14
TOPCOM Time Master 500
9 TOPCOM-GARANTIE
9.1 GARANTIETERMIJN
De Topcom-toestellen hebben een garantietermijn van 24 maanden. De
garantietermijn gaat in op de dag waarop het nieuwe toestel wordt
aangeschaft. Verbruiksartikelen en defecten die een verwaarloosbaar
effect hebben op de werking of waarde van het toestel worden niet gedekt
door de garantie.
De garantie moet worden bewezen door het kunnen voorleggen van de
originele aankoopbon waarop de aankoopdatum en het toestelmodel staan
aangegeven.
9.2 AFWIKKELING VAN GARANTIECLAIMS
Een defect toestel moet worden geretourneerd aan het servicecentrum van
Topcom, samen met een geldige aankoopbon.
Als het toestel defect raakt tijdens de garantietermijn, zal Topcom of een
van haar officieel aangewezen servicecentra defecten ingevolge materiaal-
of fabricagefouten kosteloos repareren.
Topcom zal naar eigen inzicht voldoen aan haar garantieverplichtingen
door defecte toestellen, of onderdelen ervan, te repareren dan wel te
vervangen. In het geval van vervanging kunnen de kleur en het model
verschillend zijn van het oorspronkelijk aangeschafte toestel.
De oorspronkelijke aankoopdatum bepaalt wanneer de garantietermijn
ingaat. De garantietermijn wordt niet verlengd als het toestel wordt
vervangen of gerepareerd door Topcom of een van haar aangewezen
servicecentra.
9.3 GARANTIEBEPERKINGEN
Schade of defecten als gevolg van een onjuiste behandeling of onjuist
gebruik en schade als gevolg van het gebruik van niet-originele onderdelen
of accessoires die niet worden aanbevolen door Topcom, vallen buiten de
garantie.
De garantie dekt geen schade te wijten aan externe factoren, zoals bliksem,
water en brand, noch enige tijdens transport veroorzaakte schade.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantie als het serienummer
op het toestel is veranderd, verwijderd of onleesbaar gemaakt.