Cannondale F-Si de handleiding

Type
de handleiding
F-SI
OWNER’S MANUAL SUPPLEMENT
CANNONDALE EUROPE
Cycling Sports Group Europe, B.V.
Hanzepoort 27, 7570 GC, Oldenzaal,
Netherlands
(Voice): +41 61 4879380
(Fax): +31 5415 14240
CANNONDALE UK
Cycling Sports Group
Vantage Way, The Fulcrum,
Poole, Dorset, BH12 4NU
(Voice): +44 (0)1202 732288
(Fax): +44 (0)1202 723366
Warning! Read this supplement and your cannondale bicycle owner’s manual.
Both contain important safety information. Keep both for future reference.
www.CANNONDALE.COm
© 2014 Cycling Sports Group
130919 (06/14)
130919
F-SI
OWNER’S MANUAL SUPPLEMENT
1
130919.PDF
p/n 130919
Revision A, 08/14
INHOUD
VEILIGHEIDS INFORMATIE .....................................2
TEcHNIScHE INFORMATIE ................................3-8
VERVANGINGSONDERDELEN ...........................9-11
ONDERHOUD .....................................................12
UW CANNONDALE-DEALER
Om er zeker van te zijn dat uw fiets op de juiste wijze
wordt onderhouden en dat garantievoorwaarden van
toepassing blijven, raden wij u aan alle onderhouds-
werkzaamheden te laten uitvoeren door uw geauto-
riseerde Cannondale-dealer.
OPMERKING
Ongeautoriseerde service, onderhoud of
vervangingsonderdelen kunnen leiden tot
aanzienlijke schade en het vervallen van de
garantievoorwaarden.
OVER DIT SUPPLEMENT
De supplementen bij deze handleiding bieden
belangrijke modelspecifieke informatie met
betrekking tot veiligheid, onderhoud en techniek.
Ze kunnen niet dienen ter vervanging van uw
Cannondale Handleiding voor de Eigenaar.
Dit supplement kan slechts een van meerdere
supplementen voor uw fiets zijn. Zorg dat u alle
supplementen verkrijgt en leest.
Als u een handleiding of een supplement nodig hebt,
of als u vragen hebt over uw fiets, neem dan direct
contact op met uw Cannondale dealer, of bel ons via
een van de telefoonnummers die u op de achterflap
van deze handleiding vindt.
U kunt Adobe Acrobat PDF-versies van alle
Cannondale handleidingen en supplementen
downloaden van onze website: http://www.
cannondale.com/
Houd er rekening mee dat de specificaties en
informatie in deze handleiding onderhevig zijn aan
verandering voor verbetering van het product. Voor
de meest recente product informatie, ga naar
http://www.cannondale.com/
BELANGRIJKE AANWIJZING
In deze bijlage wordt uitzonderlijk belangrijke
Informatie op de volgende manier aangeduid:
WAARSCHUWING
Geeft een gevaarlijke situatie aan die, indien
niet voorkomen, kan leiden tot zware verwon-
dingen of zelfs overlijden.
OPMERKING
Geeft aanwijzingen die moeten worden
opgevolgd om schade te voorkomen.
NL
ASTM F2043
For rough
o-road riding
and jumps less
than 24(61 cm)
Het gebruiksdoel voor alle
modellen is ASTM CONDITION
3, Cross-Country.
2
VEILIGHEIDS INFORMATIE
BELANGRIJKE
MEDEDELINGEN OVER
COMPOSIETEN
WAARSCHUWING
Uw fiets (frame en componenten) is gemaakt
van composietmaterialen, ook wel genoemd
‘carbon fiber.
Alle rijders moeten op de hoogte zijn van
een aantal fundamentele zaken betreende
composieten. Compostietmaterialen die zijn
samengesteld uit carbonvezels zijn sterk en
licht maar bij een crash of bij overbelasting zullen
carbonvezels niet buigen maar breken.
Voor uw eigen veiligheid en omdat u een
dergelijke fiets gebruikt, moet u zeer strikt de
procedures voor service, onderhoud en inspectie
van alle composietonderdelen (frame, stuurpen,
vork, stuur, zadelpen, enz.) volgen. Vraag uw
Cannondale-dealer om hulp.
Het is zeer belangrijk dat u deel II, sectie D,
Veiligheids-inspecties” in uw Cannondale
gebruikershandboek leest voordat u gaat rijden.
