Cannondale Slice Aero de handleiding

Type
de handleiding
LEES DEZE HANDLEIDING ZORGVULDIG!
Er staat belangrijke informatie in over veiligheid.
Bewaar het boekje als naslagwerk.
slice carbon
Supplement bij de handleiding
120849.PDF
VEILIGHEIDSINFORMATIE .......................... 1
Over dit supplement ................................ 2
Belangrijke mededeling over
composieten ............................................... 3
Gebruiksdoel ............................................... 3
Een frame opbouwen .............................. 4
Extreme temperaturen ............................ 4
Fietsstandaards .......................................... 4
Inspectie en botsingsschade ................. 5
Overlakken and overspuiten ................. 5
SERIENUMMER ................................................ 6
KABELGELEIDING............................................ 6
ZADELPEN ......................................................... 8
Zadelpositie en -hoek .............................. 8
80 mm minimale insteek ........................ 9
De zadelpen inkorten .............................. 9
Onderdelen van de zadelpen ..............10
Zadelpositie wijzigen .............................11
SI TRAPAS ........................................................12
Compatibiliteit ..........................................12
Lagers ............................................................ 9
SI-gereedschappen .................................11
68 mm standaardadapter .....................12
SI COMPRESSIEEENHEID .........................14
ACHTERVORKBESCHERMER .....................16
DERAILLEURHANGER .................................16
ACHTERREMADAPTER ................................17
GEOMETRIE/SPECIFICATIE .......................18
VERVANGINGSONDERDELEN ..................19
Let op: de specicaties en informatie in deze handleiding kunnen veranderen als gevolg van
productverbeteringen. Ga voor de laatste productinformatie naar http://www.cannondale.
com/tech/.
INHOUD
2
VEILIGHEIDS-
INFORMATIE
Over dit supplement
De supplementen bij deze handleiding bieden
belangrijke modelspecieke informatie
met betrekking tot veiligheid, onderhoud
en techniek. Ze kunnen niet dienen ter
vervanging van uw Cannondale Handleiding
voor de Eigenaar.
Dit supplement kan slechts een van meerdere
supplementen voor uw ets zijn. Zorg dat u
alle supplementen verkrijgt en leest.
Als u een handleiding of een supplement
nodig hebt, of als u vragen hebt over uw
ets, neem dan direct contact op met uw
Cannondale dealer, of bel ons via een van de
telefoonnummers die u op de achterap van
deze handleiding vindt.
U kunt Adobe Acrobat PDF-versies van alle
Cannondale handleidingen en supplementen
downloaden van onze website: http://www.
cannondale.com/bikes/tech.
De handleiding is geen complete
veiligheids- of onderhoudshandleiding
voor uw fiets.
Deze handleiding bevat geen montage-
instructies voor uw fiets.
Alle Cannondale fietsen moeten volledig
gemonteerd en door een Cannondale
dealer geïnspecteerd zijn voordat ze aan
de eigenaar worden geleverd.
WAARSCHUWING
In dit supplement kunnen procedures worden
beschreven die de algemene technische
ervaring te boven gaan.
Er kunnen gespecialiseerde gereedschappen,
vaardigheden en kennis vereist zijn. Onjuist
uitgevoerde mechanische werkzaamheden
kunnen het risico van ongevallen vergroten.
Een etsongeval brengt altijd het risico met
zich mee van ernstig letsel, verlamming of
overlijden. Om de risico's te minimaliseren
bevelen wij eigenaren sterk aan mechanische
werkzaamheden altijd te laten verrichten
door een geautoriseerde Cannondale dealer.
WAARSCHUWING
BELANGRIJKE MEDEDELING OVER
COMPOSIETEN
Uw ets is gemaakt van composieten die
ook wel "koolstofvezel" worden genoemd.
Alle rijders moeten een fundamentele
realiteit met betrekking tot composieten
begrijpen. Composietmaterialen van
koolstofvezel zijn sterk en licht, maar
bij een botsing of overbelasting buigt
koolstofvezel niet, maar breekt het.
Voor uw eigen veiligheid als gebruiker en
eigenaar van de ets moet u zich houden
aan de juiste procedures voor groot en
klein onderhoud en de controle van alle
composietmaterialen van uw ets (frame,
vork, stuur, zadelpen etc.) Vraag uw
Cannondale dealer om hulp.
Lees vooral ook DEEL II, hoofdstuk D.
"Veiligheidsinspectie" in uw Cannondale
Handleiding voor de Eigenaar VOORDAT u
gaat rijden.
NEGEREN VAN DEZE WAARSCHUWING
VERGROOT DE KANS OP EEN ONGEVAL
DAT KAN RESULTEREN IN ERNSTIG LETSEL,
VERLAMMING OF OVERLIJDEN.
120849.PDF
3
Gebruiksdoel
Het gebruiksdoel van uw ets of frame is
TERREIN 1 / HOGE PRESTATIES OP DE WEG.
For riding on
pavement
only
Fietsen en frames voor TERREIN 1 / HOGE
PRESTATIES OP DE WEG zijn ontworpen voor
rijden op verharde wegen waarbij de banden
het contact met de weg niet verliezen. Ze zijn
niet bedoeld voor o-road rijden, cyclocross
of toeren met bagagedragers en tassen.
Het materiaalgebruik is geoptimaliseerd
voor een combinatie van laag gewicht en
specieke prestaties. U moet begrijpen dat
(1) dit type etsen is bedoeld om agressieve
of competitieve etsers prestatievoordelen
te bieden tegenover een relatief korte
productlevensduur, (2) minder agressieve
rijders proteren van een langere
framelevensduur, (3) u kiest voor een lager
gewicht (kortere framelevensduur) boven
een hoger framegewicht en een langere
levensduur, (4) u kiest voor een lager
gewicht boven een grotere weerstand tegen
deuken en meer duurzaamheid. Alle zeer
lichte frames moeten regelmatig worden
gecontroleerd op scheurtjes die tekenen zijn
van materiaalmoeheid. Deze frames lopen
sneller schade op bij een botsing of val. Ze zijn
niet bestand tegen mishandeling of gebruik
als werkpaard.
WAARSCHUWING
HOUD REKENING MET HET
GEBRUIKSDOEL VAN UW FIETS. HET
KIEZEN VAN DE VERKEERDE FIETS VOOR
UW GEBRUIKSDOEL KAN GEVAARLIJK
ZIJN. VERKEERD GEBRUIK VAN UW FIETS
IS GEVAARLIJK.
De Gebruiksproelen 1-5 vormen een
algemene indicatie en worden nog altijd
verder ontwikkeld. Overleg met uw
Cannondale dealer over het voorgenomen
gebruik van uw ets.
Raadpleeg uw Cannondale Handleiding
voor de Eigenaar voor meer informatie
over het voorgenomen gebruik en de
Gebruiksproelen 1-5.
Maximale gewichtslimiet
BERIJDER
SFlb / kg
BAGAGE
*lbs / kg
TOTAAL
lbs / kg
275 / 125 10 / 4,5 285 / 129,5
* Alleen zadeltas/stuurtas
4
Een frame opbouwen
Overleg voordat u een frame opbouwt
met uw Cannondale dealer en de
onderdelenfabrikanten en bespreek uw rijstijl,
capaciteiten, gewicht en belangstelling en
geduld voor onderhoud.
Verzeker u ervan dat de gekozen onderdelen
bij uw ets passen en geschikt zijn voor uw
gewicht en rijstijl.
In het algemeen kennen lichtere onderdelen
een kortere levensduur. Bij het kiezen voor
lichtgewicht onderdelen sluit u een compromis;
u geeft de voorkeur aan betere prestaties en
minder gewicht boven duurzaamheid. Kiest
u lichtgewicht onderdelen, dan moet u deze
vaker nakijken. Bent u een wat zwaardere
rijder of heeft u een ruwe, nietsontziende, "go
for it"-rijstijl, koop dan zwaardere onderdelen.
Lees de instructies en waarschuwingen van de
onderdelenfabrikant en houd u hieraan.
Bescherm tegen extreme
temperaturen
• Bescherm uw koolstofvezelets bij stalling of
vervoer tegen extreme temperaturen.
Laat uw ets voordat u erop gaat rijden
afkoelen of opwarmen.
Stal uw ets niet op plaatsen waar de
temperatuur hoger kan worden dan 65°C. Laat
uw ets dus bijvoorbeeld niet in felle zon plat
in een zwarte aanhanger liggen, of onder de
achterruit van een hatchback-auto.
