Wat wij verstaan onder volledige garantie:
De volledige garantie van Tunturi betekent voor u dat binnen de betreffende
garantieperiode voor u geen kosten voor onderdelen en reparaties ontstaan.
De garantie heeft geen betrekking op verslijtbare onderdelen, bijv. lagers enz..
Servicediensten buiten de garantie
Uw vakspecialist en Tunturi Fitness B.V. staan ook graag tot uw beschikking
bij de oplossing van problemen, bijv. indien er gebreken optreden na afloop
van de garantieperiode of indien er sprake is van gevallen die niet door de
garantie worden gedekt. In deze gevallen dient u rechtstreeks contact op te
nemen met uw vakspecialist of rechtstreeks met Tunturi Fitness B.V.. Wij
zullen uw probleem dan doorsturen naar een servicetechnicus.
Opmerking:
Ook na intensieve kwaliteitscontroles, waaraan wij veel waarde hechten,
kunnen af en toe gebreken optreden. Deze gebreken kunnen meestal door de
vervanging van onderdelen worden verholpen, zodat terugzending van het
complete apparaat niet nodig is. Bovendien beschikken wij op veel plaatsen in
Duitsland ook over servicetechnici die ter plaatse hulp kunnen bieden.
Eventuele terugzendingen dienen vooraf met ons te worden afgestemd.
Onderhoudsinstructies
Bij intensief gebruik of een ongunstige binnentemperatuur kan slijtage
optreden en kunnen oliedeeltjes uit het hydraulische systeem ontsnappen. Wij
raden daarom in elk geval aan uw vloer te ontzien en uitsluitend te trainen op
een vuilafstotende ondergrond. Wij vragen u er begrip voor te hebben dat wij
klachten in verband met een verontreiniging van de vloer in principe moeten
afwijzen.
Net als elk sportapparaat heeft ook uw STEP-UP af en toe onderhoud nodig.
Vet daarom van tijd tot tijd de lagerpunten in met een in de handel
gebruikelijke naaimachine-olie enz.. Uw sportapparaat is u dankbaar voor een
goed onderhoud in de vorm van een langere levensduur.