HOOFDSTUK 6
PROBLEMEN OPLOSSEN
66 smarttech.com/nl/kb/171284
Probleem Oplossingen
De video is schokkerig of het
geluid en de video zijn niet
gesynchroniseerd.
l Als het netwerk langzaam of overbelast is, heeft dit een invloed op de
Scherm delen app. Neem contact op met uw systeembeheerder.
l Het Wi-Fi-signaal kan zwak zijn. Neem contact op met uw
systeembeheerder.
l Uw apparaat kan worden verbonden met een ander toegangspunt dan uw
beeldscherm en dit kan de netwerklatentie verhogen. Schakel de
Vliegtuigmodus in en opnieuw uit op uw computer om te proberen een
verbinding te maken met een toegangspunt dichterbij.
l Verlaag de resolutie van uw computer tot 1920 × 1080 of lager.
l Als u uw apparaat opnieuw gestart hebt en de naam van uw beeldscherm
nog steeds verschijnt in de lijst met apparaten wacht u een aantal minuten
en daarna probeert u opnieuw een verbinding te maken met het
beeldscherm.
l Zorg ervoor dat het besturingssysteem op uw computer up-to-date is.
l Als u de AirParrot software gebruikt, moet u ervoor zorgen dat AirParrot up-
to-date is.
l Als u Chrome browser gebruikt, moet u ervoor zorgen dat de browser
versie 52 of later en dat hij up-to-date is.
l Als u Miracast gebruikt, moet u de computer dichter bij het beeldscherm of
naar de zijkant van het beeldscherm verplaatsen waar het iQ-apparaat
geïnstalleerd is.
Als u Miracast gebruikt, kunt u
geen beeldscherm toevoegen of
verbinden.
l Als u geen beeldscherm kunt toevoegen, moet u wachten tot het klaar is en
het daarna opnieuw proberen. Als dat niet werkt, moet u de computer en
het beeldscherm opnieuw starten.
Zie de SMARTBoard MX series interactieve beeldschermen installatiegids
en onderhoudshandleiding (smarttech.com/kb/171257).
l Miracast werkt enkel als Wi-Fi ingeschakeld is op het beeldscherm, zelfs als
het beeldscherm een Ethernetverbinding gebruikt met het netwerk. Hoewel,
het beeldscherm moet niet worden verbonden met een draadloos netwerk.
l Als uw Windows 8.1 computer geen verbinding maakt met het beeldscherm
kunt u het proberen verwijderen en opnieuw toevoegen.
a. Op uw computer, swipe in van rechts van het scherm en tik daarna op
Instellingen > PC-instellingen wijzigen.
OF
Met een muis, wijs naar de rechter benedenhoekvan het scherm,
verplaats de cursor omhoog en klikop Instellingen > PC-
instellingen wijzigen.
b. Klik op PC en Apparaten > Apparaten.
c. Selecteer het beeldscherm en klik op Verwijder apparaat.
d. Op uw computer, swipe in van rechts van het scherm en tik daarna op
Apparaten.
OF
Met een muis, wijs naar de rechter benedenhoekvan het scherm,
verplaats de cursor omhoog en klikop Apparaten.
e. Klik op Project > Een draadloos beeldscherm toevoegen
f. Selecteer een beeldscherm in de lijst van gevonden apparaten en
volg de instructies op het scherm.
l Als u Miracast gebruikt, moet u de computer dichter bij het beeldscherm of
naar de zijkant van het beeldscherm verplaatsen waar het iQ-apparaat
geïnstalleerd is.