24
NEDERLANDS
Spelidee
edere speler krijgt drie prentkaarten. Wie Karel op een ver
potkaart zet
n de bijpassende kleur op één van zijn/haar afbeeldingen ontdekt, mag
deze prentkaart a
even. Het doel van het spel is om als eerste
een enkele
rentkaart meer voor zich te hebben liggen
Spelvoorbereiding
eg de schilderkaart en de ver
potkaarten in willekeurige volgorde in
en cirkel in het midden van de tafel. Zet Karel Kleurenschaa
o
de
childerkaart. Schud de prentkaarten en
ee
aan ieder kind drie kaarten.
eder legt ze naast elkaar en met de beeldzijde omhoog voor zich neer.
e overige prent
aarten wor
en ver
e
t a
s voorraa
op een stape
in
et
idden van de ta
el
ele
d. Le
de dobbelsteen klaar.
Spelverloop
Wie als laatste een tekenin
hee
t
emaakt, ma
be
innen. Als
ullie het niet
ens kunnen worden, begint het jongste kind en gooit met de dobbelsteen.
et Kare
K
eurensc
aap
o
sgewijs
et aanta
gegooi
e ogen vooruit.