Fietsstandaards
De klemmen van een gewone etsstandaard
kunnen genoeg kracht ontwikkelen om
uw frame ernstig of zelfs onherstelbaar te
beschadigen.
LET OP
ERNSTIGE FRAMESCHADE:
GEBRUIK GEEN FIETSSTANDAARD WAARIN
HET FRAME OF DE ZADELPEN WORDEN
VASTGEKLEMD.
GEBRUIK EEN STANDAARD DIE HET FRAME
ONDERSTEUNT VIA HET TRAPASHUIS EN
DE DROPOUTS. (Afgebeeld is de Park Tool
PRS-20)
120849.PDF
5
Inspectie en botsings-
schade bij koolstofvezel-
frames
WAARSCHUWING
NA EEN VAL OF BOTSING:
Inspecteer het frame zorgvuldig op
beschadigingen (zie DEEL II, hoofdstuk D.
Veiligheidsinspectie in uw Cannondale
Handleiding voor de Eigenaar).
Rijd niet op uw ets als u enig teken ziet
van schade, zoals gebroken, gesplinterde
of gedelamineerde koolstofvezel.
AL DE VOLGENDE ZAKEN KUNNEN
WIJZEN OP DELAMINATIE OF SCHADE:
Het frame voelt vreemd of anders dan
anders aan
Koolstof voelt zacht aan of heeft een andere
vorm
Kraken of andere onverklaarbare geluiden
Zichtbare scheurtjes, een witte of
melkachtige kleur in het koolstofvezel-
gedeelte
Blijven rijden op een beschadigd frame
maakt de kans op framebreuk groter.
Een ongeluk met in het ergste geval de
dood kan het gevolg zijn.
Overlakken of overspuiten
Gebruik geen lak over de bestaande
afwerking; lak of spuit uw fiets niet over.
De koolstofvezelcomposieten van het frame
worden bijeengehouden door extreem sterk
bindende stoffen. Maar de verbindingen
kunnen worden aangetast of verzwakt door
de chemicaliën in verfoplosmiddelen of
overspuitmiddelen.
WAARSCHUWING
Het overlakken, retoucheren of overspuiten
van uw frame of vork kan ernstige schade
veroorzaken, die tot een ongeval zou
kunnen leiden. U kunt ernstig letsel
oplopen, verlamd raken of zelfs overlijden.
Chemicaliën in overspuitmiddelen:
Oplosmiddelen en afhaalmiddelen
kunnen de chemische verbindingen die de
composieten van uw frame bijeenhouden
aantasten, verzwakken of vernietigen.
Gebruik van schuurmiddelen op, of het
schuren van de frame-/vorkstructuur, de
oorspronkelijke lak, stickers of coatings
met mechanische methoden als zand-,
kogel- of glasstralen of schaven kan leiden
tot verwijdering of verzwakking van
framemateriaal.
6
1
2
3
serienummer
Het serienummer (1) is gedrukt op een permanent aangebracht streepjeslabel. Gebruik dit
serienummer voor garantieregistratie en terugvinden na diefstal. Zie uw Cannondale Handleiding
voor de Eigenaar voor meer informatie over garantieregistratie.
kabelgeleiding
De kabels van de voor- en achterderailleur die
uit de onderbuis komen (3) worden door de
kabelgeleider op het trapashuis (2) gevoerd.
De geleider op de bovenbuis kan worden ver-
wijderd zodat de kabel door de buis kan worden
gevoerd. De geleider wordt in de buisopening
op zijn plaats gehouden door de spanning van
de remkabel. Let erop dat de geleider goed op
zijn plaats in de bovenbuisopening zit voordat u
de achterrem monteert en aansluit.
Plaats altijd een busje op het uiteinde van de
buitenkabel.
Let er bij het plaatsen van kabels op dat het
busje goed aanligt in de frameopening.
KF363/
Trapasgeleider
Verlengstuk
Schroef
120849.PDF
7
KF363/
BB Guide
Extension
Screw
Busje
Busje
Achterremhuis
Frameopening achterrem
Kabel
Kabel
Frameopening voorderailleur
KP063/
Bovenbuisopening
Geleider
Achter-
rem-
kabel
Remhuis
Busje
8
ZADELPEN
Reinig de pen en breng er
gel voor koolstof zadelpennen
(KF115/) op aan
vóór insteken in het frame
6 Nm
6 Nm
MINIMALE INSTEEK
80 mm
Maak beide klembouten
gelijkmatig vast
Zadelpositie en -hoek
De zadelpen kan worden gecongureerd voor een triatlon- of tijdritstand van het zadel. Zie
"Zadelpositie wijzigen" op pagina 9 en 10. De onderdelen voor de bidonhoudersteun kunnen
alleen worden gebruikt met het zadel in de triatlonstand (hierboven afgebeeld). Er kunnen
twee bidonhouders worden gemonteerd aan de zijkant van de zadelpen of er kan een enkele
bidonhouder worden gemonteerd aan de achterzijde.
De zadelhoek kan worden afgesteld door de bovenste zadelklem 180° te draaien. De veran-
dering bedraagt 3° per groef. Als de bovenste zadelklem 180° wordt gedraaid, verandert het
afstelbereik van het zadel ± 1,5° ten opzichte 0°, ook nu weer met 3° verandering per groef.
Vraag een professionele etsmonteur om u te laten zien hoe dit werkt.
120849.PDF
9
80 mm minimale insteek
De zadelpen moet minimaal 80 mm in het frame steken. Zadelpennen zijn voorzien van de per-
manente markering 'MINIMUM INSERT' op 80 mm vanaf de onderzijde van een niet-ingekorte
zadelpen.
De zadelpen inkorten
Bij sommige frames (met name kleinere maten) kan de zadelpen niet meer dan 100 mm
in het frame worden gestoken. Dieper in het frame kan de zadelpen worden gestuit door
koolstofvezelmateriaal. Dat materiaal kan niet worden verwijderd.
De zadelpen kan worden ingekort om een voldoende groot instelbereik te verkrijgen. De
minimaal vereiste insteekdiepte van 80 mm blijft gelden. Breng op een ingekorte zadelpen
een merkteken aan op 80 mm vanaf de onderzijde. De zadelpen mag worden ingekort. In dat
geval moet een nieuwe markering voor de minimale insteek worden aangebracht op 80 mm
vanaf de onderzijde van de zadelpen zonder krassen of groeven te maken of het oppervlak van
de zadelpen op enige andere wijze te beschadigen. Gebruik een smalle sticker (pinstripe voor
auto's) of een watervaste stift.
WAARSCHUWINGEN
TER VOORKOMING VAN ERNSTIGE SCHADE AAN ZADELPEN OF FRAME:
1. Verwijder na elke val of botsing de zadelpen en controleer deze op beschadiging (zoals
barsten, scheuren, krassen, groeven of verspintering). Vindt u beschadigingen, rijd er dan
niet op. Vervang de zadelpen door een nieuwe.
2. Gebruik voor reiniging geen oplosmiddelen of chemische reinigingsmiddelen uit
spuitbussen.
3. Dwing een zadelpen nooit met kracht in de zitbuis.
4. Gebruik een goede momentsleutel om bevestigingen met het juiste aanhaalmoment
vast te zetten. Een juist aanhaalmoment voor de zadelpenklem en de bouten waarmee
het zadel op de zadelpen is gemonteerd is ook zeer belangrijk voor uw veiligheid. Zet de
bouten van de zadelklem altijd vast met het juiste aanhaalmoment. Te strak aangehaalde
bouten kunnen uitrekken en vervormen. Bouten die te los zitten kunnen bewegen,
vermoeid raken en breken. Beide montagefouten kunnen resulteren in plotselinge
defecten aan deze bouten. Dergelijke defecten kunnen leiden tot een ongeval met het
risico van ernstig letsel, verlamming of dood.
5. Als de zadelpen moet worden ingekort, laat dit dan doen door een professionele
etsmonteur die ervaring heeft met het snijden van hoogwaardige koolstofvezel
componenten.
NEGEREN VAN DEZE WAARSCHUWING KAN RESULTEREN IN ERNSTIG LETSEL, VERLAMMING
OF OVERLIJDEN.
10
6 Nm
6 Nm
6 Nm
KP062/
Enkele naar
achteren gerichte
kooi
Dubbele naar achteren
gerichte kooi (afb.).
TRIATHLON
TIJDRIT
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
VOORUI
T
VOORUIT
REFLECTOR
120849.PDF
11
6 Nm
6 Nm
6 Nm
KP062/
Enkele naar
achteren gerichte
kooi
Dubbele naar achteren
gerichte kooi (afb.).
