De computer staat uit of er is
mogelijk een fout opgetreden
voordat het BIOS werd gestart.
Sluit de computer aan op een werkend stopcontact en druk op de aan-uitknop.
Er heeft zich mogelijk een fout
voorgedaan in het BIOS. De
computer is in de herstelmodus.
l Voer het hulpprogramma BIOS-Recovery (BIOS-herstel) uit, wacht totdat het herstel is
voltooid en start de computer opnieuw op.
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er heeft zich mogelijk een fout in de
processor voorgedaan.
l Plaats de processor opnieuw (zie Processors).
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er zijn geheugenmodules
gedetecteerd, maar er heeft zich een
geheugenfout voorgedaan.
l Alsertweegeheugenmoduleszijngeïnstalleerd,verwijderdanbeidemodules(zie
Systeemgeheugen),installeeréénmoduleopnieuwenstartdecomputeropnieuwop.Alsde
computer normaal opstart, gaat u verder met de installatie van de andere geheugenmodules
(ééntegelijk),totdatudedefectemodulehebtopgespoordofallemoduleszonder
problemenhebtgeïnstalleerd.
l Installeer, indien beschikbaar, een goed werkend geheugen van hetzelfde type in de
computer (zie Systeemgeheugen).
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er is mogelijk een fout opgetreden
met een grafische kaart.
l Verwijderallegeïnstalleerdegrafischekaartenenplaatszeweerterug(zie
Uitbreidingskaarten).
l Installeer indien beschikbaar een werkende grafische kaart in de computer.
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er is mogelijk een fout in de vaste
schijf opgetreden.
l Sluit alle stroom- en gegevenskabels opnieuw aan en start de computer opnieuw.
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er is mogelijk een USB-fout
opgetreden.
l Installeer alle USB-apparaten opnieuw, controleer alle kabelverbindingen en start de
computer opnieuw op.
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er zijn geen geheugenmodules
gedetecteerd.
l Alsertweegeheugenmoduleszijngeïnstalleerd,verwijderdanbeidemodules(zie
Systeemgeheugen),installeeréénmoduleopnieuwenstartdecomputeropnieuwop.Alsde
computer normaal opstart, gaat u verder met de installatie van de andere geheugenmodules
(ééntegelijk),totdatudedefectemodulehebtopgespoordofallemoduleszonder
problemenhebtgeïnstalleerd.
l Installeer, indien beschikbaar, een goed werkend geheugen van hetzelfde type in de
computer (zie Systeemgeheugen).
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er heeft zich een fout voorgedaan in
het moederbord.
l Neem contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er zijn wel geheugenmodules
gedetecteerd, maar er is een
probleem met de geheugen-
configuratie of -compatibiliteit.
l Controleer of er speciale vereisten zijn voor de plaatsing van de
geheugenmodules/geheugenconnectoren (zie Systeemgeheugen).
l Controleer of het gebruikte geheugentype door de computer wordt ondersteund (zie
Systeemgeheugen).
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er is mogelijk een probleem met een
moederbordbron en/of hardware
opgetreden.
l Raadpleeg de Setup- en naslaggids van de computer voor instructies over het herstellen van
het besturingssysteem.
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er is mogelijk een probleem bij een
uitbreidingskaart opgetreden.
1. Ga na of er een conflict bestaat door een uitbreidingskaart (geen grafische kaart) te
verwijderen en de computer opnieuw te starten (zie Uitbreidingskaarten).
2. Als het probleem aanhoudt, plaatst u de verwijderde kaart terug, verwijdert u een andere
kaart en start u de computer opnieuw op.
3. Herhaalditprocesvoorallegeïnstalleerdeuitbreidingskaarten.Alsdecomputernormaal
start, controleert u de laatst uit de computer verwijderde kaart op bronconflicten (raadpleeg
de Setup- en naslaggids bij de computer voor instructies over het herstellen van het
besturingssysteem).
4. Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).
Er is een andere fout opgetreden.
l Controleer of alle vaste-schijfkabels en cd-/dvd-kabels goed op het moederbord zijn
aangesloten (zie Moederbord).
l Als er een foutbericht over een probleem met een apparaat (zoals de vaste schijf) op het
scherm verschijnt, gaat u na of het apparaat goed functioneert.
l Als het systeem probeert het besturingssysteem op te starten van een apparaat
(bijvoorbeeld het cd/dvd-station), controleert u in het System Setup-programma (zie de
Technologiehandleiding van Dell) of de opstartvolgorde juist is voor de in de computer
geïnstalleerdeapparaten.
l Als het probleem aanhoudt, neemt u contact op met Dell (zie Contact opnemen met Dell).