9. Ga door tot alle leerlingen kans hebben gehad om
de wereldbol aan te raken. Zorg ervoor dat alle
resultaten op het bord staan.
10. Wat was het resultaat? (Als het goed is werd het
water het vaakst aangeraakt.) De Aarde bestaat
voornamelijk uit water. Praat met de klas over dit
feit.
Activiteit 2: Landen gooien
1. Alle leerlingen moeten in een groep staan.
2. Zeg dat u de wereldbol in de lucht zult gooien.
3. De leerling die de wereldbol vangt moet een land
noemen dat met de letter "A" begint.
4. Wanneer deze leerling een land met de letter "A"
heeft genoemd, gooit deze student de wereldbol
naar een andere student.
5. De volgende student die de wereldbol vangt moet
een land noemen dat met de letter "B" begint.
6. Het spel gaat door tot alle letters van het alfabet
zijn gebruikt. Als u wilt kunt u dan weer opnieuw
aan het begin van het alfabet beginnen, alleen met
andere landennamen.
Variatie:
Speel het spel met belangrijke steden in eigen
land en in de rest van de wereld! De student noemt de
stad en de provincie of het land waarin de stad zich
bevindt.
L’uso di un mappamondo gonfiabile in classe è un
metodo utilissimo che consente agli studenti di
apprendere in modo facile e diretto le caratteristiche del
mondo in cui viviamo. Il mappamondo può essere
utilizzato per trasmettere e dimostrare in modo efficace
tante informazioni sul mondo, ed è bello anche da
tenere in classe come oggetto decorativo.
È compreso un kit di riparazione: seguire attentamente
le istruzioni che si trovano nel kit di riparazione per
sapere come riparare il mappamondo gonfiabile nel
caso dovesse danneggiarsi.
Se si desidera appendere il mappamondo gonfiabile in
modo che penda dal soffitto, consigliamo di legare un
pezzetto di spago alla chiusura del foro di ingresso
dell’aria e di attaccarlo quindi al soffitto.