Beta 1464PF Handleiding

Categorie
Accessoires voor het maken van koffie
Type
Handleiding
8
ISTRUZIONI PER L’USO
I
INSTRUCTIONS FOR USE
EN
Figure 1
Teves system
Accumulator
Bleed
valve
“O” ring
Adapter
“O” ring
26
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
BESCHRIJVING
Deze tester om de remdruk te controleren kan met precisie drukken tot 200 bar meten.
Aangezien de sensoren speciaal zijn ontwikkeld om te worden ontkoppeld wanneer er één
moet worden vervangen, is het niet nodig de tester naar de technische servicedienst te stu-
ren, maar koopt u een nieuwe sensor die wanneer hij wordt aangesloten, automatisch door
de tester zal worden herkend.
KENMERKEN
• Type sensor ............... : elektronisch ratiometrisch
• Precisie van de sensor ........... : ±1,5%
• Bereik ............................ : 0-200 bar
Meegeleverde accessoires:
2 - sensoren van 200 bar compleet met exibele slang en ontluchtingsklep
1 - drukadapter
1 - Teves-adapter
1 - draaibare koppeling 45°
1 - draaibare koppeling 90°
2 – rechte koppeling M10 x 1,5 (aantal 1)
2 – rechte koppeling M10 x 1,0 (aantal 2)
2 – rechte koppeling M7 x 1,0 (aantal 3)
2 – rechte koppeling M8 x 1,25 (aantal 4)
2 – rechte koppeling 3/8-24 (aantal 5)
2 – rechte koppeling 1/4-28 (aantal 6)
2 – rechte koppeling 7/16-24 (aantal 7)
2 – rechte koppeling 7/16-20 (aantal 8)
2 – rechte koppeling 5/16-24 (aantal 9)
27
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
GEBRUIKSAANWIJZING
Selecteer de functie “remdruktest” op de tester 1464T, waarvoor de twee sensoren moeten
worden aangesloten. Sluit de twee sensoren aan zoals gevraagd door artikel 1464T.
Wanneer de sensoren aangesloten zijn, volgt u de procedure hieronder om de test te ver-
richten.
ABS-SYSTEMEN
1. Draai de ontsteking op “OFF”.
2. Laat de druk van het systeem door het rempedaal minstens 20-40 keer helemaal
in te trappen. Wanneer u een duidelijke druktoename tegen uw voet voelt, trapt u het
pedaal nog eens drie keer in.
3. Raadpleeg de onderhoudshandleiding van het voertuig om de juiste plaats te vinden
waar de tester moet worden vastgezet. NB: Bescherm de carrosserie van het voertuig
omdat de remvloeistof de gelakte delen kan beschadigen.
4. TEVES-SYSTEMEN Neem de accumulator (met de o-ring) van de pompbehuizing. Doe
de adapter in de pompbehuizing en plaats de accumulator op de adapter zoals
in afbeelding 1 wordt weergegeven.
1. Let op: er staat een bijzonder hoge druk op de remvloeistof.
Open de ontluchtingsklep NIET wanneer u de druk in de Teves-systemen meet,
terwijl de accumulator wordt opgeladen. De ontluchtingsklep moet stevig worden
gesloten voordat u de ontsteking op “ON” zet om de pomp in te schakelen.
5. BOSCH-SYSTEMEN: Verwijder de schroef van de ontluchtingsklep van de klem.
Steek de adapter in de klem tot hij goed op zijn plaats valt.
6. Plaats de sensoreenheid op de adapter en draai hem aan.
7. Draai de inspuiting op “RUN” tot de pomp / de motor stopt. Draai de ontsteking op “OFF”.
NB: Wanneer u de lucht uit de sensoreenheid aaat, wikkelt u een werkplaatsdoek om
de ontluchtingsklep om te voorkomen dat er remvloeistof uitkomt.
8. Volg de procedure die in de onderhoudshandleiding van het voertuig wordt beschreven
om de hydraulische druk te meten.
9. Volg de procedure die bij punt 2 wordt beschreven om de druk van het systeem
af te laten voordat u de sensoreenheid verwijdert.
29
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
Systemen zonder ABS
Deze testset kan ook worden gebruikt om de druk van de reminstallatie te controleren bij
voertuigen die niet zijn uitgerust met ABS. Raadpleeg Afbeelding 2 voor de plaatsen van de
primaire en secundaire controlepunten.
(Controle van de
druk van het primaire
systeem ten opzichte
van het secundaire
systeem)
Afbeelding 2
Systemen zonder ABS

