed. 2. Lekkende afdichtingen. 1. Pas de pomp aan. 2. Vervang de afdichtingen. De krik heft de lading, maar blijft niet hangen. 1. Cilinderpakking lekt. 2. Een klep werkt niet goed (zuigklep, uitlaatklep, ontluchtingsklep, omloopklep). 3. Luchtbel in het systeem. 1. Vervang de pakking. 2. Inspecteer de kleppen. Vervang indien nodig. Er lekt hydraulische vloeistof uit de krik. 1. Versleten of beschadigde afdichtingen. 1. Vervang de afdichtingen. De krik wordt niet ingetrokken. 1. Ontluchtingsklep is gesloten. 1. Open de overdrukklep door het handvat linksom te draaien. Krik wordt langzaam 1. Cilinder inwendig beschadigd. 2. Terugtrekve(e)r(en) beschadigd. 3. Verbindingdeel blokkeert. 1. Breng de krik naar een erkend onderhoudscentrum. 2. Vervang de terugtrekve(e)r(en). 3. Smeer de verbindingsdelen. ingetrokken. 1 . Ontluchtingsklep is open. 3. Laat de lucht uit systeem lopen. GARANTIE Type D = 2 jaar. Zie de algemene voorwaarden in de catalogus FACOM of de tarieven van FACOM. NU-DL32A DL.2LP DL.3CLP_0416.indd 10 10/05/2016 16:26:26
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26

Facom DL.32A Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor