Waarschuwing! (Previous attempts at booting this system have failed at checkpoint [nnnn]. For help in resolving this problem, please note this
checkpoint and contact Dell Technical Support) (Waarschuwing! Eerdere pogingen om deze computer op te starten zijn mislukt bij controlepunt [nnnn].
Noteer dit controlepunt en neem contact op met de technische ondersteuning van Dell om dit probleem op te lossen). — De computer is er drie keer
achtereen niet in geslaagd om de opstartprocedure uit te voeren vanwege dezelfde fout. Neem contact op met Dell voor technische ondersteuning (zie
Contact opnemen met Dell).
CMOS checksum error (Fout in CMOS-checksum) — Mogelijke moederbordfout of de RTC-batterij is bijna leeg. Plaats de batterij terug (zie Knoopcelbatterij).
CPU fan failure (Defecte processorventilator) — Er is een storing van de processorventilator opgetreden. Vervang de processorventilator (zie De processor
verwijderen).
Floppy diskette seek failure (zoekfout op diskette) — Mogelijk is er een kabel losgeraakt of komt de computerconfiguratie-informatie niet overeen met de
hardwareconfiguratie. Controleer de kabelaansluitingen. Als het probleem aanhoudt, moet u contact opnemen met Dell voor technische ondersteuning (zie
Contact opnemen met Dell).
Diskette read failure (Leesfout diskette) — De diskette is defect of er zit een kabel los. Vervang de diskette/controleer of er een kabel los zit.
Hard-disk read failure (Leesfout vaste schijf) — Mogelijk is er tijdens de opstarttest voor de vaste schijf een storing op de vaste schijf opgetreden. Neem
contact op met Dell voor technische ondersteuning (zie Contact opnemen met Dell).
Keyboard failure (Toetsenbord werkt niet) — Er is een storing in het toetsenbord opgetreden of de stekker van het toetsenbord zit los (zie Problemen met
het toetsenbord).
No boot device available (Geen opstartbron beschikbaar) — Het systeem kan geen opstartbaar apparaat of opstartbare partitie vinden.
¡ Als het diskettestation uw opstartapparaat is, controleert u of de kabels zijn aangesloten en of het station een opstartdiskette bevat.
¡ Als de vaste schijf als opstartapparaat is ingesteld, moet u controleren of alle kabels op juiste wijze zijn aangesloten en of het station op juiste
wijzeisgeïnstalleerdenalsopstartapparaatisgepartitioneerd.
¡ Voer het System Setup-programma uit en ga na of de gegevens voor de opstartvolgorde correct zijn. Zie de Technologiehandleiding van Dell op uw
computer of ga naar support.dell.com voor meer informatie over het gebruik van het System Setup-programma.
No timer tick interrupt (Geen timertikonderbreking) — Mogelijk is het moederbord of een chip op het moederbord defect (zie Contact opnemen met Dell).
Non-system disk or disk error (Geen systeemschijf of schijffout) — Vervang de diskette door een diskette met een opstartbaar besturingssysteem of haal
de diskette uit diskettestation en start de computer opnieuw op.
Not a boot diskette (Geen opstartdiskette) — Plaats een opstartbare diskette en start de computer opnieuw op.
LET OP - Het ZELFCONTROLEREND SYSTEEM van de vaste schijf heeft aangegeven dat een van de parameters het normale gebruiksbereik heeft
overschreden. Dell recommends that you back up your data regularly. Als een parameter buiten het bereik ligt, kan dit duiden op een mogelijk probleem
met de vaste schijf. — S.M.A.R.T-fout, mogelijke HDD-fout. Deze functie kan worden in- en uitgeschakeld in het System Setup-programma.
Probleemoplosser voor hardware
Als een apparaat tijdens de installatie van het besturingssysteem niet wordt gedetecteerd of als het wel wordt gedetecteerd maar niet juist wordt
geconfigureerd, kunt u de Probleemoplosser voor hardware gebruiken om het compatibiliteitsprobleem op te lossen. Zie de Technologiehandleiding van Dell op
uw computer of ga naar support.dell.com voor meer informatie over het gebruik van het System Setup-programma.
Windows
®
XP:
1. Klik op Start® Help en ondersteuning.
2. Typ probleemoplosser voor hardware in het zoekveld en druk op <Enter> om de zoekactie te starten.
3. Klik in het gedeelte Een probleem oplossen op Probleemoplosser voor hardware.
4. Selecteer in de lijst Probleemoplosser voor hardware de optie die het probleem het beste omschrijft en klik op Volgende om de overige stappen voor
probleemoplossing te volgen.
Windows Vista
®
: