Beta 960PI Handleiding

Categorie
Accessoires voor mixer / keukenmachine
Type
Handleiding
Set frezen voor de zetel van de dieselverstuivers BETA 960PI
Controleer of er eventuelelekken” zijn (zie volgende pagina).
Verschaf u toegang tot de verstuivers en verwijder ze.
Kies de gevraagde ruimer op de plaats van de bestuurder en draai de interne zeskantschroef
aan.
Breng de geassembleerde frees in de holte van de verstuiver aan.
Met gebruik van de bijgeleverde T-sleutel en greep oefent u een lichte druk uit, terwijl u de frees
uitsluitend met de klok mee draait. Gebruik een kleine hoeveelheid helder smeermiddel tijdens
de freeswerkzaamheden om de trillingen te verminderen en om te helpen een gladde snede te
verkrijgen. Frees de zetel niet te veel. Beperk u tot het verwijderen van een hoeveelheid metaal,
die voldoende is om een geschikte zetel te vormen.
Reinig de zetel grondig en verwijder alle vuil.
Breng de verstuivers aan volgens de aanwijzingen van de fabrikant.
Inhoud van de set:
* Platte ruimer van ø 19-15 mm voor universele verstuivers
* Platte ruimer van ø 17-17 mm voor Delphi/Bosch verstuivers (BMW/PSA/Renault/Ford)
* Platte ruimer van ø 19-17 mm voor Bosch verstuivers (Mercedes CDI)
* Hoekruimer van ø 21-17 mm voor Fiat Iveco verstuivers
* T-greep*1
De zetel van de verstuiver bijwerken
Als het motorhuis eenmaal is verwijderd, ziet u iets wat op een uitbarsting van een vulkaan lijkt.
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
20
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
21
Een verstuiver met lek. Zie de aanwezigheid van roet op de stang.
Deze verstuiver is goed aangebracht. De zetel en de koperen ring hebben ervoor gezorgd dat hij
niet kon lekken.
Op deze afbeelding is de kop verwijderd, daa-
rom wordt het klepdeksel niet getoond.
Het is te zien dat de koperen ring, die als hitte-
schild is bestemd, is vergeten. Hij moet wor-
den verwijderd om de cilinderstoel te kunnen
schoonmaken.
Dit is een voorbeeld van een frees voor de
zetel van de verstuiver. Er zijn verschillende
soorten frezen verkrijgbaar afhankelijk van de
motoraanwending.
Dit type is voorzien van trappenfrees van 19/17 mm en wordt vooral gebruikt bij Mercedes-Benz.
Als de verstuiver(s) eenmaal is (zijn) verwijderd, wordt de frees voor de zetel in de holte van de
verstuiver geplaatst en met een lichte druk omlaag enkele slagen met de klok mee gedraaid. Een
kleine hoeveelheid smeermiddel, bijv. WD40, die op de tanden van de frees is gespoten, helpt
trillingen in de frees en gekartelde sneeën te voorkomen, zodat een goede en esthetisch rechte
afwerking mogelijk is.
Neem de frees van de zetel en maak de holte met behulp van perslucht of een stofzuiger schoon
en controleer de zetel.
Ga net zolang door tot de zetel zo schoon is dat er een nieuwe koperen ring in kan worden va-
stgezet.
Om de verstuivers te repareren, laat u de plastic beschermdoppen aan de ingang zitten, verwi-
jdert u de schermkap van de spuitmond en plaktu de koperen ring met een kleine hoeveelheid
wit vet, aan de spuitmond / blinde moer van de verstuiver, zodat hij niet los kan laten wanneer u
de verstuiver in zijn holte plaatst.
Smeer een beetje wit vet op de behuizing van de verstuiver en plaats de verstuiver in de holte.
Breng de klem van de verstuiver aan en draai hem volgens de aanwijzingen aan.
GEBRUIK GEEN KOPERVET
Ga verder met de andere verstuivers.
Belast de motor niet meteen als hij eenmaal is gestart, maar laat hem liever enkele minuten
stationair draaien.
GEBRUIKSAANWIJZING
NL
22

Documenttranscriptie

GEBRUIKSAANWIJZING NL Set frezen voor de zetel van de dieselverstuivers BETA 960PI • Controleer of er eventuele “lekken” zijn (zie volgende pagina). • Verschaf u toegang tot de verstuivers en verwijder ze. • Kies de gevraagde ruimer op de plaats van de bestuurder en draai de interne zeskantschroef aan. • Breng de geassembleerde frees in de holte van de verstuiver aan. • Met gebruik van de bijgeleverde T-sleutel en greep oefent u een lichte druk uit, terwijl u de frees uitsluitend met de klok mee draait. Gebruik een kleine hoeveelheid helder smeermiddel tijdens de freeswerkzaamheden om de trillingen te verminderen en om te helpen een gladde snede te verkrijgen. Frees de zetel niet te veel. Beperk u tot het verwijderen van een hoeveelheid metaal, die voldoende is om een geschikte zetel te vormen. • Reinig de zetel grondig en verwijder alle vuil. • Breng de verstuivers aan volgens de aanwijzingen van de fabrikant. Inhoud van de set: * Platte ruimer van ø 19-15 mm voor universele verstuivers * Platte ruimer van ø 17-17 mm voor Delphi/Bosch verstuivers (BMW/PSA/Renault/Ford) * Platte ruimer van ø 19-17 mm voor Bosch verstuivers (Mercedes CDI) * Hoekruimer van ø 21-17 mm voor Fiat Iveco verstuivers * T-greep*1 De zetel van de verstuiver bijwerken Als het motorhuis eenmaal is verwijderd, ziet u iets wat op een uitbarsting van een vulkaan lijkt. 20 GEBRUIKSAANWIJZING NL Een verstuiver met lek. Zie de aanwezigheid van roet op de stang. Deze verstuiver is goed aangebracht. De zetel en de koperen ring hebben ervoor gezorgd dat hij niet kon lekken. Op deze afbeelding is de kop verwijderd, daarom wordt het klepdeksel niet getoond. Het is te zien dat de koperen ring, die als hitteschild is bestemd, is vergeten. Hij moet worden verwijderd om de cilinderstoel te kunnen schoonmaken. Dit is een voorbeeld van een frees voor de zetel van de verstuiver. Er zijn verschillende soorten frezen verkrijgbaar afhankelijk van de motoraanwending. Dit type is voorzien van trappenfrees van 19/17 mm en wordt vooral gebruikt bij Mercedes-Benz. 21 GEBRUIKSAANWIJZING NL Als de verstuiver(s) eenmaal is (zijn) verwijderd, wordt de frees voor de zetel in de holte van de verstuiver geplaatst en met een lichte druk omlaag enkele slagen met de klok mee gedraaid. Een kleine hoeveelheid smeermiddel, bijv. WD40, die op de tanden van de frees is gespoten, helpt trillingen in de frees en gekartelde sneeën te voorkomen, zodat een goede en esthetisch rechte afwerking mogelijk is. Neem de frees van de zetel en maak de holte met behulp van perslucht of een stofzuiger schoon en controleer de zetel. Ga net zolang door tot de zetel zo schoon is dat er een nieuwe koperen ring in kan worden vastgezet. Om de verstuivers te repareren, laat u de plastic beschermdoppen aan de ingang zitten, verwijdert u de schermkap van de spuitmond en “plakt” u de koperen ring met een kleine hoeveelheid wit vet, aan de spuitmond / blinde moer van de verstuiver, zodat hij niet los kan laten wanneer u de verstuiver in zijn holte plaatst. Smeer een beetje wit vet op de behuizing van de verstuiver en plaats de verstuiver in de holte. Breng de klem van de verstuiver aan en draai hem volgens de aanwijzingen aan. • GEBRUIK GEEN KOPERVET • Ga verder met de andere verstuivers. • Belast de motor niet meteen als hij eenmaal is gestart, maar laat hem liever enkele minuten stationair draaien. 22
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

Beta 960PI Handleiding

Categorie
Accessoires voor mixer / keukenmachine
Type
Handleiding