NIET OPVOLGEN VAN DEZE VEILIGHEID-
SINSTRUCTIES KAN LEIDEN TOT ONGEVALLEN
WAARBIJ U ZWAAR GEWOND OF VERLAMD
KUNT RAKEN OF KUNT KOMEN TE OVERLIJDEN.
INSPECTIE EN
BOTSINGSSCHADE
WAARSCHUWING
NA EEN VAL OF BOTSING:
Inspecteer het frame zorgvuldig op
beschadigingen (zie DEEL II, hoofdstuk
D. Veiligheidsinspectie in uw Cannondale
Handleiding voor de Eigenaar.)
Rij niet op uw fiets als u enig teken ziet
van schade, zoals gebroken, gesplinterde of
gedelamineerde koolstofvezel.
AL DE VOLGENDE ZAKEN KUNNEN WIJZEN OP
DELAMINATIE OF SCHADE:
Het frame voelt vreemd of anders dan
anders aan
Koolstof voelt zacht aan of heeft een andere
vorm
Kraken of andere onverklaarbare geluiden
Zichtbare scheurtjes, een witte
of melkachtige kleur in het
koolstofvezelgedeelte
BLIJVEN RIJDEN OP EEN BESCHADIGD FRAME
MAAKT DE KANS OP FRAMEBREUK GROTER.
EEN ONGELUK MET IN HET ERGSTE GEVAL DE
DOOD KAN HET GEVOLG ZIJN.
3
130919.PDF
O
I
A
P
B
M
E
K L
J
H
N
D
G
TEcHNIScHE INFORMATIE
NL
SIZE (cm/in) SM MD L XL
A ZITBUISLENGTE 38.5 /15 43.5 /17 48.5 /19 53.5 /21
B BOVENBUIS HORIZONTAAL 57.3 /22.6 59.6 /23.5 62.3 /24.5 64.8 /25.5
C BOVENBUIS FEITELIJK 55.2 /21.7 56.5 /22.2 58.7 /23.1 61.2 /24.1
D BALHOOFDHOEK 69.5°
h h h
E EFFECTIEVE ZITBUISBOEK 73. 73. 73.1° 73°
F BEENVRIJHEID/STANDOVER 76.8 /30.2 78.1 /30.7 81.9 /32.2 85 /33.5
G BALHOOFDBUISLENGTE 9.7 /3.8 9.7 /3.8 11 /4.3 12.2 /4.8
H WIELBASIS 107.6 /42.4 109.7 /43.2 112.3 /44.2 114.7 /45.2
I AFSTAND VOORAS – HART BRACKET 65.2 /25.7 67.3 /26.5 69.8 /27.5 72.2 /28.4
J LENGTE ACHTERVORK 42.9 /16.9
h h h
K BOTTOMBRACKET DROP 6.2 /2.4
h h h
L BOTTOM-BRACKETHOOGTE 30.8 /12.1
h h h
M VORKSPRONG 5.5 /2.2
h h h
N NALOOP 7.9 /3.1 7.8 /3.1 7.8 /3.1 7.7 /3
O STACK 60.2 /23.7 60.3 /23.7 61.5 /24.2 62.8 /24.7
P REACH 39.2 /15.4 41.4 /16.3 43.6 /17.2 45.7 /18
GEOMETRIE
4
QSISEAL/
BEARING SEAL
HD169/
BEARINGS
X
FRAME SIZE HEADTUBE LENGTH (X)
SM 97mm
MD 109mm
LARGE 122mm
X-LARGE 134mm
Balhoofd Cannondale Si (see also Replacement Parts for conversion kits)
Kettinglijn 55 mm
Bracketbreedte CRB - PF30/73mm | ALLOY - BB30 73 mm
Diameter Zadelpen 31.6mm
Voorderallieur S3 Direct Mount, Bottom pull
Breedte dropouts 142mm (convertible to 135mm)
Achterrem Post Mount Adapters - 160/180/185/203
WAARSCHUWING
Kijk in uw Cannondale gebruikershandboek voor meer
informatie over de volgende specificaties:
Gebruiksdoel ASTM CONDITION 3, Cross-Country, Marathon, Hardtails.
Maximum Bandbreedte 2.25”
Maximum Vorklengte 500 mm
Minimum Insteek Van Zadelpen 100 mm
Maximale Gewichtslimiet (Lbs/Kg)
* Alleen Zadeltas
BERIJDER BAGAGE * TOTAAL
300 / 136 5 / 2.3 305 / 138
SPECIFICATIES
GEÏNTEGREERDE
BALHOOFDBUIS
Bij de carbon-modellen zijn de cups vastgelijmd in
de balhoofdbuis. Cannondale Headshok System
Integrationlagers kunnen direct in beide types
worden gebruikt. Voor 1,5”en 1 1/8” adapter
headsets, zie de sectie Vervangingsonderdelen.
OPMERKING
De lagercups in de balhoofdbuis niet vlakken,
afschuren of bewerken. Bij het verwijderen
van adapters, lagers, of een cup uit de carbon
balhoofdbuis, moet er bijzonder goed worden
opgelet dat het gereed-schap dat wordt gebruikt
om de lagers te verwijderen NIET in contact komt
met een van de ingelijmde cups.
5
130919.PDF
RIM
TIRE
CENTERLINE
OF
FRAME
(Ai trademark logo)
6mm
dropout center
55mm
WHEEL HUB
135mm
SPOKES
CASSETTE
NON-DRIVE
DRIVE
ASSYMETRISCH INTEGRATIE (AI) - ACHTERWIEL
OVER
U kunt alleen achterwielen monteren
die compatibel zijn met de Cannondale
Assymetrische Integratie (AI). De door
Cannondale geleverde wielen (OEM) zijn
aangeduid met het ‘Ai’ logo zoals rechts is
aangegeven
6mm OFFSET /
55mm KETTINGLIJN
De achternaaf van het Ai wiel (1) heeft een
oset van 6mm aan de niet-aandrijfzijde. Dit
is belangrijk om de juiste kettinglijn van 55mm
te kunnen bepalen. Het zorgt ook voor de juiste
bandenvrijheid tussen de band en het frame.
(Zie ook de maximale bandbreedte onder
SPECIFICATIES)
Noot
GEBRUIK ALLEEN ‘AI’ GESCHIKTE
ACHTERWIELEN
Een wiel met de verkeerde oset kan het
frame beschadigen
Niet Ai-compatibele wielen kunnen voor een
afwijking in de 55mm Ai kettinglijn verzorgen
en resulteren in onvoldoende ruimte band
en het frame. Hierdoor kan de band tegen
het frame schuren en tussen het frame
beschadigen. Deze schade wordt niet gedekt
door de Cannondale gelimiteerde garantie.
Zelf samenstellen / Richten van een wiel
Als u ervoor kies een wiel samen te stellen
of het wiel te richten zorg dat het wiel een
oset heeft van 6mm.
Raadpleeg uw Cannondale dealer indien u
verdere vragen heeft.
NL
6
5Nm, 44InLbs
100mm
4Nm, 35InLbs
ZADELPEN
WAARSCHUWING
DE ZADELPEN MAG ALLEEN DOOR EEN
PRO-FESSIONELE FIETSMONTEUR WORDEN
AFGEKORT.
Het niet op de juiste manier
professionele van de zadelpen kan leiden tot
schade die mogelijk een ongeval tot gevolg
kan hebben.
Meer informatie over carbon zadelpennen
vindt u in APPENDIX D. Informatie over het
schoonmaken en onderhoud van carbon
zadelpennen staat in uw Cannondale
gebruikershandboek.
Let op:
* De zadelpendiameter is 27.2mm. Gebruik GEEN
adaptors of opvulringen.
- De minimum zadelinsteek is 100mm.
- De maximale zadelinsteek varieert per
framemaat. Zorg ervoor dat de zadelpen de
bidonhouderbevestiging niet raakt. Dit kan tot
schade leiden (afbeelding rechts)
- Gebruik carbonpasta in de zitbuis en de op de
zadelpen voordat de zadelpen wordt gem-
onteerd in het frame.
- Gebruik een montagepasta op de zitbuis op het
gedeelte onder de zadelklem
7
130919.PDF
Cups/Lagers installeren
Reinig de binnenzijde van het bracket met een droge
doek.Breng lagervet aan op het brackethuis en de
cups. Pers elke cup afzonderlijk met behulp van een
bracketpers totdat de flens van de cup tegen het
brackethuis is geperst.Breng lagervet aan op beide
lagers en pers deze één voor één in het bracket.
Verwijderen
Om schade aan het frame te voorkomen eerst de
lagers uit de cups verwijderen.
Daarna kunnen de cups zelf uit het frame worden
verwijderd. Verwijder de lagers en cups gelijkmatig
uit het frame.
Onderhoud
De lagers dienen minimaal jaarlijks te worden
gecontroleerd op de mate van slijtage. In ieder geval
bij het verwijderen van de crank, het uitvoeren van
onderhoud of indien problemen optreden, dienen de
lagers te worden gecontroleerd.
Tijdens de inspectie: wanneer het crankstel is
verwijderd; draai de lagers in beide richtingen. De
lagers dienen soepel en geruisloos te draaien. Ruwe
of gecorrodeerde lagers of lagers met speling dienen
vervangen te worden.
Verwijderde lagers of cups kunnen niet opnieuw
worden gebruikt. Vervang zowel de cups als de lagers
tegelijkertijd.
OPMERKING
Raadpleeg uw Cannondale dealer met betrekking
tot de kwaliteit en compatibiliteit van het
voorgestelde vervangingsonderdeel.
Wees ervan bewust dat het PF30 systeem alleen
gebruikt kan worden voor een brackethuis met
een diameter van 46mm.
Stel de actuele afmetingen van de onderdelen
vast met een micrometer. Gebruik geen
chemische middelen om te reinigen. Het is
verboden om framemateriaal weg te halen of het
oppervlak van het brackethuis te bewerken.
Frameschade, veroorzaakt door foutieve
onderdelen, foutief geinstalleerde of verwijderde
onderdelen worden niet door onze garantie
gedekt.
**LOCTITE 609 Loctite 609 kan gebruikt worden
in plaats van montagepasta om de bracketcups te
installeren. Het verlijmen van de cups versterkt
de hechting tussen het brackethuis en de cups en
kan het ontstaan van kraken voorkomen. Volg de
instructies van Loctite indien u beslist om de cups
te verlijmen.
.
BRACKETHUIS - PF30/83MM
KP197/
(PF30)
2X
BEARING
PF30 CUP
83mm
NL
8
AANDRIJFZIJDE EN NIET-AANDRIJFZIJDE VULRING: Let op de plek en grootte van de niet-aandrijfzijde en
aandrijfzijde vulringen. Zie volgende pagina voor een nadere toelichting.
Ai SPIDERS: Voor de Ai specifieke aandrijflijn zijn specifieke spiders ontwikkeld om toepasbaar te zijn met de
6mm aanwezige oset in het frame. Alle spiders zijn voorzien van een laserprint met hierop aangegeven de
BCD en tandwiel compatibiliteit.
137 AS: De 137mm as moet Ai-compatibel zijn. Op een Ai compatibele as zijn de plaatsen waar de lagers
komen aangeduid (grijs gearceerd). Deze zijn 5 mm wijder van elkaar gelegen dan op de vorige 137 as. Oudere
versies van de 137mm mountainas zijn niet Ai compatibel. Een Ai compatibele as zal echter wel goed werken
op oudere types 137mm crankstellen.
Montage crankarm aandrijfzijde: Op de tekening op de volgende pagina is de volgorde aangeven van
montage van de crankarm aan de aandrijfzijde.De lagerbeschermer en de 9mm vulring dienen voor montage
van de crank, spider en as te worden aangebracht. Het is belangrijk om lagervet van een hoge kwaliteit te
gebruiken op de gebieden zoals aangegeven op de onderste tekeningen. Daarnaast is ook aangegeven waar
Loctite 242 gebruikt moet worden.
Montage voorderallieur: De voorderallieur adaptor is noodzakelijk om de positie van de voorderallieur
naar buiten te verplaatsen. De adaptor komt zoals op de tekening staat aangegeven rechtstreeks op
het frame. De voorderallieur wordt vervolgens op de adaptor gemonteerd. Op de adaptor is aangegeven
voor welke voorderallieur deze geschikt is. De adaptors zijn beschikbaar als kit. Zie hiervoor de lijst met
vervangingsonderdelen verderop in deze aanvulling.
6mm
6mm
9
130919.PDF
3/8in drive
KT012/
0.5mm
9 mm
83mm
SHIM
WAVE
WASHER
WASHER
FIXING
BOLT
SHIELD
SHIELD
DRIVE
SPACER
Grease
40 Nm,
(30 FtLbs)
14 mm
NON-DRIVE
SPACER
SPIDER
KP021/
LOCKRING
NON-DRIVE
DRIVE
43.1mm
46.9.0mm
47.0mm
20.0mm15.0mm
137.0mm
KP308/ KIT,SPINDLE-SI MTN, 137MM (Spindle only)
“104X64”
“A2 SRAM 1X CL_55.6”
KP354/
1X11
5mm CL Offset
76 BCD
KP352/
2X10
5mm CL Offset
104x64 BCD
(laser etch)
(laser etch)
Grease
40 Nm, (30 FtLbs)
Loctite 242 (Blue)
40 Nm, (30 FtLbs)
RH CRANKARM
LH CRANKARM
Loctite 242 (Blue)
40 Nm, (30 FtLbs)
SPINDLE
NL
10
DI2 GUIDE & SCREW
KP351/
DI2
DI2 Cable
enter DT
Seal
or
Z
HYB 2.0 STEERER
FLANGE SPACING - (Z)
HEAD TUBE
LENGTH
81 .10 mm 97 mm
93.80 mm 110 mm
106.50 mm 122 mm
KP197/
(PF30)
2X
KP018/ - ceramic
KB6180/ - standard
27.2 SAVE
QSISEAL/
QSISEAL/
A
A
A
KP121/
KP350/
“DOWN SWING FD 72 ”
KP349/
“SIDE SWING FD 69 ”
Loctite 242 (blue)
4 Nm (35 InLbs)
B
B
KP054/
mechanical
shifting
A
B
KF103/
KA054/GRN
KA054/BBQ
KP120/BLK
KP120/GRN
Date Code
HT LENGTH
QC618/
KP307/
QC617/
0.5mm
14 mm
C
KP251/BLK
Grease - 40 Nm,
(30 FtLbs)
Loctite 242 (blue)
40 Nm (30 FtLbs)
2X
137mm
9mm
20mm
15mm
KP354/
1X11
5mm CL Offset
76 BCD
Laser Etch:
Laser Etch:
KP352/
2X10
5mm CL Oset
104x64 BCD
KP348/
1234567
KP021/
KT013/
Loctite 242 (blue)
6 Nm (53 InLbs)
3/8in drive
KT012/
VERVANGINGSONDERDELEN
Positie frameserienummer (barcode-label met 7 karakters) Gebruik dit
serienummer voor garantieregistratie en bij eventuele diefstal. Zie ook het
Cannondale handboek Voor meer informatie over garantieregistratie.
11
130919.PDF
FRAME
CODE DESCRIPTION
KP347/ KIT ROUTING FSI 29ER CRB DI2
KP346/ KIT ROUTING FSI 29ER CRB MECH SHIFTING
KP121/ KIT,DER.HANGER,FLASH CRB
KP348/ KIT BB CABLEGUIDE FSI 29ER CRB
KP349/ KIT FD MOUNT FSI 29ER CRB SIDE SWING
KP350/ KIT FD MOUNT FSI 29ER CRB DOWN SWING
KF024/ KIT C STAY PROTCTR NEOPRN SM
KF103/ KIT,GUARD,SCUFFGUARD-8PK
KP351/ KIT C-STAY PLATE PROTECT FSI 29ER CRB
KP054/ KIT,GUARD,SCUFFGUARD,DOWNTUBE
BOTTOM BRACKET
CODE DESCRIPTION
KP197/ KIT,BEARING,BB-PF30
KP018/ KIT,BEARING,BB-SI,CERAMIC,2PCS
KB6180/ KIT,BEARING,BB-SI,2PCS
KP308/ KIT,SPINDLE-SI MTN, 137MM (Spindle only)
KP306/ KIT,BB,CDALE SI,68/73X137 BB30/PF30
HOLLOWGRAM
CODE DESCRIPTION
C711200006 CRANKSET,SL2,MTB,24/38 ,170
C711400006 CRANKSET,SL2,MTB,24/38,175
C711200007 CRANKSET,SL2,MTB,32,170
C711400007 CRANKSET,SL2,MTB,32,175
KP246/170L KIT,CRANKARM-SL2 BLK,170 LFT
KP246/172L KIT,CRANKARM-SL2 BLK,172 LFT
KP246/175L KIT,CRANKARM-SL2 BLK,175 LFT
KP246/170R KIT,CRANKARM-SL2 BLK,170 RHT
KP246/172R KIT,CRANKARM-SL2 BLK,172 RHT
KP246/175R KIT,CRANKARM-SL2 BLK,175 RHT
QC617/ KIT,SHIMS-PLASTIC, BB-SI; INCL 5 SHIMS
QC618/ KIT,WASHER-WAVE, BB-SI
KB6180/
KIT,BEARING,BB-BB30
(SKF#6806-2RS /SRI2 /90% FILL)
KP021/ KIT,LOCKRING-SL -REQUIRES KT012/
Ai SPECIFIC (HOLLOWGRAM)
CODE DESCRIPTION
KP352/
KIT SPIDER SI MTN SRAM 64/104 4-BOLT AI
FSI 29 2X10, 5mmCL
KP354/
KIT SPIDER SI MTN XX1 AI
FSI 29 1X11, 5mmCL
KP306/ KIT,BB,CDALE SI,68/73X137 BB30/PF30
STEERER/HEADSET
CODE DESCRIPTION
KH148/97 KIT STEERERS LOWER 97 FSI 29
