2K Duke Nukem Forever de handleiding

Type
de handleiding
DUKENUKEMFOREVER.COM
> >>
<< <
1
> >><<
OM TE BEGINNEN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
HET VERHAAL VAN DUKE . . . . . . . . . . . . . . . . 3
BESTURING . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
CAMPAGNE VOOR 1 SPELER. . . . . . . . . . . . . . . . 6
SCHERMINFO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
EGO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
WAPENS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
UITRUSTING / VOORWERPEN . . . . . . . . . . . . . . . 12
EDF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
VIJANDEN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
OPTIES . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
MULTIPLAYER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
MULTIPLAYERNIVEAUS / XP . . . . . . . . . . . . . . . . .19
MULTIPLAYERUITDAGINGEN . . . . . . . . . . . . . . . . .19
MULTIPLAYERSPELTYPEN. . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
MULTIPLAYERVOORWERPEN . . . . . . . . . . . . . . . . 22
MIJN BUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
KLEEDKAMER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
CREDITS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE;
LICENTIEOVEREENKOMST, EN GEBRUIK EN
OPENBAARMAKING VAN INFORMATIE. . . . . . . . . . 35
KLANTENSERVICE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
INHOUDSOPGAVE
23
> >><< <
Systeemvereisten
Besturingssysteem
Microsoft Windows XP / Windows Vista / Windows 7 (let op:
Windows XP 64 wordt niet ondersteund)
Processor
Intel Core 2 Duo @ 2.0 GHz / AMD Athlon 64 X2
@ 2.0 GHz
Geheugen
1 GB
Harde schijf
10 GB vrije ruimte
Videogeheugen
256 MB
Videokaart
nVidia GeForce 7600 / ATI Radeon HD 2600
Geluidskaart
Compatibel met DirectX
Randapparatuur Muis en toetsenbord, of Microsoft Xbox 360
®
-controller
Aanbevolen
Besturingssysteem Microsoft Windows XP / Windows Vista / Windows 7
(
let
op, Windows XP 64 wordt niet ondersteund)
Processor Intel Core 2 Duo @ 2.4 GHz / AMD Athlon 64 X2
@ 2.6 GHz
Geheugen 2 GB
Harde schijf 10 GB vrije ruimte
Videogeheugen 512 MB
Videokaart nVidia GeForce 8800 GTS / ATI Radeon HD 3850
Geluidskaart Compatibel met DirectX
Randapparatuur Muis en toetsenbord, of Microsoft Xbox 360
®
controller
Andere vereisten en ondersteuningen
Voor de installatie is een eenmalige internetverbinding nodig voor Steam-authenticatie.
Hiervoor wordt de volgende software geïnstalleerd (inbegrepen bij de game): Steam
Client, Microsoft DirectX, Visual C++ 2005 Redistributable (ATL), Visual C++ 2008
Redistributable en AMD Dual Core Optimizer. (AMD optimizer is alleen noodzakelijk
om de game goed te laten draaien op bepaalde AMD-processoren, maar wordt voor alle
processoren geïnstalleerd.
Installeren
Zorg dat je verbinding hebt met het internet voordat je Duke Nukem Forever installeert.
Plaats de dvd-rom van Duke Nukem Forever in de dvd-romspeler van je computer (Duke
Nukem Forever werkt niet op computers die alleen een cd-romspeler hebben). Plaats de
dvd met de bedrukte kant naar boven. Er wordt een eenmalige onlinecontrole uitgevoerd
om de disk te verifiëren en een activeringsbestand te downloaden. Voer vervolgens de
productcode in. Deze vind je op de achterkant van de handleiding.
OM TE BEGINNEN
HET VERHAAL VAN DUKE
Vraag jij je ook wel eens af waarom we relaxed thuis kunnen zitten zonder dat onze lekkere
wijven worden ontvoerd? Het antwoord kan worden samengevat in twee woorden: Duke
Nukem. Toen de aliens voor het eerst verschenen, wilden ze onze planeet overnemen. Ze
wilden ons koloniseren. Ze wilden onze wijven meenemen. En het was ze nog bijna gelukt
ook.
Duke kroop uit de puinhopen van onze door oorlog verscheurde planeet en maakte
drie keer op rij korte metten met de indringers. Hij verwierf snel faam als de bruutste
massamoordenaar van aliens uit de geschiedenis. Tegenwoordig is Duke min of meer
gepensioneerd. Hij geniet van het leven en is eigenaar van een casino in Las Vegas.
Onze held laat zich graag zien op feestjes en gaat uit met beroemde popsterren als de
Holsom-tweeling. Toch blijft hij in vorm, want Duke weet dat de aliens op een dag zullen
terugkeren.
En vandaag is het zover.
Een gigantisch buitenaards oorlogsschip hangt dreigend boven Las Vegas. Dit keer
beweren de aliens dat ze geen kwade bedoelingen hebben. Maar maak dat de Duke maar
wijs.
En jij weet ook wel beter.
45
> >><< <
Microsoft Xbox 360
®
. . . . . toetsenbord / muis
Controller
Duke
Pijpbom gooien / laten ontploffen
x
. . . . . . . . . . . .
Linkermuisknop
Slaan
B
. . . . . . . . . . . . .
Middelste muisknop
Zoomen
w
. . . . . . . . . . . .
Rechtermuisknop
Kijken
C
. . . . . . . . . . . .
Muis
Vooruit / achteruit
L
. . . . . . . . . . . .
W
/
S
Zijwaarts verplaatsen
L
. . . . . . . . . . . .
A
/
D
Gebruiken / pakken
X
. . . . . . . . . . . .
E
Sprinten Druk op
L
. . . . . . .
Shift
(Indrukken om in of uit te schakelen).
Springen
A
. . . . . . . . . . . .
Spatiebalk
Hurken Druk op
C
. . . . . . .
C
Ander wapen
Y
. . . . . . . . . . . .
Muiswiel
omhoog
/
omlaag
Mijn
y
. . . . . . . . . . . .
2
Pijpbom
z
. . . . . . . . . . . .
3
Herladen
X
. . . . . . . . . . . .
R
Dukezicht
m
. . . . . . . . . . . .
F
Holoduke
o
. . . . . . . . . . . .
4
Steroïden
s
. . . . . . . . . . . .
5
Bier
q
. . . . . . . . . . . .
6
Pauzemenu
>
. . . . . . . . . . . .
Esc
Microsoft Xbox 360
®
. . . . . toetsenbord / muis
Controller
Voertuigen
In- / uitstappen
X
. . . . . . . . . . . .
E
Vooruit / achteruit
x
/
w
. . . . . . . . .
W
/
S
Draaien
L
. . . . . . . . . . . .
A
/
D
Kijken
C
. . . . . . . . . . . .
Muis
Turbo
A
. . . . . . . . . . . .
Rechtermuisknop
Omgevallen voertuig omdraaien
X
. . . . . . . . . . . .
E
Driften / handrem
B
. . . . . . . . . . . .
Spatiebalk
Multiplayer
Scorebord
<
. . . . . . . . . . . .
Tab
Praten in multiplayer n.v.t.. . . . . . . . . . . .
T
Teamspraak in multiplayer n.v.t.. . . . . . . . . . . .
Y
Uitdagen (maximaal 1
keer per 15 sec.)
m
. . . . . . . . . . . .
G
Jetpack
A
,
A
. . . . . . . . .
Spatiebalk
,
Spatiebalk
OF
J
BESTURING
Deze handleiding heeft betrekking op de Microsoft Xbox 360
®
controller.
67
<< < > >>
CAMPAGNE VOOR 1 SPELER
Selecteer
New Campaign (nieuwe campagne)
in het campagnemenu en zet de
moeilijkheidsgraad op
Piece of Cake (eitje)
,
Let’s Rock (klaar voor de strijd)
of
Come Get Some (kom maar op)
.
Als je het spel al hebt gespeeld, zie je de volgende opties:
Continue Campaign
Speel verder vanaf je laatste opslagpunt.
