H O O F D S T U K 1
Aan de slag
13
Meerkeuze
In Meerkeuze werken leerlingen in een team om vragen te
beantwoorden door de antwoorden naar het midden van het
oppervlak van de tafel te slepen. U kunt uw eigen vragen
maken als aanvulling op uw lesprogramma.
Elke vraag verschijnt in het midden van het oppervlak van de
table en de mogelijke antwoorden zijn gerangschikt in een
cirkel rondom de vraag. Leerlingen kunnen vraagafbeeldingen
draaien zodat ze ze allemaal kunnen lezen, en een antwoord
selecteren door het naar de vraag te slepen.
Afhankelijk van de instellingen die u kiest vereist de toepassing verschillende manieren om
vragen te voltooien. U kunt kiezen of leerlingen vragen correct moeten beantwoorden om naar de
volgende vraag te gaan, en dan kiezen uit een van de volgende opties:
l Alle leerlingen moeten het eens worden over een antwoord om door te kunnen naar de
volgende vraag
OF
l Een meerderheid van de leerlingen moet het eens worden over een antwoord om door te
kunnen naar de volgende vraag
Hot Spots
In Hot Spots brengen leerlingen woorden en afbeeldingen bij
elkaar door de labels te bewegen naar de juiste plaats die
wordt aangegeven door gele stippen. Wanneer een leerling
een label naar de juiste plek brengt, verandert het label van
kleur.
Wanneer alle leerlingen alle delen van een diagram goed
hebben aangegeven, toont Hot Spots de volgende activiteit.
Addition
In Addition werken leerlingen samen om willekeurige
wiskundige problemen op te lossen (bijvoorbeeld 25 + 3) door
visuele voorwerpen zoals blokken of munten naar het midden
van het oppervlak te brengen, of door enkele seconden met
hun vingers op het oppervlak te drukken. Leerlingen kunnen
een blok of munt verplaatsen door het object naar een andere
plaats op het oppervlak te slepen. Ze kunnen het object
roteren door twee vingers te plaatsen op tegenovergestelde punten en hun vingers te draaien.
Wanneer leerlingen een probleem correct oplossen, laat Addition het volgende wiskundige
probleem zien.