TRIATHLON
TIJDRIT
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
VOORUI
T
VOORUIT
V
REFLECTOR
Zadelpositie wijzigen
1. Verwijder de zadelklembouten (2) en
verwijder de klemstift (3), de bovenste
klemhelft (9), de onderste klemhelft
(8) en de stift (4).
3. Verwijder de ringveren (6).
4. Breng de klem naar de andere kant van
de zadelpen, gebruik de andere pen (7)
en breng de pen en alle vier ringveren
(6) weer aan. Let erop dat alle vier
ringveren goed in hun groeven vallen.
5. Breng het zadel en de klembouten weer
aan en zet de klembouten gelijkmatig
vast met het voorgeschreven
aanhaalmoment.
12
si trapas
Compatibiliteit
Het trapashuis is compatibel met de BB30-standaard. Zie http://www.bb30standard.com/ Zie
voor informatie SI Crankstellen-supplement bij de handleiding. Zie http://www.cannondale.com/
tech/.
Lagers
De lagers van de trapas zijn van het dichte type en hoeven niet te worden gesmeerd. Controleer
(minimaal) jaarlijks de toestand van de lagers, en tevens elke keer dat het crankstel wordt
gedemonteerd of onderhouden. De lagers zijn press-t binnen het huis. Oude lagers mogen na
verwijdering niet opnieuw worden gemonteerd. Vervang beide lagers tegelijkertijd.
Vervangende ringveren (QC616/) zijn verkrijgbaar voor het geval de ringveren beschadigd raken.
De ringveren kunnen uit de trapasgroef worden genomen door het uiteinde met de uitsparing
met een dunne schroevendraaier op te wippen (zie uitvergroting).
LET OP
HET TRAPASHUIS MAG NOOIT WORDEN GEFREESD OF UITGEBOORD, OM WELKE REDEN
DAN OOK. Doet u dit toch, dan kan dit ernstige beschadigingen veroorzaken en mogelijk zelfs
het frame onbruikbaar maken.
SI-gereedschappen
KT011/ dient voor het verwijderen van lagers.
KT010/ is een set lagermontagegereedschappen voor gebruik met een standaard balhoofdpers.
KT013/ is een tweedelige gereedschapsset die nodig is voor het verwijderen van SI Hollowgram
crankstellen.
Zie voor informatie SI Crankstellen-supplement bij de handleiding. Zie http://www.cannondale.
com/tech/.
SI BB30-tot-68mm standaardadapter
De adapter (Cannondale set KF365/) maakt de crankstellen voor de BB30-trapas geschikt voor
gebruik met 68 mm trapassen. De adapter is GEEN reparatieonderdeel en werkt uitsluitend
bij onbeschadigde frames in goede conditie. Onjuiste montage of verwijdering kan schade
veroorzaken en van toepassing zijnde garanties nietig maken.
LET OP
ERNSTIGE FRAMESCHADE: Na montage is de SI-naar-standaard adapter een onverwijderbaar,
permanent deel van het frame. Verwijder het onderdeel niet. Adapters moeten worden
gemonteerd door een professionele etsmonteur.
120849.PDF
13
QC616/
KB6180/
KT011/
KT010/
KF365/
groove
DRIVE SIDE
KT013/
8mm
KP018/ (ceramic)
TOOL
Loctite 609
(green)
ADAPTER
TOOL
BB SHELL
QC616/
KB6180/
KT011/
KT010/
KF365/
groef
AANDRIJFZIJDE
KT013/
8 mm
KP018/ (keramisch)
GEREEDSCHAP
Loctite 609
(groen)
ADAPTER
GEREED-
SCHAP
TRAPAS
14
si compressie-eenheid
De cilindervorm van de afdekkap waarborgt een nauwkeurige passing in de koolstofvezel
stuurbuis en beschermt de stuurbuis tegen de klemkracht van de voorbouw. De afdekkap moet
nauwkeurig in de binnendiameter van de stuurbuis passen.
De eenheid monteren
1. Monteer de voorvork, het balhoofd, de afstanddstukken en de voorbouw. Zorg ervoor dat de
voorbouwbouten los zitten.
2. Maak de compressie-eenheid gereed. "READY TO INSERT" moet naar boven wijzen. De lengte
dient ca. 48 mm te zijn zoals hierboven afgebeeld. De lengte kan worden ingesteld door
de afdekkap uit de expander te draaien en vervolgens weer 6-7 slagen in te draaien. De
expander dient niet geëxpandeerd te zijn.
3. Plaats de SI compressie-eenheid in de stuurbuis. De eenheid moet nauw aansluiten en de
afdekkap moet precies in de binnendiameter van de voorbouw passen.
4. Plaats een 5 mm inbusbout in de opening in de afdekkap en in de expanderbout. Zet de
expander vast door de bout rechtsom aan te halen tot 6,8 Nm.
5. Steek om de lagervoorspanning in te stellen een 6 mm inbussleutel in de inbusbout in de
afdekkap zelf. Draai de gehele afdekkap rechtsom om de voorspanning te vergroten. Draai
linksom om de voorspanning te verkleinen.
6. Als de voorspanning juist is, zet dan het stuur recht en zet de klembouten van de voorbouw
vast met het voorgeschreven aanhaalmoment. De juiste aanhaalmomenten staan in veel
gevallen vermeld op de voorbouw. Raadpleeg als dat niet het geval is de instructies van de
fabrikant.
WAARSCHUWINGEN
GEBRUIK UITSLUITEND ORIGINELE CANNONDALE SI COMPRESSIE-EENHEDEN. Vervang
de eenheid niet door een stermoer en gebruik geen ander type expander.
PLAATS GEEN AFSTANDSSTUKKEN VOOR HET BALHOOFD BOVEN OP DE VOORBOUW.
Bij plaatsing van afstandsstukken op de voorbouw komt de afdekkap hoger in de stuurbuis,
waardoor de noodzakelijke steun voor de stuurbuiswand wegvalt. Hierdoor kan de
stuurbuis beschadigd raken als de bouten van de voorbouw worden aangetrokken.
PLAATS AFSTANDSSTUKKEN VOOR HET BALHOOFD UITSLUITEND TUSSEN DE
BALHOOFDBUIS EN DE ONDERKANT VAN DE VOORBOUW.
NEGEREN VAN DEZE WAARSCHUWING KAN RESULTEREN IN ERNSTIG LETSEL,
VERLAMMING OF OVERLIJDEN.
120849.PDF
15
KOOLSTOF
STUURBUIS
KP017/
BALHOOFDBUIS
STANG
Zaag de stuurbuis 2 - 3mm
onder de bovenkant van
de geplaatste stang.
AFDEKKAP BALHOOFD
AFSTANDSSTUKKEN
48 mm
Stel de EXPANDERBOUT zodanig
dat de expanderende onderdelen
noch geëxpandeerd, noch los zijn.
Draai de AFDEKKAP erop.
Niet invetten.
5 mm
EXPANDERBOUT
6,8 Nm, 5 Ft•Lbs
6 mm
AFDEKKAP
EXPANDER
DETAILWEERGAVE
“KLAAR OM IN TE STEKEN”
MAXIMALE STANGHOOGTE
Meet vanaf het hoogste punt van
de balhoofdbuis tot de onderkant
van de stang.
55 mm
Zie voor meer informatie over Cannondale Carbon racevorken supplement
120860.pdf bij de Handleiding voor de Eigenaar van uw voorvork of download het
supplement van onze website: http://www.cannondale.com/tech_center/
16
KP065/
achtervorkbeschermer
De achtervorkplaat (KP065/) op de liggende achtervork rechts, net achter de kettingwielen, beschermt
de achtervork tegen beschadiging in het geval de ketting van de kettinwielen schiet. Neem contact op
met uw Cannondale dealer voor vervanging als de plaat verloren of beschadigd raakt. De doorzichtige
achtervorkbeschermer (boven rechts) biedt beperkte bescherming tegen schade aan frame of afwerking die
door de ketting wordt veroorzaakt. Vervangende beschermers zijn verkrijgbaar via uw Cannondale dealer.
derailleur-
hanger
Voor terugplaatsing (zelfde of nieuwe): Reinig
de dropout en inspecteer deze zorgvuldig
op scheurtjes en beschadigingen. Reinig de
oppervlakken en breng een dunne laag etsvet
aan op de dropout om eventuele geluiden of
"kraken" als gevolg van de minimale beweging
tussen de dropout en de ophanging tijdens
de beweging van de derailleur te voorkomen.
Breng zorgvuldig vet en Loctite aan. Zorg dat
er geen vet terechtkomt op de mannelijke of
vrouwelijke schroefdraden, hierdoor kan de
Loctite zijn eect verliezen.
Controleer na terugplaatsing de afstelling
van de derailleur. Stel de snelspanner van het
wiel zeer strak in. Zie DEEL I Sectie 4.A in uw
Cannondale Handleiding voor de Eigenaar.
KF096/
2,5 mm
Loctite 242 (blauw)
1,1 Nm, 10 InLbs
LICHT
VET
LET OP
GEBRUIK NOOIT EEN UITLIJNINGSGE-
REEDSCHAP OM DE DERAILLEURHAN-
GER RECHT TE ZETTEN.
120849.PDF
17
achterrem-
adapter
Achterrem monteren:
1. Verwijder de adapterbout (1) met een
4 mm inbussleutel.
2. Verwijder de achterremadapter (2) van
het frame.
3. Plaats een kartelring (3) op de rembout en
monteer de rem op de adapter.
Zet de verdiepte moer (4) van de rem
vast met het door de remfabrikant
voorgeschreven aanhaalmoment.
4. Breng vet aan op de schroefdraad van de
adapterbout en plaats de adapter en de
rem op het frame.
Zet de adapterbout vast met 7 Nm.
Remmontageset - KP064/
2
2
3
4
1
4mm
18
geometrie/specificatie
J
A
C
D
E
G
M
K
B
F
H
L
REACH
STACK
ONDERDEEL 51 54 56 56 60
Wielmaat 700c 700c 700c 700c 700c
Lengte horizontale bovenbuis (cm)** A 50,5 53,5 55,0 56,5 58,0
Maat (cm) B 50 51,5 53,5 55,5 57,5
Zadelbuishoek* C 75° 75° 75° 75° 75°
Balhoofdbuishoek
D 71,5° 71,5° 72° 72° 72°
Lengte liggende achtervork E 40 40 40 40 40
Vorksprong F 4,5 4,5 4,5 4,5 4,5
Trapashoogte (cm) G 26,5 26,5 26,5 26,5 26,5
Wielbasis (cm) H 95,4 98,5 99,7 101,3 102,6
Naloop (cm) I 6,5 6,5 6,2 6,2 6,2
Stahoogte bij midden bovenbuis J 74,9 76,4 78,3 80,2 82,2
Hoogteverschil trapas-dropout (cm) K 72 72 72 72 72
Afstand voor-midden (cm) L 56,5 59,6 60,7 62,3 63,9
Lengte balhoofdbuis (cm) V 9,0 10,5 12,5 14,5 17
STACK (cm)*** 49,4 50,9 52,9 54,8 57,2
REACH (cm)*** 37,1 39,8 40,7 41,7 42,5
Compressie balhoofd Cannondale SI Compressieset - KP017/
Minimale insteekdiepte zadelpen 80 mm
Zadelklem KP062/
MAXIMAAL AANHAAL-
MOMENT 6 Nm
Bout achterremadapter 7 Nm
Inbouwbreedte Achter 130 mm, voor 100 mm
* De Slice zadelpen heeft twee standen voor montage van het zadel. Afhankelijk van de voorkeur van de rijder is een scala aan hoeken van 73SDgr tot 78° mogelijk.
** Dit is de werkelijke lengte van de bovenbuis. De afstand van het zadel tot het stuur varieert naargelang de afstelling van de zadelpen.
*** STACK en REACH - STACK wordt verticaal gemeten van het hart van de trapas tot de bovenzijde van de bovenbuis; REACH wordt horizontaal gemeten van het
hart van de trapas tot de bovenzijde van de balhoofdbuis.
Als u een raceframe van 56 cm hebt, kies dan ook een Slice-frame van 56 cm.
120849.PDF
19
Bezoek voor de meest actuele lijst van de sets die voor uw ets verkrijgbaar zijn ons Tech Center op: http://
www.cannondale.com/bikes/tech/
vervangingsonderdelen
ORDERNR. FRAME
KF363/ TRAPAS-KABELGELEIDER met bevestigingsbout
KF055/ INLINE INSTELHENDEL (2 STUKS)
KP061/ ZADELPEN SLICE AERO
KP062/ ZADELKLEM SLICE AERO
KP060/ ZADELPENHARDWARE SLICE AERO
KF115/ ZADELPENGEL
KP065/ ACHTERVORKBESCHERMER AERO SLICE
KF096/ ACHTERDERAILLEURHANGER
KP064/ REMKABELGELEIDER SLICE AERO
ORDERNR. ONDERDELEN BALHOOFD & VOORVORK
KB002/ SET,BALHOOFD,SI CRB W/15 TC
QC778/ REMBOUT (35 mm)
KP017 SI COMPRESSIESET
ORDERNR. SI BB30
TRAPAS
QC616/ SI RINGVEER (2 STUKS)
KB6810/ SI LAGERS (2 STUKS)
KP018/ SI KERAMISCHE LAGERS (2 STUKS)
QC615/ SI LAGERBESCHERMKAP (2 STUKS)
KP023/ SI LAGERBESCHERMKAP (2 STUKS)
QC612/ SI AS VOOR WEGFIETSEN
QC617/ SI VULRINGEN (5 STUKS)
QC618/ SI GEGOLFDE AFDICHTRING
GEREEDSCHAPPEN
KT010/
SI LAGERPERS (GEBRUIKT IN COMBINATIE MET BALHOOFD-
PERS)
KT011/ VERWIJDERINGSGEREEDSCHAP VOOR SI LAGERS
KT012/ SI LOCKRINGGEREEDSCHAP
KT013/
VERWIJDERINGSGEREEDSCHAP VOOR SI HOLLOWGRAM
CRANKARM
KF365/ SIBB/68 ADP.INSTALL
QC787/
KAPVERWIJDERINGGEREEDSCHAP VOOR SI CARBON
CRANKSTELLEN
KP009/ ADAPTER,SIBB NAAR 68 MM TAP
20
ORDERNR. SI HOLLOWGRAM
SI HOLLOWGRAM CRANKSTELLEN
KA014/170SLV CRANKSTEL,SL,WEG 39/53,170
KA014/172SLV CRANKSTEL,SL,WEG 39/53,172
KA014/170SLV CRANKSTEL,SL,WEG 39/53,175
KA015/170SLV CRANKSTEL,SL,WEG 34/50,170
KA015/172SLV CRANKSTEL,SL,WEG 34/50,172
KA015/175SLV CRANKSTEL,SL,WEG 34/50,175
KP019/170L CRANKARM-SL SLV,170 LINKS
KP019/172L CRANKARM-SL SLV,172 LINKS
KP019/175L CRANKARM-SL SLV,175 LINKS
KP019/170R CRANKARM-SL SLV,170 RECHTS
KP019/172R CRANKARM-SL SLV,172 RECHTS
KP019/175R CRANKARM-SL SLV,175 RECHTS
QC690/ BB,CDALE SI,68X104 mm Rd
QC850/ B,CDALE SI,68X104 mm Rd-SRM
KA019/ BB,CDALE SI,68X104 KERAMISCH
ORDERNR. SI CARBON
QC781/ CRANKSTEL,CRB 2PC,39/53,170
QC782/ CRANKSTEL,CRB 2PC,39/53,172
QC783/ CRANKSTEL,CRB 2PC,39/53,175
QC784/ CRANKSTEL,CRB 2PC,34/50,170
QC785/ CRANKSTEL,CRB 2PC,34/50,172
QC786/ CRANKSTEL,CRB 2PC,34/50,175
KF361/ BOUTEN, SI CARBON CRANK (2 STUKS)
QC787/ VERWIJDERINGSGEREEDSCHAP. KAP.SI CRB
ORDERNR. SI KETTINGWIELEN/SPIDER
QC694/ Spider,H-GRAM SI,130 MM BCD
QC693/ Spider,H-GRAM SI,110 mm BCD
QC603/ Pen, kettingvanger-SI
KP024/ KETTINGWIEL,MK5-53T/130BCD
KP025/ KETTINGWIEL,MK5-39T/130BCD
KP026/ KETTINGWIEL,MK5-50T/110BCD
KP027/ KETTINGWIEL,MK5-34T/110BCD
KP021/ LOCKRING-SL --KT012/ VEREIST
QC789/ KETTINGWIEL,SI,39T/130BCD
QC790/ KETTINGWIEL,SI,53T/130BCD
QC791/ KETTINGWIEL,SI,34T/110BCD
QC792/ KETTINGWIEL,SI,50T/110BCD-34Tspeciek
QC788/ BB,CDALE SI,2PC
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

Cannondale Slice Aero de handleiding

Type
de handleiding