(campagne voortzetten)
Chapter Select Menu
Zodra je hoofdstukken uit de campagne
(hoofdstukmenu)
hebt voltooid, kun je ze hier selecteren en
opnieuw spelen.
Selecteer
Campaign (campagne)
in het hoofdmenu.
SCHERMINFO
Egometer
Duke begint met een volledig gevuld Ego. Als Duke schade
oploopt, neemt zijn Ego af. Als de Egometer rood oplicht, is
Duke er slecht aan toe en legt hij bijna het loodje. Duke sterft
als hij schade blijft oplopen wanneer de meter knippert. Je
gaat dan verder vanaf het laatste opslagpunt. Laad je Ego op
door een aantal seconden in dekking te blijven.
Eindbaasmeter
Geeft de resterende gezondheid van een eindbaas aan.
Alleen te zien tijdens eindbaasgevechten.
Beschikbare kogels
Hier zie je hoeveel kogels Duke nog in zijn wapen heeft
zitten. Je wapen laadt automatisch als er geen kogels meer
inzitten. Druk op
X
of de
R-knop
om wapens van onze aarde
handmatig te laden.
Mijnen Hier zie je hoeveel
mijnen je nog hebt.
Pijpbommen Hier zie je hoeveel
pijpbommen je nog hebt.
Aanvalsindicator
Als Duke schade oploopt, flitst het scherm rood. De flits
komt uit de richting van de aanval.
Richtkruis
Hiermee richt je je wapen. Als je het op een vijand richt,
wordt het richtkruis rood. Richt je het op een bondgenoot,
dan wordt het groen.
Speciale
voorwerpen
Egometer Beschikbare kogels
Mijnen
Aanvalsindicator
Pijpbommen
89
<< < > >>
Meter
Deze meter verschijnt wanneer Duke een voorwerp of hulpmiddel
gebruikt, zoals zijn zuurstofgehalte onder water of de temperatuur
van een geschut.
Speciale voorwerpen
Hier zie je welke speciale voorwerpen je bezit, waaronder Duke
Vision (Dukezicht), Holoduke, bier en steroïden.
Mannen en superhelden hebben hun gezondheid, maar Duke bestaat volledig uit Ego.
Duke begint met een lekkere hoeveelheid Ego die je kunt verhogen door coole acties
uit te voeren.
Als Duke meer Ego krijgt, verschijnt de hoeveelheid naast zijn Egometer en vult de
meter zich.
In elk hoofdstuk van de campagne kun je een aantal Ego-voorwerpen vinden. Je kunt in
het hoofdstukmenu zien hoeveel Ego-voorwerpen er in elk hoofdstuk te vinden zijn en
hoeveel je er al gevonden hebt in voltooide hoofdstukken.
Duke kan elk wapen dat hij tegenkomt gebruiken. Zoek wapens in de spelwereld of
ruk ze uit de koude, dode klauwen van je vijanden.
Let op:
Shrunk Duke (mini-Duke) richt 15% schade aan met wapens en aanvallen.
Scherminfo (deel 2)
EGO
WAPENS
M1911-pistool
De shotgun
1911 was een uitstekend jaar voor pistolen en aan dit schatje is al bijna 100 jaar weinig
veranderd. Duke's speciale wapen is versierd met goud en een laser en bewijst dat hij niet
altijd zwaar geschut nodig heeft om een buitenaards bloedbad aan te richten.
Een krachtig korteafstandswapen en het ideale wapen tegen een zootje Pigcops.
Haal de trekker over en maak gehakt van die knorrende klojo’s.
10 11
<< < > >>
Mijnen
De Ripper
Pijpbommen
De Devastator
Mijnen kleven automatisch aan praktisch elk oppervlak (waaronder de lichamen
van vijanden) en worden vanzelf op scherp gezet. Pas op dat je niet wordt geraakt
door je eigen mijn, anders kunnen ze je ingewanden later van de muur af schrapen.
Duke's klassieke machinegeweer met drie lopen is het ultieme wapen om je vijanden zo
snel mogelijk neer te maaien.
Gooi een pijpbom en laat 'm afgaan wanneer jij dat wilt. Duke weet heel goed hoe je
vuurwerk maakt. Zorg dat je net zo slim bent als Duke en maak je uit de voeten als
dat ding ontploft.
Waarom maar één raketwerper als je er ook twee kunt hebben? Dit enorme wapen
maakt organische vleesconfetti van vijanden in elke ruimte.
12 13
<< < > >>
UITRUSTING / VOORWERPEN
Bier
Duke Vision (Dukezicht)
Steroïden
Holoduke
Neem een biertje om tijdelijk minder schade op te lopen. Na genoeg biertjes ziet elke
vrouw er lekker uit!
Baan je een weg door donkere omgevingen met behulp van je Dukezicht. Ook in het
donker grijpt Duke nooit mis.
Neem steroïden voor een tijdelijke kracht- en snelheidsboost. Ga op de ouderwetse
toer en sla je vijanden in een keer knock-out. Duke krijgt 25% minder Ego als hij onder
invloed is. Tsja, voor niets gaat de zon op...
Leid je vijanden af met dit hologram, zet ze op een rijtje en maai ze neer.
14 15
<< < > >>
Af en toe schieten burgers en de Earth Defense Force (EDF) Duke te hulp. De EDF-soldaten
zijn de nieuwe politiemacht die de aarde moet beschermen tegen een buitenaardse invasie.
Duke kan het prima alleen af, maar zo af en toe komt die helpende hand best van pas.
EDF
VIJANDEN
Assault Trooper
De infanterie van de Cycloids. Met een aantal flinke meppen op die buitenaardse bakkes
geef je ze meestal wel lik op stuk. Ze kunnen wel bijzonder irritant zijn als ze de jetpacks
dragen die hun mammies voor ze hebben ingepakt.
Pigcop
Octabrain
De eerste Pigcops werden gemaakt van de getransformeerde lichamen van onze eigen
agenten. Het nieuwste ras Pigcops wordt gemaakt van EDF-soldaten en is sterker en
gemener dan ooit. Ze kunnen een aantal wapens gebruiken (waaronder alle wapens van
de EDF), dus bereid je voor!
Deze smerige tentakelmonsters zijn de speciale eenheden van het leger van de
Cycloid-keizer. Ze komen uit de buiken van bezwangerde mokkels en bezitten
telekinetische gaven. Deze klootzakken kun je het best zo snel mogelijk uit hun
lijden verlossen.
16 17
<< < > >>
Enforcer
Eindbazen
Om de oorlog te winnen, moet Duke elke alien afmaken die hij tegenkomt. Ook als ze zo
groot zijn als een gemiddeld huis. Je kunt de gezondheid van de grote eindbazen zien op de
scherminfo, net onder Duke's Egometer. Deze vijanden kunnen alleen worden verwond met
zwaar geschut of explosieve wapens. Als ze geen gezondheid meer hebben en kwetsbaar zijn,
maak je ze af door ze te ontdoen van lichaamsdelen of ze in hun gevoelige delen te rammen.
Deze gast ziet eruit als een enorme gemuteerde hagedis met zware bepantsering, een
schild ter grootte van een putdeksel en een heel, heel groot wapen.
Game Settings
Zet automatisch richten aan/uit, hints aan/uit,
(spelinstellingen)
ondertitels aan/uit en de eindbaasmeters aan/uit.
Controls (besturing)
Stel het toetsenbord en de controller in, verander de
gevoeligheid en nauwkeurigheid van de muis, zet hurken
aan/uit, zet zoomen aan/uit en zet Y-as omdraaien aan/uit.
Audio Settings
Pas het volume van de muziek, de geluidseffecten, de
(geluidsinstellingen)
stemmen en VoIP aan.
Adjust Brightness
Pas de beeldverhouding of de resolutie aan, kies voor
beeldvullend scherm of niet, schakel de verticale
synchronisatie (V Sync) in of uit en stel de helderheid in.
Advanced Options
Pas opties aan als het detail van de textures en schaduwen,
(uitgebreide opties)
en stel de mate van motion blur, anti-aliasing, filmtextuur
en speciale effecten in.
OPTIES
De multiplayer van Duke Nukem Forever bestaat uit vier speltypen waaraan maximaal
acht spelers tegelijkertijd mee kunnen doen.
Voor alle matches kun je de speeltijd en controlepunten aanpassen.
De meeste speltypen zijn voor alle maps beschikbaar. Op sommige asymmetrische
maps is het niet mogelijk om Capture the Babe (verover het mokkel) te spelen.
In teammatches speelt het rode team tegen het blauwe team.
Let op:
pas de multiplayeropties aan voor je een match start.
Kies een speltype
Selecteer
Multiplayer
in het hoofdmenu. Kies vervolgens uit de volgende opties:
Quick Match
Duik meteen in de actie. Alle opties zijn standaard. Als je geen
(snelle match)
match kunt vinden, ga je automatisch naar een multiplayerlobby
waar willekeurig een speltype en map worden gekozen.
Custom Match
Pas de brute actie zelf aan met speciale instellingen en kies een
(aangepaste match)
speltype en map.
Game Browser
Ga op zoek naar een onlinematch.
(gamebrowser)
Aangepaste matchopties
MULTIPLAYER
Game Mode
Kies je speltype: Duke Match, Team Duke Match, Capture the Babe
(speltype)
(verover het mokkel), of Hail to the King (buig voor de koning)..
Map
Kies uit maximaal 10 maps voor de game.
18 19
<< < > >>
Voice (stem)
Dit icoontje geeft aan of een speler kan chatten of niet.
Level (niveau)
Je huidige niveau.
Name (naam)
Je schermnaam.
Ping
De kwaliteit van de verbinding. Hoe lager het nummer, hoe
beter de verbinding.
Ready (gereed)
Kies deze optie als je klaar bent voor de strijd.
Team Color
Tijdens de teammatches zijn spelers rood- of blauwgekleurd
(teamkleur)
en zie je ze in de lobby onder de kleuren van hun team.
Aanpassingen aan Duke zijn nog steeds zichtbaar.
Change Team
Werken de n00bs in je team je tegen? Wissel dan van team.
(ander team)
Je krijgt wel 10XP-strafpunten omdat je de wereld niet in je
eentje hebt kunnen redden.
Aangepaste wedstrijdopties (deel 2)
Mutator (optioneel)
Voeg een mutator toe en maak de boel wat interessanter.
Alleen de host kan dit soort instellingen veranderen. Pak je
favoriete speelgoed en begin je eigen match als die van een
ander je niet bevalt. Tot de Mutators behoren het aanpassen
van het standaardwapen, Knuckle Sandwich (alleen vuisten en
explosieven), Inifinite Ammo Mode (oneindige munitie) en meer!
Multiplayerlobby
Alle spelers beginnen op niveau 1. XP verdien je met kills en assists. XP en informatie over je
niveau worden altijd opgeslagen voor toekomstige matches. Om te kijken hoeveel XP je nog
moet halen voordat je een niveau stijgt, selecteer je eerst
Player Progression (voortgang)
in het multiplayermenu en vervolgens
Player Statistics (spelersstatistieken).
.
Je stormt niet zomaar de vijandelijke basis binnen om iedereen neer te maaien. Dat doe
je natuurlijk in stijl! Voltooi uitdagingen tijdens de multiplayer om XP en beloningen vrij
te spelen. Deze bonussen kun je bekijken in My Digs (mijn buit).
Om de beschikbare uitdagingen te zien, selecteer je
Player Progression (voortgang)
in het multiplayermenu. Dit kan ook via
Challenges (uitdagingen)
in het pauzemenu
van de multiplayer.
Kies een uitdaging en bekijk wat je ervoor moet doen, hoeveel XP je ermee wint en
welke beloningen je nog kunt verdienen. Uitdagingen die je hebt voltooid zijn wit
gekleurd en hebben een vinkje.
MULTIPLAYERNIVEAUS / XP
MULTIPLAYERUITDAGINGEN
20 21
<< < > >>
MULTIPLAYERSPELTYPEN
Duke Match
Het is iedere Duke voor zich! Win de match voor twee tot acht spelers door de meeste kills
te halen. Voor elke kill krijg je een punt. Je wint als je een bepaald aantal kills maakt of de
meeste kills op je naam hebt als de tijd om is.
Je kunt de killdrempel instellen op No Limit (geen limiet) of een drempel instellen van
tien tot honderd kills (met waardes van tien kills). Je kunt de tijdslimiet instellen op tien,
vijftien of twintig minuten. Bij een gelijke stand volgt er een verlenging van 1 minuut. Je
wint als je de meeste kills op je naam hebt als de tijd om is.
Team Duke Match
Speel in teams van maximaal 4 spelers met het rode team tegen het blauwe team. De
spelregels en voorwaarden voor een overwinning zijn hetzelfde als in Duke Match. Met
elke kill scoor je 1 punt voor je team.
Capture the Babe (verover het mokkel)
Help je team om de basis van het andere team te infiltreren en ontvoer hun mokkel. Gooi
haar over je schouder en baan je een weg naar je eigen kamp. Als de spanning haar teveel
wordt en ze haar hand in je gezicht duwt, geef je haar even billenkoek.
Elke keer dat je een mokkeltje vangt, krijg je een punt. Je team wint als jullie de hoogste
score hebben wanneer de tijd om is of als eerste de scoredrempel halen.
Je kunt de scoredrempel instellen op No Limit (geen limiet) of op een getal tussen de
vijf en vijftien punten. Je kunt de tijdslimiet van een match instellen op tien, vijftien of
twintig minuten.
Hail to the King (buig voor koning)
Wat van jou is, is van mij en wat van mij is, is van mij! Teams van maximaal vier spelers
vechten samen om controlepunten op de map te behouden en veilig te stellen. Je kunt
een controlepunt veiligstellen door alle vijanden binnen de grenzen te doden en in
het aangegeven gebied te gaan staan. Je krijgt een punt voor elke seconde dat je een
controlepunt in je team houdt.
Er is altijd maar één controlepunt actief, maar het wisselt regelmatig van locatie. Als
een controlepunt wordt verplaatst, zie je dat op de scherminfo. Een icoontje geeft aan
waar het punt zich nu bevindt.
Bezet zoveel mogelijk controlepunten zo lang mogelijk om punten te scoren en de
wedstrijd te winnen. Je team wint als jullie de hoogste score hebben wanneer de tijd om
is of als eerste de scoredrempel halen.
Je kunt de scoredrempel instellen op No Limit (geen limiet) of op een getal tussen de
vijftig en tweehonderdvijftig punten. Je kunt de tijdslimiet van een wedstrijd instellen
op tien, vijftien of twintig minuten.
22 23
> >><< <
MULTIPLAYERVOORWERPEN
Jetpack
Ga los met Duke vanuit de lucht. Let op de brandstofmeter zodat je niet te pletter valt.
Whiskey
Eén slokje en je bent direct onoverwinnelijk! Op het scherm zie je hoeveel tijd je nog rest.
Duke Statue (Duke-standbeeld)
Richt twee keer zoveel schade aan. Op het scherm zie je hoeveel tijd je nog rest.
Steroïden
Sla je vijanden in een keer neer. Vergroot bovendien je bewegingssnelheid.
Je kunt
Digs (mijn buit)
bekijken via het multiplayermenu. Als Duke stijgt in
niveau speel je toffe spullen vrij in zijn kamer. Druk op
Y
of de
Y-knop
om het
aanpassingsscherm van het Penthouse te bekijken. Gebruik
M
/
Q
/
de pijltoetsen
om een voorwerp te selecteren en druk op
A
/
de spatiebalk
, of klik op een
voorwerp om voorwerpen in het penthouse te tonen of te verbergen. Je kunt ook op
X
/
E
drukken om het vrouwelijk schoon te begluren.
Selecteer
Change Room (kleedkamer)
in het multiplayermenu. Hier kun je
Duke's brillen, hoeden en shirts aanpassen. Hoe hoger je stijgt in rang, hoe meer je
hier kunt doen.
MY DIGS (MIJN BUIT)
CHANGE ROOM (KLEEDKAMER)
24 25
> >><< <
CREDITS
Gearbox Software
Uitvoerend producenten
Randy Pitchford
Brian Martel
Producent
Mike Wardwell
Coproducent
Chase Sensky
Onderdirecteur productontwikkeling
Aaron Thibault
Directeur centrale ontwikkeling
Michael Weber
Hoofd financiën
Stephen Bahl
Onderdirecteur en algemene adviezen
PJ Putnam
Onderdirecteur licenties en zakelijke
ontwikkeling
David Eddings
Directeur adviezen
Wade Callender
Manager
Christine Wu Choate
Onderdirecteur marketing
Steve Gibson
Marketingcoördinator
Adam Fletcher
Marketingvormgever
Kelly Romeo
Communitymanager
Chris Faylor
Hoofd webapplicaties
Maarten Goldstein
Hoofd
Paul Nettle
Programmeurs
Aaron Apgar
Bjarni Thor Arnason
Hoofd IT
Mike Athey
Netwerktechniek
Jeff Macfee
Dalton Boutte
Warren Shultz
Webontwikkelaars
Comb Hua
Ray Barham
IT-helpdesk
James Cart
Jasen Sparacino
Hoofd personeelszaken
Stacie Johnston
Assistent personeelszaken
Erin Edelson
Uitvoerend assistent
Hayley Williamson
Receptioniste
Shannon Norton
Manager kwaliteitsbewaking
Casey McLauchlin
Hoofd kwaliteitsbewaking
James Lopez
Hoofdteam kwalliteitsbewaking
Chris Brock
Andrew Hoffman
Mike McVay
Senior testers
Cameron “Loki” Mask
Brian Lam-Bentley
Testers
Christopher Black
Nick Edwards
Thomas Eubanks
Steven Fast
Daniel Finnegan
Christopher Francis
Robert Gaither
Wes Girdler
Jeff Giron
Darby Hadley
Lindsey Hamilton
Ian Hunter
Liz Lambert
Justin Lightfoot
Jeff Broome
Ryan Brown
Mike Carlson
Manuel Fernandez
Ryan Fields
Charles Kostick
Sean Cavanaugh
Neil Johnson
Jeffrey Mahmoudi
Ryan Medeiros
Aaron Nations
J. Kyle Pittman
John Roberts
Scott Velasquez
Tim Wu
David Ziman
Technische vormgeving
Nicholas Wilson
Minister van cultuur
Brian Cozzens
Producent outsourcing vormgeving
James Lee
Focus testteam
Stephanie Puri
Kyle Beasley
Bijdragen ontwikkeling
Anthony Burch
Brian Burleson
Trey Davenport
Kevin Duc
Ben Donges
Evan Gill
James Gilligan
Scott Kester
Dia Hadley
Chad Mauldin
Adam May
Mike Neumann
Wes Parker
Steven Strobel
Mark Petty
Jim Sanders
Matias Tapia
Brian Thomas
Tim Lohrenz
Max Morrison
Tyrone Nichols
Eric Norris
Clayton Pace
Daniel Pirkle
Marc Porto
Bradley “Storm” Rohr
Tim “NYTim” Roth
Brett Simmons
Gabriel Simon
Josh White
Uitbestede vormgeving
Shadows in Darkness
Hi-Fi Colour Design
'He's The Duke'-soundtrack
James Gilmour
Mocap-actrice
Yvonna Lynn
Gearbox Software wil graag de volgende
ontwikkelaars bedanken die tot wel tien
jaar aan dit project hebben gewerkt bij 3D
Realms voor ze bij GearBox Software kwamen
werken.
John Anderson
Ruben Cabrera
Stephen Cole
Brian Cozzens
Rick Huenick
Keith Schuler
Gearbox Software bestaat uit:
Awais Ahmed, Daniel Algood, John
Anderson, Robert Anderson, John Antal,
Aaron Apgar, Matthew Armstrong,
Bjarni Thor Arnason, Michael Athey,
Erik Avalos, Stephen Bahl, Ray Barham,
James Barnett, Tris Baybayan, Kyle
Beasley, Brian Bekich, Dalton Boutte,
Chris Brock, Jeffrey Broome, Anthony
Burch, Brian Burleson, Ruben Cabrera,
Wade Callender, Michael Carlson,
James Cart, Sean Cavanaugh, Matthew
Charles, Andrew Cheney, Christine Wu
Choate, Jacob Christopher, Jennifer
Chung, Stephen Cole, Jeramy Cooke,
Richard Cowgill, Brian Cozzens, Peter
Dannenberg, Trey Davenport, Joshua
Davidson, Michael Davis, Patrick
Deupree, Erik Doescher, Ben Donges,
26 27
> >><< <
Kevin Duc, Fredric Echols, David Eddings, Erin
Edelson, Don Eubanks, Hector Fajardo, Chris
Faylor, Manuel Fernandez, Ryan Fields, Rich
Fleider, Adam Fletcher, Zach Ford, Jasper
Foreman, Mark Forsyth, Brent Friedman,
Benjamin Gettleman, Steven Gibson, Evan
Gill, James Gilligan, Maarten Goldstein,
Chris Guthery, Dia Hadley, Shaylyn Hamm,
Ryan Heaton, Philip Hebert, Rob Heironimus,
Paul Hellquist, Jonathan Hemingway, Andrew
Hoffman, Brent Hollon, Sloan Hood, James
Houchen, Comb Hua, Richard Huenink,
Jimmie Jackson, Josh Jeffcoat, Skyler
Jermyn, Richard Jessup, Neil Johnson,
Stacie Johnston, Steven Jones, Scott Kester,
Damian Kim, Kyle King, Charles Kostick,
James Lee, Matthew Link, James Lopez, Jeff
Macfee, Jeffrey Mahmoudi, Brian Martel,
Chad Mauldin, Adam May, David May, Curry
McKnight, Casey McLauchlin, Mike McVay,
Ryan Medeiros, Ryan Metcalf, Drew Mobley,
Aaron Nations, Jason Neal, Christopher
Neeley, Paul Nettle, Michael Neumann,
Shannon Norton, Ricky Oh, Nate Overman,
Patrick Paluski, Wesley Parker, Kevin
Penrod, Ben Perkins, Nicholas Peterson,
Mark Petty, Hung Pham, Christopher
Pickett, Daniel Pirkle, Randy Pitchford, J.