Documenttranscriptie

EN I INSTRUCTIONS ISTRUZIONI PERFOR L’USO USE Figure 1 Teves system Bleed valve Accumulator “O” ring Adapter “O” ring 8 GEBRUIKSAANWIJZING NL BESCHRIJVING Deze tester om de remdruk te controleren kan met precisie drukken tot 200 bar meten. Aangezien de sensoren speciaal zijn ontwikkeld om te worden ontkoppeld wanneer er één moet worden vervangen, is het niet nodig de tester naar de technische servicedienst te sturen, maar koopt u een nieuwe sensor die wanneer hij wordt aangesloten, automatisch door de tester zal worden herkend. KENMERKEN • • • Type sensor ............... : elektronisch ratiometrisch Precisie van de sensor ........... : ±1,5% Bereik ............................ : 0-200 bar Meegeleverde accessoires: 2 - sensoren van 200 bar compleet met flexibele slang en ontluchtingsklep 1 - drukadapter 1 - Teves-adapter 1 - draaibare koppeling 45° 1 - draaibare koppeling 90° 2 – rechte koppeling M10 x 1,5 (aantal 1) 2 – rechte koppeling M10 x 1,0 (aantal 2) 2 – rechte koppeling M7 x 1,0 (aantal 3) 2 – rechte koppeling M8 x 1,25 (aantal 4) 2 – rechte koppeling 3/8-24 (aantal 5) 2 – rechte koppeling 1/4-28 (aantal 6) 2 – rechte koppeling 7/16-24 (aantal 7) 2 – rechte koppeling 7/16-20 (aantal 8) 2 – rechte koppeling 5/16-24 (aantal 9) 26 GEBRUIKSAANWIJZING NL GEBRUIKSAANWIJZING Selecteer de functie “remdruktest” op de tester 1464T, waarvoor de twee sensoren moeten worden aangesloten. Sluit de twee sensoren aan zoals gevraagd door artikel 1464T. Wanneer de sensoren aangesloten zijn, volgt u de procedure hieronder om de test te verrichten. ABS-SYSTEMEN 1. Draai de ontsteking op “OFF”. 2. Laat de druk van het systeem door het rempedaal minstens 20-40 keer helemaal in te trappen. Wanneer u een duidelijke druktoename tegen uw voet voelt, trapt u het pedaal nog eens drie keer in. 3. Raadpleeg de onderhoudshandleiding van het voertuig om de juiste plaats te vinden waar de tester moet worden vastgezet. NB: Bescherm de carrosserie van het voertuig omdat de remvloeistof de gelakte delen kan beschadigen. 4. TEVES-SYSTEMEN Neem de accumulator (met de o-ring) van de pompbehuizing. Doe de adapter in de pompbehuizing en plaats de accumulator op de adapter zoals in afbeelding 1 wordt weergegeven. 1. Let op: er staat een bijzonder hoge druk op de remvloeistof. Open de ontluchtingsklep NIET wanneer u de druk in de Teves-systemen meet, terwijl de accumulator wordt opgeladen. De ontluchtingsklep moet stevig worden gesloten voordat u de ontsteking op “ON” zet om de pomp in te schakelen. 5. BOSCH-SYSTEMEN: Verwijder de schroef van de ontluchtingsklep van de klem. Steek de adapter in de klem tot hij goed op zijn plaats valt. 6. Plaats de sensoreenheid op de adapter en draai hem aan. 7. Draai de inspuiting op “RUN” tot de pomp / de motor stopt. Draai de ontsteking op “OFF”. NB: Wanneer u de lucht uit de sensoreenheid aflaat, wikkelt u een werkplaatsdoek om de ontluchtingsklep om te voorkomen dat er remvloeistof uitkomt. 8. Volg de procedure die in de onderhoudshandleiding van het voertuig wordt beschreven om de hydraulische druk te meten. 9. Volg de procedure die bij punt 2 wordt beschreven om de druk van het systeem af te laten voordat u de sensoreenheid verwijdert. 27 GEBRUIKSAANWIJZING NL Systemen zonder ABS Deze testset kan ook worden gebruikt om de druk van de reminstallatie te controleren bij voertuigen die niet zijn uitgerust met ABS. Raadpleeg Afbeelding 2 voor de plaatsen van de primaire en secundaire controlepunten. (Controle van de druk van het primaire systeem ten opzichte van het secundaire systeem) Afbeelding 2 Systemen zonder ABS 29
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40

Beta 1464PF Handleiding

Categorie
Accessoires voor het maken van koffie
Type
Handleiding