Installatie- en
gebruikshandleiding
“BRIDGE” (code 30225)
Wijzigingen en aanpassingen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving aangebracht worden.
Pag. 15 van 16
GEPATENTEERD
GOEDKEURING 2004/104/EEG
(Automotive)
TELAIR verleent garantie op haar producten voor gebreken door materiaal-
en/of fabrieksfouten.
Het recht op garantie op nieuwe motoren geldt gedurende een periode
van 24 maanden vanaf het moment van levering aan de eindgebruiker of
gedurende maximaal 1000 bedrijfsuren, afhankelijk van welke van deze
maximum termijnen het eerste bereikt wordt. In ieder geval verloopt de
garantieperiode uiterlijk na 26 maanden (28 maanden als de levering
buiten Europa plaatsvindt) na levering franco fabriek.
Voor wat betreft elektrische en hydraulische onderdelen, slangen,
riemen, dichtingselementen, injectieverstuivers, koppelingen,
transmissie is de garantietermijn 12 maanden vanaf het moment van
levering aan de eindgebruiker of maximaal 1000 bedrijfsuren afhankelijk
van welke van deze maximum termijnen het eerste bereikt wordt. In
ieder geval verloopt de garantieperiode uiterlijk na 14 maanden (16
maanden als de levering buiten Europa plaatsvindt) na levering franco
fabriek.
De kosten van smeermiddelen en verbruiksmaterialen zullen in ieder geval
wel in rekening gebracht worden.
Eventuele verzendkosten zijn voor rekening van de koper en de kosten van
inspecties waar de koper om gevraagd heeft en die door TELAIR aanvaard
zijn, zijn ook voor rekening van de koper.
De garantie is alleen geldig als:
• de klant de periodieke onderhoudsvoorschriften in acht genomen heeft en
als de klant zich indien nodig onmiddellijk tot het dichtstbijzijnde
servicecentrum gewend heeft;
• de klant in staat is om een bewijs te laten zien waaruit de verkoopdatum
blijkt (rekening of kassabon).
Het bewijs moet zodanig bewaard worden dat het intact blijft en moet bij het
aanvragen van service aan het Servicecentrum van TELAIR getoond worden.
In ieder geval wordt elk recht van de koper op het volgende uitgesloten
geacht:
• het contract te ontbinden;
• schadevergoeding voor schade aan personen en voorwerpen te vragen;
• in geval van gebreken of storingen aan het product om verlenging van de
garantie te vragen.