12 6006572-01
7.3 Jaarlijkse inspectie
X-1 Stroomverbruik aan de ampèremeter controleren.
X-2 Functiecontrole van de bewakingsinrichtingen.
X-3 Toestel loskoppelen, optillen en reinigen.
X-4 Visuele controle van de lastogen alsook van alle elementen van de hijsinrichtingen.
X-5 Propeller en SD-ring controleren.
X-6 Trekontlasting van de motoraansluitkabel controleren.
X-7 Motoraansluitkabel op eventuele schade controleren.
X-8 Functie van het koppelingssysteem controleren (variant "B" buisklemschroef met 80 Nm aandraaien!).
Aanvullend op de jaarlijkse inspectie moeten de volgende inspectiewerkzaamheden uitgevoerd worden:
Y-1 Isolatieweerstandscontrole.
Y-2 Controle van de tandwielolie.
Y-3 Glijolie conform paragraaf 8.5 (alleen model 2006) controleren.
Y- 4 Schroeven en moeren op het voorgeschreven aanhaalmoment controleren.
Y-5 Herstellen van lakschade.
Y-1 Isolatieweerstandscontrole
Eén keer per jaar moet de isolatieweerstand van de motorwikkeling gemeten worden. Wordt de isolatieweer-
stand niet bereikt, dan kan het zijn dat er vocht in de motor gedrongen is.
Maatregel: neem indien nodig contact op met uw bevoegde Sulzer-servicedienst. Het aggregaat mag
niet opnieuw ingeschakeld worden!
Y-2 Controle van de tandwielolie
Eén keer per jaar moet de tandwielolie (zie 8.1 Tandwielolie controleren/verversen) gecontroleerd worden. Hier-
bij dient gecontroleerd te worden of er zich een olie-watermengsel gevormd heeft.
ATTENTIE De sluitplug positie 6/2 moet voor alle SB 900 -2500 na een verversing van de trans-
missieolie door een sluitplug met magneet (art.nr.: 1156 0082) worden vervangen.
De olievuldoppen en olieaftappluggen aan het drijfwerk moeten, nadat ze opnieuw
gesloten werden, ontvet en zorgvuldig herlakt worden!
Maatregel: als er water in de tandwielolie vastgesteld wordt, moet de olievulling in elk geval vervangen
worden. In dergelijke gevallen dient u absoluut met uw bevoegde Sulzer-service contact op
te nemen, omdat waarschijnlijk een lek aan het drijfwerk de oorzaak is. Het aggregaat mag
niet opnieuw ingeschakeld worden!
Y-3 Controle van de glijolie (alleen bij model 2006 met grote oliekamer)
Eén keer per jaar moet bij de toestellen van de nieuwe generatie vanaf 01.2006 de glijolie (zie hoofdstuk 8.5)
gecontroleerd worden. Hierbij dient gecontroleerd te worden of er zich een olie-watermengsel gevormd heeft.
ATTENTIE De olievuldoppen en olieaftappluggen moeten, nadat ze opnieuw gesloten werden,
ontvet en zorgvuldig herlakt worden!
Maatregel: als er water in de glijolie vastgesteld wordt, moet in elk geval de glijringafdichting (zie paragraaf
8.3) vervangen worden. In dergelijke gevallen dient u absoluut met de voor u bevoegde Sulzer-
servicedienst contact op te nemen. Het aggregaat mag niet opnieuw ingeschakeld worden!
Y- 4 Schroeven en moeren op het voorgeschreven aanhaalmoment controleren
Eén keer per jaar of om de 8.000 bedrijfsuren wordt om veiligheidsredenen aanbevolen om de schroefverbin-
dingen van de koppelingshouder en de propellerbevestiging op vastheid te controleren.