2
NEDERLANDS
Spelvoorbereiding
top in elk van de beide zak
es twee dieren per soort, zodat zich in elk zak
e uiteindeli
k 12
ieren bevinden. Neem de 48 routekaarten en maak daarvan drie sta
els aan de hand van het
otief op de achterzi
de. Men
deze stapelt
es elk apart en le
ze om
ekeerd naast elkaar in
het midden op ta
el. De bovenste kaart wordt nu om
edraaid en komt open vóór de stapel te
liggen.
Le
e vier ron
e
aarten zo
ani
op e
aar
at op
e
ovenste
aart a
s eerste
e “1“ te zien
is.
Er zijn vier startkaarten. Op elk staat een taxi in een andere kleur. Iedere speler neemt nu een
wi
e
euri
e start
aart en
e
t
eze open voor zic
neer. Over
o
i
e
aarten wor
en opzi
elegd.
p de duelkaarten kunnen jullie zien, welke spelers later tegen elkaar moeten spelen. De du
e
aarten met
e taxi
eur
ie niet meespee
t, wor
en uit
et spe
enomen. Sc
u
e overi
e
uelkaarten en leg ze als verdekte stapel klaar
Spelverloop
Het spel telt vier rondes. Draai de bovenste duelkaart om en leg hem open in het midden op
tafel. De kleuren van de daarop af
ebeelde taxi’s
even de beide duellisten aan
De speler wiens taxi een poot op de motorkap heeft, is de uitdager. Zonder te kijken, neemt hij
een za
e en
e
t
it voor zic
neer. De an
ere
ue
ist neemt
et an
ere za
e en
e
t
et oo
oor zich neer.
Bei
e spe
ers moeten
e
i
ti
i
pro
eren, een
ier uit
un za
e te tre
en
at
i
e
a
te op
een van de drie open routekaarten staat. De betre
ende routekaart moet natuurli
k ook bi
de
eigen routekaarten passen
zie onder “Juiste routekaarten“
et duel
Beide spelers houden hun handen op de rug. De dueltegenstander geeft het startsein: “In
axi’s
klaar
af!“ Ju
ie spe
en
e
i
ti
i
en ie
er pro
eert zo sne
mo
e
i
een
ier uit
et
akje te halen dat bij de haltekaart op de ta
el past
spelopbouw voor 3 spelers