Velleman KSR9 Handleiding

Type
Handleiding
KSR9 - 8 - VELLEMAN
6. Remote Control Description (fig. 5)
1. IR transmitter
2. Kicking button
3. Control buttons
4. Power switch
5. Power indicator
6. Channel switch
7. Operation
1. Select the channel (A, B, C or D) on your IR remote control first and turn on afterwards. The red LED lights. Once
your remote control switched on, you will not be able to change the channel.
2. Next, switch on your Botball. Its eyes will flash. Point the remote control at the Botball and push any button for 3
to 5 seconds. The eyes will burn lighter when the Botball has accepted the selected channel. Repeat this step
every time you switch on your remote control and your Botball or when you wish to reset the channel. It is
recommended to set the channels one by one when playing with more than 2 players.
3. Your Botball can make 8 different movements. Refer to the chart below. The more you practice, the easier you
will control your Botball.
4. The Botball’s eyes will flash when it does not receive any signal from the remote control for 5 seconds.
5. Push the top right button to kick the ball.
8. Troubleshooting
Make sure all components on the PCB are in the right position. Make sure all batteries are correctly inserted.
Respect the polarity.
Ensure all wiring is correctly connected.
If your Botball makes a movement wrongly according to the pressed button, check if the wiring from M1, M2 and
M3 is not reversed.
If your Botball does not make any sound, check if the wiring of BZ is correct.
The information in this manual is subject to change without prior notice.
KSR9 – “BOTBALL” KIT
1. Inleiding en kenmerken
Aan alle ingezetenen van de Europese Unie
Belangrijke milieu-informatie betreffende dit product
Dit symbool op het toestel of de verpakking geeft aan dat, als het na zijn levenscyclus wordt weggeworpen,
dit toestel schade kan toebrengen aan het milieu.
Gooi dit toestel (en eventuele batterijen) niet bij het gewone huishoudelijke afval; het moet bij een
gespecialiseerd bedrijf terechtkomen voor recyclage.
U moet dit toestel naar uw verdeler of naar een lokaal recyclagepunt brengen.
Respecteer de plaatselijke milieuwetgeving.
Hebt u vragen, contacteer dan de plaatselijke autoriteiten inzake verwijdering.
KSR9 - 9 - VELLEMAN
Dank u voor uw aankoop! Lees deze handleiding grondig voor u het toestel in gebruik neemt. Werd het toestel
beschadigd tijdens het transport, installeer het dan niet en raadpleeg uw dealer.
Uw KSR9 wordt gevoed door 2 x 1.5V AA-batterijen (niet meegelev.) en 1 x 9V-batterij (niet meegelev.); de
afstandsbediening wordt gevoed door 4 x 1.5V AA-batterijen (niet meegelev.). Naast de batterijen heeft u ook nog
het volgende nodig: een puntbektang, een zijkniptang en een schroevendraaier.
2. De afstandsbediening
a. Inleiding
Dit is een 4-kanaals IR afstandsbediening waarmee u uw KSR9 kunt besturen. U kunt tot 4 KSR9’s opstellen door
voor elke Botball een kanaal te kiezen.
b. Onderdelen (zie figuren op blz. 1)
P1: Poolklem batterij #1 x 2 P4: Zelftappende schroef (2.3 x 7mm) x 4
P2: Poolklem batterij #2 x 2 P5: Zelftappende schroef (2.6 x 7mm) x 4
P3: Poolklem batterij #3 x 2 P6: PCB
c. Assemblage (zie figuren op blz. 2)
3. De Botball
a. Inleiding
Bestuur uw Botball met behulp van de afstandsbediening. Kies een apart kanaal voor elke Botball (max. 4 Botballs)
wanneer u tegen elkaar wenst te spelen.
b. Onderdelen (zie figuren op blz. 3)
P1-1: Motor x 2 (groene en gele kabel) P16: Sluitring x 2
P1-2: Motor x 1 (oranje en blauwe kabel) P17: Moer met ronde top x 2
P2: Motorhouder x 2 P18: Machineschroef (3 x 12mm) x 1
P3: Tandwiel 36T/14T (wit) x 2 P19: Zelftappende schroef (3 x 7mm) x 10
P4: Tandwiel 36T/14T (rood) x 2 P20: Geel buisje x 2
P5: Tandwiel 36T/0T (wit) x 2 P21: Machineschroef (3 x 6mm) x 1
P6: Tandwiel 48T/18T (wit) x 3 P22: Zelftappende schroef (2.3 x 12mm) x 3
P7: Rondsel 10T (wit) x 1 P23: Zelftappende schroef (2.3 x 7mm) x 17
P8: Rondsel 8T (wit) x 3 P24: Machineschroef (2 x 5mm) x 2
P9: Afstandsbus x 1 P25: Sponsje x 1
P10: Zeskantige afstandsbus x 1 P26: Zoemer x 1
P11: Wiel x 2 P27: Batterijhouder x 1
P12: Band x 2 P28: Batterijclip x 1
P13: Ronde as (3 x 25mm) x 2 P29: Behuizing x 1
P14: Geribde as (2 x 13mm) x 1 P30: Ring x 2
P15: Ronde as (2 x 13mm) x 1 P31: PCB
c. Assemblage (zie figuren op blz. 4, 5 en 6)
4. Het shirt voor uw Botball
Knip de figuren op het afzonderlijke blaadje (voor- en achterkant) langs de stippellijnen uit, plaats de vormen op een
stuk karton en breng de contouren aan op het karton. Knip vervolgens de vormen uit het karton en versier beide
kanten van het shirt. Kleed uw Botball volgens figuur 1 op blz. 6. Bewaar de vormen om later meer shirts te kunnen
maken.
KSR9 - 10 - VELLEMAN
5. Aansluitdiagram
Zie fig. 2 (afstandsbediening) en fig. 3 (Botball) op blz. 7.
6. Omschrijving afstandsbediening (zie fig. 4 op blz. 8)
1. IR zender
2. Trapknop
3. Controleknoppen
4. Voedingschakelaar
5. Voedingsaanduiding
6. Kanaalkeuze
7. Bediening
1. Kies eerst een kanaal (A, B, C of D) op de afstandsbediening en schakel dan pas de afstandsbediening in. De
rode LED licht op. Het kanaal kan niet meer worden gewijzigd eens u de afstandsbediening hebt ingeschakeld.
2. Schakel daarna uw Botball in. De ogen flitsen. Richt de afstandsbediening op de Botball en houd een willekeurige
knop gedurende 3 à 5 seconden ingedrukt. De ogen gloeien minder fel wanneer de Botball het gekozen kanaal
heeft erkend. Herhaal deze stap elke keer u de afstandsbediening en de Botball inschakelt of wanneer u een
ander kanaal wenst te kiezen. Het is aangeraden om één na één uw kanaal te kiezen wanneer meer dan 2
spelers deelnemen.
3. De Botball kan op 8 verschillende manieren bewegen. Raadpleeg de figuur hieronder. Hoe meer u oefent, des te
gemakkelijker zal u de Botball kunnen besturen.
4. De ogen van de Botball flitsen wanneer hij gedurende 5 seconden geen signaal van de afstandsbediening
ontvangt.
5. Duw op de knop rechtsboven de afstandsbediening om op de bal te trappen.
8. Problemen en oplossingen
Zorg ervoor dat alle componenten op de PCB en alle batterijen correct zijn geplaatst. Respecteer hun polariteit.
Zorg ervoor dat alle draden correct aangesloten zijn.
Ga na of de bedrading van M1, M2 en M3 niet omgekeerd is aangesloten wanneer uw Botball niet op de
instructies antwoordt.
Controleer de bedrading van BZ wanneer de Botball geen geluid maakt.
De informatie in deze handleiding kan te allen tijde worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Documenttranscriptie

6. Remote Control Description (fig. 5) 1. 2. 3. 4. 5. 6. IR transmitter Kicking button Control buttons Power switch Power indicator Channel switch 7. Operation 1. Select the channel (A, B, C or D) on your IR remote control first and turn on afterwards. The red LED lights. Once your remote control switched on, you will not be able to change the channel. 2. Next, switch on your Botball. Its eyes will flash. Point the remote control at the Botball and push any button for 3 to 5 seconds. The eyes will burn lighter when the Botball has accepted the selected channel. Repeat this step every time you switch on your remote control and your Botball or when you wish to reset the channel. It is recommended to set the channels one by one when playing with more than 2 players. 3. Your Botball can make 8 different movements. Refer to the chart below. The more you practice, the easier you will control your Botball. 4. The Botball’s eyes will flash when it does not receive any signal from the remote control for 5 seconds. 5. Push the top right button to kick the ball. 8. Troubleshooting • Make sure all components on the PCB are in the right position. Make sure all batteries are correctly inserted. Respect the polarity. • Ensure all wiring is correctly connected. • If your Botball makes a movement wrongly according to the pressed button, check if the wiring from M1, M2 and M3 is not reversed. • If your Botball does not make any sound, check if the wiring of BZ is correct. The information in this manual is subject to change without prior notice. KSR9 – “BOTBALL” KIT 1. Inleiding en kenmerken Aan alle ingezetenen van de Europese Unie Belangrijke milieu-informatie betreffende dit product Dit symbool op het toestel of de verpakking geeft aan dat, als het na zijn levenscyclus wordt weggeworpen, dit toestel schade kan toebrengen aan het milieu. Gooi dit toestel (en eventuele batterijen) niet bij het gewone huishoudelijke afval; het moet bij een gespecialiseerd bedrijf terechtkomen voor recyclage. U moet dit toestel naar uw verdeler of naar een lokaal recyclagepunt brengen. Respecteer de plaatselijke milieuwetgeving. Hebt u vragen, contacteer dan de plaatselijke autoriteiten inzake verwijdering. KSR9 -8- VELLEMAN Dank u voor uw aankoop! Lees deze handleiding grondig voor u het toestel in gebruik neemt. Werd het toestel beschadigd tijdens het transport, installeer het dan niet en raadpleeg uw dealer. Uw KSR9 wordt gevoed door 2 x 1.5V AA-batterijen (niet meegelev.) en 1 x 9V-batterij (niet meegelev.); de afstandsbediening wordt gevoed door 4 x 1.5V AA-batterijen (niet meegelev.). Naast de batterijen heeft u ook nog het volgende nodig: een puntbektang, een zijkniptang en een schroevendraaier. 2. De afstandsbediening a. Inleiding Dit is een 4-kanaals IR afstandsbediening waarmee u uw KSR9 kunt besturen. U kunt tot 4 KSR9’s opstellen door voor elke Botball een kanaal te kiezen. b. Onderdelen (zie figuren op blz. 1) P1: Poolklem batterij #1 x 2 P2: Poolklem batterij #2 x 2 P3: Poolklem batterij #3 x 2 P4: Zelftappende schroef (2.3 x 7mm) x 4 P5: Zelftappende schroef (2.6 x 7mm) x 4 P6: PCB c. Assemblage (zie figuren op blz. 2) 3. De Botball a. Inleiding Bestuur uw Botball met behulp van de afstandsbediening. Kies een apart kanaal voor elke Botball (max. 4 Botballs) wanneer u tegen elkaar wenst te spelen. b. Onderdelen (zie figuren op blz. 3) P1-1: Motor x 2 (groene en gele kabel) P1-2: Motor x 1 (oranje en blauwe kabel) P2: Motorhouder x 2 P3: Tandwiel 36T/14T (wit) x 2 P4: Tandwiel 36T/14T (rood) x 2 P5: Tandwiel 36T/0T (wit) x 2 P6: Tandwiel 48T/18T (wit) x 3 P7: Rondsel 10T (wit) x 1 P8: Rondsel 8T (wit) x 3 P9: Afstandsbus x 1 P10: Zeskantige afstandsbus x 1 P11: Wiel x 2 P12: Band x 2 P13: Ronde as (3 x 25mm) x 2 P14: Geribde as (2 x 13mm) x 1 P15: Ronde as (2 x 13mm) x 1 P16: Sluitring x 2 P17: Moer met ronde top x 2 P18: Machineschroef (3 x 12mm) x 1 P19: Zelftappende schroef (3 x 7mm) x 10 P20: Geel buisje x 2 P21: Machineschroef (3 x 6mm) x 1 P22: Zelftappende schroef (2.3 x 12mm) x 3 P23: Zelftappende schroef (2.3 x 7mm) x 17 P24: Machineschroef (2 x 5mm) x 2 P25: Sponsje x 1 P26: Zoemer x 1 P27: Batterijhouder x 1 P28: Batterijclip x 1 P29: Behuizing x 1 P30: Ring x 2 P31: PCB c. Assemblage (zie figuren op blz. 4, 5 en 6) 4. Het shirt voor uw Botball Knip de figuren op het afzonderlijke blaadje (voor- en achterkant) langs de stippellijnen uit, plaats de vormen op een stuk karton en breng de contouren aan op het karton. Knip vervolgens de vormen uit het karton en versier beide kanten van het shirt. Kleed uw Botball volgens figuur 1 op blz. 6. Bewaar de vormen om later meer shirts te kunnen maken. KSR9 -9- VELLEMAN 5. Aansluitdiagram Zie fig. 2 (afstandsbediening) en fig. 3 (Botball) op blz. 7. 6. Omschrijving afstandsbediening (zie fig. 4 op blz. 8) 1. 2. 3. 4. 5. 6. IR zender Trapknop Controleknoppen Voedingschakelaar Voedingsaanduiding Kanaalkeuze 7. Bediening 1. Kies eerst een kanaal (A, B, C of D) op de afstandsbediening en schakel dan pas de afstandsbediening in. De rode LED licht op. Het kanaal kan niet meer worden gewijzigd eens u de afstandsbediening hebt ingeschakeld. 2. Schakel daarna uw Botball in. De ogen flitsen. Richt de afstandsbediening op de Botball en houd een willekeurige knop gedurende 3 à 5 seconden ingedrukt. De ogen gloeien minder fel wanneer de Botball het gekozen kanaal heeft erkend. Herhaal deze stap elke keer u de afstandsbediening en de Botball inschakelt of wanneer u een ander kanaal wenst te kiezen. Het is aangeraden om één na één uw kanaal te kiezen wanneer meer dan 2 spelers deelnemen. 3. De Botball kan op 8 verschillende manieren bewegen. Raadpleeg de figuur hieronder. Hoe meer u oefent, des te gemakkelijker zal u de Botball kunnen besturen. 4. De ogen van de Botball flitsen wanneer hij gedurende 5 seconden geen signaal van de afstandsbediening ontvangt. 5. Duw op de knop rechtsboven de afstandsbediening om op de bal te trappen. 8. Problemen en oplossingen • Zorg ervoor dat alle componenten op de PCB en alle batterijen correct zijn geplaatst. Respecteer hun polariteit. • Zorg ervoor dat alle draden correct aangesloten zijn. • Ga na of de bedrading van M1, M2 en M3 niet omgekeerd is aangesloten wanneer uw Botball niet op de instructies antwoordt. • Controleer de bedrading van BZ wanneer de Botball geen geluid maakt. De informatie in deze handleiding kan te allen tijde worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving. KSR9 - 10 - VELLEMAN
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17

Velleman KSR9 Handleiding

Type
Handleiding