44
raken. Druk om je inzet (aan het begin van de ronde) te
veranderen op BOUNCE OUT. Je nieuwe inzet wordt getoond op
het display (bijvoorbeeld, wanneer ”b20“wordt getoond, dan geeft
dit een inzet van 20 punten aan). De inzet wordt aan het begin
van elke ronde automatisch teruggezet naar 10 punten.
Je kunt je inzet omzetten in punten door het segment dat bij het
aangegeven nummer hoort raken. Het gooien van een single met
de eerste dart wordt gezien als een “push” en scoort geen
punten. Als je echter met de eerste dart een double of triple gooit
op het juiste deel van het bord, dan telt dit als respectievelijk 1x
en 2x je inzet. Je volgende twee darts in de ronde worden geteld
als 1x, 2x, en 3x je inzet voor een single, double of triple. Het
segment zal op het scorebord oplichten om aan te geven hoeveel
darts je succesvol hebt geworpen. Als het actieve segment niet
wordt geraakt, dan kost dit de inzet die je hebt geselecteerd aan
het begin van de ronde. De speler die het eerst het vastgesteld
puntentotaal bereikt is de winnaar.
SPEL 30: CASINO B - STRAAT
Dit spel is vergelijkbaar met Casino A, maar heeft een extra
spelelement. Het is opnieuw de bedoeling om de eerste speler te
zijn die een vastgesteld puntentotaal bereikt. Opmerking: je kunt
het aantal punten waarmee het spel wordt gewonnen zelf
aanpassen.
Het dartbord geeft het nummer aan dat je moet proberen te
gooien. De standaard “inzet” is 10 punten. Elke speler kan zijn
inzet echter aan het begin van de ronde verhogen naar 20, 30, 40
… 90 punten. Spelers zullen normaal gesproken meer inzetten
wanneer er een nummer verschijnt dat ze denken te kunnen
raken. Druk om je inzet (aan het begin van de ronde) te
veranderen op BOUNCE OUT. Je nieuwe inzet wordt getoond op
het display (bijvoorbeeld, wanneer ”b20“wordt getoond, dan geeft
dit een inzet van 20 punten aan). De inzet wordt aan het begin
van elke ronde automatisch teruggezet naar 10 punten.
Je kunt je inzet omzetten in punten door het segment dat bij het
aangegeven nummer hoort raken. Het gooien van een single met
de eerste dart wordt gezien als een “push” en scoort geen
punten. Als je echter met de eerste dart een double of triple gooit
op het juiste deel van het bord, dan telt dit als respectievelijk 1x
en 2x je inzet. Dit is waar het nieuwe spelelement wordt
geïntroduceerd. In plaats van op hetzelfde segment te richten
tijdens elke ronde, moeten er nu doelen over de hele spanwijdte
van het bord worden geraakt. Bijvoorbeeld, als het display
aangeeft dat segment 1 moet worden geraakt, dan moet je
proberen om eerst segment 1 te raken, gevolgd door de bullseye,
gevolgd door segment 19. De tijdelijke scoreweergave zal na elke
worp aangeven op welk segment moet worden gericht.
Je volgende twee darts in de ronde worden geteld als 1x, 2x, en
3x je inzet voor een single, double, of triple (de bullseye heeft
geen triple). Het segment zal op het scorebord oplichten om aan
te geven hoeveel darts je succesvol hebt geworpen. Als het
actieve segment niet wordt geraakt, dan kost dit de inzet die je
hebt geselecteerd aan het begin van de ronde. De speler die het
eerst het vastgesteld puntentotaal bereikt is de winnaar.
SPEL 31: CASINO C - 3-STER
Deze versie van het Casino-spel is erg moeilijk, omdat je tijdens
elke ronde ten minste 3 darts in het actieve segment moet gooien
om punten te scoren. Het is opnieuw de bedoeling om de eerste
speler te zijn die een vastgesteld puntentotaal bereikt.
Opmerking: je kunt het aantal punten waarmee het spel wordt
gewonnen zelf aanpassen.
Alleen de segmenten 15 tot 20 en de bullseye zijn actief in dit
spel. De segmenten op het scorebord zullen aan het begin van
elke ronde opgelicht zijn. De standaard “inzet” is 10 punten. Elke
speler kan zijn inzet echter aan het begin van de ronde verhogen
naar 20, 30, 40 … 90 punten. Spelers zullen normaal gesproken
meer inzetten wanneer er een nummer verschijnt dat ze denken
te kunnen raken. Druk om je inzet (aan het begin van de ronde) te
veranderen op BOUNCE OUT. Je nieuwe inzet wordt getoond op
het display (bijvoorbeeld, wanneer ”b20“wordt getoond, dan geeft
dit een inzet van 20 punten aan). De inzet wordt aan het begin
van elke ronde automatisch teruggezet naar 10 punten.
Je kunt je inzet omzetten in punten door een actief segment (15 -
20 en bullseye) 3 keer te raken of gooi een triple om het segment
te “openen” en drie keer de waarde van je inzet te ontvangen.
Doubles en triples tellen als respectievelijk 2 en 3 hits. Wanneer
het niet lukt om een segment 3 keer te raken, dan verliest de
speler de waarde van de inzet. Daarnaast worden hits binnen
segmenten niet meegenomen naar de volgende ronde. De speler
die het eerst het vastgesteld puntentotaal bereikt is de winnaar.
SPEL 32: ELIMINATIE
Het doel van dit spel is om je tegenstanders te “elimineren”. De
regels zijn erg simpel. Elke speler moet met 3 darts tot een hoger
puntentotaal komen dan de tegenstander die hem voorging. Elke
speler begint met 3 levens. Als het de speler niet lukt om een
hoger puntentotaal te scoren dan de tegenstander die hem
voorging, dan verliest de speler 1 leven. Gelijke scores leiden ook
tot het verlies van 1 leven. De winnaar is de laatste speler die
levens over heeft. Opmerking: je kunt het aantal levens zelf
aanpassen.
SPEL 33: HOEFIJZER GOOIEN
Dit 2-speler spel gebruikt alleen de segmenten 20 en 3, die de
twee hoefijzerputten voorstellen. Speler 1 richt op het 20 segment
en speler 2 richt op het 3 segment. De score wordt opgeteld per
ronde. De eerste speler die 15 punten heeft is de winnaar.
De score wordt als volgt geteld:
TRIPLE RING = Ringer 3 punten
BINNENKANT SINGLE SEGMENT
(Driehoek) = 1 punt
DOUBLE RING= Leaner 2 punten
BUITENKANT SINGLE SEGMENT (Rechthoek) = 0
punten
Scores worden alleen geteld voor de speler of het team dat in de
ronde de meeste punten heeft gescoord. Bijvoorbeeld, als speler
1 in een ronde 3 punten scoort en speler 2 scoort slechts 1 punt,
dan zal alleen speler 1 voor die ronde 3 punten krijgen
toegekend. Rondes gaan door tot 15 punten zijn gescoord.
Opmerking: je kunt het aantal punten waarmee het spel wordt
gewonnen zelf aanpassen.
Onderhoud van het elektronische dartbord
1. Gebruik nooit pijlen met metalen punten in combinatie met
dit bord.
2. Gooi niet met teveel kracht. Er bestaat een kans dat de
puntjes van de pijlen kapot gaan en dat het bord extreem
snel slijt.
3. Draai de pijltjes met de wijzers van de klok mee wanneer u
ze uit het bord trekt.
4. Gebruik enkel de stroomadapter die bij het dartsbord
geleverd werd. Het gebruik van een verkeerde adapter kan
elektrische schokken veroorzaken en de elektronische
circuits beschadigen.
5. Mors geen vloeistoffen op het dartsbord. Gebruik geen
schoonmaakproducten in sprayvorm of
schoonmaakproducten die ammoniak of andere
schadelijke chemicaliën bevatten die schade kunnen
veroorzaken.