Produkt: Ferm garagekrik.
FRJ-2000, artikelnummer TJM1001
FRJ-2000K, artikelnummer TJM1002
Ferm B.V., Genemuiden, Nederland.
SERIE NUMMER
Het serienummer op de machine komt als volgt tot stand.
Serial nr.
LEES DEZE GEBRUIKSAANWIJZING GOED
DOOR VOORDAT U DE GARAGEKRIK IN
GEBRUIK NEEMT!
1. SPECIALE
VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN
Het niet in acht nemen van de volgende voor-
schriften kan letsel aan personen en/of schade
aan de auto tot gevolg hebben.
1. Het zadel van de krik mag alleen op de daarvoor be-
stemde plaats geplaatst worden. Zie voor de be-
treffende steunpunten de bij de auto horende in-
strukties.
2. De op de krik aangegeven maximum belasting, mag
niet overschreden worden.
3. De krik mag alleen als hefwerktuig gebruikt worden.
4. Plaats de krik altijd horizontaal op een harde en vlak-
ke ondergrond.
5. De auto moet altijd tegen wegrollen beveiligd zijn.
Plaats eventueel voor het opkrikken blokken voor en
achter de wielen, die op de grond blijven staan. Ge-
bruik zonodig de 1e versnelling of de handrem om de
auto te blokkeren.
6. De krik moet zo geplaatst worden, dat er zich bij het
opkrikken geen hand onder de auto bevindt.
7. De krik mag niet schuin worden neergezet.
8. Voordat u onder de auto kruipt of werkt, moet nadat
de auto op de juiste hoogte gekrikt is, eerst assteunen
worden aangebracht om veiligheid te waarborgen.
9. Kontroleer de assteunen op deugdelijkheid voordat
ze gebruikt worden.
2. BEDIENING
1. HEFFEN.
- Draai de schroef van het ontlastventiel zover moge-
lijk rechtsom. De krik is nu gereed om te heffen.
- Plaats de krik horizontaal op een vlakke ondergrond,
schuif de hefboom in de daarvoor bestemde opening
en begin te pompen door de hefboom op en neer te
bewegen.
2. ASSTEUNEN.
- Na het op hoogte brengen van de auto moeten as-
steunen worden aangebracht.
- Laat de auto zakken door de schroef van het ontlast-
ventiel linksom te draaien, totdat deze op de assteu-
nen blijft rusten. Er mag beslist niet onder een auto
gewerkt worden die enkel en alleen maar rust op de
garagekrik.
3. ZAKKEN.
- Na de werkzaamheden wordt de auto weer opge-
krikt totdat de assteunen vrijkomen. Verwijder de as-
steunen. Draai de schroef van het ontlastventiel links-
om en de auto gaat zakken. Hoe verder de schroef
linksom gedraaid wordt, hoe sneller de auto zakt.
3. ONDERHOUD
PERIODIEK ONDERHOUD AAN DE GARAGEKRIK
VOORKOMT ONNODIGE PROBLEMEN.
1. Eens per maand moeten de wielen, assen en zuiger-
stangen gesmeerd worden met smeerolie en vet op
de draaipunten van de hefstangen.
2. De tank waarin hydraulische olie zit is een afgesloten
tank en behoeft normaliter geen onderhoud. Bij lan-
ger gebruik, doch minstens 1x per jaar moet de olie
vervangen worden. Een vulopening hiervoor zit bo-
venop de voorraadtank.
Voor het bijvullen van de olie mag uitsluitend hy-
draulische olie worden gebruikt. Gebruik geen
motor-olie of remolie.
4. STORINGEN
In het geval het apparaat niet naar behoren functioneert,
geven wij onderstaand een aantal mogelijke oorzaken en
de bijbehorende oplossingen:
1. Krik wil niet heffen.
Schroef van ontlastventiel niet rechtsom gedraaid.
- Schroef rechtsom draaien.
Te weinig olie in de krik.
- Verwijder het rubber dopje aan de bovenzijde van de
voorraadtank en vul olie bij.
Defekt of verontreinigd ventiel.
- Ventiel vervangen of reinigen.
Pakkingen versleten.
- Pakkingen vernieuwen.
Lucht in het hydraulische systeem.
- Open het ontlastventiel door de schroef linksom te
draaien en trek handmatig de hefarm omhoog. Laat
deze daarna weer zakken. De lucht zal nu verdwijnen.
Eventueel deze handeling herhalen.
2. Krik heft slechts tot de helft van de hoogte.
Te weinig olie in de voorraadtank.