Bijlage 7
Veelgestelde vragen
smarttech.com/kb/171755 47
l Provisioning zorgt voor een betere gebruikerservaring, zodat minder lesgevers contact met u
zullen opnemen over problemen of bronnen.
Door lesgevers te verplichten in te loggen om toegang te krijgen tot SMART software, stelt u hen in
staat gebruik te maken van alle functies en voordelen die bij het abonnement horen. Lesgevers
moeten zich aanmelden om dagelijkse didactische taken uit te voeren, zoals het verbinden van een
leerlingenapparaat met een les in SMART Notebook software.
Lesgevers loggen ook in om toegang te krijgen tot SMART Learning Suite Online, het lesaanbod en
samenwerkingsplatform dat bij SMART Notebook in hun SMART Learning Suite abonnement wordt
geleverd. Ze gebruiken dit ook om toegang te krijgen tot SMART training, evenals de gratis lessen en
lesmateriaal op SMART Exchange.
Hoe kan ik gebruikersaccounts beschikbaar stellen?
Meld u aan bij de SMART Admin Portal en voeg de lesgever account e-mailadressen toe aan het
abonnement van uw school.
Als u Google of ClassLink en OneRoster gebruikt, kunt u docenten automatisch provisionen door gegevens
te synchroniseren tussen ClassLink of Google en de SMART Admin Portal.
Maakt account provisioning het nodig dat lesgevers hun school- of district e-
mails gebruiken om hun SMART accounts in te stellen?
Technisch gezien kunt u elk e-mailadres dat aan een Google- of Microsoft-account is gekoppeld
provisionen, zelfs een persoonlijk e-mailadres. We raden lesgevers echter sterk aan om hun school- of
district e-mails te gebruiken om hun SMART accounts in te stellen.
Dit zorgt ervoor dat als een leraar naar een ander district verhuist, er geen problemen ontstaan met één e-
mail die gekoppeld is aan meerdere accounts als een beheerder vergeet een gebruiker te verwijderen. Het
is ook gemakkelijker om gebruikers binnen een abonnement te volgen en te beheren als ze allemaal district
e-mails gebruiken.
Wat moet ik doen als een lesgever al een SMART account heeft aangemaakt
met een ander e-mailadres dan het adres dat ik in het portaal heb
toegevoegd?
In dit geval wordt er voor de lesgever niets provisioned omdat het e-mailadres dat u in het portaal heeft
toegevoegd niet is gekoppeld aan het SMART account van de lesgever.
Het is een aanbevolen werkwijze om officiële school- of district e-mails ter beschikking te stellen (zolang ze
op Microsoft of Google zijn gebaseerd) en lesgevers te vertellen SMART accounts aan te maken met hun
officiële school- of district e-mailadressen (zie de vorige vraag).