Learning Resources LER 2995 Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

y los minutos que hayan transcurrido. Los estudiantes podrán decir el
tiempo durante el cual estuvieron en clase, el tiempo que han pasado con
una determinada actividad o el tiempo que han estado "trabajando."
Dime cuando
Reforzar la capacidad de los estudiantes para decir la hora y su
comprensión de la duración del tiempo preguntándoles "dime cuando."
Animar a los estudiantes a que digan cuando es la hora de comer, de
descansar o de cualquier otra actividad. Intentar repartir estas actividades
en diferentes momentos durante el transcurso del día.
El tiempo habla
¡Haz que tus estudiantes se acostumbren a utilizar el lenguaje del tiempo!
Referirse de distinta forma a horas específicas. Por ejemplo, decir la hora
9:45 como "10 menos cuarto." Utilizar expresiones como "y media," "en
punto," "menos cuarto," "y cuarto," o "aproximadamente." A medida que los
estudiantes se vayan familiarizando para decir la hora, disfrutarán utilizando
palabras y expresiones diferentes para determinadas horas.
Activiteitengids
De Primary Time Teacher™ (LER2995) helpt uw studenten, dankzij zijn
nieuwe en verbeterde ontwerp, het verschil te ontdekken tussen analoge en
digitale tijden. De Primary Time Teacher™ is in zoverre uniek dat het zowel
een analoge als een digitale klok heeft die tegelijkertijd werken. Als u de
knop van de grote wijzer draait, ziet u zowel de gesynchroniseerde kleine
wijzers als de digitale cijfers veranderen. De uren en minuten op zowel de
analoge als de digitale klok hebben een aparte kleur, zodat uw studenten
de overgang tussen de klokken gemakkelijk kunnen maken.
De Primary Time Teacher™ kan op diverse manieren gebruikt worden. Zet
de klok in een leercentrum zodat studenten door middel van gerichte
activiteiten de klok kunnen ontdekken en gebruiken. Uw studenten zullen
graag met de wijzers spelen, kijken hoe het mechanisme draait en klok
leren kijken op de analoge en digitale klok.
Connecties
Wijs naar de kleine wijzer op de analoge klok. Vraag de studenten om hem
te beschrijven. Ze zullen misschien zeggen dat de kleine wijzer kort en rood
is. Vraag ze dan om te raden welke cijfers op de digitale klok de uren zijn.
De uren staan in het rood. Wijs naar de grote wijzer en vraag studenten om
hem te beschrijven. Maak connecties tussen de kleur van de grote wijzer en
de gedrukte minuten op de digitale klok.
Draai de grote wijzer langzaam rond. Laat studenten beschrijven wat er
gebeurt. Studenten moeten merken dat de minuten op de digitale klok heel
snel verspringen, maar dat de uren pas veranderen als de wijzer een keer
helemaal rond is geweest. Bekijk het verband tussen hoe vaak de cijfers op
de digitale klok veranderen en hoe ver de grote wijzer verschuift.
Minuten
Met de Primary Time Teacher™ leren studenten hoeveel minuten er in een
uur gaan. Vraag studenten eerst of ze dit weten. Vraag ze dan hoe ze dat te
weten kunnen komen.
Bespreek hun suggesties en probeer ze. De grote wijzer wijst naar de
punten aan de rand van de analoge klok. Vraag studenten waar ze denken
dat die punten voor staan. (De ruimte tussen elke punt is één minuut.)
Tel de punten op de klok. Er zijn zestig minuten in een uur. Zodra de zestig
is bereikt, beginnen de minuten weer opnieuw. Telkens wanneer u de grote
wijzer verplaatst, verschuiven de minutencijfers op de digitale klok.
Uren
De Primary Time Teacher™ geeft zowel de analoge als digitale tijd in een
24-uurs systeem aan. Vraag studenten hoeveel uren er op de klok staan.
Vraag ze wat ze denken dat er gebeurt als de klok van 24.00 naar 1.00 uur
gaat.
5-minutentijd
Help uw studenten per vijf minuten klok te kijken. Sluit de digitale vensters.
Laat een tijd op uw analoge klok zien. Vraag studenten hoeveel uren en
minuten er staan. Open dan het digitale venster zodat studenten hun tijden
kunnen controleren. Draai het proces dan om. Laat studenten een tijd op de
digitale klok zien en vraag ze dan om te vertellen waar de grote en kleine
wijzer moeten staan.
2995 GUD 3/19/07 9:43 AM Page 13
Tijdklokken
Tijd om te spelen! De Primary Time Teacher™ ziet er bijna net zo uit als
een klok die vaak op werkplekken gebruikt wordt. Laat studenten net doen
alsof ze naar hun werk gaan. Ze moeten vertellen hoe laat de aankomen en
dit op de klok laten zien. U kunt zelfs tijdkaarten voor studenten maken
zodat ze kunnen oefenen met het opschrijven van tijden in digitaal formaat
of in woorden. Bijvoorbeeld: de studenten kunnen 15.00 uur opschrijven. U
kunt studenten aanmoedigen om elke dag bij het binnenkomen en weggaan
de tijd op de schrijven om dit te oefenen.
Verstreken tijd
U kunt de Primary Time Teacher™ gebruiken om met verstreken tijd te
oefenen. Studenten moeten opschrijven hoe laat ze binnenkomen en hoe
laat ze weggaan. Ze kunnen dan de klok een gebruiken om de verstreken
tijd op te zoeken. Studenten kunnen eraan draaien en zo de verstreken
uren en minuten tellen. Ze kunnen dan vertellen hoe lang ze in de klas
waren, hoe lang ze met een bepaalde taak bezig waren, of hoe lang ze op
het ‘werk’ waren.
Vertel me wanneer
Versterk de klokkijk-vaardigheden en hun begrip van tijd door ze te vragen
u te vertellen wanneer… bijvoorbeeld wanneer het tijd is voor de lunch, of
een bepaalde activiteit. Probeer deze activiteiten op gezette tijden over de
dag verdeeld te doen.
Praten over tijd
Vertel uw studenten hoe ze over de tijd moeten praten! Verwijs naar
specifieke tijden op diverse manieren. Bijvoorbeeld: u kunt 9.45 uur
uitspreken als kwart voor 10. Gebruik uitdrukkingen zoals: half (zes), (10)
over (6), kwart voor, kwart over of ongeveer. Naarmate studenten hiermee
bekend raken, zullen ze er plezier in hebben om de verschillende woorden
en uitdrukkingen voor bepaalde tijden te gebruiken.
Guide all’attività
Il Primary Time Teacher™ (LER2995), con il suo nuovo e migliorato design,
aiuterà i vostri allievi a stabilire associazioni fra il modo di dire l’ora con
l’orologio analogico e con quello digitale. Il Primary Time Teacher™ è unico
in quanto dispone sia di un orologio analogico che di uno digitale che
funzionano simultaneamente. Ruotate la manopola della lancetta dei minuti
ed osservate come girano/cambiano sia la lancetta delle ore che i numeri
del display digitale. Le ore e i minuti sia dell’orologio analogico che di quello
digitale sono coordinati a colori, di modo che gli allievi possono passare con
facilità da un orologio all’altro.
Il Primary Time Teacher™ può essere usato in varie situazioni di
apprendimento. Ponete l’orologio in un centro di apprendimento in modo
che gli allievi lo possano esplorare, oppure per usarlo nelle attività guidate.
Gli allievi si divertiranno a fare girare le lancette, vedere i meccanismi che si
muovono, ed imparare a dire l’ora facendo una associazione fra l’orologio
analogico e quello digitale.
Associazioni
Fate notare la lancetta delle ore dell’orologio analogico. Chiedete agli allievi
di descrivere le sue caratteristiche. Gli allievi potranno notare che la
lancetta delle ore è corta e che è rossa. Chiedete poi agli allievi di
indovinare quali cifre dell’orologio digitale indicano le ore. Le ore sono
stampate in rosso. Fate notare la lancetta dei minuti e chiedete agli allievi di
descrivere le sue caratteristiche. Stabilite delle associazioni fra il colore
della lancetta dei minuti e i minuti stampati sull’orologio digitale.
Fate girare lentamente la lancetta dei minuti. Incoraggiate gli studenti a
descrivere ciò che avviene. Gli allievi dovrebbero notare che i minuti
cambiano spesso nell’orologio digitale, ma le ore cambiano solo dopo che è
stato fatto un giro completo del quadrante. Indagate il rapporto fra quanto
spesso le cifre dell’orologio digitale cambiano e la distanza di cui è stata
spostata la lancetta dei minuti.
Minuti
Il Primary Time Teacher™ aiuta gli allievi a trovare il numero di minuti che ci
sono in un’ora. Chiedete agli allievi se sanno quanti minuti ci sono in un’ora.
Poi chiedete loro come possono scoprirlo.
2995 GUD 3/19/07 9:43 AM Page 15

Documenttranscriptie

2995 GUD 3/19/07 9:43 AM Page 13 y los minutos que hayan transcurrido. Los estudiantes podrán decir el tiempo durante el cual estuvieron en clase, el tiempo que han pasado con una determinada actividad o el tiempo que han estado "trabajando." Dime cuando Reforzar la capacidad de los estudiantes para decir la hora y su comprensión de la duración del tiempo preguntándoles "dime cuando." Animar a los estudiantes a que digan cuando es la hora de comer, de descansar o de cualquier otra actividad. Intentar repartir estas actividades en diferentes momentos durante el transcurso del día. Connecties Wijs naar de kleine wijzer op de analoge klok. Vraag de studenten om hem te beschrijven. Ze zullen misschien zeggen dat de kleine wijzer kort en rood is. Vraag ze dan om te raden welke cijfers op de digitale klok de uren zijn. De uren staan in het rood. Wijs naar de grote wijzer en vraag studenten om hem te beschrijven. Maak connecties tussen de kleur van de grote wijzer en de gedrukte minuten op de digitale klok. Draai de grote wijzer langzaam rond. Laat studenten beschrijven wat er gebeurt. Studenten moeten merken dat de minuten op de digitale klok heel snel verspringen, maar dat de uren pas veranderen als de wijzer een keer helemaal rond is geweest. Bekijk het verband tussen hoe vaak de cijfers op de digitale klok veranderen en hoe ver de grote wijzer verschuift. El tiempo habla ¡Haz que tus estudiantes se acostumbren a utilizar el lenguaje del tiempo! Referirse de distinta forma a horas específicas. Por ejemplo, decir la hora 9:45 como "10 menos cuarto." Utilizar expresiones como "y media," "en punto," "menos cuarto," "y cuarto," o "aproximadamente." A medida que los estudiantes se vayan familiarizando para decir la hora, disfrutarán utilizando palabras y expresiones diferentes para determinadas horas. Minuten Met de Primary Time Teacher™ leren studenten hoeveel minuten er in een uur gaan. Vraag studenten eerst of ze dit weten. Vraag ze dan hoe ze dat te weten kunnen komen. Bespreek hun suggesties en probeer ze. De grote wijzer wijst naar de punten aan de rand van de analoge klok. Vraag studenten waar ze denken dat die punten voor staan. (De ruimte tussen elke punt is één minuut.) Tel de punten op de klok. Er zijn zestig minuten in een uur. Zodra de zestig is bereikt, beginnen de minuten weer opnieuw. Telkens wanneer u de grote wijzer verplaatst, verschuiven de minutencijfers op de digitale klok. Uren Activiteitengids De Primary Time Teacher™ (LER2995) helpt uw studenten, dankzij zijn nieuwe en verbeterde ontwerp, het verschil te ontdekken tussen analoge en digitale tijden. De Primary Time Teacher™ is in zoverre uniek dat het zowel een analoge als een digitale klok heeft die tegelijkertijd werken. Als u de knop van de grote wijzer draait, ziet u zowel de gesynchroniseerde kleine wijzers als de digitale cijfers veranderen. De uren en minuten op zowel de analoge als de digitale klok hebben een aparte kleur, zodat uw studenten de overgang tussen de klokken gemakkelijk kunnen maken. De Primary Time Teacher™ kan op diverse manieren gebruikt worden. Zet de klok in een leercentrum zodat studenten door middel van gerichte activiteiten de klok kunnen ontdekken en gebruiken. Uw studenten zullen graag met de wijzers spelen, kijken hoe het mechanisme draait en klok leren kijken op de analoge en digitale klok. De Primary Time Teacher™ geeft zowel de analoge als digitale tijd in een 24-uurs systeem aan. Vraag studenten hoeveel uren er op de klok staan. Vraag ze wat ze denken dat er gebeurt als de klok van 24.00 naar 1.00 uur gaat. 5-minutentijd Help uw studenten per vijf minuten klok te kijken. Sluit de digitale vensters. Laat een tijd op uw analoge klok zien. Vraag studenten hoeveel uren en minuten er staan. Open dan het digitale venster zodat studenten hun tijden kunnen controleren. Draai het proces dan om. Laat studenten een tijd op de digitale klok zien en vraag ze dan om te vertellen waar de grote en kleine wijzer moeten staan. 2995 GUD 3/19/07 9:43 AM Page 15 Tijdklokken Guide all’attività Tijd om te spelen! De Primary Time Teacher™ ziet er bijna net zo uit als een klok die vaak op werkplekken gebruikt wordt. Laat studenten net doen alsof ze naar hun werk gaan. Ze moeten vertellen hoe laat de aankomen en dit op de klok laten zien. U kunt zelfs tijdkaarten voor studenten maken zodat ze kunnen oefenen met het opschrijven van tijden in digitaal formaat of in woorden. Bijvoorbeeld: de studenten kunnen 15.00 uur opschrijven. U kunt studenten aanmoedigen om elke dag bij het binnenkomen en weggaan de tijd op de schrijven om dit te oefenen. Il Primary Time Teacher™ (LER2995), con il suo nuovo e migliorato design, aiuterà i vostri allievi a stabilire associazioni fra il modo di dire l’ora con l’orologio analogico e con quello digitale. Il Primary Time Teacher™ è unico in quanto dispone sia di un orologio analogico che di uno digitale che funzionano simultaneamente. Ruotate la manopola della lancetta dei minuti ed osservate come girano/cambiano sia la lancetta delle ore che i numeri del display digitale. Le ore e i minuti sia dell’orologio analogico che di quello digitale sono coordinati a colori, di modo che gli allievi possono passare con facilità da un orologio all’altro. Verstreken tijd Il Primary Time Teacher™ può essere usato in varie situazioni di apprendimento. Ponete l’orologio in un centro di apprendimento in modo che gli allievi lo possano esplorare, oppure per usarlo nelle attività guidate. Gli allievi si divertiranno a fare girare le lancette, vedere i meccanismi che si muovono, ed imparare a dire l’ora facendo una associazione fra l’orologio analogico e quello digitale. U kunt de Primary Time Teacher™ gebruiken om met verstreken tijd te oefenen. Studenten moeten opschrijven hoe laat ze binnenkomen en hoe laat ze weggaan. Ze kunnen dan de klok een gebruiken om de verstreken tijd op te zoeken. Studenten kunnen eraan draaien en zo de verstreken uren en minuten tellen. Ze kunnen dan vertellen hoe lang ze in de klas waren, hoe lang ze met een bepaalde taak bezig waren, of hoe lang ze op het ‘werk’ waren. Vertel me wanneer Versterk de klokkijk-vaardigheden en hun begrip van tijd door ze te vragen u te vertellen wanneer… bijvoorbeeld wanneer het tijd is voor de lunch, of een bepaalde activiteit. Probeer deze activiteiten op gezette tijden over de dag verdeeld te doen. Praten over tijd Vertel uw studenten hoe ze over de tijd moeten praten! Verwijs naar specifieke tijden op diverse manieren. Bijvoorbeeld: u kunt 9.45 uur uitspreken als kwart voor 10. Gebruik uitdrukkingen zoals: half (zes), (10) over (6), kwart voor, kwart over of ongeveer. Naarmate studenten hiermee bekend raken, zullen ze er plezier in hebben om de verschillende woorden en uitdrukkingen voor bepaalde tijden te gebruiken. Associazioni Fate notare la lancetta delle ore dell’orologio analogico. Chiedete agli allievi di descrivere le sue caratteristiche. Gli allievi potranno notare che la lancetta delle ore è corta e che è rossa. Chiedete poi agli allievi di indovinare quali cifre dell’orologio digitale indicano le ore. Le ore sono stampate in rosso. Fate notare la lancetta dei minuti e chiedete agli allievi di descrivere le sue caratteristiche. Stabilite delle associazioni fra il colore della lancetta dei minuti e i minuti stampati sull’orologio digitale. Fate girare lentamente la lancetta dei minuti. Incoraggiate gli studenti a descrivere ciò che avviene. Gli allievi dovrebbero notare che i minuti cambiano spesso nell’orologio digitale, ma le ore cambiano solo dopo che è stato fatto un giro completo del quadrante. Indagate il rapporto fra quanto spesso le cifre dell’orologio digitale cambiano e la distanza di cui è stata spostata la lancetta dei minuti. Minuti Il Primary Time Teacher™ aiuta gli allievi a trovare il numero di minuti che ci sono in un’ora. Chiedete agli allievi se sanno quanti minuti ci sono in un’ora. Poi chiedete loro come possono scoprirlo.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10

Learning Resources LER 2995 Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor