30 TOPCOM HBM Sensor Watch 2002
12 TOPCOM WARRANTY
12.1 GARANTIEPERIODE
Op de Topcom-toestellen wordt een garantie van 36 maanden verleend. De garantieperiode
begint op de dag waarop het nieuwe toestel wordt gekocht. Kleine onderdelen of defecten die
een verwaarloosbaar effect hebben op de werking of waarde van het toestel zijn niet gedekt door
de garantie. De garantie moet worden bewezen door voorlegging van het aankoopbewijs waarop
de datum van aankoop en het toesteltype staan.
12.2 AFWIKKELING VAN GARANTIECLAIMS
Een defect toestel moet, samen met een geldig aankoopbewijs, worden teruggestuurd naar een
Topcom-hersteldienst. Als het toestel tijdens de garantieperiode een defect vertoont, zal Topcom
of diens officieel erkende hersteldienst eventuele defecten te wijten aan materiaal- of productie-
fouten gratis herstellen. Topcom zal naar keuze haar garantieverplichtingen vervullen door
defecte toestellen of onderdelen van defecte toestellen ofwel te herstellen ofwel te vervangen.
In het geval dat het toestel wordt vervangen, kan de kleur en het model verschillend zijn van het
oorspronkelijk gekochte toestel. De oorspronkelijke aankoopdatum is bepalend voor het begin
van de garantieperiode. De garantieperiode wordt niet verlengd als het toestel wordt vervangen
of hersteld door Topcom of diens officieel erkende hersteldienst.
12.3 GARANTIEBEPERKINGEN
Schade of defecten te wijten aan onoordeelkundig gebruik of bediening en schade te wijten aan
het gebruik van niet-originele onderdelen of accessoires die niet zijn aanbevolen door Topcom,
worden niet gedekt door de garantie D e garantie dekt geen schade te wijten aan externe fac-
toren, zoals bliksem, water en brand, noch enige transportschade. Er kan geen garantie worden
ingeroepen als het serienummer op het toestel is gewijzigd, verwijderd of onleesbaar gemaakt.