Lexibook IG810 Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

INSTRUCTION MANUAL
GUIDE DE L’UTILISATEUR
PLASMA CONSOLE
IG810
Français
English
Español
Português
Italiano
Deutsch
Nederlands
Ελληνικά
NL2
STARTKLAAR MAKEN
AV-Kabel Riem Oortelefoons
De Plasmaconsole bevat de volgende accessoires:
De Plasmaconsole verbinden met een TV
Je kan de Plasmaconsole met jouw TV verbinden indien je wil spelen op een breder scherm. Om dit te doen,
moet je onderstaande richtlijnen volgen:
1. De TV en de Plasma Console moeten worden uit gezet.
2. Steek de AV-kabel (zwarte eind) in het AV-kabelcontact van het spel.
3. Steek de AV-kabel (gele eind) in het corresponderende video-ingangscontact van jouw TV.
4. Steek de AV-kabel (rode eind) in het corresponderende audio-ingangscontact van jouw TV.
5. Zet de TV aan en schakel de Plasmaconsole in door op de Aan-/Uit-toets (On/Off) te drukken.
VIDEO
AUDIO (R)
AUDIO (L)
De oortelefoons gebruiken
Steek de oortelefoons in het oortelefooncontact.
Aan-/Uit-toets
Druk op de AAN-/UIT-toets (ON/OFF) om de plasmaconsole aan te zetten. Wanneer de console is
ingeschakeld, druk je vlug op de Aan-/Uit-toets (minder dan een seconde) om terug te keren naar het
hoofdmenu of hou je de AAN-/UIT-toets voor 2 á 3 seconden ingedrukt om het spel uit te zetten.
Opmerking: de Plasmaconsole zal automatisch uitschakelen na 3 minuten inactiviteit.
Reset-toets
Indien een abnormale werking optreedt, na het vervangen van de batterijen, neem dan een puntig voorwerp
(bv. Papierklemmetje) om de RESET-toets in te drukken, aan de achterkant van het toestel.
Opmerking: zorg ervoor dat de Plasma Console altijd is uitgeschakeld wanneer je de AV-kabel insteekt of
uittrekt.
Een spel selecteren
1. Nadat je het spel hebt aangezet, zal een openingsanimatie op het scherm verschijnen. Druk op A om het
hoofdmenu te openen.
2. De spelletjes zijn verdeeld in 5 categorieën: Action (actie), Racing (racen), Shooting (shieten), sports
(sporten), en Wits (scherpzinnigheid).
3. Om een categorie te selecteren, gebruik je de omhoog en omlaag pijltjestoetsen en druk je op A om de
categorie te openen.
4. De spelletjes voor die bepaalde categorie worden afgebeeld. Om een spel te selecteren, gebruik je de
omhoog en omlaag pijltjestoetsen en druk je op A om het spel te openen.
5. Druk nogmaals op A het spel te starten.
NL1
De Plasmaconsole werkt met 3 alkaline batterijen van 1,5V 22,25 Ah, type
LR03 of AAA (niet bijgeleverd).
De batterijen insteken
1. Open het deurtje van het batterijvak aan de achterkant van de spelconsole door
middel van een schroevendraaier.
2. Steek 3 x LR03 of AAA alkaline batterijen erin, rekening houdend met de polariteit,
aangeduid op de bodem van het batterijvak en zoals weergegeven op het hiernaast
afgebeelde diagram.
3. Sluit het batterijvak.
Geen oplaadbare batterijen gebruiken. Probeer nooit gewone (niet oplaadbare) batterijen te herladen. Haal de
accu’s uit het spel, alvorens ze op te laden. De accu’s alleen opladen in het bijzijn van een volwassene. Gebruik
geen batterijen of accu’s van een verschillend type, dan wel nieuwe en oude door elkaar. Dit spel mag alleen
worden gebruikt met deze specifieke batterijen. Plaats de batterijen en accu’s met de polen in de juiste richting.
Lege batterijen en accu’s moeten uit het speelgoed worden gehaald. Voorkom kortsluiting met de zijkanten van
de batterijen en de accu’s. Gooi geen batterijen in open vuur. Verwijder de batterijen wanneer het speelgoed
voor langere tijd niet wordt gebruikt.
HINWEIS: sollte das Gerät nicht mehr richtig funktionieren oder ein Elektrostatischer Stromschlag bekommen
haben, schalten Sie das Gerät Aus un wieder Ein mit dem ON/OFF Knopf. Sollte dieses nicht helfen, nehmen
Sie die Batterien raus, und/oder machen Sie eine RESET.
INLEIDING
De Plasmaconsole: 60 spelletjes op een kleurenscherm voor uren plezier! De spelconsole bevat 2
speelmodes: alleenstaand voor meer flexibiliteit en verbonden aan een TV voor het spelen op een breedbeeld
scherm. Gelieve de onderstaande richtlijnen te lezen om alle functies van dit spel te leren kennen.
STROOMTOEVOER
ONTDEK DE PLASMACONSOLE
A/V-kabel contact
Oortelefoon contact
B-toets
AAN/UIT- toets (ON/OFF)
LCD-scherm
Multidirectionele joystick (8 posities)
Reset-toets (aan de achterkant van de console)
A-toets
NEDERLANDS
NL4
RACING
Spel Beschrijving Actie – Toetsen om te drukken
Motor Rally Maak je klaar voor een opwekkende motorrace.
Let op voor de hindernis op de weg en voor de
andere deelnemers. Bereik de finishlijn binnen
de gegeven tijdslimiet om het spel te winnen.
: om de motor links of rechts
te bewegen.
A : om te versnellen
B : om te remmen
Runner Car
(Rennwagen)
Voltooi de race alvorens je zonder brandstof
raakt. Let op voor hindernissen en andere
deelnemers. Verzamel de geldzakken om 100
bonuspunten te krijgen en brandstofkannen (P)
om bij te tanken.
: om jouw wagen links of
rechts te bewegen.
A : om te versnellen
B : om te remmen
Truck Race
(Vrachtwagenrace)
Race met jouw vrachtwagen tegen de
hindernissen alvorens zonder brandstof te
raken. Je kan bijtanken door de rode cirkels te
verzamelen.
: om jouw vrachtwagen links of
rechts te bewegen.
A : om te versnellen
B : om te remmen
VR Racing
Big Racing
(Grote Race)
Kies een motorcircuit onder de 4 verschillende
beschikbare races. Om tijd te sparen, vermijdt
de hindernissen en andere deelnemers. Een pijl
duidt aan dat je een scherpe bocht nadert.
Draai goed mee met de bocht om optimale
snelheid te behouden.
: om jouw motor links of rechts
te bewegen. Om een parcours te
kiezen.
A : om te versnellen of een race te
starten.
B : om te remmen.
Klaar, start! Bereik de finishlijn binnen de
tijdslimiet. Bots niet tegen andere wagens aan.
: om jouw wagen links of
rechts te bewegen.
A : om te versnellen
B : om te remmen
Bump Car
(Botsauto)
Je rijdt met je auto over een weg vol met
hindernissen en je moet veilig thuis komen.
Vermijdt hindernissen en andere auto’s. Je kan
jouw bestuurder kiezen.
: om je auto links en rechts te
bewegen. Om een bestuurder te
kiezen.
A : om te starten of te versnellen.
B : om jouw auto voorwaarts te
bewegen.
Fast Race
(Snelle race)
Doe je veiligheidsriem om en maak je klaar
voor een race geneigd tot ongelukken. Blijf uit
de buurt van hindernissen en de kant van de
rijbaan. Let op voor andere voertuigen die
proberen jou aan de kant van de baan te
duwen. Beweeg je auto voorwaarts om over
bruggen te springen.
GP Race
(Grand Prix Race)
Je neemt deel aan een motor grand prix race.
Bereik de finishlijn alvorens je zonder brandstof
raakt. Je kan bijtanken door de blauwe kannen
te verzamelen.
: om jouw motor links of rechts
te bewegen.
A : om te versnellen.
B : om een gemiddelde snelheid
van 62 km/u te behouden.
NL3
ACTION (ACTIE)
Spiel Omschrijving Actie – toetsen om te drukken
Ball Clash
(Ballenge-vecht)
Neem deel aan het rode ballentornooi! Jouw
pionnetje is het konijn onderaan het scherm, en
de computer is de aap bovenaan het scherm.
Om een set te winnen, moet je alle rode ballen
naar de kant van jouw tegenspeler gooien. Je zal
gedurende enkele seconden stilstaan als een
rode bal jou treft.
: om het konijn links en rechts
te bewegen en om jezelf achter
een bal te kunnen plaatsen.
A : om rode ballen te gooien.
Build up Road
(Bouw een
weg)
Gebruik de hijskraan om een weg te bouwen
tussen jouw voertuig en de eindbestemming
terwijl je stenen en bomen vermijdt. Er zijn een
beperkt aantal secties beschikbaar. Gebruik de
spade om een sectie te verwijderen. Je wint
wanneer jouw voertuig (dat zich links bovenaan
het scherm bevindt) de eindbestemming bereikt.
Druk op «Reset» aan de linkerkant van het
scherm om het spel te herbeginnen.
Pijltjestoetsen (8): om jouw
hijskraan te bewegen en een sectie
van de weg naar de plaats van
jouw keuze te slepen.
A : om een sectie te selecteren en
neer te leggen. Om op «Reset» of
«Exit» te drukken.
Towers
(Torens)
Spring van het ene naar het andere platform
terwijl je de dodelijke pinnen vermijdt.
A : hou deze toets ingedrukt om de
sterkte van de sprongen te
verhogen en laat de toets los om te
springen.
Lonely Island
(Verlaten eiland)
Begeleidt te pinguin op het verlaten eiland.
Onderweg kan je 5 verschillende mini-spelletjes
spelen. De pinguin moet in één van de kleine
huisjes binnengaan om een mini-spel te spelen.
: om de pinguin te leiden.
A : om een selectie te maken, de
figuurtjes te bewegen en om te
springen.
Delivery Man
(Besteller)
Vul alle schappen van de supermarket met
koopwaren.
: om de plaats van een
koopwaar te kiezen.
A : om een koopwaar te plaatsen.
B : om een koopwaar op te pikken.
The Night
(Die Nacht)
Jouw pion is het monster onderaan het scherm.
Je moet de luchtbellen neerschieten die door de
engels naar beneden worden gegooid. De
luchtbellen bevatten soms extra levens, wapens
of vallen. Je verliest een leven wanneer een
luchtbel of een ander voorwerp jou raakt.
: om het monster links of rechts te
bewegen.
A : om een pijl af te schieten.
B : om met een bonuswapen te
vuren.
Challenge 100
(Uitdaging 100)
Je moet van het ene naar het andere platform
naar beneden springen terwijl je de pinnen
vermijdt. Zorg ervoor dat je niet van een platform
afvalt.
: om jouw pion links of rechts te
bewegen.
Lucky
Lawnmower
(Geluksgras
maaier)
Maai het gras zodat je de diamanten kan
verzamelen en de uitgang (EXIT) van de tuin kan
vinden. Je verliest een leven als de tijd op is of als
een steen op jouw grasmaaier neervalt.
: om de grasmaaier in één van
de vier richtingen te bewegen.
B : om jouw grasmaaier te laten
ontploffen wanneer je vastzit.
Mr. Onion
(Mr. Ajuin)
Mr. Ajuin moet alle sleutels verzamelen om zijn
vriendin te bevrijden die opgesloten zit in een
kooi aan de top van het parcours. Mr. Ajuin mag
niet met de pompoenen of andere schurken in
aanraking komen.
: om Mr. Ajuin links of rechts te
bewegen.
: om op of af de ladders te
klimmen.
A – om een schurk te beschieten.
LIJST MET SPELLETJES
Gelieve hieronder de richtlijnen te vinden voor elk spel dat bij deze Plasmaconsole werd geleverd.
: om je auto links of rechts te
bewegen.
: om te versnellen
: om te vertragen
A : om de race te beginnen of
jouw auto voorwaarts te bewegen.
FR6
SPORTS (SPORTEN)
Golden Arrow
(Gouden Pijl)
Neem deel aan de boogschutterscompetitie !
Kies de windsnelheid alvorens de pijlen naar
jouw doel te schieten. Je moet jezelf kwalifice-
ren om naar de volgende ronde over te gaan.
A : om te schieten. Hou deze toets
ingedrukt en laat los om de hoek
van jouw schot te vergroten.
B : om de windsnelheid te
selecteren.
Super Surfing
(Super Surfen)
Surf de golven en grijp zoveel mogelijk vlaggen
als je maar kan. Je verliest een leven telkens je
tegen een andere surfer, boot of kayak aanbotst.
: om je surfboard rechts of links
te bewegen.
A : om een golf aan te nemen of te
springen.
Basketball
(Basketbal)
Probeer het record van 20 baskets binnen te
tijdslimiet te verbreken! Hou de energiebalk
rechts bovenaan het scherm in de gaten om de
sterkte van jouw worp aan te passen.
A :
om de basketball te gooien.
Racing Boat
(Snelheidsboot)
Hier is een race op een rivier vol met krokodillen
en haaien. Probeer zover mogelijk te geraken
alvorens zonder brandstof te raken. Vermijdt
hindernissen en grijp de groene kannen om bonus
brandstof te krijgen.
: om de boot links of rechts te
bewegen.
A : om te versnellen
B : om te remmen
Dart Champion
(Dartkampioen)
Je moet naar de witte en blauwe doelen
schieten wanneer ze zich binnen een vierkant
bevinden. Witte doelen geven je 100 punten en
blauwe doelen 300 punten.
A :
om de doelen links van het
scherm te beschieten.
B : om de doelen rechts van het
scherm te beschieten.
Pool Pro
(BIljartprofessio
neel)
Speel pool! Je kan in een-speler of twee-speler
modus spelen. Plaats de speelbal (witte bal)
door middel van de pijltjestoetsen en druk op A.
Kies daarna de hoek van jouw stoot door middel
van de pijltjestoetsen en druk op A. Uiteindelijk
kies je de sterkte van jouw stoot door op A te
drukken.
: om de speelbal te plaatsen
en de hoek van jouw stoot te
kiezen.
A : om de plaats van de speelbal
te kiezen; om de sterkte van je
stoot te kiezen; om te stoten.
B : om de nummers van de ballen
te onthullen.
WITS (SCHERPZINNIGHEID)
Block Out
(Uitblokkeren)
Gebruik de blauwe balk om de bal de laten
botsen en alle blokken te vernietigen. Let op:
sommige blokken kunnen je een extra leven
geven, een leven wegnemen, jouw bal versnel-
len of de balk verbreden.
: om de balk links of rechts te
bewegen.
A : om de bal te lanceren bij het
begin van een nieuwe spelronde.
Fish Catcher
(Visser)
Vang de rode vis, maar vang niet de zwarte
vissen.
: om je hand links of rechts te
bewegen.
A : om een vis te vangen.
Push the Box
(Duw de doos)
Jouw taak is om om de dozen over elke
bal/knikker te duwen.
:om jouw pion links, rechts,
naar beneden of naar boven te
bewegen.
A : om jouw laatste zet te
annuleren.
B : om het spel te resetten naar
het huidige niveau.
Spel Beschrijving Actie – Toetsen om te drukken
Spel Beschrijving Actie – Toetsen om te drukken
FR5
SHOOTING (SCHIETEN)
Spel Beschrijving Actie – Toetsen om te drukken
Aero Engine
(Aëromotor)
Je bent de kapitein van een ruimteschip in het
midden van een galactisch gevecht en je moet
de vloot van jouw tegenstander vernietigen.
Verzamel de blauwe diamanten om je punten te
verdubbelen, verzamel er twee en verdrievoudig
je score.
: om je ruimteschip te
bewegen in één van de drie
richtingen.
A : om te schieten.
Last Cabra
(Laatste Cabra)
Je bent de kapitein van een gevechtstoestel in
het midden van een oorlog en je moet de vloot
van jouw tegenspeler vernietigen. Verzamel de
“S” om jouw schietvermogen te verdubbelen;
verzamel er twee om het te verdrievoudigen.
: om je ruimteschip te
bewegen in één van de drie
richtingen.
A : om te schieten.
Block Flying
(Blokvliegen)
Je moet alle blokken doen verdwijnen. Schiet
naar de blokken zodat je vierkanten of
rechthoeken vormt. Voor je het spel start, kan je
kiezen tussen 3 speelruimtes. Je verliest als
jouw schip tegen de blokken botst.
: om links of rechts te
bewegen. Om een speelruimte te
kiezen.
A : om te schieten. Om het spel te
starten na het selecteren van een
speelruimte.
Space Castle
(Ruimte-kasteel)
En ganse horde ruimtemonsters komt naar je
dorp toe. Gebruik je laser om hen neer te
schieten alvorens ze kunnen landen. Je bent
veilig als je in één van de 4 huizen staat maar je
kan dan niet schieten. Opgelet: als de huizen
vernietigd zijn, heb je geen schuilplaats meer.
Alvorens een niew spel te starten, kan je de lijst
met topscores bekijken.
: om links en rechts te
bewegen. Om het openingsmenu
te doorbladeren.
A : om te schieten; om de lijst met
topscores te openen.
Star Ally
(Sterren-
vereniging)
Een burgeroorlog woekert in de melkweg.
Vernietig alle strijdkrachten van de
tegenstander en hun kapitein. Dit spel kan
gespeeld worden in een-speler of twee-speler
modus. Je kan ook de lijst met de topscores
bekijken. Aan het eind van een spelronde kan
je de eerste 3 letters van een voornaam
intypen door middel van de pijltjes om door
het alfabet te bladeren en op A te drukken om
een letter te selecteren.
Submarine War
(Onder-
zeeëroorlog)
Jouw onderzeeërvloot voert oorlog tegen een
andere vloot. Wanneer je het spel begint, moet
je strategisch de positie en plaats van jouw
onderzeeërs kiezen. Daarna moet je de
onderzeeërs van jouw vijand vinden en
vernietigen alvorens jouw vloot volledig wordt
vernietigd.
: om de cursor naar een
coördinaat te bewegen.
A : om een selectie te bevestigen;
om de plaats van een van jouw
onderzeeërs te bevestigen. Om
naar een coördinaat te schieten.
B : om de layout van jouw
onderzeeër te veranderen
(horizontaal of vertikaal).
Valiant Rescue
(Heroïsche
redding)
Het is oorlog op de planeet Aarde. Je bent de
kapitein van een ruimteschip en je moet vechten
tegen je vijanden. Dit spel kan in 1- of 2-speler
modus worden gespeeld. Je kan ook de lijst met
de topscores bekijken of het spel verlaten
(EXIT). Je kan twee verschillende schoten
afvuren.
: om je ruimteschip links of
rechts te bewegen.
: om het openingsmenu te
doorbladeren.
A : om te schieten (standaard),
om een menuoptie te selecteren.
B : voor een kort en nauwkeurig
schot.
: om je ruimteschip links en
rechts te bewegen.
: om 1-speler of 2-speler modus
te selecteren; om door het
openingsmenu te bladeren; om je
ruimteschip naar boven of naar
onder te bewegen of om het spel te
verlaten (EXIT).
A : om te schieten; om een spel te
starten, om een menuoptie te
selecteren.
NL8
Monkey N Fox
(Aap en Vos)
Vossen vallen jouw aapje aan. Schiet de
vossen neer, zoniet zullen zij je vangen. Je kan
in 1-speler of 2-speler modus spelen
: om je aapje naar boven of
naar onder te bewegen. Om te
verspringen tussen 1-speler en
2-speler modus.
A : om te schieten; om het spel te
beginnen.
Paint Master
(Schilder-
kunstmeester)
Schilder alle wegen zonder gevangen te
worden door de schurken.
: om links, rechts naar boven
en naar onderen te bewegen.
Sea War
(Zeeslag)
Vijandelijke onderzeeërs schieten naar jouw
schip. Vecht terug en vernietig de vloot van jouw
vijand.
: om je schip links en rechts te
bewegen.
A : om te schieten.
Sky Mission
(Luchtmissie)
Hang de dozen aan de vliegende ballonnen.
Vermijdt hindernissen en schurken op de grond
en in de lucht. Je kan jezelf versnellen in de
lucht en schieten door op de omlaag-toets en A
te drukken.
: om jouw figuurtje (pion) links
en rechts te bewegen.
: om naar onderen of naar
boven te richten.
A : om te schieten.
Dangerous Zone
(Gevaarlijke
Zone)
Vul de lege plaatsen door de vallende blokken
op een horizontale rij de zetten. Een rij zal
verdwijnen van zodra deze is gevuld. Jouw pion
kan blokken oppikken en deze ergens anders
neer zetten. De pion kan ook springen. Je
verliest als een rij blokken de top van het
scherm bereikt; als de tijd is afgelopen of indien
een blok op jouw pion valt.
: om jouw pion links of rechts
te bewegen.
A : om een blok op te pikken of
ergens anders neer te zetten.
B : om te springen
Fire Fighter
(Brandweerman)
Verplaats de brancard om de vallende brand
-
weerman op te vangen en hem te laten
terugspringen. De brandweerman moet de
bewoners in een brandend gebouw redden en
de brand blussen. Je gaat naar het volgende
niveau als alle bewoners veilig zijn of als de
brand is geblust.
: om de brancard links of
rechts te bewegen.
A : om de brandweerman bij het
begin van een spelronde voort te
bewegen.
Fish Quiz
(Visquiz)
Zet de purperen vis op de plaatsen aangeduid
door de purperen knikkers (kijk naar de ster
rechts van het scherm). De vis kan alleen
bewegen binnen een cirkel. Om dit te doen,
plaats je de cursor op een vis die door 6 visjes
is omringd en druk je op A of B.
: om de cursor in één van
de 8 richtingen te bewegen.
A : om een cirkel vissen tegen de
wijzers van de klok te bewegen.
B : om een cirkel vissen
kloksgewijze te bewegen.
Happy Diamond
(Gelukkige
diamant)
Laat de blokken verdwijnen door 2 blokken met
dezelfde afbeelding aan elkaar te hechten.
Blokken kunnen niet naar boven bewegen.
Indien je het spel in het huidig niveau opnieuw
wil spelen, zet de cursor op het symbool
«RETRY», in de onderste hoek van het scherm
en druk op A. Volg de richtlijnen indien je
verkiest op «MENU» te drukken en herbegin
het spel vanaf niveau 1.
: om de cursor links, rechts,
naar boven of naar onder te
bewegen.
A : om een blok te selecteren, de
cursor over dat blok te plaatsen;
hou deze toets ingedrukt om een
blok te verplaatsen.
B : om je laatste zet te annuleren.
NL7
Jewel Master
(Juweelmeester)
Rijen van 3 juweelstenen vallen naar beneden
van boven naar onderaan het scherm. Om deze
te annuleren, bring je 3 stenen van dezelfde
kleur en vorm op een lijn. De lijnen kunnen
diagonaal, horizontaal of vertikaal zijn. Denk
eraan dat je de positie van de stenen in een
vallende rij kan veranderen.
: om een vallende rij links of
rechts te bewegen.
: om de snelheid van een
vallende rij te verhogen.
A : om de plaats van de stenen in
een rij te veranderen.
Insect Chase
(Insektenjacht)
Vang de vlinders met jouw net. Je verliest een
leven als je andere insekten vangt.
: om het net in 8 richtingen
te bewegen.
Ocean Quest
(Oceaan-
zoektocht)
Voltooi de speedbootrace binnen de tijdslimiet.
Vermijdt het raken van andere boten. Je kan
extra seconden (T) en levens (L) verzamelen.
: om jouw boot naar boven of
naar beneden te bewegen.
A : om te versnellen
B : om te remmen
Pinball Track
(Flipper
parcours)
Rol de bal doorheen de pijplijn en vermijdt de
spleten en gaten. Je moet de sleutel vinden die
het volgende niveau ontgrendelt.
: om de bal links, rechts,
naar boven en naar onder te
bewegen.
Spin Ball
(Spinbal)
Rol de bal op het spoorwegparcours. Vindt de
sleutel om de deur (DOOR) te openen en bereik
het einde (END) van het parcours en ga naar het
volgende niveau. Je kan onderweg bonus
voorwerpen verzamelen, maar pas op want er zijn
ook vallen.
: om de bal in 4 richtingen te
rollen.
Bean’s
Adventure
(Bean’s
avontuur)
Jouw doel is om alle rode stenen in de kist te
duwen. Om dit te doen, moet je strategisch de
blauwe stenen verplaatsen. Om te winnen,
moet het kleine figuurtje (pion) in de kist terecht
komen.
: om het figuurtje (pion) in 4
richtingen te bewegen.
A : als je deze toets indrukt, zal je
het spel tot het huidige niveau
resetten. Je zal wel een leven
verliezen.
Bubble Blaster
(Luchtbelblaffer)
Ballen van verschillende kleuren bewegen
langs het spirale parcours. Vernietig deze
alvorens ze het midden bereiken. Om dit te
doen, moet je 3 of meer ballen van dezelfde
kleur op een rij zetten. Je kan de middenste bal
naar de plaats van jouw keuze zenden.
