HOOFDSTUK 5
PROBLEMEN OPLOSSEN
42 smarttech.com/nl/kb/171555
Het scherm is leeg of er is een probleem met de
afbeelden op het scherm
NB
Indien het probleem zich voordoet bij het home-scherm, kan het zijn dat de fout bij de
display ligt. Zie Contact opnemen met uw verkoper voor bijkomende ondersteuning op
pagina 47.
Indien het probleem zich niet voordoet op het home-scherm, onderzoekt u de aangesloten
computers en toestellen.
Symptoom Stappen voor probleemoplossing
Het scherm is leeg. l Zorg ervoor dat alle verbonden computers ingeschakeld zijn en niet in de
Stand-bymodus staan.
l Start het beeldscherm en alle verbonden computers opnieuw op.
Zie De display uitschakelen, inschakelen en opnieuw instellen op pagina 35.
l Vervang de videokabels die de computer verbinden met de display om vast
te stellen of het probleem te wijten is aan de kabels.
Een computer is aangesloten op
de display, maar enkel een
verbindingsbericht verschijnt op
het scherm.
l Zorg ervoor dat de computer verbonden is met de momenteel
geselecteerde input.
l Indien de momenteel geselecteerde input een computer is, kijk dan even na
of de computer ingeschakeld is.
Het beeld op het scherm is
vervormd.
OF
Er zijn lijnen, sneeuw of andere
soort ruis op het scherm.
OF
Het beeld knippert of flikkert.
OF
Het beeld is onzuiver.
l Schakel naar een andere input en dan terug naar de eerste input.
l Zorg ervoor dat alle verbonden computers ingeschakeld zijn en niet in de
Stand-bymodus staan.
l Stel de resolutie en de vernieuwingsfrequentie van de verbonden
computers in op waarde die worden ondersteund door de display.
Zie De resolutie en vernieuwingsfrequentie van de aangesloten computers
instellen op pagina 24.
l Start het beeldscherm en alle verbonden computers opnieuw op.
Zie De display uitschakelen, inschakelen en opnieuw instellen op pagina 35.
l Vervang de videokabels die elke computer verbinden met de display om vast
te stellen of het probleem te wijten is aan de kabel.
Er zijn heldere vlekken op het
scherm.
l Neem een foto van het scherm en verstuur dit naar SMART support. Als
SMART ondersteuning bepaalt dat het een probleem is met de scherm en de
display in garantie is, komt u mogelijk in aanmerking voor een vervanging.
De kleuren worden niet correct
weergegeven.
l Houd er rekening mee dat als twee of meer displays naast elkaar worden
gemonteerd, er kleine verschillen in kleuren tussen de displays kunnen zijn.
Dit probleem is niet eigen aan SMART producten.
l Indien de display één kleur niet weergeeft op het scherm, of de problemen
met de kleur doen zich voor op het home-scherm, ie Contact opnemen met
uw verkoper voor bijkomende ondersteuning op pagina 47.
l Als u een VGA video-ingang gebruikt, gebruikt u een andere kabel of
verbindt u een andere signaalbron om te zien of het probleem te wijten is
aan de kabel of aan de invoerbron.