Haba 4375, 4375 Hoehoee de handleiding

  • Hallo! Ik ben een AI-chatbot die speciaal is getraind om je te helpen met de Haba 4375 de handleiding. Ik heb het document al doorgenomen en kan je duidelijke en eenvoudige antwoorden geven.
Copyright - Spiele Bad Rodach 1994
Spielanleitung
Instructions Règle du jeu Spelregels Istruzioni per il gioco
4375
Spoken verdelen
Zonnestralen
klaar leggen
Dobbelsteen goo-
ien
Spoken in de
burcht plaatsen
4 spoken in een
Habermaaß-spel Nr. 4375
Hoehoee!!
Een samenwerkingsspel met gekleurde dobbelsteen voor 2 4 spelers van
4 99 jaar.
Spelidee: Ullrich Eikenberg
Illustraties: Franz Vohwinkel
Speelduur: ca. 15-20 minuten
Het spookuur is voorbij en het wordt weer langzaam ochtend. Alle spelers
moeten nu samenwerken zodat alle spoken voor zonsopgang weer terug
zijn in hun kastelen en burchten.
Spelinhoud:
1 speelbord
12 spoken in 3 kleuren
9 zonnestralen
1 gekleurde dobbelsteen
1 spelregels
Doel van het spel:
Elke speler moet zijn spoken in de bijbehorende burcht geplaatst hebben
voordat de zon helemaal opgekomen is. Wie snel reageert kan zich daarbij
door zijn medespelers laten helpen.
Spelvoorbereiding:
4 spelers: Elke speler krijgt 3 verschillende gekleurde spoken.
3 spelers: Elke speler krijgt 3 verschillende gekleurde spoken.
De overige spoken staan al in de bijbehorende kastelen.
2 spelers: Elke speler krijgt 6 spoken in 3 kleuren (2 spoken per kleur).
De zonnestralen worden naast het speelbord geplaatst
Spelverloop:
Er wordt kloksgewijs gegooid. Wie het beste als een spook Hoehoee! roept
mag beginnen.
Dobbelsteenkleuren
rood/groen/blauw: Een speler mag zijn rood/groen/blauwe spook op de
bijbehorende burcht zetten.
Heeft een speler geen spook in deze kleur meer dan
mag de speler die het snelste “HOEHOEE“ roept zijn
rood/groen/blauw spook in de passende burcht zetten.
9
Als alle 4 spoken van dezelfde kleur al in de burcht
geplaatst zijn moet men één van deze wegnemen als
men deze gooit.
wit: Men mag een spook van eigen keus in de bijbehorende
burcht plaatsen.
Ook hier geldt de “HOEHOEE“ regel.
zwart: Men moet uit één van de burchten een spook nemen.
geel: Men moet een zonnestraal op de zon zetten. Als de
negende straal geplaatst is betekent dat zonsopgang.
Heeft een speler geen spook meer dan moet hij toch de dobbelsteen goo-
ien als hij aan de beurt is (alle kinderen moeten tot het eind van het spel
meespelen).
“HOEHOEE“ regel:
Heeft de speler die aan de beurt is geen spook van de gegooide kleur
meer (bij wit: helemaal geen spook meer) dan betekent het oppassen vor
de andere spelers.Wie nu het snelst “HOEHOEE“ roept mag deze beurt spe-
len, hij mag zijn rood/groen/blauwe spook (bij wit: een spook van eigen
keus) in de bijbehorende burcht plaatsen.
Wie op het verkeerde moment “Hoehoee“ roept, moet weer een spook van
het speelbord nemen (bijz. als de “Hoehoee“ roeper zijn beurt niet kan uit-
voeren of wanneer de speler die gegooid heeft zijn beurt zelf uitvoeren
kan).
Einde van het spel:
Alle spelers hebben gewonnen als alle spoken in hun burchten voor zon-
sopgang zijn geplaatst.
Alle spelers hebben verloren als de zon opgekomen is (wanneer de negen-
de zonnestraal wordt geplaatst) en nog niet alle spoken in hun burcht zijn
geplaatst.
burcht: één weg-
nemen
spook van eigen
keus in burcht
plaatsen
één spook nemen
Zonnestraal
plaatsen
„Hoehoee“ roe-
pen: beurt uitvoe-
ren
10
TL 26708 1/06
Conservate la confezione come riferimento!
Anschrift aufbewahren! Retain address!
Adresse à conserver! Adres bewaren!
Habermaaß GmbH
August-Grosch-Straße 28 - 38
96476 Bad Rodach, Germany
www.haba.de
Made in Germany
1/12