30
Spelverloop
De speler die het langst „Boehoooeeeee“ kan roepen, begint. Als jullie het
niet eens kunnen worden, begint de oudste speler. Jij bent in deze ronde
het opperspook! Draai de bovenste kaart van de spookstapel om en leg hem
voor iedereen goed zichtbaar in het midden van de tafel.
Alle spelers (ook het opperspook) proberen nu de slotbewoners op de spookkaart
te onthouden. Iedereen mag de kaart net zolang bekijken tot het opperspook
hem weer omkeert. Het opperspook mag zelf bepalen wanneer hij/zij de kaart
opnieuw omkeert. Dat kan na 5 seconden zijn, maar ook pas na 30 seconden.
Belangrijk:
Jullie moeten de spookkaart heel goed bekijken: op iedere spookkaart staan
altijd 12 bewoners. Sommige lijken heel erg op elkaar, andere zijn heel klein
of slechts gedeeltelijk te zien omdat ze achter andere bewoners verstopt zitten.
Het spoken begint!
Zodra de spookkaart opnieuw is omgekeerd, probeert de speler die links
naast het opperspook zit, zich de slotbewoners te herinneren die hij/zij op
de spookkaart heeft gezien. De speler heeft nu twee mogelijkheden:
NEDERLANDS