hebben op non-conformiteit die binnen een (1) jaar worden ingediend, is het repareren of,
indien SmartDisk dit verkiest, vervangen van een willekeurig onderdeel van de apparatuur
waarvan SmartDisk naar eigen discretie heeft bepaald dat het defect is. De klant moet ervoor
zorgen dat hij of zij in het bezit komt van een Return Merchandise Authorization-nummer
(RMA) van SmartDisk voordat enigerlei apparaat aan SmartDisk wordt geretourneerd. Het
RMA-nummer kan worden verkregen door contact op te nemen met de technische ondersteuning
via SmartDisk.com/support.asp of SmartDisk.co.uk/support.asp. De klant betaalt vooraf de
verzendkosten van de aan SmartDisk geretourneerde apparatuur die bestemd is voor service
krachtens de garantie, en SmartDisk betaalt de verzendkosten van de apparatuur die terug
wordt gezonden naar de klant, exclusief douaneverplichtingen of belastingen, indien deze
zich voordoen. Alle geretourneerde items vereisen een gedateerd bewijs van aankoop en
een brief waarin het probleem wordt beschreven.
SmartDisk Corporation is niet
verantwoordelijk voor artikelen die zonder RMA-nummer of niet goed verpakt worden
geretourneerd. Vervangende apparatuur is nieuw of qua prestatie zo goed als nieuw. De
garantietermijn voor deze apparatuur loopt tot het einde van de oorspronkelijke garantietermijn
van de defecte apparatuur. De vervangen apparatuur wordt eigendom van SmartDisk. Alle
claims voor defecten die niet binnen een (1) jaar worden ingediend, zullen als niet-ontvankelijk
worden verklaard.
De hieronder uiteengezette garantieverplichtingen van SmartDisk zijn expliciet onderhevig
aan het volgende: (i) de Producten moeten te allen tijde op de juiste manier door de klant
geïnstalleerd, gebruikt en onderhouden worden; (ii.) de Producten zijn niet blootgesteld aan
ongebruikelijke mechanische stress, een ongebruikelijke elektrische omgeving, bijzondere
weersomstandigheden of andere situaties van force majeure; (iii.) de Producten zijn niet
blootgesteld aan oneigenlijk gebruik, ongevallen of ongeautoriseerde installatie/de-installatie
van welke aard ook door handeling van de klant of een derde; (iv.) de Producten mogen niet
zonder toestemming worden gewijzigd, tenzij schriftelijk goedgekeurd of op andere wijze
uitgevoerd door SmartDisk en (v.) De klant installeert tijdig alle productrevisies die door
SmartDisk worden uitgebracht voor de betreffende producten gedurende de garantietermijn.
SmartDisk garandeert niet dat de Producten functioneren in welke specifieke combinatie dan
ook die de klant kiest voor eigen gebruik of dat de Producten ononderbroken en foutloos
functioneren of dat alle afwijkingen of defecten zullen worden gerepareerd. Bovendien heeft
SmartDisk geen garantieverplichtingen indien de Producten niet overeenkomen met de van
toepassing zijnde productspecificaties die het gevolg zijn van het combineren van welk(e)
Product(en) dan ook met hardware en/of software die niet afkomstig is van SmartDisk. Indien
door de klant tijdens de garantieperiode aan SmartDisk wordt bericht dat een Product defect
is of niet voldoet, maar door SmartDisk wordt vastgesteld dat het product niet defect is of wel
voldoet, heeft SmartDisk het recht om, indien SmartDisk dit verkiest, de klant de uren en
kosten in rekening brengen die door SmartDisk zijn besteed om tot een dergelijke vaststelling
te komen, tegen de prijzen die op dat moment door SmartDisk worden gehanteerd. DE
GARANTIES VAN SMARTDISK EN DE RECHTSMIDDELEN VAN DE KLANT DIE
82