voordat enigerlei apparaat aan SmartDisk wordt geretourneerd. Het RMA-
nummer kan worden verkregen door contact op te nemen met de technische
ondersteuning via SmartDisk.com/support.asp of SmartDisk.co.uk/support.asp.
De klant betaalt de verzendkosten van de aan SmartDisk geretourneerde
apparatuur voor de garantieservice vooraf, en SmartDisk betaalt de verzendkosten
van de apparatuur die terug wordt gezonden naar de klant, exclusief
douaneverplichtingen of belastingen, indien deze zich voordoen. Alle geretourneerde
items vereisen een gedateerd bewijs van aankoop en een brief waarin het probleem
wordt beschreven. SmartDisk Corporation is niet verantwoordelijk voor artikelen
die zonder RMA-nummer of niet goed verpakt worden geretourneerd.
Vervangende apparatuur is nieuw of zo goed als nieuw qua prestaties. De
garantietermijn voor deze apparatuur loopt tot het einde van de oorspronkelijke
garantietermijn van de defecte apparatuur. De vervangen apparatuur wordt
eigendom van SmartDisk. Alle claims voor defecten die niet binnen een (1)
jaar worden ingediend, zullen als niet-ontvankelijk worden verklaard.
De hieronder uiteengezette garantieverplichtingen van SmartDisk zijn expliciet
onderhevig aan het volgende: (i) de Producten moeten te allen tijde op de juiste
manier door de klant geïnstalleerd, gebruikt en onderhouden worden; (ii.) de
Producten mogen niet worden blootgesteld aan ongebruikelijke mechanische
stress, een ongebruikelijke elektrische omgeving, bijzondere weeromstandigheden
of enigerlei andere natuurrampen; (iii.) de Producten mogen geen onderwerp
zijn van oneigenlijk gebruik, ongeval of ongeautoriseerde installatie/de-installatie
van welke aard ook door de klant of een andere derde partij; (iv.) de Producten
mogen niet zonder toestemming worden gewijzigd, tenzij schriftelijk
goedgekeurd of op andere wijze uitgevoerd door SmartDisk en (v.) de klant
installeert tijdig alle productrevisies die door SmartDisk worden vrijgegeven
voor de betreffende producten gedurende de garantietermijn. SmartDisk garandeert
niet dat de Producten functioneren in welke specifieke combinatie dan ook die
de klant kiest voor eigen gebruik of dat de Producten ononderbroken en foutloos
functioneren of dat alle afwijkingen of defecten zullen worden gerepareerd.
Bovendien heeft SmartDisk geen garantieverplichtingen indien de Producten
niet overeenkomen met de van toepassing zijnde productspecificaties die het
gevolg zijn van het combineren van welk(e) Product(en) dan ook met hardware
en/of software die niet afkomstig is van SmartDisk. Indien door SmartDisk
wordt bepaald dat welk Product dan ook, door de klant gedurende de
garantieperiode beschouwd als defect of afwijkend, geen defecten of afwijkingen
vertoont, kan SmartDisk, indien SmartDisk hier zelf voor kiest, de klant de
uren en kosten in rekening brengen die door SmartDisk zijn besteed aan het
39
FWCDRW24 UserGuide 4/17/03 3:31 PM Page 41