2K Duke Nukem Forever de handleiding

Type
de handleiding
BLES-01147
2, “PlayStation”, “PS3”, “dasf and “DUALSHOCK” are trademarks or registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.
“Blu-ray Disc” and “BD” are trademarks. All rights reserved.
5026555405911
DUKENUKEMFOREVER.COM
BLES-01147
UITSLUITEND VOOR GEBRUIK THUIS: Deze software wordt uitsluitend in licentie gegeven om op PlayStation®3 entertainmentsystemen te worden gespeeld. Alle onbevoegde toegang,
gebruik of overdracht van het product of de onderliggende auteursrechten en handelsmerken ervan zijn verboden. Ga naar eu.playstation.com/terms voor uw volledige gebruiksrechten.
Bibliotheekprogramma’s ©1997-2011 Sony Computer Entertainment Inc. zijn exclusief in licentie gegeven aan Sony Computer Entertainment Europe (SCEE). DOORVERKOOP EN VERHUUR
ZIJN VERBODEN TENZIJ DIT UITDRUKKELIJK DOOR SCEE IS TOEGESTAAN. Op PlayStation®Network, PlayStation®Store en PlayStation®Home zijn gebruiksvoorwaarden van toepassing
en deze producten zijn niet verkrijgbaar in alle landen en talen (eu.playstation.com/terms). U hebt een breedband internetverbinding nodig. Gebruikers zijn verantwoordelijk voor de
kosten verbonden aan de breedbandverbinding. Voor sommige content worden kosten in rekening gebracht. Gebruikers moeten 7 jaar of ouder zijn en voor gebruikers jonger dan 18 jaar
is toestemming van de ouders vereist. Vergunde verkoop uitsluitend in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, India en Oceanië.
2”, “PlayStation”, “PS3”, “KHJL ”, “SIXAXIS” and “À” are trademarks or registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.
Ô is a trademark of the same
company.
“Blu-ray Disc” and “BD” are trademarks. Duke Nukem Forever © 2011 Take-Two Interactive Software. Published by Take-Two Interactive Software. Developed by Gearbox
Software. Made in Austria. All rights reserved.
De telefoonnummers van de klantenservice staan op de laatste pagina van deze handleiding.
VOORZORGSMAATREGELEN
Deze disc bevat software voor het PlayStation®3-systeem. Gebruik de disc nooit in combinatie met een ander systeem: dit kan schade
veroorzaken. • Deze disc voldoet uitsluitend aan de PlayStation®3-specificaties voor de PAL-markt en kan niet worden gebruikt op
PlayStation®3-uitvoeringen met andere specificaties. Lees zorgvuldig de gebruiksaanwijzing van de PlayStation®3 om verkeerd gebruik
te voorkomen. • Plaats de disc altijd met de af te spelen kant naar beneden in het PlayStation®3-systeem. Raak het oppervlak van de disc
niet aan, maar houd de disc aan de rand vast. • Houd de disc schoon en vrij van krassen. Verwijder eventueel vuil voorzichtig met een zachte,
droge doek. • Laat de disc niet bij een warmtebron, in direct zonlicht of in een zeer vochtige omgeving liggen. • Gebruik geen discs met een
onregelmatige vorm, gebarsten of vervormde discs of discs die zijn gerepareerd met lijm. Deze kunnen tot storingen leiden.
SOFTWARE-PIRATERIJ
Gehele of gedeeltelijke onbevoegde reproductie van dit product, alsmede onbevoegd gebruik van gedeponeerde handelsmerken, is in
veel gevallen strafbaar. SOFTWARE-PIRATERIJ schaadt niet alleen de belangen van consumenten, maar ook die van legitieme software-
ontwikkelaars, -uitgevers en -verkopers. Als u vermoedt dat dit spel een illegale kopie is of over andere informatie over software-piraterij
beschikt, belt u dan naar de klantenservice voor uw regio. U vindt het nummer achter in deze handleiding.
SOFTWARE VAN HET PS3™-SYSTEEM BIJWERKEN
Meer informatie over het bijwerken van de software van het PS3™-systeem vindt u op eu.playstation.com of in de
verkorte handleiding van het PS3™-systeem.
LET OP UW GEZONDHEID
Speel altijd in een goed verlichte ruimte. Pauzeer regelmatig: na elk uur spelen 15 minuten. Stop met spelen bij duizeligheid, misselijkheid,
vermoeidheid of hoofdpijn. Mensen die gevoelig zijn voor flitsende of flikkerende lichten of voor geometrische vormen en patronen kunnen
zonder het te weten lijden aan een epileptische aandoening. Zij kunnen bij het televisiekijken of het spelen van videogames een epileptische
aanval krijgen. Raadpleeg voordat u een videogame gaat spelen uw huisarts als u lijdt aan een epileptische aandoening of wanneer zich
tijdens het spelen verschijnselen voordoen zoals verandering van het gezichtsvermogen, stuiptrekkingen of andere onwillekeurige bewegingen,
vermindering van het bewustzijn en/of verwarring.
3D-GEZONDHEIDSWAARSCHUWING
Mogelijk ondervind je tijdens het bekijken van 3D-beelden of het spelen van stereoscopische 3D-games op 3D-televisies hinder van fysieke
ongemakken als vermoeide ogen of misselijkheid. Stop onmiddellijk met spelen als dergelijke symptomen zich voordoen en wacht tot je
hersteld bent voordat je je televisie opnieuw gebruikt.
We raden je aan je PlayStation®3-systeem niet te lang achter elkaar te gebruiken en na elk uur spelen een kwartier pauze te nemen. Voor
het bekijken van 3D-beelden of het spelen van stereoscopische 3D-games hangt het van de persoon af hoeveel pauzes er nodig zijn en hoe
lang deze dienen te zijn. Zorg dat je pauzes in ieder geval lang genoeg zijn om fysieke ongemakken weg te nemen. Raadpleeg een arts als de
problemen zich blijven voordoen.
Het gezichtsvermogen van kinderen (in het bijzonder van kinderen jonger dan zes jaar) is nog volop in ontwikkeling. We raden je aan
een kinderarts of oogarts te raadplegen voordat je jonge kinderen blootstelt aan 3D-beelden of ze stereoscopische 3D-games laat spelen.
Volwassenen dienen toezicht te houden zodat de kinderen de bovengenoemde voorzorgsmaatregelen in acht nemen.
PAN EUROPEAN GAMES INFORMATION (PEGI)
LEEFTIJDSCLASSIFICATIESYSTEEM
Het PEGI leeftijdsclassificatiesysteem beschermt minderjarigen tegen computerspellen die ongeschikt zijn voor hun leeftijdsgroep. LET OP: het
zegt niets over de moeilijkheid van het spel. Kijk voor meer informatie op www.pegi.info
PEGI bestaat uit drie onderdelen en stelt ouders en andere mensen die spellen kopen voor kinderen in staat een geïnformeerde keuze te maken
die geschikt is voor de leeftijd van degene die het spel gaat spelen. Het eerste gedeelte is een leeftijdsclassificatie:
Het tweede gedeelte van de classificatie kan bestaan uit een of meer pictogrammen die het type inhoud van het spel aangeven.
Afhankelijk van het spel zijn er een aantal van zulke inhoudspictogrammen mogelijk. De intensiteit van deze inhoud komt tot uitdrukking
in de leeftijdsclassificatie van het spel. De pictogrammen zijn:
Het derde gedeelte is een logo dat aangeeft of het spel online gespeeld kan worden. Dit logo mag alleen worden gebruikt door leveranciers van
online spellen die bepaalde normen hanteren, waaronder de bescherming van minderjarigen tijdens het online spelen:-
Kijk voor meer informatie op
www.pegionline.eu
OUDERLIJK TOEZICHT
Voor dit product is op basis van de inhoud een niveau van ouderlijk toezicht vastgesteld. U kunt het niveau van ouderlijk toezicht op de
PlayStation®3 instellen om te verhinderen dat er producten mee worden afgespeeld met een niveau van ouderlijk toezicht dat hoger is dan het
niveau dat is ingesteld op het PS3™-systeem. Raadpleeg voor meer informatie de gebruiksaanwijzing van het PS3™-systeem.
Dit product is beoordeeld aan de hand van het PEGI-classificatiesysteem. De leeftijds- en inhoudssymbolen van de PEGI-classificatie staan op
de verpakking van het product (behalve als de wet een ander keuringssysteem voorschrijft). Het verband tussen het PEGI-classificatiesysteem
en het niveau van ouderlijk toezicht is als volgt:
In uitzonderlijke gevallen is het niveau van het ouderlijk toezicht van dit product hoger dan de geldende leeftijdsclassificatie. Dit is het gevolg
van de verschillen tussen de leeftijdsclassificatiesystemen in de landen waar dit product wordt verkocht. Mogelijk moet u het niveau van het
ouderlijk toezicht van het PS3™ systeem resetten om dit product te kunnen gebruiken.
PEGI-LEEFTIJDSGROEP
NIVEAU VAN OUDERLIJK
TOEZICHT 9 7 5 3 2
1
> >>
OM TE BEGINNEN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
HET VERHAAL VAN DUKE . . . . . . . . . . . . . . . . 3
BESTURING . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
CAMPAGNE VOOR 1 SPELER. . . . . . . . . . . . . . . . 6
SCHERMINFO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
EGO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
WAPENS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
UITRUSTING / VOORWERPEN . . . . . . . . . . . . . . . 12
EDF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
VIJANDEN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
OPTIES . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
MULTIPLAYER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
MULTIPLAYERNIVEAUS / XP . . . . . . . . . . . . . . . . 20
MULTIPLAYERUITDAGINGEN . . . . . . . . . . . . . . . . 20
MULTIPLAYERSPELTYPEN. . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
MULTIPLAYERVOORWERPEN . . . . . . . . . . . . . . . . 23
MIJN BUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
KLEEDKAMER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
CREDITS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE;
LICENTIEOVEREENKOMST, EN GEBRUIK EN
OPENBAARMAKING VAN INFORMATIE. . . . . . . . . . 34
KLANTENSERVICE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
INHOUDSOPGAVE
2
<< <
3
> >>
OM TE BEGINNEN
Installeer het PlayStation®3-systeem volgens de instructies in de gebruiksaanwijzing
van het apparaat. Bij het opstarten licht de activiteitsindicator rood op, om aan
te geven dat het PlayStation®3-systeem in de standby-modus staat. Druk op de
activeringstoets. De activiteitsindicator licht groen op.
