TOPCOM HB 2M00 & 2F00 17
9 TOPCOM-GARANTIE
9.1 GARANTIETERMIJN
De Topcom-toestellen hebben een garantietermijn van 24 maanden. De
garantietermijn gaat in op de dag waarop het nieuwe toestel wordt
aangeschaft. De garantie op de batterijen is beperkt tot 6 maanden na
aankoop. Verbruiksartikelen en defecten die een verwaarloosbaar effect
hebben op de werking of waarde van het toestel worden niet gedekt door
de garantie. De garantie moet worden bewezen door het kunnen
voorleggen van de originele aankoopbon waarop de aankoopdatum en het
toestelmodel staan aangegeven.
9.2 AFWIKKELING VAN GARANTIECLAIMS
Een defect toestel moet worden geretourneerd aan het onderhoudscentrum
van Topcom, samen met een geldige aankoopbon.
Als het toestel defect raakt tijdens de garantietermijn, zal Topcom of een
van haar officieel aangewezen servicecentra defecten ingevolge materiaal-
of fabricagefouten kosteloos repareren.
Topcom zal naar eigen inzicht voldoen aan haar garantieverplichtingen
door de defecte toestellen, of onderdelen ervan, te repareren of te
vervangen. In het geval van vervanging kunnen de kleur en het model
verschillend zijn van het oorspronkelijk aangeschafte toestel. De
oorspronkelijke aankoopdatum bepaalt wanneer de garantietermijn ingaat.
De garantietermijn wordt niet verlengd als het toestel wordt vervangen of
gerepareerd door Topcom of een van haar aangewezen servicecentra.
9.3 GARANTIEBEPERKINGEN
Schade of defecten als gevolg van een onjuiste behandeling of onjuist
gebruik en schade als gevolg van het gebruik van niet-originele onderdelen
of accessoires die niet worden aanbevolen door Topcom, vallen buiten de
garantie.
De garantie dekt geen schade te wijten aan externe factoren, zoals bliksem,
water en brand, noch enige tijdens transport veroorzaakte schade.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantie als het serienummer
op de toestellen is veranderd, verwijderd of onleesbaar gemaakt.