Kyle Pittman, Rick Porter, Stephanie Puri,
PJ Putnam, Sean Reardon, Josh Rearick,
Jason Reiss, Ashley Rochelle, Kelly Romeo,
Brian Roycewicz, James Sanders, Robert
Santiago, Jett Sarrett, Keith Schuler, Chase
Sensky, Eric Sexton, Jason Shields, Jimmy
Sieben, Leo Sieben, Bradley Sierzega, Jasen
Sparacino, Matthew Stock, Steven Strobel,
Aaron Thibault, Brian Thomas, Graeme
Timmins, Randall Varnell, Raison Varner,
Scott Velasquez, Mike Wardwell, Michael
Weber, Tim Welch, Jennifer Wildes, Hayley
Williamson, Nicholas Wilson,
Kanon Wood, Lorin Wood, Hunter Wright,
and David Ziman
Duke's baby's
Kayla Anderson, Kyle Anderson, Jenna
Anderson, Lilly Brock, Kassidy Doescher, Alex
Eddings, Aidan Eddings, Sophie Jones, Riley
Macfee, Rachel Macfee, Liam Martel, Aiden
Martel, Nolan Martel, Kate Martel, Breanne
Erin Mauldin, Avie Overman, Sophie Pham,
Avery Porter, Kaia Putnam, Xavier Putnam,
Carter Timothy Roth, Sofia Sanders, Audrey
Marie Schuler, Blake Michael Schuler,
Gretchen Sieben, Ariel Elliot Thibault, Jonah
Aaron O. Thibault
Triptych Games
Duke Legacy-ontwerp
Allen H. Blum III
Animatie
Benjamin Wagley
Vormgevers
Chris DeSimone
Andrew Kerschner
Ontwerpers
Andrew Baker
Brad Jacobs
Programmering
Robert Faison
Geluid en muziek
Eric Von Rothkirch
Geschreven door
Valeta Wensloff
Kristen Haglund
David Riegel
Directeur
David Riegel
Partner
Kristen Haglund
Aanvullende animaties
Bryan Brewer
Juridisch advies
Block & Garden LLP
Met speciale dank aan
Tom & Nancy Haglund
Tim Sweeny en Mark Rein van Epic Games
Kim Trusty van Mary Collins Agency
Piranha Games
Directeur
Russ Bullock
Creatief directeur
Bryan Ekman
Senior producent
Jeremy Ferguson
Producent
Geoff Gordon
Producent
Matthew Newman
Technisch directeur
Matthew Craig
Hoofd consoletechnici
Brian Windover
Krist Smith
Hoofd netwerktechniek
Dan Leslie
Techniek
Rafael Acosta
Stephen Andrusyszyn
Karl Berg
Peter Chea
Sean Cove
Peter Dol Han
Thomas Dziegiewelski
Geoff Fisher
Neil Herman
Alexander Houghton
Weihua Jin
Omid Kiarostami
David Knott
Alexander Matveev
Richard Mitchell
Reza Nezami
Marty Rampton
Jagdeeep Rana
Neema Teymory
Jerry Zhang
Yang Zhao
Hoofdontwerper
Paul Inouye
Levelontwerp
David Bradley
David Chiang
Thad Jantzi
Daniel Pitts
Ian Rooke
Artdirector
Dennis de Koning
Technische artdirector
Mike Best
Vormgeving
Viona Halim
Amit Joshi
Michael Kessler
Kevin Meek
Ryan Van Vliet
Vormgeving personages
Evan Halim
Kristoffer Lyons
Animatie
Enrique Barahona Ramos
Tony Chen
Ondersteuning ontwikkelaars
Ricky Cheung
Garth Erlam
Hoofd IT
Mike Forst
Hoofd personeelszaken
Miki Hara
Oficemanager
Kelly Ekman
Met speciale dank aan
Shane Alfreds
Jorge Desjardins
Miguel Escudero
Dave Gibson
Gabriel Kessler
Michael Labbe
Etienne Rheaume
Kelsy Wittmann
28 29
> >><< <
3D Realms
Creatief directeur
George Broussard
Producent
Brian Hook
Hoofd programmering
John Pollard
Programmering
Robert Faison
Pete Knepley
Brian Lawson
Dave Ratti
Christopher Skelton
Senior spelontwerpers
Christian Cummings
Rick Huenick
Hoofd levelontwerper
Allen H. Blum III
Levelontwerp
John Anderson
Andrew Baker
Gary Buchanan
Quinn DelHoyo
Brad Jacobs
Scott Maclean
David Riegel
Hoofd vormgeving
Tramell “T.Ray” Isaac
Animaties
Bryan Brewer
Jay Brushwood
James Houska
Contractanimatie
David Carter
Ben Wagley
Omgevingsontwerp
Chris DeSimone
Pat Jones
Andrew Kerschner
Chris Smith
Vormgeving personages
Ben Eoff
Randy Forsyth
Mark Skelton
Aanvullende vormgeving
Brian Cozzens
Allen Dilling
Hayden Duvall
Chris Johnson
Dirk Jones
David March
Scott McCabe
Mark Morgan
Heath Vincent
Michael Wallin
Joe Wampole
Tim Wilson
Matt Wood
Aanvullende conceptvormgeving
Richard Lee
Paul Richards
Aanvullende ontwerpen
Chris Stockman
Aanvullende levelontwerpers
Neil Alphonso
Stephen Cole
Martin Goedtke
Brian Hess
Bobby Pavlock
Daniel Phillips
Rudy Pollorena
John Schuch
Keith Schuler
Charlie Wiederhold
Aanvullende programmeurs
Scott Alden
Jess Crable
Kyle Davis
Andy Hanson
Chris Hargrove
Rhys Lewis
Brandon Reinhart
Nick Shaffner
Tim Weisser
Jonathan Wright
Aanvullend geluidsontwerp
Lee Jackson
Aanvullende audio/Visuele producties
Jeron Moore
Conceptvormgeving
Layne Johnson
Geluidsregie
Eric Von Rothkirch
Stemacteurs
Jon St. John als “Duke Nukem”
Motion capture-acteurs
Gary Buchanan
Sarah Jay
Eliot Lewis
Algemeen directeur
Scott Miller
Uitvoerend directeur
Steven Blackburn
Officemanager
Bryan Turner
Communitymanager
Joe “Dopefish” Siegler
Netwerkbeheer
Kevin Green
Contractvormgeving
Khang Le
Liquid
Dan Panosian
Massive Black
Josh Viers
Feng Zhu
Contractgeluidseffecten
Frank Bry
Creative Sound Design
Heavy Melody
Bay Area Sound
Contracten
Ed Kuehnel
Aanvullende vormgeving en ontwerpen
Ruben Cabrera
Aanvullende animaties
Will Bate
Brian Kowalczyk
Raphael Perkins
Met speciale dank aan
3D Realms Forums
dognose
Jason Bergman
Shacknews
Todd Replogle
De Universiteit van Texas in Dallas
Geluid en muziek
Duke Theme en Clubmuziek uitgevoerd door
“Say Hello to the Angels”
Dustin Shroud: gitaar / zang
Raymond Benitez - gitaar
Benjamin Benitez dums
Kevin Sparks - basgitaar en arrangement
Geproduceerd en gemaakt door
Aaron Kemkaran
Stemacteurs (Engels)
Duke Nukem - Jon St. John
Little Jimmy - Chloe Clark-Soles
Duke-computer in grot - Jennifer Ibarra
Gast op troon - Jon St. John
Stemacteurs aangeleverd door the Mary
Collins Agency, Dallas (Engels)
Generaal Graves - Bruce DeBoise
De president - Julio Cedillo
Kapitein Dylan - Cameron Cobb
De tweeling - Jennifer Green
EDF-stemmen: Ian Sinclair, Cameron Cobb,
Chris Sabat
Presentator talkshow - Chris Sabat
Oude kerel - Chris Sabat
Doorsnee mannen - Cameron Cobb, Jason
Douglas, Todd Upchurch, Ric Speigal
Vrouwen - Lydia Mackay, Farah White
Verslaggevers - Chris Sabat, Ric Speigal
Stemacteurs (Spaans)
Jose Ángel Fuentes
Guillermo López
Inés Blazquez
Arantxa Franco de Sarabia
Gemma Carballedo
Antonio Abenójar
Luis Bajo
Inma Gallego
Iñaki Alonso
Oscar Castellanos
David Blanco
30 31
> >><< <
Salvador Serrano
Arturo López
Rosa Vivas
Fran Jiménez
Carlos Lopez
Sergio Goicoetxea
Celia de Diego
Luis Fernando Ríos
Stemacteurs (Frans)
BAUDRIER Patrice
BERETTA Daniel
BIENAIME Nathalie
BORG Patrick
CATOIRE Philippe
CHEVALOT Marie
DESMADRYL Véronique
DUMOND Cédric
DUMOND Philippe
HOMS Nathalie
KAZAZIAN Thierry
LE MINOUX Martial
LESSER Mark
MAGNE Bruno
PETER Eric
PREJEAN Laura
TESSIER Pierre
THRIET Serge
VOLPE Isabelle
ZIDI Marie
Stemacteurs (Duits)
Kai Taschner
Christian Jungwirth
Claudia Schmidt
Simone Brahmann
Christoph Jablonka
Manfred Lehmann
Paul Sedlmeir
Crock Krumbiegel
Wolfgang Schatz
Wolfgang Haas
Sonja Reichelt
Mirja Mahir
Thomas Rauscher
Gerd Meyer
Simone Brahmann
Mark Kuhn
Thomas Killinger
Dirk Meyer
Gerd Jilka
Beate Pfeiffer
Sven von Strauch
Cornelius Frommann
Sabine Gutberlet
Claus-Peter Damitz
Stemacteurs (Italiaans)
Cappellini Oliviero
Zanotti Matteo
Massironi Cinzia
De Luca Lorella
Matera Lucy
Corbetta Oliviero
Orlando Francesco
Balzarotti Marco
Bortolotti Greta
Gessi Roberto
De Santis Paolo
Merluzzo Maurizio
Balbi Marco
Sesana Paolo
Di Pisa Loretta
Andreozzi Ruggero
Lussiana Alessandro
Scianca Patrizia
Matera Lucy
Antonio Paiola
Directeur
Christoph Hartmann
Uitvoerend directeur
David Ismailer
Onderdirecteur productontwikkeling
Greg Gobbi
Hoofd productontwikkeling
John Chowanec
Uitvoerend hoofd
productontwikkeling
Kate Kellogg
Hoofd technologie
Jacob Hawley
Uitgegeven door 2K Games
2K Games is een onderdeel
van 2K, een uitgavelabel
van Take-Two Interactive
Software
2K Publishing
Online architect
Louis Ewens
Senior producent
Melissa Miller
Coproducent
Josh Morton
Productieassistenten
Andrew Dutra
Dave Blank
Anton Maslennikov
Tom Drake
Scott James
Chris Solis
Brandon Jenkins
Additionele productieondersteuning
Senior producent
LuLu LaMer
Hoofd creatieve producties
Jack Scalici
Senior manager van creatieve producties
Chad Rocco
Senior onderdirecteur marketing
Sarah Anderson
Onderdirecteur marketing
Matt Gorman
Onderdirecteur internationale marketing
Matthias Wehner
Hoofd marketing
Tom Bass
Senior productmanager
Kelly Miller
Ondersteunend productmanager
Philip McDaniel
Hoofd internationale PR
Markus Wilding
Senior PR-manager
Charlie Sinhaseni
PR-manager
Jennie Sue
Internationale PR- en marketingassistente
Erica Denning
Manager internationale evenementen
Karl Unterholzner
Hoofd marketingproductie
Jackie Truong
Artdirector, marketing
Lesley Zinn
Webmanager
Gabe Abarcar
Webontwerper
Keith Echevarria
Senior manager interactieve marketing
Elizabeth Tobey
Jr. grafisch ontwerper
Christopher Maas
Assistent marketingproductie
Ham Nguyen
Manager videoproductie
J. Mateo Baker
Beeldeditor
Kenny Crosbie
Jr. beeldeditor
Michael Howard
Game Capture-specialist
Doug Tyler
Animatie intro logo
Jeff Spoonhower
Onderdirecteur zakelijke ontwikkeling
Kris Severson
Onderdirecteur verkoop en licenties
Steve Glickstein
Hoofd strategische verkoop en licenties
Paul Crockett
Onderdirecteur, adviezen
Peter Welch
Uitvoerend directeur
Dorian Rehfield
Hoofd analyse en planning
Phil Shpilberg
Specialist licenties/uitvoering
Xenia Mul
Hoofd licenties , strategische
partnerschappen en ingame-media
Shelby Cox
32 33
> >><< <
Marketingcoördinator, zakenrelaties
Dawn Burnell
Kwaliteitsbewaking 2K
Onderdirecteur kwaliteitsbewaking
Alex Plachowski
Manager kwaliteitsbewakingstest
(projecten)
Grant Bryson
Manager kwaliteitsbewakingstest
(ondersteuningsteam)
Alexis Ladd
Doug Rothman
Hoofdtester
Casey Coleman
Senior testers
Will Stanley
Kristin Kerwitz
Justin Waller
Marc Perret
Ruben Gonzalez
Brian Salazar
Hoofdtester (ondersteuningsteam)
Nathan Bell
Scott Sanford
Shawn Watson
Vanessa Zuloaga
Kwaliteitsbewakingsteam
Christine Adams
Rick Alvarez
Chad Bert
Colin Campbell
Steve Capri
John Dickerson
Jorge Hernandez
Ricky Hernandez
Robert Hornbek
Dagmar Jantzen
George Kalantzis
Robert Klempner
Alexander Langham
Michael Mitchell
Nick Murphy
Jan Navarro
Brendyn Novak
Colin Overholt
Matthew Porter
Jeremy Pryer
Noah Ryan-Stout
Jermaine Shockley
Jess Sparks
Scott Trono
Chris Turnley
Corbet Weller
Jessica Wolff
Gabriel Woods
Andrew Garrett
Adamah Taylor
Bill Lanker
Rob Newman
Ivan Preciado
Evan Jackson
Erin Reilly
Paul Carrion
Jeremy Thompson
Matthew Foley
William Fortier
Clint Baptiste
Keith Doran
Davis Krieghoff
Josh Lagerson
Antonio Monteverde-Talarico
Kevin Skorcz
JP Hernandez
Nigel Nikitovich
Trevor Curran
Andrew Vietri
Al Mosley, Jr.
Steven Taylor
Luke Williams
Michael Speiler
David Mickner
Alex Colby
Alex Jimenez
Matthew Lee
Elvis Ha
Steven Stoker
Coby Robinson
George Bergen
Thomas Pan
Earnest Williams
Jason Kolesa
Kyle Adamson
Miles Rouch
Sanji Yapa
Benjamin Sorofman
Patrick Webster
Kelley Kirtley
2K International
Algemeen directeur
Neil Ralley
Internationaal marketingmanager
Sian Evans
Internationaal productmanager
Yvonne Dawson
Internationaal PR-manager
Emily Britt
Internationaal PR-leidinggevende
Matt Roche
Licentiemanager
Claire Roberts
Manager webcontent
Martin Moore
2K International productontwikkeling
Internationaal producent
Mark Ward
Lokalisatiemanager
Jean-Sebastien Ferey
Assistent lokalisatiemanager
Arsenio Formoso
Externe localisatieteams
Around the Word
Synthesis International Srl
Synthesis Iberia
Code Entertainment
Entalize
Lokalisatietools en -ondersteuning verzorgd door
XLOC Inc.
Internationale kwaliteitsbewaking 2K
Manager kwaliteitsbewaking
Ghulam Khan
Masteringtechniek
Wayne Boyce
Masteringtechnicus
Alan Vincent
Hoofdtechnicus kwaliteitsbewaking
Jose Minana
Senior lokalisatietechnici
(kwaliteitsbewaking)
Lena Brenk
Luigi Di Domenico
Oscar Pereira
Stefan Rossi
Lokalisatietechnici
(kwaliteitsbewaking)
Anthony Busselier
Andreas Strothmann
Elmar Schubert
Fabrizio Mariani
Florian Genthon
Giovanni De Caro
Javier Vidal
Karim Cherif
Tirdad Nosrati
Ontwerpteam
James Crocker
Tom Baker
2K International team
Agnès Rosique
Ben Lawrence
Matt Roche
Dan Cooke
Ben Seccombe
David Halse
Jan Sturm
Jean-Paul Hardy
Luis De La Camara Burditt
Olivier Troit
Sandra Melero
Simon Turner
Stefan Eder
Take-Two internationale handelingen
Anthony Dodd
Martin Alway
Nisha Verma
Robert Willis
Denisa Polcerova
Rickin Martin
Phil Anderton
Fox Studios
Rick Fox
Michael Weber
Tim Schmidt
Cal Halter
Keith Fox
Dustin Smith
Joe Schmidt
34
<< <
35
> >>
Met speciale dank aan
Jordan Katz
David Cox
David Gershik
Salesteam Take-Two
Kanaalmarketing Take-Two
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
2K IS Team
Seth Krauss
Greg Gibson
Juridisch team Take-Two
Jonathan Washburn
Denby Grace
Greg Laabs
David Eggers
David Boutry
Ryan Dixon
Michael Lightner
Gail Hamrick
Sharon Hunter
Kate Ryan
Michele Shadid
Diana Zaragoza
Merja Reed
Rick Shawalker
Jana Kubanski
Lori Durrant
Chris Jones
Eric Lane
Todd Ingram
Big Solutions
VGMarket
The Ant Farm
Trailer Park Video Games
Rogers & Cowen
KD&E
Rokkan
Gwendoline Oliviero
Trustwave’s SpiderLabs
Hanshaw Ink & Image
Erotische fotografie
Beeld(en) gebruikt met vergunning van
Shutterstock.com
Datacompressie
oberhumer.com
Lettertypen
Delen van deze software zijn © 2011 The
FreeType Project
(www.freetype.org). Alle rechten
voorbehouden.
Beperkte garantie op software; Licentieovereenkomst,
en geBruik en openBaarmaking van informatie
Dit document kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaatst op www.taketwogames.com/eula. Als je deze Software 30 dagen na publicatie van de
herziene versie nog gebruikt, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde bepalingen.
DEZE SOFTWARE WORDT ONDER LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DEZE SOFTWARE TE INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE
WIJZE (HIERONDER NADER BEPAALD) TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE, DE LICENTIEOVEREENKOMST (DE
“OVEREENKOMST”) EN DE ONDERSTAANDE BEPALINGEN. DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE DIE BIJ DEZE OVEREENKOMST IS GELEVERD, DE BIJBEHORENDE
HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, BESTANDEN EN ANDERE SCHRIFTELIJKE, ELEKTRONISCHE OF ONLINE MATERIALEN OF DOCUMENTATIE, EN ALLE KOPIEËN VAN DERGELIJKE
SOFTWARE EN DE BIJBEHORENDE MATERIALEN. DOOR DE VERPAKKING TE OPENEN, DE SOFTWARE TE INSTALLEREN EN/OF TE GEBRUIKEN EN DOOR ANDERE MATERIALEN
TE GEBRUIKEN DIE WORDEN GELEVERD BIJ DE SOFTWARE, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC.
(“LICENTIEGEVER”). ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE NIET INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
I. LICENTIE
LICENTIE. Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte recht en de licentie om
één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik van het spel op één computer of speleenheid, tenzij anders is vastgelegd in de
documentatie van de Software. Je verkregen rechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op
de dag dat je de Software installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software, of op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst
beëindigt als dat eerder is. De Licentie wordt onmiddellijk ingetrokken als je probeert een van de technische maatregelen ter beveiliging van de Software te omzeilen. De
Software wordt in licentie gegeven aan jou en je erkent hierbij dat er geen eigendomsrecht of eigendom van de Software wordt overgedragen of toegekend en dat deze
Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de Software. Alle rechten die niet specifiek worden verleend onder deze Overeenkomst, zijn
voorbehouden aan Licentiegever en, waar van toepassing, aan haar licentiegevers.
EIGENDOM. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen,
handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels, computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen,
illustraties, geluidseffecten, muzikale werken en morele rechten. De Software wordt beschermd door de wetgeving van de Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht
en handelsmerken en wereldwijd door toepasselijke wetgeving en verdragen. Het is niet toegestaan de Software te vermenigvuldigen, reproduceren of distribueren, op enige
wijze of op enig medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige
wijze of op enig medium, vermenigvuldigt, reproduceert of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civielrechtelijk en strafrechtelijk worden
vervolgd in de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het Amerikaanse auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal $ 150.000 per overtreding.
De Software bevat in licentie gegeven materiaal en ook de licentiegevers van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun rechten in het geval van schending van deze
Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE.
Je stemt ermee in het volgende niet te doen: (a) De Software commercieel exploiteren; (b) De Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven,
verkopen, verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze
Overeenkomst; (c) Een kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet); (d) Een kopie van deze Software beschikbaar stellen
via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door meerdere gebruikers; (e) Behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders
wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren (of anderen hiertoe toestemming verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of
speleenheid tegelijkertijd; (f) De Software kopiëren naar een vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de
meegeleverde cd-rom of dvd-rom (dit verbod is niet van toepassing op kopieën, geheel of gedeeltelijk, die door de Software tijdens de installatie zelf zijn gemaakt om de
prestaties te verbeteren); (g) De Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van games; met dien verstande
dat Licentiegever je een aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel gebruik; (h) De Software geheel of
gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, demonteren, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of gedeeltelijke Software, of de Software anderszins geheel
of gedeeltelijk wijzigen; (i) Kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen of wijzigen; en (j) De Software
vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten of begeleidende
regelgeving, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving (onderhevig aan wijzigingen) schenden.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN. Softwaredownload, gebruik van unieke codes, registratie van de Software,
lidmaatschap bij diensten van derden en/of lidmaatschap bij een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende voorwaarden en beleidsbepalingen)
zijn mogelijk vereist om toegang te krijgen tot digitale exemplaren van de Software of bepaalde vrij te spelen, downloadbare, online of andere speciale content, diensten,
en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”). Toegang tot Speciale functies is beperkt tot een enkele gebruikersaccount per code. De toegang tot Speciale functies is
niet overdraagbaar, verkoopbaar of opnieuw te registeren door een andere gebruiker, tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere bepalingen in deze
Overeenkomst, zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN EXEMPLAREN OP SCHIJF. Je hebt het recht het volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie blijvend over te dragen
aan een andere persoon, zolang je geen kopieën behoudt (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie, of enig deel of
enige component van de documentatie bij de Software, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst. Speciale functies, inclusief content die
uitsluitend beschikbaar is met een code voor een enkele gebruiker, kunnen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is mogelijk dat
Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker.
De Software is alleen bestemd voor privégebruik. NIETTEGENSTAANDE HET VOORAFGAANDE, IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASE VERSIES VAN DE SOFTWARE OVER TE
DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING. De Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content
controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die worden
toegekend onder de Overeenkomst. Als de Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen.
Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en om Software-updates en patches te
downloaden. Alleen Software met een geldige licentie kan worden gebruikt voor het gebruik van online services, waaronder het downloaden van updates en patches. Het
is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te schakelen of te omzeilen. Als je de
technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins omzeilt, functioneert de Software niet correct.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: Met de Software kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond, een scenario, een
screenshot van een auto-ontwerp of een video van de game die je speelt. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de Software
aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie
te geven wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en
diensten, met inbegrip van de rechten om je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te
zenden, te verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving
of vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die wordt toegekend aan intellectuele eigendomsrechten door toepasselijke wetten en
internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie, reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de
beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten. Deze aan
Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige toepasselijke morele rechten blijven van kracht na beëindiging van deze Licentie.
INTERNETVERBINDING. Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om online functies te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren. Bepaalde
functies van de Software werken alleen goed als je beschikt over en blijft beschikken over (a) een adequate internetverbinding en/of (b) een geldig en actief account met
een online service zoals uiteengezet in de documentatie van de Software, met inbegrip van, maar niet tot beperkt tot gameplatforms van derden, Licentiegever of een
dochteronderneming van Licentiegever. Als je dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct.
II. VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE.
Door deze Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie, inclusief (waar van toepassing) overdracht
van gegevens aan Licentiegever en dochterondernemingen naar een land buiten de Europese Unie en de Europese Economische Ruimte. Als je bij het gebruik van de
Software verbinding maakt met internet, via een gameplatformnetwerk of een andere methode, kan Licentiegever informatie ontvangen van hardwareproducenten of
gameplatformhosts en automatisch bepaalde informatie verzamelen van je computer of speleenheid. Deze informatie kan bestaat uit, maar is niet beperkt tot, gebruikers-
ID’s (zoals gamertags en schermnamen), gamescores, resultaten en prestaties van gamers, bezochte locaties, vriendenlijsten, MAC-adres van de hardware, IP-adres en je
gebruik van verschillende functies van de game. Alle informatie die wordt verzameld door Licentiegever, is anonieme informatie die je identiteit niet onthult of persoonlijke
gegevens bevat, maar als je persoonlijke gegevens (zoals je echte naam) opneemt in je gebruikers-ID, worden dergelijke persoonlijke gegevens automatisch verzonden naar
Licentiegever en gebruikt zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
36 37
> >><< <
kLantenservice
HINT LINE INFORMATION
NOTE: DO NOT CONTACT TAKE-TWO’S TECHNICAL SUPPORT STAFF IN SEARCH OF GAME HINTS.
They are neither permitted nor qualified to supply such information. Hints on some of our more difficult games are
available by calling the Hint Line number printed below.
For game strategies and hints in the United Kingdom, call: 0906 751 4151
Calls are charged at 75p per min at all times, ask bill payer’s permission, caller must be aged 16 years or over.
Hint Line is available between 8am and 10pm, 7 days a week (excluding Bank Holidays).
TECHNICAL SUPPORT
If you are experiencing problems with the running of one of our titles, you may contact our Technical Support staff
in one of several ways:
Before contacting Technical Support, please be prepared. In order to assist you as efficiently as possible, please
describe the circumstances, including any error messages, of your problem as clearly as possible.
TECHNICAL SUPPORT CONTACT DETAILS
United Kingdom
Post Take-Two Interactive Technical Support
Unit A, Sovereign Park
Brenda Road
Hartlepool
TS25 1NN
Telephone (0870) 1242222 / calls charged at the national rate
(7 days a week from 8am to 10pm (GMT) excluding bank holidays)
Fax (01429) 233677
Website www.take2games.co.uk
www.2kgames.co.uk
Nederland / België
Nederland 0900-2040404 (EUR 0,80ct p/m)
België 0902-88078 (EUR 0,80ct p/m)
De informatie die wordt verzameld door Licentiegever, kan door Licentiegever worden geplaatst op algemeen toegankelijke websites, gedeeld met hardwareproducenten,
platformhosts en marketingpartners van Licentiegever of gebruikt door Licentiegever voor enig ander wettelijk toegestaan doeleinde. Door het gebruik van deze Software
stem je in met het gebruik door Licentiegever van verwante gegevens, met inbegrip van de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie van je zelfgemaakte
inhoud of de weergave van je scores, klassering, prestaties en andere spelgegevens. Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet
gebruiken.
III. GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent) dat het originele opslagmedium dat de Software bevat,
bij normaal gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software
compatibel is met een personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de Software door
de producent van de speleenheid is gecertificeerd als compatibel met de speleenheid waarvoor de Software is gepubliceerd, maar, vanwege variaties in hardware, software,
internetverbindingen en individueel gebruik, staat Licentiegever niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke computer of speleenheid. Licentiegever
geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking van de software ononderbroken en foutvrij zal
zijn, dat de Software compatibel is met software of hardware van derden of dat eventuele gebreken in de software zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge
of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde
rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of
alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, zal Licentiegever alle Software die tijdens de garantieperiode defect
blijkt te zijn, kosteloos vervangen, zolang de Software wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar is, behoudt Licentiegever het recht de
Software te vervangen door Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door
Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie is niet van toepassing en is nietig als het defect voortvloeit uit misbruik, slechte behandeling of nalatigheid.
Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven, worden uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen die hierboven is beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met inbegrip
van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke aard dan ook zal
bindend zijn voor Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert, zend de originele Software dan alleen aan het adres van Licentiegever dat hieronder wordt
vermeld. Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR BIJZONDERE OF INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF
STORING VAN DE SOFTWARE, MET INGEBRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF –STORING EN,
VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING VAN ENIG BEROEP
DAT HET GEVOLG IS OF VERBAND HOUDT MET DEZE OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER NALATIGHEID),
EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE
SCHADE. IN GEEN GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE (BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE PRIJS
OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE SCHADE OF
GEVOLGSCHADE NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN DE BOVENSTAANDE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITING OF BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID MOGELIJK NIET OP JOU
VAN TOEPASSING. ALS ENIGE BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET NATIONALE, FEDERALE OF GEMEENTELIJKE WETGEVING EN NIET KAN WORDEN TOEGEPAST,
BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST ANDERE RECHTEN
HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
BEËINDIGING: Deze Overeenkomst is van kracht totdat deze door jou of door de Licentieverstrekker wordt beëindigd en wordt automatisch beëindigd als jij niet voldoet
aan de voorwaarden ervan. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd, dien je het fysieke exemplaar van de Software te vernietigen of te retourneren en alle kopieën van
de Software met bijbehorende materialen en onderdelen in jouw bezit definitief te vernietigen. Je dient ook de Software permanent te verwijderen van elke clientserver of
computer waarop de Software is geïnstalleerd.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING: De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software
en documentatie worden geleverd als “Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “restricted computer software” (beperkte computersoftware).
Gebruik, vermenigvuldiging of openbaarmaking door de Amerikaanse regering of een onderaannemer van de Amerikaanse regering is onderworpen aan de beperkingen die zijn
uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii) van de bepalingen betreffende Rights in Technical Data and Computer Software (rechten op technische data en computersoftware) in
DFARS 252.227-7013, of zoals uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de bepalingen betreffende Commercial Computer Software Restricted Rights (beperkte rechten op
computersoftware) in FAR 52.227-19, voor zover van toepassing. De Aannemer / Producent is de Licentiegever op de locatie die hieronder wordt vermeld.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN: Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen
van deze Overeenkomst, en derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende
schadeloosstelling met betrekking tot deze Overeenkomst, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
VRIJWARING: Je gaat ermee akkoord Licentiegever, haar partners, licentiegevers, dochterondernemingen, aannemers, staf, directeuren, medewerkers en vertegenwoordigers te
vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit je handelingen of het nalaten te handelen bij het
gebruik van de Software conform de bepalingen van de Overeenkomst.
OVERIGE: Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst inzake deze licentie tussen de partijen en treedt in de plaats van alle voorgaande overeenkomsten en
verklaringen tussen hen. De Overeenkomst kan alleen worden gewijzigd door een schriftelijke verklaring die door beide partijen is ondertekend. Als enige bepaling in deze
Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is om de bepaling uitvoerbaar te maken.
Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT. Deze Overeenkomst is onderworpen aan en opgesteld (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn) volgens de wetgeving
van de Staat New York, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York, met
uitzondering van gevallen waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek geval
of tenzij in strijd met lokale wetgeving, zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud hiervan de
rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat zijn binnen wier jurisdictie de hoofdvestiging van Licentiegever valt (New York County, New York, U.S.A.). Beide partijen
gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en komen overeen dat een exploot mag worden betekend op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor
het doen van aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens de wetgeving van de staat New York of de federale wetgeving van de V.S. Partijen gaan ermee akkoord
dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of
op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622 BROADWAY, NEW YORK,
NY 10012.
© 2010 Alle rechten voorbehouden. Gearbox Software, LLC. Duke Nukem, het Duke Nukem nucleaire symbool, Duke Nukem Forever, Gearbox Software en het Gearbox-logo
zijn gedeponeerde handelsmerken van Gearbox Software, LLC in de Verenigde Staten en/of andere landen en worden hier gebruikt onder licentie. Alle rechten voorbehouden.
Deze game wordt gepubliceerd en gedistribueerd door 2K Games, Take-Two Interactive Software en zijn dochterondernemingen. 2K Games, het 2K Games-logo en Take-
Two Interactive Software zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van Take-Two Interactive Software, Inc. Alle overige merken zijn het eigendom van de
betreffende eigenaren.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

2K Duke Nukem Forever de handleiding

Type
de handleiding