Plaats de disc van Duke Nukem Forever in de disc-deksel met het label omhoog.
Selecteer het Ç-icoontje in het XMB™-menu en druk op deS-toets om verder te
gaan. Zorg dat er voldoende vrije ruimte is op de harde schijf (HDD) voordat je begint
met spelen. Plaats of verwijder geen accessoires terwijl het systeem is ingeschakeld.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van het PlayStation®3-systeem voor meer
informatie over het aansluiten en opladen van een draadloze controller.
LET OP: de informatie in deze handleiding was correct bij het ter perse gaan, maar
het kan zijn dat er laat in de ontwikkelingsfase van de game nog enkele kleine
veranderingen zijn doorgevoerd. Alle screenshots in deze handleiding zijn van de
Engelse versie van de game.
Dit spel slaat je voortgang automatisch op. Zet het systeem niet uit als de harde schijf
toegangsindicator knippert.
DUALSHOCK®3 draadloze controller
W-toets
Q-toets 
richtingstoetsen
linker joystick/ B-toets
]-toets
R-toets
E-toets
K-toets
H-toets
J-toets
L-toets
rechter joystick / N-toets
[-toets
p-toets
HET VERHAAL VAN DUKE
Vraag jij je ook wel eens af waarom we relaxed thuis kunnen zitten zonder dat onze lekkere
babes worden ontvoerd? Het antwoord kan worden samengevat in twee woorden: Duke Nukem.
Toen de aliens voor het eerst verschenen, wilden ze onze planeet overnemen. Ze wilden ons
koloniseren. Ze wilden onze babes meenemen. En het was ze nog bijna gelukt ook.
Duke kroop uit de puinhopen van onze door oorlog verscheurde planeet en maakte drie keer op
rij korte metten met de indringers. Hij verwierf snel faam als de bruutste massamoordenaar
van aliens uit de geschiedenis. Tegenwoordig is Duke min of meer gepensioneerd. Hij geniet
van het leven en is eigenaar van een casino in Las Vegas. Onze held laat zich graag zien op
feestjes en gaat uit met beroemde popsterren als de Holsom-tweeling. Toch blijft hij in vorm,
want Duke weet dat de aliens op een dag zullen terugkeren.
En vandaag is het zover.
Een gigantisch buitenaards oorlogsschip hangt dreigend boven Las Vegas. Dit keer beweren de
aliens dat ze geen kwade bedoelingen hebben. Maar maak dat de Duke maar wijs.
En jij weet ook wel beter.
4
<< <
5
> >>
Duke
BESTURING
Voertuigen
In-/uitstappen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
F
-toets
Vooruit / achteruit . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
E
-toets /
Q
-toets
Draaien. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . linker joystick
Kijken . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . rechter joystick
Turbo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
S
-toets
Omgevallen voertuig omdraaien. . . . . . . . . . .
F
-toets
Driften/handrem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
A
-toets
Multiplayer
Scorebord . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . SELECT-toets
Uitdagen (maximaal 1 keer per 15 sec.) . . . . . . richtingstoetsen
C
Jetpack. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
S
-toets,
S
-toets
Pijpbom gooien /
laten ontploffen
Pijpbommen
Inzoomen
Mijnen
Kijken
Druk om te
hurken
Pauzemenu
Opties
Dukezicht (C)
Bier (D)
Steroïden (B)
Holoduke (A)
Bewegen / indrukken om te
sprinten
A
D
S
F
Slaan
Ander
wapen
Springen
Gebruiken /
pakken /
herladen
6
<< <
7
> >>
CAMPAGNE VOOR 1 SPELER
Selecteer New Campaign (nieuwe campagne) in het campagnemenu en zet de moeilijkheidsgraad op
Piece of Cake (eitje), Let’s Rock (klaar voor de strijd) of Come Get Some (kom maar op).
Als je het spel al hebt gespeeld, zie je de volgende opties:
Continue Campaign Speel verder vanaf je laatste opslagpunt.
(campagne voortzetten)
Chapter Select Menu Zodra je hoofdstukken uit de campagne hebt voltooid,
(hoofdstukmenu) kun je ze hier selecteren en opnieuw spelen.
Selecteer Campaign (campagne)in het hoofdmenu.
SCHERMINFO
Egometer Duke begint met een volledig gevuld Ego. Als Duke schade
oploopt, neemt zijn Ego af. Als de Egometer rood oplicht, is Duke
er slecht aan toe en legt hij bijna het loodje. Duke sterft als hij
schade blijft oplopen wanneer de meter knippert. Je gaat dan
verder vanaf het laatste opslagpunt. Laad je Ego op door een
aantal seconden in dekking te blijven.
Eindbaasmeter Geeft de resterende gezondheid van een eindbaas aan. Alleen te
zien tijdens eindbaasgevechten.
Beschikbare kogels Hier zie je hoeveel kogels Duke nog in zijn wapen heeft zitten. Je
wapen laadt automatisch als er geen kogels meer in zitten. Druk
op de
F
-toets om wapens afkomstig van de aarde handmatig
te laden.
Mijnen Hier zie je hoeveel mijnen je nog hebt.
Pijpbommen Hier zie je hoeveel pijpbommen je nog hebt.
Speciale
voorwerpen
Egometer Beschikbare kogels
Mijnen
Aanvalsindicator
Pijpbommen
8
<< <
9
> >>
Aanvalsindicator Als Duke schade oploopt, flitst het scherm rood. De flits komt uit de
richting van de aanval.
Richtkruis Hiermee richt je je wapen. Als je het op een vijand richt, wordt het
richtkruis rood. Richt je het op een bondgenoot, dan wordt het groen.
Meter Deze meter verschijnt wanneer Duke een voorwerp of hulpmiddel
gebruikt, zoals zijn zuurstofgehalte onder water of de temperatuur
van een geschut.
Speciale voorwerpen Hier zie je welke speciale voorwerpen je bezit, waaronder Duke
Vision (Dukezicht), Holoduke, bier en steroïden.
Mannen en superhelden hebben hun gezondheid, maar Duke bestaat volledig uit
Ego. Duke begint met een lekkere hoeveelheid Ego die je kunt verhogen door coole
acties uit te voeren.
Als Duke meer Ego krijgt, verschijnt de hoeveelheid naast zijn Egometer en vult de
meter zich.
In elk hoofdstuk van de campagne kun je een aantal Ego-voorwerpen vinden. Je
kunt in het hoofdstukmenu zien hoeveel Ego-voorwerpen er in elk hoofdstuk te
vinden zijn en hoeveel je er al gevonden hebt in voltooide hoofdstukken.
Duke kan elk wapen dat hij tegenkomt gebruiken. Zoek wapens in de spelwereld of ruk ze uit de
koude, dode klauwen van je vijanden.
Let op: Shrunk Duke (mini-Duke) richt 15% schade aan met wapens en aanvallen.
M1911-pistool
1911 was een uitstekend jaar voor pistolen en aan dit schatje is al bijna 100 jaar weinig veranderd.
Duke's speciale wapen is versierd met goud en een laser en bewijst dat hij niet altijd zwaar
geschut nodig heeft om een buitenaards bloedbad aan te richten.
Scherminfo (deel 2)
EGO
WAPENS
De shotgun
Een krachtig korteafstandswapen en het ideale wapen tegen een zootje Pigcops.
Haal de trekker over en maak gehakt van die knorrende klojo’s.
10
<< <
11
> >>
Mijnen
De Ripper
Pijpbommen
De Devastator
Mijnen kleven automatisch aan praktisch elk oppervlak (waaronder de lichamen
van vijanden) en worden vanzelf op scherp gezet. Pas op dat je niet wordt geraakt
door je eigen mijn, anders kunnen ze je ingewanden later van de muur af schrapen.
Duke's klassieke machinegeweer met drie lopen is het ultieme wapen om je vijanden zo snel
mogelijk neer te maaien.
Gooi een pijpbom en laat 'm afgaan wanneer jij dat wilt. Duke weet heel goed hoe je
vuurwerk maakt. Zorg dat je net zo slim bent als Duke en maak je uit de voeten als dat
ding ontploft.
Waarom maar één raketwerper als je er ook twee kunt hebben? Dit enorme wapen
maakt organische vleesconfetti van vijanden in elke ruimte.
12
<< <
13
> >>
UITRUSTING / VOORWERPEN
Bier
Duke Vision (Dukezicht)
Steroïden
Holoduke
Neem een biertje om tijdelijk minder schade op te lopen.
Na genoeg biertjes ziet elke vrouw er lekker uit!
Baan je een weg door donkere omgevingen met behulp van je Dukezicht. Ook in het donker
grijpt Duke nooit mis.
Neem steroïden voor een tijdelijke kracht- en snelheidsboost. Ga op de ouderwetse
toer en sla je vijanden in een keer knock-out. Duke krijgt 25% minder Ego als hij onder
invloed is. Tsja, voor niets gaat de zon op...
Leid je vijanden af met dit hologram, zet ze op een rijtje en maai ze neer.
14
<< <
15
> >>
Af en toe schieten burgers en de Earth Defense Force (EDF) Duke te hulp. De EDF-soldaten
zijn de nieuwe politiemacht die de aarde moet beschermen tegen een buitenaardse invasie.
Duke kan het prima alleen af, maar zo af en toe komt die helpende hand best van pas.
EDF
VIJANDEN
Assault Trooper
De infanterie van de Cycloids. Met een aantal flinke meppen op die buitenaardse bakkes
geef je ze meestal wel lik op stuk. Ze kunnen wel bijzonder irritant zijn als ze de jetpacks
dragen die hun mammies voor ze hebben ingepakt.
Pigcop
Octabrain
De eerste Pigcops werden gemaakt van de getransformeerde lichamen van onze eigen
agenten. Het nieuwste ras Pigcops wordt gemaakt van EDF-soldaten en is sterker en
gemener dan ooit. Ze kunnen een aantal wapens gebruiken (waaronder alle wapens van
de EDF), dus bereid je voor!
Deze smerige tentakelmonsters zijn de speciale eenheden van het leger van de Cycloid-
keizer. Ze komen uit de buiken van bezwangerde mokkels en bezitten telekinetische
gaven. Deze klootzakken kun je het best zo snel mogelijk uit hun lijden verlossen.
16
<< <
17
> >>
Enforcer
Eindbazen
Om de oorlog te winnen, moet Duke elke alien afmaken die hij tegenkomt. Ook als ze zo
groot zijn als een gemiddeld huis. Je kunt de gezondheid van de grote eindbazen zien op
de scherminfo, net onder Duke's Egometer. Deze vijanden kunnen alleen worden verwond
met zwaar geschut of explosieve wapens. Als ze geen gezondheid meer hebben en
kwetsbaar zijn, maak je ze af door ze te ontdoen van lichaamsdelen of ze in hun gevoelige
delen te rammen.
Deze gast ziet eruit als een enorme gemuteerde hagedis met zware bepantsering, een
schild ter grootte van een putdeksel en een heel, heel groot wapen. Game Settings Zet automatisch richten aan/uit, hints aan/uit, ondertitels aan/
(spelinstellingen) uit en de eindbaasmeters aan/uit.
Controls (besturing) Pas de volgende instellingen aan: de indeling van de toetsen, de
verticale gevoeligheid en de horizontale gevoeligheid. Verder kun je
de trilfunctie in- of uitschakelen, de functie van de linker joystick
en rechter joystick verwisselen , het hurken aan of uit zetten, de
zoomfunctie in- of uitschakelen en het richten omdraaien.
Audio Settings Pas het muziek-, geluids- en dialoogvolume aan.
(geluidsinstellingen)
Adjust Brightness Pas het volume van de muziek, de geluidseffecten en de
(helderheid aanpassen) dialogen aan..
OPTIES
De multiplayer van Duke Nukem Forever bestaat uit vier speltypen waaraan maximaal
acht spelers tegelijkertijd mee kunnen doen.
Voor alle spellen kun je de speeltijd en controlepunten aanpassen.
De meeste speltypen zijn voor alle maps beschikbaar. Op sommige asymmetrische
maps is het niet mogelijk om Capture the Babe (verover het mokkel) te spelen.
In teamspellen speelt het rode team tegen het blauwe team.
Let op: pas de multiplayeropties aan voor je een match start.
MULTIPLAYER
18
<< <
19
> >>
Kies een speltype
Selecteer Multiplayerin het hoofdmenu. Kies vervolgens uit de volgende opties:
Quick Match Duik meteen in de actie. Alle opties zijn standaard. Als je geen spel
(meteen spelen) kunt vinden, ga je automatisch naar een multiplayerlobby waar
willekeurig een speltype en map worden gekozen.
Custom Match Pas de brute actie zelf aan met speciale instellingen en kies een
(aangepast spel) speltype en map.
Aangepaste spelopties
Game Mode (speltype) Kies je speltype: Duke Match, Team Duke Match, Capture the Babe
(verover het mokkel), of Hail to the King (buig voor de koning)..
Map Kies uit maximaal 10 maps voor het spel.
Mutator (optioneel) Voeg een mutator toe en maak de boel wat interessanter.
Alleen de host kan dit soort instellingen veranderen. Pak je
favoriete speelgoed en begin je eigen match als die van een
ander je niet bevalt. Tot de Mutators behoren het aanpassen
van het standaardwapen, Knuckle Sandwich (alleen vuisten en
explosieven), Inifinite Ammo Mode (oneindige munitie) en meer!
Multiplayerlobby
Voice (stem) Dit icoontje geeft aan of een speler kan chatten of niet.
Level (niveau) Je huidige niveau.
Online Name Het online-id van de speler.
(onlinenaam)
Ping De kwaliteit van de verbinding. Hoe lager het nummer, hoe beter de
verbinding.
Ready (gereed) Kies deze optie als je klaar bent voor de strijd.
Team Color Tijdens de teamspellen zijn spelers rood- of blauwgekleurd en zie
(teamkleur) je ze in de lobby onder de kleuren van hun team. Aanpassingen aan
Duke zijn nog steeds zichtbaar.
Change Team Werken de n00bs in je team je tegen? Wissel dan van team. Je
(ander team) krijgt wel 10XP-strafpunten omdat je de wereld niet in je eentje
hebt kunnen redden.
20
<< <
21
> >>
Alle spelers beginnen op niveau 1. XP verdien je met kills en assists. XP en informatie over je
niveau worden altijd opgeslagen voor toekomstige matches. Om te kijken hoeveel XP je nog
moet halen voordat je een niveau stijgt, selecteer je eerst Player Progression (voortgang) in het
multiplayermenu en vervolgens Player Statistics (spelersstatistieken)..
Om de beschikbare uitdagingen te zien, selecteer je Player Progression (voortgang)in
het multiplayermenu. Dit kan ook via Challenges (uitdagingen) in het pauzemenu van
de multiplayer.
Kies een uitdaging en bekijk wat je ervoor moet doen, hoeveel XP je ermee wint en
welke beloningen je nog kunt verdienen. Uitdagingen die je hebt voltooid zijn wit
gekleurd en hebben een vinkje.
Je stormt niet zomaar de vijandelijke basis binnen om iedereen neer te maaien. Dat doe je
natuurlijk in stijl! Voltooi uitdagingen tijdens de multiplayer om XP en beloningen vrij te spelen.
Deze bonussen kun je bekijken in My Digs (mijn buit).
MULTIPLAYERNIVEAUS / XP
MULTIPLAYERUITDAGINGEN
MULTIPLAYERSPELTYPEN
Duke Match
Het is iedere Duke voor zich! Win het spel voor twee tot acht spelers door de meeste kills
te halen. Voor elke kill krijg je een punt. Je wint als je een bepaald aantal kills maakt of de
meeste kills op je naam hebt als de tijd om is.
Je kunt de killdrempel instellen op No Limit (geen limiet) of een drempel instellen van tien
tot honderd kills (met waardes van tien kills). Je kunt de tijdslimiet instellen op tien, vijftien
of twintig minuten. Bij een gelijke stand volgt er een verlenging van 1 minuut. Je wint als je de
meeste kills op je naam hebt als de tijd om is.
Team Duke Match
Speel in teams van maximaal 4 spelers met het rode team tegen het blauwe team. De
spelregels en voorwaarden voor een overwinning zijn hetzelfde als in Duke Match. Met elke
kill scoor je 1 punt voor je team.
Capture the Babe (verover het mokkel)
Help je team om de basis van het andere team te infiltreren en ontvoer hun mokkel. Gooi haar
over je schouder en baan je een weg naar je eigen kamp. Als de spanning haar teveel wordt en
ze haar hand in je gezicht duwt, geef je haar even billenkoek.
Elke keer dat je een mokkeltje vangt, krijg je een punt. De winnaar is het team met de
hoogste score als de tijd om is, of het team dat als eerste de scoredrempel haalt. Je kunt de
scoredrempel inzetten op no limit (geen limiet) of op een getal van vijf tot vijftien punten. Je
kunt de tijdslimiet van een wedstrijd instellen op tien, vijftien of twintig minuten.
22
<< <
23
> >>
Hail to the King (buig voor koning)
Wat van jou is, is van mij en wat van mij is, is van mij! Teams van maximaal vier spelers
vechten samen om controlepunten op de map te behouden en veilig te stellen. Je kunt
een controlepunt veiligstellen door alle vijanden binnen de grenzen te doden en in
het aangegeven gebied te gaan staan. Je krijgt een punt voor elke seconde dat je een
controlepunt in je team houdt.
Er is altijd maar één controlepunt actief, maar het wisselt regelmatig van locatie. Als een
controlepunt wordt verplaatst, zie je dat op de scherminfo. Een icoontje geeft aan waar het
punt zich nu bevindt.
Bezet zoveel mogelijk controlepunten zo lang mogelijk om punten te scoren en de
wedstrijd te winnen. Je team wint als jullie de hoogste score hebben wanneer de tijd om is
of als eerste de scoredrempel halen.
Je kunt de scoredrempel instellen op No Limit (geen limiet) of op een getal tussen de
vijftig en tweehonderdvijftig punten. Je kunt de tijdslimiet van een wedstrijd instellen op
tien, vijftien of twintig minuten.
MULTIPLAYERVOORWERPEN
Jetpack
Ga los met Duke vanuit de lucht. Let op de brandstofmeter zodat je niet te pletter valt.
Whiskey
Eén slokje en je bent direct onoverwinnelijk! Op het scherm zie je hoeveel tijd je nog rest.
Duke Statue (Duke-standbeeld)
Richt twee keer zoveel schade aan. Op het scherm zie je hoeveel tijd je nog rest.
Steroïden
Sla je vijanden in één keer neer. Vergroot bovendien je bewegingssnelheid.
24
<< <
25
> >>
Je kunt My Digs (Mijn buit) bekijken vanuit het multplayermenu. Als Duke een hoger niveau haalt,
speel je toffe spullen in zijn kamer vrij. Druk op de
D
-toets om het aanpassingscherm voor het
Penthouse te bkijken. Kies een voorwerp en druk op de
S
-toets om voorwerpen in het penthouse
te laten zien of te verbergen. Je kunt ook op de
S
-toets drukken om de babes te begluren.
Selecteer Change Room (kleedkamer) in het multiplayermenu. Hier kun je Duke's brillen,
hoeden en shirts aanpassen. Hoe hoger je stijgt in rang, hoe meer je hier kunt doen.
MY DIGS (MIJN BUIT)
CHANGE ROOM (KLEEDKAMER)
CREDITS
Gearbox Software
Uitvoerend producenten
Randy Pitchford
Brian Martel
Producent
Mike Wardwell
Coproducent
Chase Sensky
Onderdirecteur
productontwikkeling
Aaron Thibault
Directeur centrale ontwikkeling
Michael Weber
Hoofd financiën
Stephen Bahl
Onderdirecteur en algemene
adviezen
PJ Putnam
Onderdirecteur licenties en
zakelijke ontwikkeling
David Eddings
Directeur adviezen
Wade Callender
Manager
Christine Wu Choate
Onderdirecteur marketing
Steve Gibson
Marketingcoördinator
Adam Fletcher
Marketingvormgever
Kelly Romeo
Communitymanager
Chris Faylor
Hoofd webapplicaties
Maarten Goldstein
Hoofd
Paul Nettle
Programmeurs
Aaron Apgar
Bjarni Thor Arnason
Jeff Broome
Ryan Brown
Mike Carlson
Manuel Fernandez
Ryan Fields
Charles Kostick
Sean Cavanaugh
Neil Johnson
Jeffrey Mahmoudi
Ryan Medeiros
Aaron Nations
J. Kyle Pittman
John Roberts
Scott Velasquez
Tim Wu
David Ziman
Technische vormgeving
Nicholas Wilson
Minister van cultuur
Brian Cozzens
Producent outsourcing
vormgeving
James Lee
Focus testteam
Stephanie Puri
Kyle Beasley
Bijdragen ontwikkeling
Anthony Burch
Brian Burleson
Trey Davenport
Kevin Duc
Ben Donges
Evan Gill
James Gilligan
Scott Kester
Dia Hadley
Chad Mauldin
Adam May
Mike Neumann
Wes Parker
Steven Strobel
Mark Petty
Jim Sanders
Matias Tapia
Brian Thomas
Hoofd IT
Mike Athey
Netwerktechniek
Jeff Macfee
Dalton Boutte
Warren Shultz
Webontwikkelaars
Comb Hua
Ray Barham
IT-helpdesk
James Cart
Jasen Sparacino
Hoofd personeelszaken
Stacie Johnston
Assistent personeelszaken
Erin Edelson
26
<< <
27
> >>
Uitvoerend assistent
Hayley Williamson
Receptioniste
Shannon Norton
Manager kwaliteitsbewaking
Casey McLauchlin
Hoofd kwaliteitsbewaking
James Lopez
Hoofdteam kwalliteitsbewaking
Chris Brock
Andrew Hoffman
Mike McVay
Senior testers
Cameron “Loki” Mask
Brian Lam-Bentley
Testers
Christopher Black
Nick Edwards
Thomas Eubanks
Steven Fast
Daniel Finnegan
Christopher Francis
Robert Gaither
Wes Girdler
Jeff Giron
Darby Hadley
Lindsey Hamilton
Ian Hunter
Liz Lambert
Justin Lightfoot
Tim Lohrenz
Max Morrison
Tyrone Nichols
Eric Norris
Clayton Pace
Daniel Pirkle
Marc Porto
Bradley “Storm” Rohr
Tim “NYTim” Roth
Brett Simmons
Gabriel Simon
Josh White
Uitbesteedde vormgeving
Shadows in Darkness
Hi-Fi Colour Design
'He's The Duke'-soundtrack
James Gilmour
Mocap-actrice
Yvonna Lynn
Gearbox Software wil graag
de volgende ontwikkelaars
bedanken die tot wel tien
jaar aan dit project hebben
gewerkt bij 3D Realms voor ze
bij GearBox Software kwamen
werken.
John Anderson
Ruben Cabrera
Stephen Cole
Brian Cozzens
Rick Huenick
Keith Schuler
Gearbox Software Is:
Awais Ahmed, Daniel Algood,
John Anderson, Robert
Anderson, John Antal, Aaron
Apgar, Matthew Armstrong,
Bjarni Thor Arnason, Michael
Athey, Erik Avalos, Stephen
Bahl, Ray Barham, James
Barnett, Tris Baybayan, Kyle
Beasley, Brian Bekich, Dalton
Boutte, Chris Brock, Jeffrey
Broome, Anthony Burch, Brian
Burleson, Ruben Cabrera,
Wade Callender, Michael
Carlson, James Cart, Sean
Cavanaugh, Matthew Charles,
Andrew Cheney, Christine Wu
Choate, Jacob Christopher,
Jennifer Chung, Stephen
Cole, Jeramy Cooke, Richard
Cowgill, Brian Cozzens, Peter
Dannenberg, Trey Davenport,
Joshua Davidson, Michael
Davis, Patrick Deupree, Erik
Doescher, Ben Donges, Kevin
Duc, Fredric Echols, David
Eddings, Erin Edelson, Don
Eubanks, Hector Fajardo, Chris
Faylor, Manuel Fernandez,
Ryan Fields, Rich Fleider,
Adam Fletcher, Zach Ford,
Jasper Foreman, Mark Forsyth,
Brent Friedman, Benjamin
Gettleman, Steven Gibson,
Evan Gill, James Gilligan,
Maarten Goldstein, Chris
Guthery, Dia Hadley, Shaylyn
Hamm, Ryan Heaton, Philip
Hebert, Rob Heironimus,
Paul Hellquist, Jonathan
Hemingway, Andrew Hoffman,
Brent Hollon, Sloan Hood,
James Houchen, Comb Hua,
Richard Huenink, Jimmie
Jackson, Josh Jeffcoat,
Skyler Jermyn, Richard
Jessup, Neil Johnson, Stacie
Johnston, Steven Jones, Scott
Kester, Damian Kim, Kyle
King, Charles Kostick, James
Lee, Matthew Link, James
Lopez, Jeff Macfee, Jeffrey
Mahmoudi, Brian Martel,
Chad Mauldin, Adam May,
David May, Curry McKnight,
Casey McLauchlin, Mike
McVay, Ryan Medeiros,
Ryan Metcalf, Drew Mobley,
Aaron Nations, Jason Neal,
Christopher Neeley, Paul
Nettle, Michael Neumann,
Shannon Norton, Ricky
Oh, Nate Overman, Patrick
Paluski, Wesley Parker, Kevin
Penrod, Ben Perkins, Nicholas
Peterson, Mark Petty,
Hung Pham, Christopher
Pickett, Daniel Pirkle, Randy
Pitchford, J. Kyle Pittman,
Rick Porter, Stephanie Puri,
PJ Putnam, Sean Reardon,
Josh Rearick, Jason Reiss,
Ashley Rochelle, Kelly Romeo,
Brian Roycewicz, James
Sanders, Robert Santiago,
Jett Sarrett, Keith Schuler,
Chase Sensky, Eric Sexton,
Jason Shields, Jimmy Sieben,
Leo Sieben, Bradley Sierzega,
Jasen Sparacino, Matthew
Stock, Steven Strobel, Aaron
Thibault, Brian Thomas,
Graeme Timmins, Randall
Varnell, Raison Varner, Scott
Velasquez, Mike Wardwell,
Michael Weber, Tim Welch,
Jennifer Wildes, Hayley
Williamson, Nicholas Wilson,
Kanon Wood, Lorin Wood,
Hunter Wright,
and David Ziman
Duke's baby's
Kayla Anderson, Kyle
Anderson, Jenna Anderson,
Lilly Brock, Kassidy Doescher,
Alex Eddings, Aidan Eddings,
Sophie Jones, Riley Macfee,
Rachel Macfee, Liam Martel,
Aiden Martel, Nolan Martel,
Kate Martel, Breanne Erin
Mauldin, Avie Overman,
Sophie Pham, Avery Porter,
Kaia Putnam, Xavier Putnam,
Carter Timothy Roth, Sofia
Sanders, Audrey Marie
Schuler, Blake Michael
Schuler, Gretchen Sieben,
Ariel Elliot Thibault, Jonah
Aaron O. Thibault
Triptych Games
Duke Legacy-ontwerp
Allen H. Blum III
Animatie
Benjamin Wagley
Vormgevers
Chris DeSimone
Andrew Kerschner
Ontwerpers
Andrew Baker
Brad Jacobs
Programmering
Robert Faison
Geluid en muziek
Eric Von Rothkirch
Geschreven door
Valeta Wensloff
Kristen Haglund
David Riegel
Directeur
David Riegel
Partner
Kristen Haglund
Aanvullende animaties
Bryan Brewer
Juridisch advies
Block & Garden LLP
Met speciale dank aan
Tom & Nancy Haglund
Tim Sweeny en Mark Rein
van Epic Games Kim Trusty
van Mary Collins Agency
Piranha Games
Directeur
Russ Bullock
Creatief directeur
Bryan Ekman
Senior producent
Jeremy Ferguson
Producent
Geoff Gordon
Producent
Matthew Newman
Technisch directeur
Matthew Craig
Hoofd PlayStation
®
3-
technicus
Krist Smith
Hoofd netwerktechniek
Dan Leslie
Techniek
Rafael Acosta
Stephen Andrusyszyn
Karl Berg
Peter Chea
28
<< <
29
> >>
Sean Cove
Peter Dol Han
Thomas Dziegiewelski
Geoff Fisher
Neil Herman
Alexander Houghton
Weihua Jin
Omid Kiarostami
David Knott
Alexander Matveev
Richard Mitchell
Reza Nezami
Marty Rampton
Jagdeeep Rana
Neema Teymory
Jerry Zhang
Yang Zhao
Hoofd ontwerper
Paul Inouye
Levelontwerp
David Bradley
David Chiang
Thad Jantzi
Daniel Pitts
Ian Rooke
Artdirector
Dennis de Koning
Technische artdirector
Mike Best
Vormgeving
Viona Halim
Amit Joshi
Michael Kessler
Kevin Meek
Ryan Van Vliet
Vormgeving personages
Evan Halim
Kristoffer Lyons
Animatie
Enrique Barahona Ramos
Tony Chen
Ondersteuning ontwikkelaars
Ricky Cheung
Garth Erlam
Hoofd IT
Mike Forst
Hoofd personeelszaken
Miki Hara
Oficemanager
Kelly Ekman
Met speciale dank aan
Shane Alfreds
Jorge Desjardins
Miguel Escudero
Dave Gibson
Gabriel Kessler
Michael Labbe
Etienne Rheaume
Kelsy Wittmann
3D Realms
Creatief directeur
George Broussard
Producent
Brian Hook
Hoofd programmering
John Pollard
Programmering
Robert Faison
Pete Knepley
Brian Lawson
Dave Ratti
Christopher Skelton
Senior spelontwerpers
Christian Cummings
Rick Huenick
Hoofd levelontwerper
Allen H. Blum III
Levelontwerp
John Anderson
Andrew Baker
Gary Buchanan
Quinn DelHoyo
Brad Jacobs
Scott Maclean
David Riegel
Artdirector
Tramell “T.Ray” Isaac
Animaties
Bryan Brewer
Jay Brushwood
James Houska
Contractanimatie
David Carter
Ben Wagley
Omgevingsontwerp
Chris DeSimone
Pat Jones
Andrew Kerschner
Chris Smith
Vormgeving personages
Ben Eoff
Randy Forsyth
Mark Skelton
Conceptvormgeving
Layne Johnson
Geluidsregie
Eric Von Rothkirch
Stemacteurs
Jon St. John als “Duke Nukem”
Motion capture-acteurs
Gary Buchanan
Sarah Jay
Eliot Lewis
Algemeen directeur
Scott Miller
Uitvoerend directeur
Steven Blackburn
Oficemanager
Bryan Turner
Communitymanager
Joe “Dopefish” Siegler
Netwerkbeheer
Kevin Green
Contractvormgeving
Khang Le
Liquid
Dan Panosian
Massive Black
Josh Viers
Feng Zhu
Contractgeluidseffecten
Frank Bry
Creative Sound Design
Heavy Melody
Bay Area Sound
Contracten
Ed Kuehnel
Aanvullende vormgeving en
ontwerpen
Ruben Cabrera
Aanvullende animaties
Will Bate
Brian Kowalczyk
Raphael Perkins
Aanvullende vormgeving
Brian Cozzens
Allen Dilling
Hayden Duvall
Chris Johnson
Dirk Jones
David March
Scott McCabe
Mark Morgan
Heath Vincent
Michael Wallin
Joe Wampole
Tim Wilson
Matt Wood
Aanvullende
conceptvormgeving
Richard Lee
Paul Richards
Aanvullende ontwerpen
Chris Stockman
Aanvullende levelontwerpers
Neil Alphonso
Stephen Cole
Martin Goedtke
Brian Hess
Bobby Pavlock
Daniel Phillips
Rudy Pollorena
John Schuch
Keith Schuler
Charlie Wiederhold
Aanvullende programmeurs
Scott Alden
Jess Crable
Kyle Davis
Andy Hanson
Chris Hargrove
Rhys Lewis
Brandon Reinhart
Nick Shaffner
Tim Weisser
Jonathan Wright
Aanvullend geluidsontwerp
Lee Jackson
Aanvullende audio/Visuele
producties
Jeron Moore
Met speciale dank aan
3D Realms Forums
dognose
Jason Bergman
Shacknews
Todd Replogle
De Universiteit van Texas in Dallas
Geluid en muziek
Duke Theme en Clubmuziek
uitgevoerd door
“Say Hello to the Angels”
Dustin Shroud: gitaar / zang
Raymond Benitez - gitaar
Benjamin Benitez dums
Kevin Sparks - basgitaar en
arrangement
Geproduceerd en
gemaakt door
Aaron Kemkaran
Stemacteurs (Engels)
Duke Nukem - Jon St. John
Little Jimmy - Chloe Clark-
Soles
Duke-computer in grot -
Jennifer Ibarra
Gast op troon - Jon St. John
30
<< <
31
> >>
Stemacteurs aangeleverd
door the Mary Collins Agency,
Dallas (Engels)
Generaal Graves - Bruce
DeBoise
De president - Julio Cedillo
Kapitein Dylan - Cameron
Cobb
De tweeling - Jennifer Green
EDF-stemmen: Ian Sinclair,
Cameron Cobb, Chris Sabat
Presentator talkshow - Chris
Sabat
Oude kerel - Chris Sabat
Doorsnee mannen - Cameron
Cobb, Jason Douglas, Todd
Upchurch, Ric Speigal
Vrouwen - Lydia Mackay,
Farah White
Verslaggevers - Chris Sabat,
Ric Speigal
Stemacteurs (Spaans)
Jose Ángel Fuentes
Guillermo López
Inés Blazquez
Arantxa Franco de Sarabia
Gemma Carballedo
Antonio Abenójar
Luis Bajo
Inma Gallego
Iñaki Alonso
Oscar Castellanos
David Blanco
Salvador Serrano
Arturo López
Rosa Vivas
Fran Jiménez
Carlos Lopez
Sergio Goicoetxea
Celia de Diego
Luis Fernando Ríos
Stemacteurs (Frans)
BAUDRIER Patrice
BERETTA Daniel
BIENAIME Nathalie
BORG Patrick
CATOIRE Philippe
CHEVALOT Marie
DESMADRYL Véronique
DUMOND Cédric
DUMOND Philippe
HOMS Nathalie
KAZAZIAN Thierry
LE MINOUX Martial
LESSER Mark
MAGNE Bruno
PETER Eric
PREJEAN Laura
TESSIER Pierre
THRIET Serge
VOLPE Isabelle
ZIDI Marie
Stemacteurs (Duits)
Kai Taschner
Christian Jungwirth
Claudia Schmidt
Simone Brahmann
Christoph Jablonka
Manfred Lehmann
Paul Sedlmeir
Crock Krumbiegel
Wolfgang Schatz
Wolfgang Haas
Sonja Reichelt
Mirja Mahir
Thomas Rauscher
Gerd Meyer
Simone Brahmann
Mark Kuhn
Thomas Killinger
Dirk Meyer
Gerd Jilka
Beate Pfeiffer
Sven von Strauch
Cornelius Frommann
Sabine Gutberlet
Claus-Peter Damitz
Stemacteurs (Italiaans)
Cappellini Oliviero
Zanotti Matteo
Massironi Cinzia
De Luca Lorella
Matera Lucy
Corbetta Oliviero
Orlando Francesco
Balzarotti Marco
Bortolotti Greta
Gessi Roberto
De Santis Paolo
Merluzzo Maurizio
Balbi Marco
Sesana Paolo
Di Pisa Loretta
Andreozzi Ruggero
Lussiana Alessandro
Scianca Patrizia
Matera Lucy
Antonio Paiola
Uitgegeven door 2K
Games
2K Games is een
onderdeel van 2K,
een uitgavelabel van
Take-Two Interactive
Software
2K Publishing
Directeur
Christoph Hartmann
Uitvoerend directeur
David Ismailer
Onderdirecteur,
productontwikkeling
Greg Gobbi
Hoofd productontwikkeling
John Chowanec
Uitvoerend hoofd
productontwikkeling
Kate Kellogg
Hoofd technologie
Jacob Hawley
Online architect
Louis Ewens
Senior producent
Melissa Miller
Coproducent
Josh Morton
Productieassistenten
Andrew Dutra
Dave Blank
Anton Maslennikov
Tom Drake
Scott James
Chris Solis
Brandon Jenkins
Additionele
productieondersteuning
Senior producent
LuLu LaMer
Hoofd creatieve producties
Jack Scalici
Senior manager van creatieve
producties
Chad Rocco
Senior onderdirecteur
marketing
Sarah Anderson
Onderdirecteur marketing
Matt Gorman
Onderdirecteur internationale
marketing
Matthias Wehner
Hoofd marketing
Tom Bass
Senior productmanager
Kelly Miller
Ondersteunend
productmanager
Philip McDaniel
Hoofd internationale PR
Markus Wilding
Senior PR-manager
Charlie Sinhaseni
PR-manager
Jennie Sue
Internationale PR- en
marketingassistente
Erica Denning
Manager internationale
evenementen
Karl Unterholzner
Hoofd marketingproductie
Jackie Truong
Artdirector, marketing
Lesley Zinn
Webmanager
Gabe Abarcar
Webontwerper
Keith Echevarria
Senior manager interactieve
marketing
Elizabeth Tobey
Jr. grafisch ontwerper
Christopher Maas
Assistent marketingproductie
Ham Nguyen
Manager videoproductie
J. Mateo Baker
Beeldeditor
Kenny Crosbie
Jr. beeldeditor
Michael Howard
Game Capture-specialist
Doug Tyler
Animatie intro logo
Jeff Spoonhower
Onderdirecteur zakeljke
ontwikkeling
Kris Severson
Onderdirecteur verkoop en
licenties
Steve Glickstein
Hoofd strategische verkoop en
licenties
Paul Crockett
Onderdirecteur, adviezen
Peter Welch
32
<< <
33
> >>
Uitvoerend directeur
Dorian Rehfield
Hoofd analyse en planning
Phil Shpilberg
Specialist licenties/uitvoering
Xenia Mul
Hoofd licenties , strategische
partnerschappen en ingame-
media
Shelby Cox
Marketingcoördinator,
zakenrelaties
Dawn Burnell
Kwaliteitsbewaking 2K
Onderdirecteur
kwaliteitsbewaking
Alex Plachowski
Manager
kwaliteitsbewakingstest
(projecten)
Grant Bryson
Manager
kwaliteitsbewakingstest
(ondersteuningsteam)
Alexis Ladd
Doug Rothman
Hoofdtester
Casey Coleman
Senior testers
Will Stanley
Kristin Kerwitz
Justin Waller
Marc Perret
Ruben Gonzalez
Brian Salazar
Hoofdtester
(ondersteuningsteam)
Nathan Bell
Scott Sanford
Shawn Watson
Vanessa Zuloaga
Kwaliteitsbewakingsteam
Christine Adams
Rick Alvarez
Chad Bert
Colin Campbell
Steve Capri
John Dickerson
Jorge Hernandez
Ricky Hernandez
Robert Hornbek
Dagmar Jantzen
George Kalantzis
Robert Klempner
Alexander Langham
Michael Mitchell
Nick Murphy
Jan Navarro
Brendyn Novak
Colin Overholt
Matthew Porter
Jeremy Pryer
Noah Ryan-Stout
Jermaine Shockley
Jess Sparks
Scott Trono
Chris Turnley
Corbet Weller
Jessica Wolff
Gabriel Woods
Andrew Garrett
Adamah Taylor
Bill Lanker
Rob Newman
Ivan Preciado
Evan Jackson
Erin Reilly
Paul Carrion
Jeremy Thompson
Matthew Foley
William Fortier
Clint Baptiste
Keith Doran
Davis Krieghoff
Josh Lagerson
Antonio Monteverde-Talarico
Kevin Skorcz
JP Hernandez
Nigel Nikitovich
Trevor Curran
Andrew Vietri
Al Mosley, Jr.
Steven Taylor
Luke Williams
Michael Speiler
David Mickner
Alex Colby
Alex Jimenez
Matthew Lee
Elvis Ha
Steven Stoker
Coby Robinson
George Bergen
Thomas Pan
Earnest Williams
Jason Kolesa
Kyle Adamson
Miles Rouch
Sanji Yapa
Benjamin Sorofman
Patrick Webster
Kelley Kirtley
2K International
Algemeen directeur
Neil Ralley
Internationaal
marketingmanager
Sian Evans
Internationaal productmanager
Yvonne Dawson
Internationaal PR-manager
Emily Britt
Internationaal PR-leidinggevende
Matt Roche
Licentiemanager
Claire Roberts
Manager webcontent
Martin Moore
2K International
productontwikkeling
Internationaal producent
Mark Ward
Lokalisatiemanager
Jean-Sebastien Ferey
Assistent lokalisatiemanager
Arsenio Formoso
Externe lokalisatieteams
Around the Word
Synthesis International Srl
Synthesis Iberia
Code Entertainment
Entalize
Lokalisatietools en
-ondersteuning verzorgd door
XLOC Inc.
Internationale
kwaliteitsbewaking 2K
Manager kwaliteitsbewaking
Ghulam Khan
Masteringtechniek
Wayne Boyce
Masteringtechnicus
Alan Vincent
Hoofdtechnicus
kwaliteitsbewaking
Jose Minana
Senior lokalisatietechnici
(kwaliteitsbewaking)
Lena Brenk
Luigi Di Domenico
Oscar Pereira
Stefan Rossi
Lokalisatietechnici
(kwaliteitsbewaking)
Anthony Busselier
Andreas Strothmann
Elmar Schubert
Fabrizio Mariani
Florian Genthon
Giovanni De Caro
Javier Vidal
Karim Cherif
Tirdad Nosrati
Ontwerpteam
James Crocker
Tom Baker
2K International team
Agnès Rosique
Ben Lawrence
Matt Roche
Dan Cooke
Ben Seccombe
David Halse
Jan Sturm
Jean-Paul Hardy
Luis De La Camara Burditt
Olivier Troit
Sandra Melero
Simon Turner
Stefan Eder
Take-Two internationale
handelingen
Anthony Dodd
Martin Alway
Nisha Verma
Robert Willis
Denisa Polcerova
Rickin Martin
Phil Anderton
Fox Studios
Rick Fox
Michael Weber
Tim Schmidt
Cal Halter
Keith Fox
Dustin Smith
Joe Schmidt
Met speciale dank aan
Jordan Katz
David Cox
David Gershik
Salesteam Take-Two
Kanaalmarketing Take-Two
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
2K IS Team
Seth Krauss
Greg Gibson
Juridisch team Take-Two
Jonathan Washburn
34
<< <
35
> >>
34
<< <
Beperkte garantie op software; Licentieovereenkomst,
en geBruik en openBaarmaking van informatie
Dit document kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt. De actuele versie wordt geplaatst op www.taketwogames.com/eula. Als je deze Software 30 dagen na publicatie van de herziene
versie nog gebruikt, geef je aan akkoord te gaan met de gewijzigde bepalingen.
DEZE SOFTWARE WORDT ONDER LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET AAN JE VERKOCHT. DOOR DEZE SOFTWARE TE INSTALLEREN, KOPIËREN OF OP ANDERE WIJZE (HIERONDER NADER
BEPAALD) TE GEBRUIKEN, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE, DE LICENTIEOVEREENKOMST (DE “OVEREENKOMST”) EN DE ONDERSTAANDE
BEPALINGEN. DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE DIE BIJ DEZE OVEREENKOMST IS GELEVERD, DE BIJBEHORENDE HANDLEIDING(EN), VERPAKKING, BESTANDEN EN ANDERE
SCHRIFTELIJKE, ELEKTRONISCHE OF ONLINE MATERIALEN OF DOCUMENTATIE, EN ALLE KOPIEËN VAN DERGELIJKE SOFTWARE EN DE BIJBEHORENDE MATERIALEN. DOOR DE VERPAKKING TE
OPENEN, DE SOFTWARE TE INSTALLEREN EN/OF TE GEBRUIKEN EN DOOR ANDERE MATERIALEN TE GEBRUIKEN DIE WORDEN GELEVERD BIJ DE SOFTWARE, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN
VAN DEZE OVEREENKOMST MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”). ALS JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE SOFTWARE
NIET INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
I. LICENTIE
LICENTIE. Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentiegever je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte recht en de licentie om één exemplaar
van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik van het spel op één computer of speleenheid, tenzij anders is vastgelegd in de documentatie van de Software.
Je verkregen rechten zijn onderworpen aan je naleving van deze Overeenkomst. De looptijd van je licentie onder deze Overeenkomst gaat in op de dag dat je de Software installeert
of anderszins gebruikt, en loopt af op de dag dat je afstand doet van de Software, of op de dag dat de Licentiegever deze Overeenkomst beëindigt als dat eerder is. De Licentie wordt
onmiddellijk ingetrokken als je probeert een van de technische maatregelen ter beveiliging van de Software te omzeilen. De Software wordt in licentie gegeven aan jou en je erkent hierbij
dat er geen eigendomsrecht of eigendom van de Software wordt overgedragen of toegekend en dat deze Overeenkomst niet moet worden opgevat als de verkoop van enig recht op de
Software. Alle rechten die niet specifiek worden verleend onder deze Overeenkomst, zijn voorbehouden aan Licentiegever en, waar van toepassing, aan haar licentiegevers.
EIGENDOM. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in de Software, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken, handelsgeheimen,
handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels, computercodes, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages, verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties,
geluidseffecten, muzikale werken en morele rechten. De Software wordt beschermd door de wetgeving van de Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht en handelsmerken en
wereldwijd door toepasselijke wetgeving en verdragen. Het is niet toegestaan de Software te vermenigvuldigen, reproduceren of distribueren, op enige wijze of op enig medium, geheel
of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze of op enig medium, vermenigvuldigt,
reproduceert of distribueert, schendt willens en wetens de auteursrechtwetten en kan civielrechtelijk en strafrechtelijk worden vervolgd in de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen
van het Amerikaanse auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal $ 150.000 per overtreding. De Software bevat in licentie gegeven materiaal en ook de licentiegevers
van Licentiegever kunnen aanspraak maken op hun rechten in het geval van schending van deze Overeenkomst. Alle rechten die in deze Overeenkomst niet nadrukkelijk aan jou worden
verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE.
Je stemt ermee in het volgende niet te doen: (a) De Software commercieel exploiteren; (b) De Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven, verkopen,
verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke, voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet in deze Overeenkomst; (c) Een
kopie maken van de Software of van enig deel van de Software (anders dan hierin uiteengezet); (d) Een kopie van deze Software beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of
het downloaden ervan door meerdere gebruikers; (e) Behalve waar dit door de Software of in deze Overeenkomst expliciet anders wordt aangegeven, de Software gebruiken of installeren
(of anderen hiertoe toestemming verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer dan één computer of speleenheid tegelijkertijd; (f) De Software kopiëren naar een vaste schijf
of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of dvd-rom (dit verbod is niet van toepassing op kopieën, geheel
of gedeeltelijk, die door de Software tijdens de installatie zelf zijn gemaakt om de prestaties te verbeteren); (g) De Software gebruiken op of kopiëren naar een centrum of een andere
commerciële locatie voor het spelen van games; met dien verstande dat Licentiegever je een aparte licentieovereenkomst kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software
voor commercieel gebruik; (h) De Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren, demonteren, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of gedeeltelijke
Software, of de Software anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen; (i) Kennisgevingen betreffende eigendomsrechten, merken of labels die zich op of in de Software bevinden, verwijderen
of wijzigen; en (j) De Software vervoeren, exporteren of herexporteren (direct of indirect) naar enig land dat dergelijke Software niet mag ontvangen volgens Amerikaanse exportwetten of
begeleidende regelgeving, of op andere wijze dergelijke wetten of regelgeving (onderhevig aan wijzigingen) schenden.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF DIGITALE KOPIEËN. Softwaredownload, gebruik van unieke codes, registratie van de Software, lidmaatschap bij
diensten van derden en/of lidmaatschap bij een dienst van de Licentiegever (inclusief acceptatie van de bijbehorende voorwaarden en beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om toegang
te krijgen tot digitale exemplaren van de Software of bepaalde vrij te spelen, downloadbare, online of andere speciale content, diensten, en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”).
Toegang tot Speciale functies is beperkt tot een enkele gebruikersaccount per code. De toegang tot Speciale functies is niet overdraagbaar, verkoopbaar of opnieuw te registeren door een
andere gebruiker, tenzij dit expliciet wordt vermeld. In geval van conflict met andere bepalingen in deze Overeenkomst, zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OVERDRACHT VAN EXEMPLAREN OP SCHIJF. Je hebt het recht het volledige fysieke exemplaar van de Software en begeleidende documentatie blijvend over te dragen aan een andere
persoon, zolang je geen kopieën behoudt (met inbegrip van archiverings- en reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie, of enig deel of enige component van de
documentatie bij de Software, en zolang de ontvanger instemt met de bepalingen van deze Overeenkomst. Speciale functies, inclusief content die uitsluitend beschikbaar is met een
code voor een enkele gebruiker, kunnen onder geen enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is mogelijk dat Speciale functies niet meer functioneren
als de oorspronkelijke installatie van de Software is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaar is voor de gebruiker. De Software is alleen bestemd voor privégebruik.
NIETTEGENSTAANDE HET VOORAFGAANDE, IS HET NIET TOEGESTAAN PRE-RELEASE VERSIES VAN DE SOFTWARE OVER TE DRAGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING. De Software kan zijn voorzien van maatregelen die de toegang tot de Software controleren, de toegang tot bepaalde functies of content controleren, het maken
van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt die worden toegekend onder de Overeenkomst. Als
de Software toegang geeft tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en
moet je je registreren om toegang te krijgen tot de online services en om Software-updates en patches te downloaden. Alleen Software met een geldige licentie kan worden gebruikt voor
het gebruik van online services, waaronder het downloaden van updates en patches. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te belemmeren of om te proberen
dergelijke beveiligingsfuncties uit te schakelen of te omzeilen. Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins omzeilt, functioneert de Software niet correct.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: Met de Software kun je mogelijk inhoud maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond, een scenario, een screenshot van
een auto-ontwerp of een video van de game die je speelt. In ruil voor het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de Software aanleiding geven tot enig
auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie te geven wereldwijd recht op en licentie
voor het gebruik van je bijdragen op enige wijze en voor enig doeleinde met betrekking tot de Software en verwante zaken en diensten, met inbegrip van de rechten om je bijdragen te
reproduceren, te vermenigvuldigen, aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden, te verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op
enige bekende of nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving of vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die
wordt toegekend aan intellectuele eigendomsrechten door toepasselijke wetten en internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op auteurschap, publicatie,
reputatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en de beschikking van Licentiegever of andere spelers van dergelijke zaken in relatie met de Software en verwante goederen en
diensten onder de toepasselijke wetten. Deze aan Licentiegever verleende licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van enige toepasselijke morele rechten blijven van kracht
na beëindiging van deze Licentie.
INTERNETVERBINDING. Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om online functies te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren. Bepaalde functies van
de Software werken alleen goed als je beschikt over en blijft beschikken over (a) een adequate internetverbinding en/of (b) een geldig en actief account met een online service zoals
uiteengezet in de documentatie van de Software, met inbegrip van, maar niet tot beperkt tot gameplatforms van derden, Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever. Als je
dergelijke accounts niet hebt, werken bepaalde functies van de Software geheel of gedeeltelijk niet, of niet meer, correct.
II. VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE.
Door deze Software te installeren en te gebruiken, stem je in met de bepalingen voor het verzamelen en gebruiken van informatie, inclusief (waar van toepassing) overdracht van gegevens
aan Licentiegever en dochterondernemingen naar een land buiten de Europese Unie en de Europese Economische Ruimte. Als je bij het gebruik van de Software verbinding maakt met
internet, via een gameplatformnetwerk of een andere methode, kan Licentiegever informatie ontvangen van hardwareproducenten of gameplatformhosts en automatisch bepaalde
informatie verzamelen van je computer of speleenheid. Deze informatie kan bestaat uit, maar is niet beperkt tot, gebruikers-ID’s (zoals gamertags en schermnamen), gamescores, resultaten
en prestaties van gamers, bezochte locaties, vriendenlijsten, MAC-adres van de hardware, IP-adres en je gebruik van verschillende functies van de game. Alle informatie die wordt
verzameld door Licentiegever, is anonieme informatie die je identiteit niet onthult of persoonlijke gegevens bevat, maar als je persoonlijke gegevens (zoals je echte naam) opneemt in je
gebruikers-ID, worden dergelijke persoonlijke gegevens automatisch verzonden naar Licentiegever en gebruikt zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
De informatie die wordt verzameld door Licentiegever, kan door Licentiegever worden geplaatst op algemeen toegankelijke websites, gedeeld met hardwareproducenten, platformhosts en
marketingpartners van Licentiegever of gebruikt door Licentiegever voor enig ander wettelijk toegestaan doeleinde. Door het gebruik van deze Software stem je in met het gebruik door
Licentiegever van verwante gegevens, met inbegrip van de openbare weergave van je gegevens zoals de identificatie van je zelfgemaakte inhoud of de weergave van je scores, klassering,
prestaties en andere spelgegevens. Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software niet gebruiken.
III. GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en oorspronkelijke koper van de Software bent) dat het originele opslagmedium dat de Software bevat, bij normaal
gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of werking tot negentig (90) dagen na de aanschafdatum. Licentiegever garandeert je dat deze Software compatibel is met een
personal computer die voldoet aan de minimale systeemvereisten die worden aangegeven in de documentatie van de Software, of dat de Software door de producent van de speleenheid
is gecertificeerd als compatibel met de speleenheid waarvoor de Software is gepubliceerd, maar, vanwege variaties in hardware, software, internetverbindingen en individueel gebruik,
staat Licentiegever niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke computer of speleenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt
gebruiken, dat de Software voldoet aan je vereisten, dat de werking van de software ononderbroken en foutvrij zal zijn, dat de Software compatibel is met software of hardware van derden
of dat eventuele gebreken in de software zullen worden gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan door Licentiegever of enige geautoriseerde
vertegenwoordiger, kan worden opgevat als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke
wettelijke rechten van een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Als je tijdens de garantieperiode om enige reden een defect vindt in het opslagmedium of de Software, zal Licentiegever alle Software die tijdens de garantieperiode defect blijkt te zijn,
kosteloos vervangen, zolang de Software wordt geproduceerd door Licentiegever. Als de Software niet langer beschikbaar is, behoudt Licentiegever het recht de Software te vervangen door
Software van gelijke of grotere waarde. Deze garantie is beperkt tot het opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale
slijtage. Deze garantie is niet van toepassing en is nietig als het defect voortvloeit uit misbruik, slechte behandeling of nalatigheid. Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven,
worden uitdrukkelijk beperkt tot de periode van 90 dagen die hierboven is beschreven.
Met uitzondering van wat hierboven is uiteengezet, treedt deze garantie in plaats van alle andere garanties, mondeling of schriftelijk, uitdrukkelijk of impliciet, met inbegrip van enige
andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel of niet-inbreuk. Geen enkele andere verklaring of garantie van welke aard dan ook zal bindend zijn voor
Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert, zend de originele Software dan alleen aan het adres van Licentiegever dat hieronder wordt vermeld.
Vermeld je naam en retouradres, voeg een kopie bij van je gedateerde aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software uitvoert.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR BIJZONDERE OF INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING VAN DE
SOFTWARE, MET INGEBRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF –STORING EN, VOOR ZOVER WETTELIJK IS TOEGESTAAN,
SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN EIGENDOMMEN, WINSTDERVING OF SCHADELOOSSTELLING VAN ENIG BEROEP DAT HET GEVOLG IS OF VERBAND HOUDT MET DEZE
OVEREENKOMST OF DE SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF ANDERSZINS, ONGEACHT
OF LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE. IN GEEN GEVAL ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE
(BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN DE SOFTWARE.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE
NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN DE BOVENSTAANDE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITING OF BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID MOGELIJK NIET OP JOU VAN TOEPASSING. ALS ENIGE
BEPALING VAN DEZE GARANTIE IN STRIJD IS MET NATIONALE, FEDERALE OF GEMEENTELIJKE WETGEVING EN NIET KAN WORDEN TOEGEPAST, BLIJVEN DE OVERIGE BEPALINGEN
ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT
RECHTSGEBIED KUNNEN VERSCHILLEN.
