Uw systeemhardware scannen
Door een hardwarescan uit te voeren, kunt u problemen met hardware op uw systeem detecteren. SupportAssist scant uw
systeemhardware op basis van een vooraf gedefinieerd schema. U kunt ook handmatig de volgende hardwarescans uitvoeren om
problemen te identificeren:
• Snelle hardwarescan uitvoeren op pagina 6
• Specifiek hardwarecomponent scannen op pagina 6
Snelle hardwarescan uitvoeren
Voer een snelle scan uit op uw systeem om problemen te detecteren in hardwareonderdelen, zoals harde schijf, processor, batterij en
geheugen.
Stappen
Open SupportAssist en klik op SNELLE SCAN.
Resultaten
Wanneer de scan is voltooid:
• Als er geen probleem is gedetecteerd, worden de relevante resultaten weergegeven.
• Als er een probleem is gedetecteerd, maar er volgens de beleidsregels van Dell geen supportaanvraag nodig is, wordt een notificatie
verzonden naar uw IT-beheerder.
• Als er een probleem is gedetecteerd en een supportaanvraag moet worden gemaakt, wordt er automatisch een aanvraag gemaakt en
wordt er een notificatie verzonden naar uw IT-beheerder en de technische support van Dell.
Specifiek hardwarecomponent scannen
U kunt een specifiek hardewarecomponent, zoals processor, harde schijf, geheugen en batterij scannen, afhankelijk van uw vereiste.
Stappen
1. Open SupportAssist en klik op het tabblad Probleemoplossing.
2. Voer een of meer van de volgende stappen uit:
• Klik in de CPU-kaart op Nu scannen om de CPU te scannen.
• Klik in de Hardeschijfkaart op Nu scannen om de harde schijf te scannen.
• Klik in de Geheugenkaart op Nu scannen om het geheugen te scannen.
• Klik in de Batterijkaart op Nu scannen om de batterij te scannen.
Wanneer de scan is voltooid:
• Als er geen probleem is gedetecteerd, worden de relevante resultaten weergegeven.
• Als er een probleem is gedetecteerd, maar er volgens de beleidsregels van Dell geen supportaanvraag nodig is, wordt een
notificatie verzonden naar uw IT-beheerder.
• Als er een probleem is gedetecteerd en een supportaanvraag moet worden gemaakt, wordt er automatisch een aanvraag gemaakt
en wordt er een notificatie verzonden naar uw IT-beheerder en de technische support van Dell.
3. Als u de geschiedenis van scans voor een specifiek component wilt weergeven, klikt u op Scangeschiedenis in de bijbehorende kaart.
De pagina Systeemactiviteit wordt weergegeven met de geschiedenisdetails.
3
6 Uw systeemhardware scannen