KSR9 - 9 - VELLEMAN
Dank u voor uw aankoop! Lees deze handleiding grondig voor u het toestel in gebruik neemt. Werd het toestel
beschadigd tijdens het transport, installeer het dan niet en raadpleeg uw dealer.
Uw KSR9 wordt gevoed door 2 x 1.5V AA-batterijen (niet meegelev.) en 1 x 9V-batterij (niet meegelev.); de
afstandsbediening wordt gevoed door 4 x 1.5V AA-batterijen (niet meegelev.). Naast de batterijen heeft u ook nog
het volgende nodig: een puntbektang, een zijkniptang en een schroevendraaier.
2. De afstandsbediening
a. Inleiding
Dit is een 4-kanaals IR afstandsbediening waarmee u uw KSR9 kunt besturen. U kunt tot 4 KSR9’s opstellen door
voor elke Botball een kanaal te kiezen.
b. Onderdelen (zie figuren op blz. 1)
P1: Poolklem batterij #1 x 2 P4: Zelftappende schroef (2.3 x 7mm) x 4
P2: Poolklem batterij #2 x 2 P5: Zelftappende schroef (2.6 x 7mm) x 4
P3: Poolklem batterij #3 x 2 P6: PCB
c. Assemblage (zie figuren op blz. 2)
3. De Botball
a. Inleiding
Bestuur uw Botball met behulp van de afstandsbediening. Kies een apart kanaal voor elke Botball (max. 4 Botballs)
wanneer u tegen elkaar wenst te spelen.
b. Onderdelen (zie figuren op blz. 3)
P1-1: Motor x 2 (groene en gele kabel) P16: Sluitring x 2
P1-2: Motor x 1 (oranje en blauwe kabel) P17: Moer met ronde top x 2
P2: Motorhouder x 2 P18: Machineschroef (3 x 12mm) x 1
P3: Tandwiel 36T/14T (wit) x 2 P19: Zelftappende schroef (3 x 7mm) x 10
P4: Tandwiel 36T/14T (rood) x 2 P20: Geel buisje x 2
P5: Tandwiel 36T/0T (wit) x 2 P21: Machineschroef (3 x 6mm) x 1
P6: Tandwiel 48T/18T (wit) x 3 P22: Zelftappende schroef (2.3 x 12mm) x 3
P7: Rondsel 10T (wit) x 1 P23: Zelftappende schroef (2.3 x 7mm) x 17
P8: Rondsel 8T (wit) x 3 P24: Machineschroef (2 x 5mm) x 2
P9: Afstandsbus x 1 P25: Sponsje x 1
P10: Zeskantige afstandsbus x 1 P26: Zoemer x 1
P11: Wiel x 2 P27: Batterijhouder x 1
P12: Band x 2 P28: Batterijclip x 1
P13: Ronde as (3 x 25mm) x 2 P29: Behuizing x 1
P14: Geribde as (2 x 13mm) x 1 P30: Ring x 2
P15: Ronde as (2 x 13mm) x 1 P31: PCB
c. Assemblage (zie figuren op blz. 4, 5 en 6)
4. Het shirt voor uw Botball
Knip de figuren op het afzonderlijke blaadje (voor- en achterkant) langs de stippellijnen uit, plaats de vormen op een
stuk karton en breng de contouren aan op het karton. Knip vervolgens de vormen uit het karton en versier beide
kanten van het shirt. Kleed uw Botball volgens figuur 1 op blz. 6. Bewaar de vormen om later meer shirts te kunnen
maken.