ANSMANN ACS 410P Traveller, ACS 410 Traveller Mobil Handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de ANSMANN ACS 410P Traveller Handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.


(Ont)lader voor batterijpacks bestaande uit 4-10 NiCd en NiMH cellen (4,8 – 12,0 V) met een capaciteitsbereik
van 500 – 5000 mAh (ACS 410P traveller 800 – 9000 mAh).

> Microprocessorgestuurd laadproces
> Testfase bij aanvang van het laadproces, om defecte accupacks te herkennen en te signaleren.
> Herkenning van kortsluiting en electronische beveiliging tegen het verkeerd om aansluiten (ompolen).
> De batterijconditie bij het begin van het laadproces is niet van belang bij de accupacks.
> Tijdens het gehele laadproces bewaking van de laadconditie door een microprocessor.
> Geïntegreerde veiligheidsfasen zoals spanningsgradientbewaking en –delta U uitschakeling evenals een
veiligheidstimer.
> Mogelijkheid om de batterijpacks voor gebruik te ontladen d.m.v. een drukknop; hierna automatische
omschakeling naar laden.
> Aanduiding van de (ont)laadfase d.m.v. LED’s.
> Automatische overschakeling op druppellading.

Het rode lampje (1) brandt: rood knipperlicht kan verschillende betekenissen hebben:
geeft aan dat het accupack goed contact maakt gedurende de testfase (ca. 10 seconden)
geeft aan dat het accupack verkeerd aangesloten is (polariteit verkeerd om)
geeft aan dat het accupack defect is of dat het aantal batterijen niet klopt
geeft, nadat de ontlaadknop is ingedrukt, het verloop van het ontladen aan.
Wanneer het rode lampje zonder knipperen brandt geeft het aan dat het accupack geladen wordt.
Het groene lampje (2) brandt: dit geeft aan dat het accupack geladen is, druppellading.
Ontlaadknop (3): door deze in te drukken (gedurende ca. 2 seconden) wordt het ontladen van het accupack
gestart.

Alleen NiCd resp. NiMH pack laden, bij andere batterijen bestaat explosiegevaar!

U dient de lader alleen binnenshuis te gebruiken. Wanneer de lader niet gebruikt wordt, de steker uit de
wandcontactdoos halen. Bij beschadiging van de behuizing of de steker het apparaat niet gebruiken. De lader
niet openen.

Het laadproces begint automatisch, zodra de lader op het lichtnet aangesloten is en er een batterijpack op
aangesloten is. Normaal gesproken wordt het contact tot stand gebracht d.m.v. de bijgeleverde pluggen.
Wanneer het rode lampje na aoop van de testfase (ca. 10 seconden) blijft knipperen, dan moet de polariteit
van het pack omgekeerd worden. Op afbeelding 5 kunt u zien hoe u de polen (+/-) moet omkeren. Wanneer,
nadat de testfase opnieuw is afgelopen, het rode lampje blijft knipperen, dan is het accupack defect of er is
een accupack aangesloten met een verkeerd aantal batterijen (minder dan 4 cellen (4,8 V) of meer dan 10
cellen (12 V).
Na aoop van de testfase begint het laadproces (het rode lampje brandt zonder knipperen). Wanneer het pack
geheel geladen is, volgt automatisch omschakeling op druppellading (het groene lampje brandt, het rode
lampje is uit).
Het apparaat begint te ontladen wanneer de ontlaadknop (3) wordt ingedrukt (ca. 2 seconden).
Het ontladen mag echter pas na aoop van de testfase plaatsvinden.
Na aoop van het ontladen, dat in voorkomende gevallen meerdere uren kan duren, schakelt het apparaat
automatisch over op laden.
 (alleen ASC 410 mobil)
De ACS 410 mobil beschikt ook nog over een DC-gelijkstroom-ingang. Bij DC-gebruik moet de bijgesloten DC-
kabel in de sigarettenaansteker gestoken worden.
N.B.: in personenauto’s (12-16V DC) kunnen alleen packs van 4-6 cellen (4,8 – 7,2V) geladen worden. In
vrachtauto’s (24-32V DC) kunnen packs van 4-10 cellen (4,8 – 12V) geladen worden.

Oplaadbare batterijen mogen niet bij het huisvuil. Levert u gebruikte accu’s in bij uw leverancier of bij een
inzamelpunt.
/