12 Handleiding Aan de slag
E-mailinstellingen
Als u de toepassing e-mail wilt instellen, volgt u deze procedure. Als u deze dienst nu niet
wilt instellen, gaat u verder met het gedeelte Faxinstellingen.
Als de WorkCentre is aangesloten op een netwerk, wordt het apparaat geleverd met de
toepassing e-mail ingeschakeld.
OPMERKING: Als u de toets E-mail niet ziet in het scherm Alle functies, moet u E-mail
inschakelen in het Hulpprogramma's-pad. (Selecteer Toegang > Toeg.code [1111] >
Invoeren > Naar Hulpprogramma's gaan > Meer > Optionele functies > E-mail.)
Voordat u begint met de instellingsprocedure, moet u controleren of de volgende items
beschikbaar zijn of zijn uitgevoerd.
• Zorg ervoor dat de WorkCentre volledig functioneert op het netwerk en dat de
toepassing e-mail beschikbaar is op het scherm Alle functies.
• Zorg ervoor dat de TCP/IP- en HTTP-protocollen op het apparaat zijn
geconfigureerd en volledig functioneel zijn. Raadpleeg Netwerkinstelling met een
statisch IP-adres op pagina 10.
• Zorg dat u het IP-adres hebt van een functionele SMTP-mailserver die inkomend
e-mailverkeer accepteert.
• Zorg ervoor dat de DNS-instellingen correct zijn geconfigureerd en dat u het
domeinnaamadres hebt, indien van toepassing.
• Maak een e-mailaccount die door de WorkCentre kan worden gebruikt als
standaardadres voor verzenden.
• Test de e-mailaccount door een e-mailbericht te verzenden naar de account van
het Xerox-apparaat. Deze taak moet worden uitgevoerd vanaf een mailclient in
het netwerk die SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) en POP3 (Post Office
Protocol 3) ondersteunt.
U gebruikt Internetservices om e-mailinstellingen te configureren. Deze functie is
toegankelijk via een webbrowser.
1 Open uw webbrowser en voer het TCP/IP-adres van de WorkCentre in de adresbalk in.
Druk op Enter.
2 Selecteer Properties > Connectivity > Protocols > TCP/IP.
3 Voer de domeinnaam in het betreffende vak in (bijvoorbeeld: abc.xyz.bedrijf.com). U hoeft
alleen de DNS-instellingen te configureren als u hostnamen gaat gebruiken.
OPMERKING: Als dynamische adressering is ingesteld op de WorkCentre (DHCP of
BootP), is de domeinnaam niet toegankelijk. Als u dit moet wijzigen, selecteert u Static in
de menulijst voor de resolutie van het IP-adres.
4 Blader naar de onderkant van het scherm en klik op de toets Apply om eventuele
wijzigingen door te voeren. Voer de huidige gebruikersnaam en toegangscode voor de
hulpprogramma's voor de beheerder in. De standaardwaarden hiervoor zijn [admin]
(onderscheid tussen letter en hoofdletter) en [1111].
5 Selecteer in het menu Protocols de SMTP Server.
6 Selecteer IP Address of Host Name en voer de hostnaam of het IP-adres en het
poortnummer (1-65535) van de SMTP-server in. De standaardpoort is 25.