Lexibook JG800 Handleiding

Categorie
Speelgoed
Type
Handleiding
27
Opstartgid
In dit gedeelte wordt het spel Elektronisch Galgje uitgelegd. Lees de volgende
instructies door om alle functies te ontdekken en de veiligheidsinstructies te
begrijpen.
Elektronisch galgje is een spel voor 2 spelers: de spelleider verzint een woord en
bedient het spel, de andere speler moet het woord raden. De rollen worden na
iedere spelronde omgedraaid.
1. Zet het spel aan met de AAN/UIT knop .
Als het 8-letterwoord geplaatst is moet
GHVSHOOHLGHUHONH¿FKHRPGUDDLHQ
Daarna draait de spelleider ook nog eens
de bak om en zet deze bovenop het spel,
zodat de speler de letters niet kan zien.
De spelleider haalt de letterbak uit de bovenkant van het spel en
VWHHNWGH¿FKHVPHWGHOHWWHUVLQKHWYDNRPHHQZRRUGPHW
maximaal 8 letters te vormen. De andere speler mag het woord
niet zien.
Om het spel moeilijker te maken kan de spelleider voor
elke ronde de tijdklok instellen: 4 minuten (makkelijk),
2 minuten (half-moeilijk) of 1 minuut (moeilijk). Voor het
nieuwe spel moet de spelleider de NIEUW SPEL knop
indrukken. De speler moet een letter raden en
hardop zeggen. Als de letter voorkomt in het woord draait
GHVSHOOHLGHUGH¿FKHVPHWGHMXLVWHOHWWHU]RGDWGHDQGHUH
speler deze kan zien. Vervolgens drukt de spelleider op de
JUISTE LETTER knop. Er klinkt een geluidseffect
om de speler te motiveren.
2
3
4
Nederlands
JG800.indd 27 17/1/08 10:39:30
28
Als de geraden letter niet in het woord voorkomt drukt de
spelleider de knop FOUTE LETTER
in en zal er een
gedeelte van de galg getoond worden.
De speler blijft letters raden totdat hij of zij alle 11 kansen
opgebruikt heeft en alle 11 gedeelten branden. In dat
geval, als de spelleider nogmaals de knop FOUTE
LETTER indrukt , speelt het spel het verlies-
melodietje af. Als de tijdklok aan staat klinkt deze melodie
ook als de tijd voorbij is.
Als de speler denkt het goede woord te weten moet hij of
zij het raden. Als het goed is houdt de spelleider de knop
JUISTE LETTER 1 seconde lang ingedrukt. Het
spel speelt een melodietje om aan te geven dat de speler
gewonnen heeft en de spelleider schuift de teller één
plaats vooruit. Als een spelronde beëindigt is wisselen
de speler en de spelleider van plaats en moet de nieuwe
spelleider een nieuw woord verzinnen. De winnaar is
degene die het eerst 10 punten behaalt.
5
6
7
Nederlands
Opmerking:
• Om de tijdklok uit te schakelen, zet de schakelaar op OFF (uit) voordat u op de
NIEUW SPEL knop
drukt.
Als de tijdklok aanstaat en als er nog 10 seconden over zijn om het goede woord
te raden, gaat er een “bommetje” knipperen en klinkt er een geluid, tot het einde
van de speelronde.
• Het spel elektronisch galgje schakelt na 5 minuten zonder activiteit automatisch
uit.
JG800.indd 28 17/1/08 10:40:01
29
Inhoud van de verpakking
1 spel elektronisch galgje
1 letterbak
OHWWHU¿FKHV
1 gebruiksaanwijzing
WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmateriaal zoals plakbank, plastic,
draadklemmen en labels maken geen deel uit van dit speelgoed en dienen voor
de veiligheid van uw kinderen weggegooid te worden.
Batterijinformatie
Elektronisch galgje werkt met 3 x 1.5V AAA/
LR03 type batterijen (niet meegeleverd).
1. Open het batterijvak aan de onderkant
van het spel met behulp van een
schroevendraaier.
2. Plaats 3 x AAA/LR03 type batterijen,
waarbij u moet letten op de polariteit,
aangegeven aan de onderkant van het
batterijvak en in de tekening hiernaast.
3. Sluit het deksel van het batterijvak en
draai de schroef vast.
Niet-heroplaadbare batterijen kunnen niet worden heropgeladen; oplaadbare batterijen
moeten uit het speelgoed worden verwijderd alvorens deze op te laden; heroplaadbare
batterijen mogen alleen onder toezicht van een volwassene worden opgeladen;
verschillende types batterijen of nieuwe en oude batterijen mogen niet onderling gebruikt
worden; gebruik alleen batterijen van hetzelfde of equivalente type zoals aangeraden
door de fabrikant; batterijen moeten volgens de juiste polariteit worden ingestoken; lege
batterijen moeten uit het speelgoed worden verwijderd; de toevoerterminals mogen geen
kortsluiting ondervinden. Gelieve de verpakking te bewaren als referentie voor later daar
het belangrijke informatie bevat. Gooi batterijen nooit in open vuur. Indien je het spel
voor langere tijd niet zal gebruiken, neem de batterijen uit het spel. Wanneer het geluid
verzwakt of het spel niet reageert, vervang dan de batterijen.
WAARSCHUWING: Als het apparaat niet goed werkt of als u een elektrische
schok voelt, zet het apparaat dan uit en weer aan. Als dit het probleem niet
oplost, verwijder dan de batterijen en plaats ze opnieuw.
Nederlands
1.5V AAA OR LR03
1.5V AAA OR LR03
1.5V AAA OR LR03
JG800.indd 29 17/1/08 10:40:09
30
Onderhoud en garantie
Om het speelgoed te reinigen, gebruik je alleen een zachte, licht vochtige doek.
Alle detergenten zijn verboden. Stel het spel niet bloot aan direct zonlicht of
eender welke hittebron. Maak het spel niet nat. Haal het niet uit elkaar en laat
het niet vallen. Indien je het spel voor langere tijd niet gebruikt, haal de batterijen
eruit.
OPMERKING: gelieve deze handleiding te bewaren aangezien het belangrijke
informatie bevat. Het product is gedekt door onze 2 jaar garantie.
Voor alle herstellingen tijdens de garantie of naverkoopsdienst, moet je je richten
tot de verkoper met een aankoopbewijs. Onze garantie geldt voor al het materiaal
en de montage van de fabrikant, exclusief alle schade veroorzaakt door het niet
repsecteren van onze gebruiksaanwijzing ( zoals uit elkaar halen, blootstellen
aan hitte of vochtigheid….). Wij raden aan de verpakking te bewaren voor enige
referentie in de toekomst. In onze poging voor constante verbetering, is het
mogelijk dat kleuren en details van dit product lichtjes verschillen van deze op de
verpakking. Niet geschikt voor kinderen onder 36 maanden daar er kleine losse
onderdeeltjes aanwezig zijn.
Referentie : JG800
Ontworpen en ontwikkeld in Europa - Gemaakt in China
www.lexibook.com, www.lexibookjunior.com
Richtlijnen voor milieubescherming
Gebruikte elektronische apparaten horen niet thuis in het huisafval ! Wij vragen u daarom een bijdrage
aan de bescherming van ons milieu te leveren en dit apparaat op de voorziene verzamelplaatsen af
te geven.
Nederlands
JG800.indd 30 17/1/08 10:40:09

Documenttranscriptie

JG800.indd 27 In dit gedeelte wordt het spel Elektronisch Galgje uitgelegd. Lees de volgende instructies door om alle functies te ontdekken en de veiligheidsinstructies te begrijpen. Elektronisch galgje is een spel voor 2 spelers: de spelleider verzint een woord en bedient het spel, de andere speler moet het woord raden. De rollen worden na iedere spelronde omgedraaid. 1. Zet het spel aan met de AAN/UIT knop 2 Nederlands Opstartgid . De spelleider haalt de letterbak uit de bovenkant van het spel en VWHHNWGH¿FKHVPHWGHOHWWHUVLQKHWYDNRPHHQZRRUGPHW maximaal 8 letters te vormen. De andere speler mag het woord niet zien. 3 Als het 8-letterwoord geplaatst is moet GHVSHOOHLGHUHONH¿FKHRPGUDDLHQ Daarna draait de spelleider ook nog eens de bak om en zet deze bovenop het spel, zodat de speler de letters niet kan zien. 4 Om het spel moeilijker te maken kan de spelleider voor elke ronde de tijdklok instellen: 4 minuten (makkelijk), 2 minuten (half-moeilijk) of 1 minuut (moeilijk). Voor het nieuwe spel moet de spelleider de NIEUW SPEL knop indrukken. De speler moet een letter raden en hardop zeggen. Als de letter voorkomt in het woord draait GHVSHOOHLGHUGH¿FKHVPHWGHMXLVWHOHWWHU]RGDWGHDQGHUH speler deze kan zien. Vervolgens drukt de spelleider op de JUISTE LETTER knop. Er klinkt een geluidseffect om de speler te motiveren. 27 17/1/08 10:39:30 Nederlands JG800.indd 28 5 6 7 Als de geraden letter niet in het woord voorkomt drukt de spelleider de knop FOUTE LETTER in en zal er een gedeelte van de galg getoond worden. De speler blijft letters raden totdat hij of zij alle 11 kansen opgebruikt heeft en alle 11 gedeelten branden. In dat geval, als de spelleider nogmaals de knop FOUTE , speelt het spel het verliesLETTER indrukt melodietje af. Als de tijdklok aan staat klinkt deze melodie ook als de tijd voorbij is. Als de speler denkt het goede woord te weten moet hij of zij het raden. Als het goed is houdt de spelleider de knop JUISTE LETTER 1 seconde lang ingedrukt. Het spel speelt een melodietje om aan te geven dat de speler gewonnen heeft en de spelleider schuift de teller één plaats vooruit. Als een spelronde beëindigt is wisselen de speler en de spelleider van plaats en moet de nieuwe spelleider een nieuw woord verzinnen. De winnaar is degene die het eerst 10 punten behaalt. Opmerking: • Om de tijdklok uit te schakelen, zet de schakelaar op OFF (uit) voordat u op de drukt. NIEUW SPEL knop • Als de tijdklok aanstaat en als er nog 10 seconden over zijn om het goede woord te raden, gaat er een “bommetje” knipperen en klinkt er een geluid, tot het einde van de speelronde. • Het spel elektronisch galgje schakelt na 5 minuten zonder activiteit automatisch uit. 28 17/1/08 10:40:01 JG800.indd 29 Nederlands Inhoud van de verpakking 1 spel elektronisch galgje 1 letterbak OHWWHU¿FKHV 1 gebruiksaanwijzing WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmateriaal zoals plakbank, plastic, draadklemmen en labels maken geen deel uit van dit speelgoed en dienen voor de veiligheid van uw kinderen weggegooid te worden. Batterijinformatie Elektronisch galgje werkt met 3 x 1.5V AAA/ LR03 type batterijen (niet meegeleverd). 1. Open het batterijvak aan de onderkant van het spel met behulp van een schroevendraaier. 2. Plaats 3 x AAA/LR03 type batterijen, waarbij u moet letten op de polariteit, aangegeven aan de onderkant van het batterijvak en in de tekening hiernaast. 3. Sluit het deksel van het batterijvak en draai de schroef vast. 1.5V AAA OR LR03 1.5V AAA OR LR03 1.5V AAA OR LR03 Niet-heroplaadbare batterijen kunnen niet worden heropgeladen; oplaadbare batterijen moeten uit het speelgoed worden verwijderd alvorens deze op te laden; heroplaadbare batterijen mogen alleen onder toezicht van een volwassene worden opgeladen; verschillende types batterijen of nieuwe en oude batterijen mogen niet onderling gebruikt worden; gebruik alleen batterijen van hetzelfde of equivalente type zoals aangeraden door de fabrikant; batterijen moeten volgens de juiste polariteit worden ingestoken; lege batterijen moeten uit het speelgoed worden verwijderd; de toevoerterminals mogen geen kortsluiting ondervinden. Gelieve de verpakking te bewaren als referentie voor later daar het belangrijke informatie bevat. Gooi batterijen nooit in open vuur. Indien je het spel voor langere tijd niet zal gebruiken, neem de batterijen uit het spel. Wanneer het geluid verzwakt of het spel niet reageert, vervang dan de batterijen. WAARSCHUWING: Als het apparaat niet goed werkt of als u een elektrische schok voelt, zet het apparaat dan uit en weer aan. Als dit het probleem niet oplost, verwijder dan de batterijen en plaats ze opnieuw. 29 17/1/08 10:40:09 Nederlands JG800.indd 30 Onderhoud en garantie Om het speelgoed te reinigen, gebruik je alleen een zachte, licht vochtige doek. Alle detergenten zijn verboden. Stel het spel niet bloot aan direct zonlicht of eender welke hittebron. Maak het spel niet nat. Haal het niet uit elkaar en laat het niet vallen. Indien je het spel voor langere tijd niet gebruikt, haal de batterijen eruit. OPMERKING: gelieve deze handleiding te bewaren aangezien het belangrijke informatie bevat. Het product is gedekt door onze 2 jaar garantie. Voor alle herstellingen tijdens de garantie of naverkoopsdienst, moet je je richten tot de verkoper met een aankoopbewijs. Onze garantie geldt voor al het materiaal en de montage van de fabrikant, exclusief alle schade veroorzaakt door het niet repsecteren van onze gebruiksaanwijzing ( zoals uit elkaar halen, blootstellen aan hitte of vochtigheid….). Wij raden aan de verpakking te bewaren voor enige referentie in de toekomst. In onze poging voor constante verbetering, is het mogelijk dat kleuren en details van dit product lichtjes verschillen van deze op de verpakking. Niet geschikt voor kinderen onder 36 maanden daar er kleine losse onderdeeltjes aanwezig zijn. Referentie : JG800 Ontworpen en ontwikkeld in Europa - Gemaakt in China www.lexibook.com, www.lexibookjunior.com Richtlijnen voor milieubescherming Gebruikte elektronische apparaten horen niet thuis in het huisafval ! Wij vragen u daarom een bijdrage aan de bescherming van ons milieu te leveren en dit apparaat op de voorziene verzamelplaatsen af te geven. 30 17/1/08 10:40:09
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Lexibook JG800 Handleiding

Categorie
Speelgoed
Type
Handleiding