12
Eventueel wordt het volledige product vervangen door een gelijk of functioneel gelijkwaardig product. In elk
geval is de waarde van de garantieprestatie beperkt tot de waarde van het defecte product.
Defecte onderdelen, die door ons worden vervangen worden ons eigendom.
In de garantie zijn de arbeidsuren van (medewerkers van) MEDION alsmede de kosten van verpakking en
van de verzending door MEDION naar de Afnemer begrepen.
Het is u – op straffe van verval van elke aanspraak – niet toegestaan zelf of door derden
reparatiewerkzaamheden aan door MEDION geleverde zaken te (laten) verrichten.
3. Uitsluitingen
Niet onder de garantie vallen:
• normale slijtage;
• verbruiksmaterialen;
• zoals bv. projectielampen in beamers;
• producten waarvan merk-, typeaanduiding en/of serienummer zijn veranderd of verwijderd;
• de beschikbaarstelling van driver- of software-updates/upgrades;
• geringe afwijkingen die voor de functionaliteit van de zaak niet van belang zijn;
• defecten als gevolg van onjuist of onoordeelkundig gebruik;
• defecten als gevolg van verwaarlozing of gebrek aan of ondeugdelijk onderhoud;
• gebruik, montage of installatie van de zaken of onderdelen in strijd met de
gebruiksaanwijzing/documentatie;
• defecten als gevolg van niet aan MEDION toerekenbare computervirussen of softwarefouten;
• defecten of foutmeldingen die een gevolg zijn van een onjuiste voedingsspanning;
• gebreken die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht of van chemische of elektrochemische inwerking
van water;
• gebreken die een gevolg zijn van gebruik van niet originele onderdelen, randapparatuur en/of
programmatuur;
• producten die tweedehands in omloop zijn gebracht;
• de afnemende capaciteit van batterijen en accu’s;
• pixelfouten (defecte beeldpunten) binnen de in de gebruiksaanwijzing/handleiding van uw product
toegestane marge;
• defecten als gevolg van inbranding of helderheidsverlies bij plasma- of LCD-producten die ontstaan zijn
door ondeskundig gebruik; de precieze handelwijze voor het gebruik van het plasma- of LCD-product
vindt u in de gebruiksaanwijzing/handleiding;
• weergavefouten van datadragers die in een niet compatibel formaat dan wel met niet geëigende software
opgebouwd zijn;
• defecten als gevolg van overmacht (zoals oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, terrorisme, oproer, molest,
brand, blikseminslag, waterschade, overstroming, werkstaking, bedrijfsbezetting, staking, stiptheidsacties,
in- en invoerbelemmeringen, overheidsmaatregelen, defecten aan machines, storingen in de levering
van gas, water- en elektriciteit, vervoersproblemen);
Mocht tijdens het onderzoek naar het defecte product blijken dat het defect niet wordt gedekt door de
garantie, dan zal MEDION u hiervan op de hoogte stellen en u hierbij in de gelegenheid stellen om aan de
hand van een offerte een beslissing te nemen over de vraag of u het defecte product toch
gerepareerd/vervangen wenst te zien. In deze offerte zal een opgave worden verstrekt van de met de
reparatie/vervanging gemoeide kosten.
4. Servicehotline
Voordat u uw product aan MEDION opstuurt, dient u contact op te nemen met de service hotline. Hier krijgt
u alle noodzakelijke informatie hoe u aanspraak kunt maken op de garantie.
(De service hotline staat u 365 dagen per jaar, ook op zon- en feestdagen ter beschikking. De kosten
bedragen € 0,15 per minuut).
De service hotline ondersteunt in geen geval een gebruikerstraining voor soft- en hardware, het opzoeken in
de handleiding dan wel de ondersteuning van niet van MEDION afkomstige producten.
Nederlands