Beta 3026 0,3 Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

13
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
ONDERHOUDSHANDLEIDING voor SMEERPUTKRIKKEN
VERANTWOORDELIJKHEID VAN DE EIGENAAR EN/OF GEBRUIKER VAN DE KRIK
Deze handleiding maakt integrerend deel uit van de KRIK en moet hem altijd begeleiden ook wanneer hij wordt
verkocht.
De eigenaar en/of gebruiker van de krik moeten de gebruiksaanwijzing en aanbevelingen kennen, voordat ze
hem beginnen te gebruiken. Indien de operator de taal van deze handleiding niet goed beheert, moeten de
aanwijzingen in zijn eigen moedertaal worden gelezen en uitgelegd en moet men zich ervan verzekeren dat hij
de betekenis ervan heeft begrepen.
De fabrikant wijst elke vorm van aansprakelijkheid af voor schade aan personen of voorwerpen door een verke-
erd of niet toegestaan gebruik van de krik.
MONTAGE
● Open de verpakkingen en controleer of de machine tijdens het transport niet beschadigd is en of alle on
derdelen die op de verzendlijst staan ook aanwezig zijn. Het verpakkingsmateriaal moet worden gerecycled of
hergebruikt.
● Breng de 4 zwenkwielen aan de uiteinden van de twee wagens aan en zet ze vast door de blinde moer en
bijbehorende onderlegschrijf aan te draaien (fig. 1).
● Zet de 2 wagens met de zeskantschroeven en bijbehorende onderlegschijven aan de onderkant van de
pompbehuizing vast zonder deze aan te draaien (fig. 1). Draai de schroefbouten pas aan de behuizing van de
krik vast, na te hebben gecontroleerd of de volledig uitgeschoven stang loodrecht staat ten opzichte van het
horizontale vlak.
● Doe de bak op het uiteinde van de krik.
● Vervang de oliedop (A, fig. 2) op de cilinder met de bijgeleverde geperforeerde dop (B, fig. 2).
● Probeer de krik eerste leeg op te krikken en vervolgens met de voorziene belasting (LET OP neem het laad
vermogen in acht dat op de krik staat).
WERKING
Opkrikken : trap met de voet herhaaldelijk op de bedieningshendel van de cilinder - pomp (fi g. 3)
Laten zakken : draai de knop die de drukafl aatklep bedient langzaam tegen de klok in (fi g. 4).
VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN
Het gebruik van deze krik is beperkt tot het verwijderen en de installatie van aandrijvingen (versnellingsbakken,
differentiëlen enz.).
De lading op de krik mag slechts over korte vlakke afstanden worden verplaatst en UITSLUITEND MET DE
KRIK OP DE LAGE STAND, DUS MET DE STANG VOLLEDIG INGETROKKEN (fi g. 5). Verzeker u er tijdens
het verplaatsen van dat de lading niet schommelt en plotseling valt.
Overbelast de krik niet! Door de overbelasting kan de KRIK kapotgaan en kan ernstige schade aan voorwerpen
en personen worden berokkend.
Om andere onderdelen te verplaatsen (bijv. achterassen of tussenbakken), moeten speciaal voor krikken gema-
akte stellers worden gebruikt, waarbij altijd rekening moet worden gehouden met het laadvermogen.
Voordat u met de reparatie begint, verzekert u zich ervan dat de auto de juiste steun heeft.
LET OP
ZORG ERVOOR DAT DE LADING MIDDEN OP DE CRIC STAAT
Anders kan de krik kantelen of beschadigd raken en kan schade aan de lading en personen worden berokkend.
• De krik is ontworpen om op een vlakke, stevige vloer te worden gebruikt, die geschikt is de lading te dragen.
• Indien de krikken op hobbelige of meegevende oppervlakken worden gebruikt, kan het zijn dat ze niet stevig
staan, of de lading verliezen (fi g. 5).
• De veiligheidsklep is door de fabrikant geijkt en verzegeld. Het is streng verboden ermee te knoeien of de
ijking te veranderen
14
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
Indien deze AANBEVELINGEN NIET in ACHT WORDEN GENOMEN, kan dit het verlies van de lading, scha-
de aan de krik en/of personen veroorzaken.
ONDERHOUD
De hydraulische unit (cilinder-pomp) is een verzegeld systeem, waarvan de bewegende delen slechts één keer
per maand moeten worden gesmeerd
Indien de hydraulische unit olie lekt of wordt gedemonteerd om de dichtingen te vervangen, moet de pomp wor-
den ingeschakeld en moet via de vulopening langzaam olie worden bijgevuld.
Het oliepeil in de tank mag het niveau van de vuldop niet overschrijden wanneer de krik op de laagste
stand staat. Wend u voor de demontage tot een gespecialiseerde servicedienst.
Benodigde hoeveelheid olie: 0,95 l.
Het hydraulische systeem bevat voldoende olie wanneer de krik de hoogste stand bereikt.
Let op
Meer olie kan problemen veroorzaken.
Olie om te gebruiken : alle soorten hydraulische olie met gradatie ISO 22 (bijv. Shell Tellus oil 22 e.d.). GEBRUIK
NOOIT REMOLIE.
Om de twee maanden moeten de mechanische delen van het pedaal met hoogwaardige olie worden gesmeerd
en de pompkop ingevet.
CONTROLES
● Voor het gebruik van de krik moet een visuele controle worden verricht om te controleren of er geen lekken,
schade, loszittende, ontbrekende of versleten delen zijn.
● Iedere krik moet onmiddellijk worden gecontroleerd als hij overbelast is geweest, er tegenaan is gebotst, of hij
vervormd is geweest.
BESCHADIGDE KRIKKEN
Alle beschadigde of slecht werkende krikken MOETEN BUITEN BEDRIJF WORDEN GESTELD.
DE KRIK SLOPEN
Wanneer de krik moet worden gesloopt, moet het materiaal worden weggegooid en/of gerecycled volgens de
voorschriften die gelden in het land waarin dit plaatsvindt.

Documenttranscriptie

GEBRUIKSAANWIJZING NL ONDERHOUDSHANDLEIDING voor SMEERPUTKRIKKEN VERANTWOORDELIJKHEID VAN DE EIGENAAR EN/OF GEBRUIKER VAN DE KRIK Deze handleiding maakt integrerend deel uit van de KRIK en moet hem altijd begeleiden ook wanneer hij wordt verkocht. De eigenaar en/of gebruiker van de krik moeten de gebruiksaanwijzing en aanbevelingen kennen, voordat ze hem beginnen te gebruiken. Indien de operator de taal van deze handleiding niet goed beheert, moeten de aanwijzingen in zijn eigen moedertaal worden gelezen en uitgelegd en moet men zich ervan verzekeren dat hij de betekenis ervan heeft begrepen. De fabrikant wijst elke vorm van aansprakelijkheid af voor schade aan personen of voorwerpen door een verkeerd of niet toegestaan gebruik van de krik. MONTAGE ● Open de verpakkingen en controleer of de machine tijdens het transport niet beschadigd is en of alle on derdelen die op de verzendlijst staan ook aanwezig zijn. Het verpakkingsmateriaal moet worden gerecycled of hergebruikt. ● Breng de 4 zwenkwielen aan de uiteinden van de twee wagens aan en zet ze vast door de blinde moer en bijbehorende onderlegschrijf aan te draaien (fig. 1). ● Zet de 2 wagens met de zeskantschroeven en bijbehorende onderlegschijven aan de onderkant van de pompbehuizing vast zonder deze aan te draaien (fig. 1). Draai de schroefbouten pas aan de behuizing van de krik vast, na te hebben gecontroleerd of de volledig uitgeschoven stang loodrecht staat ten opzichte van het horizontale vlak. ● Doe de bak op het uiteinde van de krik. ● Vervang de oliedop (A, fig. 2) op de cilinder met de bijgeleverde geperforeerde dop (B, fig. 2). ● Probeer de krik eerste leeg op te krikken en vervolgens met de voorziene belasting (LET OP neem het laad vermogen in acht dat op de krik staat). WERKING Opkrikken : trap met de voet herhaaldelijk op de bedieningshendel van de cilinder - pomp (fig. 3) Laten zakken : draai de knop die de drukaflaatklep bedient langzaam tegen de klok in (fig. 4). VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN Het gebruik van deze krik is beperkt tot het verwijderen en de installatie van aandrijvingen (versnellingsbakken, differentiëlen enz.). De lading op de krik mag slechts over korte vlakke afstanden worden verplaatst en UITSLUITEND MET DE KRIK OP DE LAGE STAND, DUS MET DE STANG VOLLEDIG INGETROKKEN (fig. 5). Verzeker u er tijdens het verplaatsen van dat de lading niet schommelt en plotseling valt. Overbelast de krik niet! Door de overbelasting kan de KRIK kapotgaan en kan ernstige schade aan voorwerpen en personen worden berokkend. Om andere onderdelen te verplaatsen (bijv. achterassen of tussenbakken), moeten speciaal voor krikken gemaakte stellers worden gebruikt, waarbij altijd rekening moet worden gehouden met het laadvermogen. Voordat u met de reparatie begint, verzekert u zich ervan dat de auto de juiste steun heeft. LET OP ZORG ERVOOR DAT DE LADING MIDDEN OP DE CRIC STAAT Anders kan de krik kantelen of beschadigd raken en kan schade aan de lading en personen worden berokkend. • De krik is ontworpen om op een vlakke, stevige vloer te worden gebruikt, die geschikt is de lading te dragen. • Indien de krikken op hobbelige of meegevende oppervlakken worden gebruikt, kan het zijn dat ze niet stevig staan, of de lading verliezen (fig. 5). • De veiligheidsklep is door de fabrikant geijkt en verzegeld. Het is streng verboden ermee te knoeien of de ijking te veranderen 13 GEBRUIKSAANWIJZING NL Indien deze AANBEVELINGEN NIET in ACHT WORDEN GENOMEN, kan dit het verlies van de lading, schade aan de krik en/of personen veroorzaken. ONDERHOUD De hydraulische unit (cilinder-pomp) is een verzegeld systeem, waarvan de bewegende delen slechts één keer per maand moeten worden gesmeerd Indien de hydraulische unit olie lekt of wordt gedemonteerd om de dichtingen te vervangen, moet de pomp worden ingeschakeld en moet via de vulopening langzaam olie worden bijgevuld. Het oliepeil in de tank mag het niveau van de vuldop niet overschrijden wanneer de krik op de laagste stand staat. Wend u voor de demontage tot een gespecialiseerde servicedienst. Benodigde hoeveelheid olie: 0,95 l. Het hydraulische systeem bevat voldoende olie wanneer de krik de hoogste stand bereikt. Let op Meer olie kan problemen veroorzaken. Olie om te gebruiken : alle soorten hydraulische olie met gradatie ISO 22 (bijv. Shell Tellus oil 22 e.d.). GEBRUIK NOOIT REMOLIE. Om de twee maanden moeten de mechanische delen van het pedaal met hoogwaardige olie worden gesmeerd en de pompkop ingevet. CONTROLES ● Voor het gebruik van de krik moet een visuele controle worden verricht om te controleren of er geen lekken, schade, loszittende, ontbrekende of versleten delen zijn. ● Iedere krik moet onmiddellijk worden gecontroleerd als hij overbelast is geweest, er tegenaan is gebotst, of hij vervormd is geweest. BESCHADIGDE KRIKKEN Alle beschadigde of slecht werkende krikken MOETEN BUITEN BEDRIJF WORDEN GESTELD. DE KRIK SLOPEN Wanneer de krik moet worden gesloopt, moet het materiaal worden weggegooid en/of gerecycled volgens de voorschriften die gelden in het land waarin dit plaatsvindt. 14
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Beta 3026 0,3 Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor