SMART Technologies Admin Portal Referentie gids

Type
Referentie gids
Was dit document nuttig?
smarttech.com/docfeedback/171755
GEBRUIKSHANDLEIDING
LAATST BIJGEWERKT IN MAART 2021
smarttech.com/kb/171755 2
Meer informatie
Deze handleiding en andere hulpmiddelen voor [Product] zijn beschikbaar op de
support pagina's van dewebsite (smarttech.com/support). Scan deze QRcode om
deze hulpmiddelen op uw mobiel toestel te lezen.
FCC-waarschuwing
Dit apparaat is ter uitvoering van Deel 15 van de FCC-regelgeving getest en in overeenstemming bevonden met de beperkingen die gelden voor een digitaal apparaat Klasse A.
Deze beperkingen zijn ontworpen om redelijke bescherming te bieden bij schadelijke radiostoring in een voor particulieren bestemde installatie. Dit apparaat wekt radiofrequentie-
energie op, gebruikt deze en kan radiofrequentie-energie uitstralen, en kan, als het niet in overeenstemming met de instructies geïnstalleerd is en gebruikt wordt, schadelijke
storing veroorzaken in radiocommunicaties. Bij gebruik van deze apparatuur in een woonomgeving zal er waarschijnlijk schadelijke radiostoring optreden. In dit geval dient de
gebruiker dit te corrigeren op eigen kosten.
Kennisgeving handelsmerk
SMART Board, het SMART-logo, smarttech eb akke SMART-taglines zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van SMART Technologies ULC in de V.S. en/of andere
landen. Alle producten en bedrijfsnamen van derden kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.
Copyright
© JJJJSMARTTechnologiesULC. Alle rechten voorbehouden Niets in deze uitgave mag worden gereproduceerd, verzonden, getranscribeerd, opgeslagen in een ophaalsysteem
of vertaald in enige taal, in welke vorm of op welke wijze ook, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van SMART Technologies ULC. Informatie in deze handleiding kan
zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd en houdt geen verplichting van de zijde van SMART in.
Dit product en/of delen ervan zijn gepatenteerd in de VS:
www.smarttech.com/patents
DD 05 JJJJ
smarttech.com/kb/171755 3
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1: Informatie 4
Het Software tabblad 4
Het Organisatie tabblad 6
De sectie Beheer van het tabblad Organisatie 7
Hoofdstuk 2: Aan de slag 8
Toegang krijgen 8
Aanmelden 8
Beheerders beheren 11
Hoofdstuk 3: Abonnementen beheren 15
Abonnementsgegevens bekijken 15
Software claimen 18
Hoofdstuk 4: Gebruikers beschikbaar stellen 22
Leraren handmatig beschikbaar stellen 22
SMART Admin portaal synchroniseren met ClassLink 25
SMART Admin Portal synchroniseren met Google 28
SMART Admin portaal synchroniseren met Microsoft 29
Een synchronisatie verbreken 31
Lesgevers handmatig van een abonnement verwijderen 33
Hoofdstuk 5: Problemen oplossen 37
Beheerders beheren 38
Problemen met abonnementsgegevens 39
Bijlage 6: Apparaat-, browser- en netwerk aanbevelingen 41
Apparaat aanbevelingen 41
Webbrowser aanbevelingen 41
Toegangseisen voor de website 42
Bijlage 7: Veelgestelde vragen 43
Vragen over het beheer van beheerders 44
Vragen over auto-provisioning van lesgevers met behulp van een ondersteunde roostertool 44
beschikbaar stellen van zodat lesgevers toegang kunnen krijgen tot software 46
Vraag over het gebruik van Google- of Microsoft-accounts 48
Vragen learning management systemen 49
Software activeren met een productcode 49
Wat als ik meer vragen heb? 50
Hoofdstuk 1
smarttech.com/kb/171755 4
Hoofdstuk 1: Informatie
Het Software tabblad 4
Het Organisatie tabblad 6
De sectie Beheer van het tabblad Organisatie 7
De SMART Admin Portal toont u een scala aan informatie, zoals de abonnementen die u hebt gekocht, de
productcodes die aan elk abonnement zijn gekoppeld en het aantal plaatsen dat aan elke productcode is
gekoppeld, het aantal plaatsen dat aan gebruikers is toegewezen en de datums waarop het abonnement
wordt verlengd. Bovendien kunt u, nadat u zich hebt aangemeld, alle softwareabonnementen claimen die bij
de aankoop van een SMARTBoard interactief display zijn inbegrepen.
Het Software tabblad
Nr. Functie
1 Tabbladen
Schakel tussen Software, een lijst met softwareabonnementen die zijn aangeschaft door de
organisaties die u beheert, en Organisatie, een lijst met die organisaties en hun beheerders.
2 Beheer abonnementen
Klik op Beheer om de actuele abonnementsinformatie van uw organisatie te bekijken.
3 Claim software
Klik op Claim uw software om te beginnen met het claimen van SMART software die bij de
aankoop van een SMART Board interactief display zijn inbegrepen.
Hoofdstuk 1
Informatie
smarttech.com/kb/171755 5
4 Organisatielijst
Als u abonnementen voor meerdere scholen, districten of organisaties beheert, kunt u in deze
lijst zoeken om snel een bepaald abonnement te vinden.
5 Gekozen abonnement
Bestaande abonnementen worden vermeld in de tabel die de onderste helft van de SMART
Admin Portal scherm beslaat.
De Product kolom geeft aan voor welk product een abonnement is en de Organisatie kolom
geeft aan wie zich heeft geabonneerd.
Klik naast een bepaald abonnement om het te kiezen en uit te vouwen, zodat de details
zichtbaar worden.
6 Productsleutel
Nadat u een abonnement hebt uitgebreid, kunt u de productcode(s) bekijken die eraan
gekoppeld zijn. Productcodes vertegenwoordigen een abonnement aankoop bij SMART en
kunnen ook worden gebruikt om SMART software te activeren.
NB
De SMART Admin Portal geeft geen informatie meer over het aantal keren dat een
productcode is gebruikt om een apparaat te activeren.
Klik op een specifieke productcode om meer informatie over de aankoop te zien.
7 plaatsen
Plaatsen worden gebruikt om gebruikersaccounts te provisionen
1
.
In de Toegewezen/Totaal kolom wordt het aantal gebruikers weergegeven dat u momenteel
aan plaatsen heeft toegewezen, naast het totale aantal plaatsen binnen uw abonnement.
Klik op Gebruikers beheren om gebruikers vanuit de beschikbare plaatsen toe te voegen of te
verwijderen.
Rechts van de productcodes die bij het abonnement zijn inbegrepen, ziet u ook een lijst met het
aantal plaatsen dat aan elke code is gekoppeld.
8 Verlengingsdatum
De Status kolom geeft de vervaldatum van een abonnement weer. Dit is de datum waarop het
abonnement zal aflopen.
Als u een aantal productcodes op verschillende momenten heeft gekocht geeft de status kolom
de volgende verleningsdatum weer bovenaan. De verlenging status van individuele
productcodes verschijnt hieronder, naast de aankoopinformatie.
In het bovenstaande voorbeeld heeft het Woodbine schooldistrict twee actieve productcodes,
die op verschillende data verlopen, en een vervallen productcode van een aankoop die niet
meer actief is.
9 Gebruikersmenu
Klik op het gebruikersicoon in de rechterbovenhoek van het scherm om het Gebruikersmenu te
openen. Van hieruit hebt u toegang tot online hulp, kunt u het privacybeleid van het portaal
bekijken, en afmelden.
1
om lesgevers toegang te geven tot SMART software door hun gebruikersaccounts toe te wijzen aan plaatsen op uw abonnement
Hoofdstuk 1
Informatie
smarttech.com/kb/171755 6
Het Organisatie tabblad
Nr. Functie
1 Tabbladen
Schakel tussen Software, een lijst met softwareabonnementen die zijn aangeschaft door de
organisaties die u beheert, en Organisatie, een lijst met die organisaties en hun beheerders.
2 Naam
Toont de namen van organisaties waartoe u toegang heeft in de SMARTAdmin Portal.
3 Toegewezen gebruikers
Klik hierop om de e-mailadressen, weergavenaam, account-ID en identiteitsprovider van
gebruikers in die organisatie te zien.
Om meer gebruikers aan een organisatie te verstrekken (toevoegen).
4 SLS-hoeveelheid
Het aantal SLS-licenties dat de organisatie heeft.
5 Informatie
Toont het adres van de organisatie.
6 Organisatie beheerders
Klik op om de beheerders van een organisatie te bekijken.
7 Gebruikersmenu
Klik op het gebruikersicoon in de rechterbovenhoek van het scherm om het Gebruikersmenu te
openen. Van hieruit hebt u toegang tot online hulp, kunt u het privacybeleid van het portaal
bekijken, en afmelden.
Hoofdstuk 1
Informatie
smarttech.com/kb/171755 7
De sectie Beheer van het tabblad Organisatie
Nr. Functie
1 Tabbladen
Schakel tussen Software, een lijst met softwareabonnementen die zijn aangeschaft door de
organisaties die u beheert, en Organisatie, een lijst met die organisaties en hun beheerders.
2 Beheerders
Beheerders beheren beheerders en claimen software, afhankelijk van hun rol.
Klik op hun naam om de toewijzing van de organisatie van de beheerder bij te werken.
Zie Beheerders beheren op de pagina11 voor meer informatie.
3 Uitnodigen
Nieuwe beheerders aan organisaties toevoegen. Zie Een beheerder toevoegen op de pagina12.
4 Verwijderen
Verwijder beheerders bij organisaties. Zie Een beheerder verwijderen op de pagina13.
BELANGRIJK
Er moet te allen tijde ten minste één beheerder aan de organisatie zijn toegewezen.
5 Filter
Filter beheerders op rol. Zie Zoeken naar beheerders op de pagina13.
6 Zoeken
Zoek naar beheerders op naam of e-mailadres. Zie Zoeken naar beheerders op de pagina13.
7 Gebruikersmenu
Klik op het gebruikersicoon in de rechterbovenhoek van het scherm om het Gebruikersmenu te
openen. Van hieruit hebt u toegang tot online hulp, kunt u het privacybeleid van het portaal
bekijken, en afmelden.
Hoofdstuk 2
smarttech.com/kb/171755 8
Hoofdstuk 2: Aan de slag
Toegang krijgen 8
Aanmelden 8
Beheerders beheren 11
Een beheerder toevoegen 12
Zoeken naar beheerders 13
Een beheerder verwijderen 13
Verwijder beheerders bij alle organisaties 13
Een beheerder verwijderen bij één organisatie 13
De gegevens van een beheerder bijwerken 14
Voordat u begint, moet u controleren of uw apparaat, browser en netwerk voldoen aan de richtlijnen in
Bijlage 6: Apparaat-, browser- en netwerk aanbevelingen op de pagina41.
Toegang krijgen
Als u zich voor de eerste keer aanmeldt bij de SMART Admin Portal, moet u een account maken. Zie
support.smarttech.com/docs/redirect/?product=smartaccount&context=admin-account .
Nadat uw account is aangemaakt, kunt u instellingen wijzigen zoals uw schermnaam en e-mailvoorkeuren.
Ziesupport.smarttech.com/docs/redirect/?product=smartaccount&context=manage-account.
Aanmelden
Om u aan te melden bij de SMART Admin Portal
1. Ga naar adminportal.smarttech.com en klik AANMELDEN.
2. Voer uw gebruikersnaam in het Gebruikersnaam veld.
3. Voer uw wachtwoord in het Wachtwoord veld.
4. Klik op Aanmelden.
Hoofdstuk 2
Aan de slag
smarttech.com/kb/171755 9
5. Als u nog geen schermnaam hebt ingevoerd, voer er dan nu een in zodat anderen u zullen herkennen.
De schermnaam mag maximaal 25 tekens lang zijn.
6. Als u het type account nog niet heeft gekozen kiest u of de account voor een minderjarige of een
volwassene is. Accounts van minderjarigen ontvangen geen SMARTcorrespondentie.
Hoofdstuk 2
Aan de slag
smarttech.com/kb/171755 10
7. Vink het vakje aan om akkoord te gaan met de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid.
Als u een account voor volwassenen hebt geselecteerd, vink dan het selectievakje aan om ermee in te
stemmen dat SMARTof haar vertegenwoordigers contact met u kunnen opnemen.
8. Klik Voltooien.
Om u af te melden bij de SMART Admin Portal
Klik op het profiel icoon naast uw naam in de rechterbovenhoek en kies Afmelden.
Hoofdstuk 2
Aan de slag
smarttech.com/kb/171755 11
Om uw wachtwoord voor de SMART Admin Portal opnieuw in te stellen
1. Ga naar adminportal.smarttech.com en klik AANMELDEN.
2. Klik Wachtwoord vergeten?
3. Voer uw gebruikersnaam in het vak Gebruikersnaam in en klik op Doorgaan.
4. SMARTstuurt u een e-mail met information voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord.
5. Zoek en klik in de e-mail op de link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
6. Klik in uw browser op Wachtwoord opnieuw instellen.
7. Voer uw nieuwe wachtwoord in het vak Nieuw wachtwoord en Nieuw wachtwoord bevestigen in en
klik op Wachtwoord wijzigen.
Beheerders beheren
Er zijn drie rollen beschikbaar voor beheerders in de SMART Admin Portal: beheerders, leidinggevenden en
technische instructeurs. De volgende tabel geeft een overzicht van deze rollen en de functies waartoe ze
toegang hebben.
Claim software
abonnementen
Beheer beheerders Gebruikers beheren
admin
Technische instructeur ×
×
Leidinggevende ×
×
×
Hoofdstuk 2
Aan de slag
smarttech.com/kb/171755 12
NB
Leidinggevenden kunnen alleen informatie zien.
Softwareabonnementen claimen: Een beheerder kan voor de organisatie software claimen met behulp van
een unieke URL of hardware serienummer.
Beheerders beheren: Een beheerder kan beheerders voor de organisatie toevoegen en bijwerken. De
aangemelde portaal gebruiker kan alleen beheerders uit een organisatie verwijderen als de portaal
gebruiker een beheerder is in diezelfde organisatie.
Gebruikers beheren: een admin of technische instructeur kan gebruikers handmatig of met een
automatische roostertool provisionen (toevoegen) of verwijderen.
Een beheerder toevoegen
1. Klik het Organisatie tabblad.
2. Klik op Beheer.
OF
Klik op naast de organisatie waaraan u de beheerder wilt toevoegen.
3. Klik Uitnodigen.
4. Voer de voornaam, achternaam, e-mailadres, organisatie en rol van de beheerder in.
NB
Als de beheerder al is toegevoegd, kunt u deze niet opnieuw uitnodigen, maar u kunt wel hun
gegevens bewerken. Zie De gegevens van een beheerder bijwerken op de pagina14.
5. Kies de organisatie(s) en de rol van de beheerder.
NB
Als u meerdere organisaties selecteert, kunt u op de knop Rol per organisatie aanpassen klikken
om de beheerder voor elke organisatie verschillende rollen toe te wijzen.
6. Klik Uitnodiging Verzenden.
Als de beheerder de SMART Admin Portal al gebruikt, ontvangt de beheerder de volgende keer dat
hij/zij inlogt een pop-up uitnodiging. Indien zij nog geen gebruiker zijn ontvangen zij per e-mail
instructies om zich aan te melden voor een SMART account en om toegang te krijgen tot hun
organisatie.
Hoofdstuk 2
Aan de slag
smarttech.com/kb/171755 13
Zoeken naar beheerders
TIP
Om de beheerders voor een organisatie snel te bekijken, klikt u op .
1. Klik het Organisatie tabblad.
2. Klik op Beheer.
3. Gebruik de drop-down om te filteren op rol.
OF
Gebruik het onderstaande veld om op naam of e-mailadres te zoeken.
4. Klik op de naam van de beheerder om zijn/haar informatie te bekijken.
Een beheerder verwijderen
BELANGRIJK
Er moet te allen tijde ten minste één beheerder aan de organisatie zijn toegewezen.
NB
Om een beheerder uit een organisatie te verwijderen, moet u een beheerder van die organisatie zijn.
Verwijder beheerders bij alle organisaties
1. Klik het Organisatie tabblad.
2. Klik op Beheer.
3. Kies de beheerder die u wilt verwijderen.
4. Klik op Verwijderen om te bevestigen dat u de beheerder wilt verwijderen.
De volgende keer dat ze zich aanmelden, krijgt de beheerder een pop-up melding dat ze uit meerdere
organisaties zijn verwijderd.
Een beheerder verwijderen bij één organisatie
1. Klik het Organisatie tabblad.
2. Klik op Beheer.
3. Klik op de naam van de beheerder.
Hoofdstuk 2
Aan de slag
smarttech.com/kb/171755 14
4. Schakel onder Organisaties het selectievakje uit van de organisatie waarvan u de beheerder wilt
verwijderen.
NB
Om een beheerder uit een organisatie te verwijderen, moet u een beheerder van die organisatie zijn.
5. Klik op Bijwerken om de wijzigingen te bevestigen.
De volgende keer dat ze zich aanmelden, krijgt de beheerder een pop-up melding dat ze uit de
organisatie zijn verwijderd.
De gegevens van een beheerder bijwerken
1. Klik het Organisatie tabblad.
2. Klik op Beheer.
3. Klik op de naam van de beheerder om hun informatie te zien en hun organisaties en rollen bij te
werken.
TIP
Door het Rol veld bij te werken krijgt de beheerder één rol voor alle organisaties. Met de Rol per
organisatie aanpassen knop kunt u verschillende rollen voor de beheerder binnen elke organisatie
kiezen.
4. Klik op Bijwerken om de wijzigingen te bevestigen.
De volgende keer dat ze zich aanmelden, krijgt de beheerder een pop-up melding dat hun rechten zijn
gewijzigd.
Hoofdstuk 3
smarttech.com/kb/171755 15
Hoofdstuk 3: Abonnementen beheren
Abonnementsgegevens bekijken 15
Productcodes details weergeven 15
Het toegewezen en totale aantal plaatsen bekijken 17
Verleningsdatums bekijken 17
Software claimen 18
Abonnementsgegevens bekijken
Gebruik het Beheren tabblad om abonnementsgegevens te bekijken, zoals productcodes, toegewezen
plaatsen en verleningsdatum.
Meer informatie over elk van deze details vindt u in de onderstaande hoofdstukken.
Productcodes details weergeven
Aan elk abonnement zijn een of meer productcodes gekoppeld. Productcodes kunnen een verschillend
aantal gekoppelde plaatsen en verschillende verleningsdatums hebben. Productcodes kunnen worden
gebruikt om ondernemingen en onderwijs SMARTsoftware te activeren.
Hoofdstuk 3
Abonnementen beheren
smarttech.com/kb/171755 16
NB
Voor SMART Learning Suite software (SMARTNotebook en SMARTLearning Suite Online) wordt
aanbevolen dat u de e-mails van gebruikers provisioned.
Ziehttps://support.smarttech.com/docs/redirect/?product=sls&context=setup-teacher-access .
Om abonnements- en productcode gegevens te bekijken
1. Kies het Beheren tabblad.
2. Zoek uw abonnement in het hoofdmenu.
NB
Als u het gewenste abonnement niet ziet, controleer dan of u de juiste organisatie heeft
geselecteerd.
3.
Klik naast het abonnement.
De invoer wordt uitgebreid en toont uw productcode, of een lijst van productcodes als u er meer dan
één hebt gekocht.
4. Klik op een productcode om meer details voor die licentie te zien.
Er verschijnt een venster met de licentiegegevens.
Voor meer informatie over de details die in de portaal interface van de software worden weergegeven,
zie Hoofdstuk 1: Informatie op de pagina4.
Hoofdstuk 3
Abonnementen beheren
smarttech.com/kb/171755 17
Het toegewezen en totale aantal plaatsen bekijken
De Toegewezen/Totaal kolom op het hoofdscherm van het software portaal toont het aantal gebruikers dat
aan een abonnement is toegewezen naast het totale aantal beschikbare plaatsen
Om het toegewezen en totaal aantal plaatsen te bekijken
1. Open het Beheer tabblad en zoek het abonnement dat u wilt controleren.
2. Kijk onder de Toegewezen/Totaal kolom voor twee getallen gescheiden door een schuine streep.
Het eerste getal is het aantal plaatsen dat momenteel is toegewezen, en het tweede getal is het totale
aantal plaatsen dat bij de aanschaf is inbegrepen. In dit voorbeeld zijn 4 van de 55 plaatsen
toegewezen aan gebruikers.
3.
Als u een aantal productcodes op verschillende momenten hebt gekocht, kies dan in de Product
kolom.
Er verschijnt een lijst met gekochte productcodes, samen met de toegewezen en totale plaatsen voor
elke code, die samen het toegewezen en totale aantal plaatsen voor het hele abonnement vormen in
de kolom hierboven.
Verleningsdatums bekijken
De Status kolom in het hoofdscherm van de software portaal toont de verleningsdatums voor uw SMART
software-abonnementen. Het abonnement dat het eerst verloopt, verschijnt als eerste in de lijst.
Om verleningsdatums te bekijken
1. Zoek op de hoofdpagina van de SMART Admin Portal het abonnement dat u wilt controleren.
2. Zoek de verlengingsdatum van dat abonnement onder de Status kolom uiterst rechts. Dit is de
verlengingsdatum die het eerst komt.
Hoofdstuk 3
Abonnementen beheren
smarttech.com/kb/171755 18
3.
Als u een aantal productcodes op verschillende momenten heeft gekocht, kies dan in de Product
kolom.
Een lijst van gekochte productcodes verschijnt, samen met de verleningsdatum voor elke sleutel.
Software claimen
Bij de meeste SMARTinteractieve producten is een bonus abonnement op SMARTsoftware inbegrepen.
Voordat mensen in uw organisatie deze software kunnen gebruiken moet u deze claimen in de SMART
Admin Portal. Als u ook een abonnement op SMARTsoftware hebt gekocht moet u ook deze software
claimen in de SMART Admin Portal. Nadat u de software heeft geclaimd kunt u gebruikers provisionen om
de software te gebruiken.
TIPS
l Als dit de eerste keer is dat u de SMART Admin Portal gebruikt, meld u dan aan voor een gratis
account voordat u uw softwareabonnementen claimt.
l Voordat u software voor een organisatie claimt, moet u er zeker van zijn dat u een beheerder van de
organisatie bent. Tech leidinggevenden en instructeurs kunnen geen software claimen voor een
organisatie. Zie De gegevens van een beheerder bijwerken op de pagina14 voor meer informatie.
De voornaamste methode om uw software te claimen is door de unieke URL te gebruiken du u kunt vinden
in de e-mail met de Order Aankoopbevestiging e-mail die u van SMART ontvangt. Wanneer u op de unieke
URL klikt, wordt het bonus software abonnement dat aan die bestelling is gekoppeld weergegeven en kunt
u de instructies op het scherm volgen om het proces te voltooien.
In sommige gevallen moet u zich mogelijk aanmelden bij de SMART Admin Portal en de software handmatig
claimen.
Hoofdstuk 3
Abonnementen beheren
smarttech.com/kb/171755 19
Om het bonus abonnement te claimen met behulp van uw unieke URL
1. Open de e-mail met de Order Aankoopbevestiging die u van SMART heeft ontvangen.
Deze e-mail wordt gestuurd naar de persoon die de oorspronkelijke aankoop heeft gedaan. Als u dat
niet was, neem dan contact op met de persoon in uw organisatie die de bestelling heeft gedaan en
vraag hem of haar de e-mail door te sturen.
2. Klik op de unieke URL en meld u aan bij uw SMART Admin Portal account.
OF
Als dit de eerste keer is dat u de SMART Admin Portal gebruikt, ga dan naar Aanmelden voor een
account. Nadat u zich heeft aangemeld klikt u nogmaals op de unieke URL in de e-mail om verder te
gaan met het claimen van uw software.
Nadat u zich hebt aangemeld krijgt u een scherm te zien met een lijst van alle softwareabonnementen
die u kunt claimen.
3. Kies een bestaande organisatie om het softwareabonnement aan toe te wijzen.
OF
Als de organisatie die u zoekt er niet bij staat, klik dan op en voeg de details voor de organisatie
toe. Als u klaar bent, klikt u op Organisatie toevoegen .
4. Klik op Doorgaan.
De SMART Admin Portal toont een bevestigingsbericht en genereert abonnementsgegevens voor de
software. Dit kan tot 15 minuten duren. Als de abonnementsgegevens van de software na 15 minuten
niet verschijnen in het Beheer tabblad van de SMART Admin Portal, neem dan contact op met
SMARTondersteuning http://www.smarttech.com/contactsupport.
Om het bonus abonnement handmatig te claimen
1. Ga naar adminportal.smarttech.com.
2. Als u de SMART Admin Portal eerder hebt gebruikt, klikt u op AANMELDEN en meld u zich aan bij uw
account.
OF
Als dit de eerste keer is dat u de SMART Admin Portal gebruikt, ga dan naar Aanmelden voor een
account.
3. Klik op het tabblad Software en klik vervolgens op Claim uw software.
Hoofdstuk 3
Abonnementen beheren
smarttech.com/kb/171755 20
4. Voer het aantal gekochte displays en het serienummer van een van de displays in.
TIP
Om het serienummer van het display te vinden, zie
o
Ondersteuning krijgen en serienummers vinden voor uw SMART Board 7000R of 7000R Pro:
https://support.smarttech.com/docs/hardware/displays/smart-board-7000r/en/getting-
support/default.cshtml
o
Ondersteuning krijgen en serienummers vinden voor uw SMART Board 6000S of 6000S Pro:
https://support.smarttech.com/docs/hardware/displays/smart-board-6000s/en/getting-
support/default.cshtml
o
Ondersteuning krijgen en serienummers vinden voor uw SMART Board MX (V2) of MX (V2) Pro:
https://support.smarttech.com/docs/hardware/displays/smart-board-mx-v2/en/getting-
support/default.cshtml
o
Ondersteuning krijgen en serienummers vinden voor uw SMART Board 7000 of 7000 Pro:
https://support.smarttech.com/docs/hardware/displays/smart-board-7000/en/getting-
support/default.cshtml
5. Klik op Doorgaan.
6. (Optioneel) Voer de naam en locatie in van de verkoper bij wie u het display hebt gekocht en klik op
Volgende.
7. Kies een bestaande organisatie om het softwareabonnement aan toe te wijzen.
OF
Als de organisatie die u zoekt er niet bij staat, klik dan op en voeg de details voor de organisatie
toe. Als u klaar bent, klikt u op Organisatie toevoegen .
8. Klik op Doorgaan.
Op het volgende scherm kunt u alle ingevoerde gegevens bekijken. Als u iets moet corrigeren, klik dan
op naast het item dat u wilt bewerken.
Hoofdstuk 3
Abonnementen beheren
smarttech.com/kb/171755 21
9. Nadat u de details hebt bekeken, klikt u op Verzenden.
De SMART Admin Portal toont een bevestigingsbericht en genereert abonnementsgegevens voor de
software. Dit kan tot 15 minuten duren. Als de abonnementsgegevens van de software na 15 minuten
niet verschijnen in het Beheer tabblad van de SMART Admin Portal, neem dan contact op met
SMARTsupport http://www.smarttech.com/contactsupport.
Als u een activatiefout ziet, is de software niet binnen een jaar na aankoop geclaimd. Als u in het
afgelopen jaar hebt gekocht, neem dan contact op met SMARTondersteuning via met een
aankoopbewijs dat het serienummer en de aankoopdatum van de hardware bevat
http://www.smarttech.com/contactsupport.
Hoofdstuk 4
smarttech.com/kb/171755 22
Hoofdstuk 4: Gebruikers beschikbaar stellen
Leraren handmatig beschikbaar stellen 22
E-mailadressen handmatig invoeren 23
Een CSV-bestand importeren 24
SMART Admin portaal synchroniseren met ClassLink 25
SMARTals leverancier toevoegen in ClassLink 25
Uw ClassLink TenantID vinden 26
Importeer een lijst van lesgevers uit ClassLink met behulp van de OneRoster specificatie 27
SMART Admin Portal synchroniseren met Google 28
SMART Admin portaal synchroniseren met Microsoft 29
Synchroniseren met Microsoft 29
Een Microsoft Group’s Object ID vinden 30
Het domeinadres van de lesgever zoeken voor een organisatie met behulp van Microsoft School
Data Sync 31
Een synchronisatie verbreken 31
Lesgevers handmatig van een abonnement verwijderen 33
Er zijn vijf manieren om lesgevers toe te voegen aan een SMART Learning Suite abonnement in de SMART
Admin Portal:
l Voeg het SMARTaccount e-mailadres van een lesgever handmatig toe
l Importeer een CSV-bestand om meerdere leraren tegelijk toe te voegen
l Synchroniseren met een ondersteund roostertool:
o
ClassLink
o
Google Classroom of Groups
o
Microsoft Groups of School Data Sync
Leraren handmatig beschikbaar stellen
U kunt lesgevers handmatig provisionen in het SMART Admin Portal door de e-mailadressen van elke
lesgevers in te voeren of u kunt meerdere lesgevers toevoegen door een CSV-bestand te importeren dat
hun informatie bevat.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 23
BELANGRIJK
Het handmatig toevoegen of verwijderen van leraren is uitgeschakeld in de SMART Admin Portaal als u
gesynchroniseerd heeft met een ondersteunde roostertool. Als u een lijst met docenten heeft
toegevoegd vanuit een roostertool, gebruik dan die tool om de lijst te beheren.
E-mailadressen handmatig invoeren
Om het e-mailadres van een gebruiker handmatig toe te voegen
1. Klik op de Gebruikers beheren link onder de Toegewezen/ Totaal kolom voor het abonnement
waaraan u gebruikers wilt toewijzen.
2. Klik Gebruikers toevoegen.
3. Kies Typ e-mailadressen.
4. Typ het e-mailadres van de gebruiker en klik op Toevoegen.
5. Als u de account van een leraar op uw school gaat provisionen, laat de leraar dan weten welk e-
mailadres u in het portaal hebt aangemaakt en zorg ervoor dat de leraar dat e-mailadres gebruikt om
zijn of haar SMART account in te stellen.
Nadat u de gebruiker hebt toegevoegd verschijnt de gebruikerslijst.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 24
Nr. Kolom Description (Beschrijving)
1 E-mail Het e-mailadres van het gebruikersaccount dat u heeft provisioned
1
verschijnt hier.
2 &Naam Hier verschijnt de SMART account schermnaam van de gebruiker. Deze
kolom is leeg als een gebruiker zich nog moet aanmelden en een
schermnaam moet opgeven.
3 Account ID De unieke account-ID van de gebruiker wordt hier weergegeven.
4 Identiteitsprovider(s) De naam van de serviceprovider (Google of Microsoft) voor het e-
mailadres van het SMART account van de gebruiker wordt hier
weergegeven.
NB
Als u twee identiteitsproviders ziet vermeld voor één gebruiker,
bijvoorbeeld "Microsoft/Google", dan heeft de gebruiker
twee SMART accounts aangemaakt en ze vervolgens
samengevoegd. Zie smarttech.com/kb/171280.
Een CSV-bestand importeren
1. Meld u aan bij de SMART Admin Portal at adminportal.smarttech.com.
2. Klik op de Gebruikers beheren link onder de Toegewezen/ Totaal kolom voor het abonnement
waaraan u gebruikers wilt toewijzen.
3. Klik Gebruikers toevoegen.
4. Kies CSV-bestand importeren.
NB
Zorg ervoor dat het CSV-bestand aan de volgende eisen voldoet:
o
Bevat een enkele kolom met e-mailadressen, met elk adres op een eigen regel.
o
Geen titels of kopteksten.
o
Geen spaties, komma's of aanhalingstekens.
5. Kies het CSV-bestand en klik op Open.
1
om lesgevers toegang te geven tot SMART software door hun gebruikersaccounts toe te wijzen aan plaatsen op uw abonnement
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 25
6. Als u accounts gaar gaat provisionen voor leraren op uw school, laat leraren dan weten welke e-
mailadressen u in het portaal heeft provisioned en zorg ervoor dat zij deze e-mailadressen gebruiken
om hun SMART accounts in te stellen.
NB
Gebruikers melden zich aan bij SMART software met de e-mailadressen die u hier invult.
SMART Admin portaal synchroniseren met ClassLink
Synchronisatie van het SMART Admin Portal met ClassLink maakt het mogelijk om snel lijst van lesgevers
aan een abonnement te provisionen. De lijst met lesgevers wordt beheerd in ClassLink en de SMART Admin
Portal synchroniseert dagelijks met ClassLink om te controleren op updates. De lijst van lesgevers wordt
beheerd in ClassLink, en SMART Admin Portal controleert automatisch op wijzigingen en voorziet of
verwijdert lesgevers uit een abonnement op basis van de gegevens van de dagelijkse synchronisatie.
Om de SMART Admin Portal te synchroniseren met ClassLink moet u:
1. Voeg SMART toe als leverancier in ClassLink.
2. Vind uw TenantIDin ClassLink.
3. Importeer een lijst van lesgevers uit ClassLink met behulp van de OneRoster specificatie.
SMARTals leverancier toevoegen in ClassLink
U kunt de SMART Admin Portal verbinden met ClassLink door SMART als leverancier toe te voegen in de
Roster Server Console van ClassLink.
Nadat u SMART als leverancier heeft toegevoegd kunt u gegevens uit ClassLink delen met de SMART
Admin Portal. Dit stelt u in staat leraren beschikbaar te stellen door een lijst van ClassLink ( met behulp van
de OneRoster specificatie) toe te voegen aan uw abonnement in het portaal. De lijst van lesgevers wordt
gesynchroniseerd tussen de twee toepassingen, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het
bijwerken van het portaal wanneer u lesgevers toevoegt of verwijdert in ClassLink.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 26
Om SMART toe te voegen als leverancier in ClassLink
1. Ga naar https://console.oneroster.com/dashboard.
2. Kies Toepassingen in het menu aan de linkerkant.
3. Klik op de Toepassingen toevoegen knop.
4. Typ "smart" in de zoekbalk. Als de SMART Admin Portal app verschijnt, klikt u op de knop
Toevoegen naast het zoekresultaat.
5. Wanneer u daarom wordt gevraagd, geeft u aan welke rechten u SMART wilt geven voor toegang tot
uw ClassLink gegevens. Stel de rechten in en klik op Volgende .
6. Wanneer u daarom wordt gevraagd, kiest u de school of scholen waarvan u een lijst wilt importeren en
klikt u op Volgende.
7. Wanneer daarom wordt gevraagd, selecteert u de lijst of lijsten die u wilt importeren en klikt u op App
Toevoegen.
SMART is nu een leverancier voor ClassLink. Vervolgens moet u uw ClassLink TenantID vinden. U kunt
terugkeren naar de SMART Admin Portal en uw ClassLink Tenant ID invoeren om een lijst met
docenten uit ClassLink te importeren met behulp van de OneRoster specificatie.
Uw ClassLink TenantID vinden
Voordat u uw ClassLink TenantID kunt vinden, moet de SMART als leverancier in ClassLink worden
toegevoegd.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 27
Om uw TenantID te vinden
1. Ga naar https://launchpad.classlink.com/home en meld u aan.
2. Kies de ClassLink Management Console.
De management console opent in een nieuw venster.
3. Uw TenantID verschijnt in de linkerbovenhoek.
Noteer deze TenantID. U heeft deze nodig als u een lijst van lesgevers toevoegt aan het portaal vanuit
ClassLink. Volg de instructies in SMART Admin portaal synchroniseren met ClassLink op de pagina25
om een lijst van lesgevers te importeren uit ClassLink.
Importeer een lijst van lesgevers uit ClassLink met behulp van de OneRoster
specificatie
NB
Om deze procedure te voltooien, moet u eerst de SMART Admin Portal verbinden met ClassLink en uw
TenantID vinden in ClassLink.
Om een lijst te importeren uit ClassLink
1. Klik op Gebruikers beheren onder de Toegewezen/ Totaal kolom voor het abonnement waaraan u
gebruikers wilt toewijzen.
2. Klik Gebruikers toevoegen.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 28
3. Kies ClassLink (OneRoster).
4. In het venster dat verschijnt, voert u uw ClassLink TenantID in en klikt u op Importeren.
NB
U kunt uw TenantID vinden in ClassLink, maar voordat deze actief kan worden, moet u eerst de
SMART Admin Portal verbinden met ClassLink.
BELANGRIJK
Wanneer u synchroniseert met ClassLink, worden alle lesgevers die u handmatig aan een
abonnement had gekoppeld, verwijderd van het abonnement. Dit komt omdat wanneer u
synchroniseert met ClassLink, de lijst met docenten die zijn provisioned van een abonnement wordt
beheerd in ClassLink, niet in de SMART Admin Portal.
De lijst wordt dagelijks geïmporteerd en gesynchroniseerd met ClassLink, dus u hoeft zich geen zorgen
te maken over het bijwerken van gegevens in het portaal wanneer lesgevers en worden toegevoegd of
verwijderd ClassLink rooster provider.
SMART Admin Portal synchroniseren met Google
Synchronisatie van de SMART Admin Portal met Google stelt u in staat om snel een lijst van docenten van
Google te importeren en te provisionen aan een SMART Learning Suite abonnement. De lijst van lesgevers
wordt beheerd via Google Classroom of in een Google Group en het SMART Admin Portal synchroniseert
dagelijks met Google om te controleren op updates, waarbij automatisch lesgevers worden provisioned of
verwijderd uit het abonnement op basis van de gesynchroniseerde gegevens van Google.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 29
BELANGRIJK
Wanneer u synchroniseert met Google, worden alle lesgevers die u handmatig aan een abonnement had
gekoppeld, verwijderd. U kunt geen lesgevers meer toevoegen of verwijderen in de SMART Admin Portal
omdat de lijst van provisioned lesgevers nu wordt beheerd in het Google platform waarmee u
synchroniseert, niet in het portaal.
Om te synchroniseren met Google
1. Klik in SMART Admin Portal op Gebruikers beheren onder de Toegewezen/ Totaal kolom voor het
abonnement waaraan u gebruikers wilt toewijzen.
2. Klik Gebruikers toevoegen.
3. Kies Google.
4. Voer een domeinadres in om te synchroniseren met de standaard Google Classroom-docentengroep
of voer het e-mailadres van een Google Group in om deze ook te synchroniseren.
5. Klik op Autoriseren via Google.
6. In het venster dat verschijnt, meldt u zich aan bij uw Google Group beheerdersaccount.
De eerste synchronisatie begint nadat u zich succesvol heeft aangemeld bij uw Google account. De lijst
wordt dagelijks geïmporteerd en gesynchroniseerd met Google, dus u hoeft zich geen zorgen te
maken over het bijwerken van gegevens in het portaal wanneer lesgevers en worden toegevoegd of
verwijderd in de Google Classroom of Group die u hebt gekozen om te synchroniseren.
SMART Admin portaal synchroniseren met Microsoft
Synchronisatie van de SMART Admin Portal met Microsoft stelt u in staat om snel een lijst van docenten van
Microsoft te importeren en te provisionen aan een SMART Learning Suite abonnement. De lijst van
lesgevers wordt beheerd via in een Microsoft Group or via Microsoft School Data Sync en het SMART Admin
Portal synchroniseert dagelijks met Microsoft om te controleren op updates, waarbij automatisch lesgevers
worden provisioned of verwijderd uit het abonnement op basis van de gesynchroniseerde gegevens van
Microsoft .
Synchroniseren met Microsoft
Synchroniseer de SMART Admin Portal met een lijst van lesgevers die worden beheerd in een Microsoft
Group of via een Microsoft School Data Sync.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 30
BELANGRIJK
Wanneer u synchroniseert met Microsoft, worden alle lesgevers die u handmatig aan een abonnement
had gekoppeld, verwijderd. U kunt geen lesgevers meer toevoegen of verwijderen in de SMART Admin
Portal omdat de lijst van provisioned lesgevers nu wordt beheerd in het Microsoft platform waarmee u
synchroniseert, niet in het portaal.
Om te synchroniseren met Microsoft
1. Klik in SMART Admin Portal op Gebruikers beheren onder de Toegewezen/ Totaal kolom voor het
abonnement waaraan u gebruikers wilt toewijzen.
2. Klik Gebruikers toevoegen.
3. Kies Microsoft.
4. Voer de object ID van uw Microsoft Group of het domeinadres van uw Microsoft School Data Sync
Domein voor lesgevers in . Raadpleeg de instructies die volgen op deze procedure voor hulp bij het
vinden van een object ID of het Domein voor lesgevers.
5. Klik op Autoriseren via Microsoft .
6. In het venster dat wordt geopend meldt u zich aan bij uw Microsoft beheerdersaccount.
Nadat u zich hebt aangemeld, wordt het scherm Gevraagde machtigingen weergegeven.
7. Kies het selectievakje Toestemming namens uw organisatie in en klik op Accepteren.
De eerste synchronisatie start nadat u zich succesvol hebt aangemeld bij uw Microsoft account en
toestemming hebt gegeven om gegevens te delen met het SMART Admin Portal. Het kan tot 24 uur
duren voor de lijst van leraren is gesynchroniseerd.
Nu de SMART Admin Portal is verbonden met het door u gekozen Microsoft platform, wordt de lijst met
lesgevers geïmporteerd uit Microsoft via een dagelijkse synchronisatie, waardoor u zich geen zorgen
hoeft te maken over het bijwerken van gegevens in het portaal wanneer lesgevers worden
toegevoegd of verwijderd in het gesynchroniseerde Microsoft platform.
Een Microsoft Group’s Object ID vinden
1. Ga naar portal.azure.com en meld u aan als globale beheerder met uw Microsoft Azure account.
2. Kies Azure Active Directory op de hoofdpagina of in het uitvouwbare menu aan de linkerkant.
3. Kies Groepen in het menu aan de linkerkant.
Er wordt een pagina geopend met een lijst van al uw groepen.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 31
4. Kopieer de code in het veld Object ID voor de groep die u wilt synchroniseren met de SMART Admin
Portal.
Om de synchronisatie in te stellen, voert u deze ID in de SMART Admin Portal in.
Het domeinadres van de lesgever zoeken voor een organisatie met behulp
van Microsoft School Data Sync
1. Ga naarsds.microsoft.com en meld u aan als globale beheerder met uw Microsoft Azure account.
2. Open het Sync Dashboard en kies de organisatie waarvan u de lijst met docenten wilt synchroniseren
met de SMART Admin Portal.
3. Kopieer het adres in het veld Domein voor lesgevers.
Om de synchronisatie in te stellen, voert u dit adres in de SMART Admin Portal in.
Een synchronisatie verbreken
Om een synchronisatie die u hebt ingesteld te verbreken
1. Ga naar adminportal.smarttech.com en klik AANMELDEN.
2. Klik op de Gebruikers beheren knop naast het abonnement dat u wilt bijwerken.
Het Gebruikers beheren veld weergegeven.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 32
3. Selecteer de blauwe knop Synchronisatiebeheer die de naam weergeeft van de applicatie waarmee u
bent gesynchroniseerd.
Het Synchronisatiebeheer dialoogvenster wordt weergegeven.
4. Klik op de Verbinding verbreken knop.
Het Verbinding verbreken dialoogvenster wordt weergegeven en herinnert u eraan dat het portaal zal
stoppen met synchroniseren met de toepassing die u hebt gekozen, maar de huidige gebruikers zullen
nog steeds provisioned blijven.
5. Klik op Doorgaan.
Er verschijnt een bericht om u te laten weten dat de verbinding wordt verbroken.
6. Klik op Terug naar producten .
U keert terug naar het hoofdscherm met de lijst van organisaties en producten die u beheert.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 33
7. Kies Gebruikers beheren naast het abonnement dat u zojuist heeft bijgewerkt om het opnieuw te
laden en te bevestigen dat de synchronisatie is verbroken.
Als de verbinding is verbroken, ziet u een Gebruikers toevoegen knop in plaats van de
Synchronisatiebeheer knop boven de lijst met geregistreerde gebruikers. U kunt nu gebruikers
handmatig toevoegen of verwijderen, of een nieuwe synchronisatie instellen.
Lesgevers handmatig van een abonnement
verwijderen
Als u leraren handmatig aan een abonnement heeft toegevoegd in plaats van te synchroniseren met een
roostertool van een derde partij, kunt u het SMART Admin Portaal gebruiken om handmatig een enkele
gebruiker of alle gebruikers uit een abonnement te verwijderen.
NBS
l Het handmatig toevoegen of verwijderen van leraren is uitgeschakeld in de SMART Admin Portaal als
u gesynchroniseerd heeft met een ondersteunde roostertool. Als u een lijst met docenten heeft
toegevoegd vanuit een roostertool, gebruik dan die tool om de lijst te beheren.
l Door een gebruiker uit de lijst te verwijderen wordt de toegang tot een abonnement opgeheven. Alle
gegevens van de gebruiker (zoals SMART Learning Suite Online bestanden enz.) blijven echter
beschikbaar.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 34
Eén enkele lesgever uit een SMART Learning Suite abonnement verwijderen
1. Klik op Gebruikers beheren in de Toegewezen/Totaal kolom voor het abonnement waaruit u een
gebruiker wilt verwijderen.
Er verschijnt een lijst van toegewezen gebruikers.
2. Kies de gebruiker door het selectievakje naast het e-mailadres aan te vinken.
TIP
Als u door een lange lijst van gebruikers zoekt, gebruik dan de zoekbalk in de rechterbovenhoek van
uw scherm.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 35
3. Klik op Verwijder gebruikers op het hoofdscherm.
Een bevestigingsvenster verschijnt en vraagt of u zeker weet dat u de gebruiker wilt verwijderen.
4. Klik Verwijder om te bevestigen.
Om alle lesgevers van een SMART Learning Suite abonnement te verwijderen
1. Klik op Gebruikers beheren in de Toegewezen/Totaal kolom voor het abonnement waaruit u
gebruikers wilt verwijderen.
2. Schakel het selectievakje in de blauwe rij in om alle gebruikers te selecteren.
Hoofdstuk 4
Gebruikers beschikbaar stellen
smarttech.com/kb/171755 36
3. Klik op Verwijder gebruikers op het hoofdscherm.
Een bevestigingsvenster verschijnt en vraagt of u zeker weet dat u alle gebruikers wilt verwijderen.
4. Klik Verwijder om te bevestigen.
Hoofdstuk 5
smarttech.com/kb/171755 37
Hoofdstuk 5: Problemen oplossen
Beheerders beheren 38
Problemen met abonnementsgegevens 39
In de volgende delen wordt beschreven hoe u de meest voorkomende problemen oplost die u tegenkomt in
de SMART Admin Portal. Als uw probleem niet in de lijst voorkomt, of geen van de oplossingen helpt het
probleem op te lossen dat u ondervindt, kijk dan eens naar de volgende bron:
Gemeenschap
forums
Zoek in de gemeenschap discussies forums naar een antwoord, of plaats zelf een
bericht over uw problemen. De forums worden regelmatig bekeken door SMART
Ondersteuning en andere SMART Product gebruikers, dus het is een geweldige plek
om een antwoord te vinden op uw probleem.
Knowledge
base
De knowledge base bevat artikelen die helpen bij het oplossen van complexe
problemen. Zoek uw probleem om te zien of een van de gepubliceerde bronnen een
oplossing voor uw probleem biedt.
Hoofdstuk 5
Problemen oplossen
smarttech.com/kb/171755 38
Beheerders beheren
Probleem Oplossing
Ik ben een beheerder,
maar ik kan geen
beheerder uit een
organisatie verwijderen.
Om een beheerder uit een organisatie te verwijderen, moet u een
beheerdersrol van die organisatie hebben.
In dit voorbeeld heeft de beheerder in de eerste rij geen selectievakje omdat
de persoon die is aangemeld bij het SMART Admin Portal en dit scherm bekijkt,
geen beheerder is in die organisatie, en dus geen toestemming heeft om
andere beheerders te selecteren en te verwijderen uit de organisatie. Voor de
volgende vier rijen heeft de persoon die dit scherm bekijkt een beheerdersrol
in de genoemde organisaties, en heeft dus toestemming om hun beheerders te
verwijderen.
Zie Er zijn drie rollen beschikbaar voor beheerders in de SMART Admin Portal:
beheerders, leidinggevenden en technische instructeurs. De volgende tabel
geeft een overzicht van deze rollen en de functies waartoe ze toegang
hebben. op de pagina11 voor meer informatie over rollen en machtigingen.
Hoofdstuk 5
Problemen oplossen
smarttech.com/kb/171755 39
Problemen met abonnementsgegevens
Probleem Oplossing
Sommige van mijn abonnementen of productcodes
zijn niet zichtbaar in het portaal.
Neem contact op met ondersteuning via
https://www.smarttech.com/en/support/contact-us
en hou de volgende informatie bij de hand:
l
Uw gebruikersnaam voor de SMART Admin
Portal
l
Een aankoopbevestiging of kennisgeving
voor de ontbrekende
abonnementen/productcodes of schriftelijke
toestemming van de huidige beheerder om
toegang te krijgen tot de abonnementen die
de ontbrekende
abonnementen/productcodes bevatten
l
Informatie over de ontbrekende
abonnementen/productcodes
l
De accountnaam of -namen waaronder de
ontbrekende abonnementen/productcodes
oorspronkelijk zijn gekocht
NB
Wij kunnen om aanvullende informatie
verzoeken voor verificatiedoeleinden.
Er is een fout met de gegevens in het portaal. Neem contact op met ondersteuning
via
https://www.smarttech.com/en/support/contact-
us. Om onze ondersteuningsteams te helpen,
verzoeken wij u de volgende informatie
beschikbaar te hebben:
l
Uw gebruikersnaam voor de SMART Admin
Portal
l
Gegevens over de betreffende informatie
(een screenshot werkt goed)
NB
Wij kunnen om aanvullende informatie
verzoeken voor verificatiedoeleinden.
Hoofdstuk 5
Problemen oplossen
smarttech.com/kb/171755 40
Probleem Oplossing
Ik kan mijn software niet claimen. Als u een activatiefout ziet, is de software niet
binnen een jaar na aankoop geclaimd. Als u in het
afgelopen jaar hebt gekocht, neem dan contact op
met SMARTondersteuning via
https://www.smarttech.com/en/support/contact-us
met een aankoopbewijs dat het serienummer en
de aankoopdatum van de hardware bevat.
Bijlage 6
smarttech.com/kb/171755 41
Bijlage 6: Apparaat-, browser- en netwerk
aanbevelingen
Apparaat aanbevelingen 41
Webbrowser aanbevelingen 41
Toegangseisen voor de website 42
Apparaat aanbevelingen
Elke computer met de nieuwste versie van Windows 10 of elke Mac met het nieuwste macOS.
BELANGRIJK
SMART raadt een schermresolutie van ten minste 1024 × 768 aan voor toegang tot de SMART Admin
Portal.
Webbrowser aanbevelingen
De laatste versie van
l Google Chrome
NB
Google Chrome biedt de beste gebruikservaring voor de SMART Admin Portal.
l Safari
l Firefox
l Microsoft Edge
Bijlage 6
Apparaat-, browser- en netwerk aanbevelingen
smarttech.com/kb/171755 42
Toegangseisen voor de website
De SMART Admin Portaal gebruikt de volgende URL voor software updates, het verzamelen van informatie,
en backend services. Voeg deze URL toe aan de toegestane lijst van uw netwerk om er zeker van te zijn dat
het SMART Admin Portal functioneert zoals verwacht.
l https://*.mixpanel.com
De volgende URL's worden gebruikt voor het aanmelden bij en gebruiken van uw SMART Account met
SMART producten. Voeg deze URL toe aan de toegestane lijst van uw netwerk om er zeker van te zijn dat
SMART producten functioneren zoals verwacht.
l https://*.smarttech.com
l https://*.smarttech-prod.com
l https://smartcommunity.force.com/
l https://login.salesforce.com
l https://fonts.googleapis.com
l https://content.googleapis.com
l https://www.gstatic.com
l https://*.google.com
l https://login.microsoftonline.com
l https://login.live.com
l https://accounts.google.com
l https://graph.microsoft.com
l https://www.googleapis.com
Bijlage 7
smarttech.com/kb/171755 43
Bijlage 7: Veelgestelde vragen
Vragen over het beheer van beheerders 44
Wordt een beheerder op de hoogte gebracht wanneer ik hem aan een organisatie toevoeg? 44
Wordt een beheerder op de hoogte gebracht wanneer zijn rechten zijn gewijzigd? 44
Vragen over auto-provisioning van lesgevers met behulp van een ondersteunde roostertool 44
Kan ik gebruikers toevoegen aan of verwijderen uit de SMART Admin Portal nadat ik een lijst met
docenten heb toegevoegd vanuit een ondersteund roostertool? 45
Wat gebeurt er met bestaande gebruikers in de SMART Admin Portal als ik auto-provisioning instel?
Worden bestaande gebruikers uit het abonnement verwijderd, of blijven ze naast de lijst van het
ondersteunde roostertool staan? 45
Word ik op de hoogte gebracht als de dagelijkse synchronisatie niet lukt? 45
Ik beheer meerdere scholen. Is er een beperking op het aantal organisaties waar ik auto-
provisioning kan gebruiken? 45
Hoe verbreek ik een synchronisatie? 45
Welke roostertools ondersteunt de SMART Admin Portal? 45
beschikbaar stellen van zodat lesgevers toegang kunnen krijgen tot software 46
Waarom zou ikprovisioning gebruiken voor gebruikersaccounts in plaats van software te activeren
met een productcode? 46
Hoe kan ik gebruikersaccounts beschikbaar stellen? 47
Maakt account provisioning het nodig dat lesgevers hun school- of district e-mails gebruiken om hun
SMART accounts in te stellen? 47
Wat moet ik doen als een lesgever al een SMART account heeft aangemaakt met een ander e-
mailadres dan het adres dat ik in het portaal heb toegevoegd? 47
Waarom zijn de e-mailadressen van de gebruikers gedeeltelijk verborgen? 48
Wat als ik een abonnement met 450 plaatsen heb gekocht, maar er dit jaar 475 leraren op de lijst
staan die ik upload? 48
Ik maak gebruik van Active Directory Federation Services (ADFS). Kan ik ADFS gebruiken om mijn
lesgevers in het SMART Admin Portal beschikbaar te stellen? 48
Wat gebeurt er als een Google- of Microsoft-account niet actief is? 48
Vraag over het gebruik van Google- of Microsoft-accounts 48
Wat gebeurt er als een district zowel Google- als Microsoft platformen gebruikt? 48
Vragen learning management systemen 49
Wat gebeurt er als een district overstapt op een ander LMS? 49
Software activeren met een productcode 49
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 44
Kan ik productcodes blijven gebruiken om SMART Notebook software te activeren? 49
Waarom geeft het aantal toegewezen stoelen 0 weer, ook al gebruiken docenten ons abonnement
met productcodes? 49
Wat als ik meer vragen heb? 50
Vragen over het beheer van beheerders
Door beheerders toe te voegen aan het SMART Admin Portal kunnen zij software en organisaties beheren
en bekijken, afhankelijk van hun rol.
Hieronder vindt u veelgestelde vragen over het beheer van beheerders.
Wordt een beheerder op de hoogte gebracht wanneer ik hem aan een
organisatie toevoeg?
Ja, als de beheerder de SMART Admin Portal al gebruikt ontvangt de beheerder de volgende keer dat hij/zij
inlogt een pop-up uitnodiging. Indien de beheerder nog geen gebruiker is ontvangt deze per e-mail
instructies om zich aan te melden voor een SMART account en om toegang te krijgen tot hun organisatie.
Wordt een beheerder op de hoogte gebracht wanneer zijn rechten zijn
gewijzigd?
Ja, de volgende keer dat ze zich aanmelden, krijgt de beheerder een pop-up melding om ze te laten weten
dat hun rechten zijn gewijzigd.
Vragen over auto-provisioning van lesgevers met
behulp van een ondersteunde roostertool
Upload een lijst met lesgevers van een ondersteunde roostertool (zoals ClassLink, Google of Microsoft) en
voeg de lijst toe aan een abonnement in de SMART Admin Portal om automatisch alle lesgevers op de lijst in
te richten. Wijzigingen die u aanbrengt in de roostertool worden binnen een uur of twee na de volgende
synchronisatie doorgevoerd in de SMART Admin Portal. (De lijst wordt dagelijks gesynchroniseerd om
22.00 uur MST.)
Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen over het auto-provisioning van gebruikers.
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 45
Kan ik gebruikers toevoegen aan of verwijderen uit de SMART Admin Portal
nadat ik een lijst met docenten heb toegevoegd vanuit een ondersteund
roostertool?
Het handmatig toevoegen of verwijderen van leraren is uitgeschakeld in de SMART Admin Portaal als u
gesynchroniseerd heeft met een ondersteunde roostertool. Als u een lijst met docenten heeft toegevoegd
vanuit een roostertool, gebruik dan die tool om de lijst te beheren.
Wat gebeurt er met bestaande gebruikers in de SMART Admin Portal als ik
auto-provisioning instel? Worden bestaande gebruikers uit het abonnement
verwijderd, of blijven ze naast de lijst van het ondersteunde roostertool
staan?
Wanneer u auto-provisioning instelt, wordt de bestaande lijst van gebruikers in een abonnement vervangen
door de lijst die is geüpload vanuit het roostertool. De wijzigingen worden doorgevoerd zodra de volgende
synchronisatie succesvol is afgerond.
Word ik op de hoogte gebracht als de dagelijkse synchronisatie niet lukt?
We werken aan een automatische e-mail notificatie als de synchronisatie mislukt, maar op dit moment is er
geen proces om u op de hoogte te stellen.
Ik beheer meerdere scholen. Is er een beperking op het aantal organisaties
waar ik auto-provisioning kan gebruiken?
Er is geen beperking ingesteld door SMART.
Hoe verbreek ik een synchronisatie?
Zie Een synchronisatie verbreken op de pagina31.
Welke roostertools ondersteunt de SMART Admin Portal?
De SMART Admin Portal ondersteunt op dit moment ClassLink, Google, en Microsoft. Als u wilt dat wij een
ander roostertool toevoegen, laat het ons dan weten door uw idee te plaatsen op de SMART Admin Portal
User Voice pagina op https://smarttech.uservoice.com/forums/923818-smart-admin-portal.
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 46
beschikbaar stellen van zodat lesgevers toegang
kunnen krijgen tot software
Gebruikers account provisioning
1
stelt scholen en grote districten in staat om toegang tot een
softwareabonnement te verlenen en te beheren.
Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen over het beschikbaar stellen van gebruikers.
Waarom zou ikprovisioning gebruiken voor gebruikersaccounts in plaats van
software te activeren met een productcode?
Provisioning van accounts biedt een aantal voordelen boven de activering van productcodes:
l Provisioning is ontworpen om te werken met de systemen die u al gebruikt.
Als u ClassLink en OneRoster gebruikt, kunt u met auto-provisioning een lijst van lesgevers
synchroniseren. Wijzigingen die u aanbrengt in ClassLink worden automatisch doorgevoerd in de
SMART Admin Portal.
l Provisioning is veiliger.
Als een lesgever een school verlaat, kunt u de lesgever uit het abonnement verwijderen en een plaats
op het abonnement terugvorderen voor een nieuwe gebruiker. Wanneer u met een productcode
activeert, moet u de productcode op de geactiveerde computer handmatig verwijderen, wat wellicht
niet mogelijk is als de geactiveerde computer niet meer werkt of niet meer toegankelijk is (bijvoorbeeld
als de docent de code naar een persoonlijke pc heeft gekopieerd).
l Provisioning geeft lesgevers flexibele toegang tot de software.
Account provisioning stelt leraren in staat SMART software te gebruiken vanaf elke geschikte computer
of apparaat, simpelweg door in te loggen. Geen beperkte installaties meer per code; met iedere
licentie kan een bepaald aantal lesgevers de software flexibel gebruiken op elke computer of elk
apparaat waarop de software is geïnstalleerd.
1
om lesgevers toegang te geven tot SMART software door hun gebruikersaccounts toe te wijzen aan plaatsen op uw abonnement
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 47
l Provisioning zorgt voor een betere gebruikerservaring, zodat minder lesgevers contact met u
zullen opnemen over problemen of bronnen.
Door lesgevers te verplichten in te loggen om toegang te krijgen tot SMART software, stelt u hen in
staat gebruik te maken van alle functies en voordelen die bij het abonnement horen. Lesgevers
moeten zich aanmelden om dagelijkse didactische taken uit te voeren, zoals het verbinden van een
leerlingenapparaat met een les in SMART Notebook software.
Lesgevers loggen ook in om toegang te krijgen tot SMART Learning Suite Online, het lesaanbod en
samenwerkingsplatform dat bij SMART Notebook in hun SMART Learning Suite abonnement wordt
geleverd. Ze gebruiken dit ook om toegang te krijgen tot SMART training, evenals de gratis lessen en
lesmateriaal op SMART Exchange.
Hoe kan ik gebruikersaccounts beschikbaar stellen?
Meld u aan bij de SMART Admin Portal en voeg de lesgever account e-mailadressen toe aan het
abonnement van uw school.
Als u Google of ClassLink en OneRoster gebruikt, kunt u docenten automatisch provisionen door gegevens
te synchroniseren tussen ClassLink of Google en de SMART Admin Portal.
Maakt account provisioning het nodig dat lesgevers hun school- of district e-
mails gebruiken om hun SMART accounts in te stellen?
Technisch gezien kunt u elk e-mailadres dat aan een Google- of Microsoft-account is gekoppeld
provisionen, zelfs een persoonlijk e-mailadres. We raden lesgevers echter sterk aan om hun school- of
district e-mails te gebruiken om hun SMART accounts in te stellen.
Dit zorgt ervoor dat als een leraar naar een ander district verhuist, er geen problemen ontstaan met één e-
mail die gekoppeld is aan meerdere accounts als een beheerder vergeet een gebruiker te verwijderen. Het
is ook gemakkelijker om gebruikers binnen een abonnement te volgen en te beheren als ze allemaal district
e-mails gebruiken.
Wat moet ik doen als een lesgever al een SMART account heeft aangemaakt
met een ander e-mailadres dan het adres dat ik in het portaal heb
toegevoegd?
In dit geval wordt er voor de lesgever niets provisioned omdat het e-mailadres dat u in het portaal heeft
toegevoegd niet is gekoppeld aan het SMART account van de lesgever.
Het is een aanbevolen werkwijze om officiële school- of district e-mails ter beschikking te stellen (zolang ze
op Microsoft of Google zijn gebaseerd) en lesgevers te vertellen SMART accounts aan te maken met hun
officiële school- of district e-mailadressen (zie de vorige vraag).
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 48
Waarom zijn de e-mailadressen van de gebruikers gedeeltelijk verborgen?
Wij hechten veel waarde aan de privacy en de persoonsgegevens van onze klanten. In het kader van een
strikte naleving van verschillende wereldwijde privacywetten wordt sommige persoonsgegevens
afgeschermd. Naarmate dit portaal groeit en wij nieuwe functies toevoegen, zullen wij de privacyaspecten
van de dienst voortdurend opnieuw bekijken om ervoor te zorgen dat wij aan alle toepasselijke wetten
voldoen en tegelijkertijd een uitstekende gebruikerservaring bieden.
Wat als ik een abonnement met 450 plaatsen heb gekocht, maar er dit jaar
475 leraren op de lijst staan die ik upload?
SMART verhindert het gebruik van meer plaatsen dan het gekochte aantal nog niet. De SMART Admin
Portal zal echter aangeven of u meer plaatsen gebruikt dan u heeft aangeschaft, en het toegewezen aantal
plaatsen in de kolom Toegewezen/totaal zal in rood verschijnen. Wanneer u uw abonnement verlengt,
zullen wij het aantal plaatsen dat u dient aan te schaffen opnieuw vaststellen.
Ik maak gebruik van Active Directory Federation Services (ADFS). Kan ik
ADFS gebruiken om mijn lesgevers in het SMART Admin Portal beschikbaar
te stellen?
SMART ondersteunt het gebruik van ADFS nog niet, maar wij hopen deze provisioning functionaliteit in een
toekomstige update beschikbaar te maken.
Wat gebeurt er als een Google- of Microsoft-account niet actief is?
Indien een lijst lesgevers bevat die Google- of Microsoft-accounts hebben gedeactiveerd, tellen deze
accounts niet mee voor het aantal gebruikte SMART Learning Suite-abonnementen. Deze lesgevers zijn ook
niet provisioned voor SMART Learning Suite software.
Vraag over het gebruik van Google- of Microsoft-
accounts
Hieronder vindt u een veelgestelde vraag over het gebruik van Google- of Microsoft-accounts.
Wat gebeurt er als een district zowel Google- als Microsoft platformen
gebruikt?
Als uw Google- en Microsoft accounts hetzelfde domein delen, kunt u alle lesgever accounts voorzien van
beide platformen. Als de domeinen verschillend zijn moet u de lesgever accounts provisionen met de
provider (Google of Microsoft) die uw lesgevers gebruiken om toegang te krijgen tot SMART software. Als
uw lesgevers bijvoorbeeld gebruik maken van de Google integratie met SMART Learning Suite Online, moet
u provisionen in het gebruik van Google.
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 49
Vragen learning management systemen
Hieronder vindt u een veelgestelde vraag over Learning Management Systeem (LMS).
Wat gebeurt er als een district overstapt op een ander LMS?
U zou uw lesgevers nu al moeten provisionen met uw huidige LMS systeem. Zodra het nieuwe LMS systeem
actief is, kunt u uw huidige synchronisatie verbreken en een nieuwe aanmaken.
Software activeren met een productcode
Voordat SMART provisioning van gebruikersaccounts mogelijk maakte, werd toegang tot software verleend
door gebruik te maken van de bij het abonnement behorende productcode om software op specifieke
computers te activeren.
Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen over de activering van productcodes.
Kan ik productcodes blijven gebruiken om SMART Notebook software te
activeren?
Ja, productcodes werken nog steeds voor SMART Notebook, maar wees u ervan bewust dat SMART
Learning Suite (SLS) Online ook is inbegrepen in het abonnement, en dat de accounts van de lesgevers
moeten worden ingesteld als de lesgevers SLS Online willen gebruiken nadat de gratis proefperiode is
afgelopen.
Als u wilt dat docenten alle voordelen van het abonnement hebben en de software flexibel op meerdere
apparaten kunnen gebruiken is het provisionen van gebruikersaccounts een betere optie. Een provisioned
gebruikersaccount geeft een persoon toegang, niet een apparaat. Docenten kunnen SMART Notebook op
elke computer installeren, zoals een computer thuis, en inloggen op elk van die computers om toegang te
krijgen tot de volledige versie van de software samen met hun opgeslagen persoonlijke gegevens.
Waarom geeft het aantal toegewezen stoelen 0 weer, ook al gebruiken
docenten ons abonnement met productcodes?
Het aantal toegewezen plaatsen in de SMART Admin Portal geeft alleen het aantal provisioned
gebruikersaccounts weer; het laat niet zien hoe vaak een productcode is gebruikt om software op
computers te activeren. Maak u echter geen zorgen, wij bieden voldoende flexibiliteit met licenties om
ervoor te zorgen dat klanten niet tegen beperkingen aanlopen als gevolg van het ontbreken van het juist
optellen.
Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 50
Wat als ik meer vragen heb?
Kijk op de online helppagina voor de SMART Admin Portal: support.smarttech.com/docs/software/admin-
portal/.
U kunt ook contact opnemen met ondersteuning op http://www.smarttech.com/contactsupport of bellen op
+1 (888) 427-6278.
SMARTTECHNOLOGIES
smarttech.com/support
smarttech.com/contactsupport
smarttech.com/kb/171755
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51

SMART Technologies Admin Portal Referentie gids

Type
Referentie gids