Telair Split BiPower 7000 Handleiding

Type
Handleiding
AIR CONDITIONER
V001 Juni 2005
Split BIPOWER
7000
NEDERLANDS
INSTALLATIE- EN GEBRUIKSHANDLEIDING
VOOR DE GEBRUIKER
NL
- 2 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
Via E. Majorana , 49 48022 Lugo (RA) ITALY
EG-VERKLARING VAN OVEREENSTEMMING
volgens de Machinerichtlijn 89/392/EEG, bijlage IIA
Hierbij wordt verklaard dat de airconditioner, waarvan de gegevens hieronder vermeld worden,
ontworpen en geconstrueerd is op een manier die in overeenstemming is met de essentiële
veiligheids- en gezondheidseisen zoals bepaald door de Europese Richtlijn ten aanzien van de
Veiligheid van Machines.
Deze verklaring is niet geldig meer indien er zonder onze schriftelijke goedkeuring wijzigingen
aan de machine aangebracht worden.
Machine: AIRCONDITIONER
Model: SPLIT BIPOWER 7000
Serienummer: ………………..
Referentierichtlijnen:
Machinerichtlijn (89/392/EEG) in de versie 91/31/EEG
Laagspanningsrichtlijn (73/23/EEG)
Elektromagnetische compatibiliteit (89/336/EEG) in de versie 93/31/EEG
In het bijzonder toegepaste geharmoniseerde normen: EN 292-1; EN 292-2, EN 60204-1
DATUM 03/01/2004
DE PRESIDENT
Handleiding opgesteld door de technische
afdeling
- 3 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
INHOUDSOPGAVE
1 INLEIDING ---------------------------------------------------------------------------------------------------------blz. 4
1.1 Doel en toepassingsgebied van de handleiding ------------------------------------------------------------ blz. 4
1.2 Symbolen en definities ------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 4
1.3 Algemene informatie --------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 5
2 IDENTIFICATIE VAN DE AIRCONDITIONER --------------------------------------------------------------blz. 6
2.1 Onderdelen --------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 6
2.2 Identificatieplaatje------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 6
2.3 Technische gegevens -------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 7
2.4 Aansluitschem ---------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 7
3 TRANSPORT, HANTERING EN OPSLAG -----------------------------------------------------------------blz. 8
3.1 Opslag --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 8
3.2 Gewicht ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 8
3.3 Hantering ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 8
4 INSTALLATIE -----------------------------------------------------------------------------------------------------blz. 8
4.1 Inleidende informatie --------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 8
4.2 Installatie ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 8
4.3 Installatie van de condensatieunit ----------------------------------------------------------------------------- blz. 9
4.3.1 Installatie type “A” ------------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 9
4.3.2 Installatie type “B” ------------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 9
4.4 Hoe de condensatieunit bevestigd moet worden -------------------------------------------------------- blz. 13
5 INSTALLATIE VAN DE VERDAMPERUNIT (LUCHTVERVERSER) -------------------------------- blz. 14
5.1 Het gat van het ventilatiepaneel gebruiken ---------------------------------------------------------------- blz. 14
5.2 Een nieuw gat maken ------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 14
5.3 Plaatsing van de verdamperunit ----------------------------------------------------------------------------- blz. 15
5.4 Installatie van de stromingsspreider ------------------------------------------------------------------------ blz. 16
6 GEBRUIKSAANWIJZING------------------------------------------------------------------------------------- blz. 17
6.1 Voorwoord -------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 17
6.2 Controles vooraf ------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 18
6.3 Bedieningspanee------------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 18
6.4 Het apparaat aanzetten---------------------------------------------------------------------------------------- blz. 18
6.5 Display ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 18
6.6 Instelling van de ventilatiesnelheid -------------------------------------------------------------------------- blz. 19
6.7 Thermostaat------------------------------------------------------------------------------------------------------ blz. 19
6.8 Het koelen -------------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 19
6.9 Het apparaat uitzetten ----------------------------------------------------------------------------------------- blz. 19
6.10 Veiligheidsvoorschriften ---------------------------------------------------------------------------------------- blz. 20
6.11 Lokaliseren van storingen ------------------------------------------------------------------------------------- blz. 20
7 ONDERHOUD --------------------------------------------------------------------------------------------------- blz. 21
7.1 Onderhoudswerkzaamheden --------------------------------------------------------------------------------- blz. 21
8 HET APPARAAT AFDANKEN ------------------------------------------------------------------------------- blz. 21
Elektrisch schema -----------------------------------------------------------------------------------------------------
blz. 22
LIJST VAN DE SLEUTELSET VOOR DE MONTAGE
VAN DE AIRCONDITIONERS VAN DE “SPLIT” LIJN --------------------------------------------------------- blz. 23
ALGEMENE GARANTIEVOORWAARDEN ------------------------------------------------------------------------ blz. 32
- 4 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
1 INLEIDING
Lees alvorens ook
maar iets aan de airconditioner te gaan doen
eerst deze handleiding aandachtig door.
1.1 Doel en toepassingsgebied van de
handleiding
Deze handleiding is geschreven door de
Constructeur met het doel alle inlichtingen en
aanwijzingen te verstrekken die noodzakelijk zijn
om alle handelingen in het kader van het onderhoud
en het gebruik van de airconditioner op een juiste en
veilige manier te kunnen verrichten.
De handleiding maakt onlosmakelijk deel uit van het
materiaal dat bij de levering van de airconditioner
inbegrepen is; de handleiding dient gedurende heel
de levensduur van airconditioner goed bewaard te
worden en dient beschermd te worden tegen alle
invloeden waardoor de handleiding aangetast kan
worden. De handleiding moet altijd bij de
airconditioner zitten ook indien het apparaat op een
nieuw voertuig geïnstalleerd wordt of indien het
apparaat van eigenaar verwisselt.
De inlichtingen die in deze handleiding opgenomen
zijn, zijn bestemd voor degenen die de airconditioner
zullen installeren en voor al degenen die bij het
onderhoud en het gebruik betrokken zijn.
In de handleiding is het doel vastgesteld waarvoor
het apparaat geconstrueerd is en de handleiding
bevat alle inlichtingen die noodzakelijk zijn om een
veilig en juist gebruik ervan te waarborgen.
De constante inachtneming van de aanwijzingen
die in deze handleiding staan is een garantie voor de
veiligheid van de gebruiker, een zuinig bedrijf en een
langere levensduur van het apparaat.
Om het lezen ervan te bevorderen is de handleiding
ingedeeld in verschillende delen waarin de
belangrijkste beginselen naar voren komen;
raadpleeg de beschrijvende inhoudsopgave om de
verschillende onderwerpen snel te kunnen vinden.
De tekstgedeelten waar niet aan voorbij gegaan
mag worden zijn vetgedrukt en worden voorafgegaan
door de hieronder afgebeelde en vastgestelde
symbolen.
Er wordt dringend geadviseerd om datgene wat in
deze handleiding en in de documenten waarnaar
HANDLEIDING
verwezen wordt staat aandachtig te lezen; alleen op
die manier wordt ook na verloop van tijd de goede
werking van de airconditioner, de betrouwbaarheid
ervan en de bescherming van personen en
voorwerpen tegen schade gewaarborgd.
Opmerking: De inlichtingen die in deze publicatie
opgenomen zijn, zijn juist op het moment van het ter
perse gaan van deze publicatie, maar kunnen zonder
voorafgaand bericht gewijzigd worden.
1.2 Symbolen en definities
Geeft aan dat er oplettendheid
geboden is om niet aan ernstige gevolgen
blootgesteld te worden die aanleiding kunnen geven
tot de dood van het personeel of mogelijke schade
aan de gezondheid.
Geeft een situatie aan die kan
optreden tijdens de levensduur van een product,
een systeem of een installatie die geacht wordt
gevaren met zich mee te brengen voor wat betreft
schade aan personen, aan eigendommen, aan de
omgeving of financiële verliezen.
Geeft aan dat er
oplettendheid geboden is om niet aan ernstige
gevolgen blootgesteld te worden die aanleiding
kunnen geven tot schade aan materiële zaken zoals
de bronnen of het product.
Aanwijzingen die bijzonder
belangrijk zijn.
De tekeningen en de foto’s worden bij wijze van
voorbeeld verstrekt. Ook als het apparaat waar u
over beschikt verschilt van de illustraties die in deze
handleiding opgenomen zijn gelden de veiligheid en
de aanwijzingen eveneens voor dat apparaat.
De constructeur, bij het hanteren van een beleid in
het kader waarvan ernaar gestreefd wordt het product
constant te ontwikkelen en te vernieuwen, kan zonder
voorafgaand bericht wijzigingen aanbrengen.
- 5 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
1.3 Algemene informatie
Alle airconditioners van de SPLIT LIJN bestaan uit
twee afzonderlijke units:
1) CONDENSATIEUNIT die buiten het voertuig
geïnstalleerd kan worden, in de dubbele bodem,
in de garage of in een bank of een kastje. Deze
unit heeft de taak om de warme lucht naar buiten
uit te stoten.
2) VERDAMPERUNIT (of LUCHTVERVERSER)
die op het dak van het voertuig geïnstalleerd
moet worden in plaats van een dakpaneel
(40x40 cm) of in een opening met dezelfde
afmetingen die op een gewenste plaats in het
dak gemaakt moet worden. Deze unit heeft de
taak om de lucht in het voertuig te koelen.
De twee units worden op elkaar aangesloten door
middel van twee slangen met een zeer kleine
diameter (6 en 10 mm). De slangen worden met
verbindingen met snelkoppelingen op de twee units
aangesloten (waarvoor geen speciaal gereedschap
benodigd is).
- 6 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
2 IDENTIFICATIE VAN DE AIRCONDITIONER
2.1 Onderdelen (fig. 1)
A) 1 CONDENSATIEUNIT
B) 4 SILENT BLOCKS
C) 1 AANZUIGGELEIDER
D) 1 VERLENGSTUK VAN 6 m SLANG D. 6 mm
E) 1 VERLENGSTUK VAN 6 m SLANG D. 10
mm
F) 1 VERLENGSTUK VAN KABEL
BEDIENINGSELEMENTEN
G) 1 VERDAMPERUNIT
H) 1 KOUDE LUCHTGELEIDER
I) 1 STROMINGSSPREIDER MET
BEDIENINGSELEMENTEN
2.2 Identificatieplaatje
1 Model
2 Code van het apparaat
3 Serienummer
4 Verbruik van de compressor en de ventilatoren
5 Soort en hoeveelheid koelmiddel (gas)
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT BIPOWER 7000
CODE : xxxxxx S.N.xxxxxxxxxx
Refrigerating yeld : ............. 1,85 kW
Voltage : .. 12 Vdc e 230 V a.c./50Hz
Inlet Power : ..................... 650-920 W
Gas ............................. gr. 450 R134A
8 0 1 5564 0060407
A
C
D
E
G
H
I
L
1
2 3
4
5
1
B
- 7 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
2.4 Aansluitschema (fig.2 )
2
2.3 Technische gegevens
SPLIT BIPOWER 7000
Koelcapaciteit 1,85 kW / 6500 BTU
Aantal ventilatiesnelheden 2 + auto
Voeding 12 Vdc - 230 V/50Hz
Verbruik 54A/12V - 4,0A/230V
Opgenomen vermogen 650-920 W
Koelmiddel (gas) R 134 A
Luchtdoorstroomhoeveelheid
300 m
3
/h
Hoogte stromingsspreider 7 cm
230V~
SLANG D.10mm
SLANG D.6mm
KABEL
BEDIENINGSELEMENTEN
KABEL BEDIENINGSPANEEL
KABEL
THERMOMETER
12V
- 8 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
3 TRANSPORT, HANTERING EN OPSLAG
3.1 Opslag
De airconditioner wordt met het oog op het transport
met een adequate kartonnen verpakking
beschermd. De airconditioner moet horizontaal
opgeslagen worden op een overdekte, droge en
geventileerde plaats.
De verpakking laat het toe om maximaal 5 (vijf)
condensatieunits en maximaal 5 (vijf)
verdamperunits bovenop elkaar te stapelen.
De verpakking mag niet
ondersteboven geplaatst worden. De juiste
stand blijkt uit het betreffende symbool (
) dat
op de verpakking aangegeven staat.
Het bovenop elkaar stapelen
van een groter aantal dan de hierboven vermelde
colli’s inclusief verpakking tast niet alleen de
goede staat van het apparaat aan maar brengt
bovendien risico’s voor personen met zich mee.
3.2 Gewicht
Het gewicht zonder verpakking bedraagt:
SPLIT BIPOWER 7000
condensatieunit 26 kg
verdamperunit 9 kg
3.3 Hantering
De airconditioners kunnen inclusief de verpakking
met behulp van gangbare hef- en
transportwerktuigen verplaatst worden.
De dozen zijn voorzien van afstandshouders
waardoor het mogelijk is om de vorken van de
palletwagen erin te steken.
Tijdens het ophijsen en
verplaatsen van de apparaten moeten de
veiligheids- en de
ongevalpreventievoorschriften in acht
genomen worden. Er dienen hef- en
transportwerktuigen gebruikt te worden
waarvan het draagvermogen groter is dan de
last die opgehesen dient te worden.
4 INSTALLATIE
4.1 Inleidende informatie
Alvorens de airconditioner
te installeren is het absoluut noodzakelijk om
deze aanwijzingen te lezen om geen
installatiefouten te begaan.
Een verkeerde installatie van de
airconditioners kan onherstelbare schade aan
het apparaat berokkenen en de veiligheid van
de gebruiker in gevaar brengen.
Mocht de installatie van de airconditioners niet
overeenstemmen met de aanwijzingen die in deze
handleiding opgenomen zijn dan wijst de fabrikant
elke aansprakelijkheid voor de slechte werking en
de veiligheid van de airconditioner op grond van de
Machinerichtlijn 89/392/EEG van de hand.
Bovendien kan de fabrikant op geen enkele wijze
aansprakelijk gesteld worden voor schade aan
voorwerpen of personen.
De installatiewerkzaamheden mogen
uitsluitend door vakmensen die naar behoren
geïnstrueerd zijn uitgevoerd worden.
4.2 Installatie
Alvorens tot de installatie over te
gaan moeten eerst alle elektrische voedingen
van het voertuig uitgeschakeld worden:
de pluspool van de accu
het generatoraggregaat (indien aanwezig)
de elektrische aansluiting aan de buitenkant.
Indien de hierboven
vermelde aanwijzingen niet in acht genomen
worden kan dit elektrische ontlading tot gevolg
hebben.
Alvorens op het dak van het
voertuig te klimmen is het verplicht om na te gaan of het
dak gebouwd is om erop te lopen. Controleer dit samen
met de bouwer van het voertuig. Als dit niet het geval is
moet er gebruik gemaakt worden van een speciale
stelling met afrastering.
- 9 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
4.3 Installatie van de condensatieunit
Bij het installeren van de condensatieunit moet er
rekening mee gehouden worden dat deze unit altijd
via minimaal 2 openingen fig. 3 ref. (1) en (2) in
verbinding moet staan met de buitenkant van het
voertuig.
De condensatieunit zuigt de buitenlucht namelijk via
de opening fig. 3 ref. (1) aan en stoot, na deze
lucht gebruikt te hebben om de condensator aan
de binnenkant te koelen, deze warm geworden lucht
via de opening fig. 3 ref. (2) vervolgens weer naar
buiten.
Er kunnen 2 type installaties tot stand gebracht
worden:
4.3.1 Installatie type "A"
De condensatieunit zuigt de buitenlucht via de
zijkant aan en stoot de warme lucht er via de
onderkant uit.
3
1 Inlaat frisse buitenlucht
2 Uitlaat warme lucht
Installatie type "A" Installatie type "B"
4.3.2 Installatie type "B"
De condensatieunit zuigt de buitenlucht via de
onderkant aan en stoot de warme lucht er ook via
de onderkant uit. Dit type installatie vraagt meer
aandacht omdat het erg belangrijk is dat de
uitgestoten lucht niet weer via de opening fig. 3 ref.
(1) aangezogen wordt, waardoor de efficiëntie van
de airconditioner verminderd wordt.
Wanneer de condensatieunit aan de buitenkant van
het voertuig geïnstalleerd wordt moet vermeden
worden dat de inlaatopening van de lucht in een
wand gemaakt wordt die de doorlaat ervan beperkt
en bovendien moet er rekening mee gehouden
worden dat als de unit te dicht bij de grond geplaatst
wordt (een kleinere afstand dan 40 cm) het kan
gebeuren dat de warme lucht, die via de opening
fig. 3 ref. (2) uitgestoten wordt, via de grond
terugslaat en aangezogen wordt via de opening fig.
3 ref. (1).
2
2
1
2
2
1
- 10 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
Indien de condensatieunit aan de binnenkant van
het voertuig geïnstalleerd wordt moet de buitenlucht
die aangezogen wordt goed van de warme lucht
die uitgestoten wordt gescheiden worden en moet
bovendien voorkomen worden dat de warme lucht
die uitgestoten wordt in het interieur van het voertuig
terechtkomt.
De twee luchtstromen moeten met een zachte
zelfklevende sponsafdichting fig. 4 ref. (3)
gescheiden worden, die op de vloer geplaatst moet
worden om te voorkomen dat de warme lucht die
uit de opening fig. 4 ref. (2) komt aangezogen wordt
via de opening fig. 4 ref. (1).
Nadat de plaats waar de condensatieunit
geïnstalleerd zal worden voorbereid is, is het
verstandig om de gasslangen en de verlengsnoeren
aan te sluiten voordat de unit definitief bevestigd
wordt.
De metalen kast is voorzien van de mogelijkheid
om de twee gasslangen, de twee verlengsnoeren
en de 230 Volt kabel van de airconditioner in 2
richtingen eruit te laten lopen: via de lange kant fig.
5 ref. (2) en via de korte kant fig. 5 ref. (3).
4
1 Inlaat frisse buitenlucht
2 Uitlaat warme lucht
3 Zachte zelfklevende sponsafdichting
5
Nadat de meest gunstige oplossing gekozen is moet
eerst de kap fig. 5 ref. (A) verwijderd worden om
goed bij de binnenkant van de condensatieunit te
kunnen komen en daarna één van de andere twee
kappen: fig. 5 ref. (B) als ervoor gekozen is om de
slangen en de snoeren aan de lange kant fig. 5
ref. (2) eruit te laten lopen of fig. 5 ref. (C) als ervoor
gekozen is om de slangen en de snoeren aan de
korte kant fig. 5 ref. (3) eruit te laten lopen.
2
2
3
1
1
3
2
A
B
C
- 11 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
De verlengsnoeren en -slangen zijn reeds voorzien
van een doorvoer fig. 6 ref. (1) die in de
betreffende uitgefreesde openingen fig. 6 ref. (2)
gedaan moet worden en vervolgens vastgezet
moet worden met een moer fig. 6 ref. (3).
6
1
2
3
7
Daarna moet het verlengsnoer op de betreffende
connector van de condensatieunit fig. 7 ref. (1)
aangesloten worden.
De twee koelmiddelslangen moeten op de
betreffende snelkoppelingen aangesloten worden
fig. 7 ref. (2) en (3) waarbij alles met twee sleutels
goed aangedraaid moet worden.
1
2
3
- 12 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
8
3
2
De doorvoeren moeten in de uitgefreesde
openingen geplaatst worden en vastgezet worden
met de meegeleverde kunststof moeren.
Daarna moet men de kabel van 230 Volt eruit laten
lopen en de doorvoer in de in de staalplaat
uitgefreesde opening vastzetten fig. 8 ref. (7). De
rode en de zwarte kabel van 12 Volt fig. 8 ref. (4)
en (5) moet in de twee doorvoeren gedaan worden
en in de meegeleverde connector vastgezet
worden.
1
7
5
4
Vervolgens moet de connector op de inwendige
connector aangesloten worden. Daarna moeten de
kappen weer teruggeplaatst worden waarna zij
goed vastgezet moeten worden fig. 8 ref. (6).
6
6
- 13 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
4.4 Hoe de condensatieunit bevestigd moet
worden
De condensatieunit kan zwevend op twee beugels
(niet bij de levering inbegrepen) aan de buitenkant
van het voertuig geïnstalleerd worden fig. 9 ref. (1)
maar kan ook aan de binnenkant van het voertuig
op de vloer gezet worden fig. 9 ref. (2).
Elke airconditioner is voorzien van 4 “L”-beugels
en 4 silent blocks fig. 9 ref. (3).
Om te voorkomen dat er eventuele trillingen, die
door de condensatieunit veroorzaakt worden, op de
vloer overgebracht worden is het belangrijk dat de
unit op de silent blocks geplaatst wordt.
9
1
2
3
- 14 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
10
5 INSTALLATIE VAN DE VERDAMPERUNIT
(LUCHTVERVERSER)
Om de verdamperunit te installeren kunt u kiezen
uit twee mogelijkheden:
u kunt gebruik maken van de ventilatieopeningen
die reeds in het voertuig aanwezig zijn
(ventilatiepaneel);
u kunt een nieuw gat maken.
5.1 Het gat van het ventilatiepaneel gebruiken
Dit is mogelijk mits het gat de afmetingen van 395 x
395 mm heeft. Draai alle schroeven waarmee het
paneel aan het dak bevestigd is eruit en haal het
paneel uit het gat. Verwijder al het
afdichtingsmateriaal dat rondom het gat
aangebracht is fig. 10 ref. (1) met een plaatmes
en dicht alle gaten van de schroeven en de
verbindingsleidingen af met kit of stopverf die
makkelijk verkrijgbaar is bij speciaalzaken fig. 10
ref. (2).
Al het afvalmateriaal, lijm,
silicone en afdichtingen mogen niet achteloos
weggegooid worden maar moeten in speciale
afvalbakken gedeponeerd worden en ingeleverd
worden bij de inzamel- en
afvalverwerkingsdiensten.
5.2 Een nieuw gat maken
Kies een plaats in het midden van het dak tussen
de beide langsliggers en teken met een stift de
contouren af van een vierkant gat van 395 mm aan
weerskanten fig. 11 ref. (1).
Zaag het gat voorzichtig met een handzaag in het
dak en pas op dat u eventuele elektrische kabels
niet doorzaagt fig. 10 ref. (2).
Zet een veiligheidsbril
op en trek beschermende handschoenen aan
voordat u elektrisch gereedschap of handzagen
gebruikt.
11
1
2
1
2
- 15 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
Maak ter versteviging een omrandingsprofiel (fig.
12) rondom het gat en boor eventueel aan één kant
een gat om de elektrische snoeren en de
koelmiddelslangen erdoor te kunnen laten lopen.
zijn.
De op fig. 13 afgebeelde pijl geeft de rijrichting van
het voertuig aan.
Plaats de buitenunit op
het dak zoals afgebeeld op de figuur en
plaats de unit precies in het midden op het
gat van 39,5 x 39,5 cm
Verbind de kabel die uit de condensatieunit loopt
met de betreffende kabel op het bedieningspaneel.
Sluit de twee slangen aan en draai de twee
snelkoppelingen met een sleutel goed aan. Sluit
eerst de kleinere slang (6 mm) fig. 14 ref. (3) aan
en daarna de grotere (10 mm) fig. 14 ref. (4).
Wikkel condenswerend materiaal om de grotere
slang en om de koppeling heen.
12
13
2 1
VOORUIT
5.3 Plaatsing van de verdamperunit
Alvorens de verdamperunit op het dak van het
voertuig te plaatsen moet er rondom de randen van
de opening een voldoende hoeveelheid langzaam
drogende afdichtingskit aangebracht worden.
Zet de verdamperunit op het dak van het voertuig
en plaats de unit op het gat dat u daarvoor heeft
gemaakt en van afdichtingskit voorzien heeft, waarbij
u er rekening mee moet houden dat de gaten in de
zijkant (die in de onderkant zitten) fig. 13 ref. (1) in
de rijrichting van het voertuig gedraaid zijn, terwijl
de gaten aan de achterkant fig. 13 ref. (2) naar de
achterkant van het voertuig toe gedraaid moeten
14
1
VOORUIT
3
4
- 16 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
Plaats de aluminium luchtgeleider fig. 15 ref. (1)
in de kunststof slang van de verdamper en duw hem
helemaal door totdat de 2 bevestigingsbeugels fig.
15 ref. (2) tegen het plafond van het voertuig
aanzitten en zorg ervoor dat de 4
bevestigingsschroeven uit de gaten steken fig. 15
ref. (3).
Draai de 4 moeren fig. 15 rif. (4) erop en draai ze
net zolang aan totdat de dikte van de rubberen
afdichting 1/3 verminderd wordt.
N.B. De luchtgeleider is ontworpen om geïnstalleerd
te worden op voertuigen met een dak met een dikte
tussen de 30 en de 60 mm. Voor daken met een
grotere dikte is het mogelijk om een geschikte
luchtgeleider te bestellen.
ruk niet te hard op de afdichting,
hij mag namelijk niet verder dan 12 mm
ingedrukt worden.
Wordt er te hard op de afdichting gedrukt dan
kan het steunvlak van de airconditioner
beschadigd worden, dit heeft bovendien
nadelige gevolgen voor de perfecte waterdichte
sluiting van de afdichting en hierdoor kan het
verder gebeuren dat er tijdens de werking veel
lawaai in het voertuig ontstaat.
15
VOORUIT
1
2
3
4
17
16
5.4 Installatie van de stromingsspreider
Nadat u de condensatieunit aan het dak van het
voertuig bevestigd heeft moet u de twee
koudeluchtuitlaatklepjes fig. 16 uit de
2
3
stromingsspreider verwijderen.
Steek de voeler van de thermometer in het rubbertje
dat aan de ene kant van de aluminium luchtgeleider
aangebracht is fig. 17 ref. (3). Sluit de kabel (1)
die afkomstig is van de verdamperunit aan op de
connector van de bedieningseenheid en verbind
daarna de kabel (2) (rood/zwart) die afkomstig is
1
- 17 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
van de verdamperunit met de andere kabel op de
bedieningseenheid.
Plaats de stromingsspreider op de luchtgeleider en
let er daarbij goed op dat het aluminium kanaal goed
in het midden van de stromingsspreider geplaatst
is.
Bevestig de stromingsspreider met behulp van de
meegeleverde zelftappende schroeven fig. 18 aan
het plafond van het voertuig.
Plaats de twee klepjes voor het richten van de koude
luchtstroom fig. 19 weer terug.
19
18
6 GEBRUIKSAANWIJZING
6.1 Voorwoord
De airconditioner SPLIT BIPOWER 7000 bestaat
uit vier fundamentele delen:
compressor die de taak heeft om het koelmiddel
(gas) in de installatie te laten circuleren en de
temperatuur ervan te verhogen;
condensator die de taak heeft om het koelmiddel
te koelen en ervoor te zorgen dat het koelmiddel
van de gasvormige toestand in de vloeibare
toestand overgaat;
inspuiter die de taak heeft om ervoor te zorgen
dat het koelmiddel van de vloeibare toestand in de
gasvormige toestand overgaat;
verdamper die de taak heeft om het gas in de
gasvormige toestand op te vangen en vervolgens
de lucht erom heen te koelen.
De koele lucht wordt door een ventilator met
regelbare snelheid in het voertuig verspreid.
Een thermostaat regelt de temperatuur van de lucht.
Alvorens de airconditioner in werking te stellen,
nadat uw voertuig lange tijd in de zon heeft gestaan,
doet u er goed aan om de deuren en de ramen open
te zetten om de warmte die binnen is ontstaan te
laten ontsnappen. Doe zodra de binnentemperatuur
hetzelfde niveau als de buitentemperatuur heeft
bereikt alle ramen en deuren weer dicht en stel de
airconditioningsinstallatie in werking. Doe de ramen
en de deuren nu niet meer open, maar doe dit alleen
als het nodig is.
De airconditioner SPLIT BIPOWER 7000 kan zowel
op 12 Volt (accu) als op 230 Volt (elektriciteitsnet)
functioneren.
De voeding van 12 Volt of 230 Volt wordt gekozen
door een speciaal circuit dat ervoor zorgt dat als de
netspanning van 230 Volt voorhanden is
automatisch de verbinding met de accu van 12 Volt
losgekoppeld wordt en de verbinding met het
stopcontact ingeschakeld wordt. Als daarentegen
de stekker uit het stopcontact van 230 Volt gehaald
- 18 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
12
1
5
2
3
4
4 1
3
5
20
6.2 Controles vooraf
Alvorens de airconditioner aan te zetten moet u
enkele eenvoudige handelingen verrichten.
Controleer of de condensafvoeropeningen niet
verstopt zijn. Controleer of de voedingsspanning en
-frequentie overeenstemmen met de gegevens die
in de vorige paragraaf staan vermeld.
Controleer of er niets is dat de
luchtcirculatie in de betreffende leidingen en
ventilatieopeningen kan belemmeren.
De ventilatieroosters aan de buitenkant
moeten altijd vrij zijn om ervoor te kunnen
zorgen dat de werking van de airconditioner
altijd uiterst doeltreffend is.
6.3 Bedieningspaneel (fig. 20)
Keuzeknop van de ventilatorsnelheid [fig.20 ref. 1].
Bedieningsknop van de thermostaat [fig.20 ref. 2].
Aan/uit knop [fig. 20 ref. 3]. Menuknop [fig. 20 ref.
4]. Display [fig. 20 ref. 5].
6.4 Het apparaat aanzetten
U kunt de airconditioner aanzetten door op de aan/
uit knop
[fig. 20 ref. 3] te drukken.
Tezelfdertijd actief de vertoning.
Op het moment dat u de airconditioner aanzet
heeft hij 3 minuten nodig voordat hij de
compressor start en er koude lucht uit begint
te komen.
INFORMATIE De airconditioner is uitgerust
met een omgevingsthermostaat met een
minimum werkingstemperatuur van 16°C (+/-
1°C).Onder deze temperatuur stelt de
thermostaat de compressor niet in werking
waardoor het risico van de vorming van ijs in
de airconditioner voorkomen wordt; de
ventilatoren en de verwarmingsfunctie
blijven wel in werking.
6.5 Display [fig.20 rif.5]
Op het display wordt de met de bedieningsknop
van de thermostaat [fig. 20 ref. 2] Ingestelde
temperatuur (SET) weergegeven.
Nach Drücken der Menü-Taste [fig. 20 rif.4] wird
auf dem Display für einige Sekunden die im
Fahrzeug herrschende Raumtemperatur (TA)
angezeigt. Danach wird wieder der eingestellte
Temperaturwert angezeigt.
Außer der Temperatur werden auf dem Display
[Abb. 20 Pos. 5] die folgenden Funktionen
angezeigt
- 19 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
6.6 Instelling van de ventilatiesnelheid
Druk op de keuzeknop van de ventilatorsnelheid
[fig. 20 ref. 1]. Als er één keer op gedrukt wordt,
wordt de ingestelde ventilatiesnelheid op het display
weergegeven: deze wordt enkele seconden
weergegeven, daarna gaat de weergave weer
terug naar de omgevingstemperatuur (TA). Als er
meerdere keren op de knop gedrukt wordt, dan
wordt de
ventilatiesnelheid volgens de hieronder
aangegeven cyclus veranderd:
waarbij FI1, FI2 en FI3 de 3 vaste snelheden zijn
en AUT de automatische snelheid. Met name geeft
FI1 de laagste snelheid aan, FI de gemiddelde
snelheid en FI3 de hoogste snelheid. Als de
thermostaat dus op één van de hierboven vermelde
snelheden ingesteld wordt zal hij de ventilator
indien nodig altijd op dezelfde snelheid in werking
stellen. Indien de automatische snelheid ingesteld
is dan zal het bedieningspaneel [fig. 20]
automatisch de beste luchtsnelheid kiezen op
basis van de ingestelde temperatuur en de
temperatuur in het voertuig.
6.7 Thermostaat [fig. 20 ref. 2]
Door aan de bedieningsknop te draaien wordt de
gewenste temperatuur op het display ingesteld.
INFORMATIE Met het bedieningspaneel [fig.
20] is de AUTOMATISCHE regeling van de
temperatuur in het voertuig mogelijk. Als wij
bijvoorbeeld een temperatuur van 25°C
instellen dan brengt de airconditioner koude
lucht voort zolang de omgevingstemperatuur
in het voertuig hoger is dan de ingestelde
waarde (25°C).
LET OP Het is erg belangrijk om de
thermostaat op de juiste manier te gebruiken.
Als u namelijk een veel lagere temperatuur
(lager dan 8°C) ten opzichte van de
buitentemperatuur instelt dan loopt u het risico
dat dit schadelijk is voor uw eigen gezondheid
(verkoudheid enz.) en is het stroomverbruik
groter.
6.8
Het koelen
- Als dit symbool continu weergegeven wordt dan
brengt de airconditioner koude lucht voort.
- Als het symbool knippert dan betekent dat dat
de airconditioner de druk van het koelmiddel aan
de binnenzijde aan het herstellen is en dat hij dus
na 3 minuten zal beginnen met koude lucht
voortbrengen.
- ls het symbool niet weergegeven wordt en als
ook het symbool van de verwarming niet
weergegeven wordt dan betekent dat, dat:
a) de omgevingstemperatuur de waarde van de
ingestelde temperatuur bereikt heeft, de
compressor is dus uit en alleen de ventilatie
functioneert
b) de omgevingstemperatuur lager dan 16°C is
en dat de thermostaat op het minimum
ingesteld is In dat geval zal zolang de
omgevingstemperatuur de grenswaarde
(16°C) niet overschrijdt alleen de ventilatie
functioneren en de compressor niet.
6.9 Het apparaat uitzetten
U kunt de airconditioner uitzetten door op de aan/
uit knop
[fig. 20 ref. 3] te drukken.
- 20 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
Nadat u de
airconditioner door middel van de
thermostaatknop of de aan/uit schakelaar
uitgeschakeld heeft moet u altijd minimaal 3
minuten wachten voordat u het apparaat
opnieuw aan kunt zetten om het koelmiddel de
gelegenheid te geven de druk ervan te
stabiliseren. Als u dit niet doet dan loopt u het
risico dat de compressor van de airconditioner
onherstelbaar beschadigd wordt.
6.10 Veiligheidsvoorschriften
Gebruik altijd geaarde stopcontacten die beveiligd
zijn met een aardlekschakelaar.
Gebruik de airconditioner niet in de buurt van
brandbare vloeistoffen.
Gebruik de airconditioner niet voor andere
doeleinden dan de door de Constructeur bepaalde
doeleinden.
Verander en stel geen enkel onderdeel van de
airconditioner op eigen gezag af.
Gebruik originele reserveonderdelen.
De onderhouds- en reparatiewerkzaamheden
dienen door vakmensen uitgevoerd te worden.
De installatie moet door vakmensen uitgevoerd
worden.
Steek uw handen niet in de ventilatieroosters.
Doe geen vreemde voorwerpen in de
ventilatieopeningen.
Indien er tegen de airconditioner aangestoten is
moet u voordat u het apparaat weer in gebruik neemt
eerst door vakmensen laten controleren of het
apparaat intact is.
In geval van brand mag de bovenste kap van de
airconditioner absoluut niet opengedaan worden
maar moet u goedgekeurde blusapparaten
gebruiken.
In geval van brand mag u geen water gebruiken
om de brand te blussen.
6.11 Lokaliseren van storingen
Een niet bevredigende prestatie van de airconditioner
is in de meeste gevallen niet afhankelijk van een
slechte werking van het apparaat maar van verkeerd
gebruik. Bijvoorbeeld:
De airconditioner is te klein voor de hoeveelheid
lucht die behandeld moet worden.
De wanden van het voertuig zijn niet voldoende
geïsoleerd.
De deuren worden te vaak opengedaan.
Er bevinden zich te veel personen in het voertuig.
De spanning is te laag.
IWij geven een overzicht van de storingen, die
eventueel kunnen optreden, met de betreffende
oorzaken en oplossingen.
Controleer voordat u welke
controle dan ook verricht om te zien of de
airconditioner niet goed functioneert eerst het
volgende:
of de netvoedingsspanning nooit minder is dan
205 V en of de accu niet leeg is;
of de aanzuigfilters niet verstopt zijn;
of de luchtverspreidingsmondstukken open zijn.
1) De airconditioner start niet:
• controleer of de schakelaar koude/warme lucht fig. 20
ref. (2) niet op stand “0” staat en of de thermostaatknop
op de koude stand staat fig. 20 ref. (3);
• controleer daarna of de stopcontacten onder spanning
staan door er een ander elektrisch apparaat op aan te
sluiten of door dit met een voltmeter te controleren.
2) De compressor functioneert niet:
• om ervoor te zorgen dat de compressor functioneert moet
de thermostaatknop fig. 20 ref. (3) op een lagere
temperatuur staan dan de omgevingstemperatuur in het
voertuig van minimaal 5°C en moet de keuzeschakelaar
warme/koude lucht op de koudeluchtstand staan.
3) De ventilator van de verdamper functioneert niet:
• controleer of de aan/uit schakelaar fig. 20 ref. (2) niet
op stand “0” staat en of de keuzeschakelaar van de
ventilatiesnelheid fig. 20 ref. (1) niet op een tussenstand
geblokkeerd is.
- 21 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
wordt zorgt
4) De ventilator van de condensator functioneert
niet:
• wend u zich tot een vakman.
5) Het rendement van de airconditioner is gering:
• als het rendement van de airconditioner gering is moet
het luchtfilter, de condensator en de verdamper met
speciale reinigingsmiddelen schoongemaakt worden. Het
verdient aanbeveling om als de airconditioner lange tijd
niet in gebruik is geweest deze onderdelen voor gebruik
eerst schoon te maken. Als de airconditioner ondanks
het schoonmaken van de warmtewisselaars nog steeds
het oorspronkelijke rendement niet levert dan moet de
hoeveelheid koelmiddel gecontroleerd worden.
7 ONDERHOUD
7.1 Onderhoudswerkzaamheden
Om ervoor te zorgen dat de airconditioner goed blijft
functioneren is het belangrijk dat u het apparaat één
of twee keer per jaar aan de binnenkant grondig
schoonmaakt of grondig laat schoonmaken.
Alvorens aan de binnenkant
van de airconditioner te gaan werken is het
absoluut noodzakelijk dat u de voeding van 230
Volt en 12 Volt uitschakelt en wacht totdat alle
onderdelen afgekoeld zijn.
Haal de buitenste kap eraf en spuit een speciaal
reinigingsmiddel op de warmtewisselaars
(verdamper en condensator) en spoel ze af door
om al het vuil te verwijderen.
21
Controleer of de condensafvoeropeningen vrij zijn
fig. 13 ref. (1) en (2).
Controleer of de afdichtingen in goede staat
verkeren en of er geen water in het voertuig
binnendringt.
Controleer of de twee actieve koolstoffilters (fig.
21 ref. 1) op de stromingsspreider in het voertuig in
goede staat verkeren. U doet er in elk geval goed
aan om ze minimaal één keer per jaar te vervangen.
Controleer of de isolatie van de elektrische kabels
intact is en verwijder eventuele sporen van vocht.
Controleer of alle schroeven goed aangedraaid zijn.
Tijdens de winterstalling adviseren wij u om de
stekker van de airconditioner uit het stopcontact te
halen en de airconditioner van de accu los te
koppelen.
8 HET APPARAAT AFDANKEN
Indien u het apparaat wilt afdanken is het verstandig
om u tot gespecialiseerde bedrijven te wenden.
Al het afvalmateriaal mag
niet achteloos weggegooid worden maar
moet bij de speciale Inzameldiensten
ingeleverd worden.
1
1
- 23 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
LIJST VAN DE SLEUTELSET VOOR DE MONTAGE VAN DE AIRCONDITIONERS VAN DE
“SPLIT“ LIJN
Voor het aandraaien van de
slangkoppeling ø6
Ringsteeksleutel 22
Ringsteeksleutel 24
Ringsteeksleutel 13
Schroevendraaier 10
Schroevendraaier 8
Voor het aandraaien van de
slangkoppeling ø10
Voor het aandraaien van de
slangkoppeling ø10
Voor het monteren van de beugels
op de condensatieunit.
Voor alle bouten voor het
bevestigen van het plaatwerk en
de condensator is dezelfde sleutel
benodigd.
Voor het aandraaien van de
zelftappende schroeven van de
luchtgeleider van de
condensatieunit.
Voor het aandraaien van de
bevestigingstrildempers.
Ringsteeksleutel 19
- 24 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
ALGEMENE GARANTIEVOORWAARDEN
De firma Telair verleent een garantie op haar producten voor gebreken en
materiaal- en/of constructiefouten.
De garantie wordt beschouwd beperkt te zijn tot het recht op kosteloos
omruilen of repareren van de onderdelen die binnen 12 maanden na de
datum van aankoop van het product naar het oordeel van Telair gebreken
mochten vertonen.
De kosten van smeermiddelen en verbruiksmaterialen zullen wel in rekening
gebracht worden.
In ieder geval wordt indien het product gebreken vertoont en/of niet goed
functioneert elk recht van de koper om:
- het contract te ontbinden;
- schadevergoedingen voor schade aan personen of voorwerpen te
vorderen;
- verlenging van de garantie te vragen uitgesloten.
Eventuele transportkosten zijn voor rekening van de koper en dit geldt ook
voor de kosten van door hem aangevraagde en door Telair aanvaarde
inspecties ter plaatse.
De garantie wordt alleen als geldig beschouwd als de klant in staat is om
een bewijs te tonen waaruit de verkoopdatum blijkt (aankoopnota of
kassabon).
Dit bewijs moet goed bewaard worden en getoond worden aan het
servicecentrum van Telair indien er om service gevraagd wordt.
- 25 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
NOTAS
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
- 26 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
NOTAS
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
- 27 -
NL
SPLITSPLIT
SPLITSPLIT
SPLIT
BIPOWER 7000
NOTAS
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
Foto e disegni non contrattuali - Les photos et les dessins ne sont donnés qu’à titre indicatif.
We reserve the right to make technical changes without prior notice - Fotos und Zeichnungen
nicht vertraglich. Fotos y planos no indicados en contrato
AIR CONDITIONER
IN EUROPE:
GREAT BRITAIN - SCAN TERIEUR LTD
30, The Metro Centre, Tolpits Lane -
Watford,
Herts - England - WD18 9XG
Tel. 01923 800353 - Fax 01923 220358
HOLLAND - KARMAN AGENTUREN
Emmastraat, 31
1213 AJ Hilversum - Holland
Tel. 035 6240156 - Fax 035 6242141
FRANCE - GERARD DURAND
Lieu dit Borde Rouge
31590 Verfeil - France
Tel. 05 61356238 - Fax. 05 61743502
ESPAÑA - NAUCCA ACCESORIOS Y
REPUESTOS
Calle Pallars, 141 - 143 4°B
08018 Barcelona España
Tel. 093 3099537 - Fax. 093 4850700
ÖSTERREICH - TELECO GmbH
82041 Deisenhofen -
Tel. 08031 98939 - Fax. 08031 98949
www.telecogroup.com
IN DEUTSCHLAND
TELECO GmbH
82041 Deisenhofen - Tel. 08031 98939 -
Fax. 08031 98949
Mit unserer Servicenummer sind Sie
01805 006 857
direkt mit dem Teleco-Vertreter
in Ihrer Nähe verbunden.
KUNDENDIENST
BEI
AUSGEWÄHLTEN
BOSCH SERVICE!
IN EUROPE:
GREAT BRITAIN - SCAN TERIEUR LTD
30, The Metro Centre, Tolpits Lane - Watford,
Herts - England - WD18 9XG
Tel. 01923 800353 - Fax 01923 220358
HOLLAND - KARMAN AGENTUREN
Emmastraat, 31
1213 AJ Hilversum - Holland
Tel. 035 6240156 - Fax 035 6242141
FRANCE – BLEYS ANTOINE – BLEYS JEAN-PHILIPPE
19, Rue de la Parcheminerie
18700 Aubigny sur Nere - France
Tel. 02 48580367- Fax. 02 48583585
Mobil. 06 78262186 Mobil. 06 07012634
ESPAÑA - NAUCCA CARAVANING, S.A.
Poligono Industrial CAN ROQUETA 2 – Calle Can Lletget,2
08202 Sabadell (Barcelona) - España
Tel. 0937 457 054 - Fax. 0937 254 484
ÖSTERREICH TELECO GmbH
82041 Deisenhofen -
Tel. +49 08031 98939 - Fax. +49 08031 98949
www.telecogroup.com
IN DEUTSHLAND
TELECO GmbH
82041 Deisenhofen -
Tel. 08031 98939 - Fax. 08031 98949
www.telecogroup.com
Händler und Info in Ihrer Nähe:
01805 006857
Service für Teleco Anlagen in Deutschland:
09001000690
ITALY
Via E.Majorana 49
48022 LUGO( RA )
Tel. + 39 0545 25037
Fax.+ 39 0545 32064
Tel. Servizio Assistenza
899 899 856
www.telecogroup.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

Telair Split BiPower 7000 Handleiding

Type
Handleiding

Andere documenten