27
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
GEBRUIKSAANWIJZING
Selecteer de functie “remdruktest” op de tester 1464T, waarvoor de twee sensoren moeten
worden aangesloten. Sluit de twee sensoren aan zoals gevraagd door artikel 1464T.
Wanneer de sensoren aangesloten zijn, volgt u de procedure hieronder om de test te ver-
richten.
ABS-SYSTEMEN
1. Draai de ontsteking op “OFF”.
2. Laat de druk van het systeem door het rempedaal minstens 20-40 keer helemaal
in te trappen. Wanneer u een duidelijke druktoename tegen uw voet voelt, trapt u het
pedaal nog eens drie keer in.
3. Raadpleeg de onderhoudshandleiding van het voertuig om de juiste plaats te vinden
waar de tester moet worden vastgezet. NB: Bescherm de carrosserie van het voertuig
omdat de remvloeistof de gelakte delen kan beschadigen.
4. TEVES-SYSTEMEN Neem de accumulator (met de o-ring) van de pompbehuizing. Doe
de adapter in de pompbehuizing en plaats de accumulator op de adapter zoals
in afbeelding 1 wordt weergegeven.
1. Let op: er staat een bijzonder hoge druk op de remvloeistof.
Open de ontluchtingsklep NIET wanneer u de druk in de Teves-systemen meet,
terwijl de accumulator wordt opgeladen. De ontluchtingsklep moet stevig worden
gesloten voordat u de ontsteking op “ON” zet om de pomp in te schakelen.
5. BOSCH-SYSTEMEN: Verwijder de schroef van de ontluchtingsklep van de klem.
Steek de adapter in de klem tot hij goed op zijn plaats valt.
6. Plaats de sensoreenheid op de adapter en draai hem aan.
7. Draai de inspuiting op “RUN” tot de pomp / de motor stopt. Draai de ontsteking op “OFF”.
NB: Wanneer u de lucht uit de sensoreenheid aaat, wikkelt u een werkplaatsdoek om
de ontluchtingsklep om te voorkomen dat er remvloeistof uitkomt.
8. Volg de procedure die in de onderhoudshandleiding van het voertuig wordt beschreven
om de hydraulische druk te meten.
9. Volg de procedure die bij punt 2 wordt beschreven om de druk van het systeem
af te laten voordat u de sensoreenheid verwijdert.