Catch the Egg
(Vang het ei)
Vogels laten eieren vallen die jij moet opvangen
met jouw braadpan. Opgelet want de vogels
laten ook bommen vallen.
: om de braadpan links of
rechts te bewegen.
Dragon Fire
(Drakenvuur)
Leidt de draak doorheen de vuurballen. De
draak groeit na het eten van elke vuurbal.
Opgelet: De draak mag niet tegen een muur
lopen of zijn staart tegen een muur laten botsen.
: om de draak links, rechts,
naar boven of naar onderen te
bewegen.
Elfland
(Elfjesland)
Vernietig de elfjes door tegen ze aan te botsen.
Je kan alleen tegen de elfjes botsen die
dezelfde kleur hebben als jezelf. Zoniet verlies
je een leven. Om de kleur van je elf te verand-
eren, spring je in een verfpot.
: om jouw elfje in 2 richtingen
te bewegen.
A : om te springen.
Druk op en op A om in een
blauwe verfpot te springen.
: om het handsymbool links,
rechts, naar boven of naar onderen
te bewegen.
A : om de middenste bal te
bewegen. Plaats het handsymbool
over de gewenste plaats, druk
daarna op deze toets om de
middenste bal naar deze plaats te
zenden.
NL10
OPMERKING: gelieve deze handleiding te bewaren aangezien het belangrijke informatie bevat. Het product is
gedekt door onze 2 jaar garantie.
Voor alle herstellingen tijdens de garantie of naverkoopsdienst, moet je je richten tot de verkoper met een
aankoopbewijs. Onze garantie geldt voor al het materiaal en de montage van de fabrikant, exclusief alle
schade veroorzaakt door het niet repsecteren van onze gebruiksaanwijzing ( zoals uit elkaar halen, blootstellen
aan hitte of vochtigheid….). Wij raden aan de verpakking te bewaren voor enige referentie in de toekomst.
In onze poging voor constante verbetering, is het mogelijk dat kleuren en details van dit product lichtjes
verschillen van deze op de verpakking. Niet geschikt voor kinderen onder 36 maanden daar er kleine losse
onderdeeltjes aanwezig zijn.
Referentie : IG810
© 2005 LEXIBOOK®
WAARSCHUWING VOOR EPILEPSIE
Moet door jou of jouw kind gelezen worden alvorens een videospel te gebruiken.
Sommige mensen kunnen aanvallen van epilepsie krijgen of het bewustzijn verliezen bij het zien van bepaalde
flitsende lichten of frequente bewegingen in onze dagelijkse omgeving. Deze mensen stellen zich bloot aan
dergelijke aanvallen bij het bekijken van bepaalde televisiebeelden of bij het spelen van bepaalde videospelen.
Dit fenomeen kan ook plaatsvinden zonder voorafgaande medische verschijning of zonder enige vooraf-
gaande aanval van epilepsie. Indien jezelf of iemand van je familie reeds symptomen van epilepsie (aanval of
bewustzijnsverlies) heeft ervaren bij het zien van "licht"stimulaties, gelieve uw dokter te raadplegen alvorens
dit spel te gebruiken.
Wij raden de ouders aan om aandachtig hun kinderen te observeren tijdens het spelen van een videospel.
Indien jijzelf of je kind de volgende symptomen vertonen: duiziligheid, problemen van het zicht, oog- of
spiersamentrekkingen, orientatieproblemen, ongecontroleerde bewegingen of stuiptrekkingen, gelieve
onmiddellijk het spel te stoppen en uw dokter te raadplegen.
Voorzorgsmaatregelen die je bij het gebruik van video games altijd in acht moet nemen.
Wanneer je een video game speelt met een TV-scherm kan verbonden worden, ga altijd op een relatieve verre
afstand van het scherm zitten of staan en zo ver als de verbindingsdraad het toelaat.
Gebruik het liefst video games met een klein scherm. Speel geen video games wanneer je moe bent of niet
lang hebt geslapen.
Zorg ervoor dat de ruimte waarin je speelt voldoende verlicht is.
Wanneer je video games speelt, neem elke 10 tot 15 minuten een onderbreking.
ONDERHOUD
Om het speelgoed te reinigen, gebruik je alleen een zachte, licht vochtige doek. Alle detergenten zijn
verboden. Stel het spel niet bloot aan direct zonlicht of eender welke hittebron. Maak het spel niet nat. Haal
het niet uit elkaar en laat het niet vallen.
Indien je het spel voor langere tijd niet gebruikt, haal de batterijen eruit.
GARANTIE
NL9
: om het potje links of rechts te
bewegen
Hard Win
(Moeilijk Winnen)
Het doel van dit spel is om een knikker van een
bepaalde kleur in een emmertje van dezelfde
kleur te laten vallen. De knikkers vallen naar
beneden van bovenaan het scherm. Verander
de richting van de pijplijnen om de knikker in het
corresponderende emmertje te leiden.
Loop Tennis
Kaats de tennisbal van de ene racquet naar de
andere.
A :
voor een korte slag.
B : voor een lange slag.
Matching Tiles
(Tegels bij elkaar
passen)
Maak het bord leeg door paren van identieke
tegels weg te nemen. Identieke tegels kunnen
enkel worden weggenomen indien de tegels
kunnen verbonden worden door een onzicht-
bare lijn van maximum twee 90
o
rotaties.
: om de cursor links, rechts
naar boven of naar onder te
bewegen.
A : om een tegel te selecteren.
Pet Shop
(Dierenwinkel)
Jij bent de kat en je moet tegenover de hond
gaan staan aan de andere kant van de omhein-
ing. Gebruik de bal om de hond te raken.
A : druk eenmaal om de sterkte
van je worp te kiezen en
tweemaal om de bal te gooien.
Igloo Land
(Igloland)
Gebruik jouw logisch denken om de krokodil
doorheen het kasteel te leiden. Onderweg moet
de krokodil bij de iglo’s (nummers) stoppen om
de rijmpjes op te lossen. Plaats een ijsblok over
elke ijsbal alvorens de bom ontploft. Er zijn ook
bonusmissies aangeduid door (?). Je moet de
bonusmissies passeren om de hekjes te
ontgrendelen.
: om de krokodil links,
rechts, naar boven of naar onder
te bewegen.
A : om een igloo of bonusmissie
binnen te gaan. Om je laatste zet
te annuleren.
B : om het rijmpje opnieuw te
starten.
Move Fun
(Beweging-
splezier)
In het openingsmenu, druk op de appel om te
spelen, druk op «Scores» om de topscores te
bekijken of op «EXIT» om het spel te verlaten.
Voor het spelen, moeten je kiezen tussen 3
symbolen: figuurtjes (FIGURES), fruit (FRUITS)
of bloemen (FLOWERS). Je taak bestaat eruit
horizontale of vertikale lijnen te maken met 3
identieke symbolen. Selecteer twee symbolen
zij aan zij om hun positie te veranderen.
: om de cursor over een
symbool te plaatsen; om een
optie te kiezen in het openings-
menu; om een symbool te kiezen.
A : om een selectie te maken en
het spel te starten.
Ultra Doggy
(Ultra hondje)
Het hondje moet de straat oversteken zonder
geraakt te worden door de auto’s. Het moet alle
sleutels vinden vooraleer hij thuis komt. Het kan
onderweg ook bonusvoorwerpen verzamelen.
: om het hondje links,
rechts, naar boven of naar onder
te bewegen.
Right Spot
(Juiste plekje)
Je moet de rechthoekjes van een bepaalde
kleur over een ster van dezelfde kleur plaatsen.
Je kan de positie van twee rechthoekjes alleen
veranderen wanneer ze verbonden zijn door een
stippellijn. Je mag alleen één rechthoek over
één ster terzelfdertijd plaatsen.
: om het ‘hand’symbool naar
een rechthoekje of een ster te
verplaatsen.
A : om een rechthoekje naar een
lege ster te zenden.
Rainbow
(regenboog)
Vang de vallende regenbogen met jouw potje.
Om naar het volgende niveau over te gaan,
moet je zoveel regenbogen vangen zoals
aangeduid naast (‘ROLE’) op het scorebord.
Richtlijnen voor milieubescherming
Gebruikte elektronische apparaten horen niet thuis in het huisafval !
Wij vragen u daarom een bijdrage aan de bescherming van ons milieu te leveren en dit apparaat
op de voorziene verzamelplaatsen af te geven.
: om de pijplijn naar links te
draaien.
: om de pijplijn naar rechts te
draaien.
: om de pijplijn loodrecht te
draaien.