KH148/110 KIT STEERERS LOWER 110 FSI 29
KH148/122 KIT STEERERS LOWER 122 FSI 29
QSCSEAL/ KIT,SEAL,UPPER BEARING,60MM OD
QSISEAL/ KIT,SEAL,UPPER BEARING,58MM OD
HD169/ KIT,BEARINGS, HEADSET - 2
KP058/ KIT,HEADSET,INT HEADSHOK-1 1/8
KP119/ KIT,HEADSET,INT H-SHOK TO 1.5
OPI STEMS
Vedi il supplemento LEFTY
SEATPOST
CODE DESCRIPTION
KP120/BLK KIT,SEATBINDER,FLASH CRB/BLK
KP120/GRN KIT,SEATBINDER,FLASH CRB/GRN
KA054/GRN KIT SEATPOST SAVE F-Si 29 MY15 GRN
KA054/BBQ KIT SEATPOST SAVE F-Si 29 MY15 BBQ
TOOLS
CODE DESCRIPTION
KT010/ KIT,TOOL-BB BEARING-SI;
KT011/ KIT,TOOL - BEARING REMOVAL SI;
KT012/ KIT,TOOL-LOCK RING-SI
KT013/ KIT,CRANK EXTRACTION TOOL; 2 PIECES
NL
12
ONDERHOUD
De onderstaande tabel laat alleen de aanvullende onderhoudswerkzaamheden zien. Kijk in uw Cannondale
gebruikershandboek voor meer informatie over het basisonderhoud aan uw fiets. Neem contact op met
uw Cannondale-dealer voor het maken van een compleet onderhoudsplan dat aangepast is aan uw
rijstijl, de onderdelen en de gebruiksomstandigheden. Volg de aanwijzingen voor onderhoud zoals die zijn
voorgeschreven door de fabrikanten van de niet-Cannondale componenten op uw fiets..
ITEM FREQUENTIE
BUITEN- EN BINNENKABELS – Uw fiets is uitgerust met kleine
zelfklevende frameprotectors - KF103/. Plaats dit materiaal op het
frame op de plaatsen waar kabels en buitenkabels over de lak schuren.
In de loop van de tijd kunnen de kabels zover in het frame schuren dat
er aanzienlijke schade kan ontstaan.
LET OP: schade aan uw fiets die veroorzaakt is door schurende
kabels valt niet onder de garantie. Bovendien zijn zelfklevende
framebeschermers geen oplossing voor verkeerd gemonteerde
of verkeerd lopende binnen- en buitenkabels. Als u merkt dat de
gebruikte protectors zeer snel verslijten, neem dan contact op met uw
Cannondale-dealer om de kabelloop van uw fiets te controleren.
VOOR DE EERSTE RIT
INSPECTIE OP BESCHADIGINGEN – Maak de framedelen schoon en
controleer het hele frame/swingarm/hevelconstructie op scheurtjes
of beschadigingen. Zie ook het onderdeel ‘Veiligheidsinspecties’ in uw
Cannondale gebruikershandboek.
VOOR EN NA ELKE RIT
CONTROLEER DE AANHAALMOMENTEN – In aanvulling op
de controle van andere onderdelen, controleer de specifieke
aanhaalmomenten voor uw fiets. Haal alle bouten/moeren aan met
het AANHAALMOMENT dat is voorgeschreven in dit supplement.
NA ENKELE RITTEN
VORK – Kijk in de gebruikershandleiding van de fabrikant voor onderhoudsinformatie over uw voorvork.
WAARSCHUWING
ELK ONDERDEEL VAN EEN SLECHT ONDERHOUDEN BIKE KAN BREKEN OF SLECHT FUNCTIONEREN
HETGEEN KAN LEIDEN TOT EEN ONGEVAL WAARBIJ U ZWAAR OF DODELIJK GEWOND OF VERLAMD
KUNT RAKEN. Vraag uw Cannondale-dealer om een compleet onderhoudsprogramma samen te stellen,
inclusief een lijst van de onderdelen aan uw fiets die U ZELF regelmatig moet controleren. Regelmatige
controles zijn nodig om problemen te voorkomen die kunnen leiden tot een ongeval.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13

Cannondale F-Si de handleiding

Type
de handleiding