Denby Grace
Greg Laabs
David Eggers
David Boutry
Ryan Dixon
Michael Lightner
Gail Hamrick
Sharon Hunter
Kate Ryan
Michele Shadid
Diana Zaragoza
Merja Reed
Rick Shawalker
Jana Kubanski
Lori Durrant
Chris Jones
Eric Lane
Todd Ingram
Big Solutions
VGMarket
The Ant Farm
Trailer Park Video Games
Rogers & Cowen
KD&E
Rokkan
Gwendoline Oliviero
Hanshaw Ink & Image
Trustwave’s SpiderLabs
Erotische fotografie
Beeld(en) gebruikt met
vergunning van Shutterstock.
com
Datacompressie
oberhumer.com
Lettertypen
Delen van deze software zijn ©
2011 The FreeType Project
(www.freetype.org). Alle
rechten voorbehouden.
36
<< <
BEËINDIGING: Deze Overeenkomst is van kracht totdat deze door jou of door de Licentieverstrekker wordt beëindigd en wordt automatisch beëindigd als jij niet voldoet aan de voorwaarden
ervan. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd, dien je het fysieke exemplaar van de Software te vernietigen of te retourneren en alle kopieën van de Software met bijbehorende
materialen en onderdelen in jouw bezit definitief te vernietigen. Je dient ook de Software permanent te verwijderen van elke clientserver of computer waarop de Software is geïnstalleerd.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING: De ontwikkeling van de Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen en de Software en documentatie
worden geleverd als “Commercial Computer Software” (commerciële computersoftware) of “restricted computer software” (beperkte computersoftware). Gebruik, vermenigvuldiging of
openbaarmaking door de Amerikaanse regering of een onderaannemer van de Amerikaanse regering is onderworpen aan de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii) van de
bepalingen betreffende Rights in Technical Data and Computer Software (rechten op technische data en computersoftware) in DFARS 252.227-7013, of zoals uiteengezet in subparagraaf
(c)(1) en (2) van de bepalingen betreffende Commercial Computer Software Restricted Rights (beperkte rechten op computersoftware) in FAR 52.227-19, voor zover van toepassing. De
Aannemer / Producent is de Licentiegever op de locatie die hieronder wordt vermeld.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN: Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van de bepalingen van deze
Overeenkomst, en derhalve stem je ermee in dat Licentiegever recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een passende schadeloosstelling met betrekking
tot deze Overeenkomst, naast enige andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
VRIJWARING: Je gaat ermee akkoord Licentiegever, haar partners, licentiegevers, dochterondernemingen, aannemers, staf, directeuren, medewerkers en vertegenwoordigers te vrijwaren,
te behoeden en schadeloos te stellen voor alle schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit je handelingen of het nalaten te handelen bij het gebruik van de Software
conform de bepalingen van de Overeenkomst.
OVERIGE: Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst inzake deze licentie tussen de partijen en treedt in de plaats van alle voorgaande overeenkomsten en verklaringen tussen
hen. De Overeenkomst kan alleen worden gewijzigd door een schriftelijke verklaring die door beide partijen is ondertekend. Als enige bepaling in deze Overeenkomst om enige reden niet
kan worden toegepast, zal een dergelijke bepaling worden bijgesteld, maar alleen voor zover nodig is om de bepaling uitvoerbaar te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst
blijven onverminderd van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT. Deze Overeenkomst is onderworpen aan en opgesteld (zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn) volgens de wetgeving van de Staat
New York, zoals deze wetgeving wordt toegepast op overeenkomsten tussen inwoners van New York die worden ondertekend en uitgevoerd in New York, met uitzondering van gevallen
waarop federale wetgeving van toepassing is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor een specifiek geval of tenzij in strijd met lokale wetgeving,
zal het enige en exclusieve rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de inhoud hiervan de rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat
zijn binnen wier jurisdictie de hoofdvestiging van Licentiegever valt (New York County, New York, U.S.A.). Beide partijen gaan akkoord met de bevoegdheid van deze rechtbanken en
komen overeen dat een exploot mag worden betekend op de wijze zoals in deze Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals toegestaan krachtens
de wetgeving van de staat New York of de federale wetgeving van de V.S. Partijen gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van de VN over contracten voor de internationale
verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
ALS JE VRAGEN HEBT OVER DEZE LICENTIE, KUN JE SCHRIFTELIJK CONTACT OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622 BROADWAY, NEW YORK, NY 10012.
© 1999-2011—All rights reserved. Gearbox Software, LLC. Duke Nukem, the Duke Nukem nuclear symbol, Duke Nukem Forever, Gearbox Software and the Gearbox logo are registered
trademarks of Gearbox Software, LLC in the U.S. and/or other countries and used here under license. All rights reserved. This Game is published and distributed by 2K Games, a subsidiary of
Take-Two Interactive Software, Inc. 2K Games, Take-Two Interactive Software and their respective logos are trademarks of Take-Two Interactive Software, Inc. All other marks are property
of their respective owners.
kLantenservice
HINT LINE INFORMATION
NOTE: DO NOT CONTACT TAKE-TWO’S TECHNICAL SUPPORT STAFF IN SEARCH OF GAME HINTS.
They are neither permitted nor qualified to supply such information. Hints on some of our more difficult games are available by calling the Hint Line number printed below.
For game strategies and hints in the United Kingdom, call: 0906 751 4151
Calls are charged at 75p per min at all times, ask bill payer’s permission, caller must be aged 16 years or over.
Hint Line is available between 8am and 10pm, 7 days a week (excluding Bank Holidays).
TECHNICAL SUPPORT
If you are experiencing problems with the running of one of our titles, you may contact our Technical Support staff in one of several ways:
Before contacting Technical Support, please be prepared. In order to assist you as efficiently as possible, please describe the circumstances, including any error messages, of your problem
as clearly as possible.
TECHNICAL SUPPORT CONTACT DETAILS
United Kingdom
Post Take-Two Interactive Technical Support
Unit A, Sovereign Park
Brenda Road
Hartlepool
TS25 1NN
Telephone (0870) 1242222 / calls charged at the national rate
(7 days a week from 8am to 10pm (GMT) excluding bank holidays)
Fax (01429) 233677
Website www.take2games.co.uk
www.2kgames.co.uk
Nederland / België
Nederland 0900-2040404 (EUR 0,80ct p/m)
België 0902-88078 (EUR 0,80ct p/m)
Wanneer u een van deze symbolen op een van onze elektrische producten, batterijen of op de verpakking daarvan ziet, geeft dit aan dat het betreffende
product of de betreffende batterij in Europa niet als gewoon huisvuil verwijderd kan worden. Om ervoor te zorgen dat dit product of deze batterij nadat
u deze verwijderd hebt op de juiste manier wordt behandeld, dient u deze te verwijderen in overeenstemming met de relevante plaatselijke wetten of
eisen voor het verwijderen van elektrische apparatuur/batterijen. Als u dit doet, helpt u de natuurlijke hulpbronnen te behouden en de standaard van
milieubescherming te verbeteren wat betreft het verwerken en verwijderen van elektrisch afval.
Dit symbool kan worden gebruikt op batterijen in combinatie met aanvullende chemische symbolen. De chemische symbolen voor kwik (Hg) of lood (Pb)
worden weergegeven als de batterij meer dan 0,0005% kwik of meer dan 0,004% lood bevat.
If your local telephone number is not shown, please visit eu.playstation.com for contact details.
Australia 1300 365 911
Calls charged at local rate
Österreich 0820 44 45 40
0,116 Euro/Minute
Belgique/België/Belgien 011 516 406
Tarif appel local/Lokale kosten
Česká republika 222 864 111
Po – Pa 9:00 – 17:00 Sony Czech. Tarifováno dle platneých telefonních sazeb.
Pro další informace a případnou další pomoc kontaktujte prosím
www.playstation.sony.cz nebo volejte telefonní číslo +420 222 864 111
283 871 637
Po – Pa 10:00 – 18:00 Help Line
Tarifováno dle platneých telefonních sazeb
Danmark 70 12 70 13
[email protected] Man–fredag 18–21; Lør–søndag 18–21
Suomi 0600 411 911
0.79 Euro/min + pvm -hotline@nordisklm.com
maanantai – perjantai 15–21
France 0820 31 32 33
prix d’un appel local ouvert du lundi au samedi
Deutschland 01805 766 977
0,12 Euro/minute
Ελλάδα
00 32 106 782 000
Εθνική Χρααση
Ireland 0818 365065
All calls charged at national rate
Italia 199 116 266
Lun/Ven 8:00 – 18:30 e Sab 8:00 – 13:00:
11,88 centesimi di euro + IVA al minuto Festivi: 4,75 centesimi di euro + IVA al
minuto Telefoni cellulari secondo il piano tariffario prescelto
Malta 23 436300
Local rate
Nederland 0495 574 817
Interlokale kosten
New Zealand 09 415 2447
National Rate
0900 97669
Before you call this number, please seek the permission of the person
responsible for paying the bill. Call cost $1.50 (+ GST) per minute
Norge 81 55 09 70
0.55 NOK i startavgift og deretter 0.39 NOK pr. Minutt
[email protected] Man–fredag 15–21; Lør–søndag 12–15
Portugal 707 23 23 10
Serviço de Atendimento ao Consumidor/Serviço Técnico
España 902 102 102
Tarifa nacional
Россия
+7 (499) 238 36 32
Sverige 08 587 822 25
support@se.playstation.com Mån–Fre 15–21, Lör–söndag 12–15
Suisse/Schweiz/Svizzera 0848 84 00 85
Tarif appel national/Nationaler Tarif/Tariffa Nazionale
UK 0844 736 0595
Calls may be recorded for training purposes
For Help & Support please visit: eu.playstation.com or refer to the telephone list below.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21

2K Duke Nukem Forever de handleiding

Type
de handleiding