Contactez-nous / Contact us
LEXIBOOK S.A
2, avenue de Scandinavie
91953 Courtaboeuf Cedex France
Assistante technique : 0892 23 27 26 (0,34€ TTC/Min)
LEXIBOOK UK ltd
Unit 10 Petersfield Industrial Estate
Bedford Road, Petersfield
Hampshire, GU32 3QA, United Kingdom
Freephone helpline: 0808 100 3015
LEXIBOOK Ibérica S.L
C/ de las Hileras 4, 4° 15
28013 Madrid Spain
Tél : +3491-548-89-32
LEXIBOOK Electronica Lda
Quinta dos Loios
Praceta José Domingos dos Santos, 6B-8A
2835-343 Lavradio-Barreiro Portugal
Apoio Técnico : 212 039 600
LEXIBOOK Italia S.r.l
Via Eustachi, 45
20129 Milano Italia
Tel. : +39 02 20 40 49 59
www.lexibookjunior.com
© 2005 LEXIBOOK
®
Designed in Europe – Made in China
Conçu en Europe – Fabriqué en Chine
Ref : IG810IM0245

Documenttranscriptie

PLASMA CONSOLE IG810 INSTRUCTION MANUAL GUIDE DE L’UTILISATEUR Français English Español Português Italiano Deutsch Nederlands Ελληνικά De Plasmaconsole bevat de volgende accessoires: NEDERLANDS INLEIDING De Plasmaconsole: 60 spelletjes op een kleurenscherm voor uren plezier! De spelconsole bevat 2 speelmodes: alleenstaand voor meer flexibiliteit en verbonden aan een TV voor het spelen op een breedbeeld scherm. Gelieve de onderstaande richtlijnen te lezen om alle functies van dit spel te leren kennen. STROOMTOEVOER AV-Kabel De Plasmaconsole werkt met 3 alkaline batterijen van 1,5V LR03 of AAA (niet bijgeleverd). Riem Oortelefoons 22,25 Ah, type De batterijen insteken 1. Open het deurtje van het batterijvak aan de achterkant van de spelconsole door middel van een schroevendraaier. 2. Steek 3 x LR03 of AAA alkaline batterijen erin, rekening houdend met de polariteit, aangeduid op de bodem van het batterijvak en zoals weergegeven op het hiernaast afgebeelde diagram. 3. Sluit het batterijvak. Geen oplaadbare batterijen gebruiken. Probeer nooit gewone (niet oplaadbare) batterijen te herladen. Haal de accu’s uit het spel, alvorens ze op te laden. De accu’s alleen opladen in het bijzijn van een volwassene. Gebruik geen batterijen of accu’s van een verschillend type, dan wel nieuwe en oude door elkaar. Dit spel mag alleen worden gebruikt met deze specifieke batterijen. Plaats de batterijen en accu’s met de polen in de juiste richting. Lege batterijen en accu’s moeten uit het speelgoed worden gehaald. Voorkom kortsluiting met de zijkanten van de batterijen en de accu’s. Gooi geen batterijen in open vuur. Verwijder de batterijen wanneer het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt. STARTKLAAR MAKEN De Plasmaconsole verbinden met een TV Je kan de Plasmaconsole met jouw TV verbinden indien je wil spelen op een breder scherm. Om dit te doen, moet je onderstaande richtlijnen volgen: 1. De TV en de Plasma Console moeten worden uit gezet. 2. Steek de AV-kabel (zwarte eind) in het AV-kabelcontact van het spel. 3. Steek de AV-kabel (gele eind) in het corresponderende video-ingangscontact van jouw TV. 4. Steek de AV-kabel (rode eind) in het corresponderende audio-ingangscontact van jouw TV. 5. Zet de TV aan en schakel de Plasmaconsole in door op de Aan-/Uit-toets (On/Off) te drukken. HINWEIS: sollte das Gerät nicht mehr richtig funktionieren oder ein Elektrostatischer Stromschlag bekommen haben, schalten Sie das Gerät Aus un wieder Ein mit dem ON/OFF Knopf. Sollte dieses nicht helfen, nehmen Sie die Batterien raus, und/oder machen Sie eine RESET. VIDEO AUDIO (R) AUDIO (L) De oortelefoons gebruiken Steek de oortelefoons in het oortelefooncontact. ONTDEK DE PLASMACONSOLE B-toets Aan-/Uit-toets Druk op de AAN-/UIT-toets (ON/OFF) om de plasmaconsole aan te zetten. Wanneer de console is ingeschakeld, druk je vlug op de Aan-/Uit-toets (minder dan een seconde) om terug te keren naar het hoofdmenu of hou je de AAN-/UIT-toets voor 2 á 3 seconden ingedrukt om het spel uit te zetten. Opmerking: de Plasmaconsole zal automatisch uitschakelen na 3 minuten inactiviteit. AAN/UIT- toets (ON/OFF) LCD-scherm Multidirectionele joystick (8 posities) Reset-toets (aan de achterkant van de console) A-toets A/V-kabel contact Oortelefoon contact NL1 Reset-toets Indien een abnormale werking optreedt, na het vervangen van de batterijen, neem dan een puntig voorwerp (bv. Papierklemmetje) om de RESET-toets in te drukken, aan de achterkant van het toestel. Opmerking: zorg ervoor dat de Plasma Console altijd is uitgeschakeld wanneer je de AV-kabel insteekt of uittrekt. Een spel selecteren 1. Nadat je het spel hebt aangezet, zal een openingsanimatie op het scherm verschijnen. Druk op A om het hoofdmenu te openen. 2. De spelletjes zijn verdeeld in 5 categorieën: Action (actie), Racing (racen), Shooting (shieten), sports (sporten), en Wits (scherpzinnigheid). 3. Om een categorie te selecteren, gebruik je de omhoog en omlaag pijltjestoetsen en druk je op A om de categorie te openen. 4. De spelletjes voor die bepaalde categorie worden afgebeeld. Om een spel te selecteren, gebruik je de omhoog en omlaag pijltjestoetsen en druk je op A om het spel te openen. 5. Druk nogmaals op A het spel te starten. NL2 RACING LIJST MET SPELLETJES Gelieve hieronder de richtlijnen te vinden voor elk spel dat bij deze Plasmaconsole werd geleverd. Spiel Towers (Torens) Delivery Man (Besteller) Runner Car (Rennwagen) Voltooi de race alvorens je zonder brandstof raakt. Let op voor hindernissen en andere deelnemers. Verzamel de geldzakken om 100 bonuspunten te krijgen en brandstofkannen (P) om bij te tanken. : om jouw wagen links of rechts te bewegen. A : om te versnellen B : om te remmen Truck Race (Vrachtwagenrace) Race met jouw vrachtwagen tegen de hindernissen alvorens zonder brandstof te raken. Je kan bijtanken door de rode cirkels te verzamelen. : om jouw vrachtwagen links of rechts te bewegen. A : om te versnellen B : om te remmen VR Racing Kies een motorcircuit onder de 4 verschillende beschikbare races. Om tijd te sparen, vermijdt de hindernissen en andere deelnemers. Een pijl duidt aan dat je een scherpe bocht nadert. Draai goed mee met de bocht om optimale snelheid te behouden. : om jouw motor links of rechts te bewegen. Om een parcours te kiezen. A : om te versnellen of een race te starten. B : om te remmen. : om de pinguin te leiden. A : om een selectie te maken, de figuurtjes te bewegen en om te springen. Big Racing (Grote Race) Klaar, start! Bereik de finishlijn binnen de tijdslimiet. Bots niet tegen andere wagens aan. : om de plaats van een koopwaar te kiezen. A : om een koopwaar te plaatsen. B : om een koopwaar op te pikken. : om jouw wagen links of rechts te bewegen. A : om te versnellen B : om te remmen Bump Car (Botsauto) Je rijdt met je auto over een weg vol met hindernissen en je moet veilig thuis komen. Vermijdt hindernissen en andere auto’s. Je kan jouw bestuurder kiezen. : om je auto links en rechts te bewegen. Om een bestuurder te kiezen. A : om te starten of te versnellen. B : om jouw auto voorwaarts te bewegen. The Night (Die Nacht) Fast Race (Snelle race) Doe je veiligheidsriem om en maak je klaar voor een race geneigd tot ongelukken. Blijf uit de buurt van hindernissen en de kant van de rijbaan. Let op voor andere voertuigen die proberen jou aan de kant van de baan te duwen. Beweeg je auto voorwaarts om over bruggen te springen. : om je auto links of rechts te bewegen. : om te versnellen : om te vertragen A : om de race te beginnen of jouw auto voorwaarts te bewegen. GP Race (Grand Prix Race) Je neemt deel aan een motor grand prix race. Bereik de finishlijn alvorens je zonder brandstof raakt. Je kan bijtanken door de blauwe kannen te verzamelen. : om jouw motor links of rechts te bewegen. A : om te versnellen. B : om een gemiddelde snelheid van 62 km/u te behouden. : om het konijn links en rechts te bewegen en om jezelf achter een bal te kunnen plaatsen. A : om rode ballen te gooien. Pijltjestoetsen (8): om jouw hijskraan te bewegen en een sectie van de weg naar de plaats van jouw keuze te slepen. A : om een sectie te selecteren en neer te leggen. Om op «Reset» of «Exit» te drukken. Spring van het ene naar het andere platform terwijl je de dodelijke pinnen vermijdt. A : hou deze toets ingedrukt om de sterkte van de sprongen te verhogen en laat de toets los om te springen. Vul alle schappen van de supermarket met koopwaren. Jouw pion is het monster onderaan het scherm. Je moet de luchtbellen neerschieten die door de engels naar beneden worden gegooid. De luchtbellen bevatten soms extra levens, wapens of vallen. Je verliest een leven wanneer een luchtbel of een ander voorwerp jou raakt. : om het monster links of rechts te bewegen. A : om een pijl af te schieten. B : om met een bonuswapen te vuren. Challenge 100 (Uitdaging 100) Je moet van het ene naar het andere platform naar beneden springen terwijl je de pinnen vermijdt. Zorg ervoor dat je niet van een platform afvalt. : om jouw pion links of rechts te bewegen. Lucky Lawnmower (Geluksgras maaier) Maai het gras zodat je de diamanten kan : om de grasmaaier in één van verzamelen en de uitgang (EXIT) van de tuin kan de vier richtingen te bewegen. vinden. Je verliest een leven als de tijd op is of als B : om jouw grasmaaier te laten een steen op jouw grasmaaier neervalt. ontploffen wanneer je vastzit. Mr. Onion (Mr. Ajuin) Mr. Ajuin moet alle sleutels verzamelen om zijn vriendin te bevrijden die opgesloten zit in een kooi aan de top van het parcours. Mr. Ajuin mag niet met de pompoenen of andere schurken in aanraking komen. NL3 Actie – Toetsen om te drukken : om de motor links of rechts te bewegen. A : om te versnellen B : om te remmen Gebruik de hijskraan om een weg te bouwen tussen jouw voertuig en de eindbestemming terwijl je stenen en bomen vermijdt. Er zijn een beperkt aantal secties beschikbaar. Gebruik de spade om een sectie te verwijderen. Je wint wanneer jouw voertuig (dat zich links bovenaan het scherm bevindt) de eindbestemming bereikt. Druk op «Reset» aan de linkerkant van het scherm om het spel te herbeginnen. Lonely Island Begeleidt te pinguin op het verlaten eiland. (Verlaten eiland) Onderweg kan je 5 verschillende mini-spelletjes spelen. De pinguin moet in één van de kleine huisjes binnengaan om een mini-spel te spelen. Beschrijving Maak je klaar voor een opwekkende motorrace. Let op voor de hindernis op de weg en voor de andere deelnemers. Bereik de finishlijn binnen de gegeven tijdslimiet om het spel te winnen. Actie – toetsen om te drukken Omschrijving Ball Clash Neem deel aan het rode ballentornooi! Jouw (Ballenge-vecht) pionnetje is het konijn onderaan het scherm, en de computer is de aap bovenaan het scherm. Om een set te winnen, moet je alle rode ballen naar de kant van jouw tegenspeler gooien. Je zal gedurende enkele seconden stilstaan als een rode bal jou treft. Build up Road (Bouw een weg) Spel Motor Rally ACTION (ACTIE) : om Mr. Ajuin links of rechts te bewegen. : om op of af de ladders te klimmen. A – om een schurk te beschieten. NL4 SPORTS (SPORTEN) SHOOTING (SCHIETEN) Spel Aero Engine (Aëromotor) Last Cabra (Laatste Cabra) Block Flying (Blokvliegen) Space Castle (Ruimte-kasteel) Star Ally (Sterrenvereniging) Submarine War (Onderzeeëroorlog) Valiant Rescue (Heroïsche redding) Beschrijving Je bent de kapitein van een ruimteschip in het midden van een galactisch gevecht en je moet de vloot van jouw tegenstander vernietigen. Verzamel de blauwe diamanten om je punten te verdubbelen, verzamel er twee en verdrievoudig je score. Je bent de kapitein van een gevechtstoestel in het midden van een oorlog en je moet de vloot van jouw tegenspeler vernietigen. Verzamel de “S” om jouw schietvermogen te verdubbelen; verzamel er twee om het te verdrievoudigen. Je moet alle blokken doen verdwijnen. Schiet naar de blokken zodat je vierkanten of rechthoeken vormt. Voor je het spel start, kan je kiezen tussen 3 speelruimtes. Je verliest als jouw schip tegen de blokken botst. Actie – Toetsen om te drukken : om je ruimteschip te bewegen in één van de drie richtingen. A : om te schieten. : om je ruimteschip te bewegen in één van de drie richtingen. A : om te schieten. : om links of rechts te bewegen. Om een speelruimte te kiezen. A : om te schieten. Om het spel te starten na het selecteren van een speelruimte. En ganse horde ruimtemonsters komt naar je dorp toe. Gebruik je laser om hen neer te schieten alvorens ze kunnen landen. Je bent veilig als je in één van de 4 huizen staat maar je kan dan niet schieten. Opgelet: als de huizen vernietigd zijn, heb je geen schuilplaats meer. Alvorens een niew spel te starten, kan je de lijst met topscores bekijken. : om links en rechts te bewegen. Om het openingsmenu te doorbladeren. A : om te schieten; om de lijst met topscores te openen. Een burgeroorlog woekert in de melkweg. Vernietig alle strijdkrachten van de tegenstander en hun kapitein. Dit spel kan gespeeld worden in een-speler of twee-speler modus. Je kan ook de lijst met de topscores bekijken. Aan het eind van een spelronde kan je de eerste 3 letters van een voornaam intypen door middel van de pijltjes om door het alfabet te bladeren en op A te drukken om een letter te selecteren. : om je ruimteschip links en rechts te bewegen. : om 1-speler of 2-speler modus te selecteren; om door het openingsmenu te bladeren; om je ruimteschip naar boven of naar onder te bewegen of om het spel te verlaten (EXIT). A : om te schieten; om een spel te starten, om een menuoptie te selecteren. Jouw onderzeeërvloot voert oorlog tegen een andere vloot. Wanneer je het spel begint, moet je strategisch de positie en plaats van jouw onderzeeërs kiezen. Daarna moet je de onderzeeërs van jouw vijand vinden en vernietigen alvorens jouw vloot volledig wordt vernietigd. : om de cursor naar een coördinaat te bewegen. A : om een selectie te bevestigen; om de plaats van een van jouw onderzeeërs te bevestigen. Om naar een coördinaat te schieten. B : om de layout van jouw onderzeeër te veranderen (horizontaal of vertikaal). Het is oorlog op de planeet Aarde. Je bent de kapitein van een ruimteschip en je moet vechten tegen je vijanden. Dit spel kan in 1- of 2-speler modus worden gespeeld. Je kan ook de lijst met de topscores bekijken of het spel verlaten (EXIT). Je kan twee verschillende schoten afvuren. : om je ruimteschip links of rechts te bewegen. : om het openingsmenu te doorbladeren. A : om te schieten (standaard), om een menuoptie te selecteren. B : voor een kort en nauwkeurig schot. FR5 Beschrijving Actie – Toetsen om te drukken Golden Arrow (Gouden Pijl) Spel Neem deel aan de boogschutterscompetitie ! Kies de windsnelheid alvorens de pijlen naar jouw doel te schieten. Je moet jezelf kwalificeren om naar de volgende ronde over te gaan. A : om te schieten. Hou deze toets ingedrukt en laat los om de hoek van jouw schot te vergroten. B : om de windsnelheid te selecteren. Super Surfing (Super Surfen) Surf de golven en grijp zoveel mogelijk vlaggen als je maar kan. Je verliest een leven telkens je tegen een andere surfer, boot of kayak aanbotst. : om je surfboard rechts of links te bewegen. A : om een golf aan te nemen of te springen. Racing Boat (Snelheidsboot) Hier is een race op een rivier vol met krokodillen : om de boot links of rechts te en haaien. Probeer zover mogelijk te geraken bewegen. alvorens zonder brandstof te raken. Vermijdt A : om te versnellen hindernissen en grijp de groene kannen om bonus B : om te remmen brandstof te krijgen. Probeer het record van 20 baskets binnen te tijdslimiet te verbreken! Hou de energiebalk rechts bovenaan het scherm in de gaten om de sterkte van jouw worp aan te passen. A : om de basketball te gooien. Dart Champion (Dartkampioen) Je moet naar de witte en blauwe doelen schieten wanneer ze zich binnen een vierkant bevinden. Witte doelen geven je 100 punten en blauwe doelen 300 punten. A : om de doelen links van het scherm te beschieten. B : om de doelen rechts van het scherm te beschieten. Pool Pro (BIljartprofessio neel) Speel pool! Je kan in een-speler of twee-speler modus spelen. Plaats de speelbal (witte bal) door middel van de pijltjestoetsen en druk op A. Kies daarna de hoek van jouw stoot door middel van de pijltjestoetsen en druk op A. Uiteindelijk kies je de sterkte van jouw stoot door op A te drukken. : om de speelbal te plaatsen en de hoek van jouw stoot te kiezen. A : om de plaats van de speelbal te kiezen; om de sterkte van je stoot te kiezen; om te stoten. B : om de nummers van de ballen te onthullen. Basketball (Basketbal) WITS (SCHERPZINNIGHEID) Spel Beschrijving Actie – Toetsen om te drukken Block Out (Uitblokkeren) Gebruik de blauwe balk om de bal de laten botsen en alle blokken te vernietigen. Let op: sommige blokken kunnen je een extra leven geven, een leven wegnemen, jouw bal versnellen of de balk verbreden. : om de balk links of rechts te bewegen. A : om de bal te lanceren bij het begin van een nieuwe spelronde. Fish Catcher (Visser) Vang de rode vis, maar vang niet de zwarte vissen. : om je hand links of rechts te bewegen. A : om een vis te vangen. Push the Box (Duw de doos) Jouw taak is om om de dozen over elke bal/knikker te duwen. :om jouw pion links, rechts, naar beneden of naar boven te bewegen. A : om jouw laatste zet te annuleren. B : om het spel te resetten naar het huidige niveau. FR6 Rijen van 3 juweelstenen vallen naar beneden van boven naar onderaan het scherm. Om deze te annuleren, bring je 3 stenen van dezelfde kleur en vorm op een lijn. De lijnen kunnen diagonaal, horizontaal of vertikaal zijn. Denk eraan dat je de positie van de stenen in een vallende rij kan veranderen. : om een vallende rij links of rechts te bewegen. : om de snelheid van een vallende rij te verhogen. A : om de plaats van de stenen in een rij te veranderen. Insect Chase (Insektenjacht) Vang de vlinders met jouw net. Je verliest een leven als je andere insekten vangt. : om het net in 8 richtingen te bewegen. Ocean Quest (Oceaanzoektocht) Voltooi de speedbootrace binnen de tijdslimiet. Vermijdt het raken van andere boten. Je kan extra seconden (T) en levens (L) verzamelen. : om jouw boot naar boven of naar beneden te bewegen. A : om te versnellen B : om te remmen Pinball Track (Flipper parcours) Rol de bal doorheen de pijplijn en vermijdt de spleten en gaten. Je moet de sleutel vinden die het volgende niveau ontgrendelt. : om de bal links, rechts, naar boven en naar onder te bewegen. Jewel Master (Juweelmeester) Spin Ball (Spinbal) Bean’s Adventure (Bean’s avontuur) Bubble Blaster (Luchtbelblaffer) Rol de bal op het spoorwegparcours. Vindt de : om de bal in 4 richtingen te sleutel om de deur (DOOR) te openen en bereik rollen. het einde (END) van het parcours en ga naar het volgende niveau. Je kan onderweg bonus voorwerpen verzamelen, maar pas op want er zijn ook vallen. : om het figuurtje (pion) in 4 Jouw doel is om alle rode stenen in de kist te richtingen te bewegen. duwen. Om dit te doen, moet je strategisch de A : als je deze toets indrukt, zal je blauwe stenen verplaatsen. Om te winnen, moet het kleine figuurtje (pion) in de kist terecht het spel tot het huidige niveau resetten. Je zal wel een leven komen. verliezen. Ballen van verschillende kleuren bewegen langs het spirale parcours. Vernietig deze alvorens ze het midden bereiken. Om dit te doen, moet je 3 of meer ballen van dezelfde kleur op een rij zetten. Je kan de middenste bal naar de plaats van jouw keuze zenden. : om het handsymbool links, rechts, naar boven of naar onderen te bewegen. A : om de middenste bal te bewegen. Plaats het handsymbool over de gewenste plaats, druk daarna op deze toets om de middenste bal naar deze plaats te zenden. Catch the Egg (Vang het ei) Vogels laten eieren vallen die jij moet opvangen met jouw braadpan. Opgelet want de vogels laten ook bommen vallen. : om de braadpan links of rechts te bewegen. Dragon Fire (Drakenvuur) Leidt de draak doorheen de vuurballen. De draak groeit na het eten van elke vuurbal. Opgelet: De draak mag niet tegen een muur lopen of zijn staart tegen een muur laten botsen. : om de draak links, rechts, naar boven of naar onderen te bewegen. Elfland (Elfjesland) Vernietig de elfjes door tegen ze aan te botsen. Je kan alleen tegen de elfjes botsen die dezelfde kleur hebben als jezelf. Zoniet verlies je een leven. Om de kleur van je elf te veranderen, spring je in een verfpot. : om jouw elfje in 2 richtingen te bewegen. A : om te springen. Druk op en op A om in een blauwe verfpot te springen. NL7 Monkey N Fox (Aap en Vos) Vossen vallen jouw aapje aan. Schiet de vossen neer, zoniet zullen zij je vangen. Je kan in 1-speler of 2-speler modus spelen : om je aapje naar boven of naar onder te bewegen. Om te verspringen tussen 1-speler en 2-speler modus. A : om te schieten; om het spel te beginnen. Paint Master (Schilderkunstmeester) Sea War (Zeeslag) Schilder alle wegen zonder gevangen te worden door de schurken. : om links, rechts naar boven en naar onderen te bewegen. Vijandelijke onderzeeërs schieten naar jouw schip. Vecht terug en vernietig de vloot van jouw vijand. : om je schip links en rechts te bewegen. A : om te schieten. Sky Mission (Luchtmissie) Hang de dozen aan de vliegende ballonnen. Vermijdt hindernissen en schurken op de grond en in de lucht. Je kan jezelf versnellen in de lucht en schieten door op de omlaag-toets en A te drukken. : om jouw figuurtje (pion) links en rechts te bewegen. : om naar onderen of naar boven te richten. A : om te schieten. Dangerous Zone (Gevaarlijke Zone) Vul de lege plaatsen door de vallende blokken op een horizontale rij de zetten. Een rij zal verdwijnen van zodra deze is gevuld. Jouw pion kan blokken oppikken en deze ergens anders neer zetten. De pion kan ook springen. Je verliest als een rij blokken de top van het scherm bereikt; als de tijd is afgelopen of indien een blok op jouw pion valt. Fire Fighter (Brandweerman) Verplaats de brancard om de vallende brandweerman op te vangen en hem te laten terugspringen. De brandweerman moet de bewoners in een brandend gebouw redden en de brand blussen. Je gaat naar het volgende niveau als alle bewoners veilig zijn of als de brand is geblust. : om de brancard links of rechts te bewegen. A : om de brandweerman bij het begin van een spelronde voort te bewegen. Fish Quiz (Visquiz) Zet de purperen vis op de plaatsen aangeduid door de purperen knikkers (kijk naar de ster rechts van het scherm). De vis kan alleen bewegen binnen een cirkel. Om dit te doen, plaats je de cursor op een vis die door 6 visjes is omringd en druk je op A of B. : om de cursor in één van de 8 richtingen te bewegen. A : om een cirkel vissen tegen de wijzers van de klok te bewegen. B : om een cirkel vissen kloksgewijze te bewegen. Happy Diamond (Gelukkige diamant) Laat de blokken verdwijnen door 2 blokken met dezelfde afbeelding aan elkaar te hechten. Blokken kunnen niet naar boven bewegen. Indien je het spel in het huidig niveau opnieuw wil spelen, zet de cursor op het symbool «RETRY», in de onderste hoek van het scherm en druk op A. Volg de richtlijnen indien je verkiest op «MENU» te drukken en herbegin het spel vanaf niveau 1. : om de cursor links, rechts, naar boven of naar onder te bewegen. A : om een blok te selecteren, de cursor over dat blok te plaatsen; hou deze toets ingedrukt om een blok te verplaatsen. B : om je laatste zet te annuleren. NL8 : om jouw pion links of rechts te bewegen. A : om een blok op te pikken of ergens anders neer te zetten. B : om te springen Hard Win (Moeilijk Winnen) Het doel van dit spel is om een knikker van een bepaalde kleur in een emmertje van dezelfde kleur te laten vallen. De knikkers vallen naar beneden van bovenaan het scherm. Verander de richting van de pijplijnen om de knikker in het corresponderende emmertje te leiden. Loop Tennis Kaats de tennisbal van de ene racquet naar de andere. A : voor een korte slag. B : voor een lange slag. Matching Tiles (Tegels bij elkaar passen) Maak het bord leeg door paren van identieke tegels weg te nemen. Identieke tegels kunnen enkel worden weggenomen indien de tegels kunnen verbonden worden door een onzichtbare lijn van maximum twee 90o rotaties. : om de cursor links, rechts naar boven of naar onder te bewegen. A : om een tegel te selecteren. Pet Shop (Dierenwinkel) Jij bent de kat en je moet tegenover de hond gaan staan aan de andere kant van de omheining. Gebruik de bal om de hond te raken. A : druk eenmaal om de sterkte van je worp te kiezen en tweemaal om de bal te gooien. Igloo Land (Igloland) Gebruik jouw logisch denken om de krokodil doorheen het kasteel te leiden. Onderweg moet de krokodil bij de iglo’s (nummers) stoppen om de rijmpjes op te lossen. Plaats een ijsblok over elke ijsbal alvorens de bom ontploft. Er zijn ook bonusmissies aangeduid door (?). Je moet de bonusmissies passeren om de hekjes te ontgrendelen. : om de krokodil links, rechts, naar boven of naar onder te bewegen. A : om een igloo of bonusmissie binnen te gaan. Om je laatste zet te annuleren. B : om het rijmpje opnieuw te starten. Move Fun (Bewegingsplezier) In het openingsmenu, druk op de appel om te spelen, druk op «Scores» om de topscores te bekijken of op «EXIT» om het spel te verlaten. Voor het spelen, moeten je kiezen tussen 3 symbolen: figuurtjes (FIGURES), fruit (FRUITS) of bloemen (FLOWERS). Je taak bestaat eruit horizontale of vertikale lijnen te maken met 3 identieke symbolen. Selecteer twee symbolen zij aan zij om hun positie te veranderen. : om de cursor over een symbool te plaatsen; om een optie te kiezen in het openingsmenu; om een symbool te kiezen. A : om een selectie te maken en het spel te starten. Ultra Doggy (Ultra hondje) Het hondje moet de straat oversteken zonder geraakt te worden door de auto’s. Het moet alle sleutels vinden vooraleer hij thuis komt. Het kan onderweg ook bonusvoorwerpen verzamelen. : om het hondje links, rechts, naar boven of naar onder te bewegen. Right Spot (Juiste plekje) Je moet de rechthoekjes van een bepaalde kleur over een ster van dezelfde kleur plaatsen. Je kan de positie van twee rechthoekjes alleen veranderen wanneer ze verbonden zijn door een stippellijn. Je mag alleen één rechthoek over één ster terzelfdertijd plaatsen. : om het ‘hand’symbool naar een rechthoekje of een ster te verplaatsen. A : om een rechthoekje naar een lege ster te zenden. Rainbow (regenboog) Vang de vallende regenbogen met jouw potje. Om naar het volgende niveau over te gaan, moet je zoveel regenbogen vangen zoals aangeduid naast (‘ROLE’) op het scorebord. : om het potje links of rechts te bewegen NL9 : om de pijplijn naar links te draaien. : om de pijplijn naar rechts te draaien. : om de pijplijn loodrecht te draaien. WAARSCHUWING VOOR EPILEPSIE Moet door jou of jouw kind gelezen worden alvorens een videospel te gebruiken. Sommige mensen kunnen aanvallen van epilepsie krijgen of het bewustzijn verliezen bij het zien van bepaalde flitsende lichten of frequente bewegingen in onze dagelijkse omgeving. Deze mensen stellen zich bloot aan dergelijke aanvallen bij het bekijken van bepaalde televisiebeelden of bij het spelen van bepaalde videospelen. Dit fenomeen kan ook plaatsvinden zonder voorafgaande medische verschijning of zonder enige voorafgaande aanval van epilepsie. Indien jezelf of iemand van je familie reeds symptomen van epilepsie (aanval of bewustzijnsverlies) heeft ervaren bij het zien van "licht"stimulaties, gelieve uw dokter te raadplegen alvorens dit spel te gebruiken. Wij raden de ouders aan om aandachtig hun kinderen te observeren tijdens het spelen van een videospel. Indien jijzelf of je kind de volgende symptomen vertonen: duiziligheid, problemen van het zicht, oog- of spiersamentrekkingen, orientatieproblemen, ongecontroleerde bewegingen of stuiptrekkingen, gelieve onmiddellijk het spel te stoppen en uw dokter te raadplegen. Voorzorgsmaatregelen die je bij het gebruik van video games altijd in acht moet nemen. Wanneer je een video game speelt met een TV-scherm kan verbonden worden, ga altijd op een relatieve verre afstand van het scherm zitten of staan en zo ver als de verbindingsdraad het toelaat. Gebruik het liefst video games met een klein scherm. Speel geen video games wanneer je moe bent of niet lang hebt geslapen. Zorg ervoor dat de ruimte waarin je speelt voldoende verlicht is. Wanneer je video games speelt, neem elke 10 tot 15 minuten een onderbreking. ONDERHOUD Om het speelgoed te reinigen, gebruik je alleen een zachte, licht vochtige doek. Alle detergenten zijn verboden. Stel het spel niet bloot aan direct zonlicht of eender welke hittebron. Maak het spel niet nat. Haal het niet uit elkaar en laat het niet vallen. Indien je het spel voor langere tijd niet gebruikt, haal de batterijen eruit. GARANTIE OPMERKING: gelieve deze handleiding te bewaren aangezien het belangrijke informatie bevat. Het product is gedekt door onze 2 jaar garantie. Voor alle herstellingen tijdens de garantie of naverkoopsdienst, moet je je richten tot de verkoper met een aankoopbewijs. Onze garantie geldt voor al het materiaal en de montage van de fabrikant, exclusief alle schade veroorzaakt door het niet repsecteren van onze gebruiksaanwijzing ( zoals uit elkaar halen, blootstellen aan hitte of vochtigheid….). Wij raden aan de verpakking te bewaren voor enige referentie in de toekomst. In onze poging voor constante verbetering, is het mogelijk dat kleuren en details van dit product lichtjes verschillen van deze op de verpakking. Niet geschikt voor kinderen onder 36 maanden daar er kleine losse onderdeeltjes aanwezig zijn. Referentie : IG810 © 2005 LEXIBOOK® Richtlijnen voor milieubescherming Gebruikte elektronische apparaten horen niet thuis in het huisafval ! Wij vragen u daarom een bijdrage aan de bescherming van ons milieu te leveren en dit apparaat op de voorziene verzamelplaatsen af te geven. NL10 Contactez-nous / Contact us LEXIBOOK S.A 2, avenue de Scandinavie 91953 Courtaboeuf Cedex France Assistante technique : 0892 23 27 26 (0,34€ TTC/Min) LEXIBOOK UK ltd Unit 10 Petersfield Industrial Estate LEXIBOOK Ibérica S.L C/ de las Hileras 4, 4° 15 Bedford Road, Petersfield 28013 Madrid Spain Hampshire, GU32 3QA, United Kingdom Tél : +3491-548-89-32 Freephone helpline: 0808 100 3015 LEXIBOOK Electronica Lda LEXIBOOK Italia S.r.l Quinta dos Loios Via Eustachi, 45 Praceta José Domingos dos Santos, 6B-8A 20129 Milano Italia 2835-343 Lavradio-Barreiro Portugal Tel. : +39 02 20 40 49 59 Apoio Técnico : 212 039 600 www.lexibookjunior.com © 2005 LEXIBOOK® Designed in Europe – Made in China Conçu en Europe – Fabriqué en Chine Ref : IG810IM0245
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42

Lexibook IG810 Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor