Cannondale Rize de handleiding

Type
de handleiding
rize
Supplement bij de handleiding
122174.PDF
VEILIGHEIDSINFORMATIE .......................... 1
Over dit supplement ................................2
Belangrijke mededeling over
composieten ............................................... 3
Gebruiksdoel ............................................... 3
Een frame opbouwen .............................. 4
Fietsstandaards .......................................... 4
Extreme temperaturen ............................ 4
Inspectie en botsingsschade ................. 5
Overlakken and overspuiten ................. 5
Bandenmaat ................................................ 6
Achterschokbrekers .................................. 6
Maximale vorklengte ...............................7
SPECIFICATIES FRAME .................................. 8
Gegevens frame ......................................... 8
Gegevens schokbrekers .......................... 8
Geometrie .................................................... 8
Vervangende onderdelen ....................9
Geïntegreerde balhoofdbuis ............10
Framebescherming aanbrengen .......10
BB30 Informatie ........................................12
SWINGARM, KOPPELINGEN
SCHOKBREKERS,
STAANDE VORK ..........................................14
Aanhaalmomenten .................................14
Vervangende onderdelen ....................14
ONDERHOUD ................................................16
INHOUD
02/08
LEES DEZE HANDLEIDING ZORGVULDIG!
Er staat belangrijke informatie in over veiligheid.
Bewaar het boekje als naslagwerk.
Let op: de specicaties en informatie in deze handleiding kunnen veranderen als gevolg van
productverbeteringen. Ga voor de laatste productinformatie naar http://www.cannondale.com/tech/.
2
VEILIGHEIDSINFORMATIE
Over dit supplement
De supplementen bij deze handleiding bieden
belangrijke modelspecieke informatie
met betrekking tot veiligheid, onderhoud
en techniek. Ze kunnen niet dienen ter
vervanging van uw Cannondale Handleiding
voor de Eigenaar.
Dit supplement kan slechts een van meerdere
supplementen voor uw ets zijn. Zorg dat u
alle supplementen verkrijgt en leest.
Als u een handleiding of een supplement
nodig hebt, of als u vragen hebt over uw
ets, neem dan direct contact op met uw
Cannondale dealer, of bel ons via een van de
telefoonnummers die u op de achterap van
deze handleiding vindt.
U kunt Adobe Acrobat PDF-versies van alle
Cannondale handleidingen en supplementen
downloaden van onze website: http://www.
cannondale.com/bikes/tech.
De handleiding is geen complete
veiligheids- of onderhoudshandleiding
voor uw fiets.
Deze handleiding bevat geen montage-
instructies voor uw fiets.
Alle Cannondale fietsen moeten volledig
gemonteerd en door een Cannondale
dealer geïnspecteerd zijn voordat ze aan
de eigenaar uitgeleverd worden.
WAARSCHUWING
In dit supplement kunnen procedures
worden beschreven die de algemene
technische ervaring te boven gaan.
Er kunnen gespecialiseerde
gereedschappen, vaardigheden en
kennis vereist zijn. Onjuist uitgevoerde
mechanische werkzaamheden kunnen
het risico van ongevallen vergroten. Een
etsongeval brengt altijd het risico met
zich mee van ernstig letsel, verlamming of
overlijden. Om de risico's te minimaliseren
bevelen wij eigenaren sterk aan
mechanische werkzaamheden altijd te
laten verrichten door een geautoriseerde
Cannondale dealer.
Belangrijke mededeling
over composieten
Uw ets is gemaakt van composieten die ook
wel “koolstofvezel” worden genoemd.
Alle rijders moeten een fundamentele realiteit
met betrekking tot composieten begrijpen.
Composietmaterialen van koolstofvezel
zijn sterk en licht, maar bij een botsing of
overbelasting buigt koolstofvezel niet, maar
breekt het.
Voor uw eigen veiligheid als gebruiker en
eigenaar van de ets moet u zich houden
aan de juiste procedures voor groot en
klein onderhoud en de controle van alle
composietmaterialen van uw ets (frame, vork,
stuur, zadelpen etc.) Vraag uw Cannondale
dealer om hulp.
Lees vooral ook DEEL II, hoofdstuk D.
"Veiligheidsinspectie" in uw Cannondale
Handleiding voor de Eigenaar VOORDAT u
gaat rijden.
122174.PDF
3
Gebruiksdoel
Dit model ets is bedoeld voor Gebruiks-
proel 4 (Mountainbikes). Het symbool voor
Gebruiksproel 4 ziet u in guur 2.
For riding on
rough trails
with medium
obstacles
Afbeelding 2.
GEBRUIKSPROFIEL 4
Fietsen met Gebruiksproel 4 zijn ontworpen
voor Gebruiksproel 1, 2 en 3 plus ruwe
technische gebieden, middelgrote obstakels
en kleine sprongen.
Voor ruwe parcoursen en bergop rijden.
Mountainbikes zijn: (1) zwaarder gebouwd
dan cross-countryetsen maar minder
zwaar dan freeride-etsen, (2) lichter
en wendbaarder dan freeride-etsen,
(3) zwaarder en voorzien van een langere
veerweg dan cross-countryetsen, waardoor
ze kunnen worden gebruikt in zwaarder terrein,
over groter obstakels en voor middelgrote
sprongen, (4) voorzien van een middellange
veerweg en onderdelen die geschikt zijn voor
middelzwaar gebruik, (5) vrij breed inzetbaar
met diverse modellen voor zwaar of minder
zwaar gebruik. Overleg met uw dealer over uw
behoeften en deze modellen.
NIET GESCHIKT VOOR
Hardcore freeriding, extreem downhillen,
dirt jumping, slopestyle of zeer agressief of
extreem rijden.
COMPROMIS
Mountainbikes zijn steviger gebouwd dan
cross-countryetsen en bestemd voor gebruik
in zwaarder terrein. Mountainbikes zijn
zwaarder en rijden trager bergop dan cross-
countryetsen. Mountainbikes zijn lichter,
wendbaarder en rijden sneller bergop dan
freeride-etsen. Mountainbikes zijn niet zo
zwaar gebouwd als freeride-etsen en dienen
niet te worden gebruikt voor extreem rijden
en zeer zware terreinsoorten.
MAXIMALE GEWICHTSLIMIET
RIJDER
lbs / kg
BAGAGE *
lbs / kg
TOTAAL
lbs / kg
300 / 136 5 / 2,3 305 / 138
* Alleen zadeltas
WAARSCHUWING
HOUD REKENING MET HET
GEBRUIKSDOEL VAN UW FIETS.
VERKEERD GEBRUIK VAN UW FIETS IS
GEVAARLIJK.
De Gebruiksproelen 1 - 5 vormen een
algemene indicatie en worden nog altijd
verder ontwikkeld. Overleg met uw
Cannondale dealer over het voorgenomen
gebruik van uw ets.
Raadpleeg uw Cannondale Handleiding
voor de Eigenaar voor meer informatie
over het voorgenomen gebruik en de
Gebruiksproelen 1-5.
4
Een frame opbouwen
Overleg voordat u een frame opbouwt
met uw Cannondale dealer en de
onderdelenfabrikanten en bespreek uw rijstijl,
capaciteiten, gewicht en belangstelling en
geduld voor onderhoud.
Verzeker u ervan dat de gekozen onderdelen
bij uw ets passen en geschikt zijn voor uw
gewicht en rijstijl.
In het algemeen kennen lichtere onderdelen
een kortere levensduur. Bij het kiezen voor
lichtgewicht onderdelen sluit u een compromis;
u geeft de voorkeur aan betere prestaties en
minder gewicht boven duurzaamheid. Kiest
u lichtgewicht onderdelen, dan moet u deze
vaker nakijken. Bent u een wat zwaardere
rijder of heeft u een ruwe, nietsontziende, ‘go
for it’-rijstijl, koop dan zwaardere onderdelen.
Lees en volg de instructies en waarschuwingen
van de onderdelenfabrikant op.
Fietsstandaards
De klemmen van een gewone etsstandaard
kunnen genoeg kracht ontwikkelen om
uw frame ernstig of zelfs onherstelbaar te
beschadigen.
LET OP
Plaats uw ets nooit in een etsstandaard door
het frame vast te klemmen. Zet uw ets in een
standaard door de zadelpen uit te trekken
en de klem rond de uitgetrokken zadelpen
te bevestigen. Zet het zadel niet hoger dan
het merkteken voor maximumhoogte op de
zadelpen.
Aangezien een koolstof zadelpen ook kan
worden beschadigd door de klem, dient de
klem op de minimaal vereiste klemkracht te
worden ingesteld.
Het is aan te bevelen dat u de huidige
zadelpen verwijdert en een oude plaatst
wanneer u een etsstandaard gebruikt.
Bescherm tegen
Extreme temperaturen
Bescherm uw koolstofvezelets tijdens opslag
of transport tegen extreme temperaturen.
Laat uw ets voordat u erop gaat rijden
afkoelen of opwarmen.
Sla uw ets niet op op plaatsen waar de
temperatuur hoger kan worden dan 66,5°C.
Laat uw ets dus bijvoorbeeld niet in felle zon
plat in een zwarte aanhanger liggen, of onder
de achterruit van een hatchback auto.
122174.PDF
5
Inspectie en
botsingsschade bij
koolstofvezelframes
WAARSCHUWING
NA EEN VAL OF BOTSING:
Inspecteer het frame zorgvuldig op
beschadigingen (zie DEEL II, hoofdstuk D.
Veiligheidsinspectie in uw Cannondale
Handleiding voor de Eigenaar.)
Rij niet op uw ets als u enig teken ziet van
schade, zoals gebroken, gesplinterde of
gedelamineerde koolstofvezel.
AL DE VOLGENDE ZAKEN KUNNEN
WIJZEN OP DELAMINATIE OF SCHADE:
Het frame voelt vreemd of anders dan
anders aan
Koolstof voelt zacht aan of heeft een andere
vorm
Kraken of andere onverklaarbare geluiden
Zichtbare scheurtjes, een witte
of melkachtige kleur in het
koolstofvezelgedeelte
Blijven rijden op een beschadigd frame
maakt de kans op framebreuk groter.
Een ongeluk met in het ergste geval de
dood kan het gevolg zijn.
Overlakken of overspuiten
Gebruik geen lak over de bestaande
afwerking; lak of spuit uw fiets niet over.
De koolstofvezelcomposieten van het frame
worden bijeengehouden door extreem sterk
bindende stoffen. Maar de verbindingen
kunnen worden aangetast of verzwakt door
de chemicaliën in verfoplosmiddelen of
overspuitmiddelen.
WAARSCHUWING
Het overlakken, retoucheren of overspuiten
van uw frame of vork kan ernstige schade
veroorzaken, die tot een ongeval zou
kunnen leiden. U kunt ernstig letsel
oplopen, verlamd raken of zelfs overlijden.
Chemicaliën in overspuitmiddelen:
Oplosmiddelen en afhaalmiddelen
kunnen de chemische verbindingen die de
composieten van uw frame bijeenhouden
aantasten, verzwakken of vernietigen.
Gebruik van schuurmiddelen op, of het
schuren van de frame-/vorkstructuur, de
oorspronkelijke lak, stickers of coatings
met mechanische methoden als zand-,
kogel- of glasstralen of schaven kan leiden
tot verwijdering of verzwakking van
framemateriaal.
6
Bandenmaat
WAARSCHUWING
HOUD U AAN DE “MAXIMALE BANDBREEDTE” VOOR UW FIETS ZOALS DIE IS
AANGEGEVEN OP PAGINA MET SPECIFICATIES IN DEZE HANDLEIDING.
Wanneer u de verkeerde bandenmaat gebruikt, kan dit er toe leiden dat de banden de vork
of het frame raken tijdens het rijden. Wanneer dit gebeurt, kunt u de controle over de ets
verliezen of eraf vallen, aangezien een bewegende band snel tot stilstand kan komen wanneer
deze de vork of het frame raakt.
Gebruik nooit de grote banden die langs de vork of het frame schuren of er tegenaan slaan,
banden die te weinig vrije bewegingsruimte hebben of banden die de vork of het frame raken
wanneer de vering geheel is ingedrukt of tijdens het rijden.
Zorg dat de banden die u kiest compatibel zijn met het vork- en frameontwerp van uw
ets. Houdt u zich daarnaast aan de aanbevelingen van de fabrikant met betrekking tot uw
voorvork en de achterschokbrekers.
Wanneer u banden voor uw ets gaat uitzoeken, houdt u rekening met...
...het feit dat de gemeten werkelijke maat van de band kan afwijken van de maat die is
aangegeven op de band. Steeds wanneer u een nieuwe band oplegt, neemt u de tijd om
de daadwerkelijke afstand tussen de draaiende band en alle onderdelen van het frame te
controleren. De Amerikaanse ‘Consumer Safety Protection Commission (CSPC) heeft bepaald
dat er ten minste 1,6 mm ruimte tussen de band en het frame of de vork moet zijn. Rekening
houdend met laterale velgspeling en een velg met een slag betekent dit dat u moet kiezen
voor een band die zelfs iets meer speling geeft dan de CSPC aanbeveelt.
VRAAG UW CANNONDALE DEALER OM DE JUISTE BANDEN VOOR UW FIETS EN
ONDERDELEN DIE U EROP HEBT LATEN ZETTEN!
NEGEREN VAN DEZE WAARSCHUWING VERGROOT DE KANS OP EEN ONGEVAL
DAT KAN RESULTEREN IN ERNSTIG LETSEL, VERLAMMING OF OVERLIJDEN.
Achterschokbrekers
WAARSCHUWING
KIES ALLEEN COMPATIBELE SCHOKBREKERS EN VORKEN VOOR UW FIETS. BRENG GEEN
WIJZIGINGEN AAN AAN UW FIETS OM EEN ANDERE TYPEN TE KUNNEN MONTEREN. LAAT
UW SCHOKBREKER OF VORK INSTALLEREN DOOR EEN PROFESSIONELE FIETSENMAKER
Rijden met een verkeerde achterschokbreker kan beschadiging van het frame tot gevolg
hebben. Het kan bovendien leiden tot ernstige ongelukken. Controleer of de totale veerweg,
oog-tot-ooglengte en de uitslag van de achterschokbreker die u kiest voldoen aan de
specicatie in deze handleiding.
• Let bij de keuze van afwijkende schokbrekers of vorken voor uw ets op dat de schokbreker
of vork die u kiest compatibel is met het ontwerp van uw ets en de manier waarop u de ets
wilt gaan gebruiken.
122174.PDF
7
BALHOOFDBUIS
BALHOOFD-
LAGERS of
ADAPTERS
AS
MAXIMALE VORKLENGTE
530 mm
Maximale vorklengte (530 mm)
De maximale vorklengte is een belangrijke factor bij de bepaling van de veiligheid van het frame.
Houdt u aan de maatvoering bij de installatie van onderdelen van balhoofdlagers, balhoofdlager-
adapters, bij het installeren of bijstellen van een vork en bij uw keuze van een vervangende vork.
In deze handleiding is de juiste maat ook te vinden in het gedeelte met specicaties.
HOE KUNT U DIT METEN: 1. Installeer balhoofd en vork. 2. Strek de vork uit en meet de afstand
tussen de onderzijde van de balhoofdbuis tot het midden van de wielas. Meet nooit vanaf de
onderzijde van de balhoofd-lagerbehuizing of de balhoofdbuisadapters. De meting MOET
plaatsvinden vanaf de onderzijde van de balhoofdbuis!!
WAARSCHUWING
OVERSCHRIJD NOOIT DE MAXIMALE VORKLENGTE Wanneer u de MAXIMALE VORKLENGTE
overschrijdt, kan dit leiden tot een overbelasting van het frame waardoor het breekt tijdens
het rijden.
NEGEREN VAN DEZE WAARSCHUWING VERGROOT DE KANS OP EEN ONGEVAL
DAT KAN RESULTEREN IN ERNSTIG LETSEL, VERLAMMING OF OVERLIJDEN.
8
11-12mm
INZAKKING ACHTERVERING
Pas de luchtdruk aan zodat een inzakking van
11-12 mm ontstaat.
VERVANGENDE ONDERDELEN FRAME
NR ORDERNR BESCHRIJVING VAN SET
KP069/ SET, SCHOK, FOX RP23, RIZE
KP071/ SET, HWARE, SCHOKBREKER, RIZE
SPECIFICATIES FRAME
GEGEVENS FRAME GEGEVENS SCHOKBREKERS
BREEDTE TRAPAS 68 mm, BB30 UITSLAG 50 mm
MAX. VORKLENGTE 530 mm OOG-TOT-OOG-INBOUWL. 200 mm
MAX. BANDBREEDTE 5,97 cm/26" BREEDTE VOORSTE BUS 22.2 ± 0,05 mm
DIA. ZADELPEN 31,6 mm BREEDTE ONDERSTE BUS 22,2 ± 0,05 mm
DIA. VOORDERAILLEUR 34,9 mm DIA. BOUTGAT 8,1 ± 0,05 mm
KETTING 50 mm
RUIMTE DROPOUT 135 mm
SAG
25%
11-12 mm
RUIMTE ACHTERSTE NAAF 135 mm
AS ACHTERSTE NAAF QR
ACHTERSTE REMASSEMBLAGE INTERNATIONALE STANDAARD
HEFBOOMWERKING 2,9-2,6
GEOMETRIE (cm/in) SMALL MEDIUM LARGE X-LARGE
LENGTE ZADELBUIS 43,2/17,0 45,7/18,0 48,3/19,0 50,8/20,0
HOEK ZADELBUIS 72,5 ° * * *
BOVENBUIS HORIZONTAAL 57,2/22,5 59,7/23,5 62,2/24,5 64,8/25,5
BOVENBUIS WERKELIJK 53,3/21,0 56,0/22,0 58,9/23,2 61,4/24,2
BOVENBUIS 75,6/29,8 77,4/30,5 77,8/30,6 77,2/30,4
HOEK BALHOOFDBUIS 68,5 ° * * *
WIELBASIS 107,7/42,4 110,5/43,5 113,2/44,6 115,9/45,6
LENGTE VOORZIJDE TOT MIDDEN 65,2/25,7 68,0/26,8 70,7/27,8 73,4/28,9
LENGTE ACHTERVORK 42,5/16,7 * * *
VERVAL TRAPAS 0,0/0,0 * * *
HOOGTE TRAPAS 33,0/13,0 * * *
VORKSPRONG 4,5/1,8 * * *
NALOOP VORK 8,2/3,2 * * *
VEERWEG ACHTER 13,0/5,1 * * *
12 Nm, 106InLbs
Loctite 242
12 Nm, 106InLbs
Loctite 242
122174.PDF
9
BB30
ONDERSTE
TRAPASHUIS
STAANDE ACHTERVORK
SCHOKBREKERMONTAGE
3.
4.
2.
5.
6.
7.
ONDERBUIS
BOVENBUIS
1.
BALHOOFDBUIS
LIGGENDE ACHTERVORK
KOPPELING SCHOKBREKER
ZITBUIS
Ga voor de laatste kitinformatie naar
http://www.cannondale.com/tech/.
VERVANGENDE ONDERDELEN FRAME
NR ORDERNR BESCHRIJVING VAN SET
1. KP002/ SET, BADGE, HEADSHOK
2. QC843/BBQ SET, SEATBINDER, MTN QR, 34,9, ZWRT
2. QC842/BBQ SET, SEATBINDER, MTN, 34,9, ZWRT
3. (2) KF014/ SET, KABELSTOPINSERTS-2
4. (10) KF086/ SET, GELEIDERS, HYDR.REM., 10PCS
5. KP054/ SET, BESCH., SCUFFGUARD, ONDERBUIS
6. KF103/ SET, BESCH., SCUFFGUARD-8PK
7. KF012/ SET, RIVNUTS, TAS MET 5
10
Geïntegreerde balhoofdbuis
Beide modellen (carbon en legering) bevatten geïntegreerde Cannondale SI-lagerbehuizingen.
In legeringsframes zijn de behuizingen in de balhoofdbuis uitgespaard. In koolstofvezelframes
zijn de lagerbehuizingen vast in de balhoofdbuis aangebracht. Cannondale Headshok System
Integration-lagers passen probleemloos in beide typen. Er is een adapterset (KP058/) voor 1 "
stuurbuizen en balhoofden beschikbaar voor beide frametypen.
LET OP
1. Boor, slijp of schuur de lagerbehuizingen van de balhoofdbuis nooit uit.
2. Bedenk dat wanneer u lagers verwijdert uit vaste lagerbehuizingen, u extra moet opletten
dat het gereedschap dat u gebruikt om de lager naar buiten te drukken NIET steunt op een
gedeelte van de vaste behuizing.
Framebescherming aanbrengen
Onderbuis - Er wordt een doorzichtig, beschermend materiaal aangebracht op de carbonversie
van deze ets (zie NR 5 op vorige pagina). Het materiaal beschermt de onderbuis tegen
beschadiging door kleine vuildeeltjes. Wanneer deze bescherming beschadigd is, neemt u
contact op met uw Cannondale-dealer voor informatie over vervanging.
Behuizing en kabels - Uw ets wordt geleverd met zelfklevende framebeschermers (zie NR 6
op vorige pagina). Dit zijn kleine stukjes beschermingsmateriaal die u op het frame plaatst waar
kabel en behuizing langs elkaar wrijven als gevolg van de beweging. Na verloop van tijd kan het
frame zelf zeer ernstig worden beschadigd door de wrijving van kabels.
ATTENTIE! Schade die wordt veroorzaakt door de wrijving van kabels lang het frame valt niet onder
de garantie. Bovendien is de zelfklevende bescherming geen oplossing voor verkeerd aangebrachte
of gelegde kabels en lijnen. Als u merkt dat de bescherming erg snel slijt, raadpleegt u de Cannondale
Dealer over de kabelroutes op uw ets.
Swingarm - Een doorzichtige, zelfklevende bescherming tegen het aanslaan van de ketting
is aangebracht op de rechter achtervorkpoot van de swingarm (zie NR 18 op de pagina 15).
Vervang deze bescherming wanneer deze beschadigd is.
122174.PDF
11
12 mm
1 1/8”
ADAPTER
CARBON OF ALLOY
BALHOOFDBUIS
2.
VASTE
BEHUIZINGEN
CARBON BALHOOFDBUIS ALLOY BALHOOFDBUIS
OF
UITGESPAARDE
BEHUIZINGEN
1.
2.
3.
4.
VERVANGENDE ONDERDELEN FRAME
NR ORDERNR BESCHRIJVING VAN SET
1. QSISEAL/ SET, AFDICHT., BOVENSTE LAGER, 58MM OD
2. HD169/ SET, LAGERS, BALHOOFD- 2
3. KP058/ SET, BALHOOFD, INT HEADSHOK TOT 1 1/8"
4. KP002/ SET, BADGE, HEADSHOK
12
SI BB30 Crankstel-compatibiliteit
Het BB-huis is compatibel met de BB30-standaard. Zie http://www.bb30standard.com/. Meer informatie
over crankstellen van Cannondale Hollowgram SL vindt u op http://www.cannondale.com/tech/.
Onderhoud lagers
De lagers van het huis (KB6180/) zijn van het dichte cartridgetype en hoeven niet te worden
gesmeerd. Controleer de toestand van de lagers (minimaal) jaarlijks en tevens elke keer dat
het crankstel wordt gedemonteerd of onderhouden. De lagers zijn press-t binnen het huis.
Oude lagers mogen na verwijdering niet opnieuw worden gemonteerd. Vervang beide lagers
tegelijkertijd.
Vervangende ringveren (QC616/) zijn verkrijgbaar voor het geval de ringveren beschadigd raken.
De ringveren kunnen uit de BB-groef worden genomen door het uiteinde met de uitsparing met
een dunne schroevendraaier op te wippen.
LET OP
HET TRAPASHUIS MAG NOOIT WORDEN GEFREESD
OF UITGEBOORD, OM WELKE REDEN DAN OOK.
Doet u dit toch, dan kan dit ernstige beschadigingen veroorzaken en mogelijk zelfs het frame
onbruikbaar maken.
Cannondale SI BB30-gereedschappen
KT011/ dient voor het verwijderen van lagers. KT010/ is een set lagermontagegereedschappen
voor gebruik met een standaard balhoofdpers. KT013/ een tweedelige gereedschapsset die
nodig is voor het verwijderen van SI Hollowgram legerings-crankstellen. Zie voor informatie SI
Crankstellen-supplement bij de handleiding. Zie http://www.cannondale.com/tech/.
SI BB30-tot-68mm standaardadapter
De adapter (Cannondale set KF365/) maakt de crankstellen voor de BB30-trapas geschikt voor
gebruik met 68 mm trapassen. De adapter is GEEN reparatieonderdeel en werkt uitsluitend
bij onbeschadigde frames in goede conditie. Onjuiste montage of verwijdering kan schade
veroorzaken en van toepassing zijnde garanties nietig maken..
VERVANGENDE ONDERDELEN FRAME
NR ORDERNR BESCHRIJVING VAN SET
1. QC616/ Set, ringveer, BB-SI
2.
KB6180/
Set, lagers-BB-SI; bevat 2 lagers voor de trapasla-
ger SKF#6806-2RS /SRI2 /90% vulling
2. KP018/ SET, LAGER, BB-SI, KERAMISCH, 2PCS
KT010/ MONTAGEGEREEDSCHAPPEN VOOR LAGERS
KT011/ VERWIJDERINGSGEREEDSCHAP VOOR LAGERS
KP009/ 68 mm ADAPTER
KF365/ ADAPTER MET INSTALLATIEGEREEDSCHAP
KF366/ VERWIJDERINGSGEREEDSCHAP VOOR ADAPTER
122174.PDF
13
KF366/
GROEF
ADAPTER
Loctite 609 (groen) aanbrengen
KF365/ (68 mm)
KP009/ (68 mm)
Controleer of de GROEF
in de adapter zich aan de
AANDRIJFZIJDE bevindt.
RINGVEREN
VERWIJDERD
PLAATSEN
ADAPTER
ADAPTER + GEREEDSCH
GEREEDSCHAP
KT010/
GEREEDSCHAP
1.
2.
1.
2.
1.
PLAATS LAGERS MET GEREEDSCHAP EN BALHOOFDPERS
BB30 HUIS
VERWIJDEREN LAGER
VERWIJDEREN
ADAPTER
KT011/
STAP 1
STAP 2
14
Swingarm, koppelingen schokbrekers, staande vork
AANHAALMOMENTEN
NR Nm InLbs Loctite NR
1, 7, 11 5 44 242
12, 17 12 106 242
18 13 115 242
2 638
VERVANGENDE ONDERDELEN FRAME
NR ORDERNR BESCHRIJVING VAN SET
KP069/ SET, SCHOK, FOX RP23, RIZE
1, 5, 7(2), 8(2),
9(6), 11(2)
KP072/ SET, KOPPELING, HWARE, RIZE
13 KB61902/ SET, LAGER, 1 #6902-2RS(ID-15, OD-28,
DIK-7)
12, 14(2), 15 KP070/ SET, DRAAIPUNT SWINGARM, RIZE
2(6) KP073/ SET, LAGER, 6 #6800-2RS(ID-10, OD-19,
DIK-5)
4 KP074/ SET, LOCTITE 638, 10 ML
3, 2(2) KP075/ SET, KOPPELING, RIZE --LOCTITE 638
NODIG
6, 2(4) KP076/RED/BLK SET, ZITBUIS, RIZE, ROOD/ZWRT --LOCTITE
638 NODIG
6, 2(4) KP076/WHT/BLU SET, ZITBUIS, RIZE, WIT/BLAUW --LOCTITE
638 NODIG
6, 2(4) KP076/WHT/RED SET, ZITBUIS, RIZE, WIT/SLV --LOCTITE
638 NODIG
6, 2(4) KP076/WHT/SLV SET, ZITBUIS, RIZE, WIT/SLV --LOCTITE
638 NODIG
16 KF051/ SET, DER.HANGER:EENZIJDIG 2
18 KP077/ SET, ACHTERVORKBESCH.-RIZE
NR BESCHRIJVING
1 DRAAIAS-ZADELBUIS
2 LAGER
3 KOPPELING
4 LOCTITE 638
5 DRAAIMOER-BOVENBUIS
6 STAANDE ACHTERVORK
7 DRAAIPUNTBOUT
8 BESCHERMKAP-LG
9 BESCHERMKAP-SM
10 SWINGARM
11 DRAAIPUNTBOUT
12 HOOFDDRAAIAS
13 LAGER
14 HOOFDBESCHERMKAP
15 HOOFDDRAAIMOER
16 DERAILLEUR HGR
17 SHOKBREKERBOUTEN
18
BESCHERMER VAN LIG-
GENDE ACHTERVORK
122174.PDF
121899
121835
121835
2
1
9
5
3
7
2
6
9
2
11
13
14
15
16
10
17
9
2
9
2
7
8
9
2
8
11
13
14
13mm
19mm
121833
121899
121518
121835
121899
121837
121832
121899
121832
121836
121899
121835
9
121899
121836
121834
121834
121831
113510
113493
113493
113510
116549
121140
116357
8TLSSA00
121835
8DTLSJ00
18
12
15
Smeer de schacht van 1, 12 licht
voordat u deze monteert.
HOOFDDRAAIPUNT
ACHTERVORK-
MONTAGE
MONTAGEKOPPE-
LING SCHOKBRE-
KERS
SWINGARM
16
ONDERHOUD
In de volgende tabel vindt u alleen aanvullende onderdelen voor onderhoud. Zie uw Cannondale
Handleiding voor de Eigenaar voor meer informatie over het basisonderhoud van uw ets. Raadpleeg
uw Cannondale Dealer voor een compleet onderhoudsprogramma dat aansluit bij uw rijstijl, onderdelen
en gebruiksomstandigheden. Houdt u aan de aanbevelingen voor onderhoud van de fabrikanten van
verschillende onderdelen van uw ets die niet door Cannondale werden geproduceerd.
WAT MOET U DOEN HOE VAAK
CONTROLEREN OP KABELWRIJVING, BESCHERMING INSTALLEREN NA EERSTE RIT
FRAME-INSPECTIE - Reinig en voer een zichtinspectie uit van
het geheel van het frame/swingarm/koppelingen om eventuele
barsten of beschadigingen te vinden. Zie Veiligheidsinspectie” in
uw Cannondale Handleiding voor de Eigenaar.
VOOR EN NA ELKE RIT
CONTROLEER HET AANHAALMOMENT- Controleer of alles goed
vastzit op uw ets en besteed bijzondere aandacht aan de lijst
met aanhaalmomenten in deze handleiding. Zie tabel op pagina
11.
VOOR ELKE RIT
DEMONTEER, REINIG, INSPECTEER, SMEER,
VERVANG VERSLETEN OF BESCHADIGDE ONDERDELEN IN DE
VOLGENDE GEDEELTEN:
• MONTAGEKOPPELING
SCHOKBREKERS
• HOOFDDRAAIPUNT
• ACHTERVORKMONTAGE
ONDER NATTE,
MODDERIGE, ZANDERIGE
OMSTANDIGHEDEN
ELKE 25 UUR.
ONDER DROGE
OMSTANDIGHEDEN
ELKE 50 UUR.
VORK EN SCHOKBREKER - Raadpleeg de gebruikershandleiding van de fabrikant voor de juiste
onderhoudsprocedure van uw vork of achterschokbreker.
WAARSCHUWING
ELK DEEL VAN EEN SLECHT ONDERHOUDEN FIETS KAN EEN BREUK OF EEN STORING
VEROORZAKEN DIE TOT EEN ERNSTIG ONGELUK KAN LEIDEN WAARBIJ U KUNT OMKOMEN OF
ERNSTIG GEWOND OF ZELFS VERLAMD KUNT RAKEN.
Vraag uw Cannondale Dealer samen met u een compleet onderhoudsprogramma op
te stellen dat ook een lijst bevat met onderdelen die u ZELF regelmatig controleert.
Regelmatige controles zijn nodig om de problemen op te sporen die kunnen leiden
tot een ongeluk.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

Cannondale Rize de handleiding

Type
de handleiding