Wilesco D368 Handleiding

Type
Handleiding

Deze handleiding is ook geschikt voor

alleen door een erkende speciaalzaak of door de WILESCO im-
porteur zelf verholpen worden, anders vervalt het recht op de ga-
rantie.
3. Iedere eigenhandige verandering, reparatie of manipulatie in
afwijking met de gebruiksaanwijzing resulteert in uitsluiting
van de aansprakelijkheid en het recht op garantie, tenzij de
schade berust op een productiefout.
4. De onder stoomdruk staande onderdelen, zoals stoomketel,
veiligheidsventiel met veer “ook wel overdrukventiel ge-
noemd“enz., verlaten onze fabriek alleen na een controle van
100%. Het veiligheidsventiel ook wel overdrukventiel genoemd mag niet versteld wor-
den. Het gebruik van de stoommachine zonder veiligheidsventiel is verboden. Het
veiligheidsventiel moet voor ieder gebruik gecontroleerd worden, dit doet u door het in
drukken van de veer of even trekken aan de bovenkant van de ventielstang en het weer
los te laten, dan moet het vanzelf terug schieten. Indien dit niet gaat of kalkresten door
kalkhoudend water zich afgezet hebben op het veiligheidsventiel, moet het ventiel di-
rect vervangen worden.
5. Hoge temperaturen: het functioneren van de stoommachine brengt met zich mee,
dat onderdelen heet zijn, zoals bij de branderschuif, ketel, het ketelhuis, veiligheids-
ventiel, stoomfluit de stoomleidingen enz.. Pas op hoge temperaturen, niet met blote
handen aanraken! Er bestaat gevaar voor verbranding!
6. Voorzorgsmaatregelen: tijdens het werken met de stoommachine dient u erop te let-
ten dat kinderen niet in bewegende machinedelen kunnen grijpen. Bij het afblazen
van de stoom of het onverwacht opengaan van het veiligheidsventiel, kan de hete
stoom verbranding veroorzaken, houdt kinderen op afstand!
7. Gevaar voor het droogkoken, indien er niet genoeg water in de ketel is kan de ketel
droogkoken! De ketel mag alleen opgestookt worden als deze goed gevuld is met wa-
ter, d.w.z. het waterniveau mag niet onder de onderste rand van het peilglas ko-
men. Indien hier niet op gelet wordt, gaat de ketel stuk en zullen lekkages ontstaan bij
de soldeernaden. Bij het navullen van de brandstoflade met brandstoftabletten moet de
ketel weer met water gevuld worden, tot aan de bovenrand van het peilglas. Elke scha-
de en volgschade ontstaan door droogkoken van de ketel kan niet verhaald wor-
den en valt niet onder de garantie. Wanneer door onzorgvuldig gebruik lekken optre-
den, waaruit water of stoom komt, dient u direct de brandstoflade uit de
stoommachine trekken en met de stoomfluit de druk van de ketel te verla-
gen. De noodzakelijke reparatie kan alleen door een vakman of door de
Wilesco-importeur uitgevoerd worden.
8. De stoommachine voldoet aan de wettelijke veiligheidsnormen. Iedere
stoomketel wordt uitvoerig getest, de ketel wordt gevuld met water en af-
geperst tot een druk van 5 Bar. Pas als de ketel deze test goed heeft doorstaan, wordt
hij gemonteerd in het ketelhuis. De werkdruk bedraagt maximaal 1,5 Bar.
9. Bewaar de handleiding goed zodat u deze later weer kunt raadplegen.
Gebruiksaanwijzing.
11.Het veiligheidsventiel uit de ketel draaien en met behulp van de bijgeleverde trech-
ter de ketel tot ¾ vullen (dit is de bovenkant van het peilglas). Liefst met warm water,
dit verkort n.l. de opwarmtijd.
Tijdens het vullen de trechter een klein beetje oplichten, waardoor de lucht uit de ketel
kan ontsnappen. Alleen kalkarm water gebruiken; indien dit niet voorhanden is, raden
wij u gedistilleerd water aan.
11.Aanwijzing: door de handel van de stoomfluit open te draaien kunt u makkelijk de
overdruk in de ketel regelen, of testen of de stoomdruk weg is voor het smeren van de
cilinder. “De stoomfluit mag nooit aan de handel in en uit de ketel gedraaid worden”.
12. Belangrijk: voor het smeren moet de stoom uit de ketel zijn, dit doet u door
de stoom d.m.v. stoomfluit te laten ontsnappen uit de ketel. Om de cilinder te sme-
ren moet de stoomkraan tussen de ketel en cilinder worden gesloten, (zie de afbeel-
ding: bij een horizontale stand van de handel is de kraan dicht en bij een verticale
stand open). De stoomafsluiter moet tijdens het smeren gesloten blijven! en er mag ge-
en stoomdruk in de ketel meer zijn. draai nu het dopje van het smeernippeltje op de ci-
linder eraf en vul het smeernippeltje met enkele druppels Wilesco stoommachine olie
(art.No: Z83) (Let op normale smeerolie is niet geschikt voor stoommachines) tijdens
het smeren het vliegwiel enkele malen ronddraaien zodat de olie in de cilinder gezogen
wordt. Iedere keer als de brandstoflade bijgevuld moet worden dient u te smeren zodat
de cilinder niet kan vastlopen (2 a 3 druppels olie zijn voldoende voor ca 10 min loop-
tijd.) Alle lagers en bewegende delen dient u ook licht te smeren.
13. Brandstofblokjes in twee lagen in de brandstoflade plaatsen (het onderste plat en
de bovenste op de smalle kant, niet meer dan 4 stuks). Daarna de blokjes aansteken.
Uitsluitend de originele WILESCO brandstoflade gebruiken. Pas op: de noodzakelij-
ke veiligheidsmaatregelen voor de omgang met open vuur treffen en in acht ne-
men. De brandstoflade kan versteld worden, met de aan de zijkant aangebrachte gaten,
passend in de brandstoflade geleiding van het ketelhuis, kan de zuurstoftoevoer en zo-
doende de vlamhoogte geregeld worden. Om droogstoken van de ketel te vermijden,
moet iedere keer voordat de brandstofblokjes bijgevuld worden, het waterpeil gecont-
roleerd en zonodig de ketel met water bijgevuld worden( tot de bovenkant van het peil-
glas). De verhouding, brandstofblokjes tot de waterinhoud van de gevul-
de ketel is zodanig gekozen, dat de ketel zonder bijvullen van de brand-
stofblokjes niet drooggestookt kan worden. De brandstoflade moet he-
lemaal in de houder geschoven worden! Dit voorkomt beschadiging van
het peilglas. Belangrijk: Na beëindiging van het stoken de brandstof-
lade, terwijl deze nog warm is, dus voor het afkoelen, uit de gelei-
ding nemen en op een vuurvaste ondergrond leggen, anders blijft de brander-
schuif vastzitten. Als de brandstoflade toch komt vast te zitten, kunt u deze losmaken
door de brandstoflade licht te kantelen en naar links/rechts bewegen.
Let op: het stoken met brandstofblokjes vraagt veel zuurstof, een goede ventilatie van
de kamer is derhalve noodzakelijk! Blokjes die niet helemaal opgebrand zijn, niet uitb-
lazen vanwege de stank en rookontwikkeling, maar helemaal laten opbranden. Indien
niet voldoende water meer in de ketel zit, moet u de brandstoflade verwijderen en op
een vuurvaste ondergrond leggen ( bijv. een tegel of een vuurvast plaatje) en
dan de brandstoftabletten helemaal laten opbranden.
14. Rijden met de wals. De koppelingshandel aan de zijkant van het machi-
nistenhuis indrukken, de stoomkraan bij zichtbare stoomontwikkeling ope-
nen ( handel in de verticale stand). Nu het vliegwiel een paar keer met de
hand aanzetten, zodat het condenswater uit de leiding en de cilinder gedrukt kan wor-
den. De koppeling indrukken en de wals door licht aanzetten van het vliegwiel opgang
helpen. Het vliegwiel kan zowel vooruit als achteruit rijden. De snelheid van de wals
kan d.m.v. de stoomkraan geregeld worden.
Wanneer de koppeling niet ingeschakeld is kan de wals als stationaire stoommachine
gebruikt worden.
Met het snaarwiel op het vliegwiel kunnen dan weer modellen aangedreven worden.
De wals kan ook zonder stoom rijden dit kan door de aandrijving op het achterwiel uit-
schakelen d.m.v. de koppeling.
15. De afgewerkte stoom en condenswater wordt van de cilinder via een leiding naar
de voorkant van de ketel onder de schoorsteen afgevoerd, deze leiding is niet in de ke-
tel gesoldeerd, zodat in dit reservoir (gescheiden van de ketel) geen druk kan ontstaan.
Als u het condenswater wilt verwijderen moet u eerst de stoomkraan sluiten en de
brandstoflade uit het ketelhuis trekken en op een vuurvaste ondergrond plaatsen om de
blokjes te laten uitbranden.nu de schoorsteen eraf halen en de wals met de voorkant
naar beneden houden zodat het condenswater kan weglopen.
16. Na beëindiging van het stoombedrijf en het afkoelen van de wals, moet de machine
onderhouden worden. Het water wat nog in de ketel zit kunt u laten weglopen door de
veerveiligheid eruit te draaien en de stoomfluit open te draaien, door vervolgens de
stoomwals op zijn kop te houden kunt u het water eruit laten lopen, wanneer dit moei-
lijk gaat even schudden. Pas op ”heet water“. Het water dat nog achterblijft in de ke-
tel kan geen kwaad. Kalkaanslag op het peilglas en de binnenkant van de ketel
mag in geen geval verwijderd worden met een etsend oplosmiddelen. (Als u het
toch wilt proberen, dan met een middel dat messing en tin-lood verbindingen niet kan
aantasten). De roetaanslag aan de onderkant van de ketel is niet schadelijk en kan met
een borstel verwijderd worden. Als laatste nog de machine goed droogpoetsen.
Garantie:
17. De WILESCO-Stoommachines zijn kwaliteitsproducten en worden zorgvuldig ge-
controleerd en doorlopen daarom ook nog een eindcontrole. Indien er toch nog enige
gebreken optreden, dan zullen wij behulpzaam zijn bij eventuele reparatie. U kunt de
stoommachine rechtstreeks naar de dealer of importeur zenden. Wij vragen begrip
voor het feit dat reeds gestookte en/of gebruikte modellen helaas niet omgeruild
kunnen worden voor nieuwe modellen. Een veel voorkomende klacht is helaas de
lekkende stoomketel dit wordt veroorzaakt door het feit dat gestookt is met te weinig
water in de ketel, het zogenaamde droogkoken waardoor de soldeerverbinding van de
ketel is gaan vloeien en druppelvormig wordt. Dit is het bewijs dat de ketel droogge-
stookt is, waarop onder geen beding garantie gegeven wordt. “Nogmaals: wilt u
ten alle tijde het waterpeil in de ketel goed in de gaten houden“.
Voor de Stoomwals en de trekker wordt een afstand besturing geleverd, dit is een ver-
lengkabel met een klein stuur dat op het stuur van de trekker of de wals wordt gesto-
ken, dan kunt u naast de wals of de trekker lopen Bestelnummer Z-361 deze kunt u via
de vakhandel bestellen.
Alleen voor Stoomwalsen en stoomtrekkers van Zwart/Messing.
18. Alle onderdelen van gepolijst messing zijn voorzien van een laag blanke lak wat
oxideren van het messing voorkomt. Bij het stoken van de ketel verbrandt de laag lak
en kunnen ter plekke donkere plekken ontstaan, deze kunt u verwijderen door de ketel
te poetsen en eventueel weer van een nieuwe luchtdrogende laklaag te voorzien.
Alleen voor Showmans engine D 409
19. De verlichting op het dak van de Showmans engine bestaat uit 8 lichtdioden, de
aangebrachte dynamo levert gelijkstroom, daardoor kunnen de lichtdiode alleen in een
bepaalde draairichting branden, het kabeltje is zo aangesloten (Zwarte kabel zwarte-
dynamostekker. Rode kabel rode-dynamostekker) dat de lichtdiode branden wanneer
de Showmans engine voorwaarts rijdt. Ook bij stationair bedrijf, machine staat stil
doordat de tandwielen ontkoppelt zijn, dient u er op te letten dat de machine in goede
richting draait. Wanneer de lichtdiode branden als de Showmans engine
achteruit rijdt kunt u de kabeltjes op de dynamo omwisselen.
Dit model mag uitsluitend voor bovenstaand omschreven doeleinden gebruik wor-
den.
Wij houden ons het recht voor technische veranderingen door te voeren.
Dank voor uw aandacht, wij wensen u veel plezier met deze mooie stoommachine.
En nu .....aan de slag!
Wilesco importeur:
Sweering b.v. te Almere-haven (NL)
Tel: 036-5310051 Fax: 036-5312284

Documenttranscriptie

alleen door een erkende speciaalzaak of door de WILESCO importeur zelf verholpen worden, anders vervalt het recht op de garantie. 3. Iedere eigenhandige verandering, reparatie of manipulatie in afwijking met de gebruiksaanwijzing resulteert in uitsluiting van de aansprakelijkheid en het recht op garantie, tenzij de schade berust op een productiefout. 4. De onder stoomdruk staande onderdelen, zoals stoomketel, veiligheidsventiel met veer “ook wel overdrukventiel genoemd“enz., verlaten onze fabriek alleen na een controle van 100%. Het veiligheidsventiel ook wel overdrukventiel genoemd mag niet versteld worden. Het gebruik van de stoommachine zonder veiligheidsventiel is verboden. Het veiligheidsventiel moet voor ieder gebruik gecontroleerd worden, dit doet u door het in drukken van de veer of even trekken aan de bovenkant van de ventielstang en het weer los te laten, dan moet het vanzelf terug schieten. Indien dit niet gaat of kalkresten door kalkhoudend water zich afgezet hebben op het veiligheidsventiel, moet het ventiel direct vervangen worden. 5. Hoge temperaturen: het functioneren van de stoommachine brengt met zich mee, dat onderdelen heet zijn, zoals bij de branderschuif, ketel, het ketelhuis, veiligheidsventiel, stoomfluit de stoomleidingen enz.. Pas op hoge temperaturen, niet met blote handen aanraken! Er bestaat gevaar voor verbranding! 6. Voorzorgsmaatregelen: tijdens het werken met de stoommachine dient u erop te letten dat kinderen niet in bewegende machinedelen kunnen grijpen. Bij het afblazen van de stoom of het onverwacht opengaan van het veiligheidsventiel, kan de hete stoom verbranding veroorzaken, houdt kinderen op afstand! 7. Gevaar voor het droogkoken, indien er niet genoeg water in de ketel is kan de ketel droogkoken! De ketel mag alleen opgestookt worden als deze goed gevuld is met water, d.w.z. het waterniveau mag niet onder de onderste rand van het peilglas komen. Indien hier niet op gelet wordt, gaat de ketel stuk en zullen lekkages ontstaan bij de soldeernaden. Bij het navullen van de brandstoflade met brandstoftabletten moet de ketel weer met water gevuld worden, tot aan de bovenrand van het peilglas. Elke schade en volgschade ontstaan door droogkoken van de ketel kan niet verhaald worden en valt niet onder de garantie. Wanneer door onzorgvuldig gebruik lekken optreden, waaruit water of stoom komt, dient u direct de brandstoflade uit de stoommachine trekken en met de stoomfluit de druk van de ketel te verlagen. De noodzakelijke reparatie kan alleen door een vakman of door de Wilesco-importeur uitgevoerd worden. 8. De stoommachine voldoet aan de wettelijke veiligheidsnormen. Iedere stoomketel wordt uitvoerig getest, de ketel wordt gevuld met water en afgeperst tot een druk van 5 Bar. Pas als de ketel deze test goed heeft doorstaan, wordt hij gemonteerd in het ketelhuis. De werkdruk bedraagt maximaal 1,5 Bar. 9. Bewaar de handleiding goed zodat u deze later weer kunt raadplegen. Gebruiksaanwijzing. 11.Het veiligheidsventiel uit de ketel draaien en met behulp van de bijgeleverde trechter de ketel tot ¾ vullen (dit is de bovenkant van het peilglas). Liefst met warm water, dit verkort n.l. de opwarmtijd. Tijdens het vullen de trechter een klein beetje oplichten, waardoor de lucht uit de ketel kan ontsnappen. Alleen kalkarm water gebruiken; indien dit niet voorhanden is, raden wij u gedistilleerd water aan. 11.Aanwijzing: door de handel van de stoomfluit open te draaien kunt u makkelijk de overdruk in de ketel regelen, of testen of de stoomdruk weg is voor het smeren van de cilinder. “De stoomfluit mag nooit aan de handel in en uit de ketel gedraaid worden”. 12. Belangrijk: voor het smeren moet de stoom uit de ketel zijn, dit doet u door de stoom d.m.v. stoomfluit te laten ontsnappen uit de ketel. Om de cilinder te smeren moet de stoomkraan tussen de ketel en cilinder worden gesloten, (zie de afbeelding: bij een horizontale stand van de handel is de kraan dicht en bij een verticale stand open). De stoomafsluiter moet tijdens het smeren gesloten blijven! en er mag geen stoomdruk in de ketel meer zijn. draai nu het dopje van het smeernippeltje op de cilinder eraf en vul het smeernippeltje met enkele druppels Wilesco stoommachine olie (art.No: Z83) (Let op normale smeerolie is niet geschikt voor stoommachines) tijdens het smeren het vliegwiel enkele malen ronddraaien zodat de olie in de cilinder gezogen wordt. Iedere keer als de brandstoflade bijgevuld moet worden dient u te smeren zodat de cilinder niet kan vastlopen (2 a 3 druppels olie zijn voldoende voor ca 10 min looptijd.) Alle lagers en bewegende delen dient u ook licht te smeren. 13. Brandstofblokjes in twee lagen in de brandstoflade plaatsen (het onderste plat en de bovenste op de smalle kant, niet meer dan 4 stuks). Daarna de blokjes aansteken. Uitsluitend de originele WILESCO brandstoflade gebruiken. Pas op: de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen voor de omgang met open vuur treffen en in acht nemen. De brandstoflade kan versteld worden, met de aan de zijkant aangebrachte gaten, passend in de brandstoflade geleiding van het ketelhuis, kan de zuurstoftoevoer en zodoende de vlamhoogte geregeld worden. Om droogstoken van de ketel te vermijden, moet iedere keer voordat de brandstofblokjes bijgevuld worden, het waterpeil gecontroleerd en zonodig de ketel met water bijgevuld worden( tot de bovenkant van het peilglas). De verhouding, brandstofblokjes tot de waterinhoud van de gevulde ketel is zodanig gekozen, dat de ketel zonder bijvullen van de brandstofblokjes niet drooggestookt kan worden. De brandstoflade moet helemaal in de houder geschoven worden! Dit voorkomt beschadiging van het peilglas. Belangrijk: Na beëindiging van het stoken de brandstoflade, terwijl deze nog warm is, dus voor het afkoelen, uit de geleiding nemen en op een vuurvaste ondergrond leggen, anders blijft de branderschuif vastzitten. Als de brandstoflade toch komt vast te zitten, kunt u deze losmaken door de brandstoflade licht te kantelen en naar links/rechts bewegen. Let op: het stoken met brandstofblokjes vraagt veel zuurstof, een goede ventilatie van de kamer is derhalve noodzakelijk! Blokjes die niet helemaal opgebrand zijn, niet uitblazen vanwege de stank en rookontwikkeling, maar helemaal laten opbranden. Indien niet voldoende water meer in de ketel zit, moet u de brandstoflade verwijderen en op een vuurvaste ondergrond leggen ( bijv. een tegel of een vuurvast plaatje) en dan de brandstoftabletten helemaal laten opbranden. 14. Rijden met de wals. De koppelingshandel aan de zijkant van het machinistenhuis indrukken, de stoomkraan bij zichtbare stoomontwikkeling openen ( handel in de verticale stand). Nu het vliegwiel een paar keer met de hand aanzetten, zodat het condenswater uit de leiding en de cilinder gedrukt kan worden. De koppeling indrukken en de wals door licht aanzetten van het vliegwiel opgang helpen. Het vliegwiel kan zowel vooruit als achteruit rijden. De snelheid van de wals kan d.m.v. de stoomkraan geregeld worden. Wanneer de koppeling niet ingeschakeld is kan de wals als stationaire stoommachine gebruikt worden. Met het snaarwiel op het vliegwiel kunnen dan weer modellen aangedreven worden. De wals kan ook zonder stoom rijden dit kan door de aandrijving op het achterwiel uitschakelen d.m.v. de koppeling. 15. De afgewerkte stoom en condenswater wordt van de cilinder via een leiding naar de voorkant van de ketel onder de schoorsteen afgevoerd, deze leiding is niet in de ketel gesoldeerd, zodat in dit reservoir (gescheiden van de ketel) geen druk kan ontstaan. Als u het condenswater wilt verwijderen moet u eerst de stoomkraan sluiten en de brandstoflade uit het ketelhuis trekken en op een vuurvaste ondergrond plaatsen om de blokjes te laten uitbranden.nu de schoorsteen eraf halen en de wals met de voorkant naar beneden houden zodat het condenswater kan weglopen. 16. Na beëindiging van het stoombedrijf en het afkoelen van de wals, moet de machine onderhouden worden. Het water wat nog in de ketel zit kunt u laten weglopen door de veerveiligheid eruit te draaien en de stoomfluit open te draaien, door vervolgens de stoomwals op zijn kop te houden kunt u het water eruit laten lopen, wanneer dit moeilijk gaat even schudden. Pas op ”heet water“. Het water dat nog achterblijft in de ketel kan geen kwaad. Kalkaanslag op het peilglas en de binnenkant van de ketel mag in geen geval verwijderd worden met een etsend oplosmiddelen. (Als u het toch wilt proberen, dan met een middel dat messing en tin-lood verbindingen niet kan aantasten). De roetaanslag aan de onderkant van de ketel is niet schadelijk en kan met een borstel verwijderd worden. Als laatste nog de machine goed droogpoetsen. Garantie: 17. De WILESCO-Stoommachines zijn kwaliteitsproducten en worden zorgvuldig gecontroleerd en doorlopen daarom ook nog een eindcontrole. Indien er toch nog enige gebreken optreden, dan zullen wij behulpzaam zijn bij eventuele reparatie. U kunt de stoommachine rechtstreeks naar de dealer of importeur zenden. Wij vragen begrip voor het feit dat reeds gestookte en/of gebruikte modellen helaas niet omgeruild kunnen worden voor nieuwe modellen. Een veel voorkomende klacht is helaas de lekkende stoomketel dit wordt veroorzaakt door het feit dat gestookt is met te weinig water in de ketel, het zogenaamde droogkoken waardoor de soldeerverbinding van de ketel is gaan vloeien en druppelvormig wordt. Dit is het bewijs dat de ketel drooggestookt is, waarop onder geen beding garantie gegeven wordt. “Nogmaals: wilt u ten alle tijde het waterpeil in de ketel goed in de gaten houden“. Voor de Stoomwals en de trekker wordt een afstand besturing geleverd, dit is een verlengkabel met een klein stuur dat op het stuur van de trekker of de wals wordt gestoken, dan kunt u naast de wals of de trekker lopen Bestelnummer Z-361 deze kunt u via de vakhandel bestellen. Alleen voor Stoomwalsen en stoomtrekkers van Zwart/Messing. 18. Alle onderdelen van gepolijst messing zijn voorzien van een laag blanke lak wat oxideren van het messing voorkomt. Bij het stoken van de ketel verbrandt de laag lak en kunnen ter plekke donkere plekken ontstaan, deze kunt u verwijderen door de ketel te poetsen en eventueel weer van een nieuwe luchtdrogende laklaag te voorzien. Alleen voor Showmans engine D 409 19. De verlichting op het dak van de Showmans engine bestaat uit 8 lichtdioden, de aangebrachte dynamo levert gelijkstroom, daardoor kunnen de lichtdiode alleen in een bepaalde draairichting branden, het kabeltje is zo aangesloten (Zwarte kabel zwartedynamostekker. Rode kabel rode-dynamostekker) dat de lichtdiode branden wanneer de Showmans engine voorwaarts rijdt. Ook bij stationair bedrijf, machine staat stil doordat de tandwielen ontkoppelt zijn, dient u er op te letten dat de machine in goede richting draait. Wanneer de lichtdiode branden als de Showmans engine achteruit rijdt kunt u de kabeltjes op de dynamo omwisselen. Dit model mag uitsluitend voor bovenstaand omschreven doeleinden gebruik worden. Wij houden ons het recht voor technische veranderingen door te voeren. Dank voor uw aandacht, wij wensen u veel plezier met deze mooie stoommachine. En nu .....aan de slag! Wilesco importeur: Sweering b.v. te Almere-haven (NL) Tel: 036-5310051 Fax: 036-5312284 [email protected]
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4

Wilesco D368 Handleiding

Type
Handleiding
Deze handleiding is ook geschikt voor

Gerelateerde artikelen