Tiptel tiptel.comPact 84 Up 4 de handleiding

Categorie
Accessoires voor het maken van koffie
Type
de handleiding
Gebruikershandleiding (NL/B)
ISDN-telefooncentrale
tiptel.com 410 tiptel.com 810
tiptel.com 411 tiptel.com 811
tiptel.com 822 XT / Rack
tiptel.comPact 42/82 IP 8
tiptel.comPact 84 Up4 / Rack
tiptel
Inhoudsopgave
3
Inhoudsopgave
Inhoudsopgave ............................................................................................... 3
Inleiding ........................................................................................................... 5
Richtlijnen voor het gebruik van de centrale .............................................................. 5
Eerste gesprekken .......................................................................................... 6
Intern gesprek ........................................................................................................ 6
Extern gesprek ....................................................................................................... 6
Ruggespraak .......................................................................................................... 7
Ruggespraak met doorverbinden van het gesprek ............................................... 7
Functies van de toestelaansluitingen ............................................................. 8
Oproepomleiding ................................................................................................... 8
Configuratie analoge aansluitingen ............................................................................ 10
Aankloppen ............................................................................................................ 10
Nummerweergave .................................................................................................. 10
Functies tijdens de verbindingsopbouw ..................................................................... 11
Ander uitgaand toestelnummer selecteren ........................................................... 11
Oproep overnemen (Call Pick-up) ......................................................................... 11
Follow me ............................................................................................................... 11
Gericht kiezen van een buitenlijn ........................................................................... 12
Verkort kiezen ......................................................................................................... 12
Terugbellen bij bezet (CCBS) ................................................................................ 13
Terugbellen bij niet opnemen (CCNR) .................................................................. 13
Functies tijdens het telefoongesprek .......................................................................... 15
Aankloppen ............................................................................................................ 15
Ongewenste gesprekken (MCID) .......................................................................... 15
Wachtstand ............................................................................................................ 16
3-Weg Conferentie ................................................................................................. 16
Parkeren (TP) ......................................................................................................... 17
Ruggespraak/Makelen ........................................................................................... 17
Doorverbinden ........................................................................................................ 18
Call through ..................................................................................................... 19
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC ...................................... 20
Deelnemer ................................................................................................................... 22
Instellingen ............................................................................................................. 22
Oproep overnemen (Call Pick-up) ......................................................................... 22
Follow me ............................................................................................................... 23
Oproepomleiding ................................................................................................... 23
Rekeninginfo weergeven ........................................................................................ 24
Voicemailbox (alleen met VCM-module) .................................................................... 25
Berichten (alleen met VCM-module) ........................................................................... 25
Inhoudsopgave
4
Algemeen code overzicht ............................................................................... 26
Codes voor analoge toestellen tijdens een gesprek ..................................... 28
Bijlage .......................................................................................................................... 29
Service ......................................................................................................................... 29
Garantie ....................................................................................................................... 30
Schoonmaken ............................................................................................................. 30
Conformiteitsverklaring ............................................................................................... 31
CE-keuring ................................................................................................................... 31
Trefwoordenregister ....................................................................................... 32
Inleiding
5
Inleiding
Wijzigingen in de gebruiksaanwijzing en de beschreven hardware blijven te allen tijde
en zonder voorafgaande kennisgeving voorbehouden. De huidige versie van de
gebruiksaanwijzing kunt u ook op het internet onder www.tiptel.nl of www.tiptel.be
als pdf-bestand oproepen. De teksten en afbeeldingen van deze gebruiksaanwijzing
zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld, desondanks kunnen fouten niet volledig
worden uitgesloten. De fabrikant is niet aansprakelijk voor foutieve informatie en de
eventuele gevolgen hiervan.
Belangrijk: Deze gebruiksaanwijzing geeft de releaseversie 6.xx van de
telefooncentrale weer. Voer eventueel een upgrade uit.
© 2007 Tiptel b.v. Almere. Alle rechten voorbehouden.
Richtlijnen voor het gebruik van de centrale
Voordat u een eerste gesprek voert moet u zich vertrouwd maken met de volgende
gebruikte symbolen die gebruikt worden in deze handleiding.
In de Gebruiksaanwijzing worden de volgende symbolen gebruikt voor het
programmeren van de centrale of voor het activeren en deactiveren van functies.
Neem de telefoonhoorn van het toestel
...... 
Ingave van cijfers en toetsenreeksen
..
Ingave van speciale toetsen

R-toets: Flash-functie
De hoorn terugleggen op het toestel
Opmerking: Alleen de telefooncentrales tiptel.com 411, 811 en 822 XT
ondersteunen de aansluiting van ISDN- en systeemtoestellen.
Eerste gesprekken
6
Eerste gesprekken
In de fabrieksinstelling is de automatische buitenlijn functie gedeactiveerd, de
buitenlijn wordt gekozen door het cijfer "
".
Wanneer de automatische buitenlijn actief is, moet u om intern te kiezen de toets “
twee maal indrukken. Daarna kiest u het nummer van de gewenste toestelaansluiting
of
Indien er na 10 seconden nog steeds niets ingegeven is, krijgt u automatisch een
interne kiestoon
Intern gesprek
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.

Intern telefoonnummer kiezen. U hoort de vrijtoon of de bezettoon.
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U bent met de interne deelnemer verbonden. U
kunt een gesprek voeren.
Beide hoorns terugleggen op het toestel Gesprek is beëindigd.
Extern gesprek
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.
Buitenlijn nummer kiezen. U hoort de externe kiestoon.

Telefoonnummer van de externe
deelnemer kiezen.
U hoort de vrijtoon of de bezettoon.
Externe deelnemer:
Neem de hoorn van het toestel
U bent met de externe deelnemer verbonden.
U kunt een gesprek voeren.
De hoorn terugleggen op het toestel. Gesprek is beëindigd.
Eerste gesprekken
7
Ruggespraak
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 51.
Analoge telefoon 22:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek met telefoon 51 voeren.
Ruggespraak tot stand brengen. U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 23.
Analoge telefoon 23:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek met telefoon 23 voeren.
Ruggespraak terugnemen. Gesprek met telefoon 22 voeren.
Alle hoorns terugleggen op het toestel. Gesprek is beëindigd.
Ruggespraak met doorverbinden van het gesprek
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 22.
Analoge telefoon 22:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek met telefoon 22 voeren.
Ruggespraak tot stand brengen. U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 23.
Analoge telefoon 21:
De hoorn terugleggen op het toestel.
Analoge telefoon 23:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek tussen telefoon 22 en 23 voeren.
Alle hoorns terugleggen op het toestel. Gesprek is beëindigd.
Functies van de toestelaansluitingen
8
Functies van de toestelaansluitingen
De volgende lijst beschrijft de functies die ter beschikking staan van de afzonderlijke
telefoonaansluitingen.
Opmerking: Veel van deze functies worden bij ISDN-toestellen op het display
weergegeven en kunnen direct via de keuzetoetsen geactiveerd
worden. Door het grote aanbod van toestellen die op de markt
beschikbaar zijn, kunnen wij u hier geen aanwijzingen over geven. Wij
verwijzen u hiervoor naar de gebruiksaanwijzingen van de betreffende
toestellen.
Oproepomleiding
De oproepomleiding wordt in de telefooncentrale gemaakt en is voor iedere
toestelaansluiting individueel te configureren. De omleiding is zowel naar interne als
externe bestemmingen mogelijk.
Er bestaan drie bevoegdheidsniveaus voor de programmering van een
oproepomleiding:
Geen oproepomleiding toegestaan.
Oproepomleiding alleen toegestaan naar interne bestemmingen.
Oproepomleiding toegestaan naar interne en externe bestemmingen.
Bij de volgende voorbeelden wordt ervan uitgegaan dat de oproepomleiding op het
eigen toestel wordt geprogrammeerd.
Oproepomleiding direct (CFU)
Inkomende oproepen worden direct naar een ander toestel (intern/extern) omgeleid.
De oproep wordt niet op het eigen toestel gesignaleerd. Deze instelling is
bijvoorbeeld aan te bevelen bij zakenreizen, vakantie, enz.
Oproepomleiding bij bezet (CFB)
Met deze functie kunt u inkomende oproepen omleiden naar een ander toestel als
het eigen toestel bezet is.
Opmerking: Om ervoor te zorgen dat de oproepomleiding bij bezet correct kan
functioneren, is het noodzakelijk de functie “Aankloppen” van het
betreffende toestel uit te schakelen.
Functies van de toestelaansluitingen
9
Oproepomleiding vertraagd (CFNR)
De inkomende oproepen worden eerst enige tijd op het eigen toestel gesignaleerd.
Wanneer de oproep binnen een bepaalde tijd niet wordt aangenomen, wordt deze
omgeleid naar een ander toestel (intern/extern).
Een geprogrammeerde oproepomleiding wordt, nadat u de hoorn van het toestel
neemt, op het toestel gesignaleerd door een speciale kiestoon. Uitgaande
verbindingen zijn zonder enige beperking vanaf het toestel mogelijk.
Opmerking: De tijd voor een vertraagde oproepomleiding is in te stellen tussen 5 en
40 seconden. Deze instelling kan alleen maar door de administrator
uitgevoerd worden.
Voor het activeren van de afzonderlijke omleidingstypen dienen de volgende
toetscombinaties te worden ingegeven:
Oproepomleiding direct uit

Oproepomleiding direct aan met
telefoonnummer

Bestemming
Oproepomleiding vertraagd uit

Oproepomleiding vertraagd aan met
telefoonnummer

Bestemming
Oproepomleiding bij bezet uit

Oproepomleiding bij bezet aan met
telefoonnummer

Bestemming
Bij het programmeren van een externe bestemming moet het buitenlijnnummer,
standaard de
, ook worden ingegeven.
De ingave wordt met een bevestigingstoon of een met fouttoon afgesloten.
De externe oproepomleiding gebeurt steeds voor het ingevoerde uitgaande nummer.
Bij ISDN-telefoontoestellen gebeurt het programmeren via het Keypad of via eigen
menu’s die gebruik maken van de overeenstemmende ISDN-diensten. Raadpleeg
hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw toestel.
Configuratie analoge aansluitingen
10
Configuratie analoge aansluitingen
Aankloppen
De functie aankloppen wordt bij de analoge telefoonaansluitingen met de volgende
toetscombinaties vrijgegeven of geblokkeerd:
Aankloppen uitschakelen

Aankloppen activeren

De programmering wordt met een bevestigingstoon afgesloten.
Opmerking: Bij aangesloten ISDN-toestellen wordt deze functie door het toestel zelf
beheerd. Voor de programmering van deze functie dient u de
gebruiksaanwijzing van uw ISDN-telefoon te raadplegen.
Nummerweergave
Men maakt een onderscheid tussen twee soorten nummerweergaven:
Nummerweergave bij uitgaande gesprekken (CLIP) of
nummeronderdrukking bij uitgaande gesprekken (CLIR) (CLIR geldt alleen
voor gebruik in Belgie):
Bij uitgaande oproepen wordt uw eigen telefoonnummer wel / niet
weergegeven aan de opgeroepen gesprekspartner.
Nummerweergave bij inkomende oproepen (COLP) of
nummeronderdrukking bij inkomende oproepen (COLR) (COLR geldt alleen
voor gebruik in Belgie):
Bij binnenkomende oproepen wordt het telefoonnummer van de
gesprekspartner wel / niet weergegeven.
Deze wordt uitgeschakeld in het menu Toestelaansluiting/Nummerweergave
(CLIP) type: Uit
De functie uitgaande nummerweergave wordt bij de analoge telefoonaansluitingen
met de volgende toetscombinaties vrijgegeven of geblokkeerd:
Nummerweergave uit

Nummerweergave aan

De ingave wordt met een bevestigingstoon afgesloten.
Let op: Bij ingeschakelde functie wordt ook intern het nummer onderdrukt.
Bij aangesloten ISDN-toestellen wordt deze functie door het toestel zelf beheerd.
Voor de programmering van deze functie dient u de gebruiksaanwijzing van uw
ISDN-telefoon te raadplegen.
Functies tijdens de verbindingsopbouw
11
Functies tijdens de verbindingsopbouw
Ander uitgaand toestelnummer selecteren
Ieder toestel krijgt standaard een toestelnummer toegewezen. Indien u daartoe
bevoegd bent kunt u een ander uitgaand toestelnummer selecteren. Als u dit andere
nummer selecteert wordt tevens het uitgaande telefoonnummer (MSN) gewijzigd.
Analoge telefoon voor deelnemer 40:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.

MSN
Cijferreeks kiezen, MSN is het gewenste
intern uitgaande nummer.
U hoort een bevestigingstoon.
De hoorn terugleggen op het toestel. Einde van de instelling.
Om het uitgaande toestelnummer te kunnen wijzigen moeten wel meerdere
toestelnummers aan uw analoge aansluiting toegewezen zijn. Neem contact op met
de administrator van de telefooncentrale welke nummers dit zijn.
Bij ISDN-telefoontoestellen gebeurt de programmering via eigen menu’s. Raadpleeg
hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw toestel.
Oproep overnemen (Call Pick-up)
Wanneer een andere telefoon overgaat, kunt u het gesprek met uw eigen telefoon
overnemen (Call Pick-up). Een Call Pick-up is mogelijk voor de interne oproepen en
externe oproepen.
Gesprekken kunnen worden overgenomen met de volgende toetscombinatie:
Call pick-up

Voorwaarde: Bij de deelnemer van wie de oproep moet worden overgenomen, moet
de Call pick-up vrijgeschakeld zijn.
Follow me
U kunt met deze functie de oproepomleiding vanaf uw eigen aansluiting omleiden
naar de aansluiting waar u zich op dat moment bevindt.
Het activeren van deze functie doet u door de volgende programmeer code in te
geven op de aansluiting waar de oproepen heen moeten worden geleid:
Functies tijdens de verbindingsopbouw
12
Follow me

(eigen toestelnummer)

Voorwaarde: Bij de deelnemer waarvan de oproepen omgeleid moet worden moet
de functie follow me vrijgegeven zijn.
Het uitschakelen van de follow me functie doet u met uw eigen toestel
Gericht kiezen van een buitenlijn
Met ieder aangesloten toestel heeft u de mogelijkheid om naast de 0 voor een
buitenlijn ook een gerichte buitenlijn te kiezen. Bij geplaatste SIP of ANALOGE
modules kunt u dan gericht een buitenlijn kiezen.
De code die u dan ingeeft op het desbetreffende toestel is:
# 5 externe aansluiting #, hierop volgt direct een
externe kiestoon op de geselecteerde buitenlijn.
Het uitgaande nummer wat u meestuurd wordt hierbij bepaald door de
programmering die door de administrator in de telefooncentrale is uitgevoerd.
Verkort kiezen
Voor vaak gebruikte telefoonnummers staat u een lijst met verkorte kiesnummers ter
beschikking. U kunt maximaal 100 telefoonnummers met elk 24 cijfers opslaan. Deze
nummers kunnen door iedere deelnemer worden gekozen.
Het verkort kiezen gebeurt via de toetsvolgorde

-

, waarbij

-

de verkorte nummers weergeven.
Het achteraf kiezen van cijfers is mogelijk. Kies hiervoor gewoon het gewenste cijfer
na het verkorte kiesnummer.
Bij gebruik van de functie “Automatische buitenlijn” moet u om intern te kiezen de
toetcombinatie “
” indrukken. Daarna kiest u het nummer van de gewenste
toestelaansluiting.
Als er na 10 seconden nog steeds niet ingegeven is, krijgt men automatisch weer
een interne kiestoon.
Meer informatie vindt u in het hoofdstuk “Verkort kiezen” in de Installatiehandleiding.
Functies tijdens de verbindingsopbouw
13
Terugbellen bij bezet (CCBS)
Met deze functie wordt bij een deelnemer die bezet is, de verbinding automatisch
weer tot stand gebracht, zodra deze externe of interne deelnemer zijn verbinding
heeft verbroken. Om dit mogelijk te maken moet u de functie Terugbellen bij bezet
(CCBS) activeren. Wanneer de gewenste deelnemer zijn verbinding verbreekt, volgt
binnen enkele seconden een heroproep op uw toestel. Als u de hoorn opneemt,
wordt automatisch het nummer gekozen. De gesprekspartner neemt dan de hoorn
op en u kunt het gesprek voeren.
Het tot stand brengen van het terugbellen bij bezet is afhankelijk van het gebruikte
type toestel:
Bij analoge TDK-toestellen wordt het automatische terugbellen op de
volgende manier uitgevoerd:
o
Activering CCBS:

o
Deactivering CCBS:

Bij ISDN-toestellen kan, wanneer de functie CCBS wordt ondersteund, het
terugbellen door middel van een keuzetoets worden geactiveerd. Voor meer
gedetailleerde informatie verwijzen wij naar de gebruiksaanwijzing van uw ISDN-
toestel.
Bij analoge toestellen hoort u een bevestigingstoon, wanneer de CCBS functie in de
centrale is geregistreerd. Indien dit niet het geval is hoort u een fouttoon. Wanneer de
functie niet wordt aangeboden zult u een fouttoon horen.
Automatisch terugbellen wordt in de telefooncentrale na 60 minuten automatisch
verwijderd. Bij terugbellen naar externe deelnemers hangt de tijd af van de
netwerkleverancier.
Voorwaarden: Bij extern terugbellen moet de functie CCBS van de eigen
netwerkleverancier en de netwerkleverancier van de opgeroepen bestemming
worden aangeboden en zijn vrijgeschakeld.
Terugbellen bij niet opnemen (CCNR)
Met deze functie wordt bij een deelnemer die niet opneemt, de verbinding
automatisch weer tot stand gebracht, zodra deze deelnemer een gesprek heeft
gevoerd. Om dit mogelijk te maken moet u de functie Terugbellen bij niet opnemen
(CCNR) activeren. Wanneer de gewenste deelnemer zijn verbinding verbreekt, volgt
binnen enkele seconden een heroproep op uw toestel. Als u de hoorn opneemt,
wordt automatisch het nummer gekozen. De gesprekspartner neemt dan de hoorn
op en u kunt het gesprek voeren.
Functies tijdens de verbindingsopbouw
14
Het tot stand brengen van het terugbellen bij niet opnemen is afhankelijk van het
gebruikte type toestel:
Bij analoge TDK-toestellen wordt het automatische terugbellen op de
volgende manier uitgevoerd:
o
Activering CCNR:

o
Deactivering CCNR:

Bij ISDN-toestellen kan, wanneer de functie CCNR wordt ondersteund, het
terugbellen door middel van een keuzetoets worden geactiveerd. Voor meer
gedetailleerde informatie verwijzen wij naar de gebruiksaanwijzing van uw ISDN-
toestel.
Bij analoge toestellen hoort u een bevestigingstoon, wanneer de CCNR functie in de
centrale is geregistreerd. Indien dit niet het geval is hoort u een fouttoon. Wanneer de
functie niet wordt aangeboden, zult u een fouttoon horen.
Automatisch terugbellen wordt in de telefooncentrale na 60 minuten automatisch
verwijderd. Bij terugbellen naar externe deelnemers hangt de tijd af van de
netwerkleverancier.
Voorwaarden: Bij extern terugbellen moet de functie CCNR van de eigen
netwerkleverancier en de netwerkleverancier van de opgeroepen bestemming
worden aangeboden en zijn vrijgeschakeld.
Functies tijdens het telefoongesprek
15
Functies tijdens het telefoongesprek
Aankloppen
Bij een bestaand gesprek wordt een tweede inkomend gesprek voor deze deelnemer
met een aankloptoon in de hoorn gesignaleerd.
De deelnemer kan het aankloppen weigeren, de oproeper hoort dan een bezettoon.
Hij kan het gesprek ook aannemen. Het op dat moment gevoerde gesprek wordt dan
in de wacht gezet.
Bij analoge toestellen wordt het aankloppen als volgt behandeld:
Aankloppen weigeren 
Aankloppen aannemen

Aankloppen aannemen en actief gesprek beëindigen

Aanklopper doorverbinden( zonder aannemen), geef na de

bestemming in waar de oproep naar doorverbonden moet worden.
Bij aangesloten ISDN-toestellen wordt het aannemen of weigeren via de
overeenstemmende menu’s uitgevoerd. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing
van uw ISDN-telefoontoestel.
Let op: Als een tweede inkomende gesprek aangenomen is door middel van 
dan is het niet mogelijk een gesprek specifiek door te verbinden. U dient hiervoor 1
gesprek te beëindigen, wisselen tussen beide gesprekken blijft wel mogelijk.
Ongewenste gesprekken (MCID)
De functie "Ongewenste gesprekken" (MCID) dient ter identificatie van niet gewenste
gesprekspartners. Hierbij wordt het telefoonnummer van de gesprekspartner in het
netwerk van de provider opgeslagen en op verzoek kenbaar gemaakt. Het
registreren van ongewenste gesprekken is tijdens een verbinding en tot 20 sec. na
het gesprek mogelijk. De programmering van deze functie moet worden
aangevraagd bij de netwerkleverancier. Aan het gebruik van deze functie zijn kosten
verbonden.
Bij aangesloten ISDN-toestellen wordt deze functie door het toestel zelf beheerd.
Voor de programmering van deze functie dient u de gebruiksaanwijzing van uw
ISDN-telefoon te raadplegen.
Functies tijdens het telefoongesprek
16
Bij het gebruik van analoge toestellen wordt deze functie geactiveerd met de
volgende toetscombinaties:
Deelnemer van ongewenst gesprek registreren

of

De hoorn terugleggen op het toestel
Voorwaarde: De functie MCID moet zijn vrijgeschakeld door de netwerkleverancier.
Wachtstand
Voor inkomende externe gesprekken zijn er twee mogelijkheden: U kunt gesprekken
naargelang de instelling extern of op uw telefooncentrale in de wacht zetten.
Het verschil bestaat eruit dat de externe deelnemer bij de externe wachtstand de
wachtmuziek van de netwerkleverancier hoort, terwijl hij bij de wachtstand in de
telefooncentrale de interne wachtmuziek hoort.
Opmerking: Deze functie werkt niet in NL
3-Weg Conferentie
Wanneer een deelnemer een gesprek in de wacht heeft gezet en een actieve
verbinding voert, dan kan deze een 3 weg-conferentie met drie personen tot stand
brengen. Hierdoor worden de drie deelnemers in de centrale met elkaar verbonden.
Er zijn maximaal vier (gelijktijdige) interne conferenties mogelijk. Wanneer de
deelnemer die de conferentie tot stand heeft gebracht de verbinding verbreekt,
worden alle verbindingen verbroken. Wanneer één van de andere deelnemers de
verbinding verbreekt, blijft de verbinding tussen de overige twee deelnemers
bestaan.
Voor het tot stand brengen van een 3-weg conferentie via een analoog toestel dient u
de volgende toetscombinatie in te geven:
Conferentie tot stand brengen

Bij aangesloten ISDN-toestellen kan deze functie via de directe keuzetoetsen van het
toestel worden geactiveerd. Voor de activering van deze functie dient u de
gebruiksaanwijzing van uw ISDN-telefoon te raadplegen.
Bij een verbinding tussen twee externe deelnemers en een interne deelnemer kan
een conferentie via de buitenlijn worden gevoerd, indien beide via dezelfde ISDN-2
aansluiting zijn geschakeld. Hierbij dient u ermee rekening te houden dat de
netwerkleverancier extra kosten kan berekenen voor een conferentie via de buitenlijn.
Functies tijdens het telefoongesprek
17
Let op: Bij geactiveerde conferentie is het niet mogelijk een gesprek specifiek door te
verbinden. U dient hiervoor 1 gesprek te beëindigen
Parkeren (TP)
Wanneer u tijdens een bestaande gespreksverbinding vanaf een andere plek in het
gebouw verder wilt telefoneren, kunt u de verbinding in de telefooncentrale parkeren.
Na het parkeren kunt u het gesprek binnen drie minuten (op een ander toestel) terug
uit de “parkeerstand” halen en kunt u met uw gesprekspartner verder telefoneren.
Voor de programmering van deze functie dient u de gebruiksaanwijzing van uw
ISDN-telefoon te raadplegen.
Bij analoge toestellen gaat u als volgt te werk:
Inparkeren:

tweecijferig parkeernummer

Uitparkeren:

tweecijferig parkeernummer
Ruggespraak/Makelen
Deze functie geeft u de mogelijkheid om een intern of extern gesprek te onderbreken
en ruggespraak te voeren. Voor de deelnemer wordt tijdens deze ruggespraak
wachtmuziek afgespeeld. Wanneer u de ruggespraak hebt beëindigd kunt u weer
met uw eerste gesprek doorgaan.
Het tot stand brengen van een ruggespraak is afhankelijk van het gebruikte type
toestel:
Bij ISDN-toestellen door het indrukken van de
-toets of via een
aangeboden menu en het gebruik van de directe keuzetoetsen.
Bij analoge TDK-toestellen door het indrukken van de
-toets of flash-toets:
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 22.
Analoge telefoon 22:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek met telefoon 22 voeren.
Ruggespraak tot stand brengen. U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 23.
Functies tijdens het telefoongesprek
18
Analoge telefoon 22:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek met telefoon 23 voeren.

Makelen. Gesprek met telefoon 22 voeren.

Verbinding 22 verbreken Gesprek met telefoon 23 voeren.
Alle hoorns terugleggen op het toestel. Gesprek is beëindigd.
Doorverbinden
Met deze functie kunt u twee gesprekken verbinden. Wanneer u bijvoorbeeld een
actief gesprek voert en een gesprek in de wacht hebt gezet, kunt u beide deelnemers
met elkaar verbinden.
Analoge telefoon 21:
Neem de hoorn van het toestel
U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 22.
Analoge telefoon 22:
Neem de hoorn van het toestel
Gesprek met telefoon 22 voeren.
Ruggespraak tot stand brengen. U hoort de interne kiestoon.

Telefoonnummer kiezen. Signalering op telefoon 23.
Analoge telefoon 23:
Neem de hoorn van het toestel of ga bij
het doorverbinden zonder voorafgaande
mededeling onmiddellijk verder naar de
volgende stap.
Gesprek met telefoon 23 voeren.
Analoge telefoon 22:
De hoorn terugleggen op het toestel.
Verbinding tussen de telefoons 22 en 23.
Call through
19
Call through
U heeft de mogelijkheid om van afstand in te bellen in de centrale.
Na het inbellen hoort u de normale interne kiestoon. U kunt dan een nieuw intern of
extern gesprek opbouwen. De bevoegdheden die gelden tijdens de Call through zijn
dezelfde bevoegdheden die aan de deelnemer toegekend zijn waarop u de Call
through uitvoert.
Ook doorschakelingen (zoals bv.
bestemmingsnummer of in B 
bestemmingsnummer
) zijn mogelijk. Indien er VCM module gebruikt wordt op de
telefooncentrale kunt u direct toegang krijgen tot uw eigen mailbox.
Op deze manier kunt u kosten besparen door over de telefooncentrale van uw bedrijf
te bellen.
Dit is handig bij het onderscheiden van privé en zakelijke telefoongesprekken.
Deze functie kan voor uw telefoontoestel worden vrijgeschakeld of uw administrator
kan u een PIN-code meegeven zodat u de mogelijkheid heeft om vanaf elke
bestemming op afstand in te bellen in de centrale.
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC
20
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC
Het wijzigen van instellingen voor deelnemers per PC is bij de tiptel.com centrales
mogelijk wanneer uw telefooncentrale in uw netwerk is geïntegreerd.Voor meer
informatie kunt u bij de administrator terecht.
De instellingen voor de deelnemers kunnen ook per PC worden geconfigureerd.
Hiervoor hebt u een PC met een netwerkaansluiting nodig, uw gebruikersnaam en
uw wachtwoord.
Start voor de configuratie uw Internetbrowser en voer in de adreslijn het IP-adres van
de centrale in.
In de fabrieksinstelling staan het IP adres van de telefooncentrale op
192.168.34.100
Uw gebruikersnaam en wachtwoord krijgt u van de administrator.
Hieronder wordt de configuratie in de fabrieksinstelling beschreven:
Voorbeeld: De deelnemer “Analog21” wil zijn configuratie wijzigen. De
gebruikersnaam is vooraf ingesteld op “Analog21”, er wordt geen wachtwoord
gebruikt.
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC
21
Na de aanmelding verschijnt de volgende webpagina.
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC
22
Deelnemer
Instellingen
Dag/Nacht profiel 1-default / 2- / 3- / 4- / 5- / 6-
Hier selecteert u voor welk profiel de instellingen gemaakt moeten worden.
Zodoende kunt u er dus voor zorgen dat in bijvoorbeeld dagstand (profiel 1) de
binnenkomende oproepen omgeleid worden naar een externe bestemming en in de
nachtstand (profiel 2) de oproepen naar de telefoonbeantwoorder gaan. Alleen de
profiel standen die door de administrator geactiveerd zijn worden hier weergegeven.
Automatische buitenlijn
Wanneer u de hoorn van de haak neemt zal de centrale automatisch een standaard
buitenlijn kiezen, dit betekent dat de centrale de “0” voor de buitenlijn kiest. Wanneer
een vrije buitenlijn ter beschikking is, hoort u meteen de kiestoon. Wanneer alle
externe verbindingen die zijn toegewezen aan de deelnemers bezet zijn, krijgt het
apparaat een interne bezettoon te horen. Een automatische buitenlijn wordt alleen
uitgevoerd voor het opbouwen van een eerste verbinding. Elke verdere
verbindingsopbouw, zoals bij ruggespraak, krijgt daarna de interne kiestoon.
Wanneer dan een verdere externe verbinding moet worden opgebouwd, is het
noodzakelijk een buitenlijn te selecteren.
Wanneer de automatische buitenlijn actief is, moet u om intern te kiezen de
toetscombinatie “” indrukken. Daarna kiest u het nummer van de gewenste
toestelaansluiting.
Als er na 10 seconden nog steeds niets ingegeven is, krijgt u automatisch een
interne kiestoon.
Ook wanneer er geen buitenlijnbevoegdheid is, wordt de automatische buitenlijn
uitgevoerd. Dit is noodzakelijk om de mogelijkheid voor het kiezen van
noodnummers te garanderen. Wanneer een ander cijfer wordt gekozen, dat niet tot
een noodnummer behoort, wordt de verbinding direct verbroken.
Voorwaarden: “Automatische buitenlijn” moet worden geactiveerd. Bovendien moet
de noodzakelijke buitenlijnbevoegdheid beschikbaar zijn voor de uit te voeren keuze.
Oproep overnemen (Call Pick-up)
Wanneer een andere telefoon overgaat, kunt u het gesprek met uw eigen telefoon
overnemen (Call pick-up). Een Call pick-up is mogelijk voor de interne oproepen en
externe oproepen.
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC
23
Gesprekken kunnen worden overgenomen met de volgende toetscombinatie:
Call pick-up

Voorwaarde: Bij de deelnemer van wie de oproep moet worden overgenomen, moet
de Call pick-up vrijgeschakeld zijn.
Follow me
U kunt met deze functie de oproepomleiding vanaf uw eigen aansluiting omleiden
naar de aansluiting waar u zich op dat moment bevindt.
Het activeren van deze functie doet u door de volgende programmeer code in te
geven op de aansluiting waar de oproepen heen moeten worden geleid:
Follow me

(eigen toestelnummer)

Voorwaarde: Bij de deelnemer waarvan de oproepen omgeleid moet worden moet
de functie follow me vrijgegeven zijn.
Het uitschakelen van de follow me functie doet u met uw eigen toestel
Wachtwoord
Wanneer u de configuratiepagina oproept voor een deelnemer wordt u gevraagd een
gebruikersnaam (deelnemersnaam) en wachtwoord in te voeren. Geef hier uw
wachtwoord in.
Afwijkend uitgaand telefoonnummer (niet mogelijk in NL en B)
Hier kunt u voor een uitgaand gesprek aangeven welk MSN/DDI nummer mee
gestuurd wordt.
Dit nummer zal ook in het overzicht voor gesprekskosten geregistreerd worden. Als
uitgaande CLIP geactiveerd is, dan zal dit nummer bij uw externe gesprekspartner in
zijn display getoond worden.
Als dit nummer niet bekend is, dan zal het hoofdnummer van de aansluiting getoond
worden. Enkele telefooncentrales sturen op verzoek ook onbekende
telefoonnummers transparant door als CLIP-informatie.
Hier hebt u de mogelijkheid om dit telefoonnummer vrij in te voeren.
Als u de vooraf gedefinieerde instellingen niet door de Administrator wilt wijzigen, laat
u het veld leeg.
Oproepomleiding
De oproepomleiding wordt in de telefooncentrale gerealiseerd en is voor iedere
deelnemer individueel te configureren. De omleiding is zowel op interne als op
externe bestemmingen mogelijk. Er kunnen binnen de telefooncentrale maximaal
twee opeenvolgende omleidingen worden geschakeld. Het telefoonnummer voor een
externe bestemming moet steeds met een extra “
“ worden ingegeven.
Wijzigen van configuratie voor deelnemers per PC
24
Opmerking: Bij de volgende voorbeelden wordt ervan uitgegaan dat de
oproepomleiding altijd op het eigen toestel wordt geprogrammeerd.
Oproepomleiding direct (CFU)
Bij deze instelling worden inkomende oproepen direct naar een ander toestel
(intern/extern) omgeleid. De oproep wordt niet op het eigen toestel gesignaleerd. De
programmering via een “oproepomleiding direct” is bijvoorbeeld aan te bevelen bij
zakenreizen, vakantie, enz.
Oproepomleiding bij bezet (CFB)
Met deze functie kunt u inkomende oproepen omleiden naar een ander toestel
(zowel intern als extern) als het eigen toestel in gesprek is.
Oproepomleiding vertraagd (CFNR)
Bij deze variant van de oproepomleiding wordt de oproep eerst enige tijd op het
eigen toestel gesignaleerd. Wanneer de oproep binnen een bepaalde tijd niet wordt
aangenomen, wordt deze omgeleid naar een ander toestel (intern/extern).
Rekeninginfo weergeven
Hier wordt uw huidige beltegoed weergegeven.
Voicemailbox (alleen met VCM-module)
25
Voicemailbox (alleen met VCM-module)
Als u door uw administrator toegang gekregen hebt tot de uw mailbox, dan kunt u
deze hier configureren.
Informatie hierover kunt u vinden in de "Gebruikershandleiding
Callmanager / Voicemail module VCM“.
Berichten (alleen met VCM-module)
Als u door uw administrator toegang gekregen hebt tot uw mailbox, kunt u hier het
huidige overzicht van uw berichten oproepen en ook direct via een mediaplayer op
uw PC afspelen.
Informatie hierover kunt u vinden in de "Gebruikershandleiding
Callmanager / Voicemail module VCM“.
Algemeen code overzicht
26
Algemeen code overzicht
Uitgaand toestelnummer selecteren

toestelnummer

Terugbellen bij niet opnemen aan (CCNR)

Terugbellen bij opnemen uit (CCNR)

Oproepomleiding direct uit

Oproepomleiding direct aan met
telefoonnummer

doel
Inboeken in team

teamnummer

Uitboeken uit team

teamnummer
Follow me

(eigen toestelnummer)
Ruimtebewaking

PIN
toestelaansluiting

(PIN code ruimtebewaking)
Íntercom functie

PIN
toestelaansluiting

(PIN code handenvrij spreken)
Omroepfunctie

toestelaansluiting
Nummerweergave (permanent) uit

Nummerweergave (permanent) aan

Nummerweergave aan voor één gesprek

Terugbellen bij bezet activeren (CCBS)

Terugbellen bij bezet deactiveren (CCBS)

Aankloppen uit

Aankloppen aan

Call pick-up

Gericht kiezen van een buitenlijn

nummer externe aansluiting

Algemeen code overzicht
27
Uitgaand toestelnummer selecteren

nummer

Oproepomleiding bij vertraagd (CFNR) uit

Oproepomleiding bij vertraagd (CNFR) aan
met telefoonnummer

doel
Oproepomleiding bij bezet (CFB) uit

Oproepomleiding bij bezet (CFB) aan met
telefoonnummer

doel
Verkort kiezen

-

Telefoonboek
(alleen met systeem / ISDN-telefoontoestellen)

Mailbox Call pick-Up

Eigen Music on Hold voorspelen

Toewijzen kostenplaats

(lengte kostenplaats)
(kostenplaatsnummer)
(bestemmingsnummer)
Codes voor analoge toestellen tijdens een gesprek
28
Codes voor analoge toestellen tijdens een gesprek
Wachtstand / Ruggespraak
Aankloppende weigeren

Aankloppen aannemen en actief gesprek
verbreken

Aankloppen aannemen / Makelen

Conferentie tot stand brengen

Aankloppende gesprekspartner
doorverbinden zonder aan te nemen

Deelnemer van ongewenst gesprek
registreren (MCID)

Gesprek parkeren
 twecijferig
parkeernummer
Uitparkeren
 tweecijferig
parkeernummer
Opmerking: Bij aangesloten ISDN-toestellen worden deze functies door het toestel
zelf beheerd. Voor de programmering van deze functies dient u de
gebruiksaanwijzing van uw ISDN-telefoon te raadplegen.
Bijlage
29
Bijlage
Service
U heeft een modern product van Tiptel aangeschaft, dat in Ratingen bij Düsseldorf
ontwikkeld en geproduceerd is. De zeer moderne fabricage garandeert constante
kwaliteit. De certificering conform DIN EN ISO 9001 bevestigt dit.
Mochten er toch problemen voordoen of heeft u vragen over de bediening van het
toestel, wendt u zich dan a.u.b. tot uw leverancier. Deze is in de garantieperiode uw
contactpersoon. Tiptel heeft voor technische ondersteuning van de dealers een
telefoonnummer ingesteld, zodat deze u vakkundig kan adviseren.
Wanneer uw leverancier u niet verder kan helpen, kunt u zich ook direct tot Tiptel
wenden. Een eerste informatie krijgt u op onze hierna genoemde internetpagina’s in
de rubriek Support onder „FAQ – vaak gestelde vragen“. Bovendien kunt u onze
ervaren medewerkers van de technische ondersteuning ook per e-mail, fax of
telefonisch tijdens de aangegeven tijden bereiken.
In Nederland In België
www.tiptel.nl
www.tiptel.be
08.30 tot 17.00 uur (ma-vr) 08.30 – 12.30 en 13.30 – 17.00 (ma-vr)
Telefoon 0900 – BELTIPTEL of
0900 – 23 58 478 (niet gratis)
Telefax 036 – 53 678 81
Telefoon 0903 / 99333 (1,12 Euro/min)
Telefax 02 714 93 34
Met vragen over de telefoonaansluiting dient u zich tot de netwerkleverancier te
wenden.
Bijlage
30
Garantie
Deze telefooncentrale wordt geleverd met een uitgebreide garantie van 24 maanden
met uitsluiting van schadevergoeding, wijzigingen of andere eisen. Met betrekking tot
deze garantie geven wij gratis vervanging of reparatie van de onderdelen die door
productie of materiaalfouten zijn ontstaan. Voor beschadigingen en storingen die
door onjuist gebruik of transport zijn ontstaan, kunnen wij niet verantwoordelijk
worden gesteld. De storingen of beschadigingen betreffende deze telefooncentrale,
kunt u melden bij uw dealer. Reparaties kunnen en mogen alleen door de fabrikant
worden uitgevoerd. Bij een garantiereparatie is noch voor de vervangen onderdelen
noch voor de telefooncentrale zelf, sprake van een verlenging met betrekking tot de
garantie. Deze garantie is niet overdraagbaar en vervalt als de telefooncentrale
wordt doorverkocht. Zij vervalt ook indien reparaties worden uitgevoerd door derden.
Aanvullend zijn hier de algemeen geldende bedrijfsvoorwaarden van Tiptel van
toepassing. Bij schade of storingen dient u het toestel, via uw dealer, naar ons op te
sturen, inclusief een beschrijving van de schade of storing en het aankoopbewijs.
De garantie vervalt wanneer:
de typesticker verwijderd of beschadigd is;
het geen fabrieksfout is;
de gebruiksaanwijzing niet is geraadpleegd (bedieningsfout)
de aankoopbon niet overlegd kan worden en/of gewijzigd is;
reparaties die door anderen dan Tiptel zijn verricht;
gegevens op de herkomststicker van Tiptel zijn gewijzigd of verwijderd;
deze telefooncentrale gebruikt wordt in combinatie met apparatuur die niet
voldoet aan de overige wettelijke geldende eisen;
een defect een gevolg is van externe (buiten het toestel gelegen) oorzaken,
bijvoorbeeld blikseminslag, overspanning, wateroverlast of brand.
Schoonmaken
Maak de buitenkant van de behuizing alleen met een zachte, licht bevochtigde doek
of een anti-statische doek schoon. Gebruik geen droge of natte doeken. Gebruik
geen oplos-, poets-, of schuurmiddelen.
Bijlage
31
Conformiteitsverklaring
Hiermee verklaart Tiptel, dat het toestel aan alle basiseisen van de Europese richtlijn
1999/5/EG voldoet.
Overige bijzonderheden over de conformiteitsverklaring vindt u onder het volgende
adressen:
http://www.tiptel.nl http://www.tiptel.be
CE-keuring
Dit apparaat voldoet aan de eisen van de EU-richtlijn: richtlijn voor radio en
telecommunicatie uitrustingen en de onderlinge erkenning van hun conformiteit. De
conformiteit met de hiervoor genoemde richtlijn wordt door de CE-markering op het
toestel bevestigd.
Trefwoordenregister
A
Aankloppen ................................ 10, 15
Automatische buitenlijn ................... 22
B
Berichten .......................................... 25
Bijlage .............................................. 29
C
Call through ..................................... 19
Callpick-Up ................................ 11, 22
CCBS ............................................... 12
CCNR ............................................... 13
CE-keuring ....................................... 31
CFB .............................................. 8, 24
CFNR ............................................ 9, 24
CFU .............................................. 8, 24
CLIP .................................................. 10
COLP ................................................ 10
Conferentie ...................................... 16
Configuratie analoge aansluitingen . 10
Configuratie per PC ......................... 20
Conformiteitsverklaring .................... 31
D
Doorverbinden ................................. 18
Drieweg conferentie ......................... 16
E
Eerste gesprekken ............................. 6
EG-conformiteitsmerkteken ............. 31
Extern gesprek ................................... 6
F
Functies
tijdens de verbindingsopbouw .... 11
tijdens het telefoongesprek ......... 15
van de toestelaansluitingen ........... 8
G
Garantie ........................................... 30
Gebruik van de centrale .................... 5
I
Intern gesprek .................................... 6
M
Makelen ............................................ 17
MCID ................................................ 15
N
Nummerweergave ........................... 10
O
Ongewenste gesprekken ................. 15
Opdrachtenoverzicht
Algemeen ..................................... 26
Analoge toestellen ........................ 28
Oproepomleiding ......................... 8, 23
bezet ......................................... 8, 24
direct ......................................... 8, 24
vertraagd .................................. 9, 24
P
Parkeren ........................................... 17
R
Rekeninginfo weergeven ................. 24
Richtlijnen ........................................... 5
Ruggespraak ................................ 7, 17
Ruggespraak met doorverbinden ..... 7
S
Schoonmaken .................................. 30
Service ............................................. 29
T
Telefoonbeantwoorder .................... 25
Telefoongesprek .............................. 15
Terugbellen bij bezet ....................... 12
Terugbellen bij niet opnemen .......... 13
U
Uitgaand telefoonnummer ............... 23
Uitgaand toestelnr. selecteren ......... 11
V
Verkort kiezen .................................. 12
W
Wachtstand ...................................... 16
Wachtwoord ..................................... 23
Tiptel.com GmbH Business Solutions
Halskestraße 1
D - 40880 Ratingen
Tel.: 0900 100 – 84 78 35*
V
anity Tel.: 0900 100 – TIPTEL*
Internet: www.tiptel.de
International:
Internet: www.tiptel.com
*(gebührenpflichtig)
Tiptel GmbH
Tenschertstraße 5
A - 1230 Wien
Tel.: 01 - 616 78 71
Fax: 01 - 616 78 71 - 22
Internet: www.tiptel.at
Tiptel AG
Bahnstrasse 46
CH - 8105 Regensdorf
Tel.: 01 - 884 01 80
Fax: 01 - 843 13 23
Internet: www.tiptel-online.ch
Tiptel B.V.
Camerastraat 2
NL – 1322 BC Almere
Telefoon: 0900 – BELTIPTEL of
0900 – 2358478 (niet gratis)
Fax: 036 – 53 678 81
Internet: www.tiptel.nl
Tiptel NV
Leuvensesteenweg 510 bus 4
B – 1930 Zaventem
Telefoon: 0903 99 333 (
1,12 Euro / min.)
Fax: 02 714 93 34
Internet: www.tiptel.be
Tiptel sarl
23, avenue René Duguay-Trouin
F – 78960 Voisins-Le-Bretonneux
Tél. : 01 / 39 44 63 30
Fax : 01 / 30 57 00 29
e-mail : [email protected] (NL/B) 09/2007
Internet : www.tiptel.fr
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Tiptel tiptel.comPact 84 Up 4 de handleiding

Categorie
Accessoires voor het maken van koffie
Type
de handleiding