2K NBA 2K13 de handleiding

Type
de handleiding
1
DIT SPEL KAN IN DE 50 Hz- (576i)
EN 60 Hz-STAND (480i) WORDEN
GESPEELD.
INHOUDSOPGAVE
3 BESTURING
3 NORMAAL SPELEN
3 AANVALLEN - BASIS
3 VERDEDIGEN - BASIS
4 GEAVANCEERDE BESTURING – AANVALLEN
4 GEAVANCEERDE BESTURING– VERDEDIGEN
4 DUNKBESTURING
4 ISOMOTION™
5 POST PLAY – AANVALLEN
6 POST PLAY – VERDEDIGEN
6 SNEL SPELEN & SPELTYPE CAREER
6 VASTZETTEN OP SPELER– MET BAL
7 VASTZETTEN OP SPELER– ZONDER BAL
7 TEAM-UP, CREW & PICK-UP GAMES
7 VASTZETTEN OP SPELER– MET BAL
7 VASTZETTEN OP SPELER– ZONDER BAL
8 HOOFDMENU
9 NBA 2K13-FUNCTIES
10 PAUZEMENU
11 NBA 2K13 GAMECREDITS
16 NBA 2K13 MUZIEKCREDITS
19 BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE, LICENTIE-
OVEREENKOMST & BEKENDMAKING
INFORMATIEGEBRUIK
BELANGRIJK: lees de gezondheids- en veiligheidsinformatie in deze handleiding zorgvuldig door voordat
je het Nintendo®-systeem, de disk of het accessoire gebruikt.
TRADEMARKS ARE PROPERTY OF THEIR RESPECTIVE OWNERS. Wii IS A TRADEMARK OF NINTENDO.
BELANGRIJKE JURIDISCHE INFORMATIE
DIT NINTENDO-SPEL IS NIET ONTWIKKELD VOOR GEBRUIK MET EEN ILLEGAAL APPARAAT. BIJ GEBRUIK
VAN EEN DERGELIJK APPARAAT VERVALT DE PRODUCTGARANTIE VAN NINTENDO. HET MAKEN VAN
KOPIEËN VAN EEN NINTENDO-SPEL IS ILLEGAAL EN TEN STRENGSTE VERBODEN DOOR ZOWEL NATIO-
NALE ALS INTERNATIONALE WETGEVING TER BESCHERMING VAN INTELLECTUELE EIGENDOMMEN.
Dit zegel waarborgt u, dat dit product door
Nintendo is gecontroleerd en dat het qua
constructie, betrouwbaarheid en entertainment-
waarde volledig aan onze hoge kwaliteitseisen
voldoet. Let bij het kopen van spellen en
accessoires altijd op dit zegel, zodat u verzekerd
bent van een goed werkend Nintendo-systeem.
3
2
BESTURING
In de volgende tabellen staat de besturing voor de Wii-afstandsbediening en
de Nunchuk beschreven. Ook kun je op elk moment de Traditionele Controller
aansluiten. De besturing voor deze controller wordt uitgelegd in het menu
Options (opties) en in het speltype Practice (oefenen).
NORMAAL SPELEN
AANVALLEN - BASIS VERDEDIGEN - BASIS
Richtingsstick: Speler verplaatsen Speler verplaatsen
C-knop Icoontjespass Icoontjeswissel
Z-knop IsoMotionLock-on D
1-knop Positiespel / Pick-besturing n.v.t.
Om te beginnen
Schuif de disk van NBA 2K13 in de disksleuf. Het Wii™ -
systeem gaat automatisch aan. Als eerste verschijnt
het gezondheids- en veiligheidsscherm dat hier
is afgebeeld. Druk op de A-knop nadat je de informatie
in dit scherm hebt gelezen. Het gezondheids- en
veiligheidsscherm wordt getoond als een disk wordt
ingevoerd voordat het Wii-systeem aanstaat, of als het
Wii-systeem wordt aangezet zonder dat er zich een disk in het systeem bevindt.
Richt in het Wii-menu op het diskkanaal en druk op de A-knop.
Het kanaalscherm verschijnt. Richt op BEGINNEN en druk op de A-knop.
Het scherm met informatie over het Wii-
polsbandje verschijnt. Zorg dat het polsbandje stevig
om je pols zit en druk op de A-knop.
Er wordt vervolgens een introductiefilmpje afgespeeld.
Wii-menu bijwerken
Als je de disk voor het eerst met het Wii-systeem
gebruikt, controleert de Wii of je over de nieuwste
versie van het Wii-menu beschikt. Als dit niet het
geval is, verschijnt het bevestigingsscherm voor
de Wii-systeemupdate. Kies in dit scherm voor OKÉ
om verder te gaan. Tijdens het bijwerken, dat enkele
minuten in beslag kan nemen, kunnen kanalen aan het
Wii-menu worden toegevoegd. Het Wii-systeem moet over de nieuwste versie van het
Wii-menu beschikken om de disk af te kunnen spelen.
LET OP: als de titel van de disk die in het systeem is geplaatst na het bijwerken van
het systeem nog steeds niet wordt getoond, moet het systeem een tweede keer worden
bijgewerkt. Herhaal in dat geval de hierboven getoonde stappen.
Kanalen die tijdens het bijwerken aan het Wii-menu worden toegevoegd, worden
opgeslagen in het interne geheugen van het Wii-systeem, zolang er voldoende ruimte vrij
is. Deze extra kanalen kunnen worden verwijderd via het geheugenbeheerscherm in
de Wii-opties, en gratis opnieuw worden gedownload in het Wii-winkelkanaal.
Als het Wii-menu wordt bijgewerkt, kunnen opgeslagen gegevens en programma’s die
zijn gecreëerd met ongeautoriseerde middelen, worden gewist uit het systeemgeheugen.
Dit gebeurt omdat ze het systeem kunnen beschadigen en/of voor storing kunnen zorgen
tijdens het spelen. Houd er rekening mee dat Nintendo niet kan garanderen dat software
en accessoires die zonder licentie zijn vervaardigd, werken met het Wii-systeem, nadat
deze of toekomstige versies van het Wii-menu zijn geïnstalleerd.
Let op – het Wii-polsbandje gebruiken
Raadpleeg de Wii-handleiding voor systeeminstallatie (De Wii-afstandsbediening
gebruiken/De Nunchuk gebruiken) voor meer informatie over het gebruik van het
Wii-polsbandje.
Raadpleeg het hoofdstuk ‘Wii-opties’ in de Wii-handleiding voor kanalen en instellingen
voor meer informatie over 60Hz en EDTV/HDTV.
Raadpleeg de Wii-handleiding voor systeem installatie (De Wii-afstands bediening
gebruiken/De Nunchuk™ gebruiken) en de Traditionele Controller-/Traditionele
Controller Pro-handleiding voor meer informatie over de Nunchuk™ en de Traditionele
Controller.
Raadpleeg de Wii-handleiding voor systeeminstallatie (De Wii-afstandsbediening
synchroniseren met het Wii-systeem) als je jouw Wii-afstandsbediening op een
ander Wii-systeem, of de Wii-afstandsbediening van een vriend op jouw systeem wilt
gebruiken.
De taal in het spel is afhankelijk van de taal die is ingesteld voor het Wii-systeem. Dit
spel ondersteunt vijf verschillende talen: Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Als
een van deze talen is ingesteld voor het Wii-systeem, wordt die automatisch gebruikt
in het spel. Als voor het Wii-systeem Nederlands als taal is ingesteld, wordt Engels
gebruikt. Je kunt de taal in het spel wijzigen door de taalinstelling van het Wii-systeem
te veranderen. Raadpleeg de Wii-handleiding voor kanalen en instellingen voor meer
informatie over het veranderen van de taal.
2
Richtingsknop
1-knop
Minknop Plusknop
2-knop
A-knop
B-knop
Richtingsstick
C-knop
Z-knop
Wii-AFSTANDSBEDIENING & NUNCHUK
5
4
AANVALLEN - BASIS VERDEDIGEN - BASIS
2-knop OTFC (On the Fly Coaching) OTFC
Plusknop Pauzeren Pauzeren
Minknop Time-out Opzettelijke fout
A-knop Pass Van speler wisselen
B-knop Sprinten Sprinten
Richtingsknop CHopstep n.v.t.
Richtingsknop VPump Fake (Z-knop ingedrukt houden) Double Team
HOME HOME-menu openen HOME-menu openen
GEAVANCEERDE BESTURING – AANVALLEN
Beginschot Wii-afstandsbediening omhoog bewegen.
Schot opslaan Wii-afstandsbediening omlaag bewegen.
Contextuele dribbel Z-knop + Wii-afstandsbediening zijwaarts bewegen.
Positionele acties
Druk kort op de 1-knop, druk kort op het icoontje van de
gewenste speler en kies de actie in het menu.
Pick-besturing
Druk op de 1-knop om Pick & Roll te openen (druk opnieuw
op de 1-knop voor screener slip): hou de 1-knop ingedrukt
tot de screener voor Pick & Pop verschijnt.
Alley-Oop Z-knop + B-knop + A-knop
GEAVANCEERDE BESTURING – VERDEDIGEN
Rebound / Blokkeren Wii-afstandsbediening omhoog bewegen.
Beide handen omhoog Nunchuk en Wii-afstandsbediening omhoog bewegen.
Aanvallende fout forceren Nunchuk en Wii-afstandsbediening omlaag bewegen.
Swat Block
B-knop ingedrukt houden + Wii-afstandsbediening omhoog
bewegen.
Steal
Wii-afstandsbediening naar links / rechts bewegen of
richtingsknop Z
DUNKBESTURING
Contextuele dunk B-knop (sprinten) + Wii-afstandsbediening omhoog bewegen.
Flitsende dunk B-knop (sprinten) + Wii-afstandsbediening naar links bewegen.
Powerdunk B-knop (sprinten) + Wii-afstandsbediening naar rechts bewegen.
Reverse dunk B-knop (sprinten) + Wii-afstandsbediening omlaag bewegen.
ISOMOTION™
Van balhand wisselen
Als je staat, druk je de richtingsstick richting de hand zonder
bal.
Size-up
Als je staat, druk je op de Z-knop + beweeg je de
richtingsstick naar voren, links of rechts van de basket.
Inhouden Druk als je staat op de Z-knop.
Crossover
Z-knop ingedrukt houden + richtingsstick naar hand zonder
bal bewegen.
ISOMOTION™
Double Cross
Z-knop ingedrukt houden + richtingsstick naar hand zonder
bal bewegen en weer terug naar de hand met de bal.
Achter de rug
Richtingsstick in halve cirkel draaien, van balhand naar
andere hand (achter de rug van de speler om).
Spin
Z-knop ingedrukt houden + richtingsstick in halve cirkel naar
balhand bewegen en weer terug naar de lege hand (achter de
rug van de speler om).
Halfspin
Z-knop ingedrukt houden + richtingsstick in een halve cirkel
van balhand naar de lege hand draaien (achter de rug van de
speler om) en weer terug in de andere richting.
Stepback
Z-knop ingedrukt houden + richtingsstick weg van de
bewegingsrichting van de speler bewegen.
Stepback & Go
Z-knop ingedrukt houden + richtingsstick weg van de
bewegingsrichting van de speler bewegen en daarna weer
terug naar de oorspronkelijke richting.
Korte aarzeling / Step-out Loop en hou de B-knop ingedrukt. Druk dan op de Z-knop.
Hesitation Cross
Hou tijdens het lopen de Z-knop ingedrukt + beweeg de
richtingsstick naar de hand zonder bal.
In & Out
Hou tijdens het lopen de Z-knop ingedrukt + beweeg de
richtingsstick naar hand zonder bal en weer terug naar de
hand met de bal.
POST PLAY – AANVALLEN
Om de bal vragen A-knop
Post-Up beginnen Hou de Z-knop ingedrukt als je met je rug naar de verdediger
toe staat (als je de knop loslaat kun je draaien en stoppen).
Vechten om je positie Hou de Z-knop ingedrukt + duw de richtingsstick naar de
verdediger.
Post afschermen afweren Beweeg de richtingsstick in de richting waarin de verdediger
de post wil afschermen.
Faceup In de post met de bal in beide handen: beweeg de
richtingsstick weg van de verdediger.
Faceup Jumpshot Confronteer de verdediger en beweeg de Wii-
afstandsbediening omhoog.
Shimmy links In de post met de bal in beide handen: beweeg de Wii-
afstandsbediening snel naar links.
Shimmy rechts In de post met de bal in beide handen: beweeg de Wii-
afstandsbediening snel naar rechts.
Pump Fake
In de post met de bal in beide handen: hou de Z-knop
ingedrukt + beweeg de Wii-afstandsbediening naar links /
rechts.
Jump Hook links / rechts Sta je in de post dicht bij de basket: beweeg de Wii-
afstandsbediening naar links / rechts.
Jump Fade links / rechts Sta je in de post verder weg van de basket: beweeg de Wii-
afstandsbediening naar links / rechts.
Dropstep
Sta je in de post, ben je aan het dribbelen of hou je de bal vast
met een live dribble: beweeg de richtingsstick dan naar de
achterlijn + druk op de B-knop.
7
6
Stepthrough
Sta je in de post, ben je aan het dribbelen of hou je de bal vast
met een live dribble: beweeg de richtingsstick dan naar de
paint + druk op de B-knop.
Quick Spin
Sta je in de post, ben je aan het dribbelen of hou je de bal vast
met een live dribble: beweeg de richtingsstick naar links of
rechts (voor de speler) + druk op de Z-knop.
Spin Out voor Lob Als je wordt aangevallen, laat je de Z-knop los en beweeg je
de richtingsstick naar links / rechts.
Pump Fake naar
Hopstepspin (zelfde kant)
Sta je in de post, ben je aan het dribbelen of hou je de bal vast
met een live dribble: voer een Pump Fake uit. Als de Pump
Fake begint, druk je op richtingsknop C.
POST PLAY – VERDEDIGEN
Post-up afdwingen met
aanvallende speler
Hou de Z-knop ingedrukt als je vlak achter een aanvallende
speler staat.
Flop
Beweeg de Nunchuk en de Wii-afstandsbediening omlaag
(zelfde beweging als aanvallende fout forceren) als een
aanvallende speler agressief uithaalt.
Post afschermen Beweeg de richtingsstick om naar links of rechts van de
aanvallende postspeler te gaan.
Front Post Beweeg de richtingsstick om de speler tussen de bal en de
aanvallende postspeler te manoeuvreren.
Post Steal Beweeg de Wii-afstandsbediening naar links / rechts.
Steal Post Entry Pass Beweeg de Wii-afstandsbediening naar links / rechts als de
aanvallende speler de bal ontvangt.
Post Take Charge Als de aanvallende speler agressief uithaalt, beweeg dan je
Nunchuk + Wii-afstandsbediening omlaag.
SNEL SPELEN & SPELTYPE CAREER
Vastzetten op speler— met bal
AANVALLEN - BASIS VERDEDIGEN - BASIS
Richtingsstick: Speler verplaatsen Speler verplaatsen
C-knop Icoontjespass Icoontjeswissel in Unranked
Z-knop IsoMotion™ n.v.t.
Z-knop + 1-knop Camera wisselen Camera wisselen
Richtingsknop C Hop Step n.v.t.
Richtingsknop Vn.v.t. Double Team
A-knop Pass Bal blokkeren
B-knop Sprinten Sprinten
1-knop Pick-besturing n.v.t.
2-knop On the Fly Coaching On the Fly Coaching
Minknop Time-out Opzettelijke fout
Plusknop Pauze / Pauzemenu Pauze / Pauzemenu
HOME-knop HOME-menu HOME-menu
Vastzetten op speler— zonder bal
AANVALLEN - BASIS VERDEDIGEN - BASIS
Richtingsstick: Speler verplaatsen Speler verplaatsen
C-knop Icoontjeswissel in Unranked Icoontjeswissel in Unranked
Z-knop Post-Up n.v.t.
Richtingsknop COm een alley-oop vragen n.v.t.
A-knop Om de bal vragen Bal blokkeren
B-knop Sprinten Sprinten
2-knop On the Fly Coaching On the Fly Coaching
Minknop Time-out Opzettelijke fout
Plusknop Pauze / Pauzemenu Pauze / Pauzemenu
HOME-knop HOME-menu HOME-menu
TEAM-UP, CREW & PICK-UP GAMES
Vastzetten op speler— met bal
AANVALLEN - BASIS VERDEDIGEN - BASIS
Richtingsstick: Speler verplaatsen Speler verplaatsen
C-knop Icoontjespass Icoontjeswissel in Unranked
Z-knop IsoMotion™ n.v.t.
Z-knop + 1-knop Camera wisselen Camera wisselen
Richtingsknop C Hop Step n.v.t.
Richtingsknop Vn.v.t. Double Team
A-knop Pass Bal blokkeren
B-knop Sprinten Sprinten
1-knop Pick-besturing n.v.t.
2-knop On the Fly Coaching On the Fly Coaching
Minknop Time-out Opzettelijke fout
Plusknop Pauze / Pauzemenu Pauze / Pauzemenu
HOME-knop HOME-menu HOME-menu
Vastzetten op speler— zonder bal
AANVALLEN - GEAVANCEERD
Verdediging opzetten Nunchuk + Wii-afstandsbediening omlaag bewegen.
Handen verdediging
wegslaan
Beweeg de Wii-afstandsbediening weg als je wordt
geblokkeerd.
AI-speler laten schieten Beweeg de Wii-afstandsbediening omhoog en dan omlaag
(zelfde als schieten maar zonder bal).
Om de bal vragen A-knop (dezelfde als Pass maar zonder bal)
9
8
VERDEDIGEN
Richtingsstick Speler verplaatsen
C-knop Icoontjeswissel in Unranked
Z-knop n.v.t.
Z-knop + 1-knop Camera wisselen
Richtingsknop C n.v.t.
A-knop Bal blokkeren
B-knop Sprinten
2-knop On The Fly Coaching (alleen speelinstructies)
Minknop Opzettelijke fout
Plusknop n.v.t.
HOME-knop HOME-menu
HOOFDMENU
Als het spel is geladen en je profiel is aangemaakt, kom je terecht in het scherm
Quick Game (snel spelen). Gebruik de minknop om het hoofdmenu te openen.
• QuickGame(snelspelen)
Begin meteen met spelen! Druk op de richtingsknop Z / X om een team te
kiezen en druk op C / V om een uniform te selecteren.
• BesteNBA-spelers
Het speltype Greatest Players (beste spelers) geeft je de kans om met de beste
teams uit de geschiedenis van de NBA te spelen. Je krijgt controle over een
aantal legendarische spelers op het hoogtepunt van hun carrière. Kun jij een
wedstrijd naar je hand zetten met Wilt Chamberlain? Laat jij het publiek versteld
staan met de acrobatische toeren van Michael Jordan? Speel met en tegen de
allerbesten!
• Speltypen
Kies Association om je eigen NBA-team te runnen. Met NBA Blacktop speel je op
straat. Verspil geen tijd en ga direct naar de Playoffs of speel een heel seizoen.
Creëer je eigen situaties.
• MyPlayer(mijnspeler)
Neem een NBA-groentje onder je hoede en coach hem naar de top. Verbeter de
spelerswaarderingen door vaardigheidspunten te verdienen in wedstrijden en
trainingen. Hoe meer je speelt, hoe sneller je speler beter wordt.
• ManageRosters(schema'sbeheren)
Kies Rosters (schema's), Rotations (wissels), Situationals (situaties), Tendencies
(acties aanpassen), Playbooks (tactieken), Create Player (speler creëren), Create
Team (team creëren) of Draft Class (draftklasse).
• Features(functies)
Bekijk de VIP Viewer, gebruik 2K Beats om afspeellijsten voor muziek samen
te stellen of open Extras (extra's) om codes in te voeren en de gamecredits te
bekijken.
• Options(opties)
Pas gameplay aan, regels, presentatie-instellingen en besturingsinstellingen. Je
kunt je gameinstellingen, profielen, schema's, sliders en standaardinstellingen
laden en opslaan.
NBA 2K13-FUNCTIES
• Tutorial
In de gloednieuwe Tutorial leer je hoe je de wedstrijd domineert door de
besturing onder de knie te krijgen. Zowel de basisbeginselen als de uitgebreide
besturing worden stap voor stap uitgelegd. Je krijgt feedback zodat je precies
weet wat je moet doen om de besturing van NBA 2K13 tot in de kleinste details
te leren.
• MyCareer(mijncarrière)
In My Player creëer je je eigen NBA-groentje en bepaal je zelfs z'n positie en
speelstijl. Geef zijn toekomst in de NBA vorm op en buiten het veld met de functie
My Career. Persconferenties, productpromoties, handelsovereenkomsten en
tijdschriftcovers beïnvloeden zijn sterrenstatus. Hoe je speler zich gedraagt heeft
ook invloed op de wisselwerking met zijn teamgenoten en populariteit onder de
fans.
• NBABlacktop
Bevat de Dunk Contest (dunkwedstrijd) en wedstrijdtype 21 en 3-punts
schietwedstrijd.
• Geavanceerdebesturing,ShotBranching(precisieschoten)&
IsoMotion™Dribbling(IsoMotion™-dribbelen)
Dankzij het systeem Shot Branching kun je je schot in de lucht aanpassen terwijl
je voor de strijd op het veld gebruik kunt maken van de besturing IsoMotion™
Dribbling.
• TradeFinder&PlayerFinder(transfersenspelersvinden)
Heb je geen zin in dat gedoe met transfers? Met Trade Finder kun je de speler
kiezen die je wilt en krijg je mooi aanbod. Of gebruik Player Finder om een
gespecificeerde zoektocht te starten naar een nieuwe aanvulling op het team.
• Tendencies(acties)
Je kunt de acties van alle NBA-spelers op het veld aanpassen of je erop
voorbereiden met de functie Tendencies.
11
10
NBA 2K13 GAMECREDITS
VIRTUOS ONTWIKKELINGSTEAM
Don Bhatarakamol
Alex Steinberg
Kurt Lai
2K China Art
Julien Bares
Liu Jing
Su Lu
Xu Xiao Qiang
Liu Shan
Mao Yi Ming
Jin Yi
MOTION CAPTURE:
Supervisor
David Washburn
Coordinator
Steve Park
Specialists
Jose Gutierrez
Gil Espanto
Anthony Tominia
Kirill Mikhaylov
VC GELUIDSTEAM
Audio Director
Joel Simmons
Senior geluidstechnicus & audiotools
Daniel Gardopee
Senior geluidstechnicus
Todd Gunnerson
Senior geluidsontwerper
Randy Rivas
Scriptschrijvers
Tor Unsworth
Rhys Jones
Aanvullend geluid
Aanvullend script
Kevin Asseo
OMROEPERS & STEMTALENT:
Play-by-Play-omroeper
Kevin Harlan
Kleuranalist
Clark Kellogg
ONTWIKKELINGSTEAM:
Uitvoerend producent
Jeff Thomas
Productie & ontwerp
Asif Chaudhri
Erick Boenisch
Felicia Whitehouse
Grant Wilson
Rob Jones
Zach Timmerman
Kyle Lai-Fatt
Jerson Sapida
Mike Wang
Dion Peete
Ocie Henderson
Jay Iwahashi
Jason Souza
Dan Indra
Joe Levesque
Ben Bishop
Abe Navarro
Jonathan Corl
VC vormgeving
Jonathan Gregory
Winnie Hsieh
Stephen Ytuarte
Tim Loucks
John Lee
Eric Apel
Fred Wong
Roy Tse
Elias Figueroa
Paulette Trinh
Derek Kurimoto
Willie Phung
Herman Fok
Myra Lim
David Lee
Anthony Yau
Quinn Kaneko
Carrie Dinitz
Justin Cook
Chris Darroca
Nathan Frigard
VISUAL CONCEPTS ENTERTAINMENT, INC.
VORMGEVER
Artdirector
F. Lavignasse
Hoofd vormgeving
B. Yang
Vormgevers
Y. Xiong
H.B. Lu
KWALITEITSBEWAKING
Manager kwaliteitsbewaking
B. Bao
Teamleider kwaliteitsbewaking
W.X. Gao
Kwaliteitsbewaking
Ch. Zhang
L. Liu
Q. Zhao
Y. Wang
Virtuos directeur
G. Langourieux
Directeur productie
F. Pan
Hoofd verkoop Europa en Azië
P. Angely
Uitvoerend producent
J. Boehm
Producent
Zh.Y. Hao
PROGRAMMERING
Technisch directeur
J. Kluft
Hoofd programmering
Zh.M. He
Programmering
Q. Gui
X.Q. Lu
Gegevensbeheer
J.Y. Lu
• GreatestPlayers(bestespelers)
Speel met de volgende beroemde NBA-teams:
• Boston Celtics 1964-65, 1985-86
Los Angeles Lakers 1964-65, 1970-71, 1971-72, 1986-87, 1990-91, 1997-98
• Milwaukee Bucks 1970-71, 1984-85
• Atlanta Hawks 1970-71, 1985-86
• New York Knicks 1971-72, 1994-95
• Philadelphia76ers 1984-85
• Detroit Pistons 1988-89
• Chicago Bulls 1988-89, 1992-93, 1995-96
• Portland Trailblazers 1990-91
• Charlotte Hornets 1992-93
• Houston Rockets 1993-94
• Denver Nuggets 1993-94
• Orlando Magic 1994-95
• Seattle Supersonics 1995-96
• Utah Jazz 1997-98
• San Antonio Spurs 1997-98
• En vele anderen!
PAUSE MENU (PAUZEMENU)
Druk tijdens het spelen op de plusknop om het pauzemenu te openen. Hier kun
je de volgende opties selecteren:
• Resume(doorgaan)
Ga terug naar het spel.
• Replay(herhaling)
Bekijk een mooie actie op het veld opnieuw.
• Coaching(coachen)
Wissel spelers, bekijk hoe spelers tegen elkaar presteren, welke tegenstander
dubbel gedekt moet worden, hoe je de tegenstander onder druk zet, pas
instellingen aan en neem je tactiek nog eens onder de loep.
• GameStats(spelstatistieken)
Bekijk Team Stats (teamstatistieken), Box Score (wedstrijdstatistieken),
Gametrack (wedstrijdverloop) en blessures.
• Options(opties)
Je kunt de gameplay, regels, presentatie en controllers aanpassen.
13
12
2K PUBLISHING
SUPERCIZZLE
Met dank aan
Craig Rettmer
Sacramento State Marching Band
Spelersgeroezemoes
Nick Powers
Carney Lucas
Michael Distad
Will Dagnino
Michael Turner
Spencer Douglass
Todd Bergmann
Cecil Hendrix
Sean Pacher
Brian Shute
Eric White
Publieksgeroezemoes
Joshua Cervantes
Reinard Coloma
Stephen Bernad
Justin Balague
Joshua Balague
Ryanson S. Aspiras
Nathan Runner
Drew Drucker
Eric Distad
Francis Sameon
Ken Sameon
Christopher Nichols
Jaymi Valdes
Yusuf Hansia
Jason Arnold
Jordan Carson
Byron Deme
Thomas Brewer
Michael McCoy
Choong Man Kim
Rebecca Friedman
Savon Cleveland
Andrew Dragos
Colety Kaltschmidt
Daniel Stafford
Richard Brusa
Megan Knapp
Eliott Whitehurst
Dustin Ragozzino
Guido Sontori
Billy Harris
Leslie Peacock
Rebekah Peacock
Paulette Trinh
FOX STUDIOS
Keith Fox
Emily Seibert
Jake Goodwin
Blue
Verslaggever langs de lijn
Doris Burke
Studio-omroeper
Damon Bruce
PA-omroeper
Peter Barto
Promo-omroeper
Tony Azzolino
Persconferentie
Mark Middleton
Mentor
CJ Norde
2K SPORTS THEMAMUZIEK:
The Contest en Network Sports Tonight
Geschreven, bewerkt en geproduceerd door Bill Kole
The Comeback, The Rivalry en The Breakdown
Geschreven door Joel Simmons
Bewerkt en geproduceerd door Bill Kole
2K Themes uitgevoerd door CosmoSquad
Arena Organ Beats & Music
Casey Cameron
PA-muziek
Bukue One for Funnyman Entertainment
Chris “The Arsonist” Jenkins voor the Fire
Department Productions
Mashitup door Bukue One, geproduceerd door Amp
Live
It’s Time door Bukue One, geproduceerd door Ph-7
Ain’tNoBullHere, geproduceerd door Del the Funky
Homosapien
Geproduceerd door APLUS en AGEE
voor Compound 7 Productions:
6TABS
C7 H&G
C7 L.O.
C7 SHOWBOAT
LIKE DAT TAKE DAT
Geproduceerd door Chris “The Arsonist” Jenkins
voor The Fire Department Productions
All Hail
Blaq Anthem
BREAKOUT
club test
convinced
Got Me
GOTTA EAT
I THINK YOU KNOW
IM Hater PRoof
IM SO DIRTY
JOGGIN
KEEP HATIN
london grits
Move On
MUCH BETTER
OPEN UP
STAY HUNGRY
Junior grafisch ontwerper
Christopher Maas
Productassistent marketing
Ham Nguyen
Manager videoproductie
J. Mateo Baker
Videobewerker
Kenny Crosbie
Junior videobewerker
Michael Howard
Specialist gamecapture
Doug Tyler
Projectmanager marketing
Renee Ward
Directeur creatieve productie
Jack Scalici
Senior manager creatieve productie
Chad Rocco
Manager creatieve productie
Josh Orellana
Manager consumentenbetrokkenheid
Ronnie Singh
Onderdirecteur zakelijke ontwikkeling
Kris Severson
Vicepresident juridische zaken
Peter Welch
Vicepresident zakelijke aangelegenheden
Brad Simon
Uitvoerend directeur
Dorian Rehfield
Specialist licenties / uitvoering
Xenia Mul
Directeur onderzoek en planning
Mike Salmon
Marketingmanager, zakelijke relaties
Dawn Burnell
MET DANK AAN
Chris Jones
Todd Ingram
Kendell Rogers
Rick Shawalker
Lori Durrant
Jeremy Ford
Daisy Amescua
Michael Speiler
President
Christoph Hartmann
Uitvoerend directeur
David Ismailer
Senior vicepresident sportontwikkeling
Greg Thomas
Uitvoerend producent
Jeff Thomas
Producent
Robert Nelson
Senior directeur productontwikkeling
Kate Kellogg
Directeur technologie
Jacob Hawley
Architect online systemen
Louis Ewens
Coördinator productontwikkeling
Ben Kvalo
Senior onderdirecteur marketing
Sarah Anderson
Vicepresident sportmarketing
Jason Argent
Vicepresident internationale marketing
Matthias Wehner
Senior directeur marketing & PR
Chris Snyder
Senior merkmanager
Mark Goodrich
Merkmanager
Andrew Blumberg
Coördinator Marketing & PR
Ryan Balke
Assistent marketing
Rebecca Euphrat
Hoofd PR Noord-Amerika
Ryan Jones
Directeur, marketingproductie
Jackie Truong
Artdirector marketing
Lesley Zinn Abarcar
Webdirector
Gabe Abarcar
Webontwerper
Keith Echevarria
Assistentmanager internationale PR
Sam Woodward
Uitvoerend assistentmanager internationale PR
Megan Rex
Internationaal digitaal marketingmanager
Martin Moore
Ontwerpteam
James Crocker
Tom Baker
Algemeen manager
Neil Ralley
Internationaal marketingmanager
Sian Evans
Internationale productmanagers
Yvonne Dawson
Internationale productmanagers
Luis de la Camara Burditt
Senior directeur, internationale PR
Markus Wilding
2K GAMES INTERNATIONAL
2K INTERNATIONAL PRODUCT DEVELOPMENT
Internationale producer
Iain Willows
Lokalisatiemanager
Nathalie Mathews
Assistent lokalisatiemanager
Arsenio Formoso
Externe lokalisatieteams
Around the Word
Synthesis International Srl
Synthesis Iberia
Robert Böck
Testers kwaliteitsbewaking
Xiao Yao
Gao You Ming
Testers
Wei Dan
Qu Wei
Lu Ting Ting
Wang Yang
Ren Jie
Chen Deng Liang
Met dank aan
Zhao Hong Wei
Zhang Qing He
Algemeen manager
Julien Bares
Productdirecteur
Liu Jing
Producent
Hu Gang
Kwaliteitsbewaking
Xiao Liang
2K CHINA KWALITEITSBEWAKING
Manager kwaliteitsbewaking
Zhang Xi Kun
Supervisor kwaliteitsbewaking
Steve Manners
2K CHINA
15
14
KWALITEITSBEWAKING 2K 2K ASIA
Vicepresident kwaliteitsbewaking
Alex Plachowski
Testmanager
David Arnspiger
Ondersteunende managers
Alexis Ladd
Ondersteunende managers
Doug Rothman
Hoofd tests
Casey Ferrell
Hoofd ondersteuning
Nathan Bell
Hoofd ondersteuning
Scott Sanford
Senior testers
Matt Newhouse
Testers
Chris Adams
Dale Bertheola
David Antrim
Lauren Hacaga
Bill Lanker
Jeremy Thompson
Frankie Ludena
Robert Klempner
Michael Speiler
Glenn Boyd
Helmo Cardenas
Rey Carmier
Elias Coe
Rodolfo Garcia
Cris Maurera
Kevin Norwood
Tom Roseman
Technici kwaliteitsbewaking lokalisatie
Andrea De Luna Romero
Carine Freund
Chau Doan
Christopher Funke
Cristina La Mura
Emilie Pelade
Enrico Sette
Harald Raschen
Iris Loison
Javier Vidal
Pablo Menéndez
Sergio Accettura
Stefan Rossi
Coördinatie kwaliteitsbewaking lokalisatie
José Miñana
Masteringtechnicus
Wayne Boyce
Masteringmedewerker
Alan Vincent
Projectleider kwaliteitsbewaking lokalisatie
Oscar Pereira
Hoofd kwaliteitsbewaking lokalisatie
Karim Cherif
Luigi Di Domenico
Oscar Pereira
Senior technici kwaliteitsbewaking lokalisatie
Florian Genthon
Fabrizio Mariani
Jose Olivares
Elmar Schubert
INTERNATIONALE KWALITEITSBEWAKING 2K
Het team van 2K International
TAKE-TWO INTERNATIONAL OPERATIONS
Agnès Rosique
Ben Lawrence
Ben Seccombe
Bernardo Hermoso
Dan Cooke
Diana Freitag
Dominique Connolly
Erica Denning
Jan Sturm
Anthony Dodd
Martin always
Rickin Martin
Jean-Paul Hardy
Jesús Sotillo
Lieke Mandemakers
Matt RocheOlivier Troit
Richie Churchill
Sandra Melero
Simon Turner
Solenne Antien
Stefan Eder
Nisha Verma
Phil Anderton
Robert Willis
Denisa Polcerova
Senior manager, licenties entertainmentproducten
Matthew “Tiberius” Holt
Senior manager, internationale marketingrelaties
Rachel Henley
Marketingspecialist, internationale marketingrelaties
Kara Stetler
Senior vicepresident, licentie en zakelijke
aangelegenheden
Vicky Picca
Vicepresident, internationale marketingrelaties
Brian Oliver
Senior directeur, entertainmentproducten
Anne Hart
NATIONAL BASKETBALL ASSOCIATION
MOTION CAPTURE-ACTEURS
NBA-talent
Rudy Gay
Dwight Howard
Andre Iguodala
Shaun Livingston
Corey Maggette
Shaquille O’Neal
Chris Paul
Gerald Wallace
Evan Turner
Wesley Johnson
Quincy Pondexter
Basketball-talent
Grayson Boucher
aka “The Professor”
James “Flight” White
Taurian Fontenette
aka “Air Up There”
Stan Fletcher
Noah Ballou
Deonte Huff
Leigh Gayden
Christopher Devine
Joe Everly
Omar Wilkes
Alain Laroche
Terrence Hundley
Shawn Malloy
Charles “Beast” Rhodes
Marquis Gilstrap
Tim “TP” Parham
Brian Laing
Brandon Bush
Quinnel Brown
Kasib Powell
Larry “Bone” Williams
Terrance Todd
Darren Brooks
Drew Gibson
Johnnie Bryant
Patrick Sanders
Calvin Henry
Gerard Anderson
Jesse Byrd
Purnell Davis
Matthew Elijah
Snoop Dogg
MET DANK AAN
Hoofd marketing Azië
Karen Teo
Marketingmanager Azië
Diana Tan
Productmanager Azië
Chris Jennings
Marketingmanager Japan
Takahiro Morita
Lokalisatiemanager
Yosuke Yano
Jordan Katz
David Cox
Take-Two verkoopteam
Take-Two digitale verkoopteam
Take-Two-kanaal marketingteam
Siobhan Boes
Hank Diamond
Alan Lewis
Daniel Einzig
Christopher Fiumano
Pedram Rahbari
Jenn Kolbe
2K IS team
Seth Krauss
Greg Gibson
Take-Two juridisch team
Jonathan Washburn
David Boutry
Take-Two Asia Operations
Eileen Chong
Veronica Khuan
Chermine Tan
Fumiko Okura
Take-Two Asia zakelijke ontwikkeling
Julian Corbett
Andrew Donovan
Ellen Hsu
Henry Park
Satoshi Kashiwazaki
Ryan Dixon
Juan Chavez
Gail Hamrick
Sharon Hunter
Michele Shadid
Zambezi
Access Communications
KD&E
Bondcontacten
Big Solutions
Gwendoline Oliviero
Met dank aan Visual Concepts
Scott Patterson
Matt Underwood
Edwin Melendez
Everyone at Operation Sports
17
16
NBA 2K13 MUZIEKCREDITS
Shove It
Uitgevoerd door Santigold featuring Spank Rock
Geschreven door Santi White, Naeem Juwan en John Hill
Uitgegeven door Downtown DLJ Songs (ASCAP) en
Little Jerk (ASCAP) c/o Downtown Records / EMI
BLACKWOOD MUSIC INC. (BMI)
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
Amazing
Uitgevoerd door Kanye West featuring Young Jeezy
Geschreven door Jeffrey Bhasker, Benjamin Hudson-
McIldowie, Jay W. Jenkins, Malik Yusef El Shabbaz
Jones, Dexter Raymond Jr. Mills en Kanye Omari West
Uitgegeven door Sony/ATV Songs LLC / Way Above
Music / Universal Music Corp. (ASCAP) namens
zichzelf en Jabriel Iz Myne / EMI BLACKWOOD MUSIC
INC. (BMI) / Uitgevers onbekend
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
Stillness Is the Move
Uitgevoerd door Dirty Projectors
Met toestemming van Counter Records
Geschreven door David Longstreth (BMI) en Amber
Coffman (SESAC)
Uitgegeven door Domino Publishing Company of
America, Inc. (BMI) / Memory Foam (SESAC) beheerd
door Domino US Publishing Company (SESAC)
The World is Yours
Uitgevoerd door Nas
Geschreven door Nasir Jones en Peter O. Phillips
Uitgegeven door Universal Music – Z Tunes LLC
namens Skematics Music, Inc. en Universal Music – Z
Songs (ASCAP/BMI) en Pete Rock Publishing (ASCAP)
c/o Reach Music Publishing Inc.
Met toestemming van Columbia Records
In samenwerking met Sony Music Licensing
Viva La Vida
Uitgevoerd door Coldplay
Met toestemming van EMI Records Ltd.
Geschreven door Guy Rupert Berryman, Jonathan
Mark Buckland, William Champion en Christopher
Anthony John Martin
Uitgegeven door Universal Music – MGB Songs
(ASCAP) namens Universal Music Publishing MGB Ltd.
Met licentie van EMI Film & Television Music
We Live in Brooklyn, Baby
Uitgevoerd door Roy Ayers
Geschreven door Harry Whitaker
Mogelijk gemaakt door Missing Link Music (ASCAP)
Stress
Uitgevoerd door Justice
Met toestemming van Atlantic Recording Corp. /
Because Music
Geschreven door Gaspard Auge en Xavier De Rosnay
Uitgegeven door Blue Mountain Music Ltd/Irish Town
Songs (ASCAP) namens Because Editions
In samenwerking met Warner Music Group Video
Game Licensing
P 2007 Ed Banger Records met exclusieve licentie aan
Because Music
The Bounce
Uitgevoerd door Jay-Z featuring Kanye West
Geschreven door Tim Mosley, Shawn Carter en
William Pettaway
Uitgegeven door EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP)
© 2002 WB MUSIC CORP. (ASCAP), EMI BLACKWOOD
MUSIC INC. (BMI), LIL LU LU PUBLISHING (BMI) EN
BILLEY PETTAWAY MUSIC (BMI)
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
Muziekbewerking
Rick Fox - Fox Sound Studios
Aanvullende muziekbewerking
Keith Fox
Emily Seibert
Ali in the Jungle
Uitgevoerd door The Hours
Met toestemming van Adeline Records
Geschreven door Antony Genn en Martin Slattery
Uitgegeven door Sony/ATV Tunes LLC namens
Sony/ATV Music Publishing UK Limited, EMI Music
Publishing / PMM/Adeline Records / EMI BLACKWOOD
MUSIC INC. (BMI)
Met licentie van Adeline Records
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
I Ain’t No Joke
Uitgevoerd door Eric B. and Rakim
Geschreven door Eric Barrier en William Griffin
Uitgegeven door UNIVERSAL – SONGS OF POLYGRAM
INTERNATIONAL, INC. (BMI) namens zichzelf en Robert
Hill Music
1901
Uitgevoerd door Phoenix
Met toestemming van Glassnote Entertainment Group
Geschreven door Laurent Mazzalai, Christian
Mazzalai, Frederic Jean Joseph Moulin en Thomas
Pablo Croquet
Uitgegeven door Ghettoblaster SARL
Beheerd door Kobalt Music Publishing America, Inc.
Victory
Uitgevoerd door Diddy (ft. The Notorious B.I.G. &
Busta Rhymes)
Met toestemming van Atlantic Recording Corp. / Bad
Boy Records
In samenwerking met Warner Music Group Video
Game Licensing
P 1997 Bad Boy Records
Geschreven door Bill Conti, Sean Combs, Christopher
Wallace, Steven Jordan, Trevor Smith en Jason
Phillips
Uitgegeven door Starbus, LLC. / EMI APRIL MUSIC
INC. (ASCAP), EMI U CATALOG INC. (ASCAP) and EMI
UNART CATALOG INC. (BMI)
Beheerd door Kobalt Music Publishing America, Inc.
© 1997 STEVEN A. JORDAN MUSIC, INC. (ASCAP),
T’ZIAH MUSIC(BMI), EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP),
JUSTIN COMBS PUBLISHING(ASCAP), BIG POPPA
MUSIC (ASCAP), EMI UNART MUSIC, INC. (BMI) EN
JAE WONS PUBLISHING (ASCAP)
ALLE RECHTEN TEN BEHOEVE VAN STEVEN A.
JORDAN MUSIC, INC.
BEHEERD DOOR WB MUSIC CORP
ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
{BEVAT EEN FRAGMENT UIT «GOING THE DISTANCE»
DOOR BILL CONTI.
EMI UNART MUSIC (ASCAP)}
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
Around the World
Uitgevoerd door Daft Punk
Met toestemming van Daft Life Ltd./Virgin Music
France
Geschreven door Thomas Bangalter en Guy Manuel
Homem Christo
Uitgegeven door Universal Music – Z Songs (BMI)
namens Imagem London Ltd.
Met licentie van EMI Film & Television Music
Shook Ones Pt. II
Uitgevoerd door Mobb Deep
Geschreven door Albert Johnson en Kejuan Waliek
Muchita
Uitgegeven door Universal Music – MGB songs
namens zichzelf en Juvenile Hell/Universal Music
– Careers namens zichzelf en P. Noid Publishing
(ASCAP/BMI)
Met toestemming van RCA Records, onderdeel van
Sony Music Entertainment
In samenwerking met Sony Music Licensing
Ima Boss (Instrumental)
Uitgevoerd door Meek Mill
Geschreven door William Roberts, Orlando Tucker en
Robert Williams
Met toestemming van Maybach Music Group / Warner
Bros. Records
In samenwerking met Warner Music Group Video
Game Licensing
P 2011 MMG/Warner Bros. Records Inc.
Uitgegeven door EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP) /
Sony/ATV Songs LLC / First N Gold / Maybach Music
Group
© 2011 WB MUSIC CORP. (ASCAP), FOREVER RICH
(ASCAP), ROBERT WILLIAMS ASCAP PUB DESIGNEE
(ASCAP), 4 BLUNTS LIT AT ONCE PUBLISHING (BMI)
EN ONBEKENDE UITGEVERS (NS) 
ALLE RECHTEN NAMENS ZICHZELF, FOREVER
RICH EN ROBERTWILLIAMS ASCAP PUB DESIGNEE
BEHEERD DOOR WB MUSIC CORP.
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
Mercy
Uitgevoerd door Kanye West featuring Big Sean,
Pusha T en 2 Chainz
Geschreven door Sean Michael Anderson, Twilite
Tone, Mike Dean, Tauheed Epps p/k/a 2 Chainz,
Stepan Taft, Terrence Le Varr Thornton, Kanye Omari
West, *Denzie Beagle, */**Winston Riley, **Reggie
Williams en ***James Thomas en onbekende
schrijvers
Uitgegeven door Sony/ATV Songs LLC / Neighborhood
Pusha Publishing / Please Gimme My Publishing
Inc. / RLFG Music / Songs of Universal Inc. (ASCAP/
BMI) namens zichzelf en FF To Def Publishing LLC.
/ *Universal-Polygram International Publishing,
Inc. namens Dub Plate Music Publishers Ltd. /
*The Royalty Network / Ty Epps Music (ASCAP)
beheerd door Reservoir Media Music (ASCAP) / EMI
BLACKWOOD MUSIC INC. (BMI)
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met
toestemming.
*bevat een fragment van 'Dust A Sound Boy'
schrijver(s) en uitgever(s) daarvan aangemerkt met *
**bevat een fragment van 'Cu-Oonuh' schrijver(s) en
uitgever(s) daarvan aangemerkt met **
***bevat een fragment van 'Lambo' schrijver(s) en
uitgever(s) daarvan aangemerkt met **
Elevation
Uitgevoerd door U2
Geschreven door Adam Clayton, Dave Evans, Paul
David Hewon en Larry Mullen
Uitgegeven door UNIVERSAL POLYGRAM INTERNATIONA
L PUBLISHING, INC. (ASCAP) namens UNIVERSAL MUSIC
PUBLISHING INTERNATIONAL B.V.
On to the Next One
Uitgevoerd door Jay-Z featuring Swizz Beatz
Geschreven door Michel Andre Auge Gaspard, Shawn
C. Carter, Jessie Chaton, Xavier De Rosnay en
Kasseem Dean
Met toestemming van Atlantic Recording Corp. / Roc
Nation
In samenwerking met Warner Music Group Video
Game Licensing
P 2009 Shawn Carter
Uitgegeven door Universal Music – MGB Songs
(ASCAP/SESAC) namens Universal Music Publishing
MGB France en Options/Universal Tunes- onderdeel
van Songs of Universal, Inc. namens zichzelf en
Monza Ronza / EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP)
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met
toestemming.
Bevat een fragment van:
“D.A.N.C.E.
Uitgevoerd door Justice
Met toestemming van Atlantic Recording Corp. /
Because Music
In samenwerking met Warner Music Group Video
Game Licensing
P 2007 Ed Banger Records met exclusieve licentie aan
Because Music
Jay-Z – Public Service Announcement
Uitgevoerd door Jay-Z
Geschreven door Shawn Carter, Justin Smith, en
Raymond Levin
Uitgegeven door EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP)
Bevat een fragment 'Little Boy Blues' geschreven
door Raymond Levin
Uitgegeven door Edgewater Music
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
H.A.M. Instrumentaal
Uitgevoerd door
Geschreven door Lexus Arnel Lewis, Kanye Omari
West, Mike Dean en Shawn C. Carter
Uitgegeven door EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP) en
EMI BLACKWOOD MUSIC INC. (BMI)
© WARNER-TAMERLANE PUBLISHING CORP. (BMI),
KIMANI MUSIC (BMI), PLEASE GIMME MY PUBLISHING
INC. (BMI), CARTER BOYS MUSIC (ASCAP) EN
ONBEKENDE UITGEVER (NS) 
ALLE RECHTEN TEN BEHOEVE VAN STEVEN A.
JORDAN MUSIC, INC.
BEHEERD DOOR WARNER-TAMERLANE PUBLISHING
CORP.
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
We Major
Uitgevoerd door Kanye West featuring Nas en Really
Doe
Geschreven door Warryn S. Campbell, Nasir Jones,
Maureen Elizabeth Reid, Russell W. Simmons,
Lawrence Smith, Warren Trotter, Kanye Omari West,
Antony Von Williams en Dontae Maurice Winslow
Uitgegeven door Universal Music – Z Songs/Universal
Music Corp./Songs of Universal, Inc. namens zichzelf
en Rush Music Corp. / Universal Tunes, A.D.O. Songs
of Universal Inc. namens zichzelf en Notting Hill
Songs USA / Universal Music Publishing Pty. Ltd.
namens zichzelf Penafire Prod. en Ultra Empire
Music (ASCAP/BMI/SESAC) / EMI APRIL MUSIC INC.
(ASCAP) en EMI BLACKWOOD MUSIC INC. (BMI)
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
19
18
All trademarks are the property of their respective owners. The names and logos of all arenas are
trademarks of their respective owners and are used by permission. Certain trademarks used herein [or
hereon] are properties of American Airlines, Inc. used under license to 2K Sports. All rights reserved.
Copyright 2012 by STATS LLC. Any commercial use or distribution of the Licensed Materials without the
express written consent of STATS LLC is strictly prohibited.
Basketball Equipment Supplied by Gared Sports, the exclusive supplier of basketball backboards and rims
to NBA arenas.
This software is based in part on the work of the Independent JPEG Group.
Localization Tools and Support provided by XLOC, Inc.
Special thanks to Anne Hart, Matthew Holt, and Brian Choi at NBA Entertainment, Inc.
PUBLISHED BY 2K SPORTS
2K Sports is a Division of 2K, a publishing label
of Take-Two Interactive Software.
Blow the Whistle
Uitgevoerd door Too Short
Met toestemming van RCA Records, onderdeel van
Sony Music Entertainment
In samenwerking met Sony Music Licensing
Geschreven door Todd Anthony Shaw, La Marquis
Jefferson, James Phillips, Craig D. Love en Jonathan
H. Smith
Uitgegeven door ME AND MARQ MUSIC (ASCAP) c/o
BMG RIGHTS MANAGEMENT (US) LLC en Universal
Music - Z Songs namens zichzelf en Srand Music
(BMI) / EMI APRIL MUSIC INC. (ASCAP) en EMI
BLACKWOOD MUSIC INC. (BMI) / Reservoir 416 (BMI)
c/o Reservoir Media Management, Inc.
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met toestemming.
Pump It Up (Freestyle)
Uitgevoerd door Jay-Z
Geschreven door Robert Earl Bell, Ronald N. Bell,
George Melvin Brown, Joseph Anthony Budden,
Shawn C. Carter, Robert Spike Mickens, Claydes
Eugene Smith, Justin Gregory Smith, Dennis Thomas
en Richard A. Westfield
Uitgegeven door Just Blaze voor F.O.B.
Entertainment/N.Q.C. Management, LLC
Uitgegeven door Songs of Universal, Inc. (BMI) /
N.Q.C. Music Publishing, LLC o/b/o F.O.B. Music
Publishing, LLC
© 2010 WARNER-TAMERLANE PUBLISHING CORP.
(BMI), OLD RIVER MUSIC, (BMI), ON TOP PUBLISHING
(NS), FOB MUSIC PUBLISHING (ASCAP) EN CARTER
BOYS MUSIC (ASCAP)
ALLE RECHTEN TEN BEHOEVE VAN ZICHZELF EN OLD
RIVER MUSIC, BEHEERD DOOR WARNER-TAMERLANE
PUBLISHING CORP. ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
{BEVAT EEN FRAGMENT VAN 'PUMP IT UP' DOOR
ROBERT MICKENS, CLAYDES SMITH, RICHARD
WESTFIELD, GEORGE BROWN, RONALD BELL, RONALD
NATHAN BELL, JOSEPH ANTHONY BUDDEN EN JUSTIN
SMITH. WARNER-TAMERLANE PUBLISHING CORP.,
OLD RIVER MUSIC, ON TOP PUBLISHING, FOB MUSIC
PUBLISHING}
Run This Town
Uitgevoerd door Jay-Z featuring Kanye West en
Rihanna
Met toestemming van Atlantic Recording Corp. / Roc
Nation
In samenwerking met Warner Music Group Video
Game Licensing
P 2009 Shawn Carter
Geschreven door Ernest Wilson, Sean Carter,
Kanye West, Jeffrey Bhasker, Robyn Rihanna Fenty,
*Anthanasios Alatas, *Christos Vlachakis, *Marinos
Giamalakis, *Niko Grapsas, en *Nikos Dounavis
Uitgegeven door Sony/ATV Songs LLC / Way Above
Music / Chrysalis Songs (BMI)/No ID Music (BMI) c/o
BMG RIGHTS MANAGEMENT (US) LLC / EMI APRIL
MUSIC INC. (ASCAP) en EMI BLACKWOOD MUSIC INC.
(BMI) / Publisher(s) Unknown
© 2010 WARNER CHAPPELL MUSIC GREECE LTD
(AEPI) EN ONBEKENDE UITGEVERS (NS)
ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
DIT WERK BEVAT FRAGMENTEN VAN 'SOMEDAY IN
ATHENS' - ATHANASIOS ALATAS EN EIKONAXOS
ALATAS.
Schrijvers aangemerkt met *
Alle rechten voorbehouden. Gebruikt met
toestemming.
BEPERKTE GARANTIE OP SOFTWARE; LICENTIEOVEREENKOMST,
EN GEBRUIK EN OPENBAARMAKING VAN INFORMATIE
Dit d ocume nt kan va n tijd to t tijd wo rden b ijgewe rkt . De act uele v ersie w ordt g epla ats t
op w ww.ta ketw ogame s.c om/eul a. Al s je deze S oft war e 30 dage n na publ icat ie van d e
her zien e versi e nog ge brui kt, g eef je aa n akko ord te g aan met d e gewi jzigd e bepa linge n.
DEZE SOFTWARE WORDT ONDER LICENTIE AAN JE VERSTREKT EN NIET
AAN JE VERKOCHT. DOOR DEZE SOFTWARE TE INSTALLEREN, KOPIËREN
OF OP ANDERE WIJZE (HIERONDER NADER BEPAALD) TE GEBRUIKEN,
ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE BEPERKTE SOFTWAREGARANTIE,
DE LICENTIEOVEREENKOMST (DE “OVEREENKOMST”) EN DE ONDERSTAANDE
BEPALINGEN. DE “SOFTWARE” OMVAT ALLE SOFTWARE DIE BIJ DEZE
OVEREENKOMST IS GELEVERD, DE BIJBEHORENDE HANDLEIDING(EN),
VERPAKKING, BESTANDEN EN ANDERE SCHRIFTELIJK E, ELEKTRONISCHE OF
ONLINE MATERIALEN OF DOCUMENTATIE, EN ALLE KOPIEËN VAN DERGELIJKE
SOFTWARE EN DE BIJBEHORENDE MATERIALEN. DOOR DE VERPAKKING
TE OPENEN, DE SOFTWARE TE INSTALLEREN EN/OF TE GEBRUIKEN EN
DOOR ANDERE MATERIALEN TE GEBRUIKEN DIE WORDEN GELEVERD BIJ
DE SOFTWARE, ACCEPTEER JE DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST
MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. (“LICENTIEGEVER”). ALS JE
DE BEPALINGEN VAN DEZE OVEREENKOMST NIET ACCEPTEERT, MAG JE DE
SOFTWARE NIET INSTALLEREN, KOPIËREN OF GEBRUIKEN.
I. LICENTIE
LICENT IE. Conform deze Overeenkomst en haar bepalingen verleent Licentieg ever
je hierbij het niet-exclusieve, niet-overdraagbare, beperkte recht en de licentie om
één exemplaar van de Software te gebruiken voor persoonlijk, niet-commercieel
gebruik van het spel op één computer of speleenheid, tenzij anders is vastgelegd
in de documentatie van de Software. Je verkregen rechten zijn onderworpen aan je
nale ving va n deze O vere enkoms t. De l oopt ijd van je l icen tie ond er dez e Over eenkom st
gaat in op de dag dat je de Software installeert of anderszins gebruikt, en loopt af op
de dag dat je afstand doet van de Software, of op de dag dat de Licentiegever deze
Ove reen komst b eëind igt al s dat eer der is . De Lic enti e wordt o nmidd ellijk i nget rokke n
als j e probeert een van de techni sche maa tregelen ter b eveilig ing van de Soft ware te
omz eilen. D e Sof twa re wor dt in lic enti e gegev en aan jou e n je erke nt hier bij dat e r geen
eigendomsrecht of eigendom van de Software wordt overgedragen of toegekend en
dat d eze Ov ereen komst n iet moe t word en opge vat al s de verko op van en ig rec ht op de
Soft ware. Alle rechten die niet specifiek worden verleend onder deze Overeenkomst,
zijn voorbehouden aan Licentiegever en, waar van toepassing, aan haar licentiegevers .
EIGENDOM. Licentiegever behoudt alle rechten op en belangen in de Software,
met inbegrip van, maar niet beperkt tot, alle auteursrechten, handelsmerken,
handelsgeheimen, handelsnamen, eigendomsrechten, patenten, titels,
computercode s, audiovisuele effecten, thema’s, personages, namen van personages,
verhalen, dialogen, omgevingen, illustraties, geluidseffecten, muzikale werken
en morele rechten. De Software wordt beschermd door de wetgeving van de
Verenigde Staten op het gebied van auteursrecht en handelsmerken en wereldwijd
door toepasselijke wetgeving en verdragen. Het is niet toegestaan de Software
te vermenigvuldigen, reproduceren of distribueren, op enige wijze of op enig
medium, geheel of gedeeltelijk, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming
van Licentiegever. Iedereen die de Software geheel of gedeeltelijk, op enige wijze
of op enig medium, vermenigvuldigt, reproduceert of distribueert, schendt willens
en wetens de auteursrechtwetten en kan civielrechtelijk en strafrechtelijk worden
vervolgd in de Verenigde Staten of eigen land. Overtredingen van het Amerikaanse
auteursrecht kunnen worden bestraft met boetes van maximaal $ 150.000 per
over tre ding. D e Sof twa re beva t in lic entie g egeve n mate riaal e n ook de li cent iegev ers
van L icen tiege ver kun nen aan spra ak maken o p hun re chten i n het gev al van sc hendi ng
van de ze Ove reenk omst . Alle re chten d ie in deze O vere enkom st niet n adruk kelijk aa n
jou worden verleend, blijven voorbehouden aan Licentiegever.
VOORWAARDEN VAN DE LICENTIE.
Je st emt er mee in he t volg ende ni et te do en: (a) De So ft ware c ommer ciee l expl oite ren;
(b) De Software, of kopieën van de Software, distribueren, leasen, in licentie geven,
verkopen, verhuren of anderszins overdragen of toewijzen, zonder de uitdrukkelijke,
voorafgaande schriftelijke toestemming van Licentiegever, of zoals uiteengezet
in deze Overeenkomst; (c) Een kopie maken van de Software of van enig deel van
de Software (anders dan hierin uiteengezet); (d) Een kopie van deze Software
beschikbaar stellen via een netwerk voor het gebruik of het downloaden ervan door
meerdere gebruikers; (e) Behalve waar dit door de Soft ware of in deze Overeenkomst
exp licie t ander s wordt a angeg even, d e Soft ware g ebrui ken of ins talle ren (of and eren
hiertoe toestemming verlenen) op een netwerk, voor online gebruik, of op meer
dan één computer of speleenheid tegelijkertijd; (f) De Software kopiëren naar een
vaste schijf of ander opslagapparaat ter omzeiling van de vereiste dat de Software
wordt uitgevoerd vanaf de meegeleverde cd-rom of dvd-rom (dit verbod is niet van
toe pass ing op ko pieë n, gehe el of ge deel telijk , die do or de S oft war e tijden s de ins tall ati e
zelf zijn gemaakt om de prestaties te verbeteren); (g) De Software gebruiken op of
kopiëren naar een centrum of een andere commerciële locatie voor het spelen van
games; met dien verstande dat Licentiegever je een aparte licentieovereenkomst
kan aanbieden voor het beschikbaar stellen van de Software voor commercieel
gebruik; (h) De Software geheel of gedeeltelijk reverse-engineeren, decompileren,
demonteren, afgeleide werken vervaardigen op basis van de gehele of gedeeltelijke
Soft ware, of de Soft ware anderszins geheel of gedeeltelijk wijzigen; (i) Kennisgevingen
bet ref fend e eigen doms rech ten, m erke n of lab els di e zich op o f in de So ft ware b evin den,
verwijderen of wijzigen; en (j) De Software vervoeren, exporteren of herexporteren
(dire ct of ind irec t) naar en ig land d at derg elijke S oft ware n iet mag o ntva ngen vo lgens
Amerikaanse exportwe tten of begeleidende regelgeving, of op andere wijze dergelijke
wetten of regelgeving (onderhevig aan wijzigingen) schenden.
TOEGANG TOT SPECIALE FUNCTIES EN/OF ANDERE DIENSTEN, INCLUSIEF
DIGITALE KOPIEËN. Softwaredownload, gebruik van unieke codes, registratie
van de Software, lidmaatschap bij diensten van derden en/of lidmaatschap bij een
dien st van de L icen tieg ever (in clusi ef acc epta tie va n de bijbe horen de voor waa rden en
beleidsbepalingen) zijn mogelijk vereist om toegang te krijgen tot digitale exemplaren
van de Software of bepaalde vrij te spelen, downloadbare, online of andere speciale
content, diensten, en/of functies (gezamenlijk de “Speciale functies”). Toegang tot
Spe cial e func ties i s bepe rkt t ot een en kele ge bruik ersa cco unt per c ode. D e toe gang to t
Speciale functies is niet overdraagbaar, verkoopbaar of opnieuw te registeren door een
andere gebruiker, ten zij dit expliciet wor dt vermeld. In geval van c onflic t met ande re
bepalingen in deze Overeenkomst, zijn de voorwaarden in deze paragraaf bindend.
OV ERDR AC HT VAN E XEMP LA REN O P SCH IJF. Je hebt h et re cht he t volle dige f ysie ke
exem plaar v an de So ft ware en b egel eiden de doc ument ati e blijv end ove r te drag en aan
een a ndere p erso on, zo lang j e geen ko pieën b ehou dt (met in begr ip van ar chiv ering s- en
reservekopieën) van de Software, begeleidende documentatie, of enig deel of enige
component van de documentatie bij de Software, en zolang de ontvanger instemt
met de bepalingen van deze Overeenkomst. Speciale functies, inclusief content die
uit slui tend be schi kbaar i s met ee n code v oor een e nkele ge bruik er, kunnen on der ge en
enkele voorwaarde worden overgedragen aan een andere persoon. Het is mogelijk
dat Speciale functies niet meer functioneren als de oorspronkelijke installatie van
de Soft ware is verwijderd of het exemplaar op schijf niet meer beschikbaa r is voor de
geb ruiker. De So ftw are is all een bes temd vo or priv égebr uik. NIE TT EGENS TA ANDE
HE T VOOR AFGA ANDE , IS HET NIET TO EGESTA AN PRE- RELE ASE V ERSIE S VAN
DE SOFT WARE OVER TE DR AGEN.
TECHNISCHE BEVEILIGING. De Software kan zijn voorzien van maatregelen die
de toegang t ot de Sof tware cont roleren, de toegang tot bep aalde functies of content
controleren, het maken van onrechtmatige kopieën verhinderen of anderszins
proberen te voorkomen dat iemand de beperkte rechten en licenties overschrijdt
die worden toegekend onder de Overeenkomst. Als de Software toegang geeft
tot Speciale functies, mag per keer slechts één exemplaar van de Software deze
functies benaderen. Mogelijk zijn aanvullende bepalingen van toepassing en moet je
je registreren om toegang te krijgen tot de online services en om Software-updates
en patches te downloaden. Alleen Software met een geldige licentie kan worden
geb ruik t voor he t gebr uik van o nline s erv ices , waar onder h et dow nload en van up date s
en patches. Het is niet toegestaan dergelijke maatregelen voor toegangscontrole te
belemmeren of om te proberen dergelijke beveiligingsfuncties uit te schakelen of te
omzeilen. Als je de technische beveiligingsmaatregelen uitschakelt of anderszins
omzeilt, functioneert de Software niet correct.
DOOR DE GEBRUIKER GEMAAKTE INHOUD: Met de Software kun je mogelijk inhoud
maken, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een plattegrond, een scenario, een
screenshot van een auto-ontwerp of een video van de game die je speelt. In ruil voor
het gebruik van de Software, en voor zover je bijdragen via gebruik van de Software
aanleiding geven tot enig auteursrechtelijk belang, verleen je hierbij aan Licentiegever
een exclusief, permanent, onherroepelijk, volledig overdraagbaar en in sublicentie te
geven wereldwijd recht op en licentie voor het gebruik van je bijdr agen op enige wijze
en vo or enig do elein de met b etre kking t ot de S oft ware en v erw ante za ken en die nste n,
met inbegrip van de rechten om je bijdragen te reproduceren, te vermenigvuldigen,
aan te passen, te wijzigen, uit te voeren, te vertonen, te publiceren, uit te zenden,
te verzenden of anderszins te communiceren aan het publiek op enige bekende of
nog onbekende wijze, en te distribueren zonder enige voorafgaande kennisgeving
of vergoeding aan jou van enige aard voor de volledige duur van de bescherming die
wordt toegekend aan intellectuele eigendomsrechten door toepasselijke wetten
en internationale verdragen. Je doet hierbij afstand van enige morele rechten op
auteurschap, publicatie, repu tatie of toeschrijving met betrekking tot het gebruik en
de be schik king v an Lic entie gever o f ander e spel ers van d ergel ijke zak en in rel atie me t
de Software en verwante goederen en diensten onder de toepasselijke wetten. Deze
aan Licentiegever verleen de licentie en de bovengenoemde verklaring van afstand van
enig e toep ass elijke m orele r echt en blij ven van k rach t na beë indig ing van d eze Li cent ie.
INTERNETVERBINDING. Mogelijk heb je een internetverbinding nodig om online
functies te benaderen, de Software te verifiëren of andere functies uit te voeren.
Bepaalde functies van de Software werken alleen goed als je beschikt over en
blijft beschikken over (a) een adequate internetverbinding en/of (b) een geldig en
actief account met een online service zoals uiteengezet in de documentatie van de
Software, met inbegrip van, maar niet tot beperkt tot gameplatforms van derden,
Licentiegever of een dochteronderneming van Licentiegever. Als je dergelijke
acc ounts n iet hebt , werken bepaa lde func ties va n de Sof tware g eheel of gedeeltelijk
niet, of niet meer, correct.
II. VERZAMELING EN GEBRUIK VAN INFORMATIE.
Doo r deze S oft war e te ins tall eren en t e gebr uiken , stem j e in met de b epal ingen v oor he t
verzamelen en gebruiken van inf ormatie, inclusie f (waar van toepassing) overdr acht
van gegevens aan Licentiegever en dochterondernemingen naar een land buiten de
Europese Unie en de Europese Economische Ruimte. Als je bij het gebruik van de
Sof tw are ver bind ing maak t met i nter net, v ia een ga mepl atf ormne twe rk of ee n ander e
methode, kan Licentiegever informatie ontvangen van hardwareproducenten of
game pla tfor mhos ts en a utom atis ch bep aald e infor mat ie ver zamel en van j e comp uter
of speleenheid. D eze informatie kan bestaat uit , maar is nie t beperk t tot, gebruikers-
ID’s (zoals gamer tags en schermnamen), gamescore s, resultaten en prestaties van
game rs, b ezoch te loc ati es, vr iende nlijs ten, M AC-a dres v an de har dwar e, IP-a dres e n
je gebruik van verschillende functies van de game. Alle informatie die wordt verzamel d
doo r Lice ntieg ever, is anon ieme in forma tie die j e ident itei t niet on thult of p erso onlijk e
geg evens b evat , maar al s je per soon lijke ge geven s (zoal s je ech te naam) o pneem t in je
gebruikers-ID, worden dergelijke persoonlijke gegevens automatisch verzonden naar
Licentiegever en gebruikt zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
De informatie die wordt verzameld door Licentiegever, kan door Licentiegever worden
geplaats t op algemeen toegankelijke websites, gedeeld met hardwarepr oducenten,
platformhost s en marketingpartners van Licentiegever of gebruikt door Licentiegever
voor enig ander wet telijk toegestaan doeleinde. Door het gebruik van deze Software
stem je in met het gebruik door Licentiegever van verwante gegevens, met inbegrip
van de o penbare weer gave van j e gegeve ns zoal s de ident ifica tie van je z elfgemaakt e
inhoud of de weerga ve van je scores , klassering, prestat ies en andere spelgeg evens.
Als je niet wilt dat je gegevens op deze wijze worden gedeeld, moet je de Software
niet gebruiken.
III. GARANTIE
BEPERKTE GARANTIE: Licentiegever garandeert je (als je de eerste en
oorspronkelijke koper van de Software bent) dat het originele opslagmedium dat de
Sof tware bevat, bij normaal gebruik en onderhoud vrij is van defecten in materiaal of
w e rk i ng t ot ne ge n tig (9 0) d ag e n n a d e a a ns c haf dat um . L i ce n ti e gev e r g a ra n dee r t j e d a t
dez e Sof twar e comp atibe l is met ee n pers onal co mput er die vol doet a an de mini male
sys teem vereis ten di e worde n aange geven i n de docu ment atie va n de Sof tw are, of d at
de Software door de producent van de speleenheid is gecertificeerd als compatibel
met d e spele enhei d waar voor d e Sof twa re is gep ublic eer d, maar, vanw ege var iati es in
hardware, soft ware, internetverbindingen en individueel gebruik, staat Licentiegever
niet garant voor de prestaties van deze Software op jouw specifieke computer of
speleenheid. Licentiegever geeft geen garantie dat je de software ongestoord kunt
gebruiken, dat de Soft ware voldoet aan je vereisten, dat de werking van de software
ononderbroken en foutvrij zal zijn, dat de Software compatibel is met software
of hardware van derden of dat eventuele gebreken in de software zullen worden
20
PRODUCT SUPPORT
TECHNICAL SUPPORT
If you are experiencing problems with the running of one of our titles, you may contact our Technical Support staff in
one of several ways:
Before contacting Technical Support, please be prepared. In order to assist you as efficiently as possible, please
describe the circumstances, including any error messages, of your problem as clearly as possible.
TECHNICAL SUPPORT CONTACT DETAILS
United Kingdom
Telephone (0870) 1242222 / calls charged at the national rate
Monday to Saturday 13:00 to 07:00 (GMT) excluding bank holidays
Website http://support.2k.com
Nederland / Belgie
Nederland 0900-2040404 (EUR 0,80ct p/m)
Belgie 0902-88078 (EUR 0,80 ct p/m)
The PEGI age rating system:
Age Rating
categories:
Les
catégories
de tranche
d’âge:
Content
Descriptors:
Description
du contenu:
For further information about the Pan European Game Information (PEGI) rating
system please visit:
Pour de plus amples informations concernant l’évaluation du système d’information
de jeu Pan Européen (PEGI), vous pouvez consulter:
Para obtener más información sobre el sistema de calificación de juegos (PEGI),
por favor visite:
Per ulteriori informazioni sul sistema europeo di valutazione delle informazioni
del gioco (PEGI) vi preghiamo di visitare:
Für weitere Informationen über das europäische Spiel-Informationen Bewertungs-
System (PEGI) besuchen Sie bitte:
http://www.pegi.info
The ‘Online’ logo indicates that a game allows the player to have access to online game play
against other players.
Le logo « Online » indique qu’un titre vous permet de jouer avec d’autres personnes en ligne.
gecorrigeerd. Geen enkele mondelinge of schriftelijke mededeling die wordt gedaan
door Licentiegever of enige geautoriseerde vertegenwoordiger, kan worden opgevat
als een garantie. Omdat bepaalde rechtsgebieden de uitsluiting of beperking van
impliciete garanties of de beperking van de toepasselijke wettelijke rechten van
een consument niet toestaan, zijn sommige of alle bovengenoemde uitsluitingen en
beperkingen mogelijk niet op jou van toepassing.
Al s je tijde ns de gar anti eperi ode om en ige re den een d efec t vind t in het op slagm edium
of de Software, zal Licentiegever alle Soft ware die tijdens de garantieperiode defect
blijkt te zijn, kosteloos vervangen, zolang de Software wordt geproduceerd door
Licentiegever. Als de Sof tware niet langer beschikbaar is, behoudt Licentiegever het
recht de Software te vervangen door Software van gelijke of grotere waarde. Deze
garantie is beperkt tot het opslagmedium en de Software zoals deze oorspronkelijk
is geleverd door Licentiegever, en geldt niet voor normale slijtage. Deze garantie
is niet van toepassing en is nietig als het defect voortvloeit uit misbruik, slechte
behandeling of nalatigheid. Impliciete garanties die bij wet zijn voorgeschreven,
w o rde n u i td r uk k eli j k b ep e rk t to t d e p er i od e v a n 9 0 d a ge n d i e h i er b ove n is b e sc h re v en .
Met u itzon dering v an wat hie rboven is uite engez et, tre edt dez e garantie in pl aats van
all e ander e garan ties , monde ling of s chri fte lijk, u itdr ukkel ijk of impl icie t, met i nbegr ip
van enige andere garantie van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel
of nie t-inbre uk. Geen enkele a ndere ve rklar ing of gar antie van welke aard dan o ok zal
bindend zijn voor Licentiegever.
Als je de Software volgens de hierboven beschreven beperkte garantie retourneert,
zend de originele Software dan alleen aan het adres van Licentiegever dat hieronder
wor dt verm eld. Verm eld je naa m en reto uradre s, voe g een kopie bij van je g edate erde
aankoopbewijs en beschrijf kort het defect en het systeem waarop je de Software
uitvoert.
IN GEEN GEVAL IS LICENTIEGEVER AANSPRAKELIJK VOOR BIJZONDERE
OF INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT
EIGENDOM, GEBRUIK OF STORING VAN DE SOFTWARE, MET INGEBRIP
VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, SCHADE AAN EIGENDOM, VERLIES VAN
GOODWILL, COMPUTERFOUTEN OF –STORING EN, VOOR ZOVER WETTELIJK
IS TOEGESTAAN, SCHADE DOOR PERSOONLIJK LETSEL, SCHADE AAN
EIGENDOMMEN, WINSTDERV ING OF SCHADELOOSS TELLING VAN ENIG BEROEP
DAT HET GEVOLG IS OF VERBAND HOUDT MET DEZE OVEREENKOMST OF DE
SOFTWARE, VOORTVLOEIEND UIT EEN ONRECHTMATIGE DAAD (WAARONDER
NALATIGHEID), EEN CONTRACT, STRIKTE AANSPRAKELIJKHEID OF
ANDERSZINS, ONGEACHT OF LICENTIEGEVER OP DE HOOGTE IS GESTELD
VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE. IN GEEN GEVAL ZAL
DE AANSPRAKELIJKHEID VAN LICENTIEGEVER VOOR ALLE SCHADE
(BEHALVE ALS DIT IS VEREIST DOOR TOEPASSELIJKE WETGEVING) DE
PRIJS OVERSCHRIJDEN DIE JE HEBT BETAALD VOOR HET GEBRUIK VAN
DE SOFTWARE.
OMDAT IN SOMMIGE STATEN/LANDEN BEPERKINGEN VAN DE DUUR VAN
IMPLICIETE GARANTIES EN/OF DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN
INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE NIET ZIJN TOEGESTAAN, ZIJN
DE BOVENSTAANDE BEPERKINGEN EN/OF UITSLUITING OF BEPERKING VAN
A AN S PR AK EL I JK H EI D M O GE L IJ K NI ET O P J O U VA N T OE P A S S ING . A LS EN IG E
BEPA LING VA N DEZE G AR ANT IE IN S TRI JD IS ME T NATIO NAL E, FED ERA LE OF
GEMEENTELIJKE WETGEVING EN NIET KAN WORDEN TOEGEPAST, BLIJVEN
DE OVERIGE BEPALINGEN ONVERMINDERD VAN KRACHT. DEZE GARANTIE
GEEFT JE SPECIFIEKE WETTELIJKE RECHTEN, EN JE KUNT DAARNAAST
ANDERE RECHTEN HEBBEN DIE VAN RECHTSGEBIED TOT RECHTSGEBIED
KUNNEN VERSCHILLEN.
BEËINDIGING: Deze Overeenkomst is van kracht totdat deze door jou of door de
Licentieverstrekker wordt beëindigd en wordt automatisch beëindigd als jij niet
voldoet aan de voorwaarden ervan. Wanneer de Overeenkomst wordt beëindigd,
dien je het fysieke exempl aar van de S oft ware te vernietigen o f te retourner en en alle
kopieën van de Software met bijbehorende materialen en onderdelen in jouw bezit
definitief te vernietigen. Je dient ook de Software permanent te verwijderen van elke
clientserver of computer waarop de Software is geïnstalleerd.
BEPERKTE RECHTEN AMERIKAANSE REGERING: De ontwikkeling van de
Software en documentatie is uitsluitend gefinancierd met particuliere middelen
en de Software en documentatie worden geleverd als “Commercial Computer
Software” (commerciële computersoftware) of “restricted computer software”
(beperkte computersoftware). Gebruik, vermenigvuldiging of openbaarmaking
door de Amerikaanse regering of een onderaannemer van de Amerikaanse regering
is onderworpen aan de beperkingen die zijn uiteengezet in subparagraaf (c)(1)(ii)
van de bepalingen betreffende Rights in Technical Data and Computer Software
(rech t e n op technis c h e da ta en comput e r soft ware) i n D FA R S 25 2.227-7 013, of zoal s
uiteengezet in subparagraaf (c)(1) en (2) van de bepalingen betref fende Commercial
Com pute r Sof twa re Res tri cte d Right s (be perk te re chte n op com pute rso ft ware) in FAR
52.227-19, voor zover van toepassing. De Aannemer / Producent is de Licentiegever
op de locatie die hieronder wordt vermeld.
VERHAALSMOGELIJKHEDEN: Je stemt er hierbij mee in dat Licentiegever
onherstelbare schade oploopt als niet specifiek wordt toegezien op de naleving van
de be palin gen van de ze Ov ereen komst , en der halve st em je erm ee in dat L icen tieg ever
recht heeft, zonder borgstelling, andere waarborg of bewijs van schade, op een
passende schadeloosstelling met betrekking tot deze Overeenkomst, naast enige
andere beschikbare verhaalsmogelijkheden.
VRIJ WARING: Je gaat ermee akkoord Licentiegever, haar partners, licentiegevers,
dochterondernemingen, aannemers, staf, directeuren, medewerkers en
vertegenwoordigers te vrijwaren, te behoeden en schadeloos te stellen voor alle
schade, verliezen en kosten die direct of indirect voortvloeien uit je handelingen
of het nalaten te handelen bij het gebruik van de Software conform de bepalingen
van de Overeenkomst.
OV ERIG E: Dez e Over eenko mst vor mt de vo lledi ge over eenko mst inz ake dez e lice ntie
tussen de partijen en treedt in de plaats van alle voorgaande overeenkomsten en
verklaringen tussen hen. De Overeenkomst kan alleen worden gewijzigd door een
schriftelijke verklaring die door beide partijen is ondertekend. Als enige bepaling in
deze Overeenkomst om enige reden niet kan worden toegepast, zal een dergelijke
bep aling w orde n bijge stel d, maar a llee n voor zo ver no dig is om de b epal ing uit voe rbaa r
te maken. Alle overige bepalingen van deze Overeenkomst blijven onverminderd
van kracht.
TOEPASSELIJK RECHT. Deze Overeenkomst is onderworpen aan en opgesteld
(zonder inachtneming van wettelijke bepalingen die hiermee strijdig zijn) volgens
de wetgeving van de Staat New York, zoals deze wetgeving wordt toegepast op
o v ere enk o ms t en t us s en i nwo n er s va n N e w Yo r k d i e w o rd e n o n der te k en d e n ui tge v oe r d
i n N e w Yo r k, me t u i tz on d er i ng v an g ev a ll e n w a aro p f e de r al e w e tg e vin g v a n t o ep a ss i ng
is. Zonder nadrukkelijke schriftelijke verklaring van afstand van Licentiegever voor
een speci fiek geval of tenz ij in strijd met lokale wetgeving, z al het eni ge en exclu sieve
rechtsgebied en de enige en exclusieve plaats van handeling met betrekking tot de
inhoud hiervan de rechtbanken en de federale rechtbanken van de staat zijn binnen
wier jurisdictie de hoofdvestiging van Licentiegever valt (New York County, New
York , U . S.A .) . Beid e p a r tije n g a a n akkoo r d m e t de b e vo egdhe i d van d e ze r e chtb a n k en
en komen overeen dat een exploot mag worden betekend op de wijze zoals in deze
Overeenkomt is uiteengezet voor het doen van aanzeggingen of anderszins zoals
toege s taan krac htens de wetgev ing van de staat Ne w Yo rk of de fe derale wetgevi ng
van de V.S. Partijen gaan ermee akkoord dat de Internationale Conventie van de VN
over contracten voor de internationale verkoop van goederen (Wenen, 1980) niet
van toepassing zal zijn op deze Overeenkomst of op geschillen of transacties die
voortvloeien uit deze Overeenkomst.
A L S J E V RA G EN H EB T O V ER D E ZE L I CEN TI E , K UN J E S CH R IF TE L IJ K C ON T A CT
OPNEMEN MET TAKE-TWO INTERACTIVE SOFTWARE, INC. 622 BROADWAY,
NEW YO RK , NY 10012 . .
© 2005-2012 Take-Two Interactive Software en diens dochtermaatschappijen.
Alle rechten voorbehouden. 2K Sport s, het 2K Sports-logo en Take-Two Interactive
Software zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van Take-Two
Interactive Software, Inc. De beeltenissen van de NBA en individuele NBA-teams
die op o f in dit pr oduct w orden g ebruik t, zijn h andel smerk en, bes cherm de ont werpe n
en andere vormen van intellectueel eigendom van NBA Properties, Inc. en de
bet ref fend e NBA-t eams, e n moge n niet ge heel of g edee ltelij k word en gebr uikt z onder
uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van NBA Properties, Inc. ©
2012 NBA Properties, Inc. Alle rechten voorbehouden. Alle overige handelsmerken
zijn het eigendom van de betreffende eigenaars.
© 2002-2003, Jean-Marc Valin/Xiph.Org Foundation. Herdistributie en gebruik van
bro nco des en b inair e vorm en, me t of zon der aa npas singe n, zijn a llee n toe gest aan o nder
de volgende voorwaarden: Bij herdistributie van broncodes moeten de bovenstaande
copyrightmeldingen vermeld worden, evenals deze lijst met voorwaarden en de
volgende disclaimer: Bij herdistributie van binaire vormen moeten de bovenstaande
copyrightmeldingen vermeld worden, evenals deze lijst met voorwaarden en de
volgende disclaimer, in de documentatie en/of andere materialen die bij de distribu tie
worden geleverd. • De naam van de Xiph.org Foundation en de namen van diens
bijdragers mogen niet zonder uitdr ukkelijke voora fgaande schriftel ijke toes temming
wor den geb ruik t om pro ducte n te pro moten d ie zijn af gelei d van dez e soft war e. DEZ E
SOFTWARE IS GELEVERD DOOR DE COPYRIGHTHOUDERS EN BIJDRAGERS
‘IN DE FEITELIJKE STAAT’. ALLE EXPLICIETE OF IMPLICIETE GARANTIES,
I N CLU SIE F M AA R N I ET B E PE R K T T O T, D E O N VO ORWA AR DE L IJ K E G AR AN TI ES
VAN VERKOOPBAARHEID EN CONDITIE VOOR EEN BEPAALD DOELEINDE
ZIJN UITGESLOTEN. IN GEEN ENKEL GEVAL KUNNEN DE STICHTING OF DE
BIJ DR AGER S A ANS PR AK EL IJK W ORD EN GE ST ELD V OOR DI REC TE , INDIR ECT E,
I N CI DE N T EL E, S P E CI A L E , E X E MP L A I R E O F B I JK O ME ND E S CH AD E ( I NC LU S IE F,
MAAR NIET BEPERKT TOT, DE BEMIDDELING BIJ HET VERVANGEN VAN
GOEDEREN OF DIENSTEN; GEBRUIKSVERLIES, VERLIES VAN GEGEVENS OF
INKOMSTEN, OF BEDRIJFSONDERBREKING) ONGEACHT DE OORZAAK EN
DE AANSPRAKELIJKHEID, ZOALS IN CONTRACT STAAT OMSCHREVEN, BIJ
BEWEZEN AANSPRAKELIJKHEID OF ONRECHT (INCLUSIEF VERWAARLOZING
OF ANDERS) VEROORZAAKT DOOR HET GEBRUIK VAN DEZE SOFTWARE, OOK
ALS ER IS GEWA ARSCHUWD VOO R DEZE SCHADE .
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11

2K NBA 2K13 de handleiding